menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Even rust

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

na een hectische week van gesprekken,gesprekken ,gesprekken,telfoontjes en mails aan de lopende band heb ik nood aan rust....
ik moet even tot mezelf kunnen komen nu,geen telefoontjes waar ik voor de zoveelste keer de zelfde uitleg moet doen,geen mailkes die om de 5 minuten binnenkomen en waar dringen op moet geantwoord....(en waar ik gelijk een sms van krijg om dringend mijn mail te checken als ik niet snel antwoord)
allemaal heel goed bedoeld door mensen die samen met ons op zoek zijn naar oplossingen,maar waardoor ik door het bos de bomen niet meer zie.
ik ga seffens de tuin in en ben paar uur voor niemand te bereiken(nou ja,ze zullen me wel komen roepen als er weer een telefoontje is
)nichtje komt oppassen.
ik ga mijn rammenas en koolplanten afdekken,erwtjes oogsten,onkruid wieden,koolrabi uitplanten,tomaten weer aanbinden en dieven,loganbessen plukken...
gewoon ik en mijnen hof....even mijn hoofd leegmaken want ik loop al een ganse week met een bonkende hoofdpijn rond....
kippen konijnen en kuikentjes de nodige aandacht geven en mischien nog efkes een tukkie doen in mijn tuinzetel,die ik voor de gelegenheid helemaal naar achter ga verslepen.....
vrijdag 10 juni 2011 - 12:06
Jeannette1

Jeannette1

Hai Cetinel,

Een heel verstandig besluit, wat niemand jou kwalijk kan nemen.

Ik kan je alleen een zeer rustige dag toewensen en enkele heel rustige Pinksterdagen.

Rust goed uit en doe dit geregeld als het mogelijk is, al is het nog maar zo weinig.

Nogmaals een heel rustig en fijn weekend gewenst.

Groetjes, Ger en Jeannette
vrijdag 10 juni 2011 - 12:24
Tarragon

Tarragon

Groot gelijk!
Rust maar goed uit, meisje
vrijdag 10 juni 2011 - 12:44
LauraK

LauraK

Hopelijk vind je in de tuin de rust die je nodig hebt, en is het met een 'uitgewaaid'
hoofd makkelijker om alles daarna op een rijtje te krijgen. Je moet inderdaad ook
op tijd aan jezelf denken, wil je er voor je gezin kunnen blijven zijn!

Ik begrijp hieruit dat die vreselijk nare ervaring met jullie zoon uiteindelijk tóch
ergens toe zal leiden. Ik hoop van harte dat het een structurele oplossing zal zijn,
die goed is voor jullie zoon én voor jullie.

Geniet maar even fijn van je tuin, meis, als iemand het verdient, dan ben jij het wel!

Groeten van Laura.
vrijdag 10 juni 2011 - 13:15
daggie01

Daggie01

geniet maar even van de rust die je even kan nemen
lekker een beetje snoepen van het fruit in de tuin en met de vogeltjes kletsen
vrijdag 10 juni 2011 - 13:40
cetinel

Cetinel

Moeder natuur gooit roet in het eten
drup drup drup...en dan plots: hevige regen,enorm dikke druppels op mijn rug(ja as ge voorovergebukt zijt)ik was nog nie bij de deur en het begon te bliksemen en donderen....
heb de achterdeur opengelaten om de geur van de regen in de tuin te ruiken......
ah ja,ik heb onkruid gewied,tomaten aangebonden en gediefd(was ik mee bezig) stekel en witte aalbessen geplut(en ter plekke opgegeten)
zelfde met aardbeien en loganbessen..
kon geen erwten plukken,mischien straks als de regen stopt.......
nu efkes kopje thee met een boterham tomaat-kaas
ik heb gisteren een bak tomaten gekocht voor 2 euro 60(zou de EHEC bacterie daar voor iets tussen zitten )en daar een grote pot tomatensaus van gemaakt.....lekker!
vrijdag 10 juni 2011 - 14:43
cetinel

Cetinel

het was gestopt met regenen en zag er heel goed uit,dus nog es proberen....20 minuutjes later weer hetzelfde: het goot!
kleddernat weer naar binnen.
hopelijk hebben mijn in eerste instantie gediefde en opgebonden tomaten geen last nu het zo nat is
vrijdag 10 juni 2011 - 16:44
an

An

geniet maar van je tuintje ,tussen de buien door hier regent het ook continu,
maak er maar een rustig pinksterweekend van
vrijdag 10 juni 2011 - 20:47
Matabish

Matabish

Cetinel, ik wens je een
[afbeelding verwijderd niet-https]

en dit geldt natuurlijk ook voor alle andere tuinvrienden hier!
vrijdag 10 juni 2011 - 23:44
marero

Marero

wat kan ik nog zeggen dat nog nie gezegd is, ik hoop dat ge eens ne rustige dag krijgt, liefst zonder regen in je tuin en hoofd leegmaken, genieten van het moois en es nie aan de rest moeten denken, droom maar van die hangmat tussen de fruitbomen en de rest
groetjes en ne dikke knuffel
zaterdag 11 juni 2011 - 00:45
berenice

Berenice

CETINEL

gewoon deurbel en telefoon op AF als je geen zin hebt
om gestoord te worden ( doe ik wegens ziekte ook

grts berenice
zaterdag 11 juni 2011 - 20:36
cetinel

Cetinel

vandaag toch een rustige dag gehad...
echtgenoot ging wel werken,dus om halfacht samen ontbeten(hij moest niet snel weg,dus lekker de tijd genomen met zijn tweetjes,wat gebabbeld etc,de kids lagen nog te slapen)
niks gedaan behalve rondgelummeld,beetje onkruid gewied,bloemetjes besnuffeld,beestjes verzorgd,aard en andere bezekes geplukt en opgegeten,loganbessen geplukt(ongeveer 1 kilo)en samen op 5 minuten verorberd
tomaatstekjes(lees dieven van tomatenplantjes)geplant
2 soorten munt(stekjes) opgepot
een nieuwe bloemstengel die begint te groeien aan mijn witte orchidee opgemerkt
erwten geplukt en gekuist..
pizza in oven gesmeten en opgegeten.
filmke gekeken...
geknuffeld met alle leden van het gezin...
kortom:alleen leuke dingen gedaan
zaterdag 11 juni 2011 - 23:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon