menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rust en stilte gezocht

Ga naar meest recente reactie

Sandy

Sandy

Hi, aangezien we van het topic afgeweken waren ... ik ben even moeilijk op dat punt hoor.

ja pistachio een b&b openen zalig, alleen mensen die van rust en stilte houden, geen honden, geen muziek buiten, ... noem maar op !!!
Midden in de Ardennen, in de bos, geen naaste buren, ...


vrijdag 25 november 2011 - 18:14
Gehenna

Gehenna

Mag dat ook aan zee zijn?
Open er gewoon 2, in elk landsdeel 1
vrijdag 25 november 2011 - 18:16
Sandy

Sandy

ja aan zee, maar waar vind je daar geen buren ???
vrijdag 25 november 2011 - 18:20
minouke

Minouke

Raar soms hé dat er toch mensen zijn die dat niet appreciëren de stilte.
Het is zo een luxe geworden.
Ik kan daar echt van genieten...
vrijdag 25 november 2011 - 18:38
rialle

Rialle

Ik zoek ook vaak de rust en stilte maar het valt mij op dat het nooit ECHT stil is. En dan heb ik het niet over natuurgeluiden maar meer de auto- en andere motorische voertuigen geluiden. Zit je ergens van de natuur en de rust te genieten hoor je toch in de verte de herrie van zo'n scooter oid. Overvliegende vliegtuigen....noem maar op.

Het lijkt mij heerlijk om op een onbewoond eiland te zitten waar je ALLEEN maar de natuur hoort. Dát lijkt me pas rustgevend!

Groetjes Rialle
vrijdag 25 november 2011 - 19:02
corrielat

Corrielat

Ik heb in mijn tuin een gedeelte als stilte hoekje gemaakt.
Ik kan daar heerlijk genieten, ook al woon ik midden in het centrum.
In mijn hoekje luister ik alleen maar naar de vogeltjes, zelfs nu zijn ze er nog.
Voor de andere geluiden kan ik me volkomen afsluiten.
Hoe ik dat doe?
Ik weet het niet.
Ik denk dat ik me dat aangeleerd heb.
Door yoga..reiky?door levenservaring?
ik weet het niet,

Maar het is aan te leren,

Ook al heb ik ADHD ZOALS DAT TEGENWOORDIG HEET

ik kan genieten van de stilte.,
vrijdag 25 november 2011 - 19:57
Gehenna

Gehenna

Yoga en reiky Corrielat.
vrijdag 25 november 2011 - 21:15
BOSVROUW

BOSVROUW

Heb ooit complete stilte meegemaakt, en vond dit helemaal niet leuk.Zelfs een beetje beangstigend. Het lijkt dan wel of je doof bent. We sliepen in de Alpen boven de boomgrens in een schapenhut. Geen vogeltjes, geen bomen, zelfs geen schaap te horen. Terwijl er toch wel een paar honderd rondliepen. Ik was al blij dat er af en toe iemand snurkte. Heb liever m'n bosgeluidjes, 's nachts van roepende uilen (in de zomer het piepen van hun kuikens. 's morgens de duiven die op m'n dak rondscharrelen en overdag al de vogels, kipjes,haantjes en ja af en toe m'n honden. En 's avonds de muisstille vleermuizen, niet te horen maar wel mooi om te zien! Spijtig genoeg verdwijnt dit alles zeer snel. Alles wordt vol gebouwd, en iedereen doet z'n bomen uit. dus dit alles zal ook spoedig hier verdwijnen!
vrijdag 25 november 2011 - 23:58
minouke

Minouke

Bosvrouw, die complete stilte dat je beschrijft hou ik ook niet van, je hoort het suisen in je oren
brrr nee.
Maar de vogeltjes en schaapjes en de bladeren dat is aangenaam maar 't is het storend geluid die zo overheerst de dag van vandaag en bijna overal aanwezig is.
Die rustgevende bosgeluiden zoals je ze beschrijft, niet voor niets hé dat je het kunt kopen op CD.
Je hebt ze met zeegeluid, bosgeluid enz
Vroeger ging ik naar een Osteopaat en die zette dat toen op om rust te scheppen.

gr
Chantal
zaterdag 26 november 2011 - 08:17
Sandy

Sandy

ik hou van de stilte waarbij je enkel natuurgeluiden hoort, heerlijk, dan kan ik echt tot rust komen.
Alleen steeds hoor je wel ergens een auto, vliegtuig, ... net als jullie zeggen, je hebt toch steeds achtergrondgeluiden. In oostenrijk hebben we het meegemaakt, muisstil, heerlijk ! Maar hier zijn teveel mensen, teveel wegen, teveel ... en te weinig natuur en stilte. En de weinige plekken waar het stil is, daar loopt het vol met mensen en dan is de rust ook weer weg he

Vandaar dit :
http://www.immoweb.be/nl/Buy.Estate.cfm?IdBien=3374424&xgallery=gallery&xpage=1

met 62 hectare bos erbij ... daar zul je toch wel ergens een plekje vinden he !!!

Maar uiteindelijk hebben we dan besloten het maar niet te doen, ergens vind ik het toch wel spijtig.
zaterdag 26 november 2011 - 12:07
Sandy

Sandy

of dit is ook zo'n droom, alleen al de ligging :

http://www.primmo-immobilier.be/showobject.aspx?pageid=7720&goal=0&type=2&sortorder=cityname&objectid=1355&cp=1

als we dit maar eens konden betalen !?
zaterdag 26 november 2011 - 12:10
kerstkind

Kerstkind

Hee Sandy,
én alle anderen die net zoals wij van rust én stilte houden.
Zoveel geld hoef je er echt niet aan uit te geven....
Neem nou eens zo'n perceel grond als wij hebben, 2,4 hectare in een
buitengebied, waar de natuur nog ongestoord z'n gang kan en mag gaan.
Hier heerst rust, nou die rust die jullie willen .
Geen auto's, geen motoren enfin geen vervelende geluiden.

Alleen de geluiden die de natuur produceert, het ruisen van de bomen en bladeren, het roeken van de duiven, het tsjielpen van allerlei vogeltjes, het gekraai v.d. haan en het getokkel van zijn dames, het gekwaak van de kikkers en het geknor van de zwijntjes.
Zie en kijk naar het gefladder van de vlinders, het spektakel van de padden en amfibieën in de poel en het aan- en afvliegen van de bijen en neem hierbij de geur van honderden planten en bloemen en waarschijnlijk is jullie droom dan compleet
Mochten jullie hieraan behoefte hebben, dan nodig ik jullie uit op een zonnige dag op ons perceel.
groetjes José
zaterdag 26 november 2011 - 13:39
Sandy

Sandy

Hi José, wees voorzichtig met wat je zegt, seffens staan we plots allemaal voor je deur om te komen genieten !!!


Wij hebben ook genoeg grond, en groengebied achter ons... maar door de grote bebouwing, tsja horen we toch nog steeds lawaai en buren, dat geldt voor de meesten hier. Spijtig !
zaterdag 26 november 2011 - 14:38
kerstkind

Kerstkind

seffens staan we plots allemaal voor je deur om te komen genieten !!!
Niet allemaal tegelijk komen want dan is het zo gedaan met de rust

Maar gezelligheid moet ook kunnen toch?
groetjes José
zaterdag 26 november 2011 - 15:22
minouke

Minouke

Héél toepasselijk citaat gevonden (seniorenNet)


Waarom is er zoveel dat ik niet wil
en wil ik het weinige dat er niet is
stilte, bij voorbeeld.
zaterdag 26 november 2011 - 16:32
BOSVROUW

BOSVROUW

Heeeeeel toepasselijk!
zaterdag 26 november 2011 - 19:21
Sandy

Sandy

dat is ook zo !!!

Maar eigenlijk vragen we toch ook niet zo veel ???
Alleen dat weinige dat er niet is
zondag 27 november 2011 - 13:00
Cindyke24

Cindyke24

Ik kan ook echt genieten van de stilte!!!!
Ik woon in een heel rustige buurt maar we hebben de verkeerde buren!
Aan ene kant is een kinderopvang, dus door de week veel lawaai en niet zozeer de kinderen maar wel de vrouw des huizes en de mama's! En de dochter kan uren stofzuigen in haar auto met de muziek keihard. De man des huizes doet 4 uur over een paar vierkante meter gras met zo'n oud grasmachientje.
Aan de andere kant een ouder koppel dat niks anders doet dan ruzie maken als ze thuis zijn!!!! Of de kleinkinderen (die in het weekend op bezoek komen) met een bal tegen de garagepoort laten schotten.

Zonder buren zou het de ideale plaats zijn!!! Achteraan begint de bos dus daar komen enkel natuurgeluiden uit of zondags schoten van de jagers (AARRGGHHH)

Het enige wat er van buitenaf te horen is zijn vliegtuigjes voor parachutisten die vlakbij uitgegooid (hahaha) worden. Maar daar kan ik echt wel mee leven. En dat stoort ook niet, maar geschreeuw, da's wat anders!!!

Dus ik vraag ook niet veel!! Enkel nieuwe buren HAHAHAHAHAHA



maandag 28 november 2011 - 10:52
BOSVROUW

BOSVROUW

Gelukkig kan je er nog mee lachen, maar dit moet toch ontzettend moeilijk zijn. Ik heb het geluk van rustige buren te hebben. De kinderen van-en de buurvrouw kunnen prachtig zingen en muziek maken. Fagot en dwarsfluit ed. Dit uurtje oefenen per dag is soms een moment om in de tuin te gaan luisteren. Wel wat anders dan bij jou! Ik ben dus gezegend wat buren betreft.
maandag 28 november 2011 - 12:39
Pistachio

Pistachio

Ja Cindy'ke, hier van 't zelfde ... ik woon heel graag waar ik woon alleen de buren mogen van mij allemaal vertrekken en wegblijven. Ik vind het niet kunnen de rust van je buren verstoren met luide muziek, luid gepraat en geroep, stofzuigen met het raam open, ... er is zoveel onnodig lawaai. Als er werken gaande zijn kan je niet anders maar vermijdbare overlast mag van mij bestraft worden. Ik heb rust nodig om te kunnen functioneren. Kinderen mogen van mij spelen zoveel ze willen maar het is nergens voor nodig dat ze lopen te krijsen.
maandag 28 november 2011 - 13:35
Gehenna

Gehenna

Wel Bosvrouw u mag naast ons komen wonen als u dat niet stoort.
Regelmatig een combi blauwe smurfjes aan de deur gehad voor ons asociale gedrag. Trombone, drum, cornet, gitaar, basgitaar en euphonium. (euphonium is van mij, de rest van de dochter en ze kan niet op alles tegelijk spelen)
We overdrijven niet eens! En houden rekening met middagdutjes en naar het nieuws kijken. Maar da's blijkbaar ni goed genoeg hé.
En dan zeg ik nog niks over het gezaag en geklaag over tsjilpende vogels ... Die storen mij ook, al is storen niet de juiste benaming. Hyperacusis hé, alle geluid stoort mij maar ik heb toch liever de vogeltjes dan die gasbrander en dat zaagmachien van wat verder.
maandag 28 november 2011 - 16:14
Cindyke24

Cindyke24

Ik kan er niet altijd mee lachen hoor. Zo hebben onze buren (die van de kinderopvang) hun deur aan de zijkant van het huis en daar een groot licht (phare schrijfwijze is mij onbekend) die recht op onze livingvenster is gericht (dus niet schuin naar onder, nee, recht op de venster) Zij zitten ongeveer 3 meter van de scheiding, wij misschien 4 Dus op 7 meter zo'n lamp. Gezellig nu het zo vroeg donker is en je gezelllig in de zetel tv ligt te kijken met wat kaarskes en dan om het half uur gaat die lamp wel ne keer aan. We hebben geen rolluiken wel goei gordijnen, maar tegen zo'n lamp helpt dat dus niet. Heel de living bijna verlicht.

Het heeft al dikwijls op het puntje van mjin tong gelegen om te vragen die lamp wat lager af te stellen, maar ik ben dan weer te goed of durf niet goed

Het ergste is als wij ne keer lawaai maken (hof omfrezen,...) dan komen ze kijken wat voor lawaai de kindjes heeft wakker gemaakt!!! Is dat niet om achterover te vallen Ik lig altijd braaf met een mp3-spelerke in de tuin om zeker de buren niet tot last te zijn!! Zo ben ik dan weer opgevoed. Heb toen ik klein was ooit straf gekregen van mijne papa omdat ik teveel kabaal had gemaakt buiten

Nu waren er de laatste 6 maanden geen kindjes geweest (en jammer genoeg hebben we nu de zomer niet gehad om ervan te profiteren) en hadden we vorige maand besloten om onze relaxtuin te verplaatsen. Nu ligt die praktisch in de bos (geen zon) om zover mogelijk van het lawaai verwijdert te zijn. We waren ervan overtuigd dat ze gestopt was. Pensioen!! JIPPIE!!! We beginnen eraan. ZALIG, keek er echt naar uit om terug rustig in het zonneke te kunnen liggen volgende zomer. Nu is ze een paar weken geleden terug begonnen
Weg plannen, nu ligt dat heel stuk daar, opgeruimd, gefreesd en geen goesting meer om het verder in orde te maken... ... ...


Dus ge ziet, ik kan er misschien soms mee lachen maar eigenlijk vind ik het verschrikkelijk.Ik heb er een mee leren leven zeker... Heb trouwens ook rust nodig om te functioneren!!!
maandag 28 november 2011 - 17:33
Pistachio

Pistachio

Wat erg Cindyke, die lamp, daar zou ik toch wat van zeggen want dat heeft niet alleen buiten maar binnen in je huis invloed en binnen mag je toch verwachten dat je je ding kan doen zonder storende invloeden. En dan je plan dat zo in het water valt, een mens zou er moedeloos van worden. Ik ontsnap soms naar het speelparkje een paar honderd meter verderop in de straat, als er geen kinderen zijn is het daar nog aangenaam om te zitten maar je zit wel op straat natuurlijk en iedereen die passeert ziet je zitten, maar nog liever dat dan op lawaai zitten luisteren. Ik tracht ook met de irritante zwembadpomp te leren leven maar als ik er dieper op inga vind ik het ook verschrikkelijk want het is alle dagen in de lente en de zomer en als het warm is in de herfst. Nu gelukkig niet maar met dit weer zit je ook niet meer buiten natuurlijk ...
maandag 28 november 2011 - 17:47
BOSVROUW

BOSVROUW

Je zou bijna gaan overwegen om te verhuizen, zeker als je van je pensioen wil genieten.
maandag 28 november 2011 - 23:11
Eniavaswen

Eniavaswen

Wij hebben ook aan den lijve ondervonden dat je moet opkomen voor jezelf, want anders is het gewoon niet leefbaar. Wij zijn effectief gaan lopen voor onze buren.
Bij ons was het geen lawaai, maar gebrek aan privacy. Tussen de tuinen stond een lage draad. We dachten dat het wel zou wennen.
Aan de ene kant hadden we een buur die de hele dag van zijn tuinhuis naar zijn huis liep en elke keer binnen keek. Als we in de tuin zaten, gaf hij altijd commentaar en elke avond ging hij zijn lamp aansteken in de tuin.
Aan de andere kant, iemand die eigenlijk ook privacy wilde, maar zijn draad niet wilde veranderen. Gevolg, die mens liep de hele dag geïrriteerd omdat wij veel in de tuin zaten.
Uiteindelijk besloten wij om op eigen initiatief de tuinen af te sluiten met een schutting (incl vergunning), tekenden ze nog bezwaar aan en liepen helemaal ambetant op ons.
We zijn dan verhuisd en hebben in ons nieuw huis en van in het begin op gestaan om de tuinen af te sluiten. Als er ons iets stoort, gaan we dat vrij snel bespreken met de buren. Op die manier is het voor iedereen aangenamer (en vooral voor ons).
Ik zou dus zeker niet aarzelen en wel beleefd gaan vragen of de lamp iets lager zou mogen. Nee heb je en ja kan je krijgen hé.

Groetjes, Karen
dinsdag 29 november 2011 - 08:38
Cindyke24

Cindyke24

Ik zal er eens over nadenken. Ik ben daar niet assertief genoeg voor.

Ik vind het wel heel lief dat jullie me zo steunen Ik dacht dat ik het me gewoon teveel aantrok en dat iedereen wel ergens last van heeft, maar blijkbaar spannen mijn buren de kroon!! Jammer genoeg.

Verhuizen is geen optie. Dit huis en deze tuin hebben alles wat ik ooit zou willen. We zullen nooit achterburen krijgen (hebben we laten nakijken), heel rustige straat (loopt nu over in een bosweg die nog veel sluipverkeer met zich meebrengt, maar ze gaan 'm binnenkort afsluiten en dan hebben we officieel een doodlopende straat), ideale omgeving voor de katten,... ... En ooit zal ze op pensioen gaan... ... ... En de dochter zal wel ooit gaan samenwonen.

We gaan vandaag terug starten aan onze relaxtuin, dus ik hoop dat als ik er weer eens invlieg dat de goesting terugkomt!

dinsdag 29 november 2011 - 09:16
BOSVROUW

BOSVROUW

Is er geen mogelijkheid om eventueel een groenblijvende heester te planten, die hoog genoeg groeit om het licht te breken, Desnoods in een bak? Natuurlijke middelen zijn nog altijd de beste! Mooi gesnoeid en geen bladafval. Daar kan toch niemand iets tegen hebben!
dinsdag 29 november 2011 - 10:25
Patattenriek

Patattenriek

@ Cindyke24

Neem er eens een fotootje van misschien kunnen we je een creatieve oplossing aanbieden.
dinsdag 29 november 2011 - 11:07
Cindyke24

Cindyke24

Er staat een conferenhaag voor, maar degene die die snoeit (mijn oom) wil enkel snoeien als de haag niet te hoog is en het is een enorme haag en zelf zie ik me dat niet doen. Plus, zij liggen hoger dan wij, dus komen ze er gewoon bovenuit...
Ik zal eens in het geniep een fotooke maken, want die kunnen mij zien staan! Ik weet niet of er direct een oplossing voor is, maar ideeen zijn ALTIJD welkom!!!!

DANK JE
dinsdag 29 november 2011 - 12:08
Cindyke24

Cindyke24

Oh ja de bovenkant van de haag gaan we wel laten groeien, maar dat duurt nog zeker 3 jaar eer die hoog genoeg gaat zijn. Dit jaar hebben we er echt last van en hebben we gezegd dat we de bovenkant in het vervolg zelf gaan doen. Maar tegen dan heb ik de lamp misschien al geliquideerd hahahaha
dinsdag 29 november 2011 - 12:11
minouke

Minouke

misschien stout hé van mij maar een spiegel zetten die het licht terug stuurt
dinsdag 29 november 2011 - 12:17
Patattenriek

Patattenriek

Misschien is toch nog het beste om eens beleefd te vragen om de (halogeen)straler bij te regelen zodat die niet meer op jullie raam schijnt als die aangaat.

Het is toch de bedoeling dat het licht maximaal benut wordt om de oprit of inkom van de buren te verlichten? Anders lijkt het me wel dat die met opzet op jullie raam is gericht om jullie te pesten.

dinsdag 29 november 2011 - 12:29
corrielat

Corrielat

maar een spiegel zetten die het licht terug stuurt

Deze vind ik goed gevonden,
hier kunnen ze niets op zeggen,
zoals we hier zeggen...(het zijn hun eigen vlooien die gaan bijten)
dinsdag 29 november 2011 - 16:42
minouke

Minouke

Corrie, ook als je met de auto bent en bij donker met de lichten aan moet rijden, gebeurt het soms dat je achter jou zo van die aso's hebt die met grootlichten rijden en je verblinden.
Dan moet je gewoon je achteruitkijkspiegel naar hun richten rap uit zulle.

Of van die 'gatplakkers' zoals ze dat hier noemen... je mistlamp aanzetten en je ziet ze zo afstand houden.

Misschien niet erg lief maar als het ook niet van de andere kant komt moet je je wel verdedigen hé


Sorry Sandy we zijn weer aan het afdwalen
dinsdag 29 november 2011 - 16:51
Cindyke24

Cindyke24

Ja geheel afgeweken en het is mijn fout

Als ik ze toevallig eens buiten zie, ga ik het toch eens vragen. Ik vond de spiegel ook een leuk idee hoor

Heb nog geen kans gezien voor de foto's, maar het zal dan ook een aantal jaren duren, voordat die boom of struik vol of hoog genoeg is, en tegen dan is mijn haag wel wat gegroeid! Plus het moet een bladhoudende zijn, want in de zomer hebben we er minder last van, enkel nu het zo vroeg donker is, stoort het.

Trouwens die tip voor vervelende verblindende achterliggers vind ik wel leuk!!!!!
Nu heb ik in mijn nieuwe auto wel een verduisterende spiegel, echt wel nodig met mijn lichtallergie (ja idd, heb in een duistere omgeving last van felle lichten)

dinsdag 29 november 2011 - 19:26
Sandy

Sandy

Afgeweken, nee hoor... rust en stilte kan op verschillende manieren ingevuld worden.
Wat ik leuk vind is om te horen dat veel mensen onder jullie op de één of andere manier zich ergeren aan hun geburen. Dat maakt dan al dat ik mij niet zo'n raar, onverdraagzaam persoon vind ! Dus doet het wel goed dat jullie daar zo openlijk over praten.

Ik denk altijd dat het onverdraagzaam is van mijn kant om niet de muziek en het geroep van de buren te willen horen. Ik denk altijd dat het is omdat ik opgegroeid ben zonder buren en het niet gewoon ben dat het me daarom stoort ! Ben ik blij dat velen onder jullie hetzelfde probleem hebben

Wij zijn ook ooit verhuisd omdat de buren bij ons in de tuin kwamen kijken of omdat de buren inderdaad geen andere afspanning wilden omdat ze dan niet meer binnen konden kijken. Wij zijn ook al verhuisd omdat we naast de autostrade woonden, enz.
Dit huis nu lukt een beetje, maar toch ook weer niet... maar ja, denk ik dan overal is blijkbaar iets. En als het er eerst niet is, dan krijg je plots andere buren en dan is het probleem er toch maar weer he

Vandaar : ergens alleen, zonder buren midden in de natuur. Dan is dat opgelost. Dan krijg je uiteindelijk de hoognodige rust om je batterijen weer op te laden.
woensdag 30 november 2011 - 19:30
minouke

Minouke

of is dat misschien eigen aan tuinliefhebbers... zou kunnen hé
We willen van dat stukje natuur genieten

Als je sommige tuinen ziet, die lijken soms gewoon de afstand tussen huis en opbergplaats/garage te zijn.
Of gewoon een plek voor het vuil werk te doen of dient uitsluitend als speelplaats... enz enz verder.
woensdag 30 november 2011 - 19:48
BOSVROUW

BOSVROUW

Ja, wat afstand van de buren heeft zo z'n voordelen; Woon minstens 50 m van de tuingrens van al m'n buren, maar ben dan nog de enige in heel de omgeving die nog een bosperceel langs elke kant heeft dat nog niet bebouwd is. En die zijn aangekocht als belegging, dus heb nog even een rustige tijd! Alle percelen zijn wel minstens 1000 vierkant meter, en met een groen gordeltje er rond, hééééél veel privacy; je zou bij manier van spreken in je meest natuurlijke toestand kunnen rondlopen!
woensdag 30 november 2011 - 20:28
corrielat

Corrielat

Bosvrouw
Wie houd je tegen????
woensdag 30 november 2011 - 20:37
minouke

Minouke

daar weet Jeannette alles van si

(foto BBQ)
woensdag 30 november 2011 - 20:42
corrielat

Corrielat

Die foto is maar papier
wij houden toch allemaal van de natuur, in heel haar schoonheid, maar dan wel PUUR NATUUR
woensdag 30 november 2011 - 20:54
BOSVROUW

BOSVROUW

@ Corrielat,
Niets, zolang er geen spiegels staan (grapje, een zeer mollig lijf mag toch ook van de zon genieten!) , en natuurlijk het weer!!!!
woensdag 30 november 2011 - 23:30
corrielat

Corrielat

Mollig lijf???
heb je mij al ooit gezien dan?
maar mollig is ook PUUR NATUUR
woensdag 30 november 2011 - 23:37
BOSVROUW

BOSVROUW

NATURELLEMENT!!!!!!!
donderdag 1 december 2011 - 11:11
Sandy

Sandy

Gisteren hebben we dan uiteindelijk toch maar de wijkagent opgebeld. Nadat hier ergens weer eens de honden blaften van drie uur in de namiddag en om zeven uur hebben we de wijkagent gebeld. Mijn man is buiten gaan staan met de telefoon om het te laten horen en hij kon het zelfs door de telefoon heel luid horen. MOET JE NIET VRAGEN !

Sinds deze zomer zitten die er en ik denk telkens die mensen weg zijn zetten ze ze buiten en beginnen ze te blaffen !!! Gedaan met de rust en boekjes lezen buiten, weeral maar eens ...
woensdag 11 januari 2012 - 17:51
Pistachio

Pistachio

Als mijn buren te luidruchtig zijn, ga ik 500M verderop zitten op een speeltuintje in de straat om te lezen, als er geen kinderen aan het spelen zijn wel te verstaan. Iedereen ziet me dan wel zitten maar het is daar dan wel stiller dan in mijn eigen tuin, neem zelfs een tas koffie mee, gelukkig is het niet ver. Jammer dat het op die manier moet maar je kunt de mentaliteit van je buren toch niet veranderen. Je kan je daar echt rot over voelen hé, als je rust zo verstoord wordt. Het enige alternatief is dan elders rust gaan zoeken ... Er zouden wijken moeten bestaan waar alleen mensen wonen die van de rust houden, geen honden, geen krijsende kinderen, geen zwembadpompen, geen wilde feesten, ... ik zou direct verhuizen
donderdag 12 januari 2012 - 09:52
Sandy

Sandy

jaaaa pistachio, ik kom met je mee ... mss moeten we gewoon het klooster in

500 m verder helpt niet, zoiets ongeveer zitten die honden nu reeds. Moet je niet vragen als je er naast woont. Ik dacht al vogelnestkastjes (die honden leren )niet te blaffen te bestellen, een heleboel en zo heel de straat af te wandelen om deze te verkopen als vogelnestkastjes ... maar zo'n durfal ben ik niet

Maar deze zomer moeten we in een caravan slapen, en wat dan ? Ganse nachten wakker ? Nu horen we ze al tot binnen, wat gaat dat dan zijn ?
donderdag 12 januari 2012 - 19:51
minouke

Minouke

KLOOSTER!!!! daar luiden ze de klokken om 5u en dan moet je opstaan en in die koude kapel gaan zitten bidden
donderdag 12 januari 2012 - 21:28
Pistachio

Pistachio

Okee, maar na 5u is het dan wel stil en zeker in de kloosters met zwijgplicht , dan wil ik wel vroeg uit de veren. Als ik in het weekend wil uitslapen,klopt mijn ene buurvrouw haar matten uit om 9u 's morgens ... dat gaat zo een half uur door dus wakker ben ik sowieso ... wat een uur om je matten uit te kloppen
vrijdag 13 januari 2012 - 13:50
Sandy

Sandy

beter om 9u dan om 5u !!!

en na vijf uur kruip je terug in je bed
vrijdag 13 januari 2012 - 17:06
Pistachio

Pistachio

Goed dat we er eens mee kunnen lachen ... soms wil ik wel verhuizen maar we zijn nu eenmaal beginnen verbouwen dus da's dan ook zonde om helemaal opnieuw te moeten beginnen. Woon nu ook lekker dicht bij mijn werk en hetgeen ik zoek is volgens mij ook onbetaalbaar of anders niet haalbaar mbt woon-werkafstand. De stilte en rust zullen dus voor mijn pensioen zijn . Gelukkig ontsnappen we geregeld naar de Ardennen voor een heerlijke wandeling in de natuur ...
maandag 16 januari 2012 - 11:56
Sandy

Sandy

Mijn man was ook al aan het zeggen : we hadden beter een huis gekocht dat in orde was dan deze hele verbouwing, dan waren we voor hetzelfde geld beter af geweest!
Maar ... niets is dus minder waar he ! als ik ga kijken vind ik voor dat bedrag enkel huizen die nog veel werk vragen om ervan te maken wat ik wil, en liggen ze ook nog eens verkeerd of hebben te weinig grond erbij of ...
Dus nu maar 1 jaar korte pijn en dan hebben we een huisje om van te dromen

Vroeger gingen we ook geregeld naar de Ardennen voor de rust. Maar nu, vaak is het hier zo lekker rustig... Maar als dan de honden beginnen hoor je het eens zo hard natuurlijk ! en stoor je je er eens zo vlug aan !
maandag 16 januari 2012 - 19:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon