menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voer voor de kippen

Ga naar meest recente reactie

cee

Cee

Ik vroeg me af welke onkruiden je allemaal an je kippen mag geven?
Dus als je bepaalde planten aan je kippen geeft, voeg ze hier toe.
Ik start alvast met knopkruid en vogelmuur
woensdag 18 mei 2011 - 11:12
cetinel

Cetinel

ik smijt al mijn onkruid over de schutting...sommige eten ze,anderen laten ze liggen....muur zijn ze gek op!
woensdag 18 mei 2011 - 11:20
Polplastron

Polplastron

Vogelmuur vinden ze heerlijk! Sommige andere zaken laten ze inderdaad liggen. Ook wisselt hun voorkeur ook soms van dag tot dag.
woensdag 18 mei 2011 - 15:09
Polplastron

Polplastron

Tja, ik vermoed dat de smaak van vogelmuur nu eenmaal onovertroffen is. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Persoonlijk houd ik meer van rucola! Als ik naast die planten loop, smul ik er ook altijd van!
woensdag 18 mei 2011 - 16:47
Rita1960

Rita1960

vers gemaaid gras vinden ze ook heerlijk!

en niet te vergeten..oud brood, keldermotten, wormen, huisjesslakken, naaktslakken, jonge muizen, enz. enz.. en wat ze niet lusten laten ze wel liggen...

ik zou zeggen.. probeer het maar..'t zijn echte omnivoren!

groetjes,

Rita

oh ja, sla, niet teveel koolbladeren, gekookte aardappelen, rode bieten afval vleesafval lusten ze ook.

woensdag 18 mei 2011 - 20:04
Polplastron

Polplastron

Niet alleen jonge muizen lusten ze ... ook de volwassen exemplaren die ik af en toe vind in de klem bovenop hun voerbak (Tja, sorry , maar gemiddeld vang ik maar zo'n 6-tal muizen per jaar hoor; er ligt namelijk geen lokaas in) pikt onze haan ook in stukken.

Oud brood lusten onze kippen niet. Maar ja, wat wil je ... 't zijn raskippen en die hebben natuurlijk kapsones!

Groeten,

Pol
woensdag 18 mei 2011 - 21:07
Mandy

Mandy

Alle fijnonkruid gaat over het gaas bij de kippen, eten ze dat zelf niet op dan pikken ze er wel beestjes uit en zijn ze lekker een tijdje bezig.....
woensdag 18 mei 2011 - 21:34
cee

Cee

Gisteren een testje gedaan met vogelmuur, knopkruid, malva sylvestris, korenbloem, rucola en wilde kool om te zien wat ze het lekkerst vonden, en het was verrassend genoeg niet de vogelmuur maar wel de malva.
Bij m'n konijn idem.
donderdag 19 mei 2011 - 10:24
hugo

Hugo

Willy, voor wat het waard is: men heeft mij eens verteld dat vogelmuur goed zou zijn tegen bloedluizen, iets waar onze gevederde vriendjes nogal eens last van schijnen te hebben

groetjes
donderdag 19 mei 2011 - 20:55
Mandy

Mandy

Mijn kippen eten absoluut geen muur......ze spelen er mee, meer niet.....

:0027

wit brood : heerlijk; bruin brood: no way

duivenvoer: overheerlijkp
donderdag 19 mei 2011 - 21:05
Rita1960

Rita1960

en dat knopkruid staat hier overal.. nooit geweten dat de kippen dit ook (vr-)eten..

dus vanaf nu ook op hun menu..

donderdag 19 mei 2011 - 22:09
cee

Cee

Het knopkruid is zelfs heel gezond voor je kippen, er zit veel calcium in,
dan leggen ze diepgele eitjes met een mooie harde schil!
vrijdag 20 mei 2011 - 11:19
Mandy

Mandy

wat is knopkruid?
vrijdag 20 mei 2011 - 23:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon