menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

En wat hebben we gedaan vandaag deel 2

Ga naar meest recente reactie

marero

Marero

als er nu iemand me nog wil vertellen hoe ik de link naar het vorige deel maak dan ist in de sjakos
en wat hebbe we gedaan vandaag???? zwaar werk joh, ne salie uitgegrave en weggesmeten, deel frambozen uitgetrokken,een echinops uitgegraven en in 2 gedeeld en terug geplant, ne reuzegrote blok astilbe uitgegraven en in 4 gekapt met de bijl want ik geraakte der langs geen kanten door met de schup, allemaal terug geplant, verslenste bloemen afgeknipt, deel onkruid uitgetrokken,een vijg van den boom recht in de mond gestoken,zaad geoogst van de cosmos picotee en van de brandende liefde heb ik het ineens tussen de planten gesmeten,gemerkt dat er bloemen terug beginnen te bloeien die eigenlijk al gedaan hadden en der staat zelfs een plantje in bloei dat eigenlijk in de lente moet bloeien en tis ene die er al jaren staat dus die moet nie afkomen dat hij van slag is omdat hij pas geplant is hé
en al dat werk daar heb ik dus uren over gedaan omdat ik vandaag geen lap vooruit kwam, khad geen lucht, op ne gegeven moment dacht ik dak gewoon dood ging vallen daar beneden tussen mijn bloemen zo hard ging mijn hart tekeer, kheb dus dikwijls effe moete gaan ligge tot alles weer wat normaal deed
zondag 11 september 2011 - 00:37
Mandy

Mandy

Tot half twaalf lekker buiten gezeten .... het bleef maar warm gisteravond.... heerlijk....... zag het rond die tijd heel in de verte in het westen lichten van het onweer.... gelukkig hier geen bliksem en ook geen druppel regen......

Fijne dag in Peer, Lieke, ik ga niet.... het is mij te warm om dat hele eind te fietsen..... Ga lekker in de tuin rommelen.........nog veel te doen.....
zondag 11 september 2011 - 08:28
Rita1960

Rita1960

Nu ja, eigenlijk gisteren

bar weinig in de tuin, veel achter compuutje...
zienswijze schrijven..
en ge BBQued
zondag 11 september 2011 - 08:44
Gehenna

Gehenna

Open Monumentendag.
Het Tuchthuis gaan bezichtigen. Echt de moeite.



zondag 11 september 2011 - 15:40
cetinel

Cetinel

familie etentje gehad,20 man en dan ontbraken er nog een paar...
iedereen maakte iets en bracht dat mee,lekker en druk,lekker druk dus
na een tijdje begon zoon wat lastig te doen,dus ben nu terug,dochter komt later,echtgenoot is gaan kijken hoe het met ons hekken gesteld is en zoon ligt wat te soezen..lekker rustig dus hier.
ik ga straks even nog wat thee drinken en dan ga ik vanalles buiten zetten want ze komen morgen mijn grof vuil ophalen...
ik heb 2 nashi-perenboompjes besteld,met een beetje geluk word dat morgen geleverd...
ook wat knoflookplantgoed gekocht en wat winterplantajuin...
als het beetje droog is een dezer dagen wqat plantwerk voor de boeg dus.
zondag 11 september 2011 - 16:41
cetinel

Cetinel

op jacht gegaan naar een afdruiprek...
ben al een tijdje aan het zoeken en kwam enkel plastic spul in spierwit,grijs,of blauw tegen,bah...
zo iets stoms als een afdruiprek,maar toch....
ik had mijnen ouwen aan zus gegeven omdat ik een afwasmachine heb....en nu mis ik dat ding(ik ben te lui om af te drogen)
op het internet zag ik een leuk modelletje in ijzer 45€....
vandaag moest ik zowiezo boodschappen doen en dacht: ik woon naast het koopcentrum,ga hier ook es kijken(had al ettelijke plaatsen afgeweest en kwam met allerlei onzin thuis,behalve wat ik wou)
vind ik in de casa toch mijn goesting,voor 15 €
tis den dezen:
[afbeelding verwijderd niet-https]
allee hoef ik al nie meer te zoeken...(vind wel wat anders )verder weer wat obligate telefoontjes....
mijn voeten doen pijn(kunnen ze niet aan,meer dan 1 winkel per keer)
seffens koken en verder niks doen denk ik,want morgen moet er weer vanalles geregeld,maar mijn ouwe matrassen en ander brol is tijdens mijn afwezigheid opgehaald,dus daar ben ik ook mooi vanaf!
al bij al een aangename dag.
maandag 12 september 2011 - 17:04
cetinel

Cetinel

dat dacht ik dus ook
maandag 12 september 2011 - 17:11
Rita1960

Rita1960

Mooi afdruprek Cetinel!

't ja, wat heb ik vandaag gedaan?
Zienswijze m.b.t. de k**-gemeente afgeschreven en verzonden aan m'n advocaat.
Vlierbessen geplukt.. tussen de droge buien door hier.. en daarna schoon gemaakt, diverse oortieken gered en buiten gezet.. vlierbessen siroop en gelei gemaakt ( met dank aan Jeannette voor het recept)
nog een paar bonen geplukt- die door manlief afgekeurd werden- "te veel roest en die zien er niet meer uit" zei hij
paprika planten in de kassen gezet.. na eerst de tomatenplanten verwijderd te hebben.
en zometeen.. lekker eten.. manlief kookt!

maandag 12 september 2011 - 17:47
Rita1960

Rita1960

t'ja mannen....

en dan die stevige discussie..

doe je er wel rekening mee houden dat je het best ook nog eens piepschuim / polystireen platen kunt leggen voordat je het beton gaat storten?? Scheelt echt een hoop "koude voeten". de vloer blijft dan langer warm.. en het scheelt ook in de stookkosten..
kleine moeite groot gewin

succes!

Rita
maandag 12 september 2011 - 19:31
bakbeest

Bakbeest

@ Cetinel:wat een leukie !!!
@ Tuinfairy:heel veel succes ,ook met 4 rechterhanden blijft t een hele klus.
Vandaag beetje heel erg druk gehad op het werk,het waait hier een storm nu,er zit geen bloem meer in mn bruggen.
Keuken uitgesopt toen ik thuis kwam,stoofpeertjes geschild,suiker en port erbij gedaan,en die staan nu lekker te pruttelen.
Zo nog even mn "kweekkamer "in om daar de plantjes te bewateren,en te kijken of er al worteltjes aan allerlei stekjes komen.
maandag 12 september 2011 - 19:48
Mandy

Mandy



Leuk afdruiprek Certinel

en wat een akelige klus Tuinfairy..... en goed dat jullie het zelf kunnen... laat er maar eens iemand voor komen........

Ik heb vandaag niet veel gedaan..... van 10-1 uur vergaderd..... daarna pronkbonen geplukt voor 2 dagen.... er zit nog veel meer aan........boodschappen gedaan en voor de kipjes gezorgd en verder helemaal niets.....

zelfs eten uit de vriezer genomen ( wat ik dus al eerder had gemaakt)
maandag 12 september 2011 - 20:18
marero

Marero

amaai gelie hebt allemaal hard gewerkt de laatste dagen zeg, ik heb bijlange na nie zoveel gedaan zenne, wat met de stofzuiger rondgewandeld zo doen alsof ik poetste, paar planten in de tuin opgegraven en gedeeld en terug geplant ofcourse, alleen de zaterdag met die hitte was ik de astilbe aant uitgraven en diene was zo groot geworden dat ik me der bekan dood aan gesleurd heb om hem deruit te krijgen, heb hem tenslotte met de bijl in 4 serieuze stukken gekapt en terug geplant, de meeste dinges die gedeeld moesten worden zijn gedaan, das al goe, kzou wel de roos op stam nog willen verhuizen maar kweet nie wanneer het daar den beste tijd voor is, der staan nu nog rozen en knoppen op
dinsdag 13 september 2011 - 01:11
marero

Marero

ok bedankt
enne cetinneke, mooi afdruiperke zenne
dinsdag 13 september 2011 - 11:00
printemps

Printemps

Bloembollen uit potten gedaan (die van vorig jaar) en in volle grond gezet
Kipjes waren super blij met al die insecten dat er overal tussen zaten
Nu meer plaats vanachter
Nog wat in de vuilzak gepropt
Lege potten gewassen en binnen gezet
Gazon gezaaid dat waarschijnlijk gaat mislukken want kipjes kunnen niet wachten met eten en putten maken

@ cetinel
En inderdaad mooie afdruiper
dinsdag 13 september 2011 - 18:14
cetinel

Cetinel

hibiscus verpot,en gaan kijken waar ik mijn vandaag toegekomen nashi-peer boompjes kan planten...
zal in de kippenren worden,daar staat ook al een andere gewone peer,dus bestuiving zit ook goed...en als mijnheer het ziet: o maar die staan der al een paar maand hoor,zie je dat nu pas
afgezien van mijn appelkes voor de haag,moet het nu echt wel ophouden met boomkes aanschaffen,anders staan ze veel te dicht op mekaar en das ook de bedoeling niet.
vandaag een uit de bolster gebarsten noot van eigen boom(geplant vorig najaar!! )gegeten...lekker(buccaneer)
gezien dat een in dezelfde tijd geplantte amandel die al die tijd niks heeft gedaan toch 1 klein takje heeft nu,dus die blijft ook in de grond.
seffens nog zaailingskes van mijn kanernueffenieopkomen plantjes verplanten...
alleetis familie van de buxus...lekker ruikende bloemekes...allee mijn verstand laat het afweten,kem ze zelf gezaaaid verdpr..
ik zal er straks wel op komen zulle....
dinsdag 13 september 2011 - 19:21
cetinel

Cetinel

tis de sarcococca dus,aan jullie heb ik ook niks,heb minutenlang zelf mijn hoofd over mogen breken,
dinsdag 13 september 2011 - 19:28
Rita1960

Rita1960

't ja als ge ook geen afbeelding meestuurd..

dinsdag 13 september 2011 - 20:03
cetinel

Cetinel

daar heeft nimand om gevraagd
dinsdag 13 september 2011 - 21:04
marero

Marero

naar de pedicure geweest met mijn lompe mismaakte tenen en eeltsloefe...en 4 potten met grond van de aangetaste tomatenplanten achter den draad uitgekiepert...da wast, nieveel vandaag hé, en morgen zalt ook nieveel zijn want kgaan naar de kwafeur mijn kalot late fatsoenere , dan is den bovenkant en den onderkant van mij al netjes....nu de rest nog...woehahahahaha daar is meer werk aan zenne
en de vertaling voor onze bovenburen, kwafeur das de haarkapper en mijn kalot das mijn kapsel
dinsdag 13 september 2011 - 23:32
Mandy

Mandy

Ik ben gister 14 uur aan " het werk" geweest.... Naar DenHaag gereden ( waar het trouwens zalig weer was) , gewerkt en daarna heerlijk gesmikkeld in een zalig restaurant in Leiden en weer terug gereden ( in een stortbui grgr ).....Ojee .... ik ben zo achter met mijn "tuinwerk".......
woensdag 14 september 2011 - 08:53
marero

Marero

mandy mandy...kent gij uw prioriteiten niemeer ????? lol
woensdag 14 september 2011 - 12:44
marero

Marero

de allerlaatste emmers met tomaten geledigd en den bak met de oudste jarrebezen ook geledigd ( smaakten naar niks meer) en den bak terug gevuld met al de scheutjes van de nieuwe jarrebezen die ik dit jaar gekocht heb, onkruid getrokken, onder mijne pergola zitten lezen, met maya gewandeld int broek hierachter, nen puit gevangen in den tuin en in onze vijver gezet op terras, kweet nie opf hij der nog in zit of alweer op stap is, twas ne schone groene , een halfwasje potten verzameld en de grote potten met struikjes en boompjes opgekuist en gewaterd, de musa en de limoenboom naar terras verhuisd dat ze wat warmer staan,
en naar ventje gekeken die dat lek in den buro ging maken vandaag zeetem....zeetem héé...hij is begonnen ...en da wast.... voor de rest van den dag heeft hij liggen slapen, op de zetel, dan buiten in zijn zetelke en nu ligt hij terug te ronken gelijk ne straaljager op de zetel...en wat gaat ie straks doen??? ah slapen natuurlijk
woensdag 14 september 2011 - 20:00
cetinel

Cetinel

pannekoeken gebakken
woensdag 14 september 2011 - 20:39
Mandy

Mandy

Helaas gaat mijn werk nog voor op mijn tuin

[[[ Cetinel: brief onderweg]]]
woensdag 14 september 2011 - 20:42
Mandy

Mandy

Ben vanmiddag weer begonnen met het snoeien in het bos....... alle mensen, als ik dat niet heel erg goed in de smiezen hou is het binnen no time weer dichtgegroeid.........

momenteel liggen er 22 kruiwagens die geknipt en gehakselt moeten gaan worden.......

Het gras is alweer gemaaid, ziet er goed uit..... en morgen weer eens tomaten plukken......

[[ Mar, jouw brief gaat morgen op de bus]]]
woensdag 14 september 2011 - 20:43
cetinel

Cetinel

mandy is een kettingbrief begonnen
ik heb ook getuinierd hoor: ik heb een johannesbroodboomplantje van een 6cm potteke in een iets groter verplant pfoe!!blij dat dat achter de rug is
woensdag 14 september 2011 - 21:09
Mandy

Mandy

Tjee, dat is apart.... ga je met de zaden cacao maken???
woensdag 14 september 2011 - 21:12
printemps

Printemps

Ik heb beugels aan het installeren geweest (bovenop onze schutting)om 1 van de dagen prikkeldraad aan te doen want 1 of ander schorrie morrie komen mijn appels pikken
donderdag 15 september 2011 - 17:17
marero

Marero

da meende nie???
ik heb vandaag de 4 agapanthussen opgekuist en de pelargoniums in pot ook, en verder mijn kas opgefret omdat ventje die lek aant repareren was en tging nie zoals het moest en dan komen ze om de 5 botten aan de deur hangen bellen voor de koers van de 27e, gvd.... en dan maar kletsen en ondertussen is dat gat in de plafond der maar...en dan de volgende aan de bel...en die meutes snappen géén van allen dat wij miserie gaan hebben ast regent en da gat is nie toe....ze zien dernaar en kletsen lekker voort....en dan moetekik heel hard op mijn tanden bijten om niks te zeggen
donderdag 15 september 2011 - 17:39
Mandy

Mandy

Zagen en knippen..... en hakselen....... en verder niets....... en dat gaat nog wel een paar weken zo door


donderdag 15 september 2011 - 20:24
marero

Marero

jamaar dien tip ken ik al jaaaaren meiskes, die gebruikte ik over 40 jaar al, het was de enigste manier om mijne ex aant werk te krijgen,lol
en tis ventje nie die blijft kletsen, tzijn die zeveraars die vanalles nodig hebben of moeten weten of willen regelen voor de koers die gvd nog daaaaagen weg is,
en ventje is te beleefd om ze door te sturen en te zeggen dat het echt nie past nu
tja zolang hij nie kwaad wordt is hij de beleefdheid zelve,
en het gat is dicht geraakt, de werken zijn wel nog nie gedaan zenne, morgen kan hij voort werken, als ze weer nie aan de bel of den telefoon hangen comme l'habitude, een half uur geleden hing der nog één aan de telefoon die wou weten of ze met haar kraam op de koers mocht komen staan , ze verkocht wafels op een stok zei ze, wie heeft daar al ooit van gehoord????
en ventje zei voor de zoveelste keer: madammeke van mij moogt gij met uw kraam gaan staan waar ge wilt, ik heb daar toch niks over te zeggen!!! en mareroken die liet ne diiieeepe zucht, de zoveelste vandaag
donderdag 15 september 2011 - 22:30
cetinel

Cetinel

borderke gewied,2 kleine "interessant lijkende zaailingskes" ontdekt.
2 nashi perenboomkes geplant,paar ontsnapte kippen achtervolgd,een lieflijk stekje die ik vandaag kreeg opgepot en een weckketel gaan kopen(met dank aan an!)
ik ga nu maar es mijn mme isaac perreire en een gertrude jeckyl stekken want als ze daar gaan werken om de poort te plaatsen zal een en ander wel gehavend uit de strijd komen
vrijdag 16 september 2011 - 17:12
printemps

Printemps

Ik heb gazon op rol gelegd in de ren van de kipjes want ze hadden alles opgegeten
En ik heb ook cetinel telefonische assistentie gegeven
En geld uitgegeven aan een oplaadbare takken schaar want mijn vingers doen zeer alle dagen, soms wa meer of minder maar steeds pijn

@ tuinfairy

Op de BBQ zal ni lukken want het is hier aant regenen

vrijdag 16 september 2011 - 18:34
Mandy

Mandy

Een paar honderd meter grasranden geknipt.... br wat een akelige klus is dat maar het knapt er wel van op!!! en maar weer een half bos gesnoeid.......

hemeltje wat groeit dat daar snel......


vrijdag 16 september 2011 - 19:42
cetinel

Cetinel

echtgenoot is op dit eigenste moment de voortuin aan straatkant aan het "klaarmaken" volgende week zou de poort klaar moeten zijn en iets van graven en beton etc....ik weinig oren naar
maar mijne roos(walz time) zit wel in de weg,dus die moest hij uitsteken: wil je die nog hebben vraagt hij
natuurlijk!!,voorzichtig uitgraven met kluit,deze heeft nie veel dorens zeg ik en gelijk graait meneer erin DIE HEEFT WEL DORENS!!
ja duhh,ik zei niet veel,tuurlijk heeft die dorens
verder een hele meute zelf gestekte buxus die ik "tijdelijk" daar had geplant uitgegraven.die moet ik morgen ergens gaan ingraven tot ze geplant kunnen..
ze hebben wel allemaal een flinke wortelkluit moet ik zeggen..
verder staat er eigenlijk niks meer in van voor,is al een heel jaar aan zijn lot overgelaten omdat het nog opgehoogd moet en dat krijgt mijnheer maar niet gedaan,mischien nu als de poort er isdat hij er werk van zal maken....
zal anders nogal een zicht zijn: een mooie ijzeren poort en een verwilderde voortuin
vrijdag 16 september 2011 - 19:53
cetinel

Cetinel

en hij is nog steeds bezig
heeft een hele berg gras uitgetrokken en op een hoop gegooid zie ik,zou hij dan toch???
dernet efkes gebakkeleid over de ophoging.
zeurt hij dat ik er eerst vanalles in plant en dan laat verloederen....ja zeg! ik heb 2 jaar achtereen dingen geplant en gezaaid en telkens wast van: ge moet daar niks zetten,da moet nog opgehoogd...dus doe ik niks meer,waarom zou ik ook,en dan ist weer nie goed.
zegt hij: ja zeg,ik kan nie alles tegelijk he!!doe gij het dan alst zo simpel is.....
zeur nie zo,zeg ik,das al drie jaar bijna dat da opgehoogd moet,ge had da allang kunnen doen.....
es zien wat hij dermee van plan is....
vrijdag 16 september 2011 - 21:17
Rita1960

Rita1960

je zit hem toch nog op te jutten.....
ach, en morgen is het zaterdag, kan hij mooi de rest van het werk klaren

maar wel een beetje vertroetelen hé......

allèèn als hij er echt mee klaar is dan

vrijdag 16 september 2011 - 21:55
bakbeest

Bakbeest

Mijn hond heeft gaten lopen graven in mn tuin Achterin was het nog niet zo'n ramp,want daar stonden alleen een paar aardbeienstekjes,en daar heb ik nog een paar van kunnen redden.Terwijl ik dat aan het fiksen was,was ze vrolijk begonnen in de border,waar ik allemaal papaverzaden had gestrooid,stokroos plantjes had geplant,en had ze mijn pioen Bowl of beauty ,die ik in juni had geplant,ook helemaal uitgegraven,en gemold. Woedend was ik.
Ik kon dus ook een meter diep weer dichten,en heb de Bowl of beauty weer erin gezet,maar ik weet niet hoe diep deze moet.Hij zit nu zo'n 25cm diep,en ik heb er een plantenstekertje bij gezet,zodat ik weet waar hij weer op moet komen volgend jaar.
En ze was echt zich totaal van geen kwaad bewust

Tuinbabbel

vrijdag 16 september 2011 - 22:23
marero

Marero

pioenen mogen niet te diep staan want dan bloeien ze niet, hun neus moet juist aan de oppervlakte liggen
zaterdag 17 september 2011 - 00:46
marero

Marero

ohja, mandy de zaadjes zijn vanmiddag aangekomen, heel hard bedankt meiske
vandaag heeft ventje de afloop en de gaten van de lek voort afgemaakt, en justekes op tijd want hij had nog geen half uur gedaan en tbegon al te regenen
en vanavond zijn we naar een show van els de schepper geweest, hilarisch wast, echt een aanrader
zaterdag 17 september 2011 - 00:49
cetinel

Cetinel

ik moet altijd vanalles doen (of ik het ook doe is natuurlijk wat anders )
feit is natuurlijk dat ge niet zomaar elke dag "niks" kunt doen,zeker niet met kinderen en huisdieren...die "moeten "gevoed en verzorgd,en dat elke dag
gisteren weckketel gekocht en dus enthousiast geworden...seffens dus nog wat tomaten inmaken en wat kweeperengelei,ik ga ook wat zon,oops ovengedroogde tomaatjes prepareren...
en op dit eigenste forum2 receptjes gevonden die ik ook ga maken seffens: tomatenchutney en zoetzure courgetten,ingredienten heb ik gehaald(wat ontbrak) en ik kom om in de courgettes,dus maar even verwerken om later van te genieten....
echtgenoot is sinds vanochtend bezig met van voor op te kuisen,beton te gieten,uitgebreid uitleg te verschaffen aan buurman over wat hij nu aan het doen is etc....die komt seffens binnen,en dan "moet" hij eten
zaterdag 17 september 2011 - 15:16
Mandy

Mandy

Ik "wil" even de kippen voeren en daarna 'wil" ik mijn eten gaan koken en ik "wil" ook nog even al mijn tuingereedschap schoonmaken en opruimen.....

Ik "moet" niets maar het "moet" wel allemaal even gebeuren.....

zaterdag 17 september 2011 - 17:08
cetinel

Cetinel

weckboekje gekocht
vier roosters met tomaten klaargemaakt en in een oven van 80 graden gestoken,die moeten nog een fiks aantal uren en dan heb ik gedroogde orange bananas en gewone rode tomaatjes.
verder een hele grote ketel vol gesneden ( zowat 13 kilo )tomaten opgezet,die staat nu te pruttelen,straks door de roerzeef en verder inkoken...
nu efkes thee drinken en straks zoetzure courgettes maken
zaterdag 17 september 2011 - 17:46
marero

Marero

der zijn der blijkbaar dus nog hiere (ons cetinneke bv) die hard werken...ikke nie...kben vandaag naar beveren waas gereden om ne voorraad lekkere honing in te slaan voor mijnen thee, en derna heb ik 2 uurkes ligge maffe op de zetel en nu heb ik juist een lekker kom chocomelk binnen, goei warme om mijn zielke te verwarmen....
volgens mijn bescheiden mening is moeten ook een vies woord, kheb der nen hekel aan, altijd al gehad, kheb dus een groot deel van mijn leven onder dwang van moeten doorgebracht en ben nu op de memorabele leeftijd gekomen dat ik hetgeen ik vroeger dacht nu echt doe, namelijk zeggen ast moet van: gelie kunt allemaal den boom in, ikke moet just niks, mor as get héééél lief vraagt dan zal ik der eens over peinzen zenne, ......
natuurlijk in den tijd dat hier de kindjes en de kindjes kindjes rondliepen ging da moeilijk want dan zoude nogal toestanden krijgen hé
da geeft zo van die toestanden van: der ligt stof op de kast...ahja...en dan....da ligt daar goe, zolang da stilligt moet ik der nie van niezen...blijft er dus af
manana zal ik der wel iets aan doen...azek goesting heb
en neeje tis hier geen vuil kot...tis alleen minder proper dan vroeger toen ge van de grond kon eten zoals ze zeggen....en blijkbaar maakt da geen verschil, hebbek gemerkt
het enigste verschil dat ik al wel gemerkt heb is dat ik nu leef en vroeger werd ik geleefd
zaterdag 17 september 2011 - 19:01
Rita1960

Rita1960

Marleen, dat hebb ie goed zegt!

moeten is dwang en janken is kindergezang, zegt ze hier..
en mien va zaliger zee altied.. Ie motten niks, met oetzondering van belasting betal'n en doodgoan... en de rest moak ie zelf moar oet..
en ook hier, minder schone in huus as vroeger, moar niet smerrig..
en ook hier kuj deur de roamen henne kieken.. noar buuten dan wel te verstoan..

zaterdag 17 september 2011 - 20:48
cetinel

Cetinel

ben blijkbaar de enige hier die wat doet
9 pottekes kweeperenconfituur gemaakt(as ge wat doet,dan gelijk veel he )
tomaatjes staan verder te drogen,de zoetzure courgetten heb ik het recept vermenigvuldigd want mijnen "haagcourgette" is bruuks door buurman van de haag geknipt(haag is van hem en hj heeft de bovenkant er blijkbaar vanaf geknipt)waardoor drie prachtige,redelijk grote maar nog jonge courgettekes wees zijn geworden...keb ze dan maar geadopteerd voor de zoetzure courgettes mee te maken,is dus ook gelijk vier maal het receptje geworden
en verder staat de al gezeefde tomatensaus in te dikken......
keb en passant nog vier verschillende rozen gestekt(in vollegrond) en toen begon het hevig te regenen,dus dat komt ook goed uit
keb mijn boterkoekskes(deze namiddag gekocht) toch echt wel verdiend vandaag,of niet soms??
en ik ben alle dagen zo in de weer hoor!! zit nooit stil (ahum )
o ja,heb ook nog vijf verse noten van de boom gesnoept: bolsters open en noot eruit...dus den deze pakt de noot en vreet ze op nog voor ze binnen is
zaterdag 17 september 2011 - 21:41
cetinel

Cetinel

hangt er maar vanaf wat je nutteloos noemt...wie weet is het ongekend wel ongelooflijk nuttig om bijvoorbeeld de bloemetjes op het behang te tellen...
zaterdag 17 september 2011 - 21:49
cetinel

Cetinel

der is iemand de voortuin aan het ophogen
zondag 18 september 2011 - 13:19
Mandy

Mandy

Je mag wel geweldig dankbaar zijn, Cetinelleke, dat je zo'n goeie echtgenoot hebt








zondag 18 september 2011 - 13:31
cetinel

Cetinel

sssst straks hoort hij je nog,en dan krijgt hij het hoog in zijn bol
zondag 18 september 2011 - 13:38
Mandy

Mandy

Mag ook wel een beetje... Op zijn vrije dag toch maar weer in de tuin hard werken..... respect hoor......Af en toe een lekker bakkie brengen????









zondag 18 september 2011 - 13:49
cetinel

Cetinel

allee dan,zal ik maar doen
ik moet hem nog tevreden houden tot mijn stoof hier is he
kan in ieder geval eindelijk al plannen maken voor de voorkant nu.
zondag 18 september 2011 - 13:54
Rita1960

Rita1960

ennuh Cetinel...

je mooie stoof al binnen????



dinsdag 20 september 2011 - 19:39
cetinel

Cetinel

nog beetje geduld,iedereen gaat werken,en dat moet overdag want geen licht waar ze staat...
dinsdag 20 september 2011 - 21:52
Sarah

Sarah

Gertver TuinFairy, hier is het al een paar dagen droog en vandaag ZON. Ik weet niet of je nog weet hoe die eruit ziet en hoie het voelt, wel goed moet ik je zeggen.

Niet dat ik veel in de tuin kan doen, vanmorgen sporten daarna weekend boodschappen, wassen, strijken, stofzuigen enz. maar wel ff koffie drinken buiten en de was buiten drogen, heerlijk.

Sterkte met dit weer daar boven in het land.

Zonnige groeten uit Z-H,
Sarah
donderdag 22 september 2011 - 15:17
Mandy

Mandy

Hier nog steeds zonnig.... zojuist het gras gemaaid.....randjes geknipt en nu , na een lekkere beker thee, ga ik nog even wat snoeien.......
donderdag 22 september 2011 - 15:30
Mandy

Mandy

Lekker Lein, ramen wassen vind ik een rotklus, duurt zo lang en waarvoor????? ik doe het dus niet zzoooo vaaak ( als het zou moeten ) Daar kom je dus weer lekker van af....
donderdag 22 september 2011 - 15:50
Mandy

Mandy

Ik vind het maar PURE LUXE hoor als een man de was ophangt en de ramen zeemt......... petje af.......



donderdag 22 september 2011 - 19:41
Mandy

Mandy

Bofferd
donderdag 22 september 2011 - 20:37
sugar

Sugar

De laatste drie nieuwe druivelaars geplant. En aangezien ik ondertussen meer druivelaars heb besteld dan initieel gepland, heb ik de vijf druivelaars die ik een week gelen heb geplant ook een beetje moet verplaatsen...
zaterdag 24 september 2011 - 17:02
bakbeest

Bakbeest

Achter de hele border op zn kop gezet,en de hortensia verplaatst.Ook de magnolia er uit getrokken en verplaatst naar voren,de gladiolen lagen toen ook al bloot,dus het loof er af geknipt,en in een bak gelegd,zodat ze kunnen gaan drogen.
Nog ff naar de intr****n gereden,en daar wat plantjes gehaald.
De phloxen kwamen achter de hortensia vandaan,en ze bloeiden zowaar
zaterdag 24 september 2011 - 19:53
Mandy

Mandy

Vanmorgen eerst een aantal meters in het bos gesnoeid daarna een paar Ratte d"'Ardecht genomen, een rijpe butternut squash geplukt en 3 rijpe paprika's en een grote rode peper, wortels, en nog een heleboel meer .........en daar cous cous van gemaakt..... zal eens kijken of ik de foto's kan plaatsen.......
zaterdag 24 september 2011 - 20:07
Rita1960

Rita1960

Daarna naar Hornbach...elektrische heggeschaar gekocht en een lijmpistool....(wak daarmee moet...??)


lijmen natuurlijk

en hier vandaag mooi rondekeuteld..
knolbegonia's uitgedaan en te drogen gelegd..leken nergens meer na.
drietal kleine agapanthussen verpot... drie potten verknipt...
en de grote ook direct maar verpot.. staat nu in een 30 literbak en bijna niet meer te tillen.. ook deze pot naar de barrebiesjes..
paar hosta's omgepot.. - o.a. de honey bell.. graag gezien door de slakken... maar ja.. kippen lusten de slakken rauw. pot bij kippen in gezet uurtje later.. alle slakken verdwenen..
de Mirabellis jalapa uitgedaan - na eerst de zaden er af gehaald te hebben en die wortels liggen nu ook mooi te drogen..
De -echt- niet lekkere aardbeien (ras naam ontschoten) weggekieperd en
een jonge egel uit de mestput gehaald.. hoe die daar in verzeild is geraakt mag Joost weten, maar hij/zij zat erin.. en na controle op eventuele teken.. die deze niet had.. achterin het bosje weer zijn gang laten gaan...
oh ja, ook nog de aster purple dome op haar definitieve plaats gezet..( met dank aan Batdah..)
gras geverticuteerd, graszaad bij gestrooid en kalk toegevoegd. en nu maar wachten op regen
en als toetje.. lekker dik daon in toen!


zaterdag 24 september 2011 - 23:32
sugar

Sugar

Ook nog enkele superlekkere vijgen gegeten (Pingo di Mel en Ronde de Bordeaux). Dan toch eindelijk rijpen vijgen dit jaar
zaterdag 24 september 2011 - 23:44
Rita1960

Rita1960

Ben je niet vroeg met je begonia's...da's hier nog een en al bloemenweelde....(moet zeggen dat ik ze voor het eerst weer(sinds een jaar of 20) heb(op de volkstuin in knalgeel rood en oranjerood).....die bloeien echt heel dankbaar(vond ik toch een beetje oudewijvenbloem

nee, deze knolbegonia's waren echt aan het eind.. niet meer om aan te zien.. ze hebben ondanks de vele regen hier uitbundig gebloeid.. ben dit jaar een week vroeger dan vorig jaar met het uithalen.. 'k laat ze mooi drogen en dan gaan ze de stal in, in een -aardappel-kistje- met stro erop en eronder.. en volgend jaar maart zien we ze dan weer....

en voor wat betreft de benaming oudewijvenbloem.. no way... dan kun jij deze knolbegonia's vergeten, de dahlia's de deur uitgooien, en ook afstand nemen van de fuchsia's en pelargonium's want dat zijn ook oudewijvenbloemen in de optiek van ........ diegenen die geen smaak hebben!

zondag 25 september 2011 - 00:10
renate67

Renate67

tuincyclamen en krokusbolletjes geplant in kaal hoekje, lekker dicht bij raam bij eettafel bloemen om van te genieten bij binnenweer.
Renate
zondag 25 september 2011 - 03:41
Sarah

Sarah

Schuurtje uitgemest. Er heeft 10cm water binnen gestaan na de laatste regen buien. Nieuwe stellingen geplaatst en alles weer schoon gemaakt. Alles was klam en vochtig. Nu staat er niets meer op de grond. Scheelt bij de volgende water hoos.
zondag 25 september 2011 - 21:13
renate67

Renate67

Mijn witte bordertje onkruidvrij gemaakt en opgeschoond en heel heel veel slakken verwijderd (duidelijk waarom mijn dahlia en hosta zo toegetakeld zijn).
Poging gedaan om klimroos te stekken (bij gardeners world gezien).
Hierin mijn zelf opgekweekte planten uitgeplant:
witte vingerhoedskruid en witte akelei (zelf gezaaid)
witte gebroken hartje en witte clematis montana (zelf gestekt, pot vol wortels)
witte malva en witte prikneus (hebben zichzelf elders in tuin uitgezaaid).
Het ziet er weer netjes en veelbelovend voor volgend jaar uit.

In andere border aliumbollen en paarse malva en paarse akelei geplant.

Renate
zondag 25 september 2011 - 23:57
Mandy

Mandy

In de ochtend gewerkt en in de middag in het zonnetje gezeten



maandag 26 september 2011 - 08:19
cetinel

Cetinel

rozen gestekt,sarcococcas verplant(zelfgezaaidde plantjes) overal rondslingerende potten opgeruimd,een delonix van meer dan een meter een nieuwe pot gegeven alsook een dergelijk exemplaar van de jacaranda,ook nog een albizzia verpot en dan gewoon buiten gezeten.....tot half elf savonds,wat een prachtige dag
maandag 26 september 2011 - 09:25
Sarah

Sarah

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 26 september 2011 - 17:31
cetinel

Cetinel

vind ik juist leuk zoiets....wij hadden dat vroeger met de poezen
ik heb daarnet bijna een eekhoorntje aangereden!
zoon naar school aan het brengen en ik zie iets de weg oversteken....geen poes,daar is het te klein voor,en de vorm is lang en smal (droeg staart horizontaal)en ook voor een fretje leek hij me te smal...bleek dus een eekhoorn.
ondertussen was ik dus op de rem gaan staan want hij zou gewoon onder mijn wielen beland zijn....prachtig rood beestje die efkes verschrikt naar de auto kijkt en dan gelukkig het hazepad kiest,liep wel niet verder maar maakte rechtsomkeer.....
zoon en ik vonden het een prachtbeest...WAUW zo mooi
ik dacht dat die meer bruin waren?? maar t was echt nen vurige rosse....
dinsdag 27 september 2011 - 09:20
printemps

Printemps

@ cetinel

Het kan ook een wezeltje geweest zijn
http://http://nl.wikipedia.org/wiki/Wezel_(dier)

Een eekhoorn heeft een pluizige staart en een wezel een redelijke dunne staart
dinsdag 27 september 2011 - 13:34
cetinel

Cetinel

was echt een eekhoorn hoor,met een prachtige pluisstaart die die efkes omhoog droeg en toen was het echt een tekenfilmeekhoorn.
ik ben een beetje melancholisch,zit hier net te luisteren naar louis neefs(laat ons een bloem)beetje huilerig word ik ervan.....
dinsdag 27 september 2011 - 14:11
Mandy

Mandy

Ik heb de ren van de kippen een stuk groter gemaakt met een 20 meter draad en stokken zodat ze een lekker stuk met onkruid schoon kunnen maken

daarna een rond terras halverwege de tuin liggend aan de vijver van onkruid verwijderd

een paar kruiwagens met blad ( nu al grgr) weggereden en een hele lekkere chili concarne gekookt en gegeten.....


dinsdag 27 september 2011 - 21:10
cetinel

Cetinel

oops overspannen tuinforumleden ....
zelf ben ik om mijn gedachten te verzetten de tuin ingedoken,heb een paar vierkante meter"opgekuist" gespit en daar dan een honderdtal buxusjes geplant(komen uit de voortuin,en moeten daar te zijner tijd weer,dus kan later nog eens overplanten)
ben moe,maar voel me een stuk beter nu.
woensdag 28 september 2011 - 16:06
printemps

Printemps

@ Lein

Ik begrijp u helemaal
Een paar huizen verder zitten er ook van irritante gevallen
En vlak naast mij een woont een gezin met 3 irritante jankende kinderen met roepende moeder
Gisteren stond ik op mijn terras en bijna een steen tegen mijn hoofd gekregen
(per ongeluk uit hun handen gevlogen zekers)
En het is niet de eerste keer ook om kotsbeu te worden
Of ballen in mijn tuin/planten en als de vader dan aanspreekt zegt die "bal is zacht kan geen kwaad hé, is niet hard hé"
Heb ook al een keer gezegd "uw kinderen wenen wel veel hé" zijn antwoord "is normaal hé zijn kinderen hé"
Nu heeft hij ook nog grootse plannen met die kakmuur,die daar nog staat van de vorige eigenaar,waarvan hij weet dat er geen fundatie onder is,niks nada zo op de grond gemetst, hij wil die met palen verstevigen/vast maken
Volgens mij is dit veel duurder dan gewoon afbreken en een andere metsen
Tevens denk ik dat dit een hopeloze actie gaat zijn
IK WIL DAT DIE MUUR OMVALT 1 VAN DE DAGEN
woensdag 28 september 2011 - 18:03
cetinel

Cetinel

heb ik ook al voorgesteld....tegenaan duwen
mischien moet je es op een moment da ze nie thuis zijn,met versterking duwen...
das wel erg,een steen,stel dat het raakwas
weet je,een mens word vanzelf al veeel toleranter als men tenminste probeertom iets aan de overlast te doen,maar als ze het zichzelf nie aantrekken dan lijkt het allemaal nog erger....

ik heb daarnet mijn eerste rijpe vijg gegeten
woensdag 28 september 2011 - 19:39
cetinel

Cetinel

hij was superlekker,tis een makkelijke plant,een kuipplant,graag volle zon,ofwel vorstvrij overwinteren ofwel inpakken,kan wel tegen paar graden vorst,vooral als hij al een paar jaartjes oud is en in vollegrond staat is hij heel sterk,de mijne is nog klein(vorig jaar gekocht)en staat bijgevolg in pot die ik binnen moet sleuren voor de winter.
water geef ik ruim voldoende omdat ie in pot staat,mag tussendoor wel opdrogen,(de grond dus,niet de boom laten verdrogen )
doen zou ik zeggen!
woensdag 28 september 2011 - 19:49
bakbeest

Bakbeest

mmmmmmmm,vijgen.
Ik heb gewerkt,en tussen de middag zat ik achter de creche buiten,en daar zag ik een ieniemini lavendeltje tussen de tegels staan.Die heb ik er uit gepulkt,in natte watjes geled,en in een leeg danoontje bekertje omwikkeld met alu folie in mn tas gedaan.Bij thuiskomst als eerste het plantje ontkleed,en een plekje in mn tuin gegeven
woensdag 28 september 2011 - 20:20
bakbeest

Bakbeest

Heel leuk,en ook dat ik dankzij het forum ook steeds meer plantjes leer kennen.
woensdag 28 september 2011 - 20:50
Rita1960

Rita1960

@An,

neem een paar domme krachten en zet die schuin als de buren niet thuis zijn.. en dan draaien maar.. muur valt geheid om naar hun kant...

@ marianne...
rechtstreeks aanspreken die kerel met de 3 honden en wat nog beter werkt zodat ze niet in jouw jullie tuin scheiten.. stroomdraadje erom heen.. en dan is het kai,kai,kai....
werkt perfect en niet aangeven dat er stroom op staat...

en ikke heb vandaag achterstallig onderhoud geplaagd in de moestuin (werd hoognodig tijd- door de k*t boer met zijn woning geen tijd gehad-)

en de knofloken gezet...


woensdag 28 september 2011 - 20:56
Mandy

Mandy

Ik heb een paar honderd Solidagoos de grond uit getrokken... hehe......
daarna een 50 m2 meter groententuin opgeschoond en gespit... das klaar voor de mest.........heerlijk om te werken met dit temperatuurtje.... 26 graden en pal in de ZON.... het water liep zo van mijn hoofd in de grond

O ja en niet te vergeten: een paar heerlijke aardbeien geplukt en opgegeten natuurlijk.....


woensdag 28 september 2011 - 22:24
cetinel

Cetinel

ik vind de aardbeien nu nie zoveel smaak meer hebben als eerder in het jaar....
50m2 das wat anders dan mijn paar vierkante meterkes....
ik ga straks een paar boomkes voor mijn fruithaag halen....
donderdag 29 september 2011 - 09:09
Limoncello

Limoncello

Ik heb gisteren een halve dag verlof genomen, ik had goesting en dus vanaf 12u zat ik in mijn tuin, niet om te zonnen maar om te werken. Heb nog een paar groenten uitgedaan. Mijn aubergineplanten (5 stuks) allemaal eruit en aan de geiten gegeven, de courgetteplanten allemaal in de komposthoop gegooid en de kleine vruchten nog aan de kippen gegeven. De opengevreten rode kolen aan de geiten gegeven.
Serieus veel onkruid gewied (3 meter hoog, 3m³)

[afbeelding verwijderd niet-https]

Vandaag neem ik terug een halve dag verlof want het is zooo mooi weer en er is zooo veel werk te doen


@Cetinel, waar heb je dat afdruiprek gehaald? Ik ben ook op zoek.
donderdag 29 september 2011 - 10:35
printemps

Printemps

Ik heb vandaag op strategische plaatsen gaten gemaakt met een grondboor
Naar de markt geweest, geen planten gekocht
En plaats gemaakt om mijn Weck potten (volle) ergens kwijt te kunnen
donderdag 29 september 2011 - 12:57
cetinel

Cetinel

strategische plaatsen he
ik ben vandaag verloren gereden op zoek naar boomkes voor mijn fruitesia haag...uiteindelijk (te laat) toch geraakt en bij de treugweg kon ik me toch wel orienteren zeker.....
haaa! die prachtige dahlias,daar ben ik dernet ook voorbij gereden, en toen realiseerde ik me dus dat dat vreemd was: geen gebouw herkennen,maar wel de planten die je gezien hebt bij het passeren
ben in ieder geval weer thuis en 9 boomkes rijker
geen tijd meer gehad voor de markt,maar niet zo dringend....
mischien moet je in je garage een soort kast zetten voor al je weckgerief an.
ik heb mijn berging heringericht: alle kasten en kastjes buitengezwierd en een wand met kasten met schuiµfdeuren gezet+ een reserve koelkast..
er kan nu veel meer in en staat minder rommelig.
donderdag 29 september 2011 - 13:38
Mandy

Mandy

Vandaag weer zo'n 50 m2 groententuin schoongemaakt, ben op de helft.... dat gaat lekker.....

De resterende paprika's , ongeveer nog een 30 stuks kleuren snel rood allemaal en de pepertjes schieten ook van groen naar rood.....

Het mag van mij zo blijven tot Kerstmis... wat een weertje, das echt genieten...

Vogeltjes fluiten alsof het lente is.......


donderdag 29 september 2011 - 20:26
cetinel

Cetinel

@Cetinel, waar heb je dat afdruiprek gehaald? Ik ben ook op zoek. ik heb het uit de casa.
ik heb vandaag mijn potten flink water gegeven,en nog een rijpe vijg gevonden
donderdag 29 september 2011 - 22:19
renate67

Renate67

Gisteren winterjassen gekocht voor de kinderen.
De roze-witte border een beetje halfwas opgeschoond.
Ik wil de witte japanse herfstanemoon er eigenlijk uithebben, omdat die zo ontzettend woekert en alles verdringd. en ze bloeien hier steeds veel te vroeg, zijn al lang uitgebloeid hier dus ook geen bijdrage aan herfstbloei.
In andere tuinen hier in de buurt staan ze nu (mn roze) te bloeien.
Zijn roze later? woekeren roze ook zo?
Maar die herftanemonen heb ik er nog niet allemaal uitgehaald, want anders is mijn border zo kaal en zelfs niet meer groen en we hebben vandaag feestje en die border ligt tegen het terras aan.
Renate
zondag 2 oktober 2011 - 09:10
Mandy

Mandy

Ik heb in de ochtend een heel klein beetje groententuin schoongemaakt, maar een 10 m2.... veel te heet.... om in de tuin te werken.... en in de middag met vrienden naar een terrasje geweest en een hele grote ijscoupe gegeten..... (hoefde dus geen avondeten te maken ) lekker was het


zondag 2 oktober 2011 - 09:28
cetinel

Cetinel

hetzelfe als de dagen ervoor: van het zonnetje genoten zolang dat nog kan.
zondag 2 oktober 2011 - 12:49
cetinel

Cetinel

vrijdag gebarbequed,zaterdag turkse platte broodjes en gevulde flappen gebakken,vandaag gebabreque-ed
morgen een bezoekje aan het dierenasiel met school van de jongste,ik ben taxichauffeur van dienst
zondag 2 oktober 2011 - 19:42
Mandy

Mandy

Vanmorgen heel enthousiast begonnen met het afknippen van grote pollen vrouwenmantel..... Na 6 kruiwagens moest ik stoppen.... dacht dat ik flauw viel van de warmte........ pauze genomen van een paar uur en om 4 uur weer lekker begonnen en de klus afgemaakt en nog 10 m2 groententuin gespit..... genoeg voor vandaag.......
zondag 2 oktober 2011 - 19:50
Rita1960

Rita1960

't ja, de warmte op een verkeerd tijdstip in het jaar..

ook ik had last van de warmte.. maar 'k had gelukkig water en brood bij mij..
- 't ja net als in de nor/lik/petoet/ gevang-

'k heb dan ook een stoeltje waar ik heerlijk uit de zon en in de schaduw even kon uitblazen..



zondag 2 oktober 2011 - 20:22
cetinel

Cetinel

tis bijna gedaan met het goe weer,dus genieten zolang het nog kan!
zondag 2 oktober 2011 - 20:23
Mandy

Mandy

Zoveel mogelijk


helaas morgen de hele dag werken......
zondag 2 oktober 2011 - 20:49
Gehenna

Gehenna

Ons nieuw dak ligt op het tuinhuisje.
Daar zal het ni meer binnenregen
zondag 2 oktober 2011 - 21:20
Limoncello

Limoncello

Ik heb gisteren mijn moestuin gefreesd en een afboording gezet vandaag. En vandaag ben ik begonnen aan een nieuwe kippenren naast mijn bestaande.
Heb 2 dagen non-stop gewerkt doorheen de hitte zonder pauze.

Het was super heet !
zondag 2 oktober 2011 - 21:48
Gehenna

Gehenna

Canna virus? Mijn Canna's zijn al 6 weken verlept en er heeft ni eens een bloem ingezeten.
maandag 3 oktober 2011 - 09:02
Gehenna

Gehenna

Dankzij het warme weer de afgelopen maand zijn de Fuchsiakes toch flink wat opgeschoten. Met Batdah in het achterhoofd deze voormiddag een paar ministekjes genomen en in 'cocopeat zaaien en stekken' en in een omgekeerde bokaal gezet.
Vorig probeersel is inmiddels goed doorworteld dus is de bokaal methode voorlopig goedgekeurd.
maandag 3 oktober 2011 - 12:11
marero

Marero

allee we zijn terug van weggeweest al ben ik nie ver geweest zenne,lol
ik wil wel voor een paar maanden het woord koers niemeer horen, zo blij ben ik dat alles achter de rug is en alles is perfect gegaan, de gazetten waren lovend, der waren veel renners en al de ouw winnaars waren der ook, en het buffet op de receptie was heeeeeel goe, maar werk jongens!!!!150 man en dan zo heet ook nog,
allee den dag derna veel geslapen en gerust en lap den dag derna ziek, khad het kunnen weten als ge mij tussen nen hoop volk zet, en twas een massa volk, dan vang ik wel een of ander vies virus, en hebbek van de zak,
vandaag wast dan een beeke beter en hebbek in de tuin den helft van dien hoop kapotte bakstenen al verhuist tot mijn armen bekan op de grond hingen, een deel gesnoeid en 4 potten en kuipen leeggemaakt,
en derjust ne grote pitta binnengespeeld om terug energie op te doen, en na gaan ik een baddeke pakke sé en straks alles eens bijlezen hier want gelie zult ook wel nie stilgezeten nhebben zekers hé
maandag 3 oktober 2011 - 23:02
Limoncello

Limoncello

Amai wa een spel was da ginder. Was da ginder in Denemarken da gij geweest zijt?
Koste gij daar ook vrijwilliger zijn of maakte gij daar deel uit van een ploeg?
dinsdag 4 oktober 2011 - 06:46
cetinel

Cetinel

rondgestrompeld en gesakkerd
gisteren met de school van de jongste een bezoek aan het dierenasiel....of er nog mamas en papas konden rijden...
graag zelfs!
bleek dus dat we ook met de honden moesten gaan wandelen....en ik en wandelen liep natuurlijk helemaal achterop beetje te volgen....
en van halftwee tot kwart na drie op de beenjes,das voor den dezen een marathon...
dus vandaag efkes knock out....
dinsdag 4 oktober 2011 - 12:10
Mandy

Mandy

Naar het asiel met dat beest


ach nee....

Wat hebben jullie het allemaal DRUK gehad de laatste tijd.......

Ik heb alleen maar gewerkt vandaag... En nu wil ik nog graag even het gras maaien en een aanhanger volladen met allemaal afval uit de tuin die ik niet op mijn compost wil hebben...... zodat ik morgenochtend meteen kan wegrijden.... en daarna moet ik naar de tandarts: kreeg vanmorgen een stukje chocola van iemand maar dat bleek butterscots te zijn en een stukje candij schoot tussen mijn voortanden en toen ik beet vloog er een stukje af.... dus reparatie morgenochtend.....grgrgr....daarna even werken en rond 5 uur aanhanger mest halen en op de groententuin legen.....

Dus ik weet alvast wat er allemaal moet gaan gebeuren.......
dinsdag 4 oktober 2011 - 16:44
marero

Marero

limoncelloke, ik denk der nog nie over om mee naar denemarken te gaan met die delegees of netjes gezegd wedstrijdafgevaardigden, de woensdag had er ene nog ferm koppijn van da spel ginder en mij maar wijsmaken dat hij "iets" had opgelopen ginder!!!!tzal wel zijn ja
mijn ventje is ook delegee dat wel maar hij is ook secretaris van een sportclub hier thuis en met de kermis is dat hier alle jaren een aantal koersen op een paar dagen met afsluiter de memorial fred de bruyne met beroepsrenners, en omdat de club 60 jaar bestaat waren al de vorige winnaars ook uitgenodigd voor een receptie met spijs en drank achteraf, awel ge kon over de koppen lopen vant volk, en ik HAAT menigtes volk, kan daar nie tegen, en dan die hitte goe voor de commerce maar nie goe voor mijn gezondheid
allee volgend jaar ist 2 weekenden kermis dus gaan er inplaats van 4 koersen waarschijnlijk 6 zijn
dan kunde mij dus wegsmijten bij het grof vuil, dus kwil daar voorlopig nog nie over denken want dan word ik helemaal gaga
dus vanaf nu als ik terug genezen ben ist alleen huisje tuintje beeestje, met de nadruk op tuintje natuurlijk
ben al aant uitzoeken wat voor lentebloeiers van bollen ik een dezer ga kopen
dinsdag 4 oktober 2011 - 19:18
Mandy

Mandy

Je hebt het dus weer overleefd Mar


en we hebben je hier heel erg gemist

zeg maar tegen je man dat hij volgend jaar voor een secretaris/hulpje of weet ik veel hoe je dat noemt... misschien wel een personel adviser of zo... moet zorgen.......
dinsdag 4 oktober 2011 - 20:00
cetinel

Cetinel

mijn plantenbonneke van 30 € van de aveve verzilverd

bodembedekkers mee gekocht.
verder nog wa vuurke gestookt en een paar uur achter een krijsende jongeman aangewaggeld
woensdag 5 oktober 2011 - 16:08
Limoncello

Limoncello

Ik ga vandaag nog een beetje verderwerken aan mijn nieuwe kippenren. De grond voor mijn 15 nieuwe rozelaars bewerken en dan zal de dag om zijn denk ik
woensdag 5 oktober 2011 - 17:16
Gehenna

Gehenna

Gestofzuigd, mijn rommelkot opgeruimd en plaats gemaakt voor de stekken en overwinteraars.
woensdag 5 oktober 2011 - 19:42
Mandy

Mandy

Pfffffffffffffffff drukke dag op mijn vrije dag.....

Stond meteen bij de opening vanmorgen bij het recyclingpark met een volle aanhanger... Dat alles gedumpt, zowaar zonder te betalen ( ik heb uitgerekend dat ik nog 2 hele aanhangers gratis mag brengen!!!! jaja..PER JAAR.... 2 hele grgrgrgr)

Daarna naar de tandarts geweest en die heeft een geweldige job gedaan.... geen pijn en het ziet er weer uit als nieuw haha....... Daarna mijn wekelijkse bezoek aan oude dame die erg alleen en een beetje dementerend is..... af en toe heel grappig..... en daarna.... MEST gehaald... kant en klaar in zakken stond het al aan de weg... hoefde het (met HULP... dank u wel ) alleen maar even op de aanhanger te zetten en het in de kruiwagen naar achter te rijden en de zakken leeg te kiepen....... dus dat was de eerste aanhanger vol mest..... er volgen er nog meer......

woensdag 5 oktober 2011 - 19:44
marero

Marero

nog maar eens met stenen gesleurd, kheb persies nog niks anders gedaan sinds da we hier wonen...zucht, maar de groten hoop is nu een klein hoopke geworden, ook nog een heel bloembed uitgetrokken van muurbloemekes, twas veel groen en niks bloem, en als ze nie willen bloeien vliegen ze der onherroepelijk uit bij mij, dus daat staat nu ne azalea uit ne pot en ne acer purpurea, en die kan ook maar beter zijn best een beeke beginnen doen, den triestigaard, is al bijna 3 jaar oud en is nog niks gegroeid, dus als hij nu nie wil meewerken vliegtem volgende winter op de composthoop, tzal hem leren
donderdag 6 oktober 2011 - 21:06
Mandy

Mandy

de allerlaatste runnerbeans geplukt en een aantal dikke bruine, dat worden dus de bonen om volgend jaar weer te zaaien.......en een kilo tomaten kunnen plukken en een krop sla.......

Vanavond een lekkere Indonesische maaltijd kunnen eten, als dank voor wat vrijwilligerswerk.... erg lekker.... ik plof.....en verder helemaal niets gedaan dan gewerkt.......

donderdag 6 oktober 2011 - 21:27
Gehenna

Gehenna

In welke grond staat uwen acer Marero?
Ik dacht dat die zurige grond moesten hebben.

Vandaag toch weer mijn gelijk gehaald zi. In een discussie over een priezeke die al enkele maanden duurt
(maar da's voor de klaagmuur)
donderdag 6 oktober 2011 - 21:54
Gehenna

Gehenna

Kerstman in carnavalsoutfit met driekoningenster komt paaseieren brengen op 6 december
donderdag 6 oktober 2011 - 22:13
cetinel

Cetinel

naar de bank geweest om wa papierkes binnen te steken....zit toevallig de madam "vandersmeerlapperij" der weer zeker!
(das dus degene die me allerlei dreigementen naar de kop smijt)
en t was weer van daddde: uitdagen,uitschelden en dreigen(ze zouden mijn kop inslaan,mijn mond kapotscheuren etc)
ben naar de politie gestapt derna en deze keer ga ik klacht neerleggen,ben het onderhand al wel beu,na anderhalf jaar houd die trut nog nie op....
dusse,zin om wa anders te doen waser nie meer......
donderdag 6 oktober 2011 - 23:01
Limoncello

Limoncello

cetinel, 't zijn mijn zaken niet maar wie is die madam "vandersmeerlapperij"? Uw buurvrouw ofzo?
vrijdag 7 oktober 2011 - 06:54
cetinel

Cetinel

ex schoonmoeder van mijn nichtje die daar mishandeld en half verhongerd werd door haar zoon,met medeweten en hulp van haar....(ze wonen net naast mekaar,dus nichtje kon niet eens 5 minuten het huis uit,want schoonmama zag haar door het raam en briefte zoonlief,die dan direct bij thuiskomst zonder boe of ba op mijn nichtje begon in te hakken....)
als ge een voor de zoveelste keer bont en blauw geklopte nicht ziet,die u echt smeekt om haar alstublieft te helpen,wat doe jij dan???
met mijn hulp is ze daar dus anderhalf jaar geleden weggeraakt...en dus hebben ze het nu op mij gemunt.
detail:mijn opa(papa van mijn papa)
is meer dan 70 jaar geleden vermoord,door vermoedelijk de vader van deze trut...
hij heeft daarvoor kortstondig gezeten,maar wegens onvoldoende bewijs weer vrijgelaten...
hij had een oogje op mijn oma,mijn papa was zeven maand oud toen ze zijn vader hebben afgeknald.........
daar zijn ze dus fier op,want da wijf verkondigde tegen iemand anders waar ze heibel mee had: we hebben eerder al iemand naar het hiernamaals geholpen,en we kunnen da nog eens...
en gisteren zei ze dus dat ik vooral niet moest vergeten te zeggen tegen de politie dat haar pa mijn opa heeft vermoord...das dus een verholen doodsbedreiging he...madam is er fier op.
anyway,we zijn nog nie dood,en ik weiger me te laten afschrikken zoals al de anderen die tot nu toe met hen te maken kregen en op het laatste nippertje niet doorzetten uit schrik...
ik kan gewoon nie tegen onrecht!!! en ze moeten nie over mijn familieleden beginnen...
vrijdag 7 oktober 2011 - 14:12
Limoncello

Limoncello

Amai, ik zou er ook niet mee lachen. Ik zou die gewoon al een toek op haar muil gegeven hebben. Mijn haar komt er al recht van
vrijdag 7 oktober 2011 - 15:09
cetinel

Cetinel

das dus het erge: als ik dat doe ben ik de schuldige en ik word dan wel vervolgd wegens slagen en verwondingen......
ik ben slachtoffer en ik moet dus gedwee wachten...tis bijna offerfeest,maar ik ben geen schaap dat naar de slachtbank moet hoor! ik wacht niet gedwee af.....
vrijdag 7 oktober 2011 - 15:21
Gehenna

Gehenna

Echt ni om mee te lachen die 'soort'.
Superveel 'lawaai' maken en het slachtoffer spelen terwijl ze fier zijn op hun daden en gedrag en altijd en overal hun gelijk moeten halen n'importe quoi. Het zijn de meest nietszeggende schepsels zijn op aard.
Het ergste is dat ze over't algemeen gewoon hun gangen kunnen gaan.
Bah!
De moeite ni waard om op te spuwen.
vrijdag 7 oktober 2011 - 22:25
cetinel

Cetinel

ik weet dat er nog een en ander zal volgen,maar wat precies dat weet ik niet.
ik heb vandaag gebeld met nog een "slachtoffer" van hen...
haar zoon is met een mes aangevallen door de kleindochter,dezelfde die mij gisteren bedreigde...
hij had een dikke jas aan met grote knopen en daarop is het mes afgeketst...
mes had deze pittige jongedame gekregen van oma....
ik heb gevraagd hoe het verder is verlopen met hun zaak,maar ze hebben niet doorgezet....ze wilden niet dat een en ander zou escaleren,en ze heeft iemand gestuurd" om te praten" en te bemiddelen...ze hebben gevraagd om hen gerust te laten en voorlopig houden ze zich daaraan,ze raadde me aan hetzelfde te doen.
niet dus!! ik ga echt niet lopen smeken of ze me alstublieft gerust wllen laten,en een aanklacht uit schrik laten vallen zie ik me ook net direct doen...
vrijdag 7 oktober 2011 - 22:38
marero

Marero

mijne acer stond eerst in de grond maar daar kreeg hij een ziekte, kweet al niemeer wat dat juist was zenne, dus heb ik hem terug opgegraven en in ne pot gezet met aangepaste zure grond, hij kwam er bovenop en deed het goed en dus heb ik hem nu terug op een andere plaats in volle grond gezet verbeterd met turf, dus de grond is goe, alleen zou hij nu eindelijk eens mogen beginnen groeien, da zou geen slecht gedacht zijn na meer dan 2 jaar
enne cetinneke, nie laten doen door da krapuul zenne
en verwacht vooral nie teveel hulp van de politie, ik werd eens in bijzijn van 2 polities met de dood bedreigd en weete wat ik van de politie te horen kreeg??? jamaar madam hij zei het alleen maar hé hij heeft toch niks gedaan!!!! ik heb toen ook gevraagd of ze misschien wachten tot ik dood ben eer ze der iets gingen tegen doen
ben sanderendaags naar den buro gegaan om daar eens mijn beklag te gaan doen, en toen zei dien officier die ik te pakken had gekregen, ja madam ik weet het bij ons zitten der ook die het nie waard zijn van politie te zijn
en daar kon ik het dan mee doen
zaterdag 8 oktober 2011 - 00:33
Gehenna

Gehenna

Geduld ... ik heb vanmorgen mijn zaadjes al klaargezet in volgorde van zaaitijd
zaterdag 8 oktober 2011 - 11:44
cetinel

Cetinel

hahaha!! bij mij slingert alles gewoon dooreen in verschillende dozen en potten..
zaterdag 8 oktober 2011 - 12:06
Gehenna

Gehenna

Ja hier ook Cetinel, maar de wederhelft was al die doosjes en potjes kotsbeu dat ik ze maar opgeruimd heb en ineens alles op volgorde van zaaitijd gestoken zodat het klaar staat tegen volgend jaar.
En ik heb de slaapkamer ook eens grondig onder handen genomen. Al dat stof weg, ook onder bed waar ne mens nooit aankan zonder dat bed half af te breken.
Heb ineens mijn sterrekijker gevonden onder bed waarvan meneerke ni wist waar hij was maar waarover hij aan't vloeken was dat dat ding in de weg stond maar zijne koersvelo staat blijkbaar niet in de weg. Sterrekijker staat terug voor het raam
Nu beneden nog stofzuigen en dan naar 2 verjaardagsfeestjes vol joelende krijsende kinderen
En dat ene kind krijgt niks. Geven ze een lijstje met allemaal goedkope kado's... en wat voor een lijstje ....
"Ons zoontje word 10 en om hem niet teleur te stellen vind u hierbij ons lijstje met spullen die hij moet hebben"
MOET HEBBEN?! MOET?!!!! Nen ballon in een kaartje ja en dat vind er al te veel aan.
Dat ander kindje is tenminste familie en heeft centjes gevraagd zodat hij kan sparen om een playstation achtig dingske te kunnen kopen.
zaterdag 8 oktober 2011 - 16:38
marero

Marero

traag groeien??? geduld??? nou moe, was da :geduld???
zaterdag 8 oktober 2011 - 17:00
cetinel

Cetinel

maar meestal al uitverkocht tegen dat jij er nodig hebt.....
zaterdag 8 oktober 2011 - 17:35
printemps

Printemps

@ cetinel

Ge moet niet klagen
Uw plantjes zijn altijd groter dan die van mij, en ik bedoel mijn Bonsai's er niet mee
Uwe olifantenlook is ook groter en dikker
Ik denk dat 'het' uitverkocht is als jij daar geweest bent
zaterdag 8 oktober 2011 - 17:40
cetinel

Cetinel

bedoel je soms dat ik de laatsten meeneem
ik zit zelf altijd zonder!!! als er iemand weinig geduld heeft
trouwens,ben zelf ook dikker
was ik ook maar groter
wat hebben we vandaag gedaan?? nie veel
keb zelfs mijn pyama nog aan
rondlummelen,eten,drinken,met de kids bezig zijn,en verder alles laten liggen....geen fut.
wel efkes zaadjes gelabeld...
zaterdag 8 oktober 2011 - 17:43
printemps

Printemps

Ik ben gisteren naar Beervelde geweest, sjans, vandaag en morgen ook regen denk ik
Vandaag ook ni veel gedaan,tis nat buiten
Juist etiketjes/stekertjes geschreven voor mijn vers aangekochte herfst bloembollen
(voornamelijk crocus en colchicums) en zeer vroeg bloeiende narcis (december of januari bloeit die)
Verder nog plantjes gekocht die zeer klein en zeer traag groeien (3) die in een bonsai potteken moeten komen (vandaag gaan kopen die lege pottekes) strak erin steken en ook vastmaken zoals da moet me ne bonsai hé
zaterdag 8 oktober 2011 - 17:58
Mandy

Mandy

Ben net thuis en heb honger als een paard..... de hele dag gewerkt....... dus niets, helemaal niets ( in de tuin ) gedaan.......





zaterdag 8 oktober 2011 - 20:31
marero

Marero

gisteren naar de beestjes in planckendael gekeken en vandaag thuis naar de regen gekeken ppff
zaterdag 8 oktober 2011 - 21:28
cetinel

Cetinel

moete daarvoor naar plankendael??
ik heb hier uit het raam naar de verzopen konijnen gekeken 2 ineen: dieren en regen.
effe buiten turen,staan die beesten daar te gluren
al die tijd zie je ze niet,komen ze buiten rondhupsen als het giet
een konijn is toch een raar beest
vast in een vorig leven paraplu geweest

ik heb dan maar(omda ik verder van de hele dag zowat niks heb gedaan)2 broden gebakken vandaag...
zaterdag 8 oktober 2011 - 21:50
Limoncello

Limoncello

Ik ga straks lekker naar Beervelde...in de regen

Hopelijk blijft het effe droog
zondag 9 oktober 2011 - 10:00
marero

Marero

ik wou het nieuw giraffenjonkske eens zien, die is wel veel levendiger als zijne voorganger , die bewoog haast niet, deze dartelt rond, leuk beest
en vandaag tot hiertoe alleen maar naar de regen gekeken vanop terras en vanuit binnen, om wat variatie te brengen zekers
ventje zegt dat het volgende week terug droog gaat zijn heeft hij gezien op internet dus khoop op betere tijden want van regen word ik depri zenne
zondag 9 oktober 2011 - 14:12
Limoncello

Limoncello

Ziezo ik ga nu naar de parking terug van Beervelde. Het was enorm leuk en heb veel foto's gemaakt.
zondag 9 oktober 2011 - 14:57
bakbeest

Bakbeest

Gisteren terug gekomen na een weekje vakantie in Luxemburg.Gelijk ons bakbeestje uitgepakt,wat nu nog moet gebeuren is schoonmaken,maar dat kan nog wel.
Vandaag de bruggen gesnoeid,en stekken gemaakt.Alle planten die naar binnen moeten op de veranda gezet,waar ze wat droger (niet te) kunnen worden,en waar ze in "winterslaap"kunnen gaan.Zodra de vorst komt kunnen ze dan redelijk kaal naar boven.
Mijn plantenkamer wat opgeruimd,en herschikt,zodat de stekken beter kunnen staan.De stekken van de bruggen die geworteld hadden in potten gezet,en nu van een glaasje rosé gaan genieten.
zondag 9 oktober 2011 - 16:33
Rita1960

Rita1960

dankzij het droge weer tot ongeveer twee uur vanmiddag aan het opruimen geweest.. planten verder onder dak gezet.. potten schoongemaakt kassen opgeruimd enz. enz.
Laatste tomaten en paprika's geplukt en daarvan chutneys gemaakt..



zondag 9 oktober 2011 - 17:06
cetinel

Cetinel

ongeveer 8m² moestuin onkruidvrij gemaakt en omgespit,daarna knoflook en winterui geplant...
zondag 9 oktober 2011 - 18:39
Rita1960

Rita1960

DROOG... dat was het vanochtend en niet eens tussen de buien door
zoals vanaf afgelopen donderdag.......
en nu........weer van dat vallende water

zondag 9 oktober 2011 - 19:10
marero

Marero

hier ist ook nog nie gestopt met regenen zenne
maandag 10 oktober 2011 - 01:16
cetinel

Cetinel

ier droog en veel wind,maar niet koud,toch staat de kachel aan
maandag 10 oktober 2011 - 15:19
Limoncello

Limoncello

Ja nu is het meer blauw dan bewolkt maar toch met enkele wolken.
Deze morgen was het toch al warmer als gisteren. Heb terug met een korte broek kunnen fietsen naar het werk
maandag 10 oktober 2011 - 15:31
cetinel

Cetinel

sneeuw en ijs!! wind en storm!
vrieskou en glijpartijen..
ik heb er niks tegen dat het sneeuwt of es lekker vriest,maar dan wil ik ook een mooie lente en zomer...
alleen hebben we niet te kiezen en kunnen alleen doen wat we tot nu toe deden: hopen dat het deze keer wel lukt..
ik denk dat het aan mij ligt,we zijn naar hier verhuisd 1 januari 2009 en toen begonnen de strenge winters
maandag 10 oktober 2011 - 18:42
Sarah

Sarah

Niet veel. Grote ellende. Bij onze winkel, schuin aan de overkant is het meisje Jennifer gevonden. De hele dag droevenis, gissen en indianen verhalen aan horen.
De een weet het nog beter dan de ander. Wat we allemaal gehoord hebben wil je eigenlijk niet weten, want je weet gewoon (nog) niet wat er gebeurd is. Het is al erg genoeg.

Nee, dit was een gewoon een klo... dag.

Sorry heeft niets met tuinen te maken maar moest het gewoon even kwijt.
maandag 10 oktober 2011 - 20:11
Mandy

Mandy

Het zonnetje scheen gistermorgen en pas tegen het middaguur ging het regenen maar toen was ik al in Katwijk haha.....

Vandaag hetzelfde .... een heerlijk zonnetje vanmorgen en best een lekker temperatuurtje 18,5 graad... alleen de wind was een beetje veel vanmiddag... nu is het weer rustig.......

Heb nog 2 kg tomaten geplukt vanmiddag en weer wat oude tomatenplanten opgeruimd..... en de parasol dismanteld en op de zolder van het tuinhuis gestald......

Verder niets in de tuin, alleen maar hard gewerkt........
maandag 10 oktober 2011 - 20:27
cetinel

Cetinel

sarah,ik wist niet waar het om ging,ben efkes op zoek gegaan....vreselijk!
als je kind vermist is....en dan zo word teruggevonden
wat zal die familie nu doormaken zeg,ben der zelf gelijk niet goed van.....
maandag 10 oktober 2011 - 20:59
marero

Marero

kzal het seffes eens opzoeken want kheb nog geen nieuws gezien of gehoord maar tzal wel weer pure ellende zijn vrees ik
vandaag hard gewerkt in de tuin, het laatste deel van de berg stenen en gruis verhuisd, alleen nog opkuisen en grond verbeteren en kan eindelijk mijn boomkes planten, verder nog een heel bos ipomoea vantussen de blauwe regen gehaald, wat een prutswerk zeg, die blauwe regen was bijna niemeer terug te vinden, kunde u dus voorstellen wat een gepuzzel dat het was, heel de pergolahoek van onkruid ontdaan, dat stuk is dus klaar, alleen alst gevrozen heeft de dahlias nog deruit doen en ne hoop houtsnippers bijgooien want der schiet niks over van verleden jaar;
maandag 10 oktober 2011 - 23:07
Mandy

Mandy

Mijn dahlia's staan nog zo mooi en in het weekend wordt het erg koud, kans op serieuze nachtvorst.......sta in twijfel..... eruit of niet.......
maandag 10 oktober 2011 - 23:15
marero

Marero

ik vind niks in het nieuws over dat meisje, kan iemand me zeggen waar het over gaat?
maandag 10 oktober 2011 - 23:30
Mandy

Mandy

google maar op Jennefer.... Mar, het is afschuwelijk.....

Ik ga er niet meer op kijken want ik kan er anders echt niet van slapen.....
maandag 10 oktober 2011 - 23:33
marero

Marero

heb het gevonden, heel erg, daar zijn geen woorden voor
maandag 10 oktober 2011 - 23:37
marero

Marero

naar den aldi geweest en seffes naar de kinesist voor mijn verkrampte nek en schouders
dinsdag 11 oktober 2011 - 13:53
marero

Marero

nog nie maar kgaan direct vertrekke zie
dinsdag 11 oktober 2011 - 15:07
printemps

Printemps

Ik heb de afgelopen 2 dagen mijn beetje bollen geplant van Beervelde
Nog wat opgeruimd in de tuin , kipjes weer gelukkig als ze ergens anders kunnen graven
dinsdag 11 oktober 2011 - 16:29
Mandy

Mandy

Begonnen met het uitgraven van de brugjes en een hoeveelheid stekken ervan op water gezet..... Bijna op de helft.......
Bladeren geblazen en een paar kruiwagens vol afgevoerd in het bos.....
dinsdag 11 oktober 2011 - 19:51
cetinel

Cetinel

als het vant weekend gaat vriezen heb ik nog veel werk voor de boeg
dinsdag 11 oktober 2011 - 20:47
Mandy

Mandy

ik ook
dinsdag 11 oktober 2011 - 20:49
Mandy

Mandy

trouwens, het gaat donderdagavond al koud worden 3 graden of minder
dinsdag 11 oktober 2011 - 20:58
marero

Marero

allee dan gaan we in gang moete schieten zekers, kheb nog een stuk opkuis en kmoet nog 2 boomkes en1 struik planten op da nieuw stuk, vandaag put gegrave voor boom 1 en op halve meter diep nog altijd puin en rommel, ik vervloek diene pipo die da allemaal hier in de grond heeft gestoken, den onnozelaar kan bezig blijven zo
dinsdag 11 oktober 2011 - 22:06
cetinel

Cetinel

vuurke gestookt
sandwichekes gebakken
continu was aan het draaien,en droger aan..(t was nodig zenne!)
deze namiddag zit ik bij mijn stoof,komt een van de hanen(eigen kweek puber haan die steeds ontsnapt en tot terras komt)weer dicht in debuurt scharrelen...
hij zit wat te rommelen tussen de pôtten en zo.
dan hoor ik gepiep en kijk op
heeft ie een muis vast klopt een paar keer tegen de grond en gepiep stopt.....
als ik dichterbij kom,gaat ie aan de haal(met bungelende muis )
hij heeft zijn buit helemaal opgesmikkeld ....
dinsdag 11 oktober 2011 - 22:34
marero

Marero

ik heb vandaag ook een muis gevonden in de grote metsemmer waar ik het water laat inlopen van de regenton om beneden in de tuin water te geven, de sukkel was verzopen
dinsdag 11 oktober 2011 - 23:53
renate67

Renate67

Ik laat de dahlia´s staan tot de eerste nachtvorst geweest is en dan eruit, dat kunnen ze wel hebben, ze zijn nu nog veel te mooi ik breng het echt niet op om de op dit moment mooiste bloemen van de tuin er gewoon uit te halen.
Renate
woensdag 12 oktober 2011 - 00:46
Limoncello

Limoncello

Ik heb al oleanders gezien die overleven in vollegrond maar altijd tegen een muur of goed afgescherm van de ijskoude winterwind.

Die van mij staat in een plastieken pot van 50cm diameter en weet ook niet goed of ik hem best binnenzet of buiten laat met vliesdoek of ingraaf in de grond
woensdag 12 oktober 2011 - 11:27
Mandy

Mandy

Citroenen, bruggen, oleanders, olijven, enz enz........

Morgenmiddag ben ik vroeg thuis van werk en dus ga ik sjouwen..... ik neem geen risico, snoeien kan wat later ook nog wel....ALS ze maar binnen staan.... morgenmiddag schijnt het droog te worden dus lekker aan de slag.... tempo.......................................................................oh...oh......
woensdag 12 oktober 2011 - 19:40
marero

Marero

de kleine mandevilla is al naat boven verhuisd en de hibiscus met de grote bloemen staat terug in de living, de rest staat op terras redelijk beschut, vannacht wast hier in de hoek vant terras nog 16 graden volgens mijne termometer al geloof ik daar nieveel van
woensdag 12 oktober 2011 - 19:59
marero

Marero

en morgen ast ruggeske da toelaat en ik op tijd uit mijn bed geraak natuurlijk gaan we naar dadizele juichjuich
woensdag 12 oktober 2011 - 20:01
Sarah

Sarah

Zolder opgeruimd. Nu kan ik zondag de boel naar binnen doen. Hoewel het hier nog niet zo koud zal worden de komende nachten, denk ik, hoop ik

Oleander gaat ook naar binnen. Ik zou het zonde vinden als hij het niet overleeft.
Je kan hier nooit van de winters op aan.

woensdag 12 oktober 2011 - 20:05
Mandy

Mandy

Fijne dag , Mar, ik wil mee
woensdag 12 oktober 2011 - 20:29
marero

Marero

als dat eens kon waar zijn denk dat we veel plezier zouden hebben
woensdag 12 oktober 2011 - 22:07
Mandy

Mandy

Vast wel
woensdag 12 oktober 2011 - 22:26
Mandy

Mandy

Fijn zo'n hulp

Ik heb vandaag nog niets gedaan in de tuin alleen maar gekeken en genoten van een doodsimpele merel die een hele tijd in een bak vol met regenwater zich heeft zitten badderen en een aantal eekhoorntjes die nootjes kwamen halen, mijn houtduif die zijn breakfast kwam eten en het zonnetje dat zich omhoogwerkte tussen de bomen door....
donderdag 13 oktober 2011 - 08:55
marero

Marero

leuk, wij hebben half de nacht en morgen genoten van een kotsende en schijtende hond...arme sukkel
donderdag 13 oktober 2011 - 09:23
Gehenna

Gehenna

Ah Tuinfairy hier word de mest ook ter plaatse geleverd en half ondergewerkt en al!
Daarnet ontdekt toen ik de look wou planten.
Lieve poezekes hebben een paar drollen gedeponeerd
(niet de mijn, die krabben niks onder)

Dan heb ik maar drollen geruimd vandaag.
donderdag 13 oktober 2011 - 18:43
marero

Marero

jeej we zijn terug thuis met een behoorlijke buit al zeg ik het zelf
allereerst heb ik een grote prachtige orchideeënpot voor mams gekocht want tis morgen hare verjaardag en ze houdt van orchideekes, en dan heb ik mijn eigen goe voorzien van ne hoop plantjes en een nog grotere hoop bollen
kzal proberen niks te vergete, hier gaan we,4 wintervioolkes, 2 rode cyclamen, 2 witte frulplantjes en 1 geelgroen plantje, een rode kool brassica of zoiets, een hebe met roze bloemekes en een purper asterke, das voor de winterbak op terras,
dan een hoop bollen voor in de tuin en in den andere grote bak:25 roserode tulpen, 10 tulpen angelique, 15 tulpen double sensation in wit, hard roos en licht roos, 7 galanthus flore pleno, 50 gemengde narcissen, 2 knollen rose cyclaam, 5 narcis ice king, 15 chionodoxa pink giant, 10 vuurrode hyacinthussen, 5 narcis tahiti, 10 tulpen bastogne, 10 anemonen blanda charmer, 10 muscari azureum, 50 irissen reticulata, 7 tulpen sorbet,
voila da wast azek niks vergete ben
en ik ben nu nen hele gelukkige mens die morgen zijn bakken ga vulle voor da e naar de verjaardag van ons mams vertrekke
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 13 oktober 2011 - 19:26
Mandy

Mandy

Tjeetje Mar, wat zal Jij je gezond voelen...... ( voor een poosje!! haha )

heerlijk he al die bolletje de grond in doen....

Alvast een gezellige dag morgen.......en niet teveel taart snoepen

donderdag 13 oktober 2011 - 20:46
Mandy

Mandy

Alle Brugjes uit de tuin gespit, wortels ingekort, in potten gezet en in het tuinhuis opgeslagen... Poe poe wat een werk..... maar ze staan der.....

en 5 potten vol met stekken gemaakt.....
donderdag 13 oktober 2011 - 21:23
Gehenna

Gehenna

Mijne vermiste kodak gevonden op de plaats waar ik al dacht dat ik hem gelegd had
Serreke wat uitgekuist, 3 tomatenplanten verwijderd, plankskes terug gezet, fuchsia's in de serre gezet voor de nacht en gezien dat er hier ineens een natrium groeilamp ligt van't kaliber 600W (heb daar dus geen fitting voor)
vrijdag 14 oktober 2011 - 20:59
Mandy

Mandy

Wat een zalig weer om in de tuin te werken... ben druk aan het snoeien in het bos......Wat groeit alles toch in een enkel jaartje......
vrijdag 14 oktober 2011 - 21:02
Rita1960

Rita1960

dank zij het vele water wat OLH ons heeft toebedeeld deze zomer

vrijdag 14 oktober 2011 - 21:18
marero

Marero

ja en twas goe te zien dat die geen rekening van zijn water krijgt zenne
vrijdag 14 oktober 2011 - 21:34
Rita1960

Rita1960

ja en zijne ramen waren schoon de hele zomer en hier smerig
vrijdag 14 oktober 2011 - 21:43
cetinel

Cetinel

nen delonix,drie jacarandas en drie albizzias binnengesleurd,drie orchideeen ook naar binnen gepakt alsook drie peperplanten in pot.
verder de cestrum(nu met pot anderhalve meter groot)ook naar binnen,en dan een paar kleinere potten allerlei...keuken en doucheke beneden staan vol
morgen bruggen uit de grond spitten..
abutilon en musa dwarf cavendish ga ik afwachten of ze er nog zijn morgen,zo ja,graaf ik die ook uit...
de plumbago en nog een paar andere ga ik laten afsterven geen plaats voor...
vrijdag 14 oktober 2011 - 22:23
Mandy

Mandy

paprika's en pepers en fuchsia gaan morgen naar binnen......
alle pederkwasten staan ook al lekker warm.....
vrijdag 14 oktober 2011 - 22:35
marero

Marero

ik heb zojuist mijn schoon keramieken eend kapot geschupt toen ik nog een paar planten wou binnenhalen, zucht, wordt weer plakwerk, bakken zijn nie gevuld geraakt vandaag want deze morgen hebbe we de logeerkamer in orde gebracht voor de plantjes die daar gaan overwinteren, en na de middag wast kine en verjaardag van schoonmama, wat een zotte familie is da toch ja, we hebbe tranen met tuiten gelachen,
het thuiskomen was minder leuk, kreeg bericht van zoon in griekenland dat er ingebroken is en dat ze der met alles vandoor zijn, zelfs zijn nieuwe kleren zijn weg, we gaan hem dus moeten depaneren want hij zit vast op rodos, en tseizoen is gedaan dus hij moet terugkomen voor de winter hier zijn job te doen, morgen in orde brengen dat hij tenminste kan terugkomen in zijn veel te grote broek want hij is deze zomer 20 kilo afgevallen en zijn nieuw kleren zijn ook gestolen
vrijdag 14 oktober 2011 - 23:53
Mandy

Mandy

Dat zijn geen leuke berichten.......eend is misschien nog te lijmen maar zoon kost weer centen en een gezeur met de verzekering...... sterkte ermee Marleen.....
zaterdag 15 oktober 2011 - 08:45
marero

Marero

eend is geopereerd en zoon is depaneerd , alleen is ginder da kot van de western union nu dicht, hij heeft een ticket voor dinsdag dus da zal wel in orde komen,
en nu zit ik hier te zweten en zuchten gelijk ne zot vant potte naar boven sleuren, de zwaarste heeft ventje gedaan, al een chans
nog een paar te gaan
zaterdag 15 oktober 2011 - 14:44
marero

Marero

alles dat naar binnen moest staat boven, winterbak voor terras is beplant, hamamelis is geplant in gat dak van de week gegraven had, stekken van brugjes gepakt,en vent zit nog altijd op terras bezig aan zijne afloop en tegels
zaterdag 15 oktober 2011 - 18:16
Mandy

Mandy

Hard gewerkt

Morgen dus een rustdag.....

Ik heb alleen maar wat gesnoeid in het bos....... stapels oud hout en takken liggen op stapels.............wat zal ik er mee doen?????? opstoken???? misschien wel.....
zaterdag 15 oktober 2011 - 19:48
marero

Marero

nope geen rust morgen, de bak met bloembollen moet nog geplant worden, de rest van de bloembollen moet nog in de grond, der moeten nog een struik en een kersenboom geplant worden en bij schoonpapa moet ik nog lavendel snoeien en 3 bessenstruiken planten, der moet nog een berg snoeihout gedingest worden voor mulch, de begonias en cannas en dalhias moeten nog uitgedaan worden, en kzal wss nog wel wa vergete zijn mij kennende
zaterdag 15 oktober 2011 - 20:37
Gehenna

Gehenna

o shit! was da vandaag geen opendeur in het tuincentrum?
Met Marero haar bloembollen denk ik daar ineens aan ... kging bloembollen halen

Er staat nen Brugmansia Verleptia Secta no Aqua in de voortuin. Staat schoon, zeer zeldzame vorm. Die looser wa verder met z'n zeldzame planten heeft die soort niet. kga hem die duur verkopen pijns ik.
Kreeg geen water want hij word compost. Jammer, stond in bloei maar ik ging geen stadswater betalen voor een compost ingrediënt.
Een andere gesnoeid en in een emmer gezet. Al die potten terug uit de serre gehaald. Meloenperen dik en vet gesnoeid (die zonder vruchten) en de stekjes ervan weggekieperd. 'k Zal opnieuw stekken da'k weet welke rond en welke ovaal is.
Een paar zaailingen verpot en onder lampen gezet (ze hebben mij dat aangeraden)
Terras opgekuist, algen gaan vissen, onkruid gewied, tomatenpotten uitgekuist.
Nog wat pepertjes geplukt, voor de bazen deze keer ze
Gaan werken en mij daar bekans een attak gekregen. Der was zo nen boem ... ik dacht da ze boven iet door de ruit gesmeten hadden. Ze hebben al is ingebroken hé.
De dees stond helemaal beneden en da zwaar antieken beeldje van een paar 1000€ stond te ver dus ben ik zo maar naar boven gaan zien. Niks te zien.

En ik vertik het om in mijn bed te kruipen. Er staat namelijk een bloeiende brug in de living
zondag 16 oktober 2011 - 00:37
marero

Marero

ziede dak nog wa vergete was sé, ben vanmorgen begonnen met de grote bessenpotten van de muur aan de garage te sleuren en aan de stapel bakstenenverhuis van terras begonnen, die moeten daar weg want ventje is aan terras bezig, en ik blijf maar puin ruimen hé, tis echt nie te gelove wat hier allemaal inde grond steekt
zondag 16 oktober 2011 - 12:53
Gehenna

Gehenna

TV gekeken. Tuincentrummeke gedaan. Zal wel de laatste keer geweest zijn van't jaar.
Ne keer gaan zien hoeveel volk met den helicopter zou vliegen. Ineens viooltjes meegepakt, paar Sempervivums niet kunnen achterlaten en ne laurier en tijm mee voor meneer. En een zjat kaffei gedronken met een toert breziliënne.
Dan naar de Bergensesteenweg gaan zien of het open was en van daar een paar bloembollen mee. De kweker was daar. Witte tulp Calgary en rose tulp Foxtrot en een crokusmix en tomatenzaad Noir de Crimée.
Dan gaan mattetaarten halen in grimbergen, rechtstreeks import uit geraardsbergen van bij Olaf
En nen hele lekkere rode appel uit mijn stiefbroer zijnen hof gegeten.
En dan naar huis.
Nen ouwe verlepte brugmansia uit z'n kuip gesleurd en de kuip gevuld met bloembollen en vioolTJES, die kleine prullebloemekes.
En nu moet ik nog ne grote zak grond hebben om de winter door te komen
zondag 16 oktober 2011 - 19:12
Mandy

Mandy

Eerlijk gezegd heb ik meer in de ZON gezeten dan dat ik gewerkt heb.....
Vrije zondag he... zo heet dat.....

de tafel afgebroken, schoongemaakt en in de kartonnen doos gepakt en in het tuinhuis gezet.....

Een uurtje gesnoeid maar de boel niet opgeruimd...... te moe.....

Was gedraaid, opgehangen en opgevouwen....

Cous-Cous gegeten..... uit de vriezer..... met lam en kippenvlees etc etc....

En nu nog werk voorbereiden voor morgen.... ben eigenlijk te moe.....d aarvoor.... zal toch moeten......

zondag 16 oktober 2011 - 20:00
marero

Marero

hé gehenna wij gaan ook altijd bij den olaf mattetaarten halen, die zijn toch zoooo lekkerrrr hé,
deze namiddag bij schoonpapa een paar dinges gesnoeid met mijn nief speelgoedje van onlangs en een groot gat gegraven om de doornloze braambessen in te planten die uit onze tuin komen,, en voor de rest nikske nothing nada niente rien de knots
zondag 16 oktober 2011 - 22:49
cetinel

Cetinel

die zijn gewoon lekker
een gebakje met een vulling van een verse soort kaas dacht ik,maar ben nie zeker,ben maar een import belg he
zondag 16 oktober 2011 - 22:55
marero

Marero

zoiets ja en lekker dat ze zijn maar dan moogt ge geen namaak kopen hé, alleen de echte geraardsbergse mattetaarten die zijn super
zondag 16 oktober 2011 - 22:58
Mandy

Mandy

Het zijn ronde taartjes en je ziet ze in Oost Vlaanderen....
Het is bladerdeeg van boven en van onderen en daartussen in zit een brij, mat van melk en karnemelk, eieren, suiker en amandelen..

Matten is gestremde melk
zondag 16 oktober 2011 - 23:03
Mandy

Mandy

Het doet mij een beetje denken aan een hele verse CheeseCake, zoeen waarin de kaas nog zacht is..........


errug lekker
zondag 16 oktober 2011 - 23:05
cetinel

Cetinel

gelukkig zitten hier "echte" belgen die het wel weten thanks mandy...(zijt zeker ook een krak in het belgisch volkslied? )
zondag 16 oktober 2011 - 23:06
Mandy

Mandy

--- o dierbaar Belgie,
--- o heilig land der vaaderen,
--- onze ziel en ons hart etc etc

dat heet integreren he
zondag 16 oktober 2011 - 23:11
cetinel

Cetinel

dan ben ik nie geintegreerd want kan alleen meedoen als iemand anders het ook zegt,als ik alleen moet doen sta ik me de mond vol tanden,maar als er iemand bij staat weet ik het weer
zondag 16 oktober 2011 - 23:13
Mandy

Mandy

Een paar keertjes oefenen als je in de tuin bezig bent en dan ken je het ook.......
zondag 16 oktober 2011 - 23:18
marero

Marero

heumm...ik ken dien tekst ook nie zenne, hahahahaha en ik ben dan nog wel nen echte belg...ahnee kben verkeerd ergens in het grijze verleden van ons familie is er "zuiders" bloed in onze boomstam gesukkeld
maandag 17 oktober 2011 - 00:35
cetinel

Cetinel

Bedankt.....het is dus met melk en zo... dat vreet ik dus niet...niks met zuivel en aanverwante troep....nou een ijsje...en oude kaas...

Cheescake gaan we dus niet eens proberen...ik gruwel al bij de gedachte...

dat meen je niet een nederlander die geen zuivel lust
cheesecake mmmm(met frambooskes) oude en jonge kaas,lekker melk(boerenmelk en dan je brood in soppen,bij voorkeur velleke op,kids gruwen als ze me zo bezig zien )
geef mij maar zuivel! ,room,kaas,ouwe jonge belegen maakt nie uit ast maar geen camembert is
maandag 17 oktober 2011 - 08:53
Mandy

Mandy

Vellen niet, dat lust ik niet en griezel ik ook van.....rrrrrrrrr..maar kaas, zure room, noem maar op en een sappige cheese cake..... daar mag je me voor wakker maken....... niet voor niets maak ik liters yoghurt elke week.... voor mij en voor mijn kipjes.....vinden ze heeeeeeerlijk

heb alweer 3 uur gewerkt.... even pauze nemen......en mijn programma voor vanmiddag uittikken........ lekkere warme chocolademelk........


maandag 17 oktober 2011 - 10:05
cetinel

Cetinel

gekeken hoe mijn hekken en poort stilaan vaste vorm aannemen,nog efkes en alles kan hier potdicht (geen idee of ik daar wel zo blij mee ben,maar ben dan tenminste gerust als zoon naar buiten loopt dat hij niet van het erf kan)
mensen wat kost zoiets veel geld
straks denken ze nog da hier veel te halen valt,zo alles afsluiten.......
straks middageten bij mama en zus,maar eerst nog een paar belangrijke(ahum) paperassen afleveren bij de boekhouder.....en vragen of ik mezelf opslag mag geven(tja die poort moet betaald,en ik verdien nie genoeg )
na de middag komen ze de laatste hand leggen aan het plaatsen van de poort( althans dat hebben ze beloofd)
efkes tussendoor een netje halen en de vissen uit het vijverke vissen,het word tijd dat ze verhuizen want word te koud...
maandag 17 oktober 2011 - 10:45
LauraK

LauraK

Eindelijk stekken genomen van mijn vier Brugmansia's, en die goed gelabeld in
het water gezet. De planten zelf ga ik binnenkort snoeien tot een lengte van zo'n
40 centimeter, en die zet ik met pot en al in de kruipruimte. Verder nog een paar
niet winterharde kuipplanten naar binnen halen, die ik op zolder ga laten overwinteren. Dat wordt flink slepen dus...

Vanmiddag even in een dorpje hier vlakbij twee Brugmansia-stekken ophalen, van
de Dalens Pink Amour, en van Thea's Liebling. Die zet ik dus ook in het water.

Groeten van Laura.
maandag 17 oktober 2011 - 12:50
marero

Marero

teveel denk ik aan de pijn te voelen, samen met hubby de rest van de bakstenen verhuisd, laatste keer dees jaar daar kunde zeker van zijn en alst aan mij ligt laatste keer ever, naar de kine geweest jammer genoeg was da voor de stenen, een stuk van de klimop van onze zijmuur geknipt en gesleurd dak de beestjes in mijnen decoletee zag kruipen, jakkes....en het plezantste was de grote bollenbak vullen met mijn nief bollen, en kheb nog nen hoop tulpen en narcissen en irisjes over voor in de bloembedden te zetten, en nu ga ik languit op de zetel ligge en naar home and away kijken, voor de rest zalt vandaag nog wa tv kijken, een boke eten en in mijne boek voortlezen zijn ( boek: lindemans dochters van S Kristensen) schone boek , jheb hem al 2 keer gelezen maar tis al wel 15 jaar geleden
maandag 17 oktober 2011 - 18:20
Gehenna

Gehenna

Kzal mij da boekske aanschaffen.
Louis P. Boon al zeker 14X gelezen en nu zen ik ze wel stilaan muug aan't worden.
Khem nog nen Daens, da's zo een beetje de 5de keer.
En een paar triology's die ook al half vergaan zijn van te lezen.
Mijne Fuchsia boek begint er ook nogal verfomfaaid uit te zien van niet te lezen

Vandaag in colère de helft van mijne clematis gesnoeid. Meeldauw. In de Dahlia's gevlogen en de verslodderde bloemen eruit gehaald. Nen Brugmansia willen snoeien maar net op tijd zie ik 2 zaaddozen hangen van 4 en 6cm lang. Niks te snoeien dan.
Willen de helft van mijn tomatenzaden aan mijn baas geven maar tot de conclusie gekomen dat dat nen even grote sloddervos is als ikke. Zaden zouden ergens kwijtraken. Nog efkes bijhouden in mijn zadendoos dan. Ik zal ze zelfs opkweken, dan kan hij ni vergeten te verpotten en water te geven

En net achter een adhd kat gelopen (leuk spelletje, NOT) om dat ding terug binnen te krijgen. Vind da maar in't donker zonder belletje. Profiteur. De onschuld zelve
maandag 17 oktober 2011 - 19:39
Boerke

Boerke

Heb vandaag al een stuk van de tuin opgelegd. Ook iets van vader op zoon geleerd zeker?? Aan de ene kant al de verslenste bloemen en planten verwijderd uit de bloemenhof en aan de andere kant ze gebruikt als mest bij het opleggen.
Eén groot voordeel heeft deze werkwijze; dat in het voorjaar de grond veel lichter is om te bewerken(vind ik). In de winter kan de grond eens goed uitvriezen. Tegen het voorjaar is al het ondergegraven afval goed verteerd bij het omspitten. Enkel de houtachtigen niet maar die verwijder je het best al bij het opleggen.
maandag 17 oktober 2011 - 19:50
Rita1960

Rita1960

@ Gehenna,

heb je de rosse al onderdak??

@ Boerke,

Heb vandaag al een stuk van de tuin opgelegd

wat bedoel je daarmee?? leg je gewoon het "afval" uit je bloementuin op de blote grond van de (moes-)tuin, in wind en weer? en in het voorjaar werk je het onder??
't ja ik ken deze uitdrukking niet dus vandaar mijn vraag

groetjes,

Rita
maandag 17 oktober 2011 - 21:13
Gehenna

Gehenna

Jaja, da was rap in de sjakosh, bamboe is ni echt stil als er een kat in kruipt. Klein ros pestkopke zulle!
Ik denk erover om het terras af te sluiten zodat hij ni elke keer naar buiten glipt als de deur opengaat. Kan hij ni verder lopen.
Het is ne jager en als hij z'n belletje niet aanheeft ... ik mag er ni aan denken! Er zitten hier wel veldmuiskes en wie weet wat nog allemaal.
Hardleers, ik verdoe m'n tijd door hem proberen aan te leren dat hij zonder halsband niet buiten mag. Lukt ni echt. Woefke beet in z'n poot ... hij is't precies al vergeten want als hij de kans ziet springt hij er toch bij via het tuinhuisje. Ni lang meer


maandag 17 oktober 2011 - 22:18
marero

Marero

mijne meest gelezen boek is de wrede passaat van M M Kaye, 7 keer, en de boeken van Kathleen Woodiwiss, dat zijn mijn favorieten, daar heb ik er een heel deel van
maandag 17 oktober 2011 - 23:01
Boerke

Boerke

Rita1960, zo gemakkelijk is het niet. Ik zal morgen eens een foto trekken en dan zie je het direct.
Je legt het afval op de grond. Je graaft één vore achteruit en legt de grond boven op de afval. Het afval moet mooi bedekt zijn door de grond. Men noemt dit ook hier " de tuin op bedjes zetten".
Ik moet geen foto meer trekken. Ik heb een foto gevonden op het net. Dit is niet mijn tuin .

Tuinbabbel

dinsdag 18 oktober 2011 - 00:19
Boerke

Boerke

http://www.detuingids.be/pages/detailprint.asp?id=2104

Ik heb nog iets gevonden . Op bovenvermelde link zie je de hele uitleg ervan.
dinsdag 18 oktober 2011 - 00:28
Boerke

Boerke

Ik heb dat kereltje tijdens een wandeling in een tuin zien staan en dacht:"Daar valt iets mee te doen".
Ik ben blij in uw plaats van de bloemen.
Nog dit. Als wandelaar zie je van alles. Maar dat de koeien de bomen in kruipen(zie op mijn FB-pagina) is nog te verstaan maar dat ze in de Ardennen op Koeien vissen???Kijk maar.

Tuinbabbel

dinsdag 18 oktober 2011 - 09:30
Rita1960

Rita1960

He Boerke,

dank je voor de link.. maar gelukkig akker ik niet op deze zware gronden..
Ik denk ook niet dat ik mijn moestuin met mijn -geringe- krachten zo kan omspitten..
Maar de strekking is mij geheel duidelijk geworden.

groetjes,

Rita
dinsdag 18 oktober 2011 - 18:02
Gehenna

Gehenna

Vlees gaan halen en en passant bij Televil (kringloop) een paar boeken gaan kopen
Zegt meneer da'k die in de koffer moet leggen ... mooi niet. Nen boek moet van mij zijn, die moet in mijn handen liggen zodat mijn energie kan uitwisselen met het boek Keek die eventjes scheel. Snapt er niks van.
Ben nogal aan rare met boeken. Ik leen dat ook nooit uit. Dan is het besmet met een ander zijn ik en moet ik da ni meer hebben.
Weggeven is wat anders. Als ik een boek wil weggeven heb ik er geen problemen mee als het boek goed terechtkomt.
In de koffer leggen ... hoe komt hij daar nu bij?
dinsdag 18 oktober 2011 - 18:38
bakbeest

Bakbeest

Gewerkt van 7.30-17.00,daarna boodschappen gedaan (zit toch ernaast).
Nu op zoek naar een mooie (lees :betaalbare) rozenboog.Ik heb daar een leuk idee mee.
Ook op zoek naar een kippenhok,maar weet niet goed wat te kiezen.Ik denk dat ik die maar komend voorjaar zelf ga maken.Ook op zoek gegaan wat leuke handzame kipjes zijn,en ben gevallen voor de zijdehoen,die koppies zijn geweldig!!
Maar da's voor komend voorjaar,zucht,was het maar lente.............................
dinsdag 18 oktober 2011 - 19:31
Mandy

Mandy

Ook gewerkt van 7- 7 uur... Moe en dus niets gedaan in de tuin, helaas......

Morgen ook werken en ik hoop donderdag er weer stevig stevig tegenaan te gaan... Werk genoeg te doen voordat de "echte" winter in gaat vallen......


Gelukkig is mijn AGA weer aan, dat is een lekker gevoel.... lekker weer een warmtebron in huis....

Zojuist overlangs gesneden aardappelen in GHEE gebakken in de oven, spruitjes en wat steak erbij....... warme yoghurt met bosbessegelei erbij......

en vroeg naar bed vanavond.... wat ben ik MOE........
dinsdag 18 oktober 2011 - 19:43
Rita1960

Rita1960

Ghee is een Indiase vorm van geklaarde boter. Ghee kan tot hogere temperaturen verhit worden dan boter en wordt in India onder andere gebruikt voor frituren

groetjes,

Rita
dinsdag 18 oktober 2011 - 20:17
Mandy

Mandy

Ghee is een plantaardige olie/ geklaarde boter om in te bakken bv.... das stukken beter, lees GEZONDER voor je dan zonnebloemolie en zelfs olijfolie..... en de smaak is stukken beter..... spat niet. je kunt er ook in frituren.....
Indiaase gerechten worden altijd in GHEE klaargemaakt.......

Je koopt het in chinese/indiaase/surinaamse winkels...........

Is bij hoge temperaturen NIET kankerverwekkend wat de andere bakprodukten wel zijn........
dinsdag 18 oktober 2011 - 20:18
Mandy

Mandy

Ga je een nieuwe vloer leggen?????
dinsdag 18 oktober 2011 - 21:04
marero

Marero

vandaag nieuw speeltje gekregen van ventje, zo een blad blaas zuig en versnipperding op elentrik, ga ik me weer leutig mee amuseren want mijn paadjes van dolomiet liggen vol bladeren en die met de keerborstel (1e poging) ging nie goe, met de rijk , da plastieken ding dat ge breder en smaller kunt zetten (2e poging) ging beter maar dan moet ik er de steentjes nog terug uitzwieren, en das extra werk plus mijne rug is deraan elke keer, dus dat nieuwe speeltje ga me goe uitkomen, alst tegoei ga macheren hé want kheb het nog nie geprobeerd zenne, kheb vandaag 2 gaten gegraven en 5 emmers puin deruit gehaald om mijn 2 laatste fruitboomkes ( ne kers en ne pruim) te kunnen planten, en wa bloembollekes dertussen, kheb wel ventje moeten roepen voor da tweede gat want ik was al kapot na het eerste gat
dinsdag 18 oktober 2011 - 21:12
Mandy

Mandy

Dat is hout van de apenboom.......

In Engeland gebruikten / gebruiken ze dat heel veel voor schrootjes om de muren mee te betimmeren..... mooi
dinsdag 18 oktober 2011 - 22:44
Boerke

Boerke

FB pagina.. lachen met jou.. er staan weet ik hoeveel boerkes op FB.

Tuinfairy, ik sta nochtans al bij je vrienden. De initialen van mijn naam zijn M.M. .
dinsdag 18 oktober 2011 - 23:04
Mandy

Mandy

Geeft een verfijnde smaak aan gerechten...

Aardappel overlangs doorsnijden en een beetje ghee op een platte metalen schaal en daar de aardappelen op bakken, af en toe keren bv of een stukje steak in platte schijfjes snijden en bakken.....
Kan niet aanbranden door de hoge temperaturen zoals dat gebeurt bij boter of olien dus veel gezonder

Het zit in een gele tin met rode letters en kost ongeveer E5,-.per kilo
Khanum- pure vegetable ghee.....ideal for ccking and frying........
woensdag 19 oktober 2011 - 09:20
cetinel

Cetinel

bloed gaan laten trekken,justekes terug en heb honger as een paard(moet nuchter zijn he)
effe wa eten
kem ne ludesia en een miltoniopsis gekocht op de terugweg
maar wel nog steeds vree kou!!
woensdag 19 oktober 2011 - 10:45
Boerke

Boerke

Hier is het al een uurtje aan het regenen. Zelfs met enkele bliksems en donderslagen. Dus... Weer niks in de tuin doen.
Sta deze week met de late(14u - 22 u. ) Staan is veel gezegd want ik zit meestal op mijn gat op de clarck. Ik verzet namelijk veel koffie:"Het ruikt hier naar........" Ajà , geen reclame zeker,heb me net kunnen inhouden.Vervoer het meest het verpakkingsmateriaal van het magazijn naar de verpakkingslijnen .
woensdag 19 oktober 2011 - 10:55
marero

Marero

koffie riekt goe maar smaakt vies, dus snuffelen wil ik wel maar drink veeeeel liever thee
en cetinneke weer nie kunnen inhouden meiske???LOL, ik heb verleje week ook een orchideeke gekocht want er was er ene die zijne geest had gegeven hé, moet de natuur in evenwicht houde (goei excuus al vinnek het zelf ) tis ne paarse catleya, schooooon en wa kleur hebbe die van u??
woensdag 19 oktober 2011 - 13:24
cetinel

Cetinel

welke kleur eu....kweenie,paarsig rozig of zo....
zal es een fotooke trekken,da ding riekt sterk jong!!
enne hier ook een theegek!
alles behalve groene thee,bléh das vies....
woensdag 19 oktober 2011 - 17:57
cetinel

Cetinel

tees dus

Tuinbabbel

woensdag 19 oktober 2011 - 18:02
cetinel
woensdag 19 oktober 2011 - 18:03
cetinel
woensdag 19 oktober 2011 - 18:04
cetinel

Cetinel

kem de viskes uit de vijver gevist,de vleugels van een immer ontsnappende haan onder handen genomen en mazus geplant...
zwaar gewerkt dus
woensdag 19 oktober 2011 - 18:06
printemps

Printemps

Mooi

Maar ik kan die niet langer houden dan 1 jaar
Alle soorten met die gerimpelde knollen, uitgezonderd Cymbidium en dendrobium
Ik heb pas een winter/herfst bloeiende Camelia gekocht en 3 verschillende soorten/maten van zinken gieters (die plastieken zijn direkt verschenen en brokkelig van buiten/zon te staan
woensdag 19 oktober 2011 - 18:10
printemps

Printemps

Mijn viskes blijven buiten zitten/zwemmen
woensdag 19 oktober 2011 - 18:12
cetinel

Cetinel

kweet het,maar volgens mij is uw bak iets dieper,en die gast had gezegd da ik ze beter binnen kon halen tegen de winter....
maar mijn bakske binnen is nogal klein,dus moet ik ofwel op zoek naar een groter,ofwel in een andere soort "bak" zetten.....(dacht mischien op zolder in een grote "teil" maar de kids willen ze kunnen zien....
mischien hebben ze in de kringloopwinkel wel iets,tis maar om de winter te overbruggen he....
woensdag 19 oktober 2011 - 18:21
Mandy

Mandy

de teil in de kamer voor een paar maanden.......
woensdag 19 oktober 2011 - 20:09
Mandy

Mandy

Ik heb vanmiddag een 12 tal kruisbessen uit de grond gehaald, gesnoeid ( ojee wat zijn het toch een ellendige stekelbessen grgrgr) en op een nieuwe plaats gezet....uit mijn groententuin......

Morgen weer een lading mest halen en dan kan het plastiek over de hele groententuin en heb ik daar alvast voor een paar maanden geen omkijken meer naar.........
woensdag 19 oktober 2011 - 20:12
bakbeest

Bakbeest

Wij hebben de schildpadjes 's ook weer binnen,Dezen zitten in een kinderzwembadje op de plantenkamer.Badje is ruim een meter doorsnee in het rond.Gaat prima,en mocht ie eens stuk gaan haal ik zo weer een nieuwe bij de Ac****
Vandaag de zadencarroussel ontvangen JOEHOE!!!!!!!!!!!!
woensdag 19 oktober 2011 - 20:20
Rita1960

Rita1960

lekker he die kruisbessen,, zit na 2 weken nog onder de krassen van de stekels..

maar ja.. ze zijn zoooooooooooooo HEEEEEEEERLIJK!!

en daarom laat ik mij ieder jaar mishandelen door die struiken


woensdag 19 oktober 2011 - 21:17
Limoncello

Limoncello

Ik zou nog een zeil moeten halen om over mijn moestuin te leggen maar die zijn zo duur
Maar nu formol aan het zoeken om materiaal te ontsmetten en dat vind ik dan weer niet
woensdag 19 oktober 2011 - 21:27
Rita1960

Rita1960

wat wil jij op sterk water zetten dan??

kun je niet beter dettol of Halamid gebruiken??
hoogwaardige alcohol ontsmet ook.... spiritus ook.


woensdag 19 oktober 2011 - 21:43
marero

Marero

cetin, prachtige kleur, zo ongeveer gelijk de mijne mar die zijn helemaal paars roos zonder wit met een geel hartje en een donkerder paars lipke,
wat ontsmette gelie allemaal?? ikke niks
en ons viskes blijven ook buiten, we zorgen wel dat als het vriest er altijd een gat open blijft hé
woensdag 19 oktober 2011 - 22:08
Limoncello

Limoncello

Neen, niets op sterk water zetten. Heb even 'gegoogled' en dieren in potten gezien, beikes.

Het is enkel om mijn snoeischaren te ontsmetten. Las dit op houtwal.be en in een catalogus van een winkel. Is goedkoper dan vloeibare Dettol.

woensdag 19 oktober 2011 - 22:09
marero

Marero

oh en vandaag met mijne blazer gespeeld, leuk zenne, alleen weer te zwaar eigenlijk voor mijn kramikkel lijf, maar mijn paadjes zijn bladloos momenteel en kheb een deel opgezogen en gesnipprd om een perkske te bedekken, werkt prima, ikke heel content
woensdag 19 oktober 2011 - 22:10
Limoncello

Limoncello

Ah Marero, dat is interessant. Ik zen ook op zoek naar nen bladblazer/zuiger. Dewelke hebde gij gekocht? In de Makro staan er aan 125€ die de 2 doen.
Maar is diene op elektrik of naft?
woensdag 19 oktober 2011 - 22:12
marero

Marero

hij komt uit de hubo en staat nu juist tot zaterdag in reklame, tis ne powerplus garden,air blower vacuum pow 63170, is op elentrik en koste nu34,95 euro inplaats van 42,95 en tis 3000 watt
das dus gene prijs voor een goei machien vind ik
woensdag 19 oktober 2011 - 22:19
Rita1960

Rita1960

Limoncello,

dan kin je beter de goedkoopste hoog procentige alcohol gebruiken
of melk.. dat ontsmet ook..

woensdag 19 oktober 2011 - 22:22
cetinel

Cetinel

de teil in de kamer voor een paar maanden.......
hehe was van plan de teil(oude plastieken wastobbe,zo nen ovale) op zolder te zetten,tis daar koud,maar licht en vriest niet....
maar kids willen ze in een aquarium in huis....

morgen bij de kringwinkel een groter aquariummekke zoeken dan hetgeen ik nu heb....
desnoods verdeel ik de vissen over 2 bakken,zemoeten wel een beetje ruimte hebben,als ist maar voor een paar maand....
woensdag 19 oktober 2011 - 22:46
Limoncello

Limoncello

waaaat melk? Da gaat enkel in mijn nesquick 's morgens

Of heb je het over zure melk?
woensdag 19 oktober 2011 - 22:50
Mandy

Mandy

magere melk....



het heeft te maken met het feit dat melk er voor zorgt dat virussen niet kunnen doorgegeven worden ( of zoiets?????)- heb ik dat goed begrepen???????
woensdag 19 oktober 2011 - 23:00
cetinel

Cetinel

schouder gaan laten scannen,daarna boodschappen gedaan en dan nog een bakske voor de vissen en een broebeltjesslangske(dus een verluchter)gaan kopen
vissen van de kleine bak in de grotere gezet.
en me boos gemaakt op iemand die in het turks mij probeerde wijs te maken dat ik wat gewonnen had....wist mijn nummer en thuisadres(beweerde dat hij belde uit duitsland) een pensioen notabene!! van de duitse overheid!! jaahaa! ik ben gek....
en toen ik me boos maakte waar hij mijn nummer vandaan heeft beweerde hij dat hij het van de deurwaarder heeft,en toen ik die deurwaarder wou spreken beweerde hij dat die enkel duits kon en hem had gevraagd om met mij in contact te komen(hoe weet hij dat ik turkse ben,mischien ben ik wel albanees?? die heten ook wel es fatma)ik zeg letterlijk: ik ben hier niet van gediend en ik stel het niet op prijs dat mijn nummer en adres doorgegeven word door gelijk wie en dat van die deurwaarder is gelogen want die mogen ongevraagd geen adressen doorgeven etc...
ze blijven me ook vinden met dit soort zever,een tijdje geleden ook....dan had ik weer recht op meer dan de helft korting op wat ik ook maar wou: schoonheidsspecialiste bezoek(dus gij vind da ik lelijk ben?? ge kent mij niet eens....)neenee da bedoel ik nie,ge kunt het zelf kiezen...een reis naar een bestemming die je zelf kiest...,ik kan nie op reis want ik heb een gehandicapt kind en die kan ik niet meenemen!
ik bedoel maar dat het gelijk is wat ge ermee doet,ge krijgt meer dan de helft korting probeerde hij nog.....
ik hoef dat soort"geschenken" niet.....
en dan maak ik me druk,want wie weet hoeveel goedgelovige zielen ze weer geld uit de zakken gaan kloppen....
heb zus al gebeld en gewaarschuwd,want die was wel getrapt in de vorige
donderdag 20 oktober 2011 - 14:09
cetinel

Cetinel

geen enquete of zo,doe ik toch nooit aan mee...
dit zijn gewoon oplichters die gericht via naam gaan zoeken naar "turken"
omdat ze in hun moedertaal aangesproken worden,zijn er redelijk wat mensen die erin trappen.....(vertrouwen winnen he)
en er is een gezegde in het turks dat gaat een beetje zo: als ge weet dat er een gans te halen valt,dan geef je gaarne een kip af....
met het oog op meer,zijn er altijd die "een kleine storting" doen...(administratie kosten die ze later gaan recupereren etc.)
het is onder het mom van een gewonnen prijs,en dan proberen ze je geld te ontfutselen,of aan je rekeningnummer te komen...
ik denk niet dat deze mensen zich aan "bel me niet registers of wat dan ook zouden houden...
donderdag 20 oktober 2011 - 14:28
cetinel

Cetinel

of naar de schoonhedsspecialiste,alsof ik dat nodig heb zeg!!sjee








ze zouden me naar huis sturenmet: sorry,hopeloos
donderdag 20 oktober 2011 - 14:39
marero

Marero

en ik ga in de tuin duiken met mijn 2 zakken bollen die over zijn na het vullen van mijne bollenbak, en kheb dan nog een portie gevonne int tuinhuis, jeej
donderdag 20 oktober 2011 - 14:49
marero

Marero

hahahaha woehaha ik lach me een breuk, zijde gelie franke mensen zeg, hihi, ik zeg gewoon neeje en smijt den hoorn neer
donderdag 20 oktober 2011 - 14:51
cetinel

Cetinel

allee,das toch onbeleefd??
donderdag 20 oktober 2011 - 15:06
Gehenna

Gehenna

Ooo, die leuke telefoons! (als ik tijd heb) Op kantoor bellen ook altijd van die randdebielen met een mexicaans nummer uit India in het duits of gebrekkig engels. "Can I speak to the managing director please? "
En dan vraag ik waarom. Gegarandeerd een 'interesting business propsal' (investeer mexicaanse peso's in goud en diamant) en dan vraag ik welk voorstel en dan beginnen ze ambetant te doen, dat het mijn zaken ni zijn, dat ik 'maar een stuk vuil' ben, en dat ik beter mijn directeur zou doorgeven anders verlies ik mijn werk (als ik zo een telefoon doorgeef wel ja)
Dan vraag ik welke directeur ze willen spreken 'The director of Bullshit' or 'The director of Go Fuck Yourself' or you can speak to the office cat, it miaauws.
Dan zeggen ze 'yes lady just let me speak to the head director' Want ze snappen er de ballen van da ge met hun voeten aant spelen zijt hé.
Als ik het dan nog ni beu ben zeg ik dat ik eigenaar ben zodat ze nog eens heel dat business proposal uit de doeken doe waarbij ik hen gegarandeerd de meest belachelijke vragen stel zoals 'is the moon round? If you do not answer my questions I will not listen to you' en zo verder en zo verder.
Tot ze uiteindelijk zelf de telefoon toesmijten als ik het al ni gedaan heb.
Mijn baas zelf wil wel eens de hoorn op tafel leggen en gewoon verder werken af en toe eens keiluid in de hoorn niezend. Na 10 minuten zijn die nog aan't babbelen hé !!!

Ik heb een kat moeten meenemen naar kantoor. Ik weet niet waarom of wat er scheelt maar hij werd aangevallen door ... ons lief klein poezelig roske. En dat is ni de eerste keer dat die zo vechten. En het is voor't hebben hé.
Broer mag ni bewegen of 't is feest. Zijne neus helemaal open, ne kap in zijn oor, zijn lijf vol bijtwondjes, ne nagel gekwetst ... Ik kon hem ni in de slaapkamer zetten want daar panikeert hij, ze mogen niet op de kamers.
Zit ik dus met een hele kattenuitzet op de bus, bus draait de straat in, Broer begint daar een concert te geven! Ah ja, dierenarts is een beetje verder dan mijn werk.
Hij heeft de hele voormiddag schoon beneden op de verwarmde vloer gelegen onder een kast. Geen kat die hem lastigviel. Ah nee, de katten van mijn baas mochten niet binnen.
En dan met een halve kattenuitzet (de rest pak ik morgen wel mee) terug naar huis.
En het toppunt is .... DA LIGT NU BIJEEN TE SLAPEN!!! En maar spinnen en kopjes geven ...
donderdag 20 oktober 2011 - 16:20
marero

Marero

vandaag een derde van de bollen in de grond gestoken, de paarse agastache afgeknipt en ondergestopt, het grootste deel van de gladiolen uitgedaan, onkruid getrokken, nieveel want der is niet veel meer, de potten die buiten blijven van de winter op hun beschutte winterplaats gezet, gekeken naar de 2 potten die nog altijd naar cetinneke moeten verhuizen, naar ventje gekeken die op terras bezig was, en naar mijn voeten gekregen van datzelfde ventje toen ik zei dat het terras naar de verkeerde kant afhelt, en naar binnen gelopen voor hij met iets ging smijten...en ik blijf erbij daget verkeerd ligt, nah
donderdag 20 oktober 2011 - 17:59
Rita1960

Rita1960

@Marleen,
de paarse agastache afgeknipt en ondergestopt,
ehhh, die is toch echt winterhard en de vogels zitten er in de winter heerlijk van de snoepen....

en dat terras,, loopt af naar de woning?? ja dan, kun je ventje zeggen dat 't ie opnieuw mag beginnen.. doe de knikkertest maar eens..
of de emmer met water test...

zorg wel dat je een eindje uit de buurt bent hé

sterkte!



donderdag 20 oktober 2011 - 18:57
Patattenriek

Patattenriek

Inderdaad doe de knikkertest en die emmer met water kan je dan nog altijd gebruiken om het over je ventje zijn koppeke te gieten mocht het zo zijn.
donderdag 20 oktober 2011 - 19:37
Gehenna

Gehenna

Amai, als ik ni knikker op terras leg zit die in een achtbaan

Nog in de rapte de zak Royal Canin gaan kopen. In de eerste winkel efkes serieus 12€ opgeslagen. Naar de tweede winkel dan maar. En dan terug naar den eerste want daar waren de aquariums goedkoper.
En eens de parking af, terug om een netje te kopen om ze uit de vijver te halen.
Ik denk ni dat ik de eerste dagen moet vragen naar ne winkel te gaan
Zalig Vilvoorde in het spitsuur. NOT.
Onderweg nog een kiek meegepakt van The Chickenman. Smakelijk eten zo een kieken aan't salontafelke voor den tv en met 5 uitgehongerde poesbeesten rond u. Precies al de hele week niks gekregen. Da zijn just vliegen op ne koeievla, kunt ze alleen ni wegmeppen met ne vliegemepper (salontafel is 25cm hoog, nice)

En ook nog het aquarium in de vijver gezet, laten vollopen en de visjes erin gezet. Met nog wat zuurstofplanten. Staan nu op de kast. Ze weten ni wat er gebeurd is, ocharme de visjes.
donderdag 20 oktober 2011 - 20:08
Mandy

Mandy

De groententuin is gemest voor het volgend seizoen.......

nu nog een paar keer mest halen alvast voor de tomaten van volgend jaar dat gaat op een hoop in het bos, op- en onder plastiek..... en nog een paar uurtjes gesnoeid........

Daarna een lekker Engels hammetje uit de vriezer gepakt en in de AGA gelegd met een schaal aardappeltjes erbij, wat kruiden erover, een beetje olijfolie erbij en garen maar.....versgemaakte appelmoes erbij......mmmmmm bijna klaar is het.......
donderdag 20 oktober 2011 - 20:15
Rita1960

Rita1960

@ Itseflits,

zet ze maar wat koeler weg, anders groeien ze zich dood om het zo maar eens te zeggen.

licht laat na en dan krijg je van de slierterige planten...

donderdag 20 oktober 2011 - 20:32
Rita1960

Rita1960

@Itseflits,

geldt alleen maar voor de stekken.. hoe om te gaan met de zaailingen.. geen idee

donderdag 20 oktober 2011 - 21:21
marero

Marero

ik heb ne roodpaarse agastache, ben de naam vergete maar der stond bij dat hij nie wintervast was, en de blauwe heb ik al 2 keer geplant en telkens overleeft die de winter niet, zelfs ondergestopt, neem dus geen risico, verleden winter heeft alleen de paarse het overleeft ikke blijf nie planten kopen ééééééé hihi
donderdag 20 oktober 2011 - 22:03
Limoncello

Limoncello

Ik heb niks gedaan vandaag want ik had pas om 18u gedaan met werken. Daarna gaan badmintonnen, daarna op restaurant en nu zit ik efkes met mijn lui gat voor de computer te lezen en te lachen wat hier allemaal op staat
donderdag 20 oktober 2011 - 22:16
Limoncello

Limoncello

Ik heb er 2 in een pot staan. Hoe kan ik die het best laten overwinteren?
donderdag 20 oktober 2011 - 23:05
Limoncello

Limoncello

Tuinfairy, hoeveel boven de grond mogen ze uitkomen? Ze staan nu ongeveer een meter hoog.
vrijdag 21 oktober 2011 - 09:50
Boerke

Boerke

Zo te zien op de foto's zijn dat trompetplanten.
Deze zijn gemakkelijk te stekken.
Je neemt een mooie steltak ( Y-vorm ) en steekt die in een bokaal met water . Zet deze in een donkere plaats waar het niet vriest. Laten rusten tot dat ze wortels trekken en dan kan je ze uitplanten in de grond. Vroeger meerdere malen gedaan .
vrijdag 21 oktober 2011 - 11:26
Patattenriek

Patattenriek

Zo te zien op de foto's zijn dat trompetplanten.
Deze zijn gemakkelijk te stekken.
Je neemt een mooie steltak ( Y-vorm ) en steekt die in een bokaal met water . Zet deze in een donkere plaats waar het niet vriest. Laten rusten tot dat ze wortels trekken en dan kan je ze uitplanten in de grond. Vroeger meerdere malen gedaan.

Is het belangrijk dat de Brugmansia-stekken in het donker staan?
Bij mij staan ze hier gewoon op een vensterbank, weliswaar niet direct in het zonlicht.
vrijdag 21 oktober 2011 - 12:48
marero

Marero

kine geweest en voor de rest nikske, helemaal nikske buiten, binnen een beeke gepoetst, zodat het er weer wat ordentelijker uitziet, en voorts mijn kas opgefret van da scheef terras, kon der nie van slapen vannacht...ja lach maar, maar ik durf der niks meer over zeggen zenne, tis zonde van zijn hard werk maar hij zal het wel ondervinden
seffens op restaurant das veel beter
vrijdag 21 oktober 2011 - 17:55
Boerke

Boerke

Sorry,ben juist terug van mijn werk.
Bij mijn zuster stonden ze onder de trap en bij ons boven op een kamer die niet gebruikt wordt. Maar echt donker was het daar niet . Mijn vrouw zei me dat het was omdat ze daar rustig stonden . Dus was het niet voor de donkerte.
vrijdag 21 oktober 2011 - 21:07
bakbeest

Bakbeest

Mijn nieuwe autootje opgehaald vandaag.
Een citroengeranium gestekt.
Mijn zoon mocht 1 mee van school voor mij van zijn leraar("je moeder wil wel veel hebben,maar .......hij gunde het me wel) Hij doet de groenopleiding,en in de kassen hebben ze echt leuk spul staan.
Aangezien zoonlief hem gewoon in zn rugzak had gepropt was e.e.a. al gebroken,dus daar maar stekken van gezet.
Abutulion,oleander en tibouchina staan inmiddels boven.De grote bruggen moeten nog,ze staan nu op de veranda,dus die doen we zondag
vrijdag 21 oktober 2011 - 23:05
sugar

Sugar

Gisteren een eerste pruimenboom die aangeleverd werd vanuit Duitsland ingekuild.

Nog even wachten op de 33 andere fruitbomen die ik besteld heb op te beginnen uitplanten
vrijdag 21 oktober 2011 - 23:19
Mandy

Mandy

Dat zal een schitterend gezicht gaan worden Sugar..... al die mooie bomen.....
vrijdag 21 oktober 2011 - 23:24
Mandy

Mandy

Ik heb vanmiddag de laatste 40 potten van mijn tomaten leeggemaakt en opgeruimd en de potgrond allemaal op een berg gegooid......

Dat staat allemaal weer netjes....... maar wel erg leeg.....


[[ komt een belgische kennis ( geen vriendin ) langs en kijkt wat ik aan het doen ben.... zegt ze: Nou, jij bent wel een goed voorbeeld...... ik denk: he altijd leuk als iemand iets goeds/leuks over je gaat zeggen..... hoezo vraag ik...... nou...... een Engelse die in Belgie woont en de Nederlandse zuinigheid beoefent...........

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?????

Alleen omdat ik al mijn tomatentouwtjes in een grote pot stopte en die volgend jaar weer kan gebruiken.....!!! ]]




zaterdag 22 oktober 2011 - 18:59
Mandy

Mandy

Nee, nederland
zaterdag 22 oktober 2011 - 19:24
Boerke

Boerke

Vandaag mijn laatste bedje opgelegd dat ik kon. Nu wachten tot dat de worteltjes en de sla weg zijn en ik kan er nog twee maken tot tegen de prei. Dat zal wel in de loop van volgende week zijn, hoop ik want ze geven weer regen hier vanaf dinsdag.

Tuinbabbel

zaterdag 22 oktober 2011 - 19:56
Gehenna

Gehenna

Gezaagd om thuis te blijven. Echt geen zin om naar die zuinige Nederlanders te rijden. Daarbij, Batdah wil ni dat ik naar Breda ga want dan breng ik sneeuw mee
Dan naar de schoenwinkel geweest en 2 paar schoenen gekocht. Da's een record, normaals is't 1 paar per 2 jaar
Bij ons moeder wat gezeten en zitten lameren.
Nog een rekje ineen gestoken voor de stekken op te zetten. De Brugmansia's vanachter gesnoeid en in de compost gestoken, toch een paar stekken gehouden, weer veel te veel zoals gewoonlijk.
Nog een paar aardbeien geplukt (zotte aardbei) wat peperkes geplukt, wat Sempervivums in een groter potteke gezet en de Amorphophallus uit de grond gehaald.
zaterdag 22 oktober 2011 - 21:39
marero

Marero

dafalganneke gepakt en op mijn gat gezeten, deze middag eten uit de diepvries, deze avond eten uit het pittakot, en achja, kheb nog een paar bloembollekes in de grond gestoken en voor de rest mij stierlijk verveeld en gewenst dak een beter lijf had , dan had ik vandaag naar de trouw van de dochter kunnen gaan en mij amuseren
zaterdag 22 oktober 2011 - 22:24
Mandy

Mandy

Ben je zoooooo ziek Mar dat je niet naar de trouwdag van je dochter hebt kunnen gaan????? Nee toch he......
zaterdag 22 oktober 2011 - 22:42
Mandy

Mandy

een dafalganneke is een medicijn......

dafalgan is een preparaat van paracetamol
zaterdag 22 oktober 2011 - 22:45
Mandy

Mandy

Ahhhhhhhhhhh....... weet je ook de openingstijden???????
zondag 23 oktober 2011 - 10:56
Mandy

Mandy

jammer... moet ik werken...... ach wat..... spijbel ik toch....... ik sta klaar
zondag 23 oktober 2011 - 11:09
Mandy

Mandy

De was hangt al lekker in het zonnetje en ik ga snel naar buiten om een heleboel gesnoeid afval op te ruimen .......
zondag 23 oktober 2011 - 11:15
marero

Marero

nee mandy, ziek ben ik helemaal nie maar kzit momenteel wel met een lijf dat heeeelemaal nie mee wil en tis me de lange dag vol pijn nie waard op de moment, ben trouwens toch helemaal geen feestvierder en kga liever naar daar als ze allemaal thuis zijn en ik in de zetel kan zitten, tis nie bij de deur, moet 2 treinen nemen en dan moeten ze me nog komen afhalen, ventje wil nie mee want hij wil niks te maken hebben met vriendin van de dochter, dat was al koekenbak van de eerste moment, en aangezien ze met de vriendin is getrouwd.......
zondag 23 oktober 2011 - 12:06
marero

Marero

waaw wa ne vloer...prachtig gewoon....echt vakwerk...ist zo goe??? hahahaha
neeje meid tzie der goe uit zenne, goe gedaan
kwou daget hier ook zo rap vooruit was gegaan
zondag 23 oktober 2011 - 14:40
Boerke

Boerke

Echt mooi werk hoor ,die vloer. En wat gaat de eindkleur zijn?? Geel met oranje bolletjes(Hm,Hm
zondag 23 oktober 2011 - 14:47
cetinel

Cetinel

welke vloer??






oops was effe afgeleid door den jerry
zondag 23 oktober 2011 - 15:12
cetinel

Cetinel



ik heb de visbak uitgekuist,de cestrum gesnoeid en naar de zolder gezeuld en die kreeg daar het gezelschap van enkele jacarandas en albizias,verder een peper in pot binnengehaald,delonix ook naar boven..en nog een paar plantjes van plaats gewisseld.
echtgenoot hft(met hulp van een vriend en diens heggeschaar) de haag langs onze kant gesnoeid.
stekjes van dubbele witte brugmansia opgepot,straks de enkele ook doen.
emmerke paprikas geoogst.
straks de brugjes die nog in vollegrond staan snoeien en uitgraven(ik ga van elke kleur slechts een plant overhouden,de rest mag buiten het loodje leggen) en ook naar de zolder sleuren,mijn canarische dadelpalm moet ook naar binnen en zal de mandevillekes ook maar binnenhalen zeker(waar moet ik dat weer allemaal laten
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 23 oktober 2011 - 15:50
Rita1960

Rita1960

Cetinel..

plaatsgebrek is waardeloos..

mss dat Gehenna je nog wat kan helpen..
die heeft plek over

en ikke heb vandaag weer lekker een paar uur in de moestuin kunnen werken.
't is al niet zo;n zooitje meer als een maand geleden.. en het ligt er nu beter bij dan vorig jaar om deze tijd..

zondag 23 oktober 2011 - 19:01
Mandy

Mandy

je vloertje ziet er mooi uit... Wat een werk he... En nu nog 3 maal doen.... dat wordt FEEST als het klaar is en ervan genieten natuurlijk.....


Hehe.... de was is droog en ligt op de AGA om in-en in droog te worden voordat het naar de kasten verhuisd........

Alle snoeirommel is opgeruimd... hele middag over gedaan dus kun je nagaan hoeveel het wel niet was [ en nu niet zeggen hoe lui ik wel niet was want ik heb echt waar hard doorgewerkt ]

Morgen nog even de aardbeien schoffelen en de kleine potjes die inmiddels geworteld zijn op hun plaats zetten........ en de paden aanvegen......

en ik [ bedoel de AGA natuurlijk!! haha ] heb een lekker maaltje gekookt ( al zeg ik hetzelf.......) stukje rostbeaf uit Engeland natuurlijk met Desireetjes uit de tuin, ernaast en versgeplukte spruitjes erbij en een grote yorkshirepudding erbij..... oh ja en een glaasje wijn van de fles( die ik ontving afgelopen week.... dure.... lekker.....mmmmm

En nu doe ik niets meer.......
zondag 23 oktober 2011 - 19:48
Gehenna

Gehenna

Poeh! Ik ga deze week naar Storemanor de halve winkel leegkopen
Ik mag zeker mijn ontbijtsponskes ni vergeten

PS: Gratis af te halen in Vilvoorde: Een personenweegschaal. Moet zeer dringend weg wegens totaal ongewenst object
zondag 23 oktober 2011 - 20:08
Mandy

Mandy

Fijne dag Gehenna....... ehhhh zal ik je mijn aanhanger even brengen?????????


en mijn shoppinglist?????????
zondag 23 oktober 2011 - 20:29
Elrike

Elrike

Vloergedoe zeg tuinfairy!
Ik ben er net na 1,5 jaar vanaf alhoewel ik toch vind dat het wel erg doorveert momenteel.
Ben bang dat of ik gewoon te zwaar of er toch iets met de vloer aan de hand is.
Mijn vloer moest er niet uit vanwege de vloer, maar vanwege het krijgen van riool, dus de grootste meubels, bank, boekenkast, piano, buro konden aan de zijkant blijven staan en sinds 3 weken heb ik eindelijk na een dik jaar werk een nieuwe vloer erin.
Een heerlijk kurkparketje, in een oud huisje(1923) ook ietsjes warmer aan de voetjes dan een gewoon parket.
zondag 23 oktober 2011 - 20:40
cetinel

Cetinel

beetje winterajuin geplant,paar vinca minorkes uitgeplant
12 stuks sweet dumpling pompoenen geoogst.
een kruiwagen vol uit de kluiten gewassen courgettekes geoogst(zijn er zeven in totaal en de kruiwagen is vol!) deze kunnen maanden worden bewaard,net zoals de pompoenen....
verder nog wat inca maiskolven geoogst,de rest laat ik drogen voor zaad...
bij binnenkomst heb ik broodjes met maanzaad gebakken.
wat een zalig tuinweer was het zeg!!,ondertussen staat de rijp weer op de wagens,dus dat word effe fris in de ochtend....
als het morgen ook zulks weer is,ga ik nog wa hovenieren(genoeg te doen)
zondag 23 oktober 2011 - 21:27
marero

Marero

en ik heb vandaag door mijn tuintje gewandeld en aan alle rozen geroken....mmmm rieken die zalig zeg
zondag 23 oktober 2011 - 23:09
Pistachio

Pistachio

Gisteren had ik geluk, mijn lawaaimakende buren waren er niet. Er zwaar van geprofiteerd, de hele dag in mijn ligzeteltje in de zon gezeten met Miepje (ons geadopteerd zwerfpoesje) op schoot, we genoten om het hardst ... met koffietje en goed boek erbij.
maandag 24 oktober 2011 - 09:05
cetinel

Cetinel

naar de dokter om uitslagen van cholesterol test en scan...
cholesterol blijkbaar weer de hoogte ingeschoten,aanvraag naar ziekenkas doen en weer aan de pillen
schouder: chronisch cuff weetikveel wat lijden...en er zou wel eens een scheur kunnen zitten,dus een arthroscan moet genomen...best op een vrijdag doen,want ge kunt er wel es wat "last" van hebben...en dan kunt ge in het weekend al wa recuprereren er word een contrastvloeistof en lucht ingespoten(pijnlijk!! weet ik nog van mijn knieeen )
bah,wanneer zegt die dokter es dat alles ok is als ik er kom.....
maandag 24 oktober 2011 - 16:08
Elrike

Elrike

Vandaag de kamer van mijn zoon verder opgeruimd, wat een laag stof!
vorige week al begonnen met de vloer en wat spullen, nu verder met oa. zijn kledingkast.
Veel dingen lagen al jaren te verpieteren in hoekjes, maar nu eindelijk eens flink aan het aanpakken geweest, 2 vuilniszakken weg, morgen 2 vuilniszakken naar de weggeefwinkel en nog drie wasmanden voor de verkoop of de ruilhandel.
Straks land zijn vliegtuig dus dan komt hij in een wat beter opgeruimde kamer lekker thuis.
Hij is namelijk een weekje met Beppe(oma) naar Spanje geweest.
maandag 24 oktober 2011 - 16:26
Elrike

Elrike

nee hoor, nu vind hij alles tenminste in 1 keer terug.

Maar terwijl ik opruimde wist ik niet dat het vliegveld waarvandaan hij vertrok een ernstig ongeval gebeurd is:

http://www.nu.nl/buitenland/2649217/-noodweer-treft-vliegveld-faro.html

Hij vliegt via Faro omdat dat dichterbij de plaats is waar hij in Spanje altijd is, en dan lees ik gewonden en alsof ik nog niet zenuwachtig genoeg ben heb ik dus ook niks gehoord van hun.
Gelukkig stond op mijn broers facebook dat ze dat net gemist hadden, pfff gelukkig maar.
Nu nog veilig landen aub.
maandag 24 oktober 2011 - 16:55
marero

Marero

geen lap gedaan vandaag, allee buite naar de kine geweest en ete gemaakt natuurlijk, en buiten int zonneke verder gelezen
dinsdag 25 oktober 2011 - 00:48
cetinel

Cetinel

in de zon gezeten,welke zon??? hier al uuuuren aan het regenen.....
ik doe ook niks hoor,met dit weer....
op de bank met een deken.....en zoon die zit hier wa over de grond te rollen en muziek aan en af te zetten...
het lijkt wel herfst wou ik schrijven,tot ik me realiseerde dat het herfst is
dinsdag 25 oktober 2011 - 12:28
Limoncello

Limoncello

Ik heb vandaag nog niks gedaan in mijne tuin, behalve dan op mijn werk te zijn.
Dit weekend vertrek ik gelukkig naar Seville waar het weer een stuk beter is.

Ik heb eigenlijk nog meloenen in mijn serre staan dus daar wacht ik nog op. voor de rest gaat de triestige periode aankomen. Heb gisteren nog voor een laatste keer het gras afgedaan, op 4cm gezet.
dinsdag 25 oktober 2011 - 13:09
Limoncello

Limoncello

6 dagen vakantie, om nog eens te voelen hoe 25°C voelt
dinsdag 25 oktober 2011 - 13:33
Elrike

Elrike

Heerlijk he een nieuwe vloer, ik heb hem nu een week of 3/4
Alleen pas maar op, inbrekers schijnen ook graag te komen zodra je huisje opgeruimd is(er is hier 2,5 week geleden ingebroken)

Ja mijn zoon en mijn moeder zijn veilig aangekomen, en ze hebben genoten van mijn pan macaroni.
De windhoos was vlak voor ze aankwamen op het vliegveld gebeurd, dus ze zagen aan 2 kanten van het gebouw de bouten loshangen en de ravage.
1 man in het vliegtuig bij hun was aan zijn been gewond geraakt door een golfplaat die tegen hem aan kwam. Die is niet meegerekend tot de gewonden in het nieuwsbericht, maar pas bij aankomst op Eelde geinterviewd.

Vannacht werd ik enorm ziek, kon niet meer lucht krijgen dus heb ik grok gemaakt en ben op de bank gaan zitten met een slaapzak en een doorgesneden ui.
Als ik hoest smaakt het enorm naar roest, nog nooit gehad, ook niet dat ik geen luch kreg als ik plat lag.
Vanmorgen lukte dat wel weer, hiep hoera voor de oude huismiddeltjes, dus ui mee naar bed en nog een klein beetje slaap gehad.
Nu heel erg hoofdpijn, weer aan de grok en ik adem redelijk normaal met piep en roestsmaak.
Weet iemand wat een roestsmaak in de keel kan betekenen?
dinsdag 25 oktober 2011 - 13:39
Limoncello

Limoncello

Kan ook tandvlees zijn misschien
dinsdag 25 oktober 2011 - 13:57
Elrike

Elrike

Ik ben door zijn vragenuurtje heen geslapen, toch knap dat ik nog geslapen heb.
Maar ja een mens kan knap hoesten hoor, heb al aardig wat spierpijn gehoest en ik weet dat je jezelf een gekneusde rib kunt hoesten.
adertje kan, heb ook al de neus kapot van binnen maar dat kwam al van een allergische reactie waardoor ik 2 uur heb geniesd en gesnoten gister.
Maar geknapte adertjes zouden dan eerder een bloed dan een roestsmaak opleveren?
dinsdag 25 oktober 2011 - 14:10
marero

Marero

vandaag nog nieveel nuttigs gedaan, buite de normale dingen zoals eten maken en was doen, boodschappe doen en naar de regen zitten kijken
en naar het terras dat dus ondergelopen is...hahahaha...deze morgen heeft ventje zonder woorden de aftrekker gepakt en is hij deraan begonnen, maar nie toegeven dat hij fout was hé,
toen ik dan daarstraks het nie kon laten van commentaar te geven , haalde hij de schouders op en lachte eens en zei dat het mijn fout was dat ik het niet eerder gezegd had... , kzal u mijne commentaar maar sparen, maar hij heeft al een oplossing bedacht zenne, hij gaat in de grote plas een putje maken omdat het volgens hem net boven de buis is van de afloop, zo met een roosterke, alleen volgens mij ist nie just boven de buis....dus....
wordt vervolgd
dinsdag 25 oktober 2011 - 17:06
Patattenriek

Patattenriek

@marero,

Niet uit leedvermaak maar ik zou daar graag eens een fotootje van zien.(meer uit nieuwsgierigheid)
Misschien krijg je hier een creatieve oplossing voorgeschoteld?


dinsdag 25 oktober 2011 - 17:14
Gehenna

Gehenna

Nog ne keer efkes in de file op de ring gaan staan omdat dees madam absoluut hogere zaaibakjes met verluchting moest hebben.
dinsdag 25 oktober 2011 - 18:51
Mandy

Mandy

De hele ganse dag in vergadering geweest.... maar goed ...ik heb verder niets gemist.... vanaf half acht vanmorgen heeft het hier geregend.......

mag nu wel snel weer droog worden en een beetje warmer asjeblief.......



dinsdag 25 oktober 2011 - 19:32
marero

Marero

zogauw het nog eens ondergeregend ligt zal ik der een foto van maken zenne, asem dan nie met t"een of t"ander naar mij gooit hé
dinsdag 25 oktober 2011 - 19:57
marero

Marero

het niks doen begint stillaan maar zeker te vervelen, en om een fotoke van terras te maken gaan ik vroeger moeten opstaan denk ik want het eerste dattem doet asem beneden komt is den aftrekker pakken
kheb wel schoon fotokes van ons roodborstje gepakt vandaag
woensdag 26 oktober 2011 - 20:03
Mandy

Mandy

Vandaag was het een heerlijk zonnetje en dus weer goed bezig geweest met de snoeischaar.........De meeste struiken zijn gedaan maar nu de bomen nog......
woensdag 26 oktober 2011 - 20:16
Rita1960

Rita1960

lekker weertje hier,
maar niks moestuin in zoals de planning erbij lag..
met hond naar veearts.. afspraak om 11.30 uur.. 'ochtend naar de klo**
toch nog de afgedroogde dahlia's in de kisten kunnen doen en in de winterberging gezet.
verder eigenlijk niets bijzonders gedaan....
woensdag 26 oktober 2011 - 20:31
Mandy

Mandy

Morgen en overmorgen gaat het hier 17 en 18 graden worden

Ik weet al wat ik ga doen.........
woensdag 26 oktober 2011 - 20:44
bakbeest

Bakbeest

Jarig geweest,en zaadjes gekregen van mijn dochter,strelizia en van gomphrena.
De paarse helleborus die ik wilde waren er nog niet,wel de witte.Maar mijn dochter weet dat als ik een paarse wil,ik geen genoegen neem met een witte.Dus de dame in het tuincentrum heeft er uiteindelijk maar 1 besteld
woensdag 26 oktober 2011 - 21:10
Mandy

Mandy

Nog gefeliciteerd bakbeest.....
woensdag 26 oktober 2011 - 21:22
marero

Marero

gefeliciteerd bakbeest
woensdag 26 oktober 2011 - 22:02
Gehenna

Gehenna

Gefeliciteerd!
Die heeft vandaag patékes gegeten

Ben mijn winterbergingske voor de 5de keer aan't 'alles op zijn plaats zetten' En ik heb een Brug helemaal scheef in zijnen emmer gezet Da's geen zicht zeg.
En ik zou nog ne fuchsia snoeien en binnen zetten maar ik heb een glazen tv tafel die hier maar blijft rondslingeren ineengestoken om nog wa meer pottekes kwijt te geraken en da heeft nogal lang geduurd want er had ene de wielekes in de stokken gedraaid en ik mankeerde precies iet want da klopte van geen kanten.
Ik moestekik da is doen sé! Amai, ge zou wa horen.
En dan ist er nog nen debbo die vroeg of ik peyotekes verkocht om op te eten en ik hem gezei "jaja, die zuilcactus is ook ne peyote en als ge diene opeet met stekels en al moogt ge aan mijn bollekes beginnen" en diene bekeek mij ma raar ma da's echt ook wel ne psychedelische cactus zulle.
Da's nog zo ne zot die weed kweekt in een houten kleerkast met hallogeenlampen erin. Ik ken er zo 2 Tsjaaa moeoeoeoeoe ...
woensdag 26 oktober 2011 - 22:41
Limoncello

Limoncello

Ja gelukkige verjaardag bakbeest

Die van mij is eind deze maand maar dan zit ik in Sevilla
donderdag 27 oktober 2011 - 13:23
marero

Marero

tot hiertoe: nikske helemaal nikske
donderdag 27 oktober 2011 - 13:41
cetinel

Cetinel

boodschappen gedaan,paar briefkes gepost,facturatie bijgewerkt en nog wa naar haperende cd geluisterd
tot de conclusie gekomen dat ik mosselen nog steeds vreselijk vies vind en me voorgenomen ze nooit meer te kopen.
straks het terras beetje opruimen want ik wil daar seffens bij de kachel zitten en er slingert nogal veel rond op de moment.....
uit de kluiten gewassen courgetten naar binnen gehaald.
donderdag 27 oktober 2011 - 15:30
Gehenna

Gehenna

Oh! Ik ben niet de enige met losse handjes! Altijd overal aanzitten, héhé.
Als ik een plant koop is het net alsof de plant mij kiest en niet omgekeerd.
Het gebeurt dat ik een potje vastheb om te kopen en ineens de hele weg terugloop omdat die plant net niet spoort en dan haal ik een andere. Echtgenoot krijgt er de stuipen van, voor mij is het de normaalste zaak van de wereld.

Daarnet de vuilbak van het kerkhof gaan stropen. Het ideale moment van't jaar en we waren er toch.
De buit zijn een paar grote potten, een emmer en een afgedankt windlicht dat ik nog goed kan gebruiken. Morgen een ander kerkhof doen
donderdag 27 oktober 2011 - 17:02
Mandy

Mandy

Boodschappen gedan en het gras gemaaid... voor de laatste keer dit jaar??? en vanmiddag niets... genoten van het warme vuurtje.......en ik doe vandaag ook niets meer... Maak iets heel eenvoudigs als ik straks honger krijg....beans on toast of zo of scrambled eggs..... ...ben te lui.....

donderdag 27 oktober 2011 - 17:14
Gehenna

Gehenna

Ja dat zal wel wezen dat ik groenten en fruit ga kopen zonder eraan te voelen! Zagen ze ook altijd over.
donderdag 27 oktober 2011 - 17:26
Mandy

Mandy

Nee, nog niet...

Heb jij mijn flopje al???
donderdag 27 oktober 2011 - 17:27
Mandy

Mandy

Ruiken mag nog wel in de winkel maar voelen.... dat hebben ze niet graag.... en onder in de pot kijken..... poe....DAT moet je eg nie doen... worden ze heel nijdig van
donderdag 27 oktober 2011 - 17:33
Mandy

Mandy

nee das niet van mij... jij had peperzaadjes en toch nog iets????
donderdag 27 oktober 2011 - 17:40
Mandy

Mandy

We lijken wel een stel "ouwewijven" kunnen ook nix langer dan een paar minuten onthouden
donderdag 27 oktober 2011 - 17:51
Rita1960

Rita1960

en........... de mailtjes te vroeg verwijderen!!

donderdag 27 oktober 2011 - 18:06
Gehenna

Gehenna

Idd Lein en dan nog eens stekeblind ook
Nog niemand gezien dat je aparte mapjes kan maken om mails in te klasseren?
Achachach ... tuinieren is zeer slecht voor het geheugen en de ogen
donderdag 27 oktober 2011 - 18:44
Mandy

Mandy

Nou ik weet het zeker.... als je boven de dertig komt dan takel je snel af..... ik merk het elke dag
donderdag 27 oktober 2011 - 18:58
Rita1960

Rita1960

Nu al Mandy??

donderdag 27 oktober 2011 - 19:03
cetinel

Cetinel

rocoto en santa fè grande komt inderdaad van mij......stond vraagteken achter omdat ik niet honderd procent weet of het wel echt de santa fè is.
alles bepampelen doe ik niet hoor...zou niet durven.
donderdag 27 oktober 2011 - 19:11
bakbeest

Bakbeest

Bedankt voor alle felicitaties.
Ik ben woest!!!!!!!!!! Vandaag gewerkt van 6.30-16.00 uur.Mijn partner hoefde vandaag (achteraf gelukkig ) niet te werken.
Onze poes kwam namelijk vanmiddag thuis met een postelastiek zo strak om haar nekje gedraaid,dat hij hem er met een mes af moest snijden.Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt was als we allebei hadden gewerkt
Toevallig reed er politie door de buurt (wij hebben nogal last van drugsdealers/gebruikers e.a criminelen. in de buurt,dus ze zijn hier regelmatig) en hij heeft gelijk de politie op de hoogte gebracht.Aangifte doen heeft geen zin,en ze kunnen er ook niets aan doen.
Maar als ik door krijg wie het geflikt heeft,loopt diegene ook met een postelastiek om zn nek.
donderdag 27 oktober 2011 - 19:17
Mandy

Mandy


Arm beest.....
donderdag 27 oktober 2011 - 19:41
Mandy

Mandy

Ja, Rita,
donderdag 27 oktober 2011 - 19:44
Rita1960

Rita1960

en dan niet alleen om de nek maar ook om zijn zaakje! en wel erg strak a.u.b.

dit is niet te geloven.. wat een hufters!

donderdag 27 oktober 2011 - 19:55
bakbeest

Bakbeest

Ja inderdaad,net zo strak als om haar nekje,ze is daarna ook gelijk in de wok gaan liggen (haar favoriete plekje ),en pas na een paar uur wilde ze wat eten en drinken.
Maar voorlopig houden we haar nu binnen.
Nog een tip van de plitie :Er hadden foto's van moeten worden genomen,dan heb je bewijs. Stelletje gekken,alsof je eerst ff je camera gaat pakken als je kat stikkend de veranda op komt waggelen.
De eerste gedachte was gelijk,dat ding moet er af,zo snel mogelijk.
donderdag 27 oktober 2011 - 20:38
LauraK

LauraK

Wat een sadistische idioten lopen er toch rond... Arme kat! Wat een geluk dat je
man thuis was, en dat jullie kat naar huis heeft kunnen komen. Jammer dat dieren
niet kunnen praten, anders was die dader de jouwe geweest!

donderdag 27 oktober 2011 - 22:48
marero

Marero

awel ik heb dat veel jaren geleden ook voorgehad sé met ons poes, maar die kwam naar huis gewaggeld met een ijzedraad rond haar nek, hebben we der met een kniptang moeten afknippen, ze was der ook bijna aan, we zijn er ook nooit achtergekomen wie het gedaan heeft, ze is toen een paar weken niet meer buiten gewild en toen ze eindelijk over de schrik was en terug buiten wou is ze na 2 dagen nooit meer naar huis gekomen, heel de buurt hebben we afgezocht maar ze is nooit weergevonden
zooooon smeerlappe lopen der dus rond hé
donderdag 27 oktober 2011 - 22:53
marero

Marero

vandaag een povere poging gedaan om nog eens in de tuin te werken met zere nek en schouder, geen succes, maar de liatrissen en de floxen zijn gesnoeid, de bladeren zijn voort grootste deel opgezogen en vermalen en der is weer een klein stukje tuin proper gemaakt en nu krijg ik dus mijne arm helemaal niemeer omhoog, zelfs typen doe wreed zeer dus kgaan wa in een warm bad dobberen en derna voort lezen
donderdag 27 oktober 2011 - 23:42
marero

Marero

ik ben zo kwaad hé, zo vreselijk kwaad op mezelf, hoe kon ik nu zo stom zijn.
vanmorgen voelde mijne nek zo goe aan dat ik het lumineuse idee kreeg om aan de grote berg snoeihout hakselen te beginnen van de buur van schoonpapa, mag dat hout hebben en kheb het nodig dus waarom nie....
nen berg hoger dan ikke zelf, alleen....
2/3 dervan was snoeisel van klimrozen en hulst en andere doornenstruiken, en helemaal onderaan lag het gewone hout dat ik moest hebben, want snoeisel van rozen gebruik ik nie in de tuin en andere stekedinges ook nie, want ons maya der pootjes zouden der nogal uitzien dan, en derbij rozensnoeisel gooi ik zelf in de groene bak.
en dan hadden ze alles dus gewoon kriskras door elkaar op een hoop gesmeten zodanig dat het eene warboel was waar niks uit of af wou, dan sprong de veer van mijn snoeischaar nog weg, tlag er vol kattenstront en stonk der als de pest,schoonpapa kwam ook helpen, van de kant in de gracht zoals ik da noem, vent kreeg nen tak tegen zijn been met doornen door mijn stomme fout, los door zijn jeansbroek, machien blokkeerde want pa stak alles wat hij vond derin en bleef er dan nog vlak naast staan zodat hij de takken in zijn gezicht kreeg...zucht, en of ge daar nu iets tegen zegt of nie, da maakt geen enkel verschil,
na 10 minuten was ik het al kotsbeu, vloog nog net nie uit tege pa,, kreeg de wuibbe van al da werk dat ging langs geen kanten,,
kheb het machien afgezet en ben teruggegaan, kheb ze daar late staan, zonder machien konde ze daar niks meer doen toch.... en toen zat mijne nek zo vast en had ik zooon pijn dak gewoon misselijk werd van de pijn,
nu zie ik het dus totaal nie goe meer zitten voor de toekomst van mijn tuintje, hoe ga ik in godsnaam dat werk voort kunnen blijven doen als ik zelfs dat al niemeer kan
vrijdag 28 oktober 2011 - 19:42
Mandy

Mandy

Het lijkt wel of je allemaal blokkades hebt, Mar en een heleboel spanningspijn.....

Ontspannen die spieren, dat zal je al een heleboel pijn schelen.....
zaterdag 29 oktober 2011 - 01:50
Mandy

Mandy

Suiker in je mond helpt dan wel een beetje

En op andere ( verbrande) plekjes helpt olie goed en vaseline
zaterdag 29 oktober 2011 - 09:30
Limoncello

Limoncello

Ja Marero, eigenlijk moet ge het eigenlijk allemaal eens meemaken om de volgende keer nee te kunnen zeggen en weten dat het te veel is. Gelijk dat gij het uitlegt klinkt het niet echt fijn met die kattenstront en zo...
Ja die eigenwijze schoonvaders hé, ik ken er ook wa van. En daarna moogde nie zeggen dat ge gelijk hebt

Ik zou zeggen, houd u rustig en probeer zoveel mogelijk te relaxen en uw spieren te ontspannen met warmte. Gaat desnoods 30min naar een masseur, dat helpt ook al
zaterdag 29 oktober 2011 - 09:39
Elrike

Elrike

Maar eens begonnen met een melding bij de bont voor dieren vanmorgen, worden doodleuk hele goedkope kledingstukken met konijnebont aangeboden op grote commerciele schaal.
Nou dat doen we dus wel even mooi met een melding ook al zijn de arme konijntjes al voor de kakmadammekes/beesten afgemaakt. Vaak helpt zo'n melding dat het niet nog een keer gebeurd.

En dan vandaag veel op de planning, kledingruilbeurs, winkels voor wat boodschapjes, voorbereiding markt volgende week om vereniging te promoten op een vrijwilligersmarkt en natuurlijk vanavond meedoen met nacht van de nacht, alle lichten uit dus en kijken of er leuke activiteiten zijn in de omgeving.
Sterren kijken, nachtwandeling, praamvaren, wie weet?
zaterdag 29 oktober 2011 - 11:03
Gehenna

Gehenna

Ben nog aan het bekomen van een zeer zware paniekaanval van donderdagnacht.
Zonder aanwijsbare reden schiet ik wakker met een camion op mijn borstkas en een hart dat er zou uitbonken. Ademhaling hielp niet, kalmeerpillekes hielpen niet, ik was niet in staat rond te lopen, zakte door mijn benen, beven dat mijn knoken zouden breken en de hele mikmak. Zonder reden! Thuis alles ok, op't werk alles rustig, dochter die het goed doet, geen ambras over erfscheidingen, geen overlopende riolen. Gewoon niks dat aanleiding gaf voor zo'n aanval.
Tegen de ochtend was het zo erg dat ze mij naar het ziekenhuis gebracht hebben want het ging totaal niet meer.
Armen stukgeprikt (moeilijke aders) platgespoten en platgeslikt terug naar huis waar ik de rest van de avond supersuf doorgebracht heb op de bank.
En vandaag heel rustig (suf) in de tuin bezig geweest. Dat is het allerbeste medicijn

De tomatenserre is afgebroken, afgewassen en is nu aan't drogen in het zonnetje. De meeste potten zijn afgewassen en ontsmet en nu een beetje lezen want mijn rug ziet af van die potten gebukt af te wassen. Maar liever een zere rug dan een paniekaanval, dus ik klaag niet!
Morgen een grote wandeling, misschien naar het broek in mechelen of langs de Schelde in antwerpen maar voor hetzelfde geld trek ik liever voor een dag naar zee. Da's ook tot rust komen
zaterdag 29 oktober 2011 - 14:38
Gehenna

Gehenna

Nope, paniekaanval met hyperventilatie als gevolg.
Ook een gerustelling is dat ze op spoed gezegd hebben dat ik zeker mocht teruggaan als dat nog eens gebeurd en zeker geen uren moet wachten. Ik voelde mij zo'n beetje belachtelijk en schuldig omdat ik precies met iets onozel tot daar ging.
Morgen een grote zalige wandeling en ik zal zeker genieten van al wat groeit, bloeit en verwelkt! Ik kijk er al naar uit.
Maandag en dinsdag ben ik ook thuis. Heb een gesprekje gehad met mijn baas die ook wat ervaring heeft met paniekaanvallen. Resultaat: ik ga me inschrijven voor yoga en in de wandelclub van de gepensioneerden (da's meer mijn tempo)

Voor de rest van de dag zal ik mij verdiepen in 'hoe ga ik ons huisje decoreren voor kerst'

zaterdag 29 oktober 2011 - 15:38
marero

Marero

vandaag heb ik ventje de zware karwijen laten doen, en ikke de lichte, dus de cannas zijn deruit, de meeste dahlias, eucomis, enzo nog van die dingen, staan allemaal te drogen in emmers met briefke bij want anders weet ik straks weer niemeer wat er in steekt, twas wel tegen zijn goesting, en hij ging onder aanvoering van schoonouders die in niks meer plezier hebben en dat dan een ander ook nie gunnen precies den hof weer kapot spuiten, dan had ik geen werk meer en dus geen pijn ( zal wel)dat hij dat maar eens probeert sé, [afbeelding verwijderd niet-https]tzal zijnen beste dag nie zijn, kheb al meer dan 30 jaar pijn overal van de cryptotetanie, dus dien tuin heeft er niks mee te maken, en kgaan naar de kinesist, al doet dat nieveel verschil maar alle beetjes helpen hé,ik moet alleen gewoon leren van meer gematigd aan de slag te gaan en meer in stukjes werken inplaats van alles ineens te willen doen, en als de werken in de tuin gedaan zijn, laatste bloemperk is af, alleen nog het chinees of wast japanees?terraske maar das voor volgend jaar, en de paadjes nog een deel en den trap en dan ist alleen nog de planten onderhouden en dat zal veel lichter werk zijn dan hetgeen ik tot nu toe heb moeten doen
zaterdag 29 oktober 2011 - 18:42
Limoncello

Limoncello

Ik ben vandaag om 9u opgestaan wat zelden voorkomt en kleine dingen gedaan in den hof en daarna mijne oprit beginnen op te breken wat een grote klus zal worden. Der is een begin aan alles hé.

Rond 13u vertrokken richting Borsalino voor 20 aardbeibakken. Het is een waterval aan informatie. Interessant wat die vent allemaal weet en dat op zo'n korte tijd maar ik denk dat hij meer tijd heeft als mij
zaterdag 29 oktober 2011 - 19:35
Mandy

Mandy

O jij gaat dus ook aardbeien telen op palen????

Ik heb vandaag alleen maar bladeren, bladeren en nog eens bladeren geblazen, opgeveegd en naar het bos getransporteerd.......

de ellende gaat beginnen...........
zaterdag 29 oktober 2011 - 19:59
Limoncello

Limoncello

Ja Mandy, ik ga dat op stellingen zetten maar ik weet nog niet wanneer ik dat ga doen. Er is hier nog zoveel werk. Moet nog m'n fruitbomen en kleinfruit snoeien, onkruid wieden bij allebei, 1 moestuin frezen als de kolen weg zijn, aardbeien verplanten + stekken,...

Ik wacht wel op de val van de bladeren want mijn compost heeft het nodig
zaterdag 29 oktober 2011 - 20:12
Rita1960

Rita1960

Limoncello..
die stellingen kun je deze winter wel maken als er verder niets meer te doen is in de moestuin..

bomen e.d. gaan nu even voor...

't ja als moestuinierder en boombeheerder hebben we het niet makkelijk ...

en een andere optie: Voor 7 uur je bed uit en van 7.30 tot 08.45 uur in de tuin aan het werk

zaterdag 29 oktober 2011 - 20:24
cetinel

Cetinel

t was hier de zoete inval...eerst mama op bezoek met zus en dochter erbij,dan nog een politieker met gevolg er ook bij(zijn al 7 man extra)daarna een nichtje die ons vervoegde,daarna nog 2 zussen,een vriend van mijn man met zijn 2 dochters...en dan wij vijven nog.....
met zen allen gaan eten...man man man wat een drukte met zen zovelen aan tafel!!(das echt struggle for life )
daarna nog uren bij de kachel nagebabbeld terwijl het bezoek beetje bij beetje vertrok...
het met de helft uitgedunde bezoek nog wat knabbels en thee voorgezet en nog wat geleuterd bij de kachel...iedereen wou eens poken,er werden fotos gemaakt van het vuur
en de onzinverhalen kwamen los
kortom druk en leuk!
morgen komt er een nichtje op bezoek,ik zal het brandhout maar al klaarzetten
ik heb weer een deel planten naar boven gezeuld alsook stuk of zes uit de kluiten gewassen courgetten van meer dan 5 kilo
plantjes gesorteerd,bauhinia met witte vlieg voorzien van een laagje fijngesnipperde tabak(vers uit eigen tuin)
paar takjes hier en daar afgeknipt en ventje staan bekijken terwijl hij iets aan het lassen was,voorzien van overbodige commentaar zodat hij niet het gevoel kreeg da ik hem negeer...
wa zijt ge aan het doen. ..lassen.
aaah ja kzie het wa zijde aan het lassen??
awel deze kruiwagen....oooh ja ok.
en gaat het wa??
mwah,machien te sterk afgesteld denk ik,hij gaat er lossendoor....
oh mischien is je machien te hevig afgesteld.
ja ik denk het ook....
ben dan maar naar binnen gegaan,ge kunt maar tot op een gegeven punt leeg gebrabbel uiten....
zaterdag 29 oktober 2011 - 21:57
Mandy

Mandy

Wat gezellig, zo uit eten met zo'n grote club.....

heerlijk dat zoveel van je familie ook zo lekker dichtbij woont.......

zaterdag 29 oktober 2011 - 22:06
Rita1960

Rita1960

en verder??

me verwonderd over het gebeuren hier op dit forum...

ik ben me nog aan het beraden..

met groet!

Rita
zaterdag 29 oktober 2011 - 22:09
Limoncello

Limoncello

Ja maar dit weekend wou ik extra veel doen in de tuin en komt die week vakantie naar Sevilla toch niet opduiken zeker. De dagen worden ook veel korter hé. De zon gaat hier al onder rond 19u. Dat is veel te vroeg. Mijn vriendin is mijn agenda zodanig aan het 'volstoempen' dat ik gewoon niks meer kan doen in mijn tuin.

Wat doen jullie in zo'n geval? Ahja, das waar, het zijn hier allemaal ook vrouwen
zondag 30 oktober 2011 - 01:13
cetinel

Cetinel

eigen schuld,moet ge u agenda maar zelf beheren!
zondag 30 oktober 2011 - 09:12
marero

Marero

deze morgen laatste tulpen geplant, stuk tuin opgekuist en gemulcht, en toen ik dan nog wat wou gaan snoeien was de rug weer naar de knoppen, dus gedaan voor vandaag, zal maar voort lezen in nieuwe boek, gisteren begonnen: fiona van catherine gaskin
zondag 30 oktober 2011 - 15:07
cetinel

Cetinel

gevalleke 2 juni dunnekes overgedaan
zoon was heel laat gaan slapen gisteravond,vanmorgen sta ik rond negenen op en weet nie beter dan dat hij nog in zijn bed ligt...even later hoor ik gestommel en denk: hij is wakker...duurt wa lang en ik stuur jongste om te gaan kijken: is er nie gestommel was van echtgenoot in badkamer....zoon nergens te zien,paniek alom!!! maar de poort is toch dicht,ik zoek naar mijn tas,die ik verstop telkens omdat hij daarin naar sleutels gaat zoeken...(had er nog es 2 doeken ovegesmeten zodat hij het nie zou vinden) sleutels zitten allen apart; dus geen auto,deur en poortsleutels bij mekaar maar elk elders verstopt....
de sleutels van de kleine deur aan de poort zaten in mijn tas
tas weg en ik zie dat de kleine deur op een kier staat......
autosleutels had hij ook mee,dus met die van papa gelijk zoeken richting zonneken...
halverwege gevonden: in t shirt en short,mijn sjakosch rond zijn arm en veel te kleine kalosjen aan loopt hij weer richting van zijn vroegere school.
ondertussen had een verpleegster hem gezien en de politie gebeld.......
pffff ik weet hety nu echt nie meer....
dan denk je dat je iets geruster kunt zijn omdat er een poort staat....
zondag 30 oktober 2011 - 17:21
bakbeest

Bakbeest

Jee Cetinel,wat waardeloos. Kunnen ze jullie nu echt niet verder helpen?Bestaat er niet zoiets als een logeerhuis?Hier in Nederland zijn er zorgboerderijen en logeerhuizen.Daarin kunnen de kinderen dan 1 weekend per maand een lang weekend logeren om de ouders te ontlasten.Ook hier is dat weinig,maar ja er zijn zoveel kinderen die dat nodig hebben.
En op de zorgboerderijen mogen de kinderen om toerbeurt een dag komen.
Bij ons op de creche zijn ook kindjes die daar af en toe eens heen gaan.Ik hoop echt dat er voor jullie een goede oplossing komt.
Vandaag gedaan: Met onze dochter naar de orchiedeeënhoeve geweest,niets gekocht,want de enige orchidee die ik mooi vond was 27 euro En ik ben niet heel goed daarmee,dus dat vond ik veel geld.
Daarna nog ff boodschappen gedaan.Ik ben dol op koopzondagen
zondag 30 oktober 2011 - 18:03
Gehenna

Gehenna

Alles mee naar bed nemen Cetinel? Al is dat voor de andere huisgenoten ook niet echt een prettige oplossing

Ik heb mij vandaag precies vergeven met een cocktail van pillen. Tja ... kon ni anders, te veel rugpijn, kon ni uit de voeten en die pillen mocht ik ni nemen samen met die kalmeerpillen.
Nu ja, mijne verschrikkelijk zere rug is nu terug ne gewone zere rug en na een halve dag draaierig met een ijle kop op de bank te liggen is dat ook weer over.
Niks te gaan wandelen dus
Maar ik heb wel de kleine potjes uitgewassen en ben eens door ons tuintje gewandeld. Eum ... mijn Sempervivums krijgen precies weer bloemstelen?
zondag 30 oktober 2011 - 19:59
marero

Marero

jongens jongens jongens toch, wa een miserie, vertel het just aan ventje en hij denkt dat er een oplossing is in de vorm van hoe moet ik da na gaan uitlegge, een oog met alarm aan de poort installeren zo gelijk ze in bejaardentehuizen doen, dat spel gaat dan wel elke keer af als er iemand door de poort gaat maar dan zijt ge toch verwittigd dat er iemand aan de poort is, of anders inplaats van een slot met sleutel, een slot met een code, dan kan hij in elk geval toch niemeer van den hof af geraken, anders weet ik het ook niemeer zenne, wat een miserie zeg en zeggen dat er in dit prachtland voor alles en iedereen oplossingen zijn voor uw problemen??? ja als ge ze nie nodig hebt zekers tis om moedeloos van te worden en dan verschieten ze dat er ongelukken gebeuren als de mensen gaan flippen omdat ze het echt niemeer zien zitten
zondag 30 oktober 2011 - 23:28
cetinel

Cetinel

dan moeten we er een installeren aan de poort én aan het deurke aan hek want t was daardoor dat hij vertrok,de poort kan zowiezo niet met een sleutel geopend worden....ik denk niet dat de buren blij zouden zijn me zo een alarm want door de zaak is da hier een op en af gaan van mensen.......

slot met code hebben we expres niet gedaan omdat hij dus heel goed is met codes en das dus maar kwestie van tijd dat hij die kraakt.....
ook geen mogelijkheid om via een buzzer in huis de poort te openen om dezelfde reden....sleutels hangen rond mijn nek nu en ik pak ze mee naar bed.....
maandag 31 oktober 2011 - 12:30
marero

Marero

jawadde wa een miserie dan gade gij dus als ne rinkelende bos moeten blijve rondlopen, plezant is anders, maar alst zo opgelost geraakt zou ik zeggen doen meiske, hou moed, misschien gaan ze ooit wel eens met een oplossing komen die leefbaar is voor iedereen, dikke knuffel
maandag 31 oktober 2011 - 12:49
sugar

Sugar

Ik heb vandaag mijn eerste fruitboom van deze winter geplant. Een pruimenboom, ras Toptaste. Ik ben eens benieuwd of hij zo top is als beweerd wordt. In ieder geval een zeer mooie plant die me geleverd is.
Nu resten er me nog maar 34 (laagstam)fruitbomen te planten deze winter...

Ik heb dus ook alle safgemeten dit week-end : 34 bamboestokken in de grond gezet om de exacte (toekomstige) positie van ieder boompje vast te leggen. Buurvrouw vroeg wat al die stokken voor zin hadden

En dan nog al dat klein fruit dat moet verplaatst en geplant worden ...
maandag 31 oktober 2011 - 23:13
Gehenna

Gehenna

Regering heeft geen geld. Welkom in de dure lege dozen politiek die als enige oplossing een belastingverhoging kan aanbieden en intussen geld weggooit langs ramen en deuren
dinsdag 1 november 2011 - 11:50
marero

Marero

nog altijd tot de zetel veroordeeld dus aan volgende boek begonnen: de groene klauw van john ehle
dinsdag 1 november 2011 - 14:08
marero

Marero

telaat denk ik, zon is just weg
heb er deze voormiddag nog van kunne profiteren maar nu ist aant overtrekken
dinsdag 1 november 2011 - 14:23
cetinel

Cetinel

de enorme berg was in de waskamer onder handen aan het nemen....
drie machines gedaan,nog mintens 2 te gaan...
al een heel deel gevouwen.
nu efkes beneden want zoon doet weer baldadig en zijn papa is buiten aan het "kuisen" lees: spelen me zijne karcher....
ik heb de schoenenkast voorzien van zelfklevende folie(kwestie van iets makkelijker kuisen af en toe) en me boos gemaakt op dochter want er steken zes paar enkellaarsjes in,alleen van dit jaar....en dan zijn de schoenen nie meegeteld,en dan zeurt ze nog da ze geen schoenen heeft ondankbaar nest....

tis mooi zonnig en ik heb zin om te kuisen (komt zelden voor)
maar als ik aan iets begin,word de zoon onnozel en begint als een gek steeds binnen en buiten te rennen,met alle zandsporen van dien....(ik heb vandaag al drie keer gestofzuigd....ben dat zand zo beu....
ik denk dat ik met hem bij me in de kamer voor de tv ga zitten en de rest van de was vouwen.....
hier is het prachtig weer.
dinsdag 1 november 2011 - 14:53
marero

Marero

en hier ist al een paar uur aant regenen en mijne boek is al halfweg
dinsdag 1 november 2011 - 18:42
Gehenna

Gehenna

Schutting vanachter in de hof staat er EINDELIJK !!!
Dat was een werk van hele lange adem en veel discussie ... maar ze staat er en zit vast in beton.
Hopelijk deze week nog een borderken aanleggen en dan de Helleborussen op hun plaats zetten. Dat is hier ineens een heel ander zicht
woensdag 2 november 2011 - 18:49
minouke

Minouke

en dat kan deugd doen hé Gehenna, ken dat

vandaag heb ik mijn Hemerocallissen verplant naar een ander perkje en man lief heeft een paar lelijke bomen weg gedaan die we verleden jaar geplant hadden
brrr zo iet lelijk, alleen in de lente waren ze nog aan te zien.

Soort wilg en ik wou echte knotwilgen, dus de gekende die langs weilanden staan.
Die heb ik ondertussen kunnen vinden.

woensdag 2 november 2011 - 19:13
Sarah

Sarah

Afgelopen weekend hier ook het bijna laatste deel van de schutting gezet.
Nu op dit moment zijn ze het aller aller aller laatste stukje dat speciaal moest worden ingemeten aan het doen. En dan de boven latjes er nog op, Maar ik weet niet of ze die bij zich hebben Ik ga er maar niet om vragen. Zo niet dan geen laatste centjes. Pas als alles klaar is.
donderdag 3 november 2011 - 16:20
jamssen

Jamssen

In de voortuin heel veel bladeren met de bladzuiger opgezogen, aangezien de plantjes eronder verdwenen waren.
Gelukkig hier wel bijna geen onkruid.

groetjes mlouise
donderdag 3 november 2011 - 19:10
Gehenna

Gehenna

Vandaag naar een tuinwinkeltje in Eeklo geweest.
Meneer kreeg ineens in z'n hoofd om naar Kurt z'n tuinspotjes te gaan kijken.
Nu is hij blij ze, hij heeft eindelijk de spotjes die hij wou
Ik heb hem wel moeten tegenhouden om nog ander lampekes aan te schaffen want ik wil geen cacafonie van verlichting tussen mijn planten.
Geduld is een schone deugd jongen. Eerst mijn constructie maken en dan zien waar er lampjes kunnen komen

En dan rijden we voorbij Intratuin ... ik wou daar echt ni binnengaan maar meneer moest absoluut gaan kijken naar fonteinen. Ni mijn fout dat er een plantje mij volgde

En dan hé, kompleet in de wolken met z'n spotjes, rijd hij ... de ring op richting Zelzate ipv Gent ...
Dus hebben we maar soep met een boterham gegeten.
donderdag 3 november 2011 - 20:53
Gehenna

Gehenna

Ja toch wel. Maar ik weet dat liever op voorhand zodat ik mijn lijstje met wensen kan meenemen. Alhoewel, lijstje?
vrijdag 4 november 2011 - 13:45
minouke

Minouke

Die lijstjes mijn ventje krijgt daar het koud zweet van
Ik heb nu een nieuw lijstje sinds gisteren en vandaag heb ik al een Cercis siliquastrum
opgeschreven, allé toch een Cercis, de soort moet ik nog zien.
zaterdag 5 november 2011 - 08:50
bakbeest

Bakbeest

Rondje kringloopwinkels gedaan,en her en der een leuk tuintijdschrift op de kop getikt voor 0,25 cent.
Ook 2 Stephen King boeken gekocht,kan ik weer een paar dagen vooruit.
Daarna "toevallig" langs een tuincentrum gereden,en daar ff heerlijk gesneupt tussen de 40% korting plantjes.Score: 2 Helleborussen,een witte en een paarse. .Ook nog spercieboontjes en wortelzad gescoord,helaas waren er geen meloenpeerzaadjes,maar dat komt wel.
maandag 7 november 2011 - 20:51
Limoncello

Limoncello

Ik heb gisteren een verhoogd bed gemaakt voor mijn knoflook dat ik nog moet planten. Ben een beetje laat ermee

Verder ging de dag behoorlijk snel voorbij, de zon was veel te rap onder
dinsdag 8 november 2011 - 06:56
printemps

Printemps

Ik heb de bladeren op het voetpad opgeruimd om ze achter in men tuintje te werpen
Kipjes vinden het super tof om daarin te wroeten
Int tuincentrum een mini-citroen gezien, nog ni gekocht,1 van de dagen haal ik die,kaart is vol
Wel een bonsai pot gekocht
dinsdag 8 november 2011 - 15:56
Gehenna

Gehenna

De planten in de winkel (op't werk) eens bekeken, ik zeg niks meer ze
Zaad-en plantcatalogus toegekregen. Wijselijk nog niet opengedaan .... MAAR MIJN HANDEN JEUKEN
dinsdag 8 november 2011 - 19:05
Limoncello

Limoncello

Ik heb ook de zaadgids en bloembollengids (Vlaams Zaadhuis) gekregen gisteren en ik heb hem DIRECT opengemaakt Gehenna
Ik kon niet wacht om nieuwe soorten voor mijn moestuin te kiezen
dinsdag 8 november 2011 - 20:25
Gehenna

Gehenna

Vandaag op't werk ... moest toch Norton installeren ... zoals verwacht outlook en netwerk problemen achteraf ... vingers draaien en zo ...
Manmanman, en daaruit moet ik een keuze maken? Mijn tuin is veel te klein!
woensdag 9 november 2011 - 15:40
Polplastron

Polplastron

Haha ... Norton ... Gebruik ik ook niet meer ...

Vandaag voor de laatste keer (hoop ik) mijn gazon gemaaid. Is dat nu nog normaal: het gras maaien in november??? 'k Dacht het nie!

Grts,
Pol
woensdag 9 november 2011 - 17:40
Gehenna

Gehenna

Tja Pol, als ze ni willen luisteren ... dan doet het personeel zoals opgedragen en zit het personeel intussen in tuincatalogen te kijken
Dat ik zaag over een verlopen beveiliging en de daarbijhorende pop-ups is geen reden om Norton aan te schaffen.
By the way, heel de pc is fucked... zoals ik verwachtte.
Enneuh ... ik ben het netwerk hé... geen netwerk = niemand die kan werken.

Gras afrijden staat voor morgen op het programma en hopelijk de laatste keer want mijn messenkooi is stijf verroest (handmaaier, oud bakske)
Voor dat klein stukje gras ga ik mijn boskantmaaier eens voorzien van nieuwe draad en een degelijk onderhoud.
Benieuwd hoeveel keer het verlengsnoer aan flarden gaat liggen

Vandaag een stek genomen van de meloenpeer. De vorigen staan al in hun eigen potje, hebben degelijke wortels. Benieuwd of het nu nog zal lukken.
woensdag 9 november 2011 - 19:20
Limoncello

Limoncello

Ik heb vandaag mijn gras ook nog eens gemaaid op 4cm. Ik hoop dat het de laatste keer is want ik moet de zitmaaier op onderhoud sturen dit jaar.
Ik wou nog mijn knoflook planten maar het was al donker.

Verder een Lenovo x220 tablet getest op 't werk.
woensdag 9 november 2011 - 23:04
sugar

Sugar

Ik ga dit week-end het gras nog eens afrijden
woensdag 9 november 2011 - 23:37
Gehenna

Gehenna

Jaaahwatte Limoncello!
Bij ons is't Medion zulle. Geen klagen over maar uw speelgoedje zal wel stuuuukken beter zijn.
donderdag 10 november 2011 - 07:24
Limoncello

Limoncello

Ja inderdaad. Dit zijn de specs;

i5 2x 2.5Ghz
4gb ram
SSD 160gb
Multitouch 12.5inch wxga 16:9 Edge led
Batterijduur 8.8u
Card reader 4 in 1 (MMC, SDHC, SDXC, SD)
Fingerprint Reader
Ericsson UMTS module (WCDMA, HSPA, GSM, GPRS, EDGE)
A-GPS
Gewicht 1,8kg


Medion is maar een merknaam, een label op materiaal van bekende fabrikanten. Niets mis mee, enkel de combinatie van hardware kan performance gewijs verschillen.
donderdag 10 november 2011 - 09:17
Eniavaswen

Eniavaswen

Yes, na een hele periode waarin ik niet de energie vond om nog eens in de tuin te vliegen, heb ik gisteren de handen uit de mouwen gestoken.
De voortuin is opgeruimd en 100 krokussen in de plaats gepoot. Achteraan potten leeggehaald en winterviooltjes in de plek gezet.
Er liggen nog 200 bollen te wachten, maar da's voor morgen.
donderdag 10 november 2011 - 10:36
Gehenna

Gehenna

i5 2x 2.5Ghz
4gb ram ...
Da's dik het dubbel van wat ik heb op't werk!
En dan nog Multitouch ... Fingerprint reader ... Oooow Limoncello, wat een luxesnufjes!

Hier thuis is't ook Medion. Ik heb er geen klagen over, alleen dat de computerkast wat klein is om al mijn computerrommel in te proppen. Of heb ik te veel rommel?

donderdag 10 november 2011 - 14:21
Limoncello

Limoncello

Het is altijd de schuld van de rommel

Ik werk zelf met een Lenovo T520 2x2.93Ghz met 8gb ram. Meer dan dat kost een fortuin. Die X220 kost al rond de 1900€. Dat lijkt veel maar het is kwaliteit.

donderdag 10 november 2011 - 16:09
Gehenna

Gehenna

8gb ram ... De koersvelo onder de pc's
vrijdag 11 november 2011 - 10:15
sugar

Sugar

Voila
- Gras afgereden (dat zal nu wel écht de laatste keer zijn dit jaar)
- Pruimenboompje verplant

Nu twee weken verder in huis werken, dan is het werken in de tuin geblazen
zaterdag 12 november 2011 - 17:37
Gehenna

Gehenna

Niks, ik ben aan't werken.

Heb de kippen gaan eten geven, de meloen in de serre eens heel meewarig bekeken, eens gedacht dat het gras er schoon zal uitzien als ze de bladeren laten liggen, een paar kale sukkelaars van (ik denk) rozemarijn / lavendel een scheef oog toegeworpen, gezien dat de kippen geen water meer hadden, ze vlogen op den emmer lijk zotten, eens heel diep gezucht en terug achter mijn buroke gekropen.
Der staat hier een jacuzzi in de tuin, heel aanlokkelijk
zaterdag 12 november 2011 - 17:58
Limoncello

Limoncello

10 hyancinten in een pot gezet voor binnen, 10 krokussen en 5 narcissen van 't zelfde.
Mijn knoflook is nog steeds nie geplant, komt er niet van Mijn vriendin zegt altijd bezoekjes toe dus ik ben niet veel thuis. Morgen naar Sluis, wandelen

Het kippenkot heb ik wel uitgekuist. Verder nog een paar planten en fruitbomen opgezocht om te planten deze herst
zaterdag 12 november 2011 - 18:16
Sarah

Sarah

Oh Limoncello, heerlijk naar sluis. Ik ben daar een paar weken geleden nog geweest.
Met dat mooie warme weekend.
Zo gezellig, schitterend mooi weer, leuke winkeltjes en gezellige terrasjes en Sangria. (was wel sterk).

zaterdag 12 november 2011 - 19:24
Gehenna

Gehenna

Vandaag een hakselaartje aangeschaft.
Gisteren een deel Dahlia's met de snoeischaar in kleine stukjes gesneden.

Dat noemt men 'de perfecte timing' of zo
maandag 14 november 2011 - 19:34
minouke

Minouke

zo weet je hoe kostbaar zo een ding wel is goed gerief
maandag 14 november 2011 - 19:48
Limoncello

Limoncello

Wat heb je dan gekocht van hakselaar? Zo'n elektrisch ding of op benzine?
dinsdag 15 november 2011 - 09:11
Boerke

Boerke

Ik heb al drie jaar eentje op benzine en ben er echt gelukkig mee. Ken geburen die er één hebben op elektriciteit en die hebben er wel problemen mee. "Niet straf genoeg en vlug blokkeren" zeggen ze.
De mijnen is oranje van kleur en zijn naam begint met st..,sst mag geen reclame maken zeker.
dinsdag 15 november 2011 - 11:47
Limoncello

Limoncello

Jawel, de naam van een merk mag wel

Ik ga raden, Stiga of Stihl?
dinsdag 15 november 2011 - 12:08
minouke

Minouke

jawel als je het maar niet zelf verkoopt of aandelen hebt
dinsdag 15 november 2011 - 12:17
Boerke

Boerke

Allé, dan maar. 50% juist. Stihl.
dinsdag 15 november 2011 - 12:21
Limoncello

Limoncello

't Is eigenlijk Viking want Stihl maakt geen hakselaars op benzine volgens hun site
dinsdag 15 november 2011 - 12:32
Boerke

Boerke

Foei,aan mijn eigen. Nu ben ik eens stiekem gaan loeren en wat zag ik. Niks van alles. Ik dacht dat het stihl was, om de kleur, en in de winkel veel van stihl staat.Maar de mijne is een Caravaggi Bio met een Honda-motor op. Sorry !!!!
dinsdag 15 november 2011 - 12:49
Gehenna

Gehenna

Op electriciteit en heeft een 'achteruit'. En jaja uit Aldi aan superpromo. Ik weet het, er zijn klachten over maar hij moet vooral dienen om al die stengels en twijgen te verpulveren eens de bloemen uitgebloeid zijn en de planten gesnoeid. Voorlopig doet hij wat hij moet doen en da's genoeg voor onze stadstuin.
Moest ik een grotere tuin hebben ... het zou een totaal ander model zijn denk ik!
dinsdag 15 november 2011 - 15:11
printemps

Printemps

Ik heb gisteren en ook vandaag mijn citrussen ea. binnen gezet er is wel 2 keer een beetje vorst over geweest
Takkenschaar gaan kopen om bruggie die ook nog buiten staat te kortwieken

En nog een bonsaike gaan kopen
woensdag 16 november 2011 - 15:22
minouke

Minouke

maar wat ik morgen ga doen dat weet ik al

rozen bijplanten !!! ik heb een vriendin met bijna 1000 rozen en soms maakt ze plaats vrij voor nieuwe en dan ben ik de gelukkige si

Vandaag stond ze daar met 2 Kathleen Harrop (ik had er al 2) 2 Zephrine Drouhin (ik had er al 1) en dan nog Maiden's Blush

Ik zal dus een plaats moeten zoeken voor mijn nieuw logeekes.

woensdag 16 november 2011 - 17:13
Limoncello

Limoncello

Zeg printemps, wat bedoel je met kortwieken? Ik heb er 2 die ongeveer 60cm hoog zijn en in een pot van 40cm diameter staan. Moet ik die tot aan de grond afknippen of hoger en binnen zetten?

Ik heb mijn 2 meloenen die overbleven afgeknipt na een avond vrieskou. Mijn chilipepers binnengezet om te overwinteren. Hopelijk halen ze het, de bladeren zijn zo flets als iets.

Morgen mijn aardbeien in bakken zetten als het nog lukt. Heb niet veel zin met zo'n koud weer maar als het moet, moet het
woensdag 16 november 2011 - 18:01
printemps

Printemps

Ik neem stekken en zet die binnen op water(als garantie)
De dikke stam zet ik dan in de garage (als er nog plaats is)
Mijne plant is anders te groot en te breed (bovenaan 1 meter doormeter)
en 150cm hoog
Uw planten zijn kleiner ie kan je misschien wat inkorten (de zijtakken)of de hele plant binnen halen
Niet tot de grond afknippen geen goed idee
woensdag 16 november 2011 - 18:21
jamssen

Jamssen

Nieuwe heggeschaar moeten kopen, die met de accu heeft de geest gegeven.
Dus niet de bruidssluier (en de klimop van de buren) kunnen snoeien, dat wordt morgen dus.
Nu maar eentje met kabel gekocht en hopelijk doet deze het wat langer als de vorige.

groetjes mlouise
woensdag 16 november 2011 - 18:39
Gehenna

Gehenna

De Mimosa gaan pesten, een beetje kriebelen, anders krijgt hij misschien stijfheidskramp Maar hij word goed verzorgt ze! Hij heeft zelfs een chauffageke gekregen want z'n blaadjes werden rood.
De meloenperen van de plant gehaald. Het vriest namelijk. De plant staat nog buiten. De pepers staan ook nog buiten, pelargoniums, vanalles.
Een blender gekocht, ice-crusher. En een zak vogelzaad voor als het vriest.
woensdag 16 november 2011 - 20:03
sugar

Sugar

Vanavond enkele van mijn vorstgevoelige aanwinsten in de berging geplaatst. Planten staan nog in potten, ik zal ze op termijn wel uitplanten in de tuin maar pas als ze een zekere maturiteit hebben
woensdag 16 november 2011 - 23:26
Limoncello

Limoncello

Gisteren avond was het wel redelijk warm (9°C) dus heb nog een paar daagjes de tijd om de planten binnen te zetten.
Gisteren begonnen met de aardbeistekjes te knippen. Liggen nu op een hoop uit de kou en moeten vandaag in de bakken terechtkomen. Ik heb er wel veel te veel hoor. Heb ze nog niet geteld maar het zijn er veel.

Daarna naar standup comedian Xavier De Rycke gegaan. Man, was dat goed zeg. Beter als Geubels, Hoste, Agnew, Frivole Framboos, ... De volgende is Katinka Polderman (zie het pijpenlied )
vrijdag 18 november 2011 - 07:20
Limoncello

Limoncello

Vandaag heeft niemand iets gedaan blijkbaar

't Is wel héééél rustig op het forum voor het moment...
vrijdag 18 november 2011 - 19:40
minouke

Minouke

vind ge dat ik kan dat hier zelfs niet volgen
vrijdag 18 november 2011 - 20:30
minouke

Minouke

vandaag de laatste potten opgeruimd de padjes, gootjes en terras geborsteld.
Blad van het gazon geborsteld en op de vorstgevoelige planten gelegd.

Praatje met de buren over de windmolens die er zullen komen, ach het zijn er maar 3 en zo lelijk is dat toch niet.
Ze zullen op 1km van hier staan en iedereen heeft schrik van het geluid.... op 1km van hier????
Vroeger in Grimbergen aan het kanaal stonden er ook, nooit gevonden dat dat zoveel lawaai maakte, er juist onder hoor je wat gezoem, meer niet.

Plannen gemaakt voor volgende zomer in de tuin...
vrijdag 18 november 2011 - 21:08
printemps

Printemps

Gazon op rol in het kippenhok gelegd want de kipjes eten meer gras dan er kan groeien
Heeft er iemand speciale mest ofzo
Terras wa proper gemaakt
Bonsai wat in model gezet

zaterdag 19 november 2011 - 13:13
Limoncello

Limoncello

Nog een beetje hooi in het kippenhok gelegd. Nu nog bezig met mijn aardbeistekjes. Heb er te veel
zaterdag 19 november 2011 - 15:16
Gehenna

Gehenna

Die berg boomafval hierachter verhakseld en veel staan lameren.
Tuinhuisje beveiligd met een ketting en hangslot. Rara waarom ...
Veel zin om een paar volt en heel veel ampère op de tuindraad te zetten maar de roodborstjes gaan erop zitten en de hondjes zitten met hun snuit ertegen dus kan dat niet.
Politie is nogal aanwezig tegenwoordig. Bij ons (en de andere buren) inbraakpoging nummer 4 op korte tijd, spullen weg uit het tuinhuisje. Halflege dozen aaneengeklonterde meststoffen en een botte snoeischaar die uiteen springt als je knipt, allé, tja, chance dat het goe gerief binnen ligt.
Dat is hier de laatste tijd nogal koekenbak zulle. Bij 2 zijn ze binnengeraakt deze week.
Feestje vanavond is een njet, we nemen het risico niet om weg te gaan want we worden in't oog gehouden. Jammer.
Maar als ik ene te pakken krijg in mijnen hof .... FEESTIE!!! In tegenstelling tot het gerecht heb ik geen medelijden
zaterdag 19 november 2011 - 19:16
minouke

Minouke

Gehenna, wéér zo een verhaal (Annis)

en dan moogt ge nog niets zeggen hé, die arme dutskes
zaterdag 19 november 2011 - 19:32
Gehenna

Gehenna

Ah ik begin mij hier zowaar thuis te voelen want da's hier al zoals in de Borgt
Na de feestdagen zal het weer rustig zijn. Of ze zouden hen moeten oppakken en effectief vasthouden ipv te betuttelen 'dat mag je nooit meer doen' Want volgens mij is het jeugd. Zo amateuristisch.
En hier ... tja, veel vluchtwegen, verstopplaatsen, straatjes, wegeltjes, groot bos, bushaltes, weinig mensen op straat. Lijkt me logisch dat we dan ook meer last hebben van criminele feiten en vandalisme. Zeker met zo'n donkere dagen.
Maar weet je ... mijn schutting staat er, er ligt een nieuw dak op het tuinhuisje, mijn borderken staat er ... en voor de rest probeer ik mij ni al te veel ongerust te maken. Ik ben ook niet één van die mensen die niet meer buiten durft als't donker is.

zaterdag 19 november 2011 - 20:43
Boerke

Boerke

Gehenna, het roodborstje zal niets voelen hoor. Zo lang het niet tergelijkertijd met de grond in aanraking komt. Rond onze vijver staat ook elektriciteit en de vogeltjes zitten daar gerust op.
Wat ik vandaag gedaan heb? Ook gehakseld , vijverfilter verwijderd en uitgekuist, en een deel brandhout gezaagd.
zaterdag 19 november 2011 - 21:50
minouke

Minouke

hier op de omheining van de wei staat ook stroom en de vogeltjes zitten ook op de draad maar al wat de grond raakt krijg ne klop (zoals boerke dus al zei).
De honden als ze zo een paar keer een schok gekregen hebben blijven daar dan wel af hoor.
Chappie weet zelfs als het aanstaat of uit is, dat tikt als je goed luistert.

Maar of dat de dieven gaat afschrikken???? dat is nog de vraag of het zou 220V moeten zijn (allé ja wel verboden)
zondag 20 november 2011 - 07:57
Limoncello

Limoncello

Is dat verboden om 220v op je ijzerdraad te zetten? En wat van een berenklem, mag dat ook niet meer?
zondag 20 november 2011 - 09:36
Gehenna

Gehenna

Ik dacht aan iets meer dan 220V en 18I. Zoiets waar je blijft aan plakken en wat diepe brandwonden veroorzaakt en liefst ook hartfalen. Zoiets dat hen laat oplichten als een lamp van 20.000W

Vandaag de Dahlia rommel opruimen en dan een patéke eten
Ik heb gisteren precies bladluizen mee binnengebracht. Die zaten in grote massa op de Lathyrus die ik van de draad getrokken heb. En nu in de badkamer
zondag 20 november 2011 - 11:03
bakbeest

Bakbeest

Ne een paar weken puddingvormpjes sparen,ga ik vandaag eens een paar vogeltaartjes maken.Als ze lukken volgt de foto
zondag 20 november 2011 - 11:14
minouke

Minouke

Gehenna ja en ge woont natuurlijk niet ver van het kanaal hé
oeoeoeoe wat zijn we bloeddorstig

Bakbeest, tonen hé
zondag 20 november 2011 - 11:35
Gehenna

Gehenna

Ja ipv auto's te pikken kunnen ze er een paar proberen bovenvissen
Er zijn er 9 bijgekomen die nogal bloeddorstig zijn. Net met de wijkagent gepraat. Hij kan niet volgen, moet vandaag 9 inbraken gaan vaststellen en een stuk of 6 in Machelen.

De huisoppas is er (ah ja) Ik ga mijn patéke halen en gaan opeten zi. Ah ja, ons moeder is allergisch aan de poezen. Dan moeten wij maar tot bij hen gaan hé. Heb ik dan ook geen afwas

zondag 20 november 2011 - 13:34
minouke

Minouke

Mijne zoon woont daar nog in Machelen en zeggen dat toen we daar gingen wonen zo een 35jaar terug het nog 'den buiten' was en nu zit al de miserie van Brussel daar.
Amai
zondag 20 november 2011 - 13:49
minouke

Minouke

da's vroeg zulle Lieke... hier schijnt de zon nog volop, maar 't is wel mooi
Alé zeg 't is 20 november en we zitten buiten met een kopje koffie, niet te geloven hé
zondag 20 november 2011 - 14:24
Boerke

Boerke

Ben vandaag in Hoeilaart gaan wandelen(ben in een wandelclub). Het was bijna volledig in het Zoniënwoud. Echt prachtig met al die mooie herfstkleuren en daar de zon op. Ben vertrokken(30 Km)bij -2° om 7u.40 en om 12u.55 toegekomen bij 12°. Heb ik onderweg 't één en 't ander uitgespeeld, jà. Een geluk dat ik een grote rugzak bij heb.
zondag 20 november 2011 - 16:52
bakbeest

Bakbeest

Vandaag een vogeltaart gemaakt,en een kleintje,en een hangertje.Het is wel een werk,vooral omdat ik er kleurtjes in wilde hebben.

Tuinbabbel

zondag 20 november 2011 - 16:56
bakbeest

Bakbeest

en het kleintje

Tuinbabbel

zondag 20 november 2011 - 16:58
Boerke

Boerke

Nogal ver om zelf te komen proeven hé(Hm,Hm) Ik zal ons vogeltjes opsturen.
zondag 20 november 2011 - 17:41
minouke

Minouke

hé hé, 't is elke dag hun verjaardag
Prachtig hoor Bakbeest en wat een geduld
zondag 20 november 2011 - 17:57
Gehenna

Gehenna

Mooi! Dat is dus wel echt TAART. Ik ga mijn spreukenboek zoeken en mij omtoveren naar pimpelmees

Mijn taart was een dikke njet. Uitdrukkelijke vraag om vanillepap te gebruiken ipv slagroom. Taart snijden, iedereen happy en wat zit er onder de laag banaan? 4cm slagroom
Ik lust dat niet in zo'n hoeveelheid. Dat is geen bananentaart maar slagroomtaart met banaan op. Ze hadden ze gemaakt, maar mijn taart in de winkel gelegd en verkocht. Ipv die direct te markeren of zo.
Week van de pech zeker?
zondag 20 november 2011 - 18:04
sugar

Sugar

Alle hostapotten (+- 175 stuks) klaar gemaakt voor de winter vandaag
zondag 20 november 2011 - 18:13
Sarah

Sarah

Bakbeest, ziet er lekker uit en gezellig.
zondag 20 november 2011 - 21:44
Gehenna

Gehenna

Vandaag enkele grOte bloempotten rijker En zaaibakjes, en een paar hangpotten en plastic bakken.
Groot vuil in de Sterckxlaan hé. Komt mij goed uit, gooi maar allemaal bloempotten weg
maandag 21 november 2011 - 14:13
Gehenna

Gehenna

Mijnen tikker laten nakijken. Voor de zekerheid weet je. Hartkloppingen en paniekaanvallen en hart en vaatziektes langs moeders kant.
Geen paniek, ik lijk sterk op vaders kant ... zal redelijk oud worden zoals ze daar allemaal doen. Was er toch redelijk gerust in hoor.

NOT!

Hartklep beetje kaduk en hartritmestoornissen.
Abon. Dus ik zal geen 98 jaar worden maar 65. En ik zal geen benidorm bastard zijn van 90 die de jonkheid van 65 op hun zenuwen werkt ook niet. Ik keek er anders wel naar uit
Morgen mijn hartmonitorken halen. Awel ja se.

Godverdoemme zenne Bompa! Da's na es een erfenis da'k ni echt wou zulle.
woensdag 23 november 2011 - 16:15
minouke

Minouke

Zeg Gehenna!!! niet pessimist worden hé

elke generatie word ouder dan de vorige ... zodus telt er maar wat jaren bij
en humor en veel lachen .... nog een paar jaren bij...
tuinieren, goed voor de gezondheid.... een paar jaren bij...
de kat strelen zou ook goed zijn.... nog een paar jaren bij...
en vermits je onlangs getrouwd zijt en dit ook langer doet leven... juste... paar jaren bij

optellen----------------------------------------------------------------------------
99 jaar

Héla
woensdag 23 november 2011 - 16:25
Sarah

Sarah

Wat is dat rot voor je. Vooral als je denkt dat alles wel mee zal vallen komt het dubbel aan. Wat gaan ze nu verder doen?

Sterkte hoor

woensdag 23 november 2011 - 16:28
minouke

Minouke

Zal wel in orde komen Gehenna, nooit het ergste denken
tegenwoordig kunnen ze wat vroeger ondenkbaar was.
woensdag 23 november 2011 - 16:38
Limoncello

Limoncello

Ik heb er mij ook bij neergelegd dat we misschien de 90j niet zullen halen. Met alles wat we eten riskeren we meer kanker en andere vuile ziekten op te lopen.
Ik geniet gewoon van elke dag, en als ik slecht nieuws krijg ben ik al een beetje getrained

Deze week doe ik niets, werk tot 18u
woensdag 23 november 2011 - 16:49
minouke

Minouke

Limoncello, weet je nog echt niet zo lang geleden leefde de mensen tot 40 jaar en nu met al onze medische kennis, ook betere hygiëne enz leven we dubbel zo lang.
In veel landen is 40 worden de dag vandaag het einde.
Je moet de som maken en realiseren dat de uitkomst toch positiever is.
woensdag 23 november 2011 - 16:55
Limoncello

Limoncello

Minouke, wil jij 20j lang leven zonder zelf te kunnen zeggen, denken of doen zonder dat iemand het allemaal voor jou moet doen?
Ok, de medische wereld heeft het zo ver geschopt dat je veel langer kan leven maar met alle problemen vandien. Er zijn veel mensen die liever verdwijnen dan zo te willen leven.

Maar bon, ik ben hier een gevoelig onderwerp aan het oprakelen. Ik ga ermee stoppen.
Het is zoals ik denk niet hoe iedereen denkt


Gehenna, veel sterkte met het verwerken van het nieuws. Is niet fijn zoiets te vernemen.
woensdag 23 november 2011 - 17:12
marero

Marero

gehenna, ook vanwege al de verschoppelingen en vrienden: veel sterkte en beterschap gewenst meiske
woensdag 23 november 2011 - 17:24
Boerke

Boerke

Gehenna, je hoofd niet laten hangen hoor. Ik zou je tijdens mijn "werk-fiets-rit" op de K.Sterckxlaan nog eens willen zien hoor.
Nu kunnen ze al veel hoor. Misschien met de juiste medicijnen dat het al betert .
Ik had een kleine vorm van COPD(Chronische ontsteking van de luchtwegen). Gezien voor een 15 tal jaar. Ik werkte in een fineerbedrijf.M.a.w. : Vezelplaten beplakken met een dun laagje hout. Met dat zagen en plakken kwamen er dampen en natuurlijk veel stof vrij. De specialist raadde me aan om van werk te veranderen maar ik wou hier niet van weten.Kort bij huis,ken je dat. Maar tot op een bepaald ogenblik dat mijn luchtwegen maar voor 45% gebruikt werden en ik op dat moment 4 medicaties kreeg om de ontsteking te verdwijnen en mijn luchtwegen weer open te krijgen. Maar nu, met twee puffers( ook al niet zo straf meer) en veranderd van werk staat mijn luchtweg al voor 94% weer open . Dus je ziet, voor alles is er een oplossing.Het één is niet met het ander te vergelijken maar ik wil maar zeggen. Daarom dat ik ook ga wandelen en met de fiets naar het werk ga. Zo blijven mijn luchtwegen in conditie .
woensdag 23 november 2011 - 17:59
minouke

Minouke

helemaal met je eens Boerke, je mag niet het ergste denken
positief blijven is een goede medicijn
woensdag 23 november 2011 - 18:21
Gehenna

Gehenna

Héla nog ni ongerust zijn, ik ben nog ni dood, ik moet eerst nog Benidorm Bastard zijn en met mijne peekesstok naar de jonkheid van 40 jaar meppen

Het zal nu een tijdje zoeken worden naar de juiste medicatie en regelmatig terug op controle.
Ben toch al blij dat die paniekaanvallen uiteindelijk niet in mijn hoofd zitten maar een gevolg zijn van hartritmestoornissen. Ergens vermoedde ik het al wel.
Dusssss ... als ne mens denkt dat er iets mis is ... naar den doktoor. Tegen dat mijn hart helemaal tilt slaat hebben ze al weer ander pillen.
En voor de rest ... in't hofke werken hé, heel gezond!


woensdag 23 november 2011 - 20:00
minouke

Minouke

voila si Gehenna, dat is gesproken!


woensdag 23 november 2011 - 20:11
corrielat

Corrielat

Gehenna,
Ik leef met je mee hoor,
maak voorlopig van elke dag een mooie dag, goed voor je genezing.
het allerbeste toegewenst.
woensdag 23 november 2011 - 20:56
Gehenna

Gehenna

Vandaag geprobeert Boerke te behoeden van een hersenschudding/schedelbreuk en het is niet gelukt.
Der hangt namelijk een redelijk takske boven het verkeerrslicht te bengelen en ik heb het er niet uitgekregen, mijn stok is ni lang genoeg.
Boerke! Pas op op de hoek hé, het is wind ...
donderdag 1 december 2011 - 13:16
minouke

Minouke

Ja in feite waar blijft Boerke ?

donderdag 1 december 2011 - 13:56
Boerke

Boerke

Ik ben hier nog hoor. Ja, en het wordt altijd maar smaller voor de fietsers nu ze de borduurs aan het leggen zijn. De hekken schuiven naar elkaar op. En dan de beek nog. Toch alvast bedankt dat je aan mij denkt.
Ben momenteel weer met ons baan bezig. Enkele maanden geleden had ik foto's geplaatst van de overstromingen hier. De gemeente had in alle artikels geschreven dat alles opgelost was,de rioolputjes uitgekuist(?) met de rioolrat, enz. Al enkele malen had ik gezien dat het water over de rioolputjes heen liep. Dus heb ik hier juist mijn fototoestel genomen en er een fotootje van gemaakt die ik naar onze burgervader ga opsturen.
Iets anders: Mensen generen zich op het moment voor niets meer. Bij mijn schoonmoeder heeft er iemand zijn wagen geplaats op haar eigendom tegen de straatkant met een papier erop TE KOOP. Maar dan nog alles in het Frans. Zonder te vragen of het mag of zo. Ik heb al een mail gestuurd naar de politie maar daar heb ik nog geen antwoord van gehad.

Tuinbabbel

vrijdag 2 december 2011 - 10:17
minouke

Minouke

Aaaah daar ben je, begon al ongerust te worden si

Héwel mijn dochter heeft daarvoor een bekeuring gehad omdat ze haar auto op de openbare weg te koop aanbood.
Dat was in Zemst.

Generen!!! belange niet, toen we in Machelen woonden stond de gebuur van rechtover zijn auto op ons oprit te wassen... zijn reden was dat hij geen oprit had en je niet aan zijn kant mocht parkeren in die helft van de maand.
Zodus... en dan nog eens met luid kabaal muziek erbij
En dart was een oprit van 20m diep dus echt al goed binnen hé, niet zo ééntje van voor op straat maar de zijkant van het huis.

En dat rioolputje... een dikke rat zulle
vrijdag 2 december 2011 - 10:33
Gehenna

Gehenna

Overlopende rioolputjes zijn zeer normaal als aquafin ergens kilometers verder aan't werken is.

Generen? Wasda?
Waar ik vroeger woonde kwamen vreemde mensen hun auto wassen aan ons appartementsblok want het water was daar gratis. Den ene of andere debiel de sleutel van de deur aan één van z'n vriendjes gegeven die hem dan leutig laten bijmaken had om zelf ook uit te delen. Politie kon er niks aan doen want het was geen inbraak en privé eigendom van de verhuurder die enkel extra facturen stuurde voor het waterverbruik.
Als de kermis er stond pakten die ook van dat gratis water en van de gratis electriciteit waarvoor de verhuurder ook extra facturen stuurde naar de huurders.
Ik heb die tuinslang eens in 15 stukken gesneden en dan kwam de polies wel en ze vroegen of ik mij ni geneerde.
Ik wou hun verlengkabels ook nog aanpakken maar iemand was mij voor. Dan heb maar de bussen gas opengedraaid, was veel leuker
vrijdag 2 december 2011 - 16:10
Boerke

Boerke

En dat rioolputje... een dikke rat zulle
Minouke, een rioolrat is een gereedschap dat je op een hogedrukreiniger kunt zetten om rioolbuizen uit te kuisen. Dat trekt zichzelf door de afvoerbuizen om het vuil eruit te krijgen. Dus het is geen beest hoor. En wat staat er ons dan nog te wachten als Aquafin hier gaat beginnen als het waar is wat Gahenna schrijft.
Soms kan het, zoals al eerder gebeurt is, dat je zelfs maanden van mij niets hoort en dan opeens enkele dagen wel.Dit is bij mij heel afhankelijk van de weersomstandigheden en wat ik te doen heb. Als ik met iets bezig ben is het mogelijk dat de computer gewoonweg niet opgezet wordt .
zaterdag 3 december 2011 - 10:28
minouke

Minouke

oei sorry Boerke, weer iets bijgeleerd si wat een rioolrat is

zaterdag 3 december 2011 - 10:33
Boerke

Boerke

En als je het eens op foto wilt zien. Het is gewoon het koperen ding op de darm.
P.S: Ik krijg al enkele dagen geen mail meer als er iemand antwoord op mijn antwoord. Al is het vakje aangevinkt. Problemen?bij mij? Zal mijn account eens nakijken zeker?

Tuinbabbel

zaterdag 3 december 2011 - 12:16
minouke

Minouke

ziet er in elk geval mooier uit bedankt boor de info en foto


oei geen mail meer... raar, ik weet het ook niet hoe het komt.
Ik vink dat nooit aan maar zal het nu eens proberen om te zien


Boerke, bedankt voor de melding want je hebt gelijk.
Komt maandag in orde

groetjes
Chantal
zaterdag 3 december 2011 - 12:43
sugar

Sugar

Hard labeur vandaag. Wortelbegrenzer rond 4 van mijn frambozenstruiken geplaatst. 4 keer een greppel van 2 meter x 0,5 m en 0,5 m diep gegraven dus...

En ik heb 8 frambozenrassen, morgen dus nog eens 4 zo'n greppels graven en vullen. Daarna ben ik er zeker van dat elk van die rassen haar plaatsje heeft

En dan volgend week-end > 30 laagstamfruitbomen planten...
zaterdag 3 december 2011 - 18:41
Patattenriek

Patattenriek


Deinen de wortels van frambozen dan zo uit??

Oei dan moet ik preventief ook optreden want ik heb er een maand geleden ook aangeplant.
zaterdag 3 december 2011 - 18:45
Boerke

Boerke

Zeker en vast. Die van mijn buur kwamen zelfs onder de betonplaten door tot in onze tuin. Ik had daar natuurlijk geen spijt van.
Twee jaar geleden heb ik er zelf aangeplant en je moet eens zien hoe ver die al uitgelopen zijn in de gazon.
Met dat rotweer heb ik vandaag niet veel gedaan. De nestbakjes van de volière afgewassen en geloven of niet; nog enkele paprika's geplukt in de serre. Ze waren niet zo groot en de smaak is ook niet zoals die van enkele maanden geleden .
zaterdag 3 december 2011 - 18:55
sugar

Sugar

Hoeft niet per definitie een groot probleem te zijn. Maar voor mij dus wel : ik heb met veel zorg een hele reeks frambozenrassen geselecteerd (5 daarvan besteld in de UK) om over een zo lang mogelijke periode frambozen te hebben.
En ik wil elk van die rassen behouden, niet dat ééntje een ander overwoekert.
Niet iedere framboos groeit namelijk even snel of even hoog.
zaterdag 3 december 2011 - 19:02
Gehenna

Gehenna

Frambozen lopen weg ja. Da's enkel en probleem als uw geburen zeggen dat ge hun tuin ook moogt hebben
Als ze ver genoeg uit elkaar staan kan je nog een beetje bijhouden welk ras waar bovenkomt denk ik. Het ook ni zo dat ze meters van de moederplant bovenkomen hé.
Ik heb gisteren niks gedaan, en vandaag doe ik hetzelfde.
Enkel zin om een beetje depri achter de pc te zitten en mij af te vragen hoe't leven zou zijn moest ik mijn goesting kunnen doen.
Wat dus niet mogelijk is.
Dat het maar vlug vroege lente is zulle!
zondag 4 december 2011 - 12:19
sugar

Sugar

Wel Gehenna, de frambozen staan hier in twee rijen, steeds 2 meter per soort. En frambozen lopen op een jaar tijd 20-30 cm weg van de moeder, dus ik denk dat het niet zo lang duurt alvorens alles door mekaar loopt. Ik heb wel steeds herfstramboos-zomerframboos afgewisseld, maar dat onderscheid is ook niet zo duidelijk.
Ik heb hier net gedaan met de tweede rij frambozen, nu ben ik er zeker van dat ik mijn 8 verschillende rassen kan apart houden.
Nu moet ik alleen nog 2 x drie palen met enkele steunkabels zetten en dan alleen nog wachten tot de planten hun volle grootte bereiken. Maar dat kan in theorie niet zo lang duren
zondag 4 december 2011 - 16:04
Gehenna

Gehenna

Mijn grootvader stak ze op tijd en stond uit zodat ze redelijk bij de moederplant bleven. Hij was ook rijkelijk gul met paardemest te voorzien 'anders gaat meter zagen dat ze tussen haar bloemen bovenkomen'
Meer weet ik er niet van.
maandag 5 december 2011 - 16:25
Boerke

Boerke

Geloven of niet,ik heb vandaag nog eens over onze gazon gereden.'t Was wel meer om de bladeren op te rapen. Maar ondertussen had ik toch het langere gras eens mee afgedaan. Ik had twee en een halve 'maitsjerkroweigens' vol.(Kruiwagen van een metser). 't Zal wel de laatste keer geweest zijn dit jaar.
P.S.: Minouke,'t Is in orde .Krijg weer een mail als ik een antwoord krijg op een bericht van mij.
maandag 5 december 2011 - 17:15
Limoncello

Limoncello

Ik zou ook het gras willen afdoen maar ik wacht op 2 zonnige droge dagen.
maandag 5 december 2011 - 18:58
minouke

Minouke

Boerke, yep ook gezien
maandag 5 december 2011 - 19:07
sugar

Sugar

De fruitboompjes die gisterenavond geleverd zijn vanmorgen snel ingekuild.
Ik ben in ieder geval opnieuw uiterst tevreden van het geleverde plantgoed, zien er allemaal opnieuw mooie en gezonde boompjes uit.
dinsdag 6 december 2011 - 09:20
Limoncello

Limoncello

En wat heb je allemaal besteld en bij wieeee?
dinsdag 6 december 2011 - 10:01
sugar

Sugar

Laagstam fruitbomen van bij Boomkwekerij De Linde

Appel
Joseph Musch
Président Roulin
Radoux
Gris Braibant
Précoce de Wirwignes
Reinette de Fugélan
Veurnse Renet
Colapuis
Idared
Président van Dievoet


Peer
Précoce Henin
Fondante de Moulins-Lille
Jeanne d'Arc
Conférence
Joséphine de Malines
Triomphe de Vienne
Grosse Louise
Ananas de Courtrai
Doyenne du comice
Comtesse de Paris

Pruim
Reine Claude sanguine de Wismes
Prune de Prince
Belle de Thuin
Sainte-Cathérine
Reine Claude Verte
Opal
Excalibur
Monsieur Hatif
Bleue de belgique
TopTaste

Kers
Bigarreau de Mézèle
Guigne Noire de Ruesnes
Kordia
Regina

Kriek
Schaarbeekse Kriek

Over enkele weken haal ik ook het resterend kleinfruit op (maar dat is reeds voor een belangrijk deel vorig jaar aangeplant, terwijl het leeuwendeel van het groot fruit dit jaar geplant wordt.)
dinsdag 6 december 2011 - 12:06
minouke

Minouke

D'as al een hele plantage
dinsdag 6 december 2011 - 12:29
sugar

Sugar

Plantage, hehe, verder heb ik nog (sommige planten worden dit jaar nog aangeplant):

Framboos
Polka
Glen Doll
Tulameen
Glen Magna
Himbo-Top
Joan J
Pokusa
Autumn Bliss

Braambes
Helen
Loch Tay
Triple Crown
Loch Maree

Zwarte Framboos
Black Jewel

Braambozen
Tayberry Medana
TayBerry Buckingham
Boysonbes
Japanese Wijnbes
Dormanbes

Blauwe Bes
Blue Jay
Duke
Brigitta Blue
Darrow
Sunshine Blue
N
N

Kruisbes
Pax
Captivaotr
Mucurines
Martlet
Black velvet
Jeanne
Orus 10
Risulfa
Rixanta
Robustenta
Worchester
Reflamba

Kiwibes
Weiki
Weima
Weiki Geel
Kokuwa
Jumbo
Ken's Red

Kiwi
Green Light
Atlas

Honingbes
Kamtschatica’
Blue Velvet

Junibes

PawPaw
Overleese
Sunflower
Prima

Persimoen
Ernie
Ruby
Yates

Kaki
Tipo
Dunaj

Kakipruim
Albert
Browny

Hovenia Dulcis

Hazelnoot
Cosford
Webb's Prize Cobbs
nr29
Kwanten Emoa nr 1

Amelanchier
Spicata
Smokey

Aalbessen Rood
Rotet
Augustus
Erstling aus 4Landen
Rolan
Jonkheer Van Tets

Zwarte bessen
Titania
Triton
Jet
Ojeblanc
Bentron

Witte bessen
Werdavia
Zitavia
Blanka

Roze bessen
Jules
Pink Champagne
Gloire des sablons

Jostabes
Josta
Rita

Ribes
Ribes Odoaratum 'Gwens'
Ribes divaricatum

Okkernoot
Chiara
Ongekend

Kastanje
De Lyon
Marigoule

Druif Wit
Sophie
Arkadia
Fanny
Arolanka
Olimpiada
Juliana
Karoleva
Inrinka
Franziska
Druschba

Druif Blauw
Kodrianka
Strachinski
Festivee
Kyoho
Mitschurikin
Georg
Druif Rood
Nelly
Rosetta
dinsdag 6 december 2011 - 12:47
Limoncello

Limoncello

Staat dat allemaal in uw tuin? Jawatte, dat is een pak! En met 5 personen om dat te onderhouden want dat vergt veel werk... ?
dinsdag 6 december 2011 - 13:52
Boerke

Boerke

Ja,Limoncello,ik dacht ook dat ik met onze 10 are een grote tuin had. Naast ons,van mijn schoonmoeder, is 20 are. Ik bewerk dat ook maar de schapen helpen me daar. Die grazen daar op een 15 are. Ik was mij hetzelfde aan het inbeelden. Al die beplantingen zou ik hier niet kunnen plaatsen. Ik denk dat ze daar heel Tienen onderhouden.
dinsdag 6 december 2011 - 17:04
Limoncello

Limoncello

Hij zal zo'n soort ludiek park hebben ofzo met een paar hectare want het is echt een hééél lange lijst. Juist om dat allemaal nog op tijd te planten kan je dat bijna niet in je eentje.
Sugar, ik ben niet curieus maar hoe doe je dat allemaal?
dinsdag 6 december 2011 - 17:54
sugar

Sugar

Wat betreft tijdsbeslag : Werk organiseren en doorwerken. Ik doe dat in 't week-end, en als ik stop sta ik helemaal in 't zweet.
Een boom correct planten duurt nu ook niet zo lang, ik denk dat dat ongeveer 30 min per boom is (gat graven, mollengaas aanbrengen, paal zetten, boom neerzetten en gat vullen). Als je dan even doorwerkt heb ik een week-end makkelijk 25 boompjes geplant...

Het leeuwendeel van het kleinfruit is trouwens vorig jaar geplant

Qua ruimte : Tuin is 23a, ongeveer e helft wordt ingenomen door 't fruit.
Fruitbomen worden grotendeels als haag geplant (ipv beukenhaag) als indeling van de tuinkamers, plantafstand 1,70 m - 3,00 m (afhankelijk van boomsoort).
Alle kleinfruit staat op ongeveer 5-6 a
Ik ben een beetje een verzamelaar, sommige planten worden dus in snoer gekweekt om meer planten te kunnen kweken
dinsdag 6 december 2011 - 19:10
Limoncello

Limoncello

Ik zie dat je redelijk veel druiven hebt staan. Wat gebruik als snoeimethode? De snoer, enkele guyot, dubbele guyot, lyre, gobelet, ...?
woensdag 7 december 2011 - 09:13
sugar

Sugar

In de vorige tuin paste ik cordonsnoei toe.
In mijn nieuwe tuin pas ik enkele guyot in lyra-systeem toe.
woensdag 7 december 2011 - 12:39
Gehenna

Gehenna

Vandaag al mijn Haworthia's verpot.
Hoe nu de moment ni?
Ah ja, de kat zat in de badkamer ... der stond niks meer op de vensterbank
woensdag 7 december 2011 - 19:21
Limoncello

Limoncello

Ja, ik heb dat ook soms Gehenna. Wreed ambetant is dat

Ik heb mijn gras nog eens voor de laatste keer afgedaan.
donderdag 8 december 2011 - 06:58
Limoncello

Limoncello

GELUKKIG NIEUWJAAR AAN IEDEREEN!

Niemand heeft nog iets gedaan precies.

Ik heb vandaag mijn serre gespit en opgekuist. Nog een kerselaar hoger gezet omdat het water te hoog staat. Wil nog vanalles doen maar het is te nat op het gras, spijtig.
maandag 2 januari 2012 - 20:11
minouke

Minouke

Linmoncello jawel maar op DEEL 3
maandag 2 januari 2012 - 22:01
Sarah

Sarah

@Limoncello,
Wel veel gedaan maar geen tuinklussen.
Balans, balans en balans.
Moet ook gebeuren hè. Het leven bestaat jammer genoeg niet enkel uit pleziertjes.

Zo ga weer verder hoor, dit even tussendoor.

dinsdag 3 januari 2012 - 11:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon