menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke planten verkopen op rommelmarkt

Ga naar meest recente reactie

rubbyboy

Rubbyboy

Ik zou graag wat geld bijverdienen door planten te zaaien/stekken en te verkopen, maar ik weet niet goed welke planten goed zouden verkopen. heeft er hier iemand ervaring meer of weet iemand welke planten goed verkopen?

Ik dacht al aan pompoenen, courgette, zonnebloem, basilicum en tomaten
Zouden dit al goede planten zijn om te verkopen?

Mvg,
Ruben
donderdag 23 februari 2012 - 22:05
minouke

Minouke

ik zou bv. al zonnebloemen kopen, Basilicum en courgetten.
Maar vergeet niet dat je meestal ook standgeld moet betalen en soms kan dat wel veel zijn.
donderdag 23 februari 2012 - 22:10
rubbyboy

Rubbyboy

Nee hoor hier zijn de meeste rommelmarkten gratis of voor 2 tot 6 euro
vrijdag 24 februari 2012 - 09:47
hildavw

Hildavw

Wel eerst informeren of je wel planten mag verkopen, hier mag dat niet.
vrijdag 24 februari 2012 - 14:50
rubbyboy

Rubbyboy

Ja hier mag je ze verkopen .
vrijdag 24 februari 2012 - 15:16
Gehenna

Gehenna

Kruiden zie ik ook altijd snel verdwijnen. En dan is er nog ene die met rotstuin plantjes staat af en toe maar ik ben de enige die er koopt blijkbaar. Hij wist te vertellen dat hij in Oost Vlaanderen veel meer verkoopt dan in Vlaams Brabant.
Kamerplanten zie ik ook veel maar meestal blijven die staan en die man met zijn buxusstekjes kan ze ook terug mee naar huis nemen. (maar hij geeft niet op)
Dan staat er nog een vrouwmens die veel vaste planten en struiken verkoopt maar ik weet dat die planten zo goed als geen wortels hebben en toch verkoopt ze goed.

Vorig jaar stond ik ook naast ene met redelijk veel Tagettes die z'n kraam (deken) uitvlogen. Dat was ergens begin mei. Om 10u mocht hij bij wijze van spreken al naar huis. (maar dat brengt niet veel op)
Ons vroeger buurvrouw staat ook met éénjarigen en pompoenen/gourgettes en die is ook alles kwijt op korte tijd. Maar ze heeft eens ik weet niet meer waar gestaan waar ze totaal niks verkocht.
Ligt er trouwens aan wat publiek er op de rommelmarkt rondloopt. Ik wil niet denigrerend of racistisch doen want ben ik niet maar rommelmarkten waar veel allochtonen komen verkopen veel minder en al zeker geen plantgoed. Just a fact I noticed in 20 jaar rommelmarkt ervaring. Jammer maar het is zo. Daarmee da'k zo goed als niet meer ga staan.
Jaarlijkse rommelmarkten zijn ook veel beter dan anderen.

In België mag je alles verkopen op rommelmarkten buiten wapens en drugs
zaterdag 25 februari 2012 - 10:55
minouke

Minouke

weet wat je ook moet doen ... aandacht trekken met iets dat opvalt en niet duur is

felle kleuren zoals rood en fel geel trekt aandacht.... maar opvallen is de boodschap


Ook je standje moet iets meer hebben dan de andere...
Enkele opvallende dingen op ooghoogte plaatsen...
Echt marktkramers geven show omdat het beter verkoopt ...

zaterdag 25 februari 2012 - 11:13
Gehenna

Gehenna

Da's heel juist Minouke!

Sta ook niet naast het pensenkraam, die file pensenkopers staan voor je stand en de kopers lopen voorbij.
zaterdag 25 februari 2012 - 11:47
minouke

Minouke

Gehenna ik heb dan ook lang een winkel gehad hé
zaterdag 25 februari 2012 - 12:01
rubbyboy

Rubbyboy

Bedankt voor alle antwoorden daar kan ik heel wat mee verder
zondag 26 februari 2012 - 16:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon