menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vogels weren uit kippenren

Ga naar meest recente reactie

koshi

Koshi

Enig idee hoe ik volgels kan weren uit de kippenren en de moestuin.
Als ik de kippen eten ga geven zit de kippenren na 5 min vol vogels (mussen, vinken, meesjes, duiven, spreeuwen, eksters, kauwen, ...) Ondertussen zijn ze ook al begonnen met de sla op te eten.

Wat kan ik doen?
woensdag 18 mei 2011 - 11:56
cetinel

Cetinel

vrees dat daar niet veel aan te doen is,ook bij mij zit het gelijk vol andere vogels.....
ah ja,ik zag gisteren 2 koolmeesjes op de bamboestok van mijn cletais balanceren! mooi zicht,van mij mogen de vogels mee-eten....
mijn kippenren zit redelijk ver van de moestuin,dus nog geen last met opgegeten slaplantjes....
er zit wel elke ochtend een duif op mijn terras naar eten te zoeken
woensdag 18 mei 2011 - 12:36
cee

Cee

de enige manier om andere vogels te weren is je kippenren langs boven ook af te sluiten.
Bij mij mogen de vogels ook gerust een beetje meepikken, er is genoeg voor iedereen!
woensdag 18 mei 2011 - 13:27
jdcoster

Jdcoster

Er bestaan in de handel afsluitbare voederautomaten voor graanvoer.
De kippen moeten op een bepaalde plaats gaan staan en dan gaat er een klep open. Gaan ze daar weg dan sluit die klep het voer weer af ( Oorspronkelijk bedoeld om ratten of muizen te weren)
de boerenromantiek van de kippen te zien scharrelen in het uitgestrooide voer waarbij ze soms nog iets terug vinden dat ze al de vorige dag ondergekrabd hebben, is dan ook weg natuurlijk.

Het voeder alleen in het nachthok geven, zou ook helpen, tot de mussen dat weten ... .
woensdag 18 mei 2011 - 17:08
printemps

Printemps

Ik geef geen voer int nachthok,ik zou niet willen dat er daar ratten of muizen komen (of egels)
De vogels eten ook mee maar mijn groentjes en fruit hebben ze nog niet gevonden, misschien omdat alles overvol staat
Kauwen heb ik enkel nog niet in mijn tuin gezien,wel op de daken genoeg
Soms wel een ekster te zien in mijn tuin
woensdag 18 mei 2011 - 18:30
Polplastron

Polplastron

Als ik aan het kippenhok komt, vliegen er achtereenvolgens een paar mussen en een merel buiten. 't Heeft wel z'n charmes. Vooral in de winter is het kippenhok meer gegeerd dan al die voederbollen en zo. 's Zomers is het veel rustiger in het kippenhok want dan is er genoeg voedsel in de tuin te vinden.

Het stoort mij alvast niet!

Groeten,

Pol
woensdag 18 mei 2011 - 19:09
Rita1960

Rita1960

een vogelnet erboven leggen..
werkt perfect..

toen ik dat nog niet had was ik per dag 2 kg voer kwijt voor de kippen en de mussen zo'n 70 stuks zaten heerlijk mee te eten en dan heb ik het nog niet eens gehad over de andere vogels...

en maak je niet ongerust, de mussen en andere vogels worden nu op een andere plaats gevoerd...
in de zomer wat minder....... 't ja ze moeten zelf ook zoeken
in de winter.. volop

groetjes,

Rita

woensdag 18 mei 2011 - 20:20
Mandy

Mandy

Aan een vogelnet zit ik ook wel eens te denken want er gaat wat voer doorheen met al die duiven en mussen die meeeten.... Maar ik heb een aantal bomen erin staan dus dat wordt een beetje te ingewikkeld.....

Dus ik voer de kippen nu maar een paar keer per dag zodat ze zelf het meeste opeten.....Als ik in de avond mais strooi vreten ze dat ook meteen op ( alsof ze al dagen geen eten hebben gehad) dus dat is dan ook voor hen alleen... en dat best veel voer.......

woensdag 18 mei 2011 - 21:31
koshi

Koshi

In het begin had ik een silo staan waar 3kg graan in kon, s'morgens buiten zetten en als ik s'avonds thuis kwam was dat helemaal leeg. Nadien ben ik kleine beetjes gaan voederen, maar mijn 2 kippen zijn zo tam en lui dat ze het eten voor hun ogen laten wegpikken door andere hongerigen. Ik had al gedacht om samen met mijn kids een vogelverschrikker te maken, maar of dit gaat helpen weet ik ook niet. Dus toch mss maar een net proberen.
woensdag 18 mei 2011 - 21:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon