menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dankbaarheid

Ga naar meest recente reactie

anderleven

Anderleven

Als tegenhanger voor het klaagatelier.
Alhoewel ik ook vind dat een mens af en toe eens zijn gal mag spugen.

Maar zo houden we het in evenwicht, anders lijkt ALLES zo negatief.
En er is toch veel reden tot dankbaarheid,....ja toch tuinliefhebbers.

Ik ben elk voorjaar weer heel dankbaar voor de natuur, alles heeft
'n prachtige kleur, de vogels die zo mooi zingen, het heerlijke warme
zonnetje.
vrijdag 31 december 2010 - 10:44
anderleven

Anderleven

Nou ga ik op m'n eigen topic reageren

Ik hoor net op de radio een plaat van John Mayer, daar word ik
nou vrolijk en dankbaar van, geweldige muziek.

Ook dankbaar dat de feestdagen bijna voorbij zijn, ik ben er niet
zo weg van die drukte.
vrijdag 31 december 2010 - 10:55
Mandy

Mandy

Ik ben dankbaar dat het in mijn keuken lekker warm is en dat mijn bruggetjes daar wortels aan het krijgen zijn..... zodat ik in de lente misschien wel 20 bruggen in mijn voortuin kan planten, in de ligusterblokken.....

Ik ben dankbaar dat mijn kipjes elke dag een eitje leggen ondanks sneeuw en kou en weer een beetje energieker zijn.......

Ik ben dankbaar dat ikzelf weer meer van "het leven" kan uitmaken: dat ik het mooie weer kan zien, de luchten, de zon, de groeiende planten/stekjes en dat ik steeds weer meer kan "genieten" .........

Ik ben dankbaar voor alle mensen, die "bewust of onbewust" hebben meegeholpen om dat te bereiken.......

Ik ben dankbaar dat ik gezond ben, dat ik een fijne baan heb, dat ik een dak boven mijn hoofd heb en elke dag heerlijk eten......

Ik ben dankbaar...... voor een oneindig aantal dingen.....
vrijdag 31 december 2010 - 12:10
lentemode

Lentemode

Zo werkt dat, Mandy !
We wagen de sprong naar MMXI en proberen er maar weeral het beste van te maken !
Slagen in wat we willen, is een streefdoel.
Slagen in wat we kunnen, is een must !

Groetjes,
Mia

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 31 december 2010 - 12:24
Peppody

Peppody

ik ben dankbaar dat we gezond zijn en dat we ondanks alles steeds de kracht vinden om door te kunnen gaan en het hoofd boven water weten te houden!

Verder ben ik de kerstman dankbaar die mij warmtematten heeft geschonken zodat ik over een paar weken alvast wat kan gaan zaaien. En ik ben dankbaar dat ik straks weer van de bloemen en planten kan genieten die in onze tuin groeien.

Maar vooral ben ik dankbaar dat ik een mooie gezonde dochter heb die van alle zorgen en perikelen nog geen weet heeft en lekker vrolijk door het leven gaat!
vrijdag 31 december 2010 - 13:18
kerstkind

Kerstkind

Ik ben dankbaar dat ik zóóóó positief ben ingesteld, ondanks de
narigheid van afgelopen maand.
vrijdag 31 december 2010 - 20:16
Rita1960

Rita1960

en ook ik ben dankbaar.
geluk..
baan..
man..
huis..
eten..
kleding..
bijna zelfvoorziend..
en vooral gezond met z'n 2 beiden..
en vol ideen..

groetjes,
Rita

en dit wens ik voor een ieder!
zaterdag 1 januari 2011 - 20:04
Pistachio

Pistachio

Wat een mooi topic! Als ik het even niet zie zitten, dwing ik mezelf te gaan zitten en even op te schrijven wat ik allemaal heb om dankbaar voor te zijn. Dat is nogal wat ... gezondheid, mijn ouders, mijn partner, vriendinnen, leuke collega's, een fijne job, een eigen huis, drie schatten van katten, ... er is zoveel. Het dankbaarst ben ik nog voor de opvoeding die ik van mijn moeder kreeg: oog hebben voor wat de natuur ons aan moois biedt, kunnen genieten van de kleine dingen in het leven, stilstaan bij het leven en wat belangrijk is itt zich verliezen in oppervlakkigheden, het belang van vriendelijk omgaan met mensen om je heen, het besef dat je met de jaren jezelf ook beter leert kennen met je sterktes en zwaktes en daardoor ook milder kan worden voor anderen, ... en natuurlijk ook voor de ontdekking van dit supergezellige en leerrijke forum. Fijn dat er hier ook plaats is voor dergelijke mooie topics naast tuintopics. Van elkaar leren en kunnen meegenieten van elkaars mooie verhalen en foto's en eveneens kunnen meeleven met de minder mooie momenten.
zondag 2 januari 2011 - 18:32
linkin711

Linkin711

Ik ben Dankbaar aan alle mensen op de kinderboerderij die me altijd helpen!!

Ook ben ik mijn ouders Dankbaar dat ze er terug zijn voor me.

En ik ben dankbaar aan al mijn vrienden en vriendinnen hier op het forum die me voorzien van zoveel wijze tuinkennis!!!!

Jens
maandag 3 januari 2011 - 22:32
marnik

Marnik

Ik ben dankbaar voor het feit dat zovelen dankbaar zijn.
zondag 9 januari 2011 - 19:14
Mandy

Mandy

Goed gezegd Marnik.... het is zo makkelijk om snel te klagen want we hebben allemaal zoveel om te klagen toch Maar af en toe moet je gewoon de tijd nemen om alle goeds wat je (nog) hebt eens op een rijtje te zetten

Je zegeningen tellen, zeiden de mensen vroeger en zo is het .....

We hebben het nog niet slecht hier allemaal, denk ik...... kijk eens om je heen.......en zie ook de kleine dingen ( die je af en toe door je eigen ellende niet meer kunt zien, weet ik wel !) maar dan opeens komt het licht er weer door heen en dan OPLETTEN en goed kijken..... en voelen...... en beseffen hoe rijk we zijn........


zondag 9 januari 2011 - 20:08
anderleven

Anderleven

Wat heerlijk alle sneeuw weg!!!!!

Ik ben dankbaar dat er dit land 4 seizoenen zijn, dat is nooit saai,
ik moet er niet aan denken,...altijd sneeuw...of altijd hitte....
Altijd hetzelfde weer om eerlijk te zijn lijkt het me saai.

maandag 10 januari 2011 - 10:43
lentemode

Lentemode

De nagel op de kop, Anderleven !
Stel je voor: een heel jaar wintermode...

Groetjes,
Lentemode.[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 10 januari 2011 - 12:16
Sarah

Sarah

Lentemode, ik ben het helemaal met je eens. Voor mij zou het helemaal saai worden want wij hebben een kleding winkel. Ik zie het al voor me altijd die donkere kleding. Ik zou er depri van worden

dus ben ik dankbaar voor de jaargetijde, hoewel ik zelf liever lent en zomer heb. maarja je moet centjes verdienen hè, voor de bloemetjes.

groetjes Sarah
maandag 10 januari 2011 - 12:35
anderleven

Anderleven

En wat te zeggen dat de dagen steeds langer worden, heerlijk toch
En straks de heerlijke lenteregens
maandag 10 januari 2011 - 15:56
anderleven

Anderleven

de paraplu heb ik al

Tuinbabbel

maandag 10 januari 2011 - 15:58
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik ben dankbaar als ik tot het besef kom dat de enige problemen die ik heb, luxeproblemen zijn en dat het enige waar ik over te klagen heb, onbenulligheden zijn.
maandag 10 januari 2011 - 16:06
LauraK

LauraK

Mooi gezegd Karen, want dit zal bij de meeste mensen (gelukkig!) wel het geval zijn.
Ik ben dankbaar voor alle goede dingen in mijn leven, en met mijn vermogen om
juist te kunnen genieten van kleine en / of eenvoudige dingen die het leven de moeite
waard maken.

Groeten van Laura.
maandag 10 januari 2011 - 16:40
Polplastron

Polplastron

Ik ben dankbaar voor de aangename ontmoetingen met jongeren die ik dagelijk heb op mijn werk.
Ik ben dankbaar voor mijn prachtige gezin.
Ik ben dankbaar dat mijn gezondheid relatief goed is en dat ik meestal mijn ding wel kan doen.
Ik ben dankbaar voor alle mooie dingen die er in deze, toch wel prachtige, wereld te ontdekken zijn.
Ik ben dankbaar voor al die leuke mensen hier op dit forum die je respecteren zoals je bent, met je eigen mening, eigen dada's, eigen geloof, ... Dat is echt fantastisch!
maandag 10 januari 2011 - 19:09
Mandy

Mandy

Ik ben ontzettend dankbaar als ik aan het eind van elke maand weer quitte speel

Ik ben dankbaar dat ik van zoooveel mensen stekjes en zaadjes heb gekregen ( zeker dit jaar!! met een eventuele !!! erge dure aankoop voor verwarming volgend jaar in zicht )

Ik ben dankbaar voor mijn kelder waar zulke heerlijke aardappeltjes liggen te wachten en voor de potten met droogbonen en tomatensap van afgelopen seizoen --- honger zal ik niet hebben samen met de eitjes van de kipjes een vorstelijke en gezonde maaltijd elke dag....

maandag 10 januari 2011 - 19:15
Mandy

Mandy

Jack Russells, leuke pittige beestjes.......

Misschien zijn ze ALLEBEI wel heel erg leuk..........



dinsdag 11 januari 2011 - 12:22
Mandy

Mandy

En 2 hondjes samen hebben het O zo gezellig..........
dinsdag 11 januari 2011 - 12:27
Mandy

Mandy

Hoe oud zijn ze eigenlijk?????
dinsdag 11 januari 2011 - 12:28
Mandy

Mandy

Veel sterkte met het kiezen dan
dinsdag 11 januari 2011 - 17:24
Rita1960

Rita1960

wel foto's laten zien hé Marianne,

ben erg blij dat jullie weer een hondje willen en idd veel sterkte met het kiezen.. (wordt erg moeilijk ben ik bang )

dinsdag 11 januari 2011 - 17:29
Mandy

Mandy

JR zijn tenminste wel honden met pit...... en actie...... leuk
donderdag 13 januari 2011 - 19:47
Mandy

Mandy

Even OPVOEDEN, heet dat
donderdag 13 januari 2011 - 19:59
Peppody

Peppody

een JR opvoeden... De voeding wel, maar de rest... Veel succes ADHD hondjes zijn het!
donderdag 13 januari 2011 - 20:05
Mandy

Mandy

Mijn broer heeft er een, INDY, super leuk beest, vanaf het begin kort houden, strak opvoeden en je hebt er heel veel plezier van......
donderdag 13 januari 2011 - 20:29
Matabish

Matabish

Ach TuinFairy, dat gaat allemaal erg meevallen!
Dat diertje voelt ook wel dat hij in een warm 'nest' terecht gekomen is!
Die gaat zich heel vlug aanpassen met al die vriendschap om hem heen!

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 14 januari 2011 - 01:38
Echinacea

Echinacea

Hier loopt ook een Jack russel,gekregen toen hij 6 jaar was, op een paar maanden hondenschool een heel lief beestje geworden. Maar het blijft altijd een Jack Russel.
vrijdag 14 januari 2011 - 08:27
Peppody

Peppody

en hoe zijn jullie de nacht doorgekomen? Is Jerrie een beetje rustig gebleven? Wij hebben een kruising tussen een border terriër en een cairn terriër. Qua karakter lijkt hij het meeste op een cairn terriër, hij is nu ongeveer 6 jaar, eindelijk een beetje rustiger maar hij blijft streken uithalen
vrijdag 14 januari 2011 - 09:33
Mandy

Mandy

Wat leuk. Ik ben blij dat het zo goed gaat.......

Hij zal zich best snel thuisvoelen.......

Ben benieuwd naar de foto's
vrijdag 14 januari 2011 - 13:27
Pistachio

Pistachio

Ik ben dankbaar dat dankzij Tuinfairy weer een asieldier een goed thuis gekregen heeft! Wat zal Jerry gelukkig zijn! Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's hoor ... gefeliciteerd met de uitbreiding van jullie gezin
zaterdag 15 januari 2011 - 11:54
anderleven

Anderleven


Ja....wij willen foto's
zaterdag 15 januari 2011 - 13:49
Matabish

Matabish

VAN HARTE WELKOM JERRY !!!

Leuk vriendje TuinFairy, veel geluk en plezier ermee!

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 15 januari 2011 - 16:12
Rita1960

Rita1960

leuk hondje Marianne. En ik hoop dat jullie er nog heel lang veel plezier en veel geluk mee hebben

groetjes,

Rita
zaterdag 15 januari 2011 - 17:44
anderleven

Anderleven


Leuk hondje .... en hij heeft een koeienprint net als mijn Duffel



Heel veel geluk met het beesie
zaterdag 15 januari 2011 - 17:48
cetinel

Cetinel

ik ben dankbaar voor elke nieuwe dag,voor mijn gezin,voor het feit dat ik nu op een iets of wat normale manier de trap op en af kan,dat ik ben dankbaar voor alle kleine dingen van alledag die zo vanzelfsprekend lijken maar het niet zijn.
zaterdag 15 januari 2011 - 18:35
Sarah

Sarah

Heel mooi hondje mooie diepe kleuren ook. Ziet er intelligent uit ook. Hier ga je nog veel plezier van krijgen. Geluk ermee hoor.
zaterdag 15 januari 2011 - 20:02
Peppody

Peppody

Hij ziet er leuk uit hoor! Veel plezier met jullie nieuwe huisgenoot!
zaterdag 15 januari 2011 - 20:18
Mandy

Mandy

Dat is een heerlijk hondje waar je dus ook veel gezelligheid van ontvangt......

Fijn dat ie nu al laat weten dat ie het naar zijn zin heeft. lik .... lik ......

zaterdag 15 januari 2011 - 20:26
Pistachio

Pistachio

Wat een schatje, hij heeft een hele leuke tekening vind ik. Wat schitterend dat er weer een zieltje gered is uit het asiel. Ik wens jullie hele fijne jaren toe samen met zijn drietjes!
maandag 17 januari 2011 - 11:06
Gehenna

Gehenna

Ik ben dankbaar dat ik net de paprikazaadjes kunnen kopen heb en mij ineens al veel beter voel dank zij een korte wandeling door een tuincentrum !

dinsdag 18 januari 2011 - 17:59
anderleven

Anderleven

Fijn Gehenna

Ik ben dankbaar dat ik heel lang geen pijn meer heb (fibromyalgie)
dinsdag 18 januari 2011 - 21:02
Mandy

Mandy

Een 20 tal Bruggen heeft worteltjes gekregen en 7 tussenstukken hebben wortels van ongeveer 6-8 cm.

Vandaag heerlijk die 7 Bruggen in potten gezet........ terwijl er een dun zonnetje scheen......

Samen met de 4 overgehouden Bruggen alweer een mooi beginnetje..... de resterende brugjes staan nog in de (warme) keuken totdat ook hun worteltjes nog wat groter gegroeid zijn......

Ik kan heel dankbaar rondkijken in mijn tuinhuis waar naast een 70 tal geranium/pelargonium stekken nu ook alweer bruggen staan..... te wachten op de lente....


.
woensdag 19 januari 2011 - 20:37
Mandy

Mandy

Vandaag was het heerlijk in de tuin....... Mijn sit-on maaier is gehaald voor de jaarlijkse servicebeurt dus heb ik meteen die hele hoek maar schoongemaakt en 5 kruiwagens met oude bladeren weggehaald...... dat ook weer schoon.......

Verder zag ik dat mijn knoflook er uitstekend bijstaat....... al 20 cm hoog en een mooi kleurtje..... heerlijk.......

En lekker koffiedrinken buiten in het zonnetje uit de wind...... zaaaaaalig........
dat was even genieten...


donderdag 20 januari 2011 - 20:02
Peppody

Peppody

Pascal heeft weer even een baan via het uitzendbureau!! Voor hoe lang is onbekend natuurlijk, maar ik hoop toch voor een hele poos, hij is nu toch vaak genoeg werkeloos geweest in de afgelopen 4 jaar!
Nu ik nog een (andere) baan
zaterdag 22 januari 2011 - 13:35
Mandy

Mandy

Heerlijk, Heerlijk, Heerlijk......

Ik hoop voor jullie dat hij het naar zijn zin heeft in de nieuwe baan en dat het maar voor een heel lange tijd mag wezen..... GEFELICITEERD........

een heel fijn weekend gewenst..... dag, Mandy
zaterdag 22 januari 2011 - 13:56
Mandy

Mandy

Fijn dat het met Jerry zo goed gaat..... hij zal voelen dat hij een goed thuis heeft gekregen, denk ik........
zaterdag 22 januari 2011 - 19:38
Jeannette1

Jeannette1

Ik ben dankbaar, dat Ger en ik ondank dat wij er nog lang niet zijn, ons geloof, hoop en liefde niet verloren hebben!

Ger en Jeannette
zaterdag 22 januari 2011 - 22:05
summerspookje

Summerspookje

het is te lang geleden
ik heb me al verweten ,
dat ik nog op het forum was
en al die leuke dingen las
ik ben danbaar voor al die dingen
die jullie zo bezingen
vriendschap,vreugde,gezondheid
niemand die benijd
oh!kon het zo maar blijven
en ieder mailtjes schrijven
t'is heerlijk zo een groep
t'is heerlijk zo een troep
we blijven waar we zijn
een heerlijk tuinfestijn

groetjes

Tuinbabbel

zondag 23 januari 2011 - 16:56
Mandy

Mandy

Ik ben heeeeeel erg dankbaar nadat ik mijn enige vrije middag, zondagmiddag, heb besteed aan het tikken van een verslag met cijfertjes ervoor en die ik maar niet juist onder elkaar kreeg!!!!!

Eindelijk is het mij gelukt....... de print previeuw was juist maar zodra ik het verstuurde kreeg ik allemaal uitschieters naar links, in de tab kolom..... paniek... totaal..... maar nadat ik van programma was gewisseld ging het goed........ Op mijn knietjes dus........



.

.
zondag 23 januari 2011 - 19:02
Gehenna

Gehenna

Ik ben enorm dankbaar dat mijn baas m'n outlook gefixt heeft. Dat ding zei al een jaar 'de map is vol' en niemand kende de oplossing. Alles geprobeerd, nada en de map bleef vol (maar was niet vol)
Wel mijn map is niet meer vol en alles staat mooi geklasseerd zodat werken véél makkelijker en leuker is. Zo overzichtelijk
woensdag 26 januari 2011 - 23:01
summerspookje

Summerspookje

ernstine@spijtig inderdaad dat hij of die mevrouw de nummerplaat niet gezien heeft , of het merk en kleur van de wagen , dag en uur,maar ge had het evengoed moeten gaan aangeven ,tegen onbekenden, want het zou kunnen dat die idioot,ergens anders nog iets had tegengekomen en dan hadden ze toch die gegevens, dan qhing hij zowiezo,
enfin ,nog goed dat alles goed afgelopen is , en dat hij spoedig hersteld van zijn handletsel

groetjes

summer
donderdag 27 januari 2011 - 11:37
Pistachio

Pistachio

Wat een akelige gebeurtenis Ernestine, het had inderdaad nog veel slechter kunnen aflopen, wat een enge mensen lopen er toch rond ... zo iemand zou toch nooit meer met de wagen mogen rijden! Veel beterschap voor je zoon!
zaterdag 29 januari 2011 - 15:00
Gehenna

Gehenna

Tja Ernestine, er zijn nu eenmaal stomme mensen die iets hebben tegen scooters omdat er 'lastige lawaaierige hangjongeren' op rijden en dus moet elke scooter dat maar uitzweten. Hopelijk plakt hij straks tegen z'n eigen huisgevel met zijn auto en middenvinger
Al bij al nog goed afgelopen!
dinsdag 1 februari 2011 - 12:32
Gehenna

Gehenna

En ik ben blij dat onze tuin 2 meter langer is dan we dachten maar nu staat het tuinhuisje wel te ver naar voren!
dinsdag 1 februari 2011 - 12:37
Peppody

Peppody

hé tof, hij doet het goed hé! Hij heeft het naar z'n zin bij jullie!
dinsdag 1 februari 2011 - 19:43
Peppody

Peppody

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een andere functie!! En ik mag maandag al beginnen!
dinsdag 1 februari 2011 - 19:47
Matabish

Matabish

Oh oh Peppody, wat fijn dat de [afbeelding verwijderd niet-https] toch eindelijk van achter de wolken tevoorschijn komt voor jullie!!!
Veel plezier met je nieuwe betrekking!
Nu nog het huis verkocht krijgen, maar dat lukt wel deze lente...
dinsdag 1 februari 2011 - 19:53
Rita1960

Rita1960

wat goed Esther..

ben erg blij voor je!

groetjes,

Rita
dinsdag 1 februari 2011 - 20:11
Mandy

Mandy

Fijn Esther, allebei weer een baan....... heerlijk......
dinsdag 1 februari 2011 - 23:32
jamssen

Jamssen

super Esther, van harte gefeliciteerd.

groetjes mlouise
dinsdag 1 februari 2011 - 23:37
Mandy

Mandy

Ik ben hartstikke dankbaar dat ik een ongelooflijk fijn weekend heb gehad: veel oude en nieuwe vrienden, een paar heerlijk gezellige buren en nog wat kennissen en samen genieten van allerlei hapjes en drankjes die we allemaal ingebracht hadden en waar we gezellig kletsend van hebben gegeten.........

en het allerleukste was wel dat bijna iedereen plantjes en zaadjes bij zich had......dus het is wel voor te stellen hoe de chaos was na verloop van tijd.......

en veel post....... iedereen bedankt daarvoor......keigoed....



dinsdag 1 februari 2011 - 23:37
Peppody

Peppody

dankjulliewel allemaal!
vrijdag 4 februari 2011 - 20:09
Mandy

Mandy

Hoe gaat het met je huis???? Esther???
vrijdag 4 februari 2011 - 20:13
Peppody

Peppody

welke van de 2?

Het ene (duitsland) staat er nog, nog steeds met stutten tussen de muren en de scheuren groeien nog altijd. (niet superhard, maar toch). We hebben van de verzekering van de buurman eindelijk toestemming gekregen om een aantal zaken te laten repareren. Afgelopen woensdag is een aannemer geweest en die gaat ook weer een rapport opmaken daar de bedragen van de verzekeraar te laag zijn ingeschat. Nu mogen die dus met elkaar gaan bakkelijen..

En dat andere huis staat in mei 4 jaar te koop, de hypotheektermijn loopt dit jaar af en ik vrees met grote vrezen....
vrijdag 4 februari 2011 - 20:24
Mandy

Mandy

Het eerste is in ieder geval een goed bericht: als je kan gaan repareren wordt het hoogst waarschijnlijk beter en de verzekering zoekt het maar uit..... hopelijk....

Het tweede is beroerd...... meer dan.... hoop dat het voorjaar gunstig zal zijn.....

vrijdag 4 februari 2011 - 20:40
Mandy

Mandy

Heerlijk... kan me voorstellen hoe fijn dat is.....
En nu maar hopen dat het goed gaat lopen.....( ha dat rijmt) en dat de mensen toch niet naar de stad gaan rijden omdat het daar goedkoper is of dat je daar meer keus hebt of.... nou ja vul maar in.......
zaterdag 5 februari 2011 - 16:23
Jeannette1

Jeannette1

Ger en ik zijn zeer dankbaar, dat het darmkankeronderzoek van Ger goed is verlopen en de uitslag vandaag gunstig was.
Niets verontrustends gevonden!

zaterdag 12 februari 2011 - 00:20
Sarah

Sarah

Jeanette en Ger, gefeliciteerd met dit goede nieuws.

Groetjes Sarah
zaterdag 12 februari 2011 - 09:43
Mandy

Mandy

Weer iets om DANKBAAR voor te zijn...... Fijn Ger en Jeannette....... (ziePB)


Ik ben vandaag ook heel blij met het zonnetje dat schijnt, een lekker temperatuurtje, het lijkt net LENTE buiten, zoveel vogeltjes tjielpen en zingen, de kip en de tortels en de houtduiven staan samen met de merels, vinkjes en musjes op en onder de voederbak te eten en te drinken...

Er zijn ook vandaag weer verse eitjes, het lijkt wel of het gras al groeit, de ribussen staan mooi roze te zijn en de krulhazelaars ruiken nog steeds even lekker........de groene specht loopt voor de vijver naar miertjes te pikken, mijn autootje staat er schoon en heel bij en vanavond eet ik lekker een lamsboutje met geroosterde aardappels en spruitjes en ik maak een appel/zwartebessen-crumble als desert..... misschien wel met wat ingevroren slagroom erbij......mmmmm

Klagen???? ik (nu) niet.....
zaterdag 12 februari 2011 - 11:50
jamssen

Jamssen

He Jeannette eindelijk weer eens goed nieuws voor jullie.
Wat zullen jullie hier blij mee zijn.( en ik ook)

veel liefs mlouise
zaterdag 12 februari 2011 - 13:40
marero

Marero

zeeeeeg mandy de zever liep al bijna over mijn kin tot ik aan de spruiten was, die lust ik niet
zaterdag 12 februari 2011 - 15:09
kerstkind

Kerstkind

Ik ben dankbaar dat "onze vrienden" in Bleiswijk weer reden hebben
om vrolijk te wezen.
Dat maakt mij ook weer vrolijk
Ook ben ik dankbaar dat ik die nare griep weer te boven ben
..........poepoeh.
Enne....ik zal ook dankbaar zijn als ik de volgende week weer gewoon
aan het werk kan

groetjes José
zaterdag 12 februari 2011 - 16:14
jamssen

Jamssen

Ik ben dankbaar dat mijn dochter eindelijk een huisje heeft gevonden en gaat samenwonen.
Ik ben dankbaar voor Ger zijn gezondheid.
En ik zal dankbaar zijn als ik weer beter ben en weer aan het werk kan gaan.

mlouise
zondag 13 februari 2011 - 23:46
marero

Marero

en ik ben dankbaar dat het weer eindelijk richting lente gaat en ik dus lekker in de aarde kan wroeten
zondag 13 februari 2011 - 23:47
Mandy

Mandy

Ik kan me ook weer melden hier want ik heb vanmiddag te horen gekregen dat ik met algehele stemmen het recht heb gekregen om voorzitter te zijn van een onderdeel van onze stichting...... wat een eer.... wat een eer...

betekent natuurlijk wel dat ik ook van de zomer helaas minder tijd zal hebben voor mijn tuin........

Maar ik ben dankbaar voor het vertrouwen........


.
maandag 14 februari 2011 - 19:28
Rita1960

Rita1960

da's mooi vrouw!

maandag 14 februari 2011 - 20:29
marero

Marero

proficiat mandy
maandag 14 februari 2011 - 21:16
Mandy
dinsdag 15 februari 2011 - 00:56
renate67

Renate67

Blij gelukkig dankbaar jubel juich hoera
het is mooi weer schitterend en ik heb een half uur de tijd om de tuin in te gaan (als mijn kleuter en zijn vriendje me met rust laten) en de kleine irisjes bloeien vandaag voor het eerst (foto volgt nog)
Renate
woensdag 16 februari 2011 - 14:49
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik ben dankbaar omdat ik zo lieve schoonouders en ouders heb die goed voor mijn kindjes willen zorgen als ik binnenkort even opgenomen moet worden. En ik ben ook dankbaar dat er zo goeie dokters zijn die op tijd alle gemene virusjes kunnen weghalen zodat je niet echt ziek wordt en ik deze zomer weer volop van mijn plantjes kan genieten.
donderdag 17 februari 2011 - 10:20
marero

Marero

en ik ben dankbaar dat de pillekes die ik een paar dagen geleden van meneer doktoor voorgeschreven kreeg voor mijn longskes eindelijk beginnen te werken dat ik mij beter voel
donderdag 17 februari 2011 - 19:43
Mandy

Mandy

Ik hoop dat je niet lang opgenomen hoeft te worden enia

In ieder geval: snel beter worden en heel gauw weer thuis.......
donderdag 17 februari 2011 - 19:53
Pistachio

Pistachio

Ik ben dankbaar omdat mijn buren eindelijk de schermen gaan installeren op hun dakterras zodat ik toch weer een beetje privé krijg in mijn tuin. Die waren al eeuwen aan ons beloofd, nu ja, ik zal het maar geloven als ze er staan maar ik verheug me er wel op. Nu voel ik me zo bekeken telkens ik in de tuin zit te zonnen of in de aarde zit te wroeten ... echt niet fijn.
zaterdag 19 februari 2011 - 11:34
Eniavaswen

Eniavaswen

@ Mandy: Gelukkig moet ik maar één dagje binnen, als ik weer goed wakker ben, mag ik naar huis. Maar daar moet ik een weekje goed rusten en da's niet zo makkelijk met twee kleuters die hun mama heel erg nodig hebben. Daarom ben ik zo blij dat iedereen klaarstaat om bij te springen zodat ik de rust kan krijgen die ik nodig heb.

Pistachio, ik kan me zo inbeelden hoe je je voelt. Sinds een half jaar hebben we ook privacy in onze tuin en dat is zaaaaaaalig.
maandag 21 februari 2011 - 08:28
Mandy

Mandy

Ook al is het maar een enkel dagje ( wat soms toch heel lang kan zijn -- en misschien pijnlijk) wens ik je HET ALLERBESTE, Enia, en fijn dat je je kindjes goed onderdak weet........
maandag 21 februari 2011 - 09:19
marero

Marero

oei enia, ik hoop dat je vlug terug genezen zijt zenne hou je sterk hé meid
maandag 21 februari 2011 - 13:55
Pistachio

Pistachio

Ik ben dankbaar dat ik dit supergezellige, leerrijke forum gevonden heb waar het altijd aangenaam toeven is, om iets bij te leren, te lachen, mee te leven, van foto's te genieten, ... Ik zou jullie niet meer willen missen!
maandag 7 maart 2011 - 16:33
minouke

Minouke

Pistachioke, wij aan jou ook niet
maandag 7 maart 2011 - 17:03
Mandy

Mandy

Pistachio, ik denk dat velen dat met jou dat voelen anders waren er niet zoveel van ons dagelijks hier


En Lein, wat een geweldige buurvrouw heb je......











.
maandag 7 maart 2011 - 17:05
Mandy

Mandy

ENIAVASWEN..... han Enia. HOE GAAT HET INMIDDELS MET JE????

Weer thuis .. met de kindjes....

Hoop dat alles goed is gegaan in het ziekenhuis en dat je lekker opknapt en kunt genieten van het heerlijke weer.......




.
maandag 7 maart 2011 - 17:07
Mandy

Mandy

Ondanks een beetje koude wind is het heerlijk om buiten te zijn...

Heb gisteren een tiental meter vol gagel gekortwiekt.......die langs en over de vijver hing.........






.

zalig om weer in het zonnetje te kunnen werken.....
maandag 7 maart 2011 - 17:11
Mandy

Mandy

Maar morgen wordt het ook weer zonnig..... heerlijk.......
maandag 7 maart 2011 - 17:40
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi, hoi, ben alive and kicking. allé, 't is te zeggen, zolang ik op mijn gemakje in de zetel kan liggen. Ongeloofelijk dat ze je na zo'n narcose direct naar huis sturen. Eerst een halve dag met honger en zenuwen gewacht, dan een stagaire die de baxter door mijn ader stak ipv erin en als je 2 uur wakker bent, mag je vertrekken. 'k Was wel blij om mijn kids terug te zien. Het viel hun wel tegen dat hun mama zo slapjes was, maar ze zijn SUPERflink geweest.
Qua pijn viel het goed mee, maar ik moet opletten om geen bloeding te krijgen door te snel te veel te willen doen. En laat mij nu juist een actieve, jonge moeder zijn midden in de zaaitijd. Gelukkig heb ik nog een weekje bijgekregen omdat ik blijkbaar toch iets te actief was. Rusten is blijkbaar in de zetel liggen en niet rustig mijn ding doen.
Rustig buiten in het zonnetje zitten mag wel en daar heb ik nu gelukkig heel veel tijd voor. Joepie!!!
maandag 7 maart 2011 - 18:25
Mandy

Mandy


FIJN VOOR JE......

beterschap en geniet dan maar lekker deze week
maandag 7 maart 2011 - 18:41
kerstkind

Kerstkind

Hoi Ania,
fijn dat je weer thuis bent, maar doe vooral rustig aan.
Geniet nog maar een paar daagjes, je hebt nog tijd genoeg om te zaaien,
ploeteren en werken in de tuin.
Dat loopt niet weg he?
Van harte beterschap gewenst,
José
maandag 7 maart 2011 - 19:11
marero

Marero

beterschap enia en laat je maar lekker vertroetelen zenne
maandag 7 maart 2011 - 19:12
Rita1960

Rita1960

van harte beterschap Enia..

laat je nog maar een paar dagen lekker verwennen voordat je zelf je aan de bak moet..

groetjes,

Rita
maandag 7 maart 2011 - 19:30
Matabish

Matabish

Hallo Eniavaswen,
Fijn dat het weer achter de rug is en dat je nu rustig thuis kan beteren!
Met deze koude heb je nog tijd genoeg om te zaaien, dus geniet van je gedwongen rust!
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 8 maart 2011 - 00:18
Pistachio

Pistachio

@ Minouke ... bedankt voor het lieve antwoord

@lein ... moet zalig zijn zo'n buurvrouw, is een zegen hé

@iedereen ... het wordt zonnig vanmiddag dus geniet ervan wie kan! ik ga een shoppingtripje doen in 't stad, er zijn ook een paar mooie bloemenwinkels dus ... en dan nog een beetje zonnen tussen te paaslelies in de tuin ...
dinsdag 8 maart 2011 - 07:51
Gehenna

Gehenna

Ik ben dankbaar voor de paardebloemen in onze tuin.
Hebben we lekkere verse blaadjes, héél gezond!
Lever zuiveren hé .... nieren ook

Maar volgende maand mogen ze wel verdwijnen hoor.
vrijdag 11 maart 2011 - 07:40
Mandy

Mandy

Het was heerlijk weer vandaag.... zonnetjes en lichte wind..... lekker vanmiddag naar de SAHARA geweest en een paar uurtjes uitgewaaid.......

Zalig met je voeten door het zand......... leek wel LENTE......
zaterdag 12 maart 2011 - 04:39
summerspookje

Summerspookje

ik ben dankbaar ,dat ik in het kleine belgieland woon , en Niet in japan , waar die mensen met verschrikkelijke miserie kampen,
maar ik vind het spijtig dat ik ginds niet ben om te helpen , alhoewel , helpen een groot woord is , want WAAR KAN JE NU DIE MENSEN MEE HELPEN, miserie , miserie , ik heb het echt moeilijk met hun angst en wanhoop,je staat er zo machteloos tegenover

summer
zaterdag 12 maart 2011 - 04:55
Gehenna

Gehenna

Summer, nog een geluk dat het in Japan is. Een rustig, héél gestructureerd volk.
Ergens anders zou het aantal slachtoffers veel hoger zijn.
Erg genoeg, het is daarenboven nog eens winter.
Ik ben ook blij dat dit overdag gebeurd is en niet 's nachts.
zaterdag 12 maart 2011 - 09:51
Mandy

Mandy

De vlinders vliegen hier ook al lekker rond: heel veel citroenvlinders en dan nog een aantal bruintjes... Ze maken veel gebruik van mijn witte muur op het zuiden..... Later in het jaar zitten dan nog wat atalanta's elke ochtend op die muur..... schitterend...

Ik heb een terracotta vlinderpot gekregen en ik hoop dat ze daar gaan overnachten......
vrijdag 25 maart 2011 - 09:51
summerspookje

Summerspookje

mooi zeg , daar is hier nog niks van te zien , maar wel hele dikke hommels, en daar ben ik niet zo gek op , over twee jaar , zat hier een nest, gans de gazon zat vol van hommels , de kids konden er niet op lopen , de brandweer kwam ze niet halen , ze waren beschermd,ik heb ze tot mijn schande dood gedaan, en afgesloten van hun nest , het deed me pijn , maar er waren er ZOVEEL , dat het echt een invasie was,de kids waren echt niet veilig meer , geen voet kon je verzetten , ze steken wel niet zo als een wesp, maar toch,enfin ,gedane zaken maken geen keer , en ik hoop dat ze niet in mijn tuin nesten

gr

summer

Tuinbabbel

vrijdag 25 maart 2011 - 11:24
cetinel

Cetinel

en ik ben dan jjuist zo blij me hommelkes die door mijn tuin zoeven..
hopelijk gaan ze snoepen van mijn abrikozenbloesem,dan heb ik mischien al paar abrikoosjes dit jaar...
we zaten buiten te eten en der cirkelde der een constant rond mijn hoofd,je zag mijn man bezorgd kijken...allee zeg! en die gaat nie weg...
je zag m ook vreemd naar mij kijken datik dat allemaal nie vond storen....
vrijdag 25 maart 2011 - 11:29
cetinel

Cetinel

ik denk dat het om de atalanta gaat? mischien in de rapte verkeerd geschreven....
vrijdag 25 maart 2011 - 11:36
summerspookje

Summerspookje

cetinel@j
aja , van mij mag er ook een paar rond zoemen , maar TOEN , was toch toch wel een beetje TEVEEL van het goeie,ge had het moeten zien ,met honderden als het er niet meer waren , een echte zwerm , en dan ga je er toch wel effekes onderdoor hoor,
gr

summer
vrijdag 25 maart 2011 - 11:59
Mandy

Mandy

Juist, atalanta's zijn het..... dat heb je als je het niet naleest

Hier ook volop hommels en bijen.... goed teken.....laat ze maar lekker rondvliegen ( inderdaad, niet teveel natuurlijk) en alles goed bestuiven.......
vrijdag 25 maart 2011 - 19:58
Mandy

Mandy

Is dat echt zo?
vrijdag 25 maart 2011 - 20:18
Rita1960

Rita1960

Yep,

zijn dol op rottende appelen..

vrijdag 25 maart 2011 - 21:15
Mandy

Mandy

Weer wat geleerd, ga ik doen....... Vind het zo'n mooi gezicht.... straks als het een beetje warmer is in de nacht .... en dan om 6 uur, 7 uur in de ochtend, zitten ze op de witte muur...... schitterend......
vrijdag 25 maart 2011 - 21:24
Mandy

Mandy

Zo, ik heb er al weer 2 uurtjes tuinwerk opzitten..... Lekker zonnetje erbij......

even een toast ( uit het fornuis ) met een bak warme thee erbij..... pauze...

Zo dadelijk ga ik de eerste tomaten verspenen en daarna de randen van het gras knippen.......

Morgen fijn aardappelen in de grond zetten......
zaterdag 26 maart 2011 - 09:12
Gehenna

Gehenna

Nu al atalanta's gezien?! Da's vroeg.
Ik heb gisteren een dagpauwoog of 'kleine vos' gezien. De kat zat erachter en heb de kat tegengehouden en zodoende de vlinder niet echt bekeken. Het was zeker geen atalanta want die zijn groter (dacht ik toch)
zaterdag 26 maart 2011 - 21:14
Gehenna

Gehenna

Wel ik ben de framboos dankbaar dat ze in de tuin van de buur de kop opsteekt in groot aantal. Die moeten van frambozen niks weten, vorig jaar hadden ze de mijn gewoon afgesneden en hun onkruid laten staan. Nu mogen ze graven en is er een deel onkruid weg.
Stout van mij maar 't was de bedoeling
zaterdag 26 maart 2011 - 21:46
renate67

Renate67

Vanmorgen schijnt de zon, gisteren was het hier zo saai.
Hopen dat de zon vadaag blijft schijnen.
Wel nog even wachten met naar buiten gaan, het is nog maar 0 graden.
Renate
zondag 27 maart 2011 - 09:40
Gehenna

Gehenna

Ja, vandaag 1,5m² tuin gewonnen!
Het heeft 4u geduurd, mijn hand ziet blauw, mijn duim ligt open, maar de reuzegrote lavendel ligt in mootjes in het compostvat. Een deeltje toch, de rest is voor het containerpark. Jammer maar hij werd veel te groot.
Allemaal met de snoeischaar behalve die dikke takken onderaan
Ik ga me toch eens een hakselaartje aanschaffen hoor.
zondag 27 maart 2011 - 18:42
Mandy

Mandy

Ik heb hier ook zo heeeeerlijk in het zonnetje in de tuin gewerkt:

een 200 aardappeltjes in de grond gezet en 2 bakken vol met red baron- en Stutgarter uien geplant..........

De bloemetjes uit de aardbeien gekeken en ja hoor: al 2 bloemetjes

En daarna zalig even plat in mijn stoel in de zon......

Een vers gebakken stokbroodje met kaas opgepeuzeld en een bak zelfgemaakte yoghurt erbij......

Nu nog een uurtje de sauna in en dan ben ik geheel tevree ( en schoon)

zondag 27 maart 2011 - 19:41
cetinel

Cetinel

amai,serieus gewerkt mandy,ik heb hier 118 poters in de grond gestoken en nog wa onkruid uitgetrokken.
mijn uien had ik eerder al geplant,ook red baron en stuttgarter.
ik wou nog wa in de hof rommelen maar kreeg bezoek..
een sauna he,da zou ik wel kunnen bezen voor mijne rug
ik moet het doen met liggen weken in een heet bad(word je ook redelijk schoon van hoor)om de spieren wa te versoepelen,en af en toe laten"trekken" door echtgenoot helpt ook wel es(maar niet altijd)
bij mij nog niks in de bezen,morgen krijgen ze een uitbrander
zondag 27 maart 2011 - 20:07
Mandy

Mandy

Zojuist de groententuin besproeid en als ik dan alles zo lekker zie groeien........de aardappeltjes komen op, de aardbeien staan fris en donkergroen en vol bloemetjes, de knoflook en de uien staan als soldaatjes keurig in het gelid en de komkommer en courgette en de erwtjes klimmen met de dag..... wat een weelde........
zaterdag 16 april 2011 - 21:24
marero

Marero

en ik ben blij want ons shanice(kleindochter) heeft daarnet gebeld, ze komt maandag logeren, dan gaan we fietsen en taart bakken en mijn schilderij afwerken
zaterdag 16 april 2011 - 21:48
Mandy

Mandy

Gezellig.... hoe oud is ze???
zaterdag 16 april 2011 - 21:53
marero

Marero

16 geloof ik, ben den tel een beeke kwijt
een schat van een meid en nog knap ook
zaterdag 16 april 2011 - 21:57
marero

Marero

[afbeelding verwijderd niet-https]
voila effe fotoke gezocht van mijn knappe kleindochter
zaterdag 16 april 2011 - 22:01
Mandy

Mandy

Leuke leeftijd.... wordt dus hartstikke gezellig...... fijne tijd samen.....
zaterdag 16 april 2011 - 22:01
marero

Marero

zijt maar zeker wij amuseren ons altijd rot
zaterdag 16 april 2011 - 22:02
Mandy

Mandy

Wat een mooi meisje Mar.........kun je trots op zijn......
zaterdag 16 april 2011 - 22:55
Mandy

Mandy

Oei wat ben ik blij dat al mijn aardappeltjes boven de grond staan en mijn olijfkomkommers en courgettes in de volle grond het goed doen en dat al mijn runnerbeans ( snijbonen) en friese rode en woudbonen en borlotti allemaal in no-time mooie plantjes zijn geworden.... Wat een lente.... wat een lente.....( dat hebben we alvast....)
donderdag 21 april 2011 - 21:22
Mandy

Mandy

En dat van de 70 pelargoniums er 60 goed door de winter zijn gekomen en nu al allemaal in potten staan en sommigen staan zelfs al te bloeien!!!!! te gek.......
donderdag 21 april 2011 - 21:23
Mandy

Mandy

ja... en als ik dan zie dat ze in de aanbieding zijn 6 voor E3, denk ik zot dat je bent...... maar ja.....scheelt me toch voor deze hoeveelheid E 30,---haha
vrijdag 22 april 2011 - 17:34
Mandy

Mandy

De hele menagerie loopt hier te dineren:
3 houtduiven, 2 tortels, 2 eekhoorns, 1 kip en 2 waterkippies.......om de beurt en samen staan ze te bikken van het etensbord van de kip en het duivenvoer op en onder het voederbord.......... zo leuk.......

de eekhoorn pakken hun noten zelf uit het dichte bakje met deksel van de web shop van hier.... werkt uitstekend....... ze tillen met hun koppetjes het dekseltje op nadat ze de nootjes door het glas hebben zien liggen.... mooi gezicht......
vrijdag 22 april 2011 - 17:39
Rita1960

Rita1960

en ik ben dankbaar dat mijn man mij een stuk land gegeven heeft om op de moestuinieren en mij de tijd geeft om dat te doen..

en nu... blijkt ook nog eens dat ik nog niet hoef te sproeien met water.

de ondergrond is nog erg vochtig..

dus morgen de peulen en de tuinbonen poten!




zaterdag 23 april 2011 - 21:03
marero

Marero

en ik ben heel dankbaar voor de superfijne dag die ik met mijn dochters en kleindochters heb gehad vandaag, het was de kleinste haar verjaardag en dan ook nog het eerste concert waar ze in meespeelde met de fanfare in heist op den berg, ze zit bij de jeugdfanfare en speelt sax en ikke zo fier als ne gieter natuurlijk, en teveel taart gegeten ook natuurlijk
zondag 24 april 2011 - 00:08
Mandy

Mandy

En ik ben zo blij dat ik na 2 dagen en een nacht werken lekker een tijdje vrij ben.......ik ben gaar, moe en geniet al van het idee om morgen en overmorgen de hele dag in de tuin te zitten en te werken.........
zondag 24 april 2011 - 21:51
renate67

Renate67

Ik ben dankbaar dat ik gisteren lekker de hele dag in de tuin heb kunnen werken, droog weer en zon (wel frisse wind). Middelste zoon (die veel aandacht en tijd nodig heeft) was logeren en de andere twee hebben zelfs even geholpen.
Gezellig en vandaag ben ik vrij en komt er hopelijk nog zo´n heerlijke dag aan.
Renate
maandag 2 mei 2011 - 09:57
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik ben dankbaar omdat de vogeltjes zo op het eerste gezicht mijn bloemenweidezaaisel deze keer precies wel met rust laten. De vorige keer hadden ze alles opgevroten op 4 zaden na. Maar dat was dan wel een mooi schouwspel.
maandag 2 mei 2011 - 14:51
Mandy

Mandy

En ik ben ook zooooo blij dat ik al zo bruin ben als een okkernoot ( van al het werken in de tuin ) dat het net lijkt of ik 3 weken naar Spanje ben geweest.........
maandag 2 mei 2011 - 19:41
Mandy

Mandy

En ik ben nog veeeel blijer dat mijn eerste stukje tomatenafdak af is........


te weten 2 meter dus en dat ik me nu moet sufpeinzen hoe ik de rest moet doen, 9,5 meter.......
maandag 2 mei 2011 - 19:43
Rita1960

Rita1960

op dezelfde manier, maar lering trekken uit de eerste paar meter..

word je vanzelf vindingrijk en handig

maandag 2 mei 2011 - 20:05
Mandy

Mandy



Jaja, ik denk dat ik maar 4 aparte stukken maak..... anders wordt het te onstabiel........
maandag 2 mei 2011 - 20:09
Rita1960
maandag 2 mei 2011 - 20:17
Mandy

Mandy

Fijn dat ie zo goed bevalt.....


Ik ben zo blij dat ik vanmiddag in 2 uurtjes tijd mijn hele groententuin weer even heb kunnen schoonmaken..... dat ziet er weer lekker uit.... Ik haat het als er ( zoveel ) onkruid tussen komt.......
dinsdag 3 mei 2011 - 17:57
Mandy

Mandy

Dat is even goed..... als ze nou maar zo snel zijn met eventuele service ook
dinsdag 3 mei 2011 - 19:36
Rita1960
dinsdag 3 mei 2011 - 19:53
Mandy

Mandy

Goed zo......
dinsdag 3 mei 2011 - 20:07
marero

Marero

wat wilt da zegge???
zaterdag 7 mei 2011 - 21:48
marero

Marero

dan bennekik nog lomper als dat want ik snapte zelfs dat woord nie laat staan dak voor webmaster kan spelen,lol
zaterdag 7 mei 2011 - 23:17
Mandy

Mandy

Je kunt tenslotte toch niet OVERAL verstand van hebben toch?
zaterdag 7 mei 2011 - 23:30
renate67

Renate67

Ik ben dankbaar voor het heerlijke weer om in de tuin bezig te zijn.
(het was vanmiddag even bijna te warm, maar mij hoor je niet klagen)
Renate
zaterdag 7 mei 2011 - 23:32
Mandy

Mandy

Het was hier het warmste van de Benelux, las ik in de krant, bij Kleine Brogel .....

29,5 graad..... zalig......ik kan ook niet klagen, het was genieten......

al die beestjes die komen drinken en eten, badderen in de vijver, waterjuffers hangen aan de rietstengels en grote libellen scheren over het water.... heerlijk.... en morgen nog zo'n dag.....
zaterdag 7 mei 2011 - 23:40
marero

Marero

ja en morgen ist moederdag en dat wilt hier zeggen naar walonië rijden op kerkhof en familiebezoek, weer een hele dag nie in de tuin werken of luieren en savonds koppijn vant getetter
zaterdag 7 mei 2011 - 23:56
Mandy

Mandy

Arme jij....... kzal aan je denken morgen terwijl ik mijn tomaatjes water geef en het plastiek over mijn tomatendrooghouders ga bevestigen--- hoe precies weet ik nog niet -- want volgende week gaat het weer veranderen.... misschien wel weer nattigheid......
zondag 8 mei 2011 - 00:01
marero

Marero

dan gaan we zagen dat het te nat is, allee ikke toch,lol
zondag 8 mei 2011 - 00:08
Mandy

Mandy

En de volgende week komt er nog meer (regen) waar je blij mee zult zijn
zondag 8 mei 2011 - 08:40
Mandy

Mandy

Ik ben heel erg blij en tevreden want ik heb mijn tomatenafdakjes klaar.....

en nu blijft het natuurlijk DROOG..... kan ik ze niet uitproberen..... misschien waait

de hele boel wel weg
zondag 8 mei 2011 - 21:55
marero

Marero

ik ben zoooo blij dat dezen dag alweer voorbij is, en kheb koppijn zoals voorspeld
zondag 8 mei 2011 - 22:57
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk.... Deze nacht heeft het eindelijk wat geregend, nog niet veel, maar 't is toch al een begin.
En gisteren hebben we 3 superlieve, zachte zijdekipjes gekocht. De kids mochten elk één kiezen en het is een zwart, een wit en een bruintje geworden. Heerlijk om ze te zien rondscharrelen in hun ren. De kinderen mochten zelf namen kiezen: Morgane (naar het mooiste meisje van de klas van mijn zoon), Poeziewoezie (volgens mijn 4 jarige dochter) en Emma (wilde ik ooit voor mijn kinderen, maar mijn zussen vonden het een kippennaam).
maandag 9 mei 2011 - 08:26
Mandy

Mandy

Zeker staan ze vast, maar misschien is het niet DEGELIJK genoeg gemaakt mijn vakmanschap kennende
maandag 9 mei 2011 - 08:32
Sarah

Sarah

Dankbaar, ja dat komt nu weer boven. Ik ben dankbaar dat ik tot nu toe een heel goede gezondheid heb.
Mijn zus daar in tegen heeft veel, heel veel pijnen die niet te herleiden zijn.
Maar nu is zij afgelopen dinsdag met een hartinfarct opgenomen in het ziekenhuis.
Vandaag of morgen wordt ze gedotterd en/of stents geplaatst. Ook de vaten in een been zitten dicht moet ook nog gebeuren.
Ik heb eigenlijk maar een grote ziekte en dat dit de tuinziekte. Die staat op dit ogenblik op een heel laag pitje. Heb nog geen zomerplantje gekocht.
Maar dat komt nog wel. Beetje teveel te doen, vanalles regelen en ook onze winkel gaat door hé. Maar het belangrijkste is dat mijn zus weer beter wordt.

Haha, ik had dit ook op het klaagatelier kunnen zetten
Ik ga proberen om nog wel zoveel mogelijk te lezen hier, maar reageren zal niet te vaak worden.

Groetjes Sarah
donderdag 12 mei 2011 - 12:03
Mandy

Mandy

Ik ben heel blij want mijn 2 waterkippies hebben een nest gemaakt midden in de vijver..... Om de beurt zitten ze erop en dan gaat de ander eten uit de kippenbak......Ik kan rustig op 1 enkele meter afstand blijven zitten, ze zijn niks niet bang...... hoop dat ze kleintjes krijgen en dat de eksters/ kraaien eraf blijven
zaterdag 14 mei 2011 - 11:00
marero

Marero

hier heeft over 2 jaar eens ne reiger een eendejongske gepakt vlak aan de rand en buurman die net buiten stond zag het ook en smeet met zijne sloef, recht tegen dien reiger zijne bebbel, hij liet vant verschieten het jongske vallen en kon met lege maag terug vertrekken en geloof het of niet maar der komen geen reigers meer aan onze kant zitten nu, ze gaan aan de overkant opt eiland zitten
daar vliegen geen sloefen
zaterdag 14 mei 2011 - 16:30
Rita1960

Rita1960

Marleen, je hebt een errug goeie buur..

zaterdag 14 mei 2011 - 22:23
Mandy

Mandy

Ik zie het voor me
zaterdag 14 mei 2011 - 22:37
Mandy

Mandy

Ik ben zooooo blij dat al mijn tomaatjes onder het afdakje staan terwijl het nu al 2 hele dagen door miezert......... Daar is het lekker warm en droog dus ... groeien maar.......
maandag 16 mei 2011 - 17:44
Rita1960

Rita1960

Dus je afdak houdt het vol tegen de regen..

da's erg mooi en dat je straks maar erg veel en veel lekkere tomaten mag oogsten!

groetjes,
Rita

PS; ik had van jou ok niets anders verwacht
maandag 16 mei 2011 - 21:33
Mandy

Mandy

Ik ben best TROTS op mijn tomatencover. het werkt...... ( hoewel het nog niet heel erg hard heeft gwaaid natuurlijk ) maar ik kan geen foto's meer op het forum zetten..... halverwege wordt ik er gewoon vanaf gegooid......

Ik heb het van ( oud ) hout gemaakt..... er lag nog een heleboel oude planken en halfrond hout enzo op het zoldertje van mijn tuinhuis en toen heb ik dat maar gebruikt............ schroeven enzo heb ik nog meer dan genoeg en alleen het plastic heb ik moeten kopen.....( rib uit mijn lijf )
dinsdag 17 mei 2011 - 12:01
daggie01

Daggie01

ik ben de natuur zo dankbaar dat tie ons zoveel geeft
vandaag heerlijk gewandelt met de uk
en daarna in de tuin heerlijk aardbeien en de eerste kersen geplukt
en we hebben met zijn 3 heerlijk zitten smullen van dat heerlijke zoete fruit
dinsdag 17 mei 2011 - 18:44
Mandy

Mandy

Kersen .... nu al???


zalig .........hier ook al enkele keren aardbeitjes kunnen plukken.......mmmmmm

en spinazie....... en sla.....en tuinbonen.......en aardappeltjes.......en nog heel eventjes, dan volop tomaten.......wat een luxe.....
dinsdag 17 mei 2011 - 21:35
daggie01

Daggie01

ja zeker een luxe
het is het vroegste soort kersen en heerlijk zoet
we hebben 8 soorten kersen staan ,dus we kunnen gespreid kersen eten
en ze zijn zo ontzettend lekker
en de aardbeien kan ik op het moment elke dag een pakje vol plukken
tuinbonen hebben we van het weekend ook al op
en mijn eerste tomaten hangen ook al aan de planten (buiten)
alleen de aardappelen moet ik nog wel even wachten , want was erg laat om met ze in de grond te stoppen
maar moedernatuur zorgt goed voor ons
hier wordt het een super fruit jaar
dinsdag 17 mei 2011 - 22:08
Mandy

Mandy

Lein welke tomatenrassen heb jij ( die beter tegen de regen kunnen)?
dinsdag 17 mei 2011 - 22:14
daggie01

Daggie01

bij mij staan ook alle tomaten gewoon buiten hoor
en die kunnen ook wel wat regen hebben
ik heb staan :
hazelnoottomaatje
gele wilde peer tomaat
gigantum
bue
peertomaten
olijftomaatje
kerstomaatjes
en nog een soort of 10 maar daar zou ik de naam van moeten opzoeken
dinsdag 17 mei 2011 - 23:15
marero

Marero

jeej de eerste peultjes kunnen ook geoogst worden
woensdag 18 mei 2011 - 21:20
Mandy

Mandy

Lein, ik heb alleen maar de Voyage dus als buitentomaat......

Zal dus volgend beter op moeten gaan letten dat ik OOK buitentomaten aanschaf..... ( want mijn plastic dakje is NU al niet groot genoeg voor al de tomaten- een aantal moet dus buiten staan......)
woensdag 18 mei 2011 - 22:44
Mandy

Mandy

Lekker Mar, de eerste peultjes......mmmmmmmmmmmmmmm

Wat zalig toch he deze tijd..... je loopt de tuin en haalt er wat aardappeltjes uit en een kropje sla en je plukt meteen wat aardbeitjes voor het desert....
woensdag 18 mei 2011 - 22:50
marero

Marero

yep de aardbeikes heb ik vandaag en gisteren in mijn zetelke zo uit de hand gegeten, recht van de struik
woensdag 18 mei 2011 - 23:24
Mandy

Mandy

Ze ruiken en smaken zo lekker zoet dat je helemaal geen suiker nodig hebt.......
woensdag 18 mei 2011 - 23:42
Rita1960

Rita1960

die lekkere aardbeien.. er waren hier al een paar rijp.. maar de vogels waren me te vlug af.

nou ja, er komen er meer en de netten zitten er over

donderdag 19 mei 2011 - 18:06
Mandy

Mandy

Ik kom zojuist thuis en zet de pc aan en wat een verbazing...... een hele bladzijde vol mailtjes

Wat een heerlijkheid... Nu is weer in een oogopslag te zien waar ik heen moet .....
de rest kan later..... Ben er erg blij mee.... Hier zouden ze zeggen:

Ik ben erg content
donderdag 19 mei 2011 - 19:21
Rita1960

Rita1960

weer lekker selecteren en lezen, Yep, joepie en snel kunen reageren.. HEERLIJK!!!!!!!!!!

donderdag 19 mei 2011 - 20:04
Mandy

Mandy

Na mijn dagelijkse rondje in de tuin zie ik dat er dit jaar een giga oogst komt van aardbeien en ook van kruisbessen......
Das plukken elke dag en genieten.....mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
donderdag 19 mei 2011 - 20:13
Rita1960

Rita1960

da's erg mooi eet ze !

en mjammie mjammie straks ook hier

donderdag 19 mei 2011 - 20:45
Mandy

Mandy

En de eerste tomaatjes hangen er al aan en de paprika's zit ook al in de bloei...

Tjonge jonge.... wat is het heerlijk hier ( in het zonnetje )
donderdag 19 mei 2011 - 21:15
Rita1960

Rita1960

dankbaar.. ja dat ben ik!

manlief vanmiddag op pad.. belt op uit Delzijl..

Rita, ik sta hier in de Ald*, ze hebben hier allerlei planten te koop..
bruidssluier, bosrank en nog meer..
ikke: 't ja, bruidssluier die wordt wel erg groot... neu 'k ben niets nodig..
manlief: ja, maar er zitten nog open plekken in de schutting..
ikke: je hebt gelijk , neem maar een bosrank mee
manlief: welke kleur wil je? blauw of witachtig?
ikke: wat jij wilt..
manlief: ja wat, welke kleur?
ikke: neem dan maar van beide 1 mee

thuiskomst: 1x clematis The Presiden en 1x clematis Hagley Hybrid....

toch mooi mee gedacht van hem of niet soms? en daarvoor ben ik dankbaar..








woensdag 25 mei 2011 - 21:45
Mandy

Mandy

Lief.... heel erg lief......

Je hebt hem zeker wel heel erg goed bedankt, toch
woensdag 25 mei 2011 - 21:58
Rita1960
woensdag 25 mei 2011 - 22:06
marero

Marero

ik ben nie dankbaar want hier was niks van planten in den aldi
donderdag 26 mei 2011 - 16:43
Mandy

Mandy

En het was vandaag weer zulk lekker weer om de groententuin even te wieden....rond alle bonen en aardbeien, uien en knoflook....... warm maar veel te veel wind.......maar droog, dus best wel weer lekker.....
donderdag 26 mei 2011 - 17:17
marero

Marero

en ik ben vandaag dankbaar dat ik van heel den dag nie omver gevallen ben, der doe nog genoeg zeer van gisteren
en ik ben dankbaar dat ons tracy vant weekend komt
en ik ben dankbaar daget daarstraks geregend heeft, allee een poging gedaan tot zulle we zegge want in de pluviometer is justekes de bodem bedekt en da wast
donderdag 26 mei 2011 - 21:20
Mandy

Mandy

Alvast een heel fijn weekend, Mar, samen, geniet ervan en doe het een beetje rustig aan........
donderdag 26 mei 2011 - 21:36
Rita1960

Rita1960

Marleen,..rustig aan doen! en naar Ome Doc gaan

en ik ben dankbaar dat er hier weer eens een beetje regen is gevallen.. 11 mm tot vanochtend.. en het miezerd, regent weer licht hier..

zaterdag 28 mei 2011 - 19:19
Mandy

Mandy

Ik ben zo blij dat ik ook vandaag de hele dag weer lekker in de tuin heb kunnen werken.....regelmatig een zonnetje, lekker temperatuurtje, een beetje teveel wind nog steeds maar lekker alles gedaan wat ik wilde doen.... en dat komt niet vaak voor.... meestal is mijn lijst groter dan mijn handen aankunnen
zaterdag 28 mei 2011 - 20:20
Mandy

Mandy

Mooi kleurtje, die phlox..... en die zak met blokken geeft je een liter of 60 aan potgrond??? Mooi.....
dinsdag 28 juni 2011 - 17:16
marero

Marero

ik ben dankbaar dat er geen hagelbollen op mijn planten gevallen zijn...en na gaanek effe klage
dinsdag 28 juni 2011 - 19:51
Rita1960

Rita1960

Marianne,

en ikke even nieuwsgierig die cocopeat blokken.. waar zijn die gekocht??

doe maar even onder water anders lijkt het wel op reclame..

of met een aantal ** in de naam..



dinsdag 28 juni 2011 - 20:20
Mandy

Mandy

Die blokken hebben ze daar altijd
dinsdag 28 juni 2011 - 20:44
Rita1960

Rita1960

thanx Marianne...

en nee kijken was verder ook niet nodig.. was een mooi geschenk of niet soms?
Daar kun je wat mee!

en Mandy, dat ze daar altijd die blokken hebben was mij helaas niet bekend

zal deze week eens kijken in Groningen of ze ze daar ook hebben.

dinsdag 28 juni 2011 - 21:36
Mandy

Mandy

Ze liggen hier altijd bij de tuinafdeling.... die in de winter wel gehalveerd wordt ivm de kerstspullen maar wel op kleine schaal doorgaat.......wel makkelijk want als je maar een klein beetje nodig hebt is een blok al snel genoeg, maak je toch wel 10 liter van......ik meng het wel met compost/potgrond.......
woensdag 29 juni 2011 - 08:25
Mandy

Mandy


Wat ben ik BLIJ dat het hier vannacht niet erg tekeer is gegaan.....

Een behoorlijke hoeveelheid regen, harde storm die de bomen deed buigen en een onweer dat op een juiste afstand bleef ...... uitstekend......

Het is een beetje mistig van al die nattigheid, 19.6 graden, droog.....

De tomatencovers aan de muur hangen er opgerold keurig bij en de grote cover onder het balkon hangt ook nog prima..

Zo meteen maar alles weer op zijn plek terugsjouwen vanuit de garage en het tuinhuis want daar staan ze beetje teveel opelkaar gepakt.....

Al mijn geraniums/pelargoniums hebben het dus ook overleefd..... gelukkig nog wat kleur gedurende de rest van de zomer...

En nu snel beginnen want anders kan ik mijn auto niet uit de garage rijden en ik moet vanmiddag werken.......


woensdag 29 juni 2011 - 08:30
Mandy

Mandy

Ik ben zooooo dankbaar dat een goede kennis van mij me komt helpen om parapluplantjes uit de vijver te vissen... Die ligt er namelijk vol mee.... een beetje is leuk maar hij is nu met dat warme weer echt dichtgegroeid ermee.... dus ik ga in de boot en met de hark alles eruit vissen..............en dan alles op de kant hijssen en naar achter brengen..... lekker klusje.....gezellig..... hoop dat ik niet omsla.....


dinsdag 5 juli 2011 - 22:23
Rita1960

Rita1960

ík mag hopen dat je minimaal zwemdiploma A hebt

en je goede kennis het zwemdiploma "reddend zwemmen"

dinsdag 5 juli 2011 - 22:41
Mandy

Mandy

Was lid van de Wassenaarse Reddingsbrigade........een paar jaar geleden....... dus dat zit wel goed en het water is helder en warm.... dus eigenlijk best wel lekker.....
dinsdag 5 juli 2011 - 22:43
Mandy

Mandy

En ik ben ook zo heel erg blij dat "Kleine Brogel" voor nog een 10 tal dagen droog en warm weer opgeeft...........
dinsdag 5 juli 2011 - 22:45
marero

Marero

en ik ben dankbaar dak nog altijd nie gebeten ben door de muggen maar dat ga nie lang meer duren denk ik want kheb der zonet eentje platgemept
woensdag 6 juli 2011 - 21:46
Mandy

Mandy

En ik ben blij dat ik helemaal geen last HEB van muggen.......
woensdag 6 juli 2011 - 22:38
Mandy

Mandy

Nee, ongelooflijk.... maar mijn vijver is wel ver weg van het huis.... dat zal schelen......

En ik denk dat heel veel muggen wel het loodje zullen leggen omdat er zoveel ander spul ook leeft in het water......

Ik heb eigenlijk "geen last" van iets, behalve de eksters, de kraaien, de reiger, de koeien van de achterburen enzo




donderdag 7 juli 2011 - 08:20
marero

Marero

ik ben dankbaar dat ons teri zich vandaag voorbeeldig heeft gedragen, ben eens curieus of dat morgen ook nog zo gaat zijn
zaterdag 9 juli 2011 - 23:33
Mandy

Mandy

Positief blijven denken.....

Fijne dag morgen
zondag 10 juli 2011 - 00:04
Adrienne

Adrienne

Last van koeien ????
Hoe komt dat, die doen toch niks, kom op meid verklaar je nader ben héél benieuwd
zondag 10 juli 2011 - 01:25
Mandy

Mandy

Dat was WEL een grapje he.....

De boer achter mij, ver weg hoor, ik kan zijn huis niet eens zien..... heeft 10 koeien staan en af en toe gaan die toch tekeer...... met dat geloei..... Ik erger mij daar niet aan hoor... hoort bij de geluiden van buiten...........




zondag 10 juli 2011 - 08:26
marero

Marero

yep vind ik ook, en tis alleszins beter dan het geraas van de motos op hun zondagse toeren die altijd langs ons deur lopen, das pas plezant sé zo een 100 motos, den hele dag
zondag 10 juli 2011 - 23:24
Mandy

Mandy

Dan maar liever mijn koetjes en ergens ver weg een ezel, regelmatig ene koekoek, een hond in de verte, hanengekraai door de dag heen.......geeft een prettig gevoel als je in de tuin bezig bent.....
maandag 11 juli 2011 - 08:34
Pistachio

Pistachio

Ik ben dankbaar voor het wonder der natuur ... had een hele tijd geleden tagetes gezaaid, heel ondiep omdat ik gelezen had dat het zo moest. Nou ik zag niets bovenkomen, daar bovenop vonden mijn katten net dat stukje het interessantst om in te rollen en te graven ... ik had de tagetes al lang opgegeven, gaf dat stukje grond ook geen water bij ... komen we nu terug van een kort reisje en wat zie ik ... 15 stuks tagetes van al 5 cm hoog ... geweldig toch
maandag 11 juli 2011 - 17:24
Pistachio

Pistachio

Ja Tuinfairy, ze blijft ons steeds weer verrassen en verbazen. Ik kan niet wachten tot de bloempjes verschijnen
maandag 11 juli 2011 - 17:40
Mandy

Mandy

En DAT is nou ook een van de leukste dingen van tuinieren.......

maandag 11 juli 2011 - 17:51
Mandy

Mandy

Het klaagatelier wordt heel wat vaker gebruikt dan dit lijntje....

Maar ik ben heel erg blij met het heerlijke weer dat we de laatste dagen hebben.... zalig.... das echt GENIETEN.......van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat........



dinsdag 2 augustus 2011 - 23:16
Pistachio

Pistachio

Dankbaarheid is zalig om te voelen. Veel mensen zien alleen wat ze niet kunnen of niet hebben itt wat ze wel allemaal hebben. Als ik het even niet zie zitten, neem ik een blad papier en schrijf ik op wat ik wèl allemaal kan en heb ... dan weet ik weer hoe "rijk" ik ben, niet financieel maar op gebied van liefde, vriendschap, collega's, ...

Ik ben momenteel dankbaar omdat ik een hele lieve en handige vriend heb die nu met eindeloos geduld onze garagepoort afschuurt, herstelt en weer herschildert, omdat ik binnenkort een week vakantie heb in Duitsland (lekker wandelen in de bossen) en omdat ik eind september een nieuw ingerichte slaapkamer (nieuw bed, nieuwe nachttafeltjes, nieuwe gordijntjes, nieuw beddengoed, ...)krijg... nou ja, "krijgen" ... we hebben er wel voor gespaard

Ergens naar uitkijken is al bijna even leuk als het gebeuren zelf.
woensdag 3 augustus 2011 - 08:39
Mandy

Mandy

Er zijn veel ( verschillende ) manieren om dankbaar mee te zijn.....





woensdag 3 augustus 2011 - 16:50
Mandy

Mandy

En ik ben heel dankbaar dat ik vanmorgen vroeg al was begonnen om mijn grootste taxushaag te snoeien.........en toen het begon te regenen, rond 12 uur, was ik juist klaar ( wel met knippen maar nog niet met opruimen....haha)


woensdag 3 augustus 2011 - 16:52
Rita1960

Rita1960

en ik ben erg dankbaar dat het hooi onder dak ligt..

en nu regent het hier....

woensdag 3 augustus 2011 - 18:39
Pistachio

Pistachio

Wat goed Tuinfairy dat die boer toch voor rede vatbaar is!

Een beetje verder in mijn straat heeft iemand een zwembad geïnstalleerd, daar draaide de hele dag door een motor om de temperatuur op peil te krijgen, zo'n vervelend gezoem, niet vreselijk luid maar wel constant. Ik even in paniek, ik dacht dat ik nooit meer een rustig moment in mijn tuin zou hebben (heb al zo'n lawaaierige buren). Mijn vriend was zo lief om even met de man te gaan praten. Blijkt dat dat ding toch zo'n 8u per dag moet draaien maar dat hij de pomp nog gaat isoleren om geluidshinder tegen te gaan. Hij is zelfs bereid om een klok in te stellen zodat ik eventueel op momenten dat ik buiten wil zijn, kan vragen om de motor stil te leggen. 8u per dag is best veel dus heb ik sowieso lawaai ofwel 's morgens ofwel 's middags of 's avonds. Ik hoop dat de isolatie iets uithaalt en ben toch dankbaar dat er met de man te praten valt.

Ik vind burenlawaai verschrikkelijk ... wij wilden vorige nacht met ons raam open slapen maar de buurvrouw zat buiten (zij heeft vakantie) te praten, nou ja, roepen want ze heeft een klok van een stem ... raam dus maar dicht. Zijn misschien "luxeproblemen" maar erger me er vreselijk aan. Ik zorg altijd dat ik geen lawaai maak in de tuin om anderen niet te storen ...

Maar dit topic gaat over dankbaarheid dus conclusie: ik ben dankbaar om de redelijkheid van de man in de straat en nog dankbaarder omdat ik opgevangen heb dat "de klokstem" in het najaar verhuist ... hopelijk komt er een rustiger exemplaar in de plaats.
donderdag 4 augustus 2011 - 08:02
marero

Marero

en ik ben dankbaar dak weet wat ik mankeer en het gemakkelijk opgelost is
donderdag 4 augustus 2011 - 13:08
Mandy

Mandy

Ik ben heel erg blij dat het de hele dag mooi weer was, hier tot 28 graden.... maar vanmiddag 5 uur begon het weer te regenen.... nou ja, ik had mijn deel gekregen, denk ik maar.....


En ik geniet alvast voor zaterdag...... de schuit met goodies komt eraan mmmmm


donderdag 4 augustus 2011 - 20:04
Mandy

Mandy

Fijn dat je weer ( gezond en wel ) thuis bent van vakantie, Lein.....
vrijdag 5 augustus 2011 - 19:05
marero

Marero

ik ben dankbaar dat ik gisteren mijn tetanusspuit heb gekregen want kheb vandaag op ne verroeste nagel getrapt, en verder ben ik blij dat er weer wa jarrebeeskes en tomaatjes rijp waren
zaterdag 6 augustus 2011 - 00:08
Mandy

Mandy

Vanmorgen vroeg kwam de houtduif zijn dagelijkse portie ( enkele maiskorreltjes) halen en ging daarna uitgebreid in bad in de metalen vogeldrinkbad.......

2 eekhoorntjes kwamen hun rantsoen nootjes halen ( uit het kastje ) en gingen due heerlijk zitten opknabbelen.....

de reiger kwam op de platte boom zitten en ging naar de visjes staren ( eventjes maar totdat hij om de een of andere manier schrok en wegvloog) .......

en de kipjes hebben hun eitjes alweer gelegd voor vandaag......

genieten in de vroege ochtend, was dat, en nu weer werken......

alle reden om er even bij stil te staan en er dankbaar voor te zijn..........



maandag 8 augustus 2011 - 09:32
Eniavaswen

Eniavaswen

Het ziet er naar uit dat het volgende week weer beter wordt en dan gaan we naar de Ardennen. Joepie!! Het lijkt erop dat mijn verlof nog in de beste weken van de zomervakantie zal vallen.
Ben trouwens ook blij dat mijn collega met succes geopereerd is en dat ze een goeie kans maakt dat ze haar ziekte zal overwinnen.
En nu we toch bezig zijn, het weekend was ook heerlijk, bbq in de regen onder een tentje is supergezellig, geeft een instant campinggevoel.
maandag 8 augustus 2011 - 11:14
Mandy

Mandy

Ben heel erg blij dat het vandaag hier een "zomerse" dag was......

Het kwik kwam tot de 25 graden en het was inderdaad Z A L I G in de tuin.... de tomaatjes stonden te glimmen in de zon en de paprika's en pepers kregen er dorst van...........

De kipjes wisten van gekheid niet waar ze moesten zoeken en waren drukker dan ooit......

De citroenen besluiten toch maar om van groen naar geel te veranderen..

Kortom ..... meer van zulke dagen g r a a g....
donderdag 11 augustus 2011 - 20:19
Gehenna

Gehenna

Jaja, zo'n dagje zon en de tomaten beginnen te kleuren
donderdag 11 augustus 2011 - 21:15
Mandy

Mandy

Klopt Lein... het noorden en het midden van het land had slecht weer..... en hier was het zalig en warm.....
donderdag 11 augustus 2011 - 21:18
Rita1960

Rita1960

en wij zaten in het "slechte" gedeelte van het land.. maar

wij hebben een zwarte ooievaar gezien én op de foto gezet..
en dat maakt de dag helemaal goed

groetjes,

Rita
donderdag 11 augustus 2011 - 21:54
Mandy

Mandy

En DAAR kunnen wij in het zuiden niet tegenop........
donderdag 11 augustus 2011 - 22:00
Gehenna

Gehenna

Nee, wij zijn al blij als we hier een mus zien.
donderdag 11 augustus 2011 - 22:27
Mandy

Mandy

En ik ben nog veel meer blij:

Heb vanavond 20 potten met blauwe bessenJAM gemaakt......

Het begint er in de kelder alweer aardig uit te zien::: net een kleine AppieHein....
donderdag 11 augustus 2011 - 22:35
Mandy

Mandy

Ik ga vanavond paella ( eigen smaak ) maken en wat is het dan toch heerlijk om zo maar naar buiten te kunnen te stappen en een paar tomaten, paprika's enzo te kunnen plukken.....

Heb vanmorgen alweer een zak vol pepers geplukt, zitten al in de vriezer.... en paprika's zijn er nu ook in overvloed... heerlijk.....

Morgen weer tomaten plukken want er is wel weer een volle emmer rijp....

Wat een luxe.....
zaterdag 13 augustus 2011 - 13:51
marero

Marero

had ik maar een grotere tuin....oops dat moest zeker hier nie staan??
zondag 14 augustus 2011 - 23:47
Gehenna

Gehenna

De mannen van de riool zijn justekes buiten. Binnen 14 dagen komen ze nieuw riolering steken. Keukenkasten en berging worden uitgebroken, vloer word opgebroken en de betonnen ondervloer word weggebroken.
Da ga veel, héél veel, superhéélveel stof geven.
Dussssss ... heb ik dozen nodig om al de huisraad in de steken en op een ander te gaan zetten. En de meubels ook ze. Da gaat hier leeg zijn.
Ik moet wel ne liefhebber vinden die hier komt als ze bezig zijn want met drilboren en slijpschijven in huis en mijn oren ... da komt ni goe.

Maar achteraf hé, dan gaan we geen riool meer in onze waterput krijgen en ga ik terug regenwater hebben en dan kunnen we de wc doorspoelen zonder dat er kak en wc papier en stinkend grijsbruin water uit het waterreservoir komt.
De was ga ni naar riool stinken.
De putten in de berging gaan ni meer overlopen.
Als die ratten komen squeerken kunnen we ze wegspoelen.
Om nog niks te zeggen over dat rioolgeurken in huis dat gaat weg zijn
En vooral ons waterfactuur dat serieus zal zakken

Wa moet ne mens nog meer hebben dan een riool die bergaf loopt

Een goei les als ge riolering legt: GEEN 1CM AFLOOP NEMEN, NEEM ER 3, zeker in de bochten. Als er dan iets verschuift heb je nog altijd afloop.
dinsdag 16 augustus 2011 - 09:16
Mandy

Mandy

Hoelang gaat dat feest duren, Gehenna?????
dinsdag 16 augustus 2011 - 20:38
Mandy

Mandy

En ik ben zoooooo blij....

Ik heb mijn maaimachine gerepareerd...

Heb zojuist het gras gemaaid en het is keurig vlak... HOERA..... heb ik niet voor niets een paar uur in een te gekke houding onder dat ding gelegen.... Heb er nog een goeie spierpijn van....

Maar goed, dat zal wel weer overgaan.... Hij werkt weer.....


dinsdag 16 augustus 2011 - 20:40
Rita1960

Rita1960

goei gedaan jochie

dinsdag 16 augustus 2011 - 21:31
Mandy

Mandy

Ja jochie..... als je mijn handen zou zien..... 4 nagels compleet gebroken, schrammen en krassen op de bovenkant en mijn rechterhand, zo de plek tussen duim en wijsvinger weer helemaal opengeschuurd.... was praktisch dicht na weeeeeeeeeeeken......

Maar goed, alles gaat goed

dinsdag 16 augustus 2011 - 21:38
marero

Marero

zal ik er een denkbeeldig kusje op geven tegen de pijn??? dat hielp bij mijn kinders altijd,lol
respect anders meiske, ik zou het nie gekunnen hebben, ben namelijk daar waar het techniek betreft een absolute kluns
dinsdag 16 augustus 2011 - 22:31
Mandy

Mandy

Ik ook hoor Mar, heb dat ook nooit zelf hoeven te doen... maar ik ben er best een klein beetje trots op dat ik het zelf gefikst heb......

Met bloed, zweet en tranen..... he...... en een heel klein beetje schelden en huilen gaat het best......
dinsdag 16 augustus 2011 - 22:34
marero

Marero

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 16 augustus 2011 - 22:47
Mandy

Mandy

Lief.......
dinsdag 16 augustus 2011 - 23:04
Gehenna

Gehenna

Goe gedaan Mandy!

Het feestje gaat duren afhankelijk van wat ze vinden eens de vloer opgebroken is. Er ligt beton, maar hoe dik is dat. Op wat liggen de buizen. Is die grond niet verzakt. Liggen de aansluitingen en bochten op de juiste hoogte ...
Al duurt het een maand (oei geen keuken) als het gemaakt is heb ik terug regenwater zonder riool
Maar we gaan een tent in de tuin zetten zodat we op zijn minst de koffiezet en microgolf kunnen gebruiken en stofloos eten.
We hebben al tientallen m² afdekplastiek om ALLES dicht te plakken. Een open trap, 3 trappen tot boven, en stof vliegt overal.
Ik denk dat ik de lusters ga afdoen ook. Da zal rapper zijn dan ze achteraf helemaal stofvrij te moeten maken
Als ik maar regenwater heb en de geur is weg kan het mij in feite ni veel schelen.
dinsdag 16 augustus 2011 - 23:10
Mandy

Mandy

Heel veel succes met deze operatie, Gehenna...

Wat zal dat een heerlijkheid zijn als dat alles gedaan is ( en het huis weer schoon is )

dinsdag 16 augustus 2011 - 23:15
marero

Marero

dat hadden wij hier ook voor, int putteke van de winter zijn we in ons huis, lees geraamte, komen wonen, en het voordeel was, wij hadden geen ijskast van doen want buiten de slaapkamer waar een bvuurtje stond was gans het huis de koude berging
woensdag 17 augustus 2011 - 13:16
jamssen

Jamssen

Ach Gehenna, denk gewoon maar dat je aan het camperen bent in de tuin.
Heb je ook nog vakantie.(hihi)

groetjes mlouise
woensdag 17 augustus 2011 - 21:22
Gehenna

Gehenna

Ja da's is iets anders hé. Als het goe weer is kunnen we koken op de bbq en als het regent kunnen we denken dat we op camping zijn in de schotse highlands
Eens het beton uitgebroken is kunnen we stof beginnen kuisen. Daarna is't redelijk proper werk met grote geurhinder maar zonder veel stof
woensdag 17 augustus 2011 - 22:29
Mandy

Mandy

Ik ben zooooo dankbaar dat ik elke dag mijn kelder voller zie worden......

aardappelen, eieren, honing, diverse jams, tomatensap, etc etc
zaterdag 20 augustus 2011 - 21:53
bakbeest

Bakbeest

Ik ben zooooooooooooooooooooooooooooooo dankbaar dat ik me op het forum heb aangemeld,zo heb ik al zoveel bij geleerd ,leuke tips gelezen,mensen blij gemaakt met zaadjes,mensen mij blij gemaakt met zaadjes.
zaterdag 20 augustus 2011 - 23:46
Mandy

Mandy

En ik heb vanmorgen al heel veel lekkere runnerbeans kunnen plukken.....

Toch weer een heel goed "bonen"jaar.....

Een bak vol minikomkommers en wat uien en paprika.... die mogen er deze week ook allemaal uit.....

En nu snel een emmer tomaten eraf halen voordat het echt gaat regenen, het miezert hier......

De kelder wordt voller en voller.....
zondag 21 augustus 2011 - 09:27
Mandy

Mandy

Tjonge, jonge wat ben ik dankbaar dat ik die tomatencovers in elkaar heb kunnen zetten...... Als ik die dit jaar niet had gehad zou ik nu vast geen tomaten hebben gehad , met al die regen deze zomer.........
dinsdag 23 augustus 2011 - 12:38
marero

Marero

jeej morgen komt dochter en kleindochter voor 2 dagen
donderdag 25 augustus 2011 - 01:18
Mandy

Mandy

Gezellig.......
donderdag 25 augustus 2011 - 19:45
Eniavaswen

Eniavaswen

Een kennis van m'n man wist dat ik nogal een fervent tuinier ben en hij had gevraagd of ik een ontwerpje wilde maken voor zijn tuin. Eventjes mee bezig geweest, maar ze vinden het heel mooi. Joepie!!!!
Nu mag ik de borders beginnen ontwerpen. Heerlijk, kan ik naast mijn eigen tuin, me ook nog eens gaan moeien in andermans tuin.

maandag 29 augustus 2011 - 10:20
Mandy

Mandy

Schitterend..... hartstikke leuk voor je......



maandag 29 augustus 2011 - 10:29
Mandy

Mandy

Typisch he dat het "klaaggedeelte" stukken groter is dan het "dankbaarheidsgedeelte" en daar doe ikzelf ook dapper aan mee hoor

Maar toch ben ik hartstikke dankbaar voor mijn grote oogst dit jaar... de aardappels zijn in grote getale verdubbeld en de hoeveelheid runnerbeans is teveel om op te eten..... Gisteren weer een hele zak vol kunnen plukken en ze zijn zalig....
De meloenperen zijn al groot en hebben nu gestreepte velletjes en meer dan 80 kg tomatensap staat in de kelder.....

Zelfs mijn afgebroken appelboom heeft 3 !! appels opgeleverd en goede hoop voor meer het volgend jaar.

Het giet en ik baal maar de dankbaarheid overheerst





zondag 4 september 2011 - 09:34
marero

Marero

ik ben dankbaar dat de storm van vannacht hier geen schade heeft gegeven, ventje is zelfs uit zijn eigen in de gietende regen en wind naar buiten gestormd om mijn brugje te gaan redden en onder het afdak te zetten, al een chance dat hij het deed of der had geen enkel blad of bloem nog aangestaan nu
zondag 4 september 2011 - 11:08
Mandy

Mandy

Wat een lieverd.... hou hem in ere....

zondag 4 september 2011 - 11:35
renate67

Renate67

Gisteren met dat schitterende weer moest ik werken, maar daarna toch van BQ en zwoele avond met vrienden op terras kunnen genieten.
Voor vandaag werd veel regen voorspeld en daar baalde ik van, maar ik ben dankbaar want het was toch het grootste deel van de middag droog hier, dus toch dingen in de tuin kunnen doen.
Mijn brugmansia´s bloeien nou 2 van de 3 dan, en pas dit voorjaar gekocht. Ik vind de bloemen echt enorm en de omgeving bewondert mee, dus ik trots
Renate
zondag 4 september 2011 - 23:04
Mandy

Mandy

En ze ruiken toch ook heerlijk?????

zondag 4 september 2011 - 23:31
renate67

Renate67

Niet alle brugmansia´s ruiken lekker, die hier hebben helaas nauwelijks geur.
Maar wel mooi
Renate
maandag 5 september 2011 - 00:38
marero

Marero

ja die van mij rieken ook nie bepaald zenne, ik heb mijne neus der al verschillende keren ingestoken maar ik riek bijna niks
dat in tegenstelling tot mijn rozen dat zijn allemaal lekkere geurbommen, kheb al weken een vaas naast mij staan vol rozen, wel elke week andere héééé
maandag 5 september 2011 - 01:12
Mandy

Mandy

Das jammer dat ze niet zo geuren... Ik heb naast het tuinhuis een hele grote gele staan en die ruikt zo heerlijk.... dat ik er wel naast wil gaan zitten.......

maandag 5 september 2011 - 08:14
Mandy

Mandy

Sta op het punt om naar mijn werk te gaan..... en ik heb al een uurtje of 2 kunnen GENIETEN van twee groene spechten die zoals elke ochtend mijn tuinpad schoonhouden van mieren en van een kleine eekhoorn met een bijna zwarte staart die de hele bak met noten weer heeft leeggeroofd en weggebracht naar zijn nestjes..... en natuurlijk van de kipjes die elke ochtend zo vreselijk blij zijn als ze weer uit hun nachthok mogen.......heerlijk allemaal......
maandag 5 september 2011 - 08:20
Rita1960

Rita1960

issse nie goeii hé, Fairy,

je mag hem er wel eens achterweg slaan hoor!
mijn zegen hebt je in ieder geval..

groetjes,
Rita

oh. ja, 'k heb die van mij ook wel eens achter "zijn" stuur weggejaagd


dinsdag 6 september 2011 - 18:42
Pistachio

Pistachio

Ik ben superdankbaar omdat we de voorbije week op vakantie waren in Kastellaun Duitsland en mooi weer hadden, elke dag volop zon, alleen 's morgens en 's avonds frisjes, geen regen gezien terwijl de voorspelling er heel wat minder zonnig uitzag. Zalig gewandeld in de velden en bossen, een reemama met twee kleintjes gezien (wat een ervaring voor een stadsmus als ikzelf!), rust, shoppingnamiddag in Trier ... weer helemaal opgeladen! Iedereen klaagt over het slechte weer maar is iedereen ons zonnig voorjaar dan al vergeten? En dat de herfst wat vroeger lijkt te komen, vind ik ook niet zo erg, heeft ook zijn charmes.
woensdag 7 september 2011 - 11:42
Pistachio

Pistachio

Ik vond Trier best gezellig en veel schoner/properder dan veel winkelsteden hier in Vlaanderen! Van de luchtvervuiling niets gemerkt maar ik woon dan ook in verstedelijkt gebied dus dat is voor mij helaas dagelijkse kost. Zo zie je maar, alles is perceptie hé. Wij zijn vooral naar de streek gegaan om te wandelen en te genieten van de natuur
zaterdag 10 september 2011 - 13:07
Mandy

Mandy

Wat een zaaaalig weertje vandaag... heb heerlijk de hele dag in het zonnetje relaxt in de tuin kunnen werken.....
zaterdag 10 september 2011 - 21:50
Mandy

Mandy

Wat ben ik dankbaar dat het noodweer langs mij heen is gegaan.....

Het was hier gister heerlijk weer, warm...... en tot heel laat in de avond bleef het zalig warm en DROOG en ook nu , zondagochtend, komt het zonnetje achter de bomen aan..... heerlijk......
zondag 11 september 2011 - 08:18
Rita1960

Rita1960

En ik ben dankbaar dat mijn man mij vannacht tijdens het zeer heftige onweer heeft laten slapen.. Hij is er uitgeweest en heeft maar weer eens zoals al vaker dit jaar de stekkers overal uitgetrokken.

'k heb er niets van vernomen en dar ben ik maar wat blij om..


zondag 11 september 2011 - 08:33
Mandy

Mandy

Fijn Rita, als ik het zo lees in de krant was het weer eens goed raak in grote delen van Nederland.......
zondag 11 september 2011 - 08:45
Pistachio

Pistachio

Jammer genoeg kan ik niet profiteren van het zachte weer om in de tuin te werken, rugpijn ... rusten dus. Wel gisterenavond met ventje in de tuin gezeten om van het onweer te genieten, was niet te fel hoor, een paar druppels maar, mooie bliksemschichten en wat gedonder, vooral aparte kleuren aan de hemel, een roestkleur die ik nog niet eerder gezien had.
zondag 11 september 2011 - 11:42
Mandy

Mandy

Vannacht was het redelijk helder en er was rond de bijna volle maan een bruine cirkel te zien..... heel mooi... veel sterren ook.......
zondag 11 september 2011 - 12:24
Mandy

Mandy

Zojuist nog even een dikke 6 kg tomaten kunnen plukken.... nu even snel gaan wecken..... lekker..... er staan nog 42 planten af te rijpen.....
Aangezien ik door mijn glazen potten heen ben gaan ze maar in stevige plastiek zakjes... dat kan ook..... en dan de vriezer in.....



zondag 11 september 2011 - 19:33
marero

Marero

en ik ben dankbaar voort feit dat het nu een paar dagen droog ga blijven(waarschijnlijk toch) zodat ventje eindelijk het dak in den buro kan repareren dat dat gedrup daar gedaan is, nie dak daar op de moment veel last van heb want met zijn bergen papier rommel van de koers ben ik al weken uit den buro verbannen , mijne buro ligt vol met zijne rommel, al een chance dak ne laptop heb hé
dinsdag 13 september 2011 - 23:44
Mandy

Mandy

ik ben zo dankbaar dat ik gisteren de hele dag in DenHaag ben geweest, heelhuids terug ben gekomen ( terwijl ik een groot deel 's avonds rond 10 uur heeel erg veel keiharde regen op de A2 heb gehad) en dat alles daar van een leien dakje is gegaan en dat ik heeeeeeel erg lekker heb gegeten in Leiden


woensdag 14 september 2011 - 08:21
Sarah

Sarah

Zo......heftig Lein.
woensdag 14 september 2011 - 16:08
berenice

Berenice

hallo iedereen

ik ben zo dankbaar dat mijn rozen nog zo veeeeel bloeien
maar ook vooral dat de uitslag van mijn PETSCANNER
goed bevonden is ( dus positief nieuws )
grts berenice
woensdag 14 september 2011 - 18:20
LauraK

LauraK

Dat is goed nieuws, Berenice, ik ben heel blij voor je!

En fijn je hier af en toe ook te zien!

Groeten van Laura.
woensdag 14 september 2011 - 18:23
Mandy

Mandy



Geweldig nieuws Berenice..... heerlijk.....
Je zult je wel opgelucht voelen......
Fijn hoor



woensdag 14 september 2011 - 19:53
Mandy

Mandy

Dat het vandaag weer zo'n heerlijke zonnige dag was........lekkere temperatuur... het is nu ook windstil en de zon geeft de bomen achter in de tuin een fantastische kleur.......
woensdag 14 september 2011 - 19:56
marero

Marero

ik ben dankbaar dat ik volgend jaar nieveel zakken potgrond ga moeten kopen want ik heb ne grote vuilbak vol en de bonenbak is ook tjokvol, deksels derop en ze kunnen overwinteren, dat was nu echt eens ne goeien tip sé om die grond te hergebruiken, ventje vindt dat ook super want die was da gesleur met die zakken en vooral dat gezaag van mij van hij is weeral op, meer dan beu,lol
woensdag 14 september 2011 - 20:05
Sarah

Sarah

Ben ook alweer hard bezig met potgrond maken. Vanavond even compost halen en vullen maar.
donderdag 15 september 2011 - 13:12
Juelz

Juelz

Ik ben blij dat het seizoen voor mij weer voorbij is, hoe vreemd het ook klinkt.
eindelijk rust de Fruitcorsowagens zijn weer afgebroken.
de planten worden deze dagen opgeruimd en dna nog even freezen en dan ben ik klaar voor dit jaar.
donderdag 15 september 2011 - 18:16
Mandy

Mandy

Vandaag alweer zulk heerlijk zonnetje... lekker kunnen werken in de tuin.... er is zoals gewoonlijk weer heel veel te snoeien.......
donderdag 15 september 2011 - 20:26
renate67

Renate67

Wat een heerlijk weer en ik heb vandaag vrij
Daarnet op 1 bloem van de vlinderstruik een kleine vos en een atalanta tegelijk gezien. Ze wilde helaas niet tegelijk hun vleugels opendoen voor de foto, of eigenlijk was ik steeds net te laat.
Nu gauw een kopje koffie in de zon voor ik de kinderen weer op moet gaan halen.
Eigenlijk moet ik vanmorgen een erg ingewikkeld brief schrijven, want vanavond kan dat ook niet want dan moet ik werken en morgen overdag ook, maar ik heb echt geen zin, te mooi weer.
Renate
woensdag 28 september 2011 - 11:29
renate67

Renate67

Daarnet op vlinderstruik op 1 bloem (er zitten er meer aan hoor) tegelijk :
gehakkelde aurelia, dagpauwoog en kleine vos gebroederlijk bij elkaar.
Wat is een vlinderstruik toch een dankbare heerlijke plant die zo lang bloeit, zo gemakkelijk is en zoveel vlinders aantrekt.
Daar word ik nou echt helemaal blij van.
Renate
woensdag 28 september 2011 - 13:20
Mandy

Mandy

Mooi kindje... daar mag je inderdaad wel heel dankbaar om wezen....
woensdag 28 september 2011 - 22:28
Mandy

Mandy

En ik ben zo dankbaar dat het al een aantal dagen zulk schitterend weer is .....

alleen het wakker worden al....... de zon staat al te schijnen achter de bomen, ik kan de gloed ervan al zien en ik weet dat het weer een heerlijke dag gaat worden.....


donderdag 29 september 2011 - 08:17
Mandy

Mandy

Dat is zwaar....... zal een moeilijke dag zijn......
donderdag 29 september 2011 - 20:31
Mandy

Mandy

Niet veel tijd gehad om in de tuin te werken..... alleen een 20 potten van tomaten geleegd en op de " potgrondberg" bijgevoegd....... nog een 40 tal te gaan....

Morgen , hoop ik, weer een eind van de groententuin te schonen......en te spitten.... en een stuk van de paden helemaal achter in de tuin schoon te maken... staat erg veel gras tussen de voegen.... grgr akelige klus... maar ja, moet wel even gebeuren , zeker nu het zo lekker droog is.....

vrijdag 30 september 2011 - 20:16
Mandy

Mandy

Lag tussen de middag uitgeput van het werken in de tuin half voor pampus in mijn stoel op het terras toen een houtduif op de drinkbak kwam zitten en zich er vervolgens heel langzaam in liet zakken... ik zat op een meter ernaast te genieten..... vervolgens dook ie steeds met zijn koppetje in het water en bleef steeds maar naar me kijken en toen begon ie zich te wassen en te plenzen in het water om daarna weer rustig in het ongeveer 7 a 8 cm diepe bad te laten zakken. dat herhaalde zich wel 4 keer... Ik heb genoten.....
Al met al heeft ie wel 15 minuten in het water gezeten...... had het waarschijnlijk ook heet.....
zondag 2 oktober 2011 - 20:15
Rita1960

Rita1960

mooi!

zondag 2 oktober 2011 - 20:28
Mandy

Mandy

Half oktober en ik heb zojuist uit de tuin gehaald:

Een rijpe meloenpeer

Een handje rijpe bramen

Twee aardbeien

Twee gele appelen

Een bakje vol met beukennootjes ( voor de eekhoorntjes)

twee parsnips.....pastinaken dus en

een handjevol worteltjes

( en een paar eieren)

Ik ben dus weer helemaal tevreden vandaag
zaterdag 15 oktober 2011 - 09:18
Mandy

Mandy

En ik ben nog veel blijer want het was vannacht helemaal niet zo koud als "ze" voorspeld hadden.....
zaterdag 15 oktober 2011 - 09:21
Mandy

Mandy

Koud wel, maar geen (koude) wind en een lekker zonnetje.....

Mijn wasje hangt al te drogen buiten........

Lekker buiten koffiedrinken.......kan nog net.....
zaterdag 15 oktober 2011 - 09:28
marero

Marero

hier wast ook warm zenne, het zweet liep dan wel nie van mijn lijf zoals gewoonlijk als ik in de tuin bezig ben maar twas goe warm
zaterdag 15 oktober 2011 - 20:46
Rita1960

Rita1960

heerlijk droog weer met een mooi zonnetje en niet te warm..
kortom.. weer heerlijk in de moestuin aan het werk geweest

zaterdag 15 oktober 2011 - 22:12
Mandy

Mandy

Ha grappig.... de houtduif was vergeten zijn schaatsen mee te brengen......

De waterbak was bevroren en hij zat heel verdwaasd op de rand ......... arm beest....
zondag 16 oktober 2011 - 08:38
LauraK

LauraK

Even mijn blijdschap uiten over iets wat maar zijdelings met de tuin te maken heeft:
al bijna dertig jaar heb ik een mooie theepot met warmhoudmantel. Helaas is de
tuit een paar dagen geleden gesneuveld. Ik wilde graag dezelfde theepot weer
kopen, maar 't ding bleek nu € 85,90 te kosten...

Gisteren in de kringloopwinkel kom ik precies de juiste binnenpot tegen, voor
maar 2 euro !!! Wat een toeval! Ik ben superblij!!!
[afbeelding verwijderd niet-https]

En met dit mooie weer kan ik vanmiddag in de tuin een heerlijk kopje thee drinken!

Groeten van Laura.
zondag 16 oktober 2011 - 08:57
Mandy

Mandy

Wat een GELUK heb je......

PROOST
zondag 16 oktober 2011 - 09:48
Rita1960

Rita1960

Laura,

je bent echt een mazzelaar... ook nog eens 85 euro over om leuke dingen mee te doen of te kopen!

groetjes,

Rita
zondag 16 oktober 2011 - 17:55
Mandy

Mandy

DAS een goeie redenatie.........


zondag 16 oktober 2011 - 20:03
renate67

Renate67

Ik ben dankbaar voor het bestaan van de belevenis waar ernstige verstandelijk gehandicapten of dementerende bejaarden samen met hun familie een samen heerlijk ´een dagje uit´ kunnen en kunnen genieten.
Het was fantastisch om iemand zo te zien genieten wil ik zelfs deze mooie dag binnen doorbrengen.
http://www.debelevenis.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=26
Renate
zondag 16 oktober 2011 - 23:26
Mandy

Mandy

Geweldige organisatie
zondag 16 oktober 2011 - 23:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon