menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De zon .... en Doel

Ga naar meest recente reactie

porphyrion711

Porphyrion711

Ik ben vandaag richting Doel, Oost vlaanderen getrokken .

Doel heeft namelijk een wedstrijd gewonnen bij Vandemoortele .
Er was gratis friet en drank , alsook ben ik teruggekomen met 2L Frituurolie die ze daar gratis uitdeelde, 1 t shirt .... enkele posters en stickers...
En uiteraard enkele stekjes van planten die enkel in die omgeving groeit ....

Hierboven reden 1 , voor mij Reden 2 was voor de talrijke planten en dier (insect) soorten die daar aanwezig zijnb en die ik nog nergens in Antwerpen , met uitzondering van Hobokense polders en de kalmthoutse heide, heb zien groeien ....

Echt magnefiek wat je daar vind .... Stokrozen midden in de weg , hilaris om te zien ... een huis volledig bedekt onder klimop , dak en vensters ...

heb er zelf munt gevonden , maar een soort met een fluweelzacht blaadje en dat ONGELOOFLIJK hard ruikt!
Deze groeide zeer mooi tegen het hekken van De Centrale...

En dat is reden 3 waarom ik daar naartoe wou , Kernenergie het heeft iets ....

Gevaarlijk , maar wel "handig,nuttig"....

Zéér véél zon , vreug d , muziek en drank , Dit alles gemengd met goed gezelschap en je krijgt een fantastische dag .....

Groet van een nu wel zeer vermoeide Jens
zaterdag 23 april 2011 - 23:44
Gehenna

Gehenna

Groot gelijk Jens!
Daar wil ik ook wel naartoe maar ja ... ze denken hier dat je ter plekke dood valt daar
zondag 24 april 2011 - 09:25
porphyrion711

Porphyrion711

nou , valt wel mee hoor...

Ik leef nog en het was niet de eerste keer dat ik in Doel was
zondag 24 april 2011 - 10:02
jdcoster

Jdcoster

Nu is het al te laat, maar probeer volgend jaar eens de kersenbloesems in Fukushima te gaan bewonderen. Ik vermoed dat het daar zeer rustig zal zijn.

En vanuit Kiev gaat men ook al op excursie naar de omgeving van Tjernobil. Het schijnt dat de fauna en flora er wel bij vaart, nu er daar nauwelijks nog mensen zijn.
zondag 24 april 2011 - 21:46
Gehenna

Gehenna

Als ik nu eens zou laten kiezen tussen die 3 steden
Zal waarschijnlijk Fukushima worden wegens 'onbekend' want dat interesseert hem toch niet. Ver van mijn bed. Te ingewikkeld. Te veel oubollige opvattingen en verkeerde meningen.
't Zal de leeftijd zijn zeker? En de locatie doet er ook geen goed aan. Gemiddeld iq is rond de 75. Aan den toog word veel 'wijsheid' doorgegeven ...
Ge moogt geen groeten uit eigen tuin eten want door de zure regen smaken ze ook zuur en zo van die dingen die ik zo goed als dagelijks hoor in de buurt hier ...
Ge moogt geen onkruid uittrekken want dan komt het dubbel terug (dus laten ze het staan)
Er is weer een zwangere die het 'opgeraapt heeft van een wc-bril ... Ja want den dokter heeft dat gezegd! Wat wilt ge dat ik daar tegenin ga ... de moeite niet. Overtuigd van hun gelijk. Nutteloze spraak verkwisten, ben ik al lang op teruggekomen. Resultaat van dorpse inteelt zeker?
maandag 25 april 2011 - 09:39
Gehenna

Gehenna

Raadselen? Maar neen, geen raadselen maar verkeerde opvattingen en volksgeloof
dinsdag 26 april 2011 - 17:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon