menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Actueel weeroverzicht - website

Ga naar meest recente reactie

WeatherService

WeatherService

Een tuin en het weer. Soms gaan ze hand in hand en soms zijn ze elkaars vijand. Om jullie optimaal in te lichten over de actuele weercondities werd er een website ontworpen om jullie op vrijblijvende basis een concreet overzicht te geven van temperatuur, neerslag, luchtdruk, etc..

Een leuke nieuwigheid is dat jullie zelf ook kunnen meediscussiëren over het weerbeeld en zo maken we het mogelijk om vrij accuraat te voorspellen waar de onweersbui of een ander natuurfenomeen zich bevindt.

Neem gerust een kijkje op: weatherservice.be

* Let op, website nog in aanbouw. Zal rond 1 mei 2011 online komen.

Nicolas
vrijdag 22 april 2011 - 17:51
Polplastron

Polplastron

Ik ga persoonlijk altijd voor www.kmi.be
vrijdag 22 april 2011 - 19:26
WeatherService

WeatherService

Misschien is het wel leuk om de websites even te vergelijken . Wij weten inderdaad dat er ook andere, goede initiatieven bestaan, maar we proberen ons vast te houden aan het concept: een goed ingelicht man is er twee waard, waarbij onze focus vooral op het volgen van (nood)weer in de Benelux ligt.
zaterdag 23 april 2011 - 10:30
Gehenna

Gehenna

Als er melding gemaakt wordt van waar de straalstroom zich precies bevind is het goed. Ik vind die namelijk niet terug op de weerkaarten.
zaterdag 23 april 2011 - 13:54
WeatherService

WeatherService

@ pariodias, dat is omdat de website onderhevig is aan een update. Maandag zijn we hopelijk terug.

@ gehena, leuke opmerking, maar waarom heb je de straalstroom precies nodig?
zaterdag 23 april 2011 - 14:46
Gehenna

Gehenna

Gewoon een beetje interesse in het gedrag van het weer onder invloed van de straalstroom.
Op weersites is die niet te vinden, wel op andere sites maar niet op de meest voorkomende sat24 toestanden.
zaterdag 23 april 2011 - 18:37
Gehenna

Gehenna

By the way, onweer zit in't zuiden van België (shit weer niks) en Noord Frankrijk. Ik vermoed hier straks misschien toch regen en in de verte wat gerommel?
De eerste hoge minuscule wolkennevel is stilaan zichtbaar (vanuit mijn klein wolkenzicht toch)
Oesje, ne minuut .... voor zo ver ik kan zien ook de eerst wolken tussen 2 bomen door zichtbaar.

Misschien een goed huizeke maar ge ziet hier zo goed als niks van de lucht. En dat is héél jammer. Is er iets prachtiger dan een ontwikkelend onweer of storm?
Machtig gewoon, ZOOO nietig is de mens zi ...
't Kan voor mij ni hard genoeg stormen. Wat niet wil zeggen dat het constant moet stormen! Neenee, een mooi weertje en af en toe zo een paar botsende weerfronten
JIEHAA
Jammer voor de schade die er bijhoort. Ik vind dat erg hoor, maar de natuur herstelt zichzelf en de rest, tja, triestig voor de slachtoffers. Altijd kosten mee. Zelf ook meegemaakt. Het water spoot bijna tot tegen het plafond uit de afvoeren tijdens een klein stormke waarbij de dakpannen in't rond vlogen en bliksems constant insloegen op de kerkhaan en dansten op een kraan van een bouwwerf in rood, paars, blauw, oranje. En KNALLEN! Machtig gewoon ... en ik stond er midden in. Er stond zo'n klein meterke water in de straten toen.
En de opkuis? Met plezier gedaan en dat heb ik er voor over.
zaterdag 23 april 2011 - 18:58
WeatherService

WeatherService

@ Gehena, is goed! Ik zal die kaartjes van de straalstroom ook op de website plaatsen. Trouwens over gisteren. Er werd regionaal in West-Vlaanderen onweer/weerlucht gesignaleerd. Deze was afkomstig van een onweersbui in het centrale deel van West-Vlaanderen, maar was omwille van het tijdstip ook in de omtrek mooi te zien.

Vandaag minder kans op onweer en temperaturen rond 25°C als landelijk gemiddelde. Om reeds een tipje van de sluier te geven, volgende week wordt het minder koud dan eerst voorzien eerder deze week. De regen blijft ook achterwege! Wat een maand.

Hoe is dat met de plantengroei momenteel? Ernstig of valt het nog mee?
zondag 24 april 2011 - 10:27
Gehenna

Gehenna

Heel droog hier (centrum, vilvoorde)
De bamboe snakt naar water en die zit toch redelijk diep geworteld.
Alle potten hebben dagelijks water nodig (hele dag zon)
Buxus ziet er ook nogal dor uit. En veel is verbrand in de serre (hangt een zonnedoek over) of heeft brandvlekken op z'n bladeren.
Water in vijvertje verdampt met liters tegelijk.

In de omtrek: Veel stof. Patatten groeien niet, velden liggen er 'gebakken' bij, de beken staan laag ... wespen zijn heel actief en ik vind dat er redelijk wat hoornaren rondzoemen in vergelijking met 2 jaar geleden (heb er al een stuk of 10 doodgemept)
Dat zijn die hele grote wespen.

zondag 24 april 2011 - 11:14
WeatherService

WeatherService

Na twee weken, een heerlijke paasvakantie en een moeilijke update van de website is hij eindelijk terug online. Vertel gerust wat je ervan vindt en of er aanpassingen nodig zijn!

Groet,

Nicolas
maandag 25 april 2011 - 20:51
Gehenna

Gehenna

eens kijken. Heb vandaag niks gezien of gehoord van weerbericht en de barometer staat op 'veranderlijk weer' maar die moet geijkt of vervangen worden.
Ik wil gewoon een weerstation in ons hofke. En geen digitale rommel.
maandag 25 april 2011 - 22:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon