menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Die plastic verslaafde italianen

Ga naar meest recente reactie

daggie01

Daggie01

vandaag ging ik even bij de nieuwe groenteboer langs
dus zoals gewoonlijk met mijn riete mandje in de hand
dus zeg tegen meneer wat ik wilde hebben en geef hem mijn mandje
wilt tie alles eerst in een plastic zakje gaan doen
dus ik vraag waarom
ik heb toch een mandje bij
stond tie vreemd te kijken
ik zeg tegen hem
we hebben 3 keer voordeel
ik hoef al dat plastic niet weg te gooien ,u hoeft het niet te kopen en de natuur kan best zonder al die rommel
moest tie even over nadenken ,maar hij zei dat ik goed bezig was en hij gaat proberen meer mensen zo ver te krijgen
want hier zijn ze echt verslaafd aan plastic zakjes
als ik boodschappen heb gedaan heb ik bijna een boodschappentas vol met plastic en karton
is toch niet normaal meer als die verpakkingen
dinsdag 17 mei 2011 - 22:23
Mandy

Mandy

Daarom betalen we ook 1% op al onze aankopen een verpakkingsbelasting


ipv al die plastic verpakkingen nou te verbieden.... nee hoor.... er moet belasting voor betaald worden..... gestoord....


Sinds kort wordt hier alle plastic apart opgehaald....

Ik koop echt heel bewust maar een aantal dingen kun je nou eenmaal niet loskopen... Eerst in plastic, dan op een plastic schaaltje en dat allemaal nog eens in een plastic zakje........

Ik heb 1 zak vuil en 3 zakken plastic , in die verhouding.... kun je nagaan.....
dinsdag 17 mei 2011 - 22:45
Mandy

Mandy

En die grote tonnen die bij de Al.i staan .... zodra je uit de winkel komt kun je daar alle plastic verpakking in doen...........nou ja.......
dinsdag 17 mei 2011 - 22:47
daggie01

Daggie01

ja het is eigenlijk te triest voor woorden al dat plastic
maar hier komen ze het wel allemaal appart ophalen plastic en papier
maar waarom willen de fabrikanten alles 3 keer ingepakt hebben
verdienen ze er dan ook nog op ?
dinsdag 17 mei 2011 - 23:06
Eve

Eve

't Is ter berscherming van het product en om er een prijsticket op kunnen plakken.
Ik heb er een gloeiende hekel aan en koop vaak bepaalde producten niet omwille van de verpakking.

Dus bij de Aldi kunt ge verpakkingsplastiek kwijt? Hier alleen maar de draagzakskes van de supermarkten.
dinsdag 17 mei 2011 - 23:19
Mandy

Mandy

Ja, Eve, juist voor de verpakking... Dus in principe als je tomaten koopt in een driedubbele plastic verpakking kun je na de kassa die tomaten eruit halen en alles LOS in je tas doen.... etc etc.... te gek natuurlijk

tenzij je natuurlijk oude plastic tasjes van thuis meeneemt, kun je ze DAAR in doen

of een andere mogelijkheid is ook dat je op de groentenafdeling wat plastic tasjes neemt en ze daar in doet....... ( ben je intussen wel aan de vierde!!!!! verpakking plastic bezig.... maar ja.....


woensdag 18 mei 2011 - 09:19
Tarragon

Tarragon

Meestal als ik ga winkelen, neem ik zelf een boodschappentas of 2, 3 mee (hangt er van af wat ik allemaal nodig heb).

In de meeste winkels hier in het Antwerpse stelt men de vraag of je een plastiek zakje wenst of niet. In sommige winkels moet je voor plastiek zakjes extra betalen. Dat is niet veel, een eurocent of 3 à 5. Vele mensen doen niet moeilijk over zo een bedrag.

Als men mij vraagt of ik een plastieken zakje wil, dan is het antwoord bijna altijd dat ik zelf een zakje heb en dat we al genoeg overbodig verpakkingsmateriaal weggooien. Meestal knikt de verkoper (of verkoopster) dan ook instemmend.

Op het ogenblik lopen er proeven om de "plastiek" van plastiekverpakkingen te vervangen door bio-plastiek. Bio-plastiek op basis van maïs lijkt erg goed te lukken.
Maar ik vermoed sterk dat als we binnen een aantal maanden of jaren bio-plastiek aangeboden krijgen, dat het zal geproduceerd zijn van genetisch gemodificeerde mais. De vraag is dan ook of we er dan eigenlijk wel op vooruitgaan

Het beste naar mijn mening is dan ook: altijd zelf een boodschappentas bij hebben. Dat deden onze grootmoeders en overgrootmoeders toch ook altijd? Die kenden nog geen plastiek. Die hadden kratten en manden en bussen en kannen. Maar we verschillen op wel meer punten met de dames van 3 à 4 à 5 generaties geleden
woensdag 18 mei 2011 - 11:06
cetinel

Cetinel

ik heb meestal wel een wasmand met handvaten en een plooibox in de koffer als ik boodschappen ga doen...
daar steek ik dan mijn boodschappen in,nie moeilijk: met karretje tot aan de wagen en daarna alles in de mand..wagen is niet bepaald goed voor het milieu,maar ik doe toch veel met de wagen (als rug en knieen meewillen en het is droog ga ik ook wel es naar de winkel of de markt met de fiets,ik heb zo een dubbele fietstas aan hangen en heb ook een ijzeren mandje die je aan het stuur kunt hangen,zo krijg je ook heel wat spullen mee naar huis.)..en inderdaad bij aanschaf al opletten dat alles niet dubbel verpakt is....
plastic(flessen etc) metaal en drankkartons worden hier apart ingezameld en glas gaat naar de glasbak...
mijn echtgenoot weigert halsstarrig om kraantjeswater te drinken omdat mijnheer er van overtuigd is dat flessenwater gezonder is....das dus telkens een discussiepunt want ik vind dat onzin: al dat extra afval,de distributie etc.....(en lekker duur in vergelijking met kraantjeswater)
ik kom in de winkel ook vaak mensen tegen die 1 item kopen en daarvoor een zakje vragen (kruidenier)wat een onzin,ze kopen een blikje drinken en willen een zakje,heb al meegemaakt dat de winkelier zegt dat zo 1 blikje toch wel lukt zonder,maar ze staan erop om een zakje te krijgen.....
woensdag 18 mei 2011 - 11:17
daggie01

Daggie01

ik heb ook altijd gewoon boodschappentassen bij
maar wij drinken ook geen kraan water ,want het is hier echt niet goed het water
maar wij hebben zo'n brita kan waar je het water mee zuivert
woensdag 18 mei 2011 - 13:07
Polplastron

Polplastron

En die grote tonnen die bij de Al.i staan .... zodra je uit de winkel komt kun je daar alle plastic verpakking in doen...........nou ja.......

In die bepaalde winkels zijn heel wat dingen ook wel wat overdreven verpakt hé! Om die reden alleen al ga ik er niet meer. In de winkel waar ik ga, Colr**t, maar ook in vele andere, kan je groenten en fruit los kopen. De zakjes knoop ik altijd met een lus dicht zodat ik ze achteraf in de pedaalemmer van de badkamer kan gebruiken. En als ik maar één of twee stuks van iet nodig heb, leg ik het los in mijn kar.

maar wij drinken ook geen kraan water ,want het is hier echt niet goed het water maar wij hebben zo'n brita kan waar je het water mee zuivert

Jammer dat het kraanwater bij jullie niet goed is. Wij drinken de laatste jaren nog bijna enkel kraanwater (Al laat ik natuurlijk mijn trappistenbiertjes niet staan hé; een mens mag ook wat hebben! ). Die filters zijn goed als het water echt onsmakelijk is, maar verder is het volgens mij meer geldklopperij dan dat het nut heeft (en ik heb ze vroeger ook gebruikt hoor!).

Kraanwater is, in België alvast toch, het best gecontroleerde water. Van die kwaliteit ben je dan ook zekerder dan van het, toch al aan de dure kant zijnde, flessenwater. Je vermijdt er ook heel wat transportkosten en afval mee.

Groeten,

Pol

P.S.: In België hinken we volgens mij nog serieus achterop qua afvalverwerking t.o.v. Nederland waar je jaren geleden al lege plastic flessen van water en frisdrank gewoon terug kon inleveren voor hergebruik. Maar in de zuiderse landen zoals Italië en Frankrijk is het echt nog droevig gesteld hoor!
woensdag 18 mei 2011 - 15:08
Metrop30

Metrop30

Weet dan ook nog luitjes dat er langzaam een tekort ontstaan aan voornamelijk wit plastic.

prijzen van plantenvoedingen die omhoog gaan, gaan vaak omhoog door de prijs stijgingen van flessen, doppen en labels... alles wat olie gerelateerd is.

woensdag 18 mei 2011 - 15:53
Tarragon

Tarragon

In de winkel waar ik ga, Colr**t, maar ook in vele andere, kan je groenten en fruit los kopen. De zakjes knoop ik altijd met een lus dicht zodat ik ze achteraf in de pedaalemmer van de badkamer kan gebruiken. En als ik maar één of twee stuks van iet nodig heb, leg ik het los in mijn kar.

Inmiddels gebruik ik het self-scan systeem van de supermarkt waar ik mijn inkopen doe.

Bulkgroente en -fruit gaat nog slechts héél uitzonderlijk in een zakje, De etiketjes plak ik allemaal samen op één of ander verpakt product of zelfs op de boodschappentas (ze komen problemloos los). De caissière reclameert niet, want alles is al gescand, en enkel in geval van een controle moet ze nog iets doen.

En de zakjes waar ik toch niet buiten kan, die flikker ik ook niet zomaar in de vuilnisbak, maar die worden meestal gebruikt voor de vuile vulling van de kattenbakken

Mensen die echt willen, die kunnen wel he.
woensdag 18 mei 2011 - 19:56
Mandy

Mandy

Ik heb ook altijd tassen achter de auto liggen maar 2/3 van mijn etenswarenafval is toch plastic.....en daar heb ik een vreselijke hekel aan......
Colr..t is inderdaad een winkel waar je veel groente en fruit los kunt kopen.

Het water is helaas hier in B. NIET te drinken....... ruikt en smaakt naar chloor en is eerrst wit en dan pas doorzichtig in het glas..... brbrbr..

Niets kan tegen het lekkere duinwater uit Nederland...... dat is dus door de duinen gefilterd..... echt heerlijk.....
woensdag 18 mei 2011 - 21:08
Polplastron

Polplastron

Hier in de Antwerpse Kempen is het kraanwater best goed hoor! Maar ik doe het wel eerst in een waterkan (zonder filter of zo hoor!) en zet het dan zo op tafel. Op die manier kan er al wat chloor ontsnappen.

Wit ziet het water hier niet, dus ik vermoed dat er bij jullie wel heel veel kalk in zit.

Duinwater heeft een heel andere smaak inderdaad.

Overigens wat afval betreft: wij zetten met ons gezin van 5 om de veertien dagen één volle vuilzak buiten en om de maand één PMD-zak. De buren zetten wel 3 tot 5 keer zo veel op straat en ze zijn maar met twee! Bizar niewaar?!?!?

Wij proberen overigens ook zoveel mogelijk drinken e.d. in statiegeldmateriaal te kopen. Recyclage zorgt immers altijd voor een kwalitatieve achteruitgang van de grondstoffen, hergebruik niet! (Dus blijft mij Trippel Westmalle toch nog redelijk ecologisch verantwoord ... )

Groeten,

Pol
woensdag 18 mei 2011 - 21:20
Rita1960

Rita1960

Polletje,

Je wilt mij toch niet vertellen dat je kraanwater gaat vergelijken met je trapisten biertje hé ( of eender welke soort dan ook) want dan ga ik toch echt voor een palmpje



en het recyclen gaat hier als volgt.. plastic flessen zonder statiegeld.. worden eerst gebruikt als extra waterflesjes (gevuld met kraanwater wat hier nog erg lekker is)
daarna gat in de dop en bodem eruit en dient dan als water voorraad bij de planten
en dan gaan ze met plasticafval mee.

"vleesbakken" worden hergebruikt om perspotten in te zetten met zaden en een doorzichtige erbovenop.. en er zijn nog meer mogelijkheden...

en eierdozen.. worden tig keer hergebruikt en als ze kapot zijn gaan ze bij het ud papier/karton..

plastic zakken... hergebruiken tot ze kapot zijn en dan met het afvalplastic mee..
dienen voortijd ook nog als "kleine kasjes".

woensdag 18 mei 2011 - 21:27
Polplastron

Polplastron

Kraanwater overdag ... en een trapistje voor het slapengaan kwestie van met iets lekkers te eindigen hé! Een Palmke kan er bij mij ook wel in. Maar tegenwoordig drink ik nogal geregeld een Hopuske ... Tja, als Belg heb je ook zoveel keuze hé!
woensdag 18 mei 2011 - 21:32
Rita1960

Rita1960

'k zal eens kijken of ze bij de slijterij hier ook het merk Hopuske voeren...

( ben bang van niet... maar als.. verwittig ik je.. en drinken we samen eentje op!)

woensdag 18 mei 2011 - 21:40
Tarragon

Tarragon

*Zucht weemoedig*

Waar is de tijd dat bier gezonder was dan (verontreinigd) water?

Cfr. Museum Brouwershuis
woensdag 18 mei 2011 - 21:46
Polplastron

Polplastron

Is dat dan niet nog altijd zo?
En Rita; Hopus is een relatief nieuw Belgisch bier. Je gaat dat helaas bij jullie in de buurt waarschijnlijk niet vinden, maar je bent welkom om eens een teraske te komen doen in de beschaafde wereld hoor!
woensdag 18 mei 2011 - 21:54
Mandy

Mandy

Niet zeggen maar ik vul bijna elke dag mijn flesjes water in Nederland.... dat is nog wel te drinken ( niet te vergelijken met mijn "eigen" duinwater) op mijn werk haha
woensdag 18 mei 2011 - 22:22
cetinel

Cetinel

das pas profijtig!!
woensdag 18 mei 2011 - 22:27
Mandy

Mandy

Niet om te besparen maar om wat fatsoenlijk drinkbaar water te kunnen drinken...

Ik begrijp niet hoe ze hier kunnen promoten om kraantjeswater te drinken..... tis echt niet te z..pen.......


bah
woensdag 18 mei 2011 - 22:40
cetinel

Cetinel

hier bij ons valt het best mee vind ik,mijn man vind het dan weer niet te drinken....
maar met zijn gevoel voor drama is het zelfs "gevaarlijk voor de gezondheid"
is ook niet wittig of zo,en ik heb nog geen chloorlucht waargenomen...
raar genoeg vond hij toen we nog in sint gillis waas woonden het water in sint gillis waas niet te drinken,als een kennis of vriend uit sint niklaas dan zei dat ie gewoon van de kraan dronk antwoorde hij: ja maar in sint niklaas is het water wèl lekker rare vent.....maar ik zit eraan vast he,zijn ma wil hem nie terug,iets van garantie vervallen of zo.....
woensdag 18 mei 2011 - 22:45
daggie01

Daggie01

statiegeld flessen hebben ze hier nog nooit van gehoord
alle flessen zijn wegwerp
zelfs de bierflessen moeten in de glasbak
maar ja bier kan je hier beter laten staan
duur en geen palm of ander lekker bier
en die brita (wij gebruiken ze van laica) filters werken zeer zeker wel
heb zelf water laten testen bij een lab
niet gefiltert en gefiltert
woensdag 18 mei 2011 - 22:51
Mandy

Mandy

Cetinel, de mankementen begonnen zeker pas Na de garantietermijn----- das meestal zo..... en dan ben je zwaar de klos
woensdag 18 mei 2011 - 22:52
Eve

Eve

Maar is het losse fruit en groente van de Colruyt ook van Belgie of redelijk dichtbij? Hier staat overal het land van origine op, en van zodra een appel uit de VS of China komt, laat ik het links liggen. En druiven uit Argentinie en dergelijke
donderdag 19 mei 2011 - 00:09
Mandy

Mandy

In Belgie heb je zowiezo heel veel verse produkten uit Belgie... Veel meer dan bv in Nederland, merk ik...

Er staat ook overal het land van herkomst op en vooral produkten uit China neem ik nooit.... ik kies ( als het er is) altijd produkten uit Belgie of Nederland...

Doe ik boodschappen in UK neem ik uit UK natuurlijk

Ik denk als je veel buitenlandse produkten koopt verziek je je eigen markt en economie......

Engeland en Belgie zijn heel erg bewust bezig om spullen uit eigen land/ gebied te promoten en terecht.....
donderdag 19 mei 2011 - 00:14
Eve

Eve

Zat net te denken: wij hebben nooit water gehad in Belgie dat we niet graag dronken, maar hier in Engeland is het eerst wit in uw glas vooralleer het helder wordt. Maar dat houdt ons niet tegen van het te drinken.
We kopen soms spuitwater voor als er iemand komt, maar zelfs dat weiger ik te kopen in plastieken flessen.

donderdag 19 mei 2011 - 11:10
Polplastron

Polplastron

Beschaafde wereld zonder regering.. ach ja
Maar het bier is er lekker volgens mijn man.

Liever geen regering en lekker bier, dan wel een regering maar geen bier!
De regering heb ik nog niet gemist, maar mijn pintje doet toch wel deugd op't eind van de dag (al kan ik natuurlijk ook nog wel eens een paar dagen zonder hé, maar toch ...).
Overigens heeft België wèl een regering, maar het is een regering van lopende zaken, zeg maar een "voorlopige regering". Stel je voor dat ik een "voorlopig pintje" zou moeten drinken; bijvoorbeeld een Heineken in afwachting dat ze mijn echte bier leveren ... Nee, geef mij maar een land met een voorlopige regering en goed bier! (Aan onze Nederlandse vrienden; ik zit jullie maar wat te stangen hé! )

Groeten,

Pol
donderdag 19 mei 2011 - 11:20
marero

Marero

allee allee de mensen stangen...ttt ttt
heum ...heb ergens hierboven gelezen dat het in frankrijk en italië triestig gesteld is met de hergebruikingen enzo, wel toen ik in frankrijk part time woonde in brest om precies te zijn in de jaren 92 en 93 dan kon je op de parking van de carrefour( was toen nog niet hier) de lege petflessen van water inleveren in een heeel grote bak, dat was hier toen nog nergens te zien zenne, dus zooo erg achter zijn ze niet hé, kweet nie hoe het daar nu gaat want ben der al lang niemeer geweest
donderdag 19 mei 2011 - 11:40
marero

Marero

en ik hergebruik ook de plastiek tasjes voor de vuilbak en nog andere dingen, en ik neem ook altijd bakken of kabassen mee als ik ze niet vergeet, en ik probeer zo bewust mogelijk om te gaan met de natuur dus ik doe het nog niet zo slecht...pluim op mijnen hoed...bravo meid kzalt zelf maar zeggen hé
donderdag 19 mei 2011 - 11:42
cetinel

Cetinel

bravo!
@mandy: verhip! daar zeg je wat,de mankementen begonnen inderdaad pas na de garantietermijn,voorheen was ie prima en onderdelen vervangen is blijkbaar ooknie mogelijk: ooo das een oud model madam,da maken ze nie meer,tis ofwel zo verderdoen,ofwel vervangen
heb maar besloten te houden tot ie vanzelf stilvalt(hopelijk nog lange nie )
donderdag 19 mei 2011 - 13:17
marero

Marero

lol
donderdag 19 mei 2011 - 13:17
Mandy
donderdag 19 mei 2011 - 20:51
cetinel

Cetinel

we zijn te goed
donderdag 19 mei 2011 - 21:32
Rita1960

Rita1960

neeeee Cetinel, wij zijn gewoon het sterke geslacht



weer eens vreselijk OFF TOPIC
donderdag 19 mei 2011 - 22:24
Mandy

Mandy

Ja maar wel met EEN gemene deler:

Van plastic>> naar water>> naar bier>>>

" Wij moeten alles betalen"
donderdag 19 mei 2011 - 22:35
Mandy

Mandy

Ik kan me nog wel herinneren dat Heineken (Ned) en Interbrew (Belgie) er een jaar of 10 geleden mee bezig zijn geweest... Ze zijn toen met de PET fles aan het werk geweest en omdat PET maar EEN keer gebruikt mag/kan worden hebben ze dat project in Frankrijk opgestart..
Dat weet ik omdat ik toen net buiten NIMES in Carremeau (Frankrijk) woonde.

Hoe het verder is afgelopen en OF er nog iets van gaande is weet ik helaas niet.....
vrijdag 20 mei 2011 - 08:21
Metrop30

Metrop30

ja, er zijn idd. bierflesjes van kunstof.. ik weet niet meer in welk land het was (niet Frankrijk) maar ik heb ze idd een x van heineken gedronken.

vrijdag 20 mei 2011 - 10:47
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik heb tegenwoordig een probleem met de koekjesverpakkingen. Echt ALLE koekjes worden per stuk of per 2 nog eens apart verpakt. En dan moet ik thuis alles uitpakken, want op school moeten ze het in een doosje meenemen.
Er zijn trouwens nog winkeliers die willen dat je wel een zakje neemt. Ik ging zo een tijdje geleden boeken kopen en had mijn mandje mee. De winkeljuffrouw wilde mijn boeken in een zakje doen en ik zei dat dat niet nodig was, want dat ik een mandje had. Ze bekeek me eens heel vies en zei dat dat wel gratis reclame was. Heb het dan maar aangenomen en het zakje uitdrukkelijk in mijn mandje gelegd.
vrijdag 20 mei 2011 - 11:35
daggie01

Daggie01

is toch wel heel erg dat je een tasje moet aannemen
ik had hem binnestebuiten gedraait en dan in het mandje
vrijdag 20 mei 2011 - 12:47
Eniavaswen

Eniavaswen

Ach ja, ben nu niet echt het type dat op zo'n momenten op zijn strepen gaat staan. Dan bedenk ik dat ik het toch nog kan gebruiken als vuilzakje ofzo.
vrijdag 20 mei 2011 - 14:11
Tarragon

Tarragon

@Eve:
Dat "witte" water kan geen kwaad hoor.
Dat is alleen maar wat lucht. Als je het glas even laat staan, is de lucht eruit en ziet het er uit als elk ander water.

Chloor in water zou niet zozeer een probleem zijn voor de gezondheid, maar wel fluor.
Kijk maar eens naar de "second opinion" site van Barry Groves. Sommige doen het giftige fluor af als "conspiracy theory", maar misschien zal de toekomst het uitwijzen...
vrijdag 20 mei 2011 - 19:48
Mandy

Mandy

In Nederland zit toch geen fluor meer in het water??

In Belgie wel???
vrijdag 20 mei 2011 - 20:05
Rita1960

Rita1960

De winkeljuffrouw wilde mijn boeken in een zakje doen en ik zei dat dat niet nodig was, want dat ik een mandje had. Ze bekeek me eens heel vies en zei dat dat wel gratis reclame was.

Enia. als je dan toch reclame moet maken.. dan zeg ik altijd. .. oké maar dan neem ik de hele handel voor niets mee en dan maak ik voor jou reclame

@ Mandy, nee er zit hier geen fluor in het drinkwater.. maar als je de berichten hier hebt gevolgd in de krant ... dan zou het maar zo kunnen veranderen, gelet op de berichten in de krant dat erg veel kinderen in Nl tot zo'n 6 jaar een zeer verrot melkgebit hebben..
en dat dankzij de ouders die ze de hele dag laten snoepen en limonade geven...
omdat ze geen tijd hebben om de koters zelf te verzorgen..

groetjes,
Rita
vrijdag 20 mei 2011 - 21:13
Mandy

Mandy

Ja dat heb ik gelezen maar dat is geen reden om die rommel in het water, dat door IEDEREEN, gebruikt wordt, te gaan doen..... vind ik......

Maar in hoever dat echt waar is.........
vrijdag 20 mei 2011 - 21:16
Rita1960

Rita1960

ik hoop dat ze hier ook zo wijs zijn om dat NIET te doen.. want niet alles kan tegen dat fluoride gedoe...

en ik ben er ook op tegen! ( zo da's er ook uit ) ook tegen het chloor in het drinkwater!



vrijdag 20 mei 2011 - 22:12
Eve

Eve

@ Tarragon: dat is interessant, ik dacht dat het kalk was omdat wij in een hard watergebied wonen.
vrijdag 20 mei 2011 - 23:53
Tarragon

Tarragon

Er zit "veel" in water, ook kalk. Er zit zelfs tamelijk veel kalk in en dat is niet echt een probleem.
Calcium is een belangrijk mineraal voor ons.

Maar er zit ook veel "NIET" in water, en dat is onrustbarender.
Dat heeft niet alleen daarmee te maken dat bepaalde zaken weggefilterd worden, maar ook daarmee dat in bepaalde delen van de wereld het landbouwsysteem (ja, precies!) naar de knoppen gedaan wordt. Daarmee doel ik op de grote landbouwindustrie in de Verenigde Staten.

Wat ik bedoel is, dat er in ons huidig water geen tot weinig magnesium zit, en dat mag volgens een aantal gezondheidsfreaks beschouwd worden als het belangrijkste mineraal dat er bestaat.

Vele mensen hebben een tekort aan magnesium en hebben er geen vermoeden van. Samen met het tekort aan vitamine D3 is het een der belangrijkste gezondheidsproblemen waarvan mensen zich niet bewust zijn.

Wat ik verder nog bedoel, is dat ons water "te" proper geworden is. We leven in een tijdperk waar bacteriën worden geschuwd, omdat we dom vermoeden dat ze alleen maar slecht zijn.
Vele bacteriën zijn goed voor ons (denk maar aan darmbacteriën), maar alles wat we eten en drinken wordt zo veel mogelijk steriel gemaakt. Er zit geen leven meer in; dat wil zeggen: geen schadelijk leven, maar ook geen nuttig leven.
Als we onszelf niet geregeld blootstellen aan "ongezonde" dingen, dan maken we van onszelf kasplantjes.

A propos.
Ik drink geen water van de kraan, om de eenvoudige reden dat ik het niet lekker vind
zaterdag 21 mei 2011 - 07:51
Juelz

Juelz

Bier hoort in een fles thuis, niet in z'n plastic geval en voor de rest ik drink van alles heb al een leuke voorraad van verschillende soorten bier staan.
dan weer ontopic : wat betreft de plastic tassen, ben ik een grootverbruiker.
maar bij ons gaan ze niet zomaar de vuilniszak in, hier stoppen we ze allemaal bij elkaar en hergebruiken we ze telkens weer.

en als ik naar arnhem/denbosch of waar dan ook heen ga wat nieuwe kleren kopen komen verschillende kleren van verschillende zaken, gewoon bij elkaar in 1 zak.

zelfs de bakjes plastic op het fruitcorso bewaar ik nog om me aardbeien in op te slaan.
zaterdag 21 mei 2011 - 11:31
Eniavaswen

Eniavaswen

@ Rita: Goed idee, zal ik de volgende keer eens aan denken, als ze zo nog eens beginnen.

@Tarragon: Je hebt helemaal gelijk. Da's ook zo met die reclame voor Dettol. Da's goed om smetvrees van te krijgen. Het is trouwens ook bewezen dat kinderen die te hygiënisch worden opgevoed sneller ziek worden.
Dat zal bij ons zo geen probleem zijn, als ik mijn twee 'zwartjes' soms zie binnenkomen.
maandag 23 mei 2011 - 08:40
marero

Marero

das gezond en een badje is er goed voor,
maandag 23 mei 2011 - 11:39
Mandy

Mandy

Ik schijn als kind zijnde ook heel wat zand gegeten te hebben.......
maandag 23 mei 2011 - 21:38
daggie01

Daggie01

ach zand schuurt de maag
maandag 23 mei 2011 - 22:09
Mandy

Mandy

Daarom..... heel gezond......
maandag 23 mei 2011 - 22:11
Eniavaswen

Eniavaswen

Dat deed mijn dochter vroeger ook, alleen schuurde dat achteraf nogal in haar pampertje
dinsdag 24 mei 2011 - 09:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon