menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nederlanders

Ga naar meest recente reactie

tantelies

Tantelies

Zoveel mensen die hier lid zijn. Zijn er onder die ledeen ook nederlanders?
maandag 28 maart 2011 - 10:05
molleke32

Molleke32

Ja hoor, ikzelf ben Belgische, maar ik heb al verschillende zaadjes opgestuurd naar nederland
maandag 28 maart 2011 - 11:28
annis

Annis

Hier zijn best wel veel Nederlanders waarvan ik er een ben.



Annis
maandag 28 maart 2011 - 13:10
cee

Cee

Tuurlijk zijn hier ook nederlanders.

De vraag is eerder waar je geen nederlanders vindt? Overal waar je op reis gaat, al is het naar het hol van Pluto, je kan er nooit onderuit om Nederlanders tegen te komen.

Ik heb vrienden die een rondreis doen in Zuid-Oost Azië; in Indonisië een trektocht met, jawel, nederlanders, in cambodja en Laos idem. Gelukkig kunnen ze hun caravan niet op het vliegtuig meenemen, anders haal je ze er nog makkelijker uit!!

Maar het zijn toch zo leuke joviale mensen, die nederlanders, als ik er een hoor, wordt ik er altijd vrolijk van!

Doeg
maandag 28 maart 2011 - 13:37
Sarah

Sarah

ZUID-HOLLAND dus ook vertegewoordigt, met héééééél veel.
maandag 28 maart 2011 - 14:29
cee

Cee

Tja bij Lein is het eerder schooien OF plagen,
maar nooit alletwee, hehe

En heeft ze plaats tekort dan haalt ze wel nog maar een paar tegels uit haar tuin!
maandag 28 maart 2011 - 15:03
cee

Cee

Hopelijk is tante Lies niet afgeschrikt door al dat Nederlands geweld, maar in ieder geval zal ze twee keer nadenken vooraleer ze een gratis zaad topic zal aanmaken!

Een gewaarschuwd man is er twee waard; een gewaarschuwde vrouw,... moet je mee opletten!!!
maandag 28 maart 2011 - 15:52
tantelies

Tantelies

Nee ik ben niet afgeschrikt van al die nederlanders.ik ben er zelfs bij om. Ik vraag dat om dat ik op zoek ben naar iemant die met mij mijn planten en bloemen hyves beheert.
maandag 28 maart 2011 - 16:09
tantelies

Tantelies

Het is hier een leuk forum merk ik wat plagen elkaar helpen zo hoot dat te zijn . ik heb Het adres van de hyves bij mijn profiel gevoegt.
maandag 28 maart 2011 - 16:52
vincje

Vincje

om maar even terug te komen op het aantal nederlanders, hier nog een brabander!
maandag 28 maart 2011 - 22:09
jamssen

Jamssen

En hier een Limburger ook uit Nederland.

groetjes mlouise
maandag 28 maart 2011 - 22:21
marero

Marero

en ikke ben nen belg, ofnee beter gezegd ne vlaming
maandag 28 maart 2011 - 23:48
cee

Cee

Ze kunnen hier in België nog geen regering maken, hoe lang zou het dan niet duren om het land te splitsen?

Conclusie: België blijft bestaan, en zal nooit vergaan, tenzij misschien heel heel langzaamaan!

Groeten van een West-vluut
dinsdag 29 maart 2011 - 08:45
daggie01

Daggie01

ja hier een brabantse maar woonachtig in italie
dinsdag 29 maart 2011 - 09:26
molleke32

Molleke32

ja Cee daar heb je een punt
dinsdag 29 maart 2011 - 09:30
cetinel

Cetinel

ja seg! belgie is maar een vuist groot,moeten ze da ook nog splitsen??
o ja ikke ben een import-vlaming
dinsdag 29 maart 2011 - 11:31
cee

Cee

Wat niemand beseft is dat splitsen, heruitvinden en samenvoegen eigenlijk gewoon een Vlaamse/Belgische traditie is:

Vroeger was België bevolkt door verschillende keltische en germaanse stammen
Dan hebben de romeinen die staten samengevoegd tot Gallia Belgae
Dit gebied is opgenomen in het frankische rijk
Tijdens de Middeleeuwen viel het uiteen in verschillende feodale staten (Graafschap vlaanderen, Prinsdom Luik, Groothertogdom Luxemburg, Brabant,...)
Die Feodale staten werden wederom verenigd tot de zuidelijke nederlanden onder de Bourgondiërs
In de 15e eeuw kwam dit in handen van de habsburgers (Oostenrijk)
En nog wat later kwamen de spanjaarden hier de scepter zwaaien met keizer Karel
Dan was het terug de zuidelijke nederlanden met de habsburgers.
In de 18e eeuw zijn we overgenomen door frankrijk (Napoleon)
om tenslotte daarna de verenigde nederlanden te vormen onder Nederlands gezag
In 1830 heben ze dan België gesticht, omdat Frankrijk, Duitsland, Engeland en Nederland het maar niet eens werden waar wij bij mochten horen.

En nu zouden we niet meer mogen splitsen, dat is hier gewoon de traditie, ingebakken in onze genen!!!
Misschien kunnen we het eens opsplitsen in stadstaten, dat hebben we nog niet gehad, of deel van het verenigd Koninkrijk (Engeland)
Het kan me eigenlijk niet zoveel schelen, dat verandert toch niks voor jan met de pet.

Wel een beetje heel veel off topic, maar moest m'n hart eens luchten na 300 dagen mag dat wel eens, dacht ik
dinsdag 29 maart 2011 - 13:02
cee

Cee

Je zou bijna beginnen denken om Nederlander te worden.

Broodje kroket, leuk, geintjes, vla, lekker weertje, mazzel, zeeuwse mosseltjes, niet poepen op straat, doeg en het bakje patat kan ik gerust mee leven.

Maar als ik aan jullie Heineken en Grolsh denk, ben ik terug blij een belg te zijn

En om op topic te blijven,
Groeten van een, bij nader inzien, trotse vlaming en belg.

mijn vaderland, mijn vlaanderland, mijn nondedjus patatteland
mijn edel dierbaar Belgenland, mijn afgescheurd stuk Nederland,
mijn klei- mijn zand- en waterland, mijn baksteenland, mijn mortelland,
mijn vlammend autostradeland, mijn asfaltland, mijn fileland,
mijn platgewalste duineland, mijn afgezaagde bomenland
mijn doodgesproeide akkerland, mijn varkenspest- en konijneland
mijn beuter- en mijn vleesbergland, mijn afval- en mijn strontbergland,
mijn stinkend zwart rivierenland, mijn onvervalst hormonenland,
mijn vlaanderland

mijn vaderland, mijn vlaanderland, mijn scrupeleuze kwezelland,
mijn beevaart- en processieland, mijn Lourdes- en Oostakkerland,
mijn pasters- en mijn kostersland, mijn wierook- en wijwaterland
mijn middeleeuws katholiekenland, mijn Koekelbergse koningsland
mijn leeggelopen kloosterland, mijn instortende kerkenland
mijn trouwlustige priesterland, mijn duvel- en mijn trappistenland
mijn heidens land, mijn heilig land, mijn vloekers- en mijn stoefersland,
mijn zeverland, mijn dronkaardsland, mijn kust ne keer mijn kloteland,
mijn vlaanderland

mijn vaderland, mijn vlaanderland, mijn biefstuk- en mijn frietenland,
mijn rijstpapland, mijn pensenland, mijn vetgemeste stierenland
mijn velokoers- en kermisland, mijn kaartersland, mijn toebakland
mijn luizaarsland, mijn luiaardsland, mijn Tijl, mijn Lamme Goedzakland,
mijn waanzinnige oorlogsland, mijn eindloos droevig kerkhofland,
mijn ideaal passageland, mijn doorstroomland, mijn bastaardland
mijn onverteerd repressieland,mijn nog altijd smeulend naziland,
mijn Demer- Dender- en Dijleland, mijn Leieland, mijn Scheldeland,
mijn vlaanderland

mijn vaderland, mijn vlaanderland, mijn Maasland en mijn moerenland,
mijn Ruusbroek- en mijn Rubensland, mijn gezellig Gezelleland,
mijn Mercedes- mijn shoppingland, mijn carpetland, mijn lederland,
mijn dancingland,mijn discoland,mijn hard-rockland, mijn pizzaland,
mijn moederland, mijn kinderland, mijn bekept en mijn bekakte land,
mijn dwaze land, mijn lepe land, mijn wulpse land, mijn vrome land,
mijn zotte land, mijn zalig land, mijn nie beter of nie slechter land,
mijn gruwelijk en verrukkelijk land, mijn ondanks alles liefste land,
mijn vlaanderland

Met dank aan Willem Vermandere voor de heerlijke teksten
dinsdag 29 maart 2011 - 15:13
marero

Marero

kzou eigenlijk liever naar australië geëmigreerd zijn in den tijd [afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 29 maart 2011 - 17:04
cetinel

Cetinel

allee gij,zo ver weg.....
nee zou ik nie kunnen,alles achterlaten om in een ver land opnieuw te beginnen..wacht even....hm: geboorteland:turkije,woont in :Belgie maar t was mijn keus nie,ma en pa beslisten en wij moesten mee
en als nen patotter van 6 zeurt van,nee ik ga nie mee pakken ze die op en zetten op het vliegtuig
dinsdag 29 maart 2011 - 17:45
printemps

Printemps

In Australie gaan wonen
Alles is er droog en je mag (bijna)niets invoeren, ook geen zaadjes

mvg
dinsdag 29 maart 2011 - 17:58
Rita1960

Rita1960

't ja Tantelies, en dan is hier nog eens een echte Drenthsche..
Jawel ouderwetse spelling..

en Cee, mooie beschrijving van het Belgische.. ( en heeft Jaques Brel hier niet zo'n mooi melancholiek lied over gemaakt .. m'n Vlanderland)

Tuinfairy: en emigreren naar een ander land.. no way.

en wat mij betreft.. en met beetje landjepik heb ik geen probleem dus ik zou zeggen .. na 300 dagen nog geen regering.. opdelen en de franstaligen richting Frankrijk en de Vlamingen.. wees welkom..

dinsdag 29 maart 2011 - 20:01
Juelz

Juelz

Trotse betuwenaar he (gelderland)
tussen de rivieren in, aan de 1e kant de waal aan de andere kant de rijn.
dinsdag 29 maart 2011 - 20:46
marero

Marero

neeneenee da wordt hier nie verdeeld onder de fransen en de nederlanders, niks van, we maken der een vlaanderen van en een wallonië en voor mijn part het koninkrijk brussel, zijn we daar ineens ook vanaf, en wat is er nu plezanter als altijd maar over de grens te kunnen gaan winkelen!!!!
dinsdag 29 maart 2011 - 20:56
Juelz

Juelz

Brussel en antwerpen mogen best bij nederland komen de rest mogen ze houden
dinsdag 29 maart 2011 - 21:05
Matabish

Matabish

Waar moet ík dan naartoe???
Waalse pa - vlaamse ma - echtgenoot brusselaar !
Laat het maar zoals het is...
woensdag 30 maart 2011 - 01:48
Juelz

Juelz

Dat nog veel liever, maar een scheiding in belgië gaat ook niet echt veel goed geven denk ik.
woensdag 30 maart 2011 - 06:52
marero

Marero

matabisjken dan zijde ons eerste multicultureel lid hier, wat vinde daarvan, das toch een eer hé
woensdag 30 maart 2011 - 09:51
cee

Cee

Voor Matabish wordt dat dan een regeling zoals bij gescheiden ouders.
één week in Vlaanderen, tweede week in Walonië, en in het weekend naar Brussel

Met een driedubbele nationaliteit op je paspoort!!
woensdag 30 maart 2011 - 12:40
Matabish

Matabish

Matabish is idd. alleen gelukkig in een verenigd België, waar ze als kind al heel fier op was!
En zoals TuinFairy zegt... geef mij maar mijn sprookjestuin of m'n veranda, tussen de orchideeën, waar ik alle zorgen kan vergeten!
woensdag 30 maart 2011 - 14:48
an

An

ik kom ook uit nederland noord holland
woensdag 30 maart 2011 - 19:38
marero

Marero

matabishken waar kan ik fotos van die mooie tuin van jou zien??? ik wil meegenieten zenne
woensdag 30 maart 2011 - 22:25
Matabish

Matabish

Hier krijg je al een idee van mijn sprookjestuin...

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=35&tid=20931#top
woensdag 30 maart 2011 - 22:40
renate67

Renate67

hier nog een keer gelderland tussen de waal en de rijn net als juelz maar dan aan de oostkant
Renate
donderdag 31 maart 2011 - 00:32
Pistachio

Pistachio

Mijn grootmoeder was Hollandse dus geen kwaad woord over de Hollanders uit mijn mond. Een typisch verschil tussen Hollanders en Vlamingen op reis is wel dat onze Noorderburen veel luidruchtiger zijn en meteen iedereen weet dat er Hollanders geland zijn wat voor rustminnende mensen wel vervelend kan zijn en dat Nederlanders niet altijd doorhebben dat Vlamingen gewoon Nederlands spreken ipv Frans. Verder vind ik Nederlanders supergezellige mensen hoor! Ik ben zelf heel trots dat ik in Gent geboren ben, zou mijn stad nooit kunnen missen. Ik hoop dat België blijft bestaan, een merkwaardig maar zo charmant landje, zo veelzijdig, zo interessant! Verschillen tussen mensen zijn alleen maar boeiend, we kunnen van elkaar leren toch?
donderdag 31 maart 2011 - 09:17
Pistachio

Pistachio

Goeie taktiek Lein, wij beginnen soms ook Frans te praten om niet aan de praat te moeten raken met al te luidruchtige Noorderburen. Wij zijn stille, rustige genieters
donderdag 31 maart 2011 - 12:08
Juelz

Juelz

Ach zo erg zijn we toch ook weer niet hier?. oke ik geef toe dat ik met wat maatjes soms net iets te ver ga en soms net iets teveel heb gedronken en dat we net iets te luidruchtig zijn maar nou ook weer niet zo erg hoor.

donderdag 31 maart 2011 - 20:03
Rita1960

Rita1960

t'ja Dirk ik kan een heel eind met je meegaan..

wij zouden ons best redden

donderdag 31 maart 2011 - 21:14
Eve

Eve

Ik ben Vlaming, met een Nederlander getrouwd en we wonen in Engeland.
Wanneer we in Nederland zijn worden er lollen verteld over de Belgen, wanneer we in Belgie zijn moeten de Nederlanders eraan geloven, en wanneer we buitenlanders hier in Engeland tegen komen zijn we over de Engelsen bezig... onschuldig vermaak, allemaal, hoor
Maar Vlaanderen bij Nederland gaan horen? Nee, echt niet!


Eve
donderdag 31 maart 2011 - 23:04
Gehenna

Gehenna

Vlaanderen bij Nederland? Wmoehahaha! Dikke problemen direct. De wetten aanpassen die geen van beiden willen aanpassen, de prijzen die hier overal moeten zakken of in't noorden stijgen en dat gaat ook niet lukken. De nummerplaten, communautair geleuter over de ontpoldering van de Hedwigepolder ... de paspoorten, het onderwijs hervormen, de vakanties in 12 delen gesplitst, het belastingsysteem, ....
Geef mij maar ne goeiendag da'k die splitsende opstandelingen neerhaal
O-ooo! Volgens mij jaag ik ze naar Nederland. Gezien het grote aantal pro-splitsers
zullen er héél véél gronden vrijkomen zodat de belgen lekker veel kunnen planten en kweken in supergrote tuinen

We zullen maar alles laten zoals het is zeker en content zijn als we naar Nederland op vakantie kunnen zonder 'scheef' aangekeken te worden als zijnde 'nieuwe boerse belg-nederlander die ons geld kost' of zo
Daarbij, stel u voor dat ons koningshuis bij de koninging van Nederland intrekt omdat ze niet alleen als 'oude belgen' in brussel willen blijven. 21 juli wordt dan Albertjesdag in't oranje en z'n kinderen die moeten werken voor hun geld terwijl ze het woord 'werken' niet begrijpen
Tegen wie moeten we dan keeskop zeggen als we't zelf zijn? En wat met 'domme belg' ? Dan kunnen we dat niet meer zeggen, en nooit meer domme grapjes maken over elkaar?!
zaterdag 2 april 2011 - 21:19
Eve

Eve

Tegen wie moeten we dan keeskop zeggen als we't zelf zijn


We hebben morgen Nederlandse vrienden die langskomen, twee zussen die in Antwerpen opgegroeid zijn maar daar naar de Nederlandse school gingen. Dat was natuurlijk direct te horen dat ze Nederlands waren en die werden buiten de school altijd voor kaaskop uitgemaakt, en vinden dat dus een erg kwetsende term.
Ik noem die allerliefste echtgenoot van mij regelmatig eens 'mijn bolleke kaas' (op een hele lieve manier ), maar dat zijn erg lieve dames die langkomen dus ik zal moeten oppassen!

Wat dat 'domme Belg' betreft, dat stamt toch uit de tijd van de inquisitie - de intelligentsia was protestants and ging er voor de Spanjaarden vandoor naar Nederland, dus we waren efkens onze slimme koppen kwijt. Maar het duurde niet lang vooralleer we weer ingehaald hadden!

zaterdag 2 april 2011 - 22:29
dendrodan

Dendrodan

Nederlandes zijn hier zeker op het forum, denk soms zelf meer dan belgen. Zelf ben ik belg en werd vroeger geregeld uitgemaakt als kaaskop. Ben namelijk 1m96 en mijn eerste werk was bij een nederlandse firma 9 jaar lang. Geef ook de voorkeur voor oranje dan de belgische lions omdat dat deze nu eenmaal beter zijn in voetbal. Bij het wielrennen zijn dan de belgen beter, vroeger was er meer concurentie uit nederland
zondag 3 april 2011 - 13:12
Gehenna

Gehenna

Joop Zoetemelk bijvoorbeeld was nogal een krak op zijn veloke
Over dat beter zijn in voetbal ... voetbal word tegenwoordig gespeeld op't veld en daarna op de rechtbank. In België toch.
zondag 3 april 2011 - 17:05
tantelies

Tantelies

zijn er nderlanders die op hyves zitten? ik heb oon een hyves. http://wolkken.hyves.nl . Laat maar wetten als je een hyves hebt?
dinsdag 5 april 2011 - 16:39
Mandy

Mandy

O NEE, zeker geen opsplitsing van Belgie en dan Vlaanderen bij de Hollanden, ach nee.......ik kom uit Engeland, dan lange tijd in Nederland en nu al een poosje geemigreerd naar Belgie..... dan zou ik dus weer in Nederland wonen...... echt niet.... helemaal niet.......Geef mij maar het heerlijke sappige Belgische verse vlees in plaats van het ingevroren jarenoude afrikaanse import uit Nederland; al die heerlijke zoete kersen en ander fruit uit het midden van Vlaanderen.....mmmmmm;
de gezelligemensen en hun heerlijke heiligenfeesten: in de ochtend naar de kerk en dan meteen daarna aan de pils........een rijbewijs die VOOR HET LEVEN geldig is en maar 1/4 kost van in Nederland en ga zo maar door........haha....
nee hoor, ik blijf in Vloanderen.....


het leven is goe in het Vloaminger land..........
dinsdag 5 april 2011 - 23:28
Mandy

Mandy

Het is goed om tradities "wat" in ere te houden
dinsdag 5 april 2011 - 23:40
Mandy

Mandy

Hier hebben we het in de zomer een paar graden warmer
woensdag 6 april 2011 - 21:00
Rita1960

Rita1960

en hier????????

waterleiding+ gas (= vloerverwarming) riolering

en in de zomer... 4 graden koeler en een beetje meer wind en water (laatste als het goed is )

woensdag 6 april 2011 - 21:51
Mandy

Mandy

Fijn dat iedereen zo TROTS is op - en tevreden met zijn/haar stukje Belgische/Nederlandse grond........






donderdag 7 april 2011 - 08:34
Gehenna

Gehenna

Ik weet niet of ik nog zo trots ben op mijn gesplitst Brabant ...
Huurprijzen zijn onbetaalbaar, een huis kopen is hier stilaan onmogelijk als je een simpele arbeider bent en er is een overbevolking, alles wordt volgebouwd, het laatste groene plekje moet eraan geloven. Verfransing, nachtwinkels, pitta koten, files, ambetante mensen, vandalisme, lawaai, drukte, communautair geleuter, ambras over vliegroutes, ambras over parking C, wegenwerken, Diabolotax, hondenschijtsels, zwerfvuil, fijn stof, concentratiebuurten, armoede, niets voor de jeugd ...
In sneltempo gaat het achteruit. Het 'dorpsgevoel' is gewoon verdwenen.
donderdag 7 april 2011 - 09:31
Pistachio

Pistachio

Ja Gehenna, ik snap wat je bedoelt. Ik erger me het meest aan burenlawaai en het feit dat elk groen plekje wordt volgebouwd ... maar ik heb geen geld genoeg om een alleenstaande woning in het groen te kopen ... jammer .... Mensen leven zo dicht op elkaar en hebben geen respect voor elkaars rust ... heel spijtig. Je hebt dan een mooie tuin en wil ervan genieten maar in plaats daarvan moet je luisteren naar het geleuter van de buren en daar bovenop hun muziek ook nog ... hatelijk! En als je er wat van zegt ... gegarandeerd ruzie.
donderdag 7 april 2011 - 15:20
an

An

Hoi Tuin farie ik woon in de randstad ,een gedeelte er van bij polders dus genoeg groen om me heen (zou veel meer mogen,naar mijn zin is de wijkk nog niet groen genoeg)
ik zit 5 min lopen misschien iets meer van wei landen af ,maar om die wei landen zit een polder weg (waar te hard gereden wordt mag 60 maar ze rijden er................)
een auto snel weg wat over gaat in een auto weg.
een andere polder weg waar je ook niet lekker kan lopen kontinu op auto's letten,
en ja dan dicht bij een open water gebied waar je zwemmen kan (strandjes )en wandelen maar dat zit weer verder weg.(kwartier fietsen).
groen zat (kan nog veel meer ,als ik in de omgeving kijk van andere plaatsen)
maar het ziet er groen uit.alleen langs die weilanden kan je niet lekker lopen geen fietspaden dus je moet kontinu als fietser loper op letten dat je niet om ver gereden wordt.

donderdag 7 april 2011 - 17:08
Gehenna

Gehenna

De Waddeneilanden zijn zo schoon, de polders rond de schelde ook.
Maar ik hou van de kracht van de zee, het spel van eb en vloed ... prachtig gewoon.
donderdag 7 april 2011 - 22:52
an

An

Hoi Ghenna,
ik ben geboren in den helder (was een 6 maands kindje) en mijn ouders hadden een eigen woning op texel,daar heb ik een paar maandjes gewoond mijn zussen en broers zijn er op gegroeid op mijn broertje na,ze woonden aaan de dijk en dan tussen de middag gingen ze bij mooi weer zwemmen,
ik ben er een een aantal jaren geleden weer eens geweest met mijn zus die liet het huis van hun zien en waar ik als baby heb gewoond,en waar me vader naar school was geweest en geboren was en waar mijn zusters en broers zijn op gegroeid
(helaas moesten mijn ouders er weg omdat er geen werk meer was dus mijn vader is naar de randstad gegaan voor werk te zoeken )dat huis hadden ze toen voor 6000,-gulden gekocht nu staat het te koop te minste vorig jaar voor 350.000 euro dus kan je na gaan.
ben nu zelf met mijn gezin er nog een paar keer geweest voor vakantie ik zou er kwa rust en zo zeker willen wonen(mijn jongste Anouk zou er ook wel willen wonen) alleen je hebt er zo weinig kwa werk en hogere scholen
mijn vader heeft daar ook de overstroming mee gemaakt in 1953 zeeland wordt genoemd altijd van die tijd maar texel nooit.
ja ik ben dus ook gek op de wadden eilanden ik ken alleen texel op de andere ben ik nooit geweest ,
je merkt het al als je bij de boot aankomt die rust wat een verschil hier aan het vaste land is het jagen de tijd gaat tien x zo snel terwijl daar alles zijn gangetje gaat,

dat is mijn ervaring van waddeneiland texel
http://www.huizenzoeker.nl/koop/noord-holland/oudeschild/de-ruyterstraat-136/details.html zo te zien staat ons huis nog te koop hier zijn mijn broers en zusters op gregroeid het staat dus nog steeds te koop (en ik ben er een paar maandjes op gegroeid)
zit zo te kijken wat een tuin (het is alleen wel verbouwd heb ik gehoord van mijn zus zo zag het er niet uit toen wij er woonden zei mijn zus.

gr an
vrijdag 8 april 2011 - 18:27
an

An

ik kan me er ook niks van herinderen maar jammer dat ik dat niet mee heb gemaakt en dat ze er niet meer wonen.(helaas kan dat niet meer )want dan had ik er misschien nou ook gewoond (moet er alleen niet aan denken als dat eiland overstroomd en als je naar het ziekenhuis moet dan moet je naar vaste land dat is dus weer minder)
vrijdag 8 april 2011 - 19:02
Gehenna

Gehenna

Die overstroming heeft veel slachtoffers gemaakt. Ook op Texel en nog andere plaatsen. Dat interesseert me enorm en gelukkig bestaan er filmpjes van zodat we ons er toch een beeld over kunnen vormen. Als je kijkt op Earth en je vergelijkt en je ziet hoeveel er onder water stond ... Onvoorstelbaar!
Als ze geluk hadden om op een terp te wonen konden ze nog op het dak kruipen, maar de lagergeleden boerderijen ... totaal weg.
Terp is heuvel voor de Belgen en voor de Grunnigers wierde naar't schijnt, als ik de tv mag geloven en juist onthouden heb.
Die heuvels werden aangelegd om een droge plek te hebben (voor het vee?) tijdens hoogwaterstand maar werden later ook bebouwd. En dan ineens springtij en een storm ...
Heel interessant allemaal net als de Hedwigepolder die in Belgische handen is (jaja, héhé eigendom van een Belg) Daarbij, de belgen waren daar eerst om schapen te hoeden. Daar ergens in die streek.
En nu mogen de Nederlanders mij verbeteren als ik ergens mis ben
vrijdag 8 april 2011 - 21:09
daggie01

Daggie01

ik heb altijd in brabant gewoond
tegen de biesbosch aan
dat was echt heerlijk
10 min. met het bootje en dan zat je heerlijk in al dat natuurschoon
maar hier in Italie is het ook erg goed toeven
we wonen heerlijk in de bergen in een klein dorpje en bijna geen verkeer
alleen maar bergen met bomen en een leuk beekje op 50 meter van het huis
20 min. van zee en 30 min van de skipistes
ik heb hier ook werkelijk niks te klagen
vrijdag 8 april 2011 - 21:25
Mandy

Mandy

Dat lijkt me inderdaad een PRIMA plekje, zo te zien.....

Ik verlang af en toe terug naar mijn plekje in Devon (UK) midden in de glooiende heuvels, vlakbij zee en strand , mijlen ver kunnen kijken, zacht klimaat........en uren en uren kunnen lopen in de bergen........ zonder ook maar iemand tegen te komen...........
vrijdag 8 april 2011 - 21:33
Gehenna

Gehenna

Om na de wandeling een pub binnen te stappen en een zalige Guinness (want Leffe is er niet) te drinken.
Shut up Mandy, please Ik zie het zo voor me en ben er maar 1X geweest!
vrijdag 8 april 2011 - 22:06
Mandy

Mandy

Bijna niemand weet hoe mooi het daar is, iedereen denkt dat het er zoveel regent of koud is maar in de lente en de zomer is het zeker aan westkant, Devon en Cornwall zo mooi en zulk lekker weer.... maar goed..... ik mis die intense rust en stilte die je daar kunt vinden....... af en toe..... maar ik heb het hier nu ook best wel fijn......ik..mag..niet..klagen..
vrijdag 8 april 2011 - 22:12
Gehenna

Gehenna

Cornwall ... ach ja ... ooit ... op een dag ... Things to do before I die!
vrijdag 8 april 2011 - 22:27
Mandy
vrijdag 8 april 2011 - 22:31
annis

Annis

Dit jaar gaan we in Engeland een tuinreis maken in het gedeelte Kent- Sussex. Het hotel ligt in de badplaats Brighton. Hier is het niet zo rustig maar we zijn overdag onderweg om allerlij tuinen te bezoeken.

Annis
zaterdag 9 april 2011 - 09:19
Mandy

Mandy

Br... Brighton in de zomer...... lekker druk maar als je overdag die tuinreis maakt...... dat zal schitterend zijn......

Welke tuinen ga je bekijken?????
zaterdag 9 april 2011 - 09:21
Gehenna

Gehenna

Zo lang het maar geen Blackpool is ... tijdens de zomer ...
Wij gaan onze noorderburen bezoeken. Zeeland maar ik weet nog niet waar precies
zaterdag 9 april 2011 - 09:42
Mandy

Mandy

Ik zet mijn ligbed onder de bomen in het gras en ik droom dat ik daar ben waar ik wil zijn
zaterdag 9 april 2011 - 19:51
Rita1960

Rita1960

maar dan toch wel met de juiste temperatuur .. mag ik hopen

zaterdag 9 april 2011 - 20:38
Mandy

Mandy

Die droom ik er wel bij
zaterdag 9 april 2011 - 20:56
Rita1960

Rita1960

brrrrrr

zaterdag 9 april 2011 - 21:17
Juelz

Juelz

Als ik alles hier zo lees, dan zal het wel vreemd klinken.
maar ik zou juist graag in Amsterdam willen wonen .
en dan ook echt midden in amsterdam tegenover het CS.
Die drukte vindt ik Juist heerlijk.

maar als ik tegen de tijd dat ik op me zelf ga wonen een mooi huisje aan de overkant kan vinden bij rhenen (de utrechtse heuvelrug) of rondom den bosch een mooi huis kan vinden dan zal ik daar ook tevreden mee zijn.
zondag 10 april 2011 - 10:03
Juelz

Juelz

Ik zit nu nog in Tiel, en het enige wat we hier hebben is de waal, en de fruitbomen.
maar dat is ook alles, maar de stad lijkt me alleen wat de 1e jaren tot me 40ste ofzo.
daarna lijkt me weer lekker om rondom de heuvelrug te zitten of ergens rond den bosch.
zondag 10 april 2011 - 14:48
Gehenna

Gehenna

Amsterdam ... toen ik 12 jaar geleden voor het eerst in A'dam was was't ambras met ne vettige alcoholist die bitterballen uit de muur haalde. Ik had dat nog nooit gezien en het stond meneer niet echt aan dat ik daar naar aan het kijken was.
't Was ineens die hele straat tegen mij! 't Was van Domme Achterlijke Belg, wat sta je nou te staren? Ga terug naar je koeienland!
LOL, en toen was het ineens 4 Belgen (niet dronken) tegen de rest en raad wie het onderspit delfde? Er stonden daar (op een afstand) nog een paar Britten te roepen en te tieren en met blikjes te gooien maar die tellen niet mee want ze gingen als eerst lopen en stonden dingen te roepen van 'buitenlandse loosers ga naar je land en Brittannië voor Britten, buitenlanders buiten' zonder besef dat ZIJ de buitenlander waren.
Het was wel om 2u 's nachts ... kan je denken wat voor soort daar nog rondliep.
En toen kwam de politie ... en de Belgen bleven staan Waarom moesten we weglopen? Ze vroegen wat er gebeurd was en zeiden "nou, dan is deze straat ook eventjes schoongeveegd. Let wel op voor messen, jullie hebben geluk gehad"
maandag 11 april 2011 - 11:33
Juelz

Juelz

Tja, ik wil niet snel dood natuurlijk maar ik en me maatjes redden ons eigen prima midden in de nacht in amsterdam. En ik zal er echt niet omheen draaien en ik ben ook wel eens aardig aangeschoten althans wij. maar we zullen nooit iemand zomaar uitschelden doet 1 van ons dat wel dan is die gewoon niet meer welkom totdat hij beseft dat het niet goed is.
en is hij verplicht een rondje te geven in het café.

en voor de rest, mochten ze ons toch aanvallen dan verwacht ik eigenlijk dat ze levensmoe zijn want geen van ons blijft bij de 1e klap liggen we blijven opstaan en zullen nooit ervandoor rennen.
wat er ook gebeurt we komen altijd voor elkaar op en er blijft niemand zomaar achter.

en voor de rest ik heb niets tegen geen enkel persoon, doet die persoon normaal tegen mij dan doe ik normaal tegen die persoon en zo hoort het eigenlijk ook.
we hoeven het niet met elkaar te vinden als we elkaar maar respecteren om wie we zijn en wat we weten of doen.
maandag 11 april 2011 - 18:16
Juelz

Juelz

Ik heb een hekel aan mensen die echt dronken zijn en dan iritant worden.
dat soort mensen kan ik niet uitstaan, het maakt mij ook niet uit of ik cola of bier heb.
het smaakt mij allebei.

en over het algemeen ben ik niet z'n ruzie maker, hou er niet echt van.
heb ik me 19jarige bestaan meer dan genoeg ellende gehad.
nooit echt gelukkig geweest, tot de laatste paar maanden steeds meer.
hoorde gister weer dat me pa naast dystrofie/vermoeidheids ziekte/ pshygische problemen.
ook iets met de longen heeft weet niet meer hoe ze het noemen.
en resten van een longontsteking terwijl me pa al elke dag gewoon doodmoe is.
dus tja.

maar als iemand tegen me opkomt en die persoon zoekt ruzie, en ga ik er ook echt regelrecht tegen in. ik heb een echt een uitgesproken mening en als mensen me daardoor een l** vinden.
dan maakt me dat niets uit want ik maak me er echt niet druk om.

en we zijn allemaal wie we zijn, en daar zullen we het mee moeten doen of niet dan?.
we hebben elkaar allemaal nodig zowel de boer als de loodgieter, als de hovenier etc etc.
maandag 11 april 2011 - 22:47
daggie01

Daggie01

en ze hoeven niet eens dronken te zijn
vorige jaar voor de kerst kwamen we naar nederland met de auto
worden we bij breda aangehouden door de politie (zal altijd gebeuren 10 km voor dat je bij je vader aankomt )
dus doe ik netjes mijn raam naar beneden
zegt de eene agent tegen de andere
effe die klote pasta vreeters controleren
dat wordt nog lache want ze spreken geen engels ofzo
dus ik en manlief heel scheinheilig doen of we geen nederlands spreken
na een minuut of 5 vroeg ik het nederlands of ze dat op de politieschool leren zulke taal uit te slaan
wilde ze ook nog even de hond controleren
zeg ik tegen die agent haal de hond er maar uit (mijn politiehond)
durfde ze toch niet
hahaha mietjes
heb wel een klacht tegen ze ingedient
dinsdag 12 april 2011 - 09:11
Gehenna

Gehenna

LOOOOL Daggie! Deed ik ook hoor. Maar dan in Brussel, waar ze vanuit gingen dat ik toch geen vlaams sprak. Alsof Vlamingen niet in Brussel komen of zo ...
Hilarisch gewoon, hilarisch
Ik hield het wel serieus lang vol zodat ze goed hun gang konden gaan. Laat maar commentaar geven en op't eind vriendelijk zeggen "Dank u meneer, tot ziens. En dat tot ziens zal redelijk snel zijn want ik ga NU klacht indienen tegen uw onkunde, vooroordelen en taalgebruikt"
Zelfs na een identiteitscontrole beseften ze niet dat inwoners van Grimbergen wel eens vlaams zouden kunnen zijn ...
In ieder geval, ezels zijn het niet want een ezel stoot zich geen 2X aan dezelfde steen. Politie Brussel dus wel
dinsdag 12 april 2011 - 09:41
Eve

Eve

@ Mandy: we hebben vorig weekend in Somerset & Dorset doorgebracht: prachtig, he! Weymouth, Durdle's Door, en uiteraard gaan eten bij The River Cottage Canteen (superdesserts!). Het landschap is zo schoon, zo ... charmant!


Eve
zondag 17 april 2011 - 22:48
Mandy

Mandy

Hi Eve,
Was it a clear day at Durdle's Door?

Everything OK? How are the piggies doing????
zondag 17 april 2011 - 22:52
Eve

Eve

The piggies taste divine!! De 5 nieuwe zwijntjes voor dit jaar komen volgende maand, van die lieve Gloucester Old Spots weer. Ondertussen heb ik ook lamsvlees ontdekt (vorig jaar pas voor de eerste keer gegeten - ik was toen 36 jaar! ).

Yep, een straalblauwe hemel toen we bij Durdle's Door de memory card van de camera en telefoons volmaakten En Weymouth is gezellig, he, niet zoals die Belgische stranden met die lelijke appartementsblokken

Komt ge voor de Royal Wedding naar Engeland? Wij zijn geen royalisten, maar voor de sfeer alleen al gaan we naar London, tienduizenden mensen die met hun vlaggekes staan zwaaien, zo wijs! Tenzij het giet, natuurlijk, dan kijken we wel naar de tv met a cup of tea!

Ben ondertussen een rhubarb spice cake aan het munchen van BBC Good Food. Mmmmm, lekker! Een beetje zoals gingerbread met rabarber. Mijn Nederlandse echtgenoot is aan zijn derde stuk bezig

zondag 17 april 2011 - 23:38
Mandy

Mandy

Helaas kan ik niet komen, moet werken.......

Lamsvlees is mijn lievelingsvlees..... Zo lekker een lamsbout in de oven met wat kruiden ( rozemarijn erin gestoken ) en dan potatoes en parsnips erom heen..... en natuurlijk yorkshers erbij.....mmmmmmmmmm.......






zondag 17 april 2011 - 23:51
Gehenna

Gehenna

Ok, ik MOET Irish stew hebben. Met al dat geblaat over lamsvlees ... grote honger van gekregen
Efkes gaan piepen, de Guinness heb ik nog, de rest niet.
maandag 18 april 2011 - 15:27
Mandy

Mandy

De vraag was: zijn er ook Nederlanders op het forum........ en nu kletsen we over Engelsen, Belgen en Nederlanders.... enne die Tante Lies heeft slechts aan het begin de vraag gelanceerd maar heeft zich nooit meer in het debat gemengd...... vreemd.........
maandag 18 april 2011 - 17:57
Mandy
maandag 18 april 2011 - 18:04
Rita1960

Rita1960

nu ja.. zoveel reactie's op een simpele vraag
maar multi-culti is het wel

maandag 18 april 2011 - 19:27
Mandy

Mandy




Of druk " aan het turven"""""
dinsdag 19 april 2011 - 08:56
Eve

Eve

Arme tante Lies

Yorkshires zijn heeeeel erg goed om in de soep te dunken, trouwens


Een paar weken geleden waren we in Nederland, en brachten wat eten terug mee voor Nederlandse vrienden die hier in Engeland wonen. De boodschappenlijst begon met drop (erg logisch) maar de rest waren Indonesische spullen Geef mij maar boerekool

Meer dan twintig graden buiten, zalig! Bij under ook?

dinsdag 19 april 2011 - 17:01
Mandy

Mandy

drop....lekker... speciaal de zoute...mmmmmmm

het is hier ook lekker warm en morgen nog warmer.....echt zomer.......
dinsdag 19 april 2011 - 17:55
Mandy

Mandy

In UK kun je alleen heel veel eten uit INDIA krijgen maar geen Indonesisch.....

want die mensen waren natuurlijk in Nederland uit Indie.....wij hebben hier practisch geen Indiaase restaurants, helaas.......
dinsdag 19 april 2011 - 17:57
Knijntje

Knijntje

Hier nog eentje uit Nederland. Mijn eerste berichtje dus meteen een kennismakingsberichtje. Voorspoedig tuinjaar gewenst iedereen met veel plezier, genot en kennis.

Knijntje
dinsdag 19 april 2011 - 18:00
Mandy

Mandy

Dag Knijntje uit het mooie NoordHolland...WELKOM op het TUINforum..



dinsdag 19 april 2011 - 18:03
Knijntje

Knijntje

Dank jullie wel, dank jullie wel voor het welkom
dinsdag 19 april 2011 - 18:28
Eve

Eve

'die mensen waren natuurlijk in Nederland uit Indie'... ikke nieje snap! Het zijn rasechte Hollanders, maar wel in Antwerpen opgegroeid, schatten van mensen die al iets van 40 jaar in Engeland wonen en nog steeds een onmiskenbaar Nederlands accent hebben
Ik ben helemaal niet te vinden voor Indisch eten, en Indonesisch nog veel minder. Thai, daarentegen, ooooh da's lekker!! (Bijna zo lekker als onze piggies )

Knijntje, welkom!


25 graden op on terras vandaag, en het hele weekend lekker weer, zalig!
dinsdag 19 april 2011 - 20:03
Mandy

Mandy

Ik hou heel veel van Indiaas eten en Thais ook.... en af en toe Indonesisch zou ik ook niet afslaan.........

Het gaat een schitterend PAASweekeind worden, gezien het weer tenminste......

zal wel weer heel erg druk worden op de weg..... wees voorzichtig allemaal...............
dinsdag 19 april 2011 - 20:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon