menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geen tuin PRB wel Elentric PRB

Ga naar meest recente reactie

porphyrion711

Porphyrion711

hoi ,

Ik weet het , het gaat niet over tuinen en of planten en dieren

maar ik heb het ganse net afgeschuimd , en een electricien zit niet in m'n vriendenkring

Het probleem:

Ik woon op een relatief kleine opp , en heb heel wat elektrische toestellen staan.

Mijn home cinema TV en PC staan altijd aan , daarnaast ook lampjes ED...
Ik heb er voor gezorgd dat er op een verlengsnoer nooit meer dan 8 koppen zitten ...
Als ik naar de badkamer ga , en ik steek daar m'n Licht aan dan valt VB het gluid van m'n Home cinema weg...
Als ek het licht van m'n halletje aansteek dan valt de plan van de keuken en badkamer weg
Als ek het licht van de living aansteek , dan valt de ganse plan af , niet alleen die van mij , maar van gans de bouw...

Als m'n home cinma staat te spelen met de TV aan , en ik start m'n PC dan valt m'n home cinema af TV uit ...

En zulke dingen zijn lastig , Ik heb 14 Aqurium staan en 1 Terrarium en dan vallen die ook uit , Soms valt de Plan van het Appartement weg en hebbek 's avonds veel werk , m'n aquarium vooral dan , maar ook m'n baardagamen zijn dan vrij onderkoeld...

ook hebbek op mijn TV (LED FULL HD TV) vaak kleurveranderingen , aan de TV ligt et niet die is 1 maand oud , net zoals m'n home Cinema .... ook de kleurvberanderingen hebbek op m'n PC scherm... groen geel blauw , paars rood Strepen en wazig ....


Heeft er iemand enig idee Hoe dit komt?

Ik wil Zeer goed geinformeerd zijn eer ik hiermee naar de hisbaas stap ...

met dank

zaterdag 16 juli 2011 - 23:33
molleke32

Molleke32

Idd je electriciteitsverbruik is veel te veel voor het aantal zekeringen! 14 aquaria dat verbruikt al heeeeeeeel wat, ik heb er hier 2 dus kan er van meespreken..Zonder te zwijgen van al de rest wat je nog verbruikt..ik denk eerlijk gezegt dat de huisbaas daar niet mee gaat lachen...Denk je er ook aan dat een aquarium heeeeeeeel veel weegt, ik mocht van mijn huisbaas vroeger geen houden omdat ik op het 1e verdiep woonde en hij beweerde dat dat teveel gewicht was op een beperkt opervlakte..Dus let toch maar op met zulke zaken..

Groetjes
zondag 17 juli 2011 - 08:41
Gehenna

Gehenna

Ik denk dat je best een nieuwe thuis zoekt voor minstens 10 aquaria.
Het net kan dat niet aan en je hebt er meer problemen door dan wat anders. Het ergst dat kan gebeuren is dat de hele vloer naar beneden komt, maar dan draai jij op voor de kosten. Beter vermijden!

Groetjes!
zondag 17 juli 2011 - 09:32
jdcoster

Jdcoster

Er is daar toch wel iets niet logisch in die stroomkringen.
Op een verlichtingskring mag een zekering staan van van 10 Amp.
Op een kring voor huishoudtoestellen 16 Amp.
Alle huishoudtoestellen MOETEN op een kring van 16 Amp. Het steekt wel niet op een koffiemolentje of scheermachientje maar ... .
Op zo'n kring van 16 Amp kun je maar toestellen tot een absoluut maximum van 4000 Watt aanschakelen. Dan valt de zekering al uit.
Ik zou inderdaad eens het vermogen van al die toestellen en verwarmingen opschrijven en optellen. Kijk ook eens het verbruik per dag na op de teller, en reken het eens uit hoeveel in EURO je per dag verbruikt. De eenheidsprijs vind je wel op een ouwe electriciteitsrekening of daarvoor bel je eens naar de maarschappij.
Ik denk dat je daar flink zult moeten besnoeien in al wat voortdurend stroom verbruikt of je zult enorm schrikken van de eindfactuur aan energie. Zelfs de standby-functie van toestellen verbruiken hoor.
Je verwarmt toch ook nog niet eens electrisch?
zondag 17 juli 2011 - 12:15
porphyrion711

Porphyrion711

gauw een fout gezien het is maar 1 Aquaria en 1 terraria , en home sinme , Blu ray , digibox , en al die andere Spullen TV , PC tv Scherm .../het gewone ..14 Aquaria zou IDD teveel zijn , is een typfoutje
zondag 17 juli 2011 - 16:50
porphyrion711

Porphyrion711

ok , vanavond om 18.00h ga ek kijken op wat de teller staat , Morgen om 18.00h ga ek nog eens kijken ...

ik zal ook eens kijken in de boekjes van m'n TV home Cinema , Blu ray , ED , wat die verbruiken per uur ...

Ik betaal redelijk veel per maand voor Elentric , Maar dat hebbek bewust gedaan omdat ek weet dat een grote verbruiker ben ... (120€) per maand...

De grootste verbruiker zal wel m'n Home cinema , zijn 150KWuur .... dat weet ek nog , M'n PC is vrij zuinig , die heeft enkele snufjes voor strom , Ongebruikte stroom dat ie krijgt in Standby , wordt opgeslagen...

Heb wel spaarlampen al

Volgens mij heb ik gewoon vééééééél te véééél gerief voor in m'n kleine studio ...

Even een kleine opsomming van al het belangrijkste...

TV
Home cinema
Blu ray
Digibox
ijskast
Modem
Integan
PC
PC scherm
Surround vor PC
Klein bureaulampje (LED verlichting)
Groete staanlamp
Electrisch vuur(kookplaat)
Combioven
M'n USB verdeler
Aquarium
Terrarium
m'n laptop soms
Frituurpot
Koffiezet
Waterkoker...

en nog enkele kleine snufjes...

Mss al es enkele dingen uittrekken en gewoon telkens wisselen als ek iets nodig heb?? Het probleem is dat ik bij m'n TV maar 1 Pries heb en bij m'n Bureau ook
Aan de keuken heb ek er 2
en in het halletje ook1

...Slecht verdeeld vind ek
zondag 17 juli 2011 - 17:00
hildavw

Hildavw

Hé Jens,

Als ik nu zie wat er allemaal in je "appartementje" staat, is dat al een heleboel meer als toen we daar waren.
Misschien zul je toch best eens nakijken of al die dingen tegelijkertijd moeten opstaan.
Van kleine dingen, die je niet de hele dag gebruikt, kan je ook de stekker uittrekken.
Zijt toch maar een beetje voorzichtig, want ik kreeg ook al de indruk dat de andere bewoners van het huis ook niet heel zorgzaam met alles omspringen.
Je hebt al eens een brand meegemaakt hé! Dat wensen we je niet meer toe.
Zeker die homecinema, die heb je toch niet de hele dag nodig? of wel soms

Voorzichtig blijven hé,

Hilda
maandag 18 juli 2011 - 16:48
porphyrion711

Porphyrion711

Hoi Hilda,

Die Home Cinema Als ik thuis ben staat continu aan , Daar speelek mijn Muziek mee , Maar als ek weg ben dan van thuis , trek ek mijn stekkers al uit

Heb ook het een en ander verplaatst zoals dingen die veel verbruiken ,di steek ek ni bij elkaar ...

Momenteel was het gisteren beter , Maar er is altijd wel iets , En ook in de week is het erger , Ik denk dat (is maar een gedacht) er misschien niet genoeg stroom in het Appartementsblok binnenkomt...mijn boven en onderburen hebben hier ook last van , En mijn boven buren hebben enkel een TV en DVD....

maandag 18 juli 2011 - 16:56
porphyrion711

Porphyrion711

Ende , Wat valt hier aan te doen?

Ik weet zeker dat het de TV niet is , die is nieuw...m'n PC scherm heeft het ook ...

En vandaag hebbek de overburen vanvoor en onderburen vanvoor gehoord en allemaal hetzelfde , we zijn al met 5 ...dus waarschijnlijk heel de blok

Momenteel sinds ek mijn Priezen heb verandert , hebbek nog geen uitval gehad van iets , dus ik dnek IDD dat ik op enkele priezen overbelasting had ...

maandag 18 juli 2011 - 21:45
danny2

Danny2

Hoi Jens,

denk niet dat het is dat je teveel verbruikt, volgens mij zit er ergens een aardlek of een serieschakeling tussen. Het lijkt me ook vrij ongeloofwaardig dat jij zoveel verbruik heb met deze toestellen zonder dat er electrische verwarming is.
Een echte oplossing zonder te meten kan ik van hieruit ook niet geven.
Trouwens zijn het de zekeringen die uitspringen of is het de aardbeveiliger, is het een aardlek of een aardlekautomaat, zijn het smeltzekeringen, minijumps of automaten wat je hebt staan? Hoeveel kringen voor verlichting en hoeveel voor de contactdozen?
Ook lijkt me dat je installatie niet selectief is opgebouwd, kan moeilijk geloven dat de spanning van het ganse gebouw wegvalt als jij het licht op de gang aandoet en is dit allang zo of pas nu ontstaan?

groetjes danny
zondag 24 juli 2011 - 21:42
porphyrion711

Porphyrion711

wel als ek mijn buren hoor hebben zij hier ook last van , maar het is verergert sinds ik erbij ben gekomen , Maar in het begin had ek nog meer electrische toestellen staan , Vraag me AUB niet wat voor een stekker enof meters het zijn daar ken ek dus niets van , ik verbruik lang niet teveel , ik heb een verbuik per maand en ik zit daar ruimschotsonder

mijn beeld dat wegspringt is reeds erklaart , dit zou aan magnetische storingen liggen ...

Vraag me niet vanwaar ze komen aangezien mijn Boxen omhoog hangen ruim van de TV en PC weg , gisterenavond nog deed ik het liht van men studio aan en viel heel de blok zonder Elentric...

niet tof dus
maandag 25 juli 2011 - 19:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon