menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

En wat hebben we gedaan vandaag deel 3

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

Het vervolg van
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=18&page=1&tid=43469#bottom

Het werd wat lang hé op deel 2 ... 717 berichten

Zelf heb ik tot nu toe nog niet veel gedaan , 't is nog maar 9u en zit nog aan de koffie
Als het weer mee zit vandaag ga ik nog wat compost tussen de planten strooien en dan nog wat aan mijn verslaving werken je weet wel hé ... tuinadvies
en daar zijn geen pillekes voor

donderdag 8 december 2011 - 09:00
corrielat

Corrielat

De hele morgen naar de belgische tv gekeken,
regeringsdebatten,
dezelfde problemen als hier in holland
donderdag 8 december 2011 - 11:47
minouke

Minouke

ja,ik denk nu we een regering hebben het nu pas gaan voelen we waren nu zo gerust

donderdag 8 december 2011 - 11:54
Sarah

Sarah

Jaja, jullie dachten zeker er maar even tussendoor te glippen. No way
Als ze niet uitkijken wordt het alleen maar erger.
donderdag 8 december 2011 - 15:45
minouke

Minouke

1 voordeel hé Sarah, hij praaaat hééééél traag kan nog een tijdje duren
donderdag 8 december 2011 - 16:14
Sandy

Sandy

jongens, niet over onze regering praten he ! Ik ben er nog steeds heel boos op ! Konden ze nu echt niet nog een half jaar wachten, na al die tijd kon dat toch geen kwaad !
donderdag 8 december 2011 - 19:43
Patattenriek

Patattenriek

Waarom moesten ze nog een half jaar gewacht hebben om een regering te vormen Sandy?
Ze hebben me anders ook goed liggen.
donderdag 8 december 2011 - 19:54
Gehenna

Gehenna

Who cares in feite? Alsof ze binnen dit en 2.5 jaar al hun plannen kunnen uitvoeren ... Dan is het ... verkiezingstijd! Allé ja, ze beginnen hun postjes al veilig te stellen 6 maand voor de verkiezingen dus hebben ze maar 2 jaar tijd.
En beginnen we weer van voren af aan ...

Vandaag doe ik niks.
Gisteren ... heb ik mijne Fuchsia binnengezet. Maar ... zat vol witte vlieg.
Dusssss ... STOFZUIGER!!! (laagste stand)
Ik had nogal bekijks van voorbij rijdende auto's

Tja, iemand moet de plaatselijke dorpsgek zijn hé!
vrijdag 9 december 2011 - 16:44
minouke

Minouke

ik had het willen zien Gehenna had ik willen zien!
in elk geval de dorpskuismaniak
vrijdag 9 december 2011 - 17:02
Gehenna

Gehenna

Daarmee dat onze voortuin en voordeur er schandalig bijliggen.
Als het stof van de brievenbus is ziet met dat ze in feite blauw is en zo ...

Ik heb de hele tijd zitten denken 'ik hoop dat ik daar nooit een filmke van tegenkom op joetjoeb'
vrijdag 9 december 2011 - 17:34
corrielat

Corrielat

Vandaag ramen gewassen,
bladeren opgeruimd ( zou het nu echt de laatste keer zijn?)
Weer onkruid gewied, zie vorige opmerking
afgewaaide takken gehakseld, op de composthoop gegooid,
en dit was alleen nog maar de voortuin,
hopelijk is het morgen weer lekker weertje om de achtertuin te doen.
vrijdag 9 december 2011 - 18:07
minouke

Minouke

ik ben dennentakken gaan snoeien voor binnen te versieren, dan moest ik de nodige wekelijkse boodschappen doen die tenslotte niet gebeurd zijn omdat ik onderweg een tuincentrum tegenkwam
echt waar.
Zal dus morgen moeten gebeuren hé

en zo is het geworden met kleine rozenknopjes tussen gestoken

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 9 december 2011 - 19:10
Tuinman65

Tuinman65

Ik heb vandaag 2 ruiten in mijn kas mogen vervangen. Was gisteravond toch wel vergeten de deur te sluiten zeker.
vrijdag 9 december 2011 - 19:24
corrielat

Corrielat

Minoekske,
Dat ziet er gezellig uit hoor,
nu de houtkachel aan, kaarsjes, glaasje jupi...erbij,
Heerlijk, laat maar komen de winter.
vrijdag 9 december 2011 - 20:29
minouke

Minouke

jupi... neeeeee Corie, ik heb iets veel beter, zo een lekkere van d'abdij met kaasblokjes en nootjes
Het ruikt nu al lekker naar de dennentakken... de geur van Kerstmis.

Raar hé, nu kan ik zo van die kerstversieringen genieten en mooi vinden en eens Nieuwjaar voorbij, nà de 3wijzen ... moet dat zo snel mogelijk weg... brrr uit, weg, opgekuist...

Hebben jullie dat ook, soms zie je zo hier en daar nog met pasen van die slingers hangen... ohhhh neeeee
vrijdag 9 december 2011 - 20:35
corrielat

Corrielat

Ik vind het verschrikkelijk jammer als alles weer opgeruimd moet worden,
dan mis ik de boom, de stukjes,

de stof die door het hele huis dwarrelt,

maar dan heb je een mooi excuus dat het aan de takken en boom ligt
Maar echt waar hoor, ik krijg dan altijd een weemoedig gevoel,

alleen dit jaar ben ik nog niet begonnen,

Normaal deed Paul een heel kerstdorp opzetten met alles erop en eraan, zoals draaimolentje, een treintje een en alles met lichtjes,

misschien dat ik maandag ga beginnen,
het leven gaat door en de kleinkindjes willen oma blij zien.
PFF raar allemaal,

P/S NIET SCHRIJVEN DAT HET ALLEMMAL ZIELIG VOOR ME IS,
DAT IS HET NIET.
vrijdag 9 december 2011 - 20:44
minouke

Minouke

Dat is zo Corrie, dat tafeltje op de foto is in spiegelglas, dat moet ik elke dag afstoffen, vooral dat het licht van buiten er nog eens op schijnt en nu met die dennentakjes werk minder
Idem met de venstertabletten in zwarte marmer... een maand niet moeten afstoffen
ja maar ja dat is toch weer een beetje meer op het forum hé
Ik hou van Kerstmis

Je kleinkindjes zijn gelukkig met zo een fijne lieve oma zeker van!
vrijdag 9 december 2011 - 21:12
sugar

Sugar

Voila , de pruimenbomen zitten in de grond (10 stuks).
Morgen hoop ik iets meer tijd en hoop ik toch iets meer te kunnen planten
zaterdag 10 december 2011 - 16:29
corrielat

Corrielat

Vandaag naar de kerstmarkt geweest,
Als je alles even vastgepakt hebt wil je het ook hebben hebben hebben,
Toch maar gaan beginnen,
het is zo weer voorbij.
zaterdag 10 december 2011 - 16:39
Gehenna

Gehenna

Boompje toch maar versierd.
Pencil pine, smal en plaatsbesparend plastic want ben allergisch aan den, spar en conifeer. En blijkbaar aan hulst ook

Tuinbabbel

zondag 11 december 2011 - 11:40
minouke

Minouke

mooie kleuren gekozen Gehenna, amai da's chic
zondag 11 december 2011 - 11:46
sugar

Sugar

Vandaag nog eens 11 boompjes geplant. Eind volgend week-end zou alles in de grond moeten zitten (nog 11 appelbomen, 3 perenbomen en 1 kriekenboom).
Schouders en rug willen wel even wat pauze
zondag 11 december 2011 - 16:35
Sandy

Sandy

Wij hebben ons houthok eindelijk gezet, nu de muren nog een beetje dichtmaken. We hebben van de buurman stenen gekregen die hij overhad om een vloertje te leggen en dan kunnen we eindelijk vullen. Hout genoeg, maar we konden het niet droogleggen !

Kerstboom gezet in het weekend en nu hopen op een paar mooie dagen nog om buiten verder te doen !
dinsdag 13 december 2011 - 19:32
Gehenna

Gehenna

Gisteren een halve pergola opgeraapt en klaar gezet voor het stort. Zitbank met pergola terug rechtgezet.
Veel Sempervivums opgeraapt, hypertufa scherven opgeraapt en klaargezet voor het stort, 6 maand werk voor niks dus. Pelargoniums opgeraapt en de afgebroken stukken in stekgrond gezet.
Vijverfilter stak eronder, ook voor't stort.
Dan hangt er nog één en ander, ook voor het stort. Rekje met plantjes geplooid, voor het stort.
Viooltjes zijn verpletterd, laat ik staan. Buxuskes liggen in de compost.
Er ligt nog een emmer sempervivums die hun pot en naam kwijt zijn. Staan nog wat kapotte teracotta potten met geplette planten in.
Wisteria hangt scheefgetrokken over de vijver(tje)
Beetje wind geweest precies.
En had ik zo stoem ni geweest om alles vast te binden had het ene het andere ni omver getrokken
Nu ja, da's dan jammer.
Het heeft toch goed gewaaid
woensdag 14 december 2011 - 15:30
Sandy

Sandy

he wij gelukkig, ons houthok heeft de wind en storm overleefd en die van de buren niet (sneu voor de buren natuurlijk ).
woensdag 14 december 2011 - 19:23
sugar

Sugar

Gisteren alsnog een kerstboom gekocht
En dit week-end de resterende perenbomen en 5 appelbomen geplant.
De aanvulling van mijn kleinfruitcollectie gaan afhalen, die worden als het weer een beetje meezit nog geplant voor nieuwjaar (samen met de resterende appelbomen).
zondag 18 december 2011 - 16:33
minouke

Minouke

ja Sugar ge hebt al goed gewerkt !!!

Vandaag heb ik de living gekuist... en morgen de ruiten... ni spannend ik weet het maar doet me toch veel deugd als het weer proper is hé
en dan morgen de kerstboom kopen en versieren.
Een deel van de takken die ik had binnengehaald weer buiten smijten wat een vuiligheid zeg! al die naalden vallen af... t' was mooi zulle maar half kaal trek toch ook op niets.
zondag 18 december 2011 - 16:47
Sarah

Sarah

Vandaag naar de kerstmarkt in Dordrecht geweest. Héél groot en héél gezellig.
Maar ik had eigenlijk niks nodig. Wel wat lekkere dingen genuttigd. Toen naar huis, een klein stukje hadden we nog niet gehad. Ik moest en zou daar heen.
Plots begint mijn man aan mij te trekken de andere kant op. Hij had het door:
VREEKEN'S ZADENHANDEL We zijn er toch maar naar toe gegaan.
En toch maar wat zaadje gekocht. Zo heeft hij weer een happy vrouwtje.
zondag 18 december 2011 - 22:48
minouke

Minouke

Sarah, die mannen hebben toch altijd dezelfde streken hé
de mijne wilt altijd op zondag gaan winkelen oei zeg hem dan.. ik was het vergeten allles is dicht....ahahah is hij vergeten behalve in december en dan is het het weer dat hem niet aanstaat
maandag 19 december 2011 - 08:48
Sarah

Sarah

Minouke, die van mij vindt het wel leuk om te winkelen maar dan moeten het wel kleding winkels zijn. an hij ideetjes opdoen voor onze eigen winkel.
Het klink misschien vreemd maar hij vind dit leuker dan ik. Kerstmarkten en tuinfairs e.d. prima maar niets kopen vindt hij. Zonde van het geld, kun je beter kleding voor de verkoop voor kopen. Jaja, eenmaal handelaar altijd handelaar
En volgens mij is hij degene die koopziek is en niet ik.
dinsdag 20 december 2011 - 11:13
Gehenna

Gehenna

En die van mij doet ni liever dan overal mee te gaan zodat ik gewoon nooit meer ga winkelen want ik wil dat ook wel eens op m'n eentje doen maar dat mag niet.
dinsdag 20 december 2011 - 12:31
minouke

Minouke

De grote Minou heeft daar een grondige hekel aan om te gaan winkelen.
Morgen gaan we naar Hasselt maar dat is als een sneltrein de winkelstraat door
Dat is dan aan het begin van de straat... wat heb je in feite nodig??... ah dat si daar en daar en daar ... voila ik heb dan alles maar niks vergeleken of iets anders kunnen afwegen

en nu nog gauw iets eten want van dat winkelen krijg ik honger...

en zo zal het morgen ook zijn

maar ja, ik kan dat nog eens overdoen met een vriendin die dol is op winkelen
dinsdag 20 december 2011 - 12:47
Sarah

Sarah

Gehenna, gelukkig heeft die van mij niet zoveel tijd dus kan ik regelmatig alleen op stap of met iemand anders.

Minouke, veel succes, plezier en vooral sterkte morgen.
dinsdag 20 december 2011 - 21:06
sugar

Sugar

Ik niet zo heel veel. Maar de grondwerker is vandaag een stuk kiezel komen weghalen en heeft dat vervangen door een maagdelijk bruine teelaarde.
De grote hulst die in de weg stond voor mijn kiwi's heeft hij ook even uitgetrokken met zijn graafmachines (inclus wortelkluit )
Nu kan ik morgen verder gaan met het planten van het klein fruit
woensdag 21 december 2011 - 21:45
sugar

Sugar

Vandaag alle resterende fruitboompjes geplant... En ook nog eens 20 bessenstruiken geplant/herplant.
Kinderen hebben me vandaag geholpen, anders zou ik daar morgen ook nog aan werken. Nu alleen nog kiwi(bessen) planten, laatste druivelaars planten en de braambessen verplanten ... maar ik heb nog 10 dagen
donderdag 22 december 2011 - 16:41
Sandy

Sandy

Wij zijn gisteren bij de architect en de aannemer geweest... in plaats van 1 mei willen die al eind maart beginnen !!!
Help ... vanaf 1 februari in een caravan ... Duim allemaal mee dat er zeker geen sneeuw en vriestijd meer aankomt dan

Och ja, enkele weekjes eerder zijn we ook weer eerder terug in ons huis
donderdag 22 december 2011 - 19:33
minouke

Minouke

Gewoon nemen zoals het komt Sandy en verstand op nul
Wij hebben hier op een moment tussen de stutten en cement moeten slapen
Tuurlijk zonder kinderen.
En toch liever dat ze vroeger beginnen dan later
Nadien heb je die herinneringen waar je nog mee kunt lachen als je komt ga ik die foto's eens tonen van ons zigeunerleven
vrijdag 23 december 2011 - 10:45
Sandy

Sandy

Voorzichtig minouke, misschien kom ik wel bij je schuilen
Drie muren is alles wat blijft staan !

Maar ik klaag niet hoor, ik heb alleen een beetje schrik... ik ben al heel blij dat de aannemer vroeger start, en ik hoop alleen dat hij door doet. Normaal op 6 weken is de bouw winddicht. Dan moeten we op niemand meer wachten, de rest doen we veelal zelf. Dat kennen we, de ruwbouw dat kunnen we niet zelf .

vrijdag 23 december 2011 - 16:21
Boerke

Boerke

Ongelooflijk maar waar . We schrijven 24 december en....Een jaar geleden moesten we ons vasthouden om niet uit te glijden door de sneeuw en vandaag; De radio buiten met Kerstmuziek en ondertussen de buitenvoliëre een goede beurt gegeven en ook nog afgevallen en verdorde bladeren uit de moerasvijver gehaald en dat..........Allemaal in mijn pull met enkel een body erover. Jawel, bijna 10° met een zonnetje in onze afgesloten hoek.
En zoals al velen hebben gezegd: hier en daar priemen de Paasbloemen(narcissen) boven.Ook de hyacinten laten al wat groen zien.
Vandaag 25 december, een wandelingetje gemaakt te Kortrijk-Dutsel. Een deelgemeente van Holsbeek nabij Leuven en daar stond waarempel al een paasbloem(narcis) in bloei.
zaterdag 24 december 2011 - 18:12
Gehenna

Gehenna

Pasen valt hier ook vroeg dit jaar. Hun neuzen staan al boven.
Brugmansia's buiten krijgen nieuwe scheuten en het gras moet af maar is nat.
zondag 1 januari 2012 - 16:32
Boerke

Boerke

Vandaag een wandeling gemaakt te Torhout. Ik heb er een rode slak voorbijgewandeld en dit op 1 januari.

Iets moois gehoord op de radio toen ik huiswaarts reed:

Zijt steeds in oorlog met uw eigen slechte kanten.
Zijt lief voor je buur en medemensen die u ook lief hebben.
zondag 1 januari 2012 - 17:27
minouke

Minouke

Ik heb vandaag al de kerstversiering weg gedaan...
Wat vroeg ik weet het maar de feesten zijn voorbij en ik was alles aan het opkuisen, en van 't één kwam het ander
En ach voor die paar dagen nog tegen 3koningen en dan weer alles moeten wegtrekken... dacht ik dubbel werk voor die 4 dagen nog
Hup grote doos uit de kelder en alles opgeruimd en grondig gekuist
en nu zit ik hier weer proper wachtend op de lente
maandag 2 januari 2012 - 22:14
sugar

Sugar

De voorbije dagen een nachthok en ren voor de kippen gemaakt. Volgende week wat binnen werken, daarna kan ik eindelijk beginnen met de opbouw van plantensteunen (druiven, kiwi,...)
maandag 2 januari 2012 - 22:54
Limoncello

Limoncello

GELUKKIG NIEUWJAAR AAN IEDEREEN!

Ik heb gisteren mijn serre gespit en opgekuist. Nog een kerselaar hoger gezet omdat het water te hoog stond. Wil nog vanalles doen maar het is te nat op het gras, spijtig.

Heb nog een kippenhok dat ik in elkaar moet zetten en mijn 2de ren moet ik vernieuwen en opdelen.
dinsdag 3 januari 2012 - 12:41
Gehenna

Gehenna

Vandaag weer een grote bloempot rijker.
I love de mensen van Meise! Binnenkort is de hele tuin gevuld met Meisense wegvliegpotten
dinsdag 3 januari 2012 - 17:48
Limoncello

Limoncello

Ja het is niet normaal die wind. Ben nog op werk en zie hier uit het raam de bomen soms bijna 90° krom hangen. En donderdag zou het nog erger moeten zijn.
Ik ga morgen toch eens kijken wat ik mis uit mijn tuin en anders een inventaris maken
dinsdag 3 januari 2012 - 17:52
Gehenna

Gehenna

Bloempotten krijgt niemand terug!
dinsdag 3 januari 2012 - 17:59
laura76

Laura76

Ja, het heeft hier ook enorm gestormd. Er zijn al wat potten gesneuveld helaas...Maar wel een goed excuus om weer te gaan shoppen bij diverse tuincentra
woensdag 4 januari 2012 - 10:14
minouke

Minouke

vandaag is het hier rustiger of is het misschien de stilte voor de volgende storm

wel niets kapot gevlogen alleen een vaasje stuk op het terras en een klein tafeltje omver gewaaid maar niets erg.

Nu nog afwachten voor morgen... ik moet morgen wel eventjes weg, niet ver maar ik hoop dat het dan juist minder zal zijn
woensdag 4 januari 2012 - 10:40
Limoncello

Limoncello

Morgen (donderdag) ging het erger zijn dan gisteren. We zullen zien, de wolkenvelden bewegen niet veel op dit moment, houden zo
woensdag 4 januari 2012 - 11:15
laura76

Laura76

Ik ben al begonnen om zoveel mogelijk dingen (waarvan ik denk dat ze stuk kunnen gaan) binnen gezet...ben benieuwd hoe erg het vandaag wordt met de storm...
donderdag 5 januari 2012 - 09:58
Gehenna

Gehenna

Ja het is genoeg geweest.
Mijne grond vanachter is weggespoeld. Ik denk dat ik een goot ga leggen tegen de schutting zodat het water langszij wegloopt.
Dat loopt daar een beetje bergop.
donderdag 5 januari 2012 - 16:53
minouke

Minouke

Waait hier ook nog als zot wel minder dan deze middag maar nog teveel en maar regenen.

Nog geen overlast gehad maar ben daar straks eventjes moeten weggaan en je zag toch hier en daar waterslangen uit de kelders komen, dak met zeil en verlichtingspaal gevaarlijk krom staan.

toch positief nieuws gelezen, de windturbines maken extra energie aan... 8 keer meer
donderdag 5 januari 2012 - 17:12
Limoncello

Limoncello

Ja ik ben nog op 't werk en hopelijk als ik thuiskom staat mijn dak nog op mijn huis...

Tja, die windturbines mogen eens goed doordraaien ze. Ik vraag mij af tot hoeveel km/u zo'n ding kan houden. Die moeten nu erg snel draaien denk ik, ga er een gaan opzoeken
donderdag 5 januari 2012 - 17:51
minouke

Minouke

Limocello, en je auto bij de buren zetten ... heb je het ook gelezen in de krant?

De verzekering komt anders niet tussen behalve bij omnium dan ben je verzekerd
donderdag 5 januari 2012 - 17:57
laura76

Laura76

Ja, dat heb ik ook gelezen inderdaad, helaas ben ik niet verzekerd bij Omnium .
vrijdag 6 januari 2012 - 09:41
minouke

Minouke

afspreken met de buren Laura
die van jou bij hun en die van hun bij jou
vrijdag 6 januari 2012 - 12:00
Limoncello

Limoncello

ah nee Minouke, welk krantenartikel is dat dan? Onze wagen heeft gelukkig een omnium
vrijdag 6 januari 2012 - 13:42
Limoncello

Limoncello

Het is wel een smerige truc maar hij werkt wel denk ik

Maar ja, hoe meer we profiteren van de verzekeringsmaatschappijen, hoe meer we uiteindelijk zullen betalen voor de verzekeringsprodukten.
Behalve voor die dat niets laten verzekeren.
vrijdag 6 januari 2012 - 15:08
Tuinman65

Tuinman65

Op windturbines staat een veiligheidssysteem. Bij te hevige wind vallen die stil of worden ze afgeremd.

vrijdag 6 januari 2012 - 18:14
Sandy

Sandy

Weet je, die storm heeft ons een beetje overgeslagen denk ik ... Letterlijk dan.
Door de bos achter ons, denk ik waait het over ons heen. Wij hoorden het loeien, maar voelden niet zo heel veel van de storm. Grappig he !!!

Verder hebben we ons houthok afgewerkt, de caravan woonklaar beginnen te maken, en een deel ingepakt. Dus al wij al een heel bezige week !!!
maandag 9 januari 2012 - 17:14
Gehenna

Gehenna

Ik heb zondag mijn dahlia knolletjes uit de grond gehaald.
Da's jammer dat ze niet eetbaar zijn. Dikke vette patatten!
dinsdag 10 januari 2012 - 16:03
Sandy

Sandy

zeg minouke, een doordenkertje ... had die zijn auto niet bij de buren gezet, was er mss geen krasje op !?
...
dinsdag 10 januari 2012 - 17:34
Limoncello

Limoncello

Ik heb 3u geleden een lading van 6m³ houthaksel gekregen. Ben dus begonnen tot nu om dat 100m verder in de tuin te brengen onder mijn kleinfruit. Morgen mijn boomgaard en kippenren tegen de modder.
dinsdag 10 januari 2012 - 18:01
minouke

Minouke

Sandy, omgekeerd kan ook ... had ik hem maar bij de buren gezet
dinsdag 10 januari 2012 - 18:06
Sandy
woensdag 11 januari 2012 - 17:52
Gehenna

Gehenna

Zo hard op de rem gestaan dat die achter ons er bijna inzaten.
Ah ja! Ne mens kan toch geen rondvliegende bloempotten laten liggen zeker?!
Nu is er ene bij om aan de regenpijp te bevestigen
Laat maar waaien zou ik zeggen, heb er intussen al een stuk of 8.
Ik hou van Meisenaars die hun lege potten laten staan als't waait
donderdag 12 januari 2012 - 15:27
Limoncello

Limoncello

Voilà gisteren nog 10 kruiwagens met tuinhaksel gebracht naar de kippenren. Ze zitten droog nu, zelf als het neig regent en er modder is want het haksel ligt erop
Nu nog aan de voeten van mijn 30 laagstam fruitbomen. Pfff nog veel werk ze.
Maar ja we mogen niet klagen, het is droog en warm buiten.

Eergisteren nog tot bijna 13°C. Waar gaat de wereld naartoe? Is moeder natuur op verlof ofwa?
donderdag 12 januari 2012 - 15:48
Sandy

Sandy

dit weer hebben we nog al eens gehad... spijtig genoeg zijn de jaren met sneeuw en ijs zeldzaam. Dus ervan genieten als we kunnen
Alleen ik bid tot de weergoden dat het niet voor dit jaar is, van 10 graden naar 13 graden en tegen eind februari liefst 20 graden !!! Daar hoop ik toch wel op
donderdag 12 januari 2012 - 19:58
Sandy

Sandy

hi limoncello,
ik was net op je webstekje gaan kijken, jij bent wel al heel druk bezig geweest !!!
Geweldig om je tuin zo te zien veranderen... ziet er prachtig uit.
sandy
donderdag 12 januari 2012 - 20:02
Limoncello

Limoncello

Dag Sandy, ja ik probeer zoveel mogelijk in de tuin te werken maar er is nog vééél werk en ik heb inmiddels nog veel foto's en tekst dat ik op mijn webstek moet plaatsen.
Thanks voor de complimentjes
vrijdag 13 januari 2012 - 07:13
Boerke

Boerke

Net onze notenporto gefilterd en op flessen gedaan(ong. 4.5 liter). Ons huis ruikt ernaar.Mijn hoofd ook(Hm,Hm,) en straks nog met de clarck op het werk rijden. Hopelijk zet ik de koffie niet bij de thee.
De noten best op de composthoop gooien en niet zelf opeten zeker(Hmm,Hmm). Ik zal wel zien welke vogels van de noten gegeten hebben(Lachend).
Nu nog een drie maand wachten aleer ik ga proeven.
vrijdag 13 januari 2012 - 09:23
Limoncello

Limoncello

fijne hobby Boerke
vrijdag 13 januari 2012 - 10:56
Boerke

Boerke

Voor de eerste maal geprobeerd. Dus afwachten.
vrijdag 13 januari 2012 - 11:01
Sandy

Sandy

mss mogen wij ook eens komen proeven
vrijdag 13 januari 2012 - 17:08
Limoncello

Limoncello

Ja, goed idee! We brengen wel een blok Stilton mee dan
vrijdag 13 januari 2012 - 17:10
Sandy

Sandy

mmmm, nu krijg ik al helemaal zin erin, Porto met stilton, mmm. Gelijk een datum afspreken maar ?
maandag 16 januari 2012 - 19:26
Limoncello

Limoncello

Vandaag nog onkruid verwijderd rondom sommige fruitbomen. Vandaag was het wel koud om te werken maar mits aangepaste kleding voel je niets
maandag 16 januari 2012 - 20:58
rubbyboy

Rubbyboy

Ja ik heb vandaag en gisteren heel ge omheining die rond de moestuin stond weggehaald een serieus werk!! Maar er gelukkig toch van genoten!!
zondag 22 januari 2012 - 20:25
minouke

Minouke

amai Rubbyboy met zo ne wind... hier is het weer serieus
zondag 22 januari 2012 - 20:32
rubbyboy

Rubbyboy

Hier vield het wel mee het was 9à10 graden
zondag 22 januari 2012 - 21:30
Limoncello

Limoncello

Vandaag nog een rij van 10m lang klaargemaakt om tafeldruiven te planten als ik mijn bestelling binnenkrijg.
Nog een paar kleine dingen gedaan in de boomgaard maar het was wel aangenaam weer (tot 11°C en tot 18°C in de serre)
Het is dus maw veel te warm voor de tijd van het jaar! Is niet goed voor de planten.
zondag 22 januari 2012 - 21:47
sugar

Sugar

Volgende week wordt het kouder en droger (nachtvorst)

Volgend week-end ga ik hier nog een container grond verzetten om alle putten weg te werken.
De week daarna hoop ik ed druiven en de kiwi's te planten.

Daarna moet ik nog de plantengeleidingssystemen plaatsen, maar dat is dan al een pak minder dringend
maandag 23 januari 2012 - 06:12
Feniks

Feniks

Mijn groene vingers beginnen te kriebelen....zijn de tuincentra op dit moment van het jaar al een bezoekje waard?
woensdag 25 januari 2012 - 10:23
Limoncello

Limoncello

Ik ben 3 weken geleden naar Intratuin gegaan in Lovendegem en er stond al heel wat in bloei. Krokus, narcis, hyacinten en amarylis in het algemeen
woensdag 25 januari 2012 - 10:40
Gehenna

Gehenna

En de rekken met zaden en bollen zijn al mooi aan't vullen ook. En aan't leeggeraken dus ook
Heb sla zaden gekocht, een paar potten, bindringen, en er sprong toevallig ook nog lathyrus Heavenly blue in de kar die meneer voortduwde dus is't zijn fout dat er vanalles in terecht kwam
En nu gaan werken zi. Het zal laat worden vandaag aangezien er maandag niks te werken valt.
vrijdag 27 januari 2012 - 12:53
rubbyboy

Rubbyboy

Vandaag voor het eerst honingpalm gezaait.
Hopelijk komen ze allemaal uit!!!
zondag 29 januari 2012 - 13:57
sugar

Sugar

7,5 m beukenhaag geplant.
Aangekocht plantgoed was van uitstekende kwaliteit (met zeer mooie, lange wortels), zodat ik mijn greppel 2 spades diep heb moeten graven. Verder de druivelaars gesnoeid en laatste voorbereidingen getroffen voor het planten van de resterende druivelaars en kiwibessen
Morgen nog eens 7,5 m haag aanplanten.
zaterdag 18 februari 2012 - 19:46
rubbyboy

Rubbyboy

Vandaag nog eens 14 meter boton platen uitgegraven.
En nog eens 7 betonnen palen uitgegraven.
Met andere woorden veel werk!!!
vrijdag 24 februari 2012 - 19:03
sugar

Sugar

Dit en vorig week-end
Compostbakken gemaakt (4 bakken van 140 x 120 x 100)
Lyrasysteem voor de druiven gemaakt (moet ik vandaag nog afwerken)
Pergola voor de kiwi en kiwibessen gemaakt
Kiwibessen en druiven geplant

Hiermee zijn de grote tuinwerkzaamheden voor het gedeelte fruittuin klaar. Volgend jaar komt de siertuin aan de beurt
zondag 4 maart 2012 - 07:50
Limoncello

Limoncello

Ah sugar, ga jij ook voor het lyrasysteem? Welke lengte, aantal druivelaars en plantafstand hanteer jij?
zondag 4 maart 2012 - 08:32
corrielat

Corrielat

gisteren begonnen om handmatig onkruid uit gazon te halen,
een hele klus,
voor degene die nog plantjes willen?
kom maar halen wel zelf uittrekken
zondag 4 maart 2012 - 09:57
sugar

Sugar

16 druivelaars.

Afstand tussen planten : +- 1 m
Afstand tussen beide vorken van lier 40 cm onderaan (70 cm boven de grond), 150 cm op 2 m hoogte
Afstand tussen de rijen 2 m
zondag 4 maart 2012 - 21:06
Boerke

Boerke

Vandaag de winterbescherming weggehaald aan de volliére en de andere vensters van ons opberghok(voor aardappels-uien-enz.).
De vogelnestkastjes(2) die ik gemaakt heb buiten gehangen.
Voor de rest buiten enkele kleine karweitjes opgeknapt met de muziek van radio Nostalgie(voor Vl.-Brabant op 98.1,niet op kabel maar wel op internet te beluisteren) op de achtergrond. Het is namelijk deze week de top drie van de luisteraars(jaren 70 en 80).Dus van mijnen jonge tijd en heb ik al serieus meegezongen en straks moet ik nog gaan werken. Moet zeggen dat er op het moment geen kat meer te bespeuren is in de tuin.(maar wat wil je ). Ik doe dit steeds buiten want anders denken de buren dat ik de kat mishandel,begrijp je( ).
Dat lentegevoel komt er dus toch aan.
Mijn plantbakjes klaargezet om komend weekend te zaaien(tagetjes(stinkertjes),paprika's,enz. )
donderdag 8 maart 2012 - 12:16
Limoncello

Limoncello

Ik ga tegen eind deze week toch zien dat ik alle 'warme' planten zaai (paprika, pepers, aubergine, meloenpeer).

Heeft er iemand zijn moestuin al geploegd of gefreesd? Die dat geploegd hebben, breekt de grond al want het is niet bijzonder koud hiervoor?

Ik ben op dit moment bezig met het plannen van mijn siertuin maar het is zoooo ontzettend moeilijk om zeker te zijn van mijn keuze. Ik ga nog een paar foto's bekijken van Appeltern op mijn kodak.

Ja ik zou ook naar de Top 3 willen luisteren (in Vl-Brabant) maar mijn draagbare radio is veel te stil. Zo hatelijk dat ik dat niet luider kan zetten. Is zo'n prul van de Makro (werfradio) dat véééél te stil zingt
donderdag 8 maart 2012 - 12:51
Boerke

Boerke

Ik begin meestal in het tweede deel van maart te graven(spitten). Dan is de bovenlaag al goed opgewarmd en graaf ik geen koude grond onder. Heb ik steeds horen zeggen van mijn vader.Dus doe ik dat steeds zo ieder jaar.
donderdag 8 maart 2012 - 13:04
Gehenna

Gehenna

Ik denk dat ik weer dik prijs ga hebben met die grond hier.
Kletsnat, vettige zware klei en als't begint te drogen is't beton. Er zit al serieus wat compost en zand in gemengd, zit vol regenwormen en zo maar het is en blijft beton.
Da's hier een wormenkwekerij. Minstens 5-6 per schupsteek.
Alhoewel klei ... als ik zo'n beetje grond in water oplos dan is't na 14 dagen nog altijd niet gezet/gezakt.
Denk ni om er de frees op te zetten want die grond blijft eraan plakken en uiteindelijk ziet ge uw frees ni meer maar dikke lange kleiworsten.
En als't droog is geraakt de frees er ni in.
4 jaar geleden is alles tot op +/- 80cm omgegraven en puin eruit gehaald.
3 jaar geleden alles op een 60cm omgegraven, dik compost en zand tussengedaan en meneer gras op gezet.
Dan heb ik het nog is gedaan en dan nog is en nu is't precies nog vettiger klei
Maar ik trek het mij ni aan, ik laat mijn schup slijpen en spring er met mijn 87 kilo op en spit toch
Volgende maand of zo.
donderdag 8 maart 2012 - 19:34
sugar

Sugar

Kleigrond kan je best voor de winter omzetten, geeft niet dat de grond dan lekker nat is. Bij een stevige vorstperiode vriezen de klompen dan stuk (barsten vanwege het uitzetten van water) en dan hou je allemaal kleine kruimeltjes over.
Dat is wat ik hier ook deze winter gedaan heb met mijn grond :
donderdag 8 maart 2012 - 19:50
Gehenna

Gehenna

Ik ook maar 't haalt ni veel uit. Niks verkruimelen, gewoon terug vaste grond.
Dus als't droger is nog eens een paar zakken compost (eerder rijpe mest deze keer) onderwerken.
De pieren zullen mij dankbaar zijn met met al dat voedsel
Hoe meer wormen hoe beter en uiteindelijk zal de grond ook wel schoon los zijn. Het nieuw gras zal nog een beetje moeten wachten.
De grond is hier nooit bewerkt geweest buiten de lijken dat eringestoken hebben (tja, middeleeuws kerkhof geweest, ik vond het al zeer vreemde 'stokjes' die ik bovenhaalde)
De aanhouder wint uiteindelijk
donderdag 8 maart 2012 - 22:04
sugar

Sugar

gehenna, probeer eens rogge uit te zaaien over een deel van je grond. Rogge is een veelgebruikte groenbemester die heel diep wortelt en de grond daarbij ook verkruimeld.
Wordt blijkbaar veel aangewend in Engeland op zware kleigrond. Daarna onderspitten
donderdag 15 maart 2012 - 13:12
deHaan

DeHaan

Vandaag mijn blauwe regen gesnoeid, is een beetje laat.
Lekker in het zonnetje.
Maar het zal wel goed komen.
donderdag 15 maart 2012 - 17:25
sugar

Sugar

Laatste snoei en uitbuigwerk op de fruitbomen uitgevoerd. Genieten van het zonnetje.
Losgewoelde grond nog wat aangeharkt.
donderdag 15 maart 2012 - 17:26
deHaan

DeHaan

Nog een foto, heeft mijn vrouw gemaakt.

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 15 maart 2012 - 18:09
Feniks

Feniks

Wow, da's een grote blauwe regen! Is die bevestigd aan de muur?
donderdag 15 maart 2012 - 18:46
corrielat

Corrielat

OEI, LEKKER KONTJE,
Mogen we de rest ook zien?
donderdag 15 maart 2012 - 20:23
deHaan

DeHaan

Zo stond hij vorig jaar erbij.

[afbeelding verwijderd niet-https]

corrielat, goed links kijken, zie je mij helemaal.
donderdag 15 maart 2012 - 22:18
corrielat

Corrielat

Ziet er heel goed uit,
ook de blauwe regen,
donderdag 15 maart 2012 - 22:45
minouke

Minouke

mamammia!!! prachtig die blauwe regen
DeHaan weet je toevallig ook de soort want ik vind hem van kleur en tros zo mooi.
Ben op zoek naar een soort met lange felblauwe trossen.
Want daar zijn toch wel veel soorten in.
vrijdag 16 maart 2012 - 07:39
deHaan

DeHaan

Welk soort het is weet ik niet.
Hij bloeit de laaste jaren bijna de hele zomer door met een nabloei.
vrijdag 16 maart 2012 - 09:48
minouke

Minouke

mooi mooi mooi
vrijdag 16 maart 2012 - 09:50
Limoncello

Limoncello

Ik heb dezelfde en heb al 2 jaar op rij zaad hiervan. Als iemand wenst te zaaien houd ik ze bij volgende keer
vrijdag 16 maart 2012 - 10:23
minouke

Minouke

erg lief van je maar Wisteria zaaien is geen goed idee Limoncello, om zeker te zijn dat je bloemen krijgt moet je stekken of afleggen.

Gezaaide Wisteria kan jaren duren 7 tot 10 jaar voor je bloei krijgt en misschien zelfs nooit.

vrijdag 16 maart 2012 - 12:52
Gehenna

Gehenna

Ikke vandaag de serre gezet. Beetje veel puzzelwerk want 'waar heb ik het plan nu weer gelegd'
Ook de gaten toegeplakt die de oorwurmen gemaakt hebben. Het is dat ik ze betrapt heb of ik zou denken dat het door de zon en regen komt.
vrijdag 16 maart 2012 - 17:38
Boerke

Boerke

Vandaag voor de eerste maal ons gras gemaaid en er anti-mos op geworpen. Ik moet zeggen dat ik ook enkele buren in gang heb getrokken want toen ik gedaan had hoorde ik bij de buren nog enkele grasmaaiers draaien. Een domino-effect??
Toch zalig dat zonnetje.
vrijdag 16 maart 2012 - 19:36
corrielat

Corrielat

Vandaag het gazon in mijn voortuin geverticuteerd,
ik hoopte dat het mos nu verwijderd zou worden,
helaas,
morgen misschien zand toevoegen en gras doorzaaien,
hopelijk komt het weer goed,
de verwachting is dat het gaat regenen,
misschien een gelukje, zodat het gras weer een beetje toonbaar gaat worden.
vrijdag 16 maart 2012 - 19:50
Limoncello

Limoncello

Ik wacht nog een week af voor ik het gras maai want het zou iets koeler worden volgende week.
vrijdag 16 maart 2012 - 20:10
sugar

Sugar

Ik wacht ook nog een week, maar dat is omdat ik lui ben
vrijdag 16 maart 2012 - 22:31
Tuinman65

Tuinman65

Corrielat, een verticuteermachine haalt nooit alle mos uit het gras.

Leo
vrijdag 16 maart 2012 - 22:55
corrielat

Corrielat

en ik had de messen niet goed afgesteld, dus veel kale plekken,
maar alles zal goed komen,
vrijdag 16 maart 2012 - 23:03
Limoncello

Limoncello

sugar, al zoveel gedaan in uwe tuin en nu gaat ge lui worden zeker, grapjas Ge moet nog uwe siertuin beginnen volgend jaar
vrijdag 16 maart 2012 - 23:19
sugar

Sugar

Ik hou niet zo van gras, dus dat mag best wat groter groeien
En het gras afrijden is eigenlijk de (enige) taak van mijn halve trouwboek in de tuin.
Ik doe nu niet anders dan over de knoppen op bomen en struiken te gaan controleren. Nog enkele weken en alles staat in bloesem.
vrijdag 16 maart 2012 - 23:22
Limoncello

Limoncello

Yep, nog een paar weken en 't is feest. Het nieuwe seizoen mag gaan beginnen. Hopelijk zal pretbederver, vorst, niet te hard terugslaan.
Ik wacht af
zaterdag 17 maart 2012 - 10:26
Gehenna

Gehenna

Ah ja gras ... Bwa ... laat maar groeien, ik loop het toch plat
zaterdag 17 maart 2012 - 10:47
Gehenna

Gehenna

Gisteren een 50-tal pepers en paprika's verpot en verspeend. Nog een 15-tal staan in hun zaaibakje.
maandag 19 maart 2012 - 11:19
Sarah

Sarah

Gehenna, wat doe je er allemaal mee?
maandag 19 maart 2012 - 11:21
Gehenna

Gehenna

Wel, ik denk dat ik ermee op de rommelmarkt ga staan want ik heb er geen plaats voor
Als ik van elke soort 2 planten hou is dat meer dan genoeg.
Was niet voorzien dat ze allemaal zouden ontkiemen en het zijn nu eenmaal leuke plantjes om op te kweken
maandag 19 maart 2012 - 11:30
Limoncello

Limoncello

50

Je kan aan de plaatselijke chinees gaan leveren als je wil
maandag 19 maart 2012 - 13:12
Pistachio

Pistachio

Onkruid gewied in het voortuintje, twee kapotgevroren bodembedekkers vervangen door kattekruid, drie nieuwe plantenbakjes gehaald en opgevuld met fleurige viooltjes. Nog niet spectaculair maar toch al het lentegevoel. De tulpen in potten zijn allemaal stukgevroren toen ze te vroeg bovenkwamen maar die in de grond staan allemaal fier rechtop en beginnen al kleur te tonen
maandag 19 maart 2012 - 13:20
Limoncello

Limoncello

pistachio, eten uw katten van dat kattekruid want die van mij, die eten graag van dat lang wild gras...
maandag 19 maart 2012 - 13:40
Gehenna

Gehenna

Hier zijn er 2 die de hele plant zouden opvreten of op zijn minst aan flarden trekken en 2 die er zodanig inrollen dat hij plat ligt
Nepeta (lol, ik noem ze zo) de kat van de achterburen was vorig jaar zelfs met een pot kattekruid gaan lopen! Da poesbeest werd er echt helemaal gek van.

Gras eten is normaal, dan kotsen ze hun haarballen uit.
maandag 19 maart 2012 - 20:00
Limoncello

Limoncello

Ja als ze kotsen krijgen ze het vuilblik en mogen ze het zelf opkuisen. Ik heb er 3 waarvan 1 een beetje zot is, allé neig zot.

[afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 20 maart 2012 - 07:37
minouke

Minouke

met gras kuisen ze hun maag, sommige honden doen dat ook.
Maar dat is dan alleen het gras dat ze terug uitspuwen geen voedsel, dus echt vuil is dat niet.

Van nepeta wordt de onze ook helemaal high van, gek om te zien en dan rolt ze erin.
In mei snoei ik de nepeta dan terug om ze compact te houden ... dan moet je eens zien hoe ze daarop afkomt.
dinsdag 20 maart 2012 - 08:51
Pistachio

Pistachio

Mijn katten rollen er een beetje in en knabbelen er een beetje aan en heel af en toe worden ze er wel high van, heel grappig om te zien. Kiwi is onze zotste en kan zich helemaal beginnen wentelen in gewoon gras, alsof er daar iets ligt dat wij niet zien, dan maakt ze koprollen alsof ze in de grond wil kruipen. Hilarisch
dinsdag 20 maart 2012 - 11:30
Eniavaswen

Eniavaswen

Hihi, da's wel grappig. Misschien moet ik ook eens een bosje nepeta aanplanten. Ik heb Stipa Tenuissima staan en daar is onze poes helemaal gek op. Ze houdt hele schijngevechten met die wuivende halmen en als we dan passeren verstopt ze zich en denkt dat ik haar niet zie. Mijn kat is trouwens ook heel erg gesteld op het gezelschap van mijn kippen. Ze gaat lekker zonnen op het kippenhok of naast den draad, terwijl de dames kakel rustig blijven rondscharrelen. Die storen zich al helemaal niet meer aan hun vreemde gezelschap. Waarschijnlijk omdat ze zo wel gerust worden gelaten door de ratten.

Gisteren nog een halve emmer distels uitgetrokken (vanwaar blijven ze komen?), terwijl mijn zoon van 6 de kruidentuin heeft aangeplant. Vooral het graafwerk vond hij geweldig en daarna kon hij zijn leeskunsten oefenen door de juiste plant te gaan halen.
dinsdag 20 maart 2012 - 15:55
Gehenna

Gehenna

Leuk. Al spelend leren.

Vandaag weer niets maar morgen werk ik in de voormiddag en dan moet ik schade inhalen in de tuin.

Ik ga de Nepeta nog stekken, zullen ze wel leuk vinden. Moet nog enkele pepers oppotten en het bamboesnoeisel aanpakken.
Poesie vond het leuk en ik heb het dan maar laten liggen

Tuinbabbel

woensdag 21 maart 2012 - 22:56
Pistachio

Pistachio

Alles voor de kat hé en zo hoort het ook!
donderdag 22 maart 2012 - 11:30
minouke

Minouke

Ken je de spreuk?

Cats have servants, dogs have masters.

helemaal herkenbaar


Vandaag ben ik naar een pretpark geweest ... een tuincentrum
ik heb daar een clematis Konigskind gekocht, een lonicera Copper Beauty, en nog plantjes die ik al had maar om een ander groepje te herhalen zoals salvia Caradonna en lupines the Governor ( die waren bijna allemaal verdwenen, nog maar ééntje van over ... raar)
donderdag 22 maart 2012 - 18:15
Gehenna

Gehenna

Vandaag toch ook naar het pretpark geweest
Tuin kan even wachten.

Katten hé, die bezitten de eigenschap u te hypnotiseren zodat ze je helemaal in hun macht hebben. Via telepathie geven ze je allerlei opdrachten die zij graag uitgevoerd zien. En als je niet rap genoeg bent dan zetten ze hun klaaglijk gejammer deuntje op
donderdag 22 maart 2012 - 19:26
minouke

Minouke

en onderschat vooral de kattinnetjes niet...

Zitten er drie katten te praten zegt die ene kat "och wat zou ik graag in een visfabriek wonen".
"O ja, waarom dan?" vragen die andere katten. "Och, alle dagen verse vis, lekker!"
"Doe mij dan maar een fabriek waar ze katteneten maken", zegt die andere kat, "zoveel eten als je wilt, alle dagen."
"Och, doe mij dan maar een brouwerij" zegt die laatste kat dan.
"Hoezo??", zeggen die ander katten, "een brouwerij??"
"Ah ja," zegt die ene kat, "alle dagen een kater!
zaterdag 24 maart 2012 - 20:55
corrielat

Corrielat

Maar Minoekske toch,

mijn katje zou nooit aan zo'n gesprek mee gedaan hebben,
nee, dat was een nette poes, dacht noooooooooooooooit aan sex,
wat dat betreft....precies het vrouwtje,
of......zou ze daarom niet zo oud zijn geworden??????????

misschien omdat ze te weinig sex gehad heeft????

Oei....dn mag ik wel oppassen,
ik wil toch veel ouder worden,
moet ik nu schrik hebben?
zaterdag 24 maart 2012 - 22:26
minouke

Minouke

dacht noooooooooooooooit aan sex

denken misschien niet nee ze deed het !
zondag 25 maart 2012 - 09:40
minouke

Minouke

Ben net terug van de Tuinen van Hoegaarden, er was een tuinbeurs en enkele nieuwe planten gekocht Geranium Sanne (naam van mijn dochter), Geranium White Leaf, Astrantia Moulin Rouge Erysimum Bowles Mauve en een delphinium Blue Bird.

Voor de Echinacea-fans :
er stond ook een stand van Govaerts, zal ook in Bokrijk staan.
Hij vertelde dat er laatst 15 nieuwe soorten bijgekomen waren en de meeste in de vorm zoals de Razzmatazz, zo een pompomvorm.

groetjes en geniet nog van het zonnetje..zaaalig
Chantal
zondag 25 maart 2012 - 16:29
corrielat

Corrielat

denken misschien niet nee ze deed het !


zondag 25 maart 2012 - 17:48
Sarah

Sarah

Vandaag gedaan? Véééééééééééél
zondag 25 maart 2012 - 21:02
Pistachio

Pistachio

Gisteren een hele dag genikst in de tuin met de katjes erbij, zij mogen alleen buiten onder toezicht zodat hen niks kan overkomen. Ze hebben genoten hoor, graven in het zand, insecten najagen, in de bomen klimmen, uit het vogelbad drinken, elkaar achterna gezeten en daarna liggen uithijgen in de schaduw.
maandag 26 maart 2012 - 12:55
corrielat

Corrielat

Hallo Pistachio,

Ik kan wel zeggen...

die katjes van jou hebben zeker geen hondenleven,
maandag 26 maart 2012 - 16:02
Pistachio

Pistachio

Ik doe mijn best om hen een zo leuk en veilig mogelijk bestaan te geven
maandag 26 maart 2012 - 16:14
corrielat

Corrielat

En voor degene die denken dat een kat/poes alleen maar eigenwijs kan zijn
Mijn katertje is een paar maanden geleden overleden,
precies een week na het overlijden van mijn man,
hij was nog maar 8jaar oud,
dus niet overleden van ouderdom,
nee, hij miste volgens mij echt zijn baasje
hij at niet meer, en werdt in een paar dagen zo ziek dat hij s'nachts in mijn bijzijn overleed,
ik mis allebei vreselijk.
dierenliefde is echte liefde.
maandag 26 maart 2012 - 17:27
Gehenna

Gehenna

Triestig

Balou zit elke morgen hartverscheurend te janken als ik vertrek. Hoor hem 2 huizen verder nog en da's hier een heel drukke baan met veel lawaai.

Vandaag de rozenboog gezet voor de frambozen en ze geplant. Een houten bak uiteen gehaald, nog ene uiteen geslagen, chinees siergras aan flarden geknipt en enkel nieuwe scheuten opgepot.
maandag 26 maart 2012 - 20:34
Limoncello

Limoncello

ok, en nu terug naar de tuin
dinsdag 27 maart 2012 - 10:23
Pistachio

Pistachio

Ja Limoncello, wij kattenliefhebbers zijn fanatiek in onze liefde voor onze pluizenbollen, we kunnen er niet over zwijgen.
dinsdag 27 maart 2012 - 10:37
Gehenna

Gehenna

Vandaag veel te veel gedaan en mijn helper heeft geholpen het gestapelde snoeisel over de tuin te versprijden toen ik in de serre bezig was.
Dan is hij een Helleborus gaan uitgraven en is op spinnenjacht geweest tussen het stro rond de aardbeien.
Heb de bonestaken in het bloemperk gezet door plaatsgebrek. Ze kunnen maar zien dat ze schoon bloemekes geven!
Het stro terug op z'n plaats gelegd en mijn Helleken in een potteke gezet in de hoop dat hij verdergroeit.
Meneer z'n sjalotten en ajuinen in een kuip gezet en 6X1m kweekgras uit de grond gehaald.

En nu ... gedaan met zingen zi, alles doe zeer van da graven achter kweekgras.
dinsdag 27 maart 2012 - 21:25
minouke

Minouke

Gisteren tuinmeubels, potten en terras geschuurd, al de ruiten gewassen, was voor de 1ste weer buiten gedroogd.
Vandaag ander deel van de tuin opkuisen en morgen de binnenkoer schrobben en bloembakken klaar zetten voor de nieuwe plantjes binnenkort.

wat doet dat zonnetje toch goed hé voor de mens en ja Gehenna doet me deugd dat je ook pijn hebt want dat betekent dus dat het niet van ouderdom is wat ik voel
woensdag 28 maart 2012 - 10:09
corrielat

Corrielat

Ha ha minoekske,

we zullen moeten toegeven dat het inderdaad de leeftijd is waardoor sávonds alle knoken en spieren pijn doen.
Maar wat is er mooier dan sävonds met je pijnlijk lichaam te kunnen trots zijn dat die ouwe knoken nog zo goed hun best doen.
Erger zou het zijn als we dit straks allemaal niet meer zullen kunnen,
Dat zou pas pijn doen, in je hoofd en in je hart,
dan zullen we verlangen naar deze tijd,

en o ja, nu ik niet meer voor mijn centjes naar mijn baasje hoef, maar het geld iedere maand zomaar binnen komt rollen................................en alles heerlijk overdag kan doen

DAT DOET HELEMAAL GEEN PIJN
woensdag 28 maart 2012 - 12:56
minouke

Minouke

ja Corrie, ben al bang voor die tijd dat het onkruid zal groeien en het niet meer de baas zal kunnen, maar eens was er een periode waar we die tijd ook niet voor hadden hé... kindjes, werk en het ging ook toch.
Ik had toen meer een tuin, gazon met struiken rondom en een schommel in het midden
woensdag 28 maart 2012 - 13:18
corrielat

Corrielat

Ik heb al van een aardig iemand een zitbakje gekregen
hier kunnen ook al mijn tuinspullen in,
heerlijk zo'n bak als je onkruid uit je gazon moet steken,
evt. nog een kussentje erop
help ookt al een heleboel dat je niet steeds je spullen hoeft te zoeken
ik hoop alleen dat niemand me zo ziet zitten,
----------------------------------------------------------
ze zouden eens moeten denken dat ik oud wordt,
----------------------------------------------------------

Alleen de duvel is oud
woensdag 28 maart 2012 - 19:21
Tuinman65

Tuinman65

Corrielat, heb je 3 weken geleden die 100 gram kalk op 1 m² gestrooid, zoals we afgesproken hadden?
Zo ja, hoe is het daarmee?

Leo
woensdag 28 maart 2012 - 19:32
corrielat

Corrielat

Ha ha,
nee ik durfde niet meer,
ik heb de kalk zelf opgegeten,
schijnt goed te zijn voor je botten
nee hoor nog niet gestrooid, misschien later als ik weer veel mos krijg
woensdag 28 maart 2012 - 19:35
Gehenna

Gehenna

Oud worden? Dat doen wij niet, het is de wereld die verjongt
woensdag 28 maart 2012 - 21:13
Tuinman65

Tuinman65

Ik beklaag de mensen die kortelings kalk gestrooid hebben. En toch gaan die verkopers door met de suggestie om het nu te doen. Onbegrijpelijk.

Leo
woensdag 28 maart 2012 - 23:25
Adrienne

Adrienne

Ik weet niet waarom, mijn ventje strooit nooit dure kalk altijd dezelfde als op de velden en weien.
Die doet het in mijn tuin ook goed dus .... tja ieder zijn keuze hé.
Wel weet ik dat Marcel dat heel vroeg doet want het duurt 3 maanden eer die werkt en te laat is nefast voor de plantjes he.

Dorie Chantal had ik dat geweten dan was ik naar Hoegaarden gekomen, ik moest alleen gaan en daar had ik niet echt zin in jammer
ge weet het hé mijne echina tik is nog niet voorbij se
donderdag 29 maart 2012 - 09:50
minouke

Minouke

Adrienne, hela niet getreurd, ik heb het hem speciaal gevraagd voor u of hij ook naar bokrijk ging en hij heeft me zijn adres en al gegeven en ook dat hij in bokrijk zal staan met zijn nieuw echinacea's... zodus

het adres:
http://www.govaertshenri.be/index.cfm?fuseaction=artperrub&c=8
donderdag 29 maart 2012 - 16:39
Jeannette1

Jeannette1

Beste allemaal,

Vreemd dat er zovelen zijn die erg veel pijn hebben bij/van het onkruid wieden.

Nadat hier 3 dagen gewied is, heb ik nog geen pijn in de rug of zo.

Zou het komen, omdat Ger altijd de tuin onderhoudt???


Groetjes, Jeannette
donderdag 29 maart 2012 - 17:54
minouke

Minouke

en wat zegt Ger zijne rug???
donderdag 29 maart 2012 - 18:35
Jeannette1

Jeannette1

Lieve Chantal,

Die woorden mag ik niet herhalen.

Helaas was dit niet het enige wat Ger de laatste dagen gedaan heeft, elke minuut staat hij ook voor mij klaar toch!

Lachende groetjes, Ger en Jeannette
donderdag 29 maart 2012 - 21:10
minouke

Minouke

da's waar Jeannette

groetjes aan jullie tweetjes
vrijdag 30 maart 2012 - 09:29
Jeannette1

Jeannette1

Hai Chantal,

Ger heeft wel 3 dagen op zijn knietjes en met de hand onkruid uit zitten trekken.

Vraagt hij telkens: KUN JIJ MIJ EVEN OVEREIND trekken???

Blijven lachen toch.

Groetjes, Ger en Jeannette
p.s. waar is de zon???????????? brbrbrbr
vrijdag 30 maart 2012 - 10:41
minouke

Minouke

KUN JIJ MIJ EVEN OVEREIND trekken???

kan je geen trekhaak plaatsen op je rolstoel???

en de zon ??? ja even een intermezzo zeker

vrijdag 30 maart 2012 - 11:16
Pistachio

Pistachio

Zaterdag 24 kleine en 9 grote Fargesia Robusta Campbells geplant. 24 stuks van anderhalve meter naast de oprit en 9 stuks van 2 meter om de metalen trap van de buren te camoufleren.'t Is mooi geworden en de spierpijn vandaag heb ik er graag voor over . Voel me nu "zen" als ik door het raam kijk.
maandag 2 april 2012 - 08:54
Boerke

Boerke

Voor onze 25 ste huwelijksverjaardag hebben we vandaag voor de eerste maal geproefd van de notenporto. Ik moet zeggen dat je er niet zoveel van mag drinken dan van die in de winkel.Ik verschoot zelf van mijn kunnen. Het recept??? Hier ergens gevonden op tuinadvies.Dus je ziet waar deze site toch goed voor is.
Hij traande mooi tegen het glas en liep goed binnen. We moesten feitelijk nog twee dagen wachten maar voor deze dag kon het toch geen kwaad zeker.
woensdag 4 april 2012 - 21:41
minouke

Minouke

Een dikke proficiat Boerke aan jullie beiden , 25jaar dat mag al tellen



Chantal
woensdag 4 april 2012 - 21:51
Jeannette1

Jeannette1

Hai Boerke,

Namens Ger en mij van Harte gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk!!!


Nu op naar de volgende 25, voor je het weet ben je aan het volgende feest bezig.

Groetjes,
Ger en Jeannette
woensdag 4 april 2012 - 22:41
minouke

Minouke

Gisteren heb ik een Clematis Honora gekocht, geen bijzondere ... een gewone purpere.
Maar thuisgekomen zag ik dat er een takje gekraakt was dus heb ik dat stukje mooi geknipt, in stekpoeder gestoken en dan in een diepe pot aarde gemengd met wat zand.
Water gegeven en een plastieken fles erover ... en nu 6 à 8weken geduldig wachten

en wie weet een 2de Honora
't is me nog nooit gelukt maar ja, had ik het weg gesmeten was er ook niets hé
zondag 8 april 2012 - 20:44
Tjoolaere

Tjoolaere

- perceel voor aardappelen bestrooid met organische mest 10 kg/are + 5 kg patentkali
- winterprei gezaaid
- wortelen 'nantese' gezaaid
- sla uitgeplant
- tomatenplantjes verspeent
maandag 9 april 2012 - 12:10
rubbyboy

Rubbyboy

Niet veel in de tuin gewerkt maar wel weer een plaffon bekleed met gyprok platen.
maandag 9 april 2012 - 19:13
sugar

Sugar

Dit week-end de laatste zware werken voor het voorjaar uitgevoerd : plaatsen van kastanjepalen voor de bramenhaag. Daarmee heb ik zowat alles wat ik voorjaar had gepland uitgevoerd en zit het zware werk erop (optimist dat ik toch ben)



Kippenhok en -ren
[afbeelding verwijderd niet-https]

Compostbakken
[afbeelding verwijderd niet-https]

40 fruitboompjes planten en nog eens evenveel kleinfruitstruiken om de 'collectie' aan te vullen
[afbeelding verwijderd niet-https]

Lyrasysteem voor de druiven, pergola voor de kiwi's
[afbeelding verwijderd niet-https]


Meer foto's en uitleg op http://supermasj.blogspot.com
maandag 9 april 2012 - 23:08
Pistachio

Pistachio

Amaai duidelijk hard gewerkt! Wij zijn zondag 15km gaan stappen in de Ardennen. Vrij koud maar de zon kwam geregeld piepen, picnic in het bos, heerlijk genoten van de rust. Niet meer dan twee andere wandelaars tegengekomen. Toch altijd stiekem jaloers op die mooie rustieke huizen in die dorpjes midden in het groen met fabelachtig uitzicht op de groene heuvels!
dinsdag 10 april 2012 - 11:54
Gehenna

Gehenna

Dat ziet mij er prachtig uit hoor Sugar!
Ik zie het al voor me als alles begroeit zal zijn. Een zalige tuin!
vrijdag 13 april 2012 - 12:04
Limoncello

Limoncello

Vandaag naar de plantenbeurs in Hombeek. Ben benieuwd hoe het daar zal zijn. Zit nu in pendelbus. Hopelijk is er een pin automaat
zondag 29 april 2012 - 11:33
Limoncello
zondag 29 april 2012 - 11:33
Tjoolaere

Tjoolaere

Rondje door de tuin :
-Vroege aardappelen geplant 21/3 hebben neiging kopje te tonen.
-Uitgeplante sla 9/4 is nog geen sikkepit veranderd.
-Erwten zijn gerot.
-Gezaaide wortelen 9/4 zijn te zien maar de prei nog niet.
-Sjalotten geen probleem.
Tuingrond is nat niettegenstaande lichte grondstructuur, gisteren 28/4 c 15 liter neerslag en op dit ogenblik weeral gedruppel en t° 10 C. Dank u weerman voor de voorspelde 20°C
zondag 29 april 2012 - 11:57
Boerke

Boerke

Deze topic nog eens bovengehaald. Vandaag onze notenporto gefilterd(ong.4,5 l.).
Beetje minder alcohol ingedaan dan vorige keer en hij rook al zachter. Hopen dat hij na drie maand rusten op de fles nu ook beter gaat smaken. Zoals jullie kunnen zien heeft hij toch een mooi kleurtje.(Ik laat jullie dit jaar een beetje meegenieten(Hm,Hm,..)
De noten zelf zal ik maar best niet opeten want ....ik zou iets kunnen voelen

Tuinbabbel

zaterdag 26 januari 2013 - 20:26
minouke

Minouke

miaiamiam
zaterdag 26 januari 2013 - 20:37
kerstkind

Kerstkind

Hee boerke,
"mee genieten????"
Zijn de uitnodigingen al verstuurd?
groetjes José
zondag 27 januari 2013 - 00:58
Limoncello

Limoncello

Ziet er goed uit boerke, notenporto heb ik nog nooit geproefd...tip tip

Nu de sneeuw effe weg is is de regen daar...joepie 't is terug herfst
zondag 27 januari 2013 - 10:25
Boerke

Boerke

Kerstkind, laten meegenieten via foto.Zo doen wij dat hier. Daarmee de lachertjes erachter.
Ik heb daarnet mijn windows proberen te openen om een glaasje door te schuiven maar het ging niet. Dat zou nu pas een uitvinding zijn. Via uw PC een staaltje doorgeven.
Limoncello, dat proeven zal voor mij ook maar tegen april zijn. Ik gebruik het recept dat hier op tuinadvies staat. Enkel die afsluitbare emmer van 5 liter is wat klein.Je zit nog met het volume van uw noten en de suiker. 6 liter zou beter zijn.
http://www.tuinadvies.be/kruiden_porto.htm

zondag 27 januari 2013 - 13:40
kerstkind

Kerstkind

Jammer Boerke,
ik had het wel al begrepen, maar proberen kon geen kwaad, dacht ik
In ieder geval succes en laat hem tegen die tijd smaken.
groetjes José
zondag 27 januari 2013 - 14:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon