menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk dier

Ga naar meest recente reactie

danny2

Danny2

Welk dier is er hier over ons gazon gewandeld of gesprongen?
Sporen zijn van deze nacht en zijn zo'n 75cm uit mekaar

Tuinbabbel

dinsdag 31 januari 2012 - 15:52
danny2
dinsdag 31 januari 2012 - 15:53
danny2
dinsdag 31 januari 2012 - 15:54
Feniks

Feniks

iets hertachtigs alvast
dinsdag 31 januari 2012 - 16:31
BOSVROUW

BOSVROUW

Vast en zeker een ree!
dinsdag 31 januari 2012 - 19:05
danny2

Danny2

Dit lijkt me haast onmogelijk, hoe zou die dan zijn pootjes geplaatst hebben?
Anderzijds zou het haast ongelooflijk zijn daar ik in de omgeving nog nooit eentje heb gezien en anderzijds hoe zou die zich dan verder verplaatst hebben?
Er lopen nog sporen verder tussen de struiken maar de sneeuw is niet van de struiken af, ik kan het niet goed snappen, ik zie in de grond ook geen voetafdrukken.

groetjes danny
dinsdag 31 januari 2012 - 20:10
Pieter2

Pieter2

Volgens mij ook een ree...

dinsdag 31 januari 2012 - 20:28
danny2

Danny2

In dat geval moeten er toch meer voetafdrukken zijn, die hebben toch 4 poten en dan alle afdrukken mooi even ver van mekaar....

groetjes danny
dinsdag 31 januari 2012 - 20:34
Pieter2

Pieter2

Misschien zijn deze sporen in looppas? De afdruk lijkt me toch te komen van een groot zoogdier. Het wild everzwijn is het zeker niet, edelherten komen niet voor in Hasselt, een vossenspoor is het ook niet. Voeg daarbij het feit dat het ree massaal voorkomt in Limburg.

dinsdag 31 januari 2012 - 20:38
Feniks

Feniks

Wat het ook misschien kan zijn, zijn sporen van een konijn. Wat je dan ziet, zijn afdrukken van de 2 achterpoten, en misschien heeft hij zijn voorpootjes altijd laten landen op de afdruk van de achterpoten, zodat je ze niet ziet?
woensdag 1 februari 2012 - 09:00
minouke

Minouke

ik denk dat konijntjes altijd zo een veeg in de sneeuw trekken + pootjes
woensdag 1 februari 2012 - 09:17
satomi

Satomi

Kijk eens op deze website: http://www.woodcraftsurvival.nl/survivalskills/voedsel/dierensporen.htm

Er zijn allerlei dierensporen in sneeuw en modder te zien. De sporen hierboven lijken me ook van een ree te zijn. Als het koud wordt zoeken ze overal naar iets eetbaars.

Het is trouwens ook uitkijken geblazen op de weg nu; in februari 2011 moest ik naar de dermatoloog en toen we hier het dorp net uit waren werden we opgeschrikt door een flinke klap tegen de auto. Ok, het was wel wat mistig maar ik zag op het laatste moment nog net een lichtbruine vacht door het zijraam, dus het beest was waarschijnlijk ongeveer 1 meter hoog, wij dachten aan een ree. We zijn teruggereden om te kijken maar er was niets te zien, ook niet op de velden, dus om toch nog op tijd op de afspraak te komen zijn we maar verder gegaan.

Ieder keer als ik op deze weg rijdt denk ik er weer aan want de auto was toch ook flink beschadigd en wij erg geschrokken. Ik hoop het niet meer mee te maken.
woensdag 1 februari 2012 - 13:17
minouke
woensdag 1 februari 2012 - 13:25
satomi

Satomi

Dank je wel Minouke/Chantal. Zelf kan ik dat niet doen, geloof ik.
woensdag 1 februari 2012 - 13:46
minouke

Minouke

jawel Satomi, naast je antwoordkader staat er HYPERLINK
je klikt daar dus op
er komt een nieuw kader en daarin plakt je het adres
wel zien dat je niet 2X htt:// hebt staan, ik wis die altijd uit voor ik het adres plakt.

als je je antwoord nadien wilt wijzigen staat die hyperlink naast je antwoodkader niet meer ... raar dat wel

woensdag 1 februari 2012 - 14:05
kerstkind

Kerstkind

Hallo Danny,
volgens ons zijn het sporen van haas/konijn.
Hert of ree kan volgens ons niet, want die hebben hoefjes.
En dan was de sneeuw op de struiken en takken ook weg geweest, als
ze hier tussendoor lopen.
En wat ik begrepen heb, is de sneeuw blijven liggen, dus wellicht een
kleiner dier.
En afgaand op de sporen onderling, misschien toch de haas.
groetjes Herman en José
woensdag 1 februari 2012 - 14:16
danny2

Danny2

Ben de sporen eens allemaal beter gaan bestuderen, de eerste vijf lijken op twee voetafdrukken naast mekaar, de zesde en zevende hebben meerdere pootafdrukken(zie foto's), de achtste en negende dan weer niet.
Zelf hebben we 5 katten en denk dan, aan enkele afdrukken, toch meer in die richting.

Tuinbabbel

woensdag 1 februari 2012 - 16:59
danny2
woensdag 1 februari 2012 - 17:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon