menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mollen weg houden

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

Ik lees zojuist dat Incarvilleabollen mollen weg houden, en ik weet dat er hier zijn die er serieus de pest aan hebben aan die beestjes, allé ik ook als ze in mijn gazonneke zitten.

Zo staat er:

Deze plant houdt op natuurlijke wijze mollen op afstand.
Iedere bol dekt een straal van 20m (tot 100m²).
De plant kan tot 60cm hoog worden en bloeit van mei tot oktober, schaduw of zon.


En nog een mooi plantje ook hier en daar in je gazonneke ... 't is een keer iets anders dan krokussen hé

Tuinbabbel

dinsdag 24 januari 2012 - 11:41
rialle

Rialle

Mooie bloemen ja. En als het werkt is het natuurlijk dé oplossing voor alle mensen die last hebben van mollen en er op een fijne manier vanaf willen. De afstand die de plant dekt is ook enorm vind ik. Ik zou dus maar 1 plantje nodig hebben in mijn achtertuin!

Enkele jaren geleden had ik ook mollen in de tuin maar die zijn gelukkig vanzelf weer verdwenen ook. Maar ik zal de naam vd plant opschrijven, en als ik er weer in de tuin heb zal ik deze plant zeker uitproberen. Zoveel beter en diervriendelijker dan andere methodes!! Dat de mollen maar fijn naar de buren gaan......wél de vervelende buren recht natuurlijk haha.

Bedankt voor de tip Chantal.

Groetjes Rialle
woensdag 25 januari 2012 - 12:06
Tuinman65

Tuinman65

Hecht daar maar niet te veel geloof aan.
Mollenplanten als Euphorbia lathyris en Frtillaria imperialis zouden ook mollen verjagen. Ik heb daar nog nooit iets van gemerkt.
Wat wel zou werken is kalkcyanamide. Ik heb er geen ervaring mee maar boeren zouden dat met succes gebruiken tegen mollen.
Tik op google eens : mollen en kalkcyanamide.
woensdag 25 januari 2012 - 19:10
Roeli

Roeli

Wat helpt, volgens mijn buurman, is een sigaret in de mollengang leggen.

Dan gaan ze wel naar de buren om een vuurtje.



groetjes Roeli
woensdag 25 januari 2012 - 19:24
danny2

Danny2

Buiten dat incarvillea een mooie bloem geeft weet ik zeker dat de woelratten er verzot op zijn.
10 jaar geleden een zestal geplant in de voortuin, het eerste jaar heel mooi gebloeid, het 2 jaar stond er nog eentje en de rest overal gangen.....

groetjes danny
woensdag 25 januari 2012 - 19:24
hildavw

Hildavw

Verschillende jaren geleden heb ik er zo ook gekocht op een tuinbeurs.
We kregen wel mooie bloemen, het eerste jaar toch.
Van mollen hadden we toen eigenlijk wel geen last meer, het is hier een gesloten huizenblok, maar ik vond het een mooie bloem.
Maar het tweede jaar was er niets meer van terug te vinden, pff

groetjes

Hilda
maandag 20 februari 2012 - 17:43
minouke

Minouke

ik heb tot nu toe ook geen last van mollen maar het lijkt me zo ook een mooi plantje.
maandag 20 februari 2012 - 21:14
Rowie

Rowie

Dat een tuingloxinia zou beschermen tegen mollen en woelmuizen is een fabel; daarnaast is de fraaie plant niet volledig winterhard, zéker niet in vochtige grond. In het najaar afdekken met een pot, plastic of een tegel om ervoor te zorgen dat de knol droog blijft is een optie, beter is het de knol net als bv. een dahlia op te graven en in het voorjaar opnieuw uit te planten. De doordringende geur (vossenurine) van de knol van de keizerskroon heeft een werend effect, maar slechts op een beperkte oppervlakte met een doorsnede van hooguit 3 meter. Het meest effectief blijft het plaatsen van vallen of klemmen en het tot 60cm diep ingraven van kleinmazig gaas op die plekken langs de tuinafscheiding waar ze regelmatig vandaan komen.
woensdag 22 februari 2012 - 03:13
minouke

Minouke

bedankt Rowie
Moesten die bloempjes zo efficiënt zijn je zou ze meer zien hé maar vallen en klemmen ... breekt mijn hart.
Ben in elk geval blij dat ze mijn adres (nog) niet hebben

groetjes
Chantal
woensdag 22 februari 2012 - 12:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon