menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onaangename verrassing

Ga naar meest recente reactie

annis

Annis

s 'Morgens loop ik altijd even de tuin in om te genieten van de vroege stilte van de dag. Tot mijn verbasing zie ik de deur van mijn kas open staan ik denk bij mezelf die had ik gisteravond toch dicht gedaan. Kijk ik in de kas zijn beide mijn verwarmingen van Parasene weg en een aantal andere materialen. Zelfs stekpoeder, slakkenkorrels en twee gietertjs die voor nop te koop zijn. Plantenstekers, snoeischaren, temperatuur en vochtigheidsmeter van een weerstation binnen etc. Hier zal waarschijnlijk een begint tuinierder gedacht hebben gratis shoppen. De tuinpoort bleek ook open te staan dat zag ik pas na de ontdekking van de vermiste spullen.
Nou ligt onze tuin achter aan een weggetje langs een klein bos wat alleen door wandelaars, fietsers en bromfietsers wordt gebruik en auto's van de aanwonende boedrijen. Het is daar erg donker s 'avonds. Ik vermoed dat ze al eens zijn langs gelopen om te kijken wat er zoal allemaal in de tuinen staat. Er ligt nog zo'n10 meter groenvoorziening achter onze tuin.

Hoe hebben jullie je kas beveiligd, kan deze op slot of iets dergelijks.

Annis
dinsdag 8 november 2011 - 15:52
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Wat een vervelende verrassing An! Nog los van de waarde is het akelig dat iemand dit doet. Gelukkig is het niet koud!
Wij hebben de kas niet op slot maar het terrein is wel afgesloten.
Zijn al je planten er nog wel?
dinsdag 8 november 2011 - 15:57
minouke

Minouke

naar waar gaat dit toch allemaal? de serre was te zwaar zeker ???

Ai Annis, dat voelt zo triest aan, wie denkt nu om een serre vast op slot te zetten.
20jaar terug ging ik zelf werken met de vensters open in de zomer... tegenwoordig geen denken aan

Chantal
dinsdag 8 november 2011 - 16:07
printemps

Printemps

Wat een ellende zeg

Ik denk dat je beter je tuin afsluit want een ruit is in een wip uit het frame genomen
Ofwel moet je verlichting hangen/plaatsen met een bewegingsdetector

dinsdag 8 november 2011 - 16:09
annis

Annis

Bedankt voor jullie reactie's. De materieele waarde daar is overeen te komen maar dat ze zo van alles maar kunnen meenemen en ongevraagt in je tuin rondneuzen dat vind ik nog erger.
@Martje planten hebben ze laten staan hoewel er een paar mooie in pot stonden die ik gisteren gekocht had en nog de grond in moeten.
@Lieke de kas op slot dat had ik nooit gedacht dat ik dit nog een zou keer moeten doen. Er zit nu een hangslot op de slede waar de schuifdeur in schuift deze kan nu niet meer open als hij op slot zit en op de poort zit een grendel waar al een gat in zat voor een hangslot. Hopelijk is dit voorlopig voldoende.
@Minouke het is inderdaad niet leuk dat dit gebeurt is. De tijden zijn veranderd en ze hebben geen respect voor andermans spullen. Ze denken niet na wat je iemand aan kunt doen met zoiets.
Ik heb bij de verzekering navraag gedaan maar zolang er geen sporen van braak zijn wordt dit niet vergoed.
@Printemps de kas staat achter in tuin en daar hebben we geen electrische aansluiting anders zou daar inderdaad een lamp met bewegingsdetector geplaats kunnen worden.

Groetjes Annis
dinsdag 8 november 2011 - 17:46
corrielat

Corrielat

Hoe zullen deze mensen in de zomer kunnen genieten van hun tuin,
Ik zie het al voor me, als ze visite krijgen volgend jaar,
als ze dan zeggen, wauw wat hebben jullie een mooie tuin,

Zullen ze dan niet denken, ja..... maar wel gestolen!!!!!!!!!!!!
dinsdag 8 november 2011 - 21:05
minouke

Minouke

ja, en hopelijk iemand die de planten en potten herkent
dinsdag 8 november 2011 - 21:29
Tuinman65

Tuinman65

vorig jaar hebben ze bij ons onze camionette leeg gestolen. Die stond geplaatst met de zijdeur tegen een muur en met de achterdeur tegen een boom van ongeveer 15 cm dik. Tussen de passagiersruimte en het laadgedeelte is er een tussenschot zodat ze er langs voor niet in konden.
Ze hebben die boom gewoon afgezaagd, natuurlijk niet met een cirkelzaag.
Akelig hoor wanneer je 's morgens daar bij uit komt en moet vaststellen dat er voor ongeveer 4000 euro aan machines gestolen is. Om dat over te houden met werken moet je al aardig wat uren presteren.
In de camionette laten we geen machines meer achter en in het machinehok heeft mijn zoon een klein alarmsysteem onzichtbaar geinstalleerd. Dat werkt op batterijen. Veel lawaai maakt dat niet maar denk toch dat zoiets afschrikt. De dieven weten niet of dat niet met iets naar binnen verbonden is.
Eventueel zou dat toch ook kunnen in een serre denk ik.

Er nog aan toevoegen dat die zaak door het parket al na 3 maanden werd afgesloten wegens daders onvindbaar.
De verzekering betaalt niet voor diefstal uit een auto, wel uit een garage o.i.d.
dinsdag 8 november 2011 - 21:31
BOSVROUW

BOSVROUW

Hond in de tuin, en het is opgelost (zolang niemand weet dat deze poeslief is)
woensdag 9 november 2011 - 09:49
rialle

Rialle

Verdorie An! Dat dat nu gebeuren moet! Het is toch niet normaal meer tegenwoordig......niets is meer veilig......

Ik wens je sterkte met het verwerken hiervan, want zoiets laat sporen na!

Groetjes Rialle
woensdag 9 november 2011 - 10:06
corrielat

Corrielat

Vandaag op tv,

inbrekers actief in volkstuintjes,
moet je voorstellen
ben je wat ouder, hebt plezier en tijd om heerlijk in je volkstuin te gaan werken,
alles weg, en het was niet de eerste keer, het gebeurd daar regelmatig,
afsluiten kunnen ze niet, want de tuintjes liggen gewoon langs een doorgaande weg.
en altijd zijn er mensen die hun vingers niet thuis kunnen houden.
Weten ze (of willen ze dat niet?) hoeveel plezier ze weghalen bij deze al wat oudere mensen,
die niet alleen gaan om te tuinieren, maar ook om mensen te ontmoeten.
Als ik die boeven zou mogen straffen
woensdag 9 november 2011 - 10:35
annis

Annis

Ja, Corrie ik denk dat ze daar niet over nadenken wat ze een ander hier mee kunnen aandoen tenzij hun zelf zoiets overkomt. Ik had gisteren echt even een dip en kon niet van mijn tuin genieten zoals ik anders doe en plannen maak voor het volgende jaar.

Annis
woensdag 9 november 2011 - 10:43
Gehenna

Gehenna

O Annis dat is verschrikkelijk!!!
Daar zijn ze zeker op voorhand eens gaan rondneuzen om te zien wat ze waar konden halen. Dan een beetje de bewoners hun gewoontes in't oog houden om te zien om hoe laat ze best toeslaan.
Manmanman, moeten we iedere wandelaar die voorbijkomt dan beginnen wantrouwen als potentiële dief?
Hoe halen ze het in godsnaam in hun hoofd om serres leeg te roven? Daarvoor is mijn verstand te klein.
Moeten we ons dan echt beginnen opsluiten in beveiligde burchten om onze spullen veilig te stellen?
Ze durven zelfs planten heel onkundig uit de grond sleuren om ze te stelen.
Ongelooflijk!

Kijk toch ook maar in de tuinen in de buurt, wie weet vind je je spullen ergens. En de verkoopsadvertenties op internet. Je zou de eerste niet zijn die zo je spullen terugvind.

Ik kan er niet van over. Hoe durven ze!
woensdag 9 november 2011 - 14:30
annis

Annis

Dank je Ghenna. Vandaag toch maar aangifte bij de politie gedaan ze advieseren dit toch te doen ondanks de geringe materieele kosten. Zou er een herhaling (ik moet er niet aan denken) van dit strafbaar feit plaats vinden dan weten ze in ieder geval dat het al eens eerder is gebeurd.

Annis

woensdag 9 november 2011 - 16:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon