menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De gevolgen van de ontbossing

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

gewoon een goei!!!

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 25 september 2010 - 13:08
minouke

Minouke

ge hebt zo van die mannen die dat ook durven
zaterdag 25 september 2010 - 13:27
Peppody

Peppody

Leuke foto!! Inderdaad die boom wil je niet in je tuin.

Maar mannen kunnen er ook wat van hoor.... en nieuwsgierige dochters moeten dan alles weten

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 25 september 2010 - 15:39
Jeannette1

Jeannette1

Hai Minouke,

Schitterend plaatje van die laatste boom!

Helaas laten ze de honden ook (zelfs aan een lijntje) bij ons in de tuin en op het pad uit.

Van Ger mag ik geen ruzie maken, maar hij moet het wel telkens opruimen.

O wat had ik graag een bordje in de tuin gemaakt van:
(LAAT UW HOND THUIS TEGEN DE TAFELPOOT PISSEN EN DESNOODS OP DE TAFEL SCHEITEN).

Maar helaas dan zou hier de huisvrede over en voorbij zijn.

Groetjes, Jeannette


@Esther,
Ik hoor hier niet zeggen papa (die doet het niet meer).

Ik maak er wel een topic over!

Lachende groetjes, Jeannette

http://www.jeannettesstek.nl/
zaterdag 25 september 2010 - 16:03
rialle

Rialle

Ha ha leuke foto! Knap ook hoe ze die honden netjes op een rij hebben gekregen voor de foto. Zal toch geen makkie zijn geweest.

Ja het is wat met die hondepoep.......wij hebben tegenover ons huis een grote SPEELwei voor de kids met een glijbaantje en 2 goals om te voetballen, met een groot bord "SPEELWEIDE" erop. Maar het is meer een poepwei voor de honden, en het zijn altijd dezelfde mensen die de poep niet opruimen. Ik weet niet hoevaak ik al schoenen heb moeten schoonmaken als de kids buiten hebben gespeeld....ik word en (letterlijk) schijtziek van als ik die geur al ruik. Bwaaaa!!!

Groetjes Rialle
zaterdag 25 september 2010 - 19:15
minouke

Minouke

Rialle, en geenéén die voorsteekt hé

wel vervelend al die drollen.
In belgie ben je wel verplicht om steeds een zakje bij te hebben, moet zelfs zichtbaar aan de leiband geknoopt worden.

Maar allemaal goed en wel, het zakje moet ook gebruikt worden hé
zaterdag 25 september 2010 - 20:03
kerstkind

Kerstkind

Toch maar eens wat(spreekwoordelijke) gebakken spons gaan severen aan die pokkebeesten...
@batdah,
dit serveer je dan toch wél aan hun baas of niet.....?
Die "pokkebeesten" zoals jij ze noemt weten tenslotte niet beter.


Een ietwat gekrenkte José
zaterdag 25 september 2010 - 23:08
Gehenna

Gehenna

Idem hier hoor! Waarom willen er zo veel een hond en krijg jij hun str*nt?
De buren hun tuin is ondergesch. Leuk geurtje! Niks word opgekuist, het is tenslotte HUN tuin en zij hebben er geen last van dus waarom durf ik zagen? Dat ze hele nachten tegen elkaar op blaffen mag ook geen probleem zijn. Hoe onverdraagzaam ben ik wel niet? Mijn katten krabben hun vuilzakken wel open! Raar, die durven niet in een tuin waar een hond zit en de vuilzakken vergaan gewoon, zolang staan ze er al. (de alpen zijn er niets tegen )
Gestoken door dazen die kweken op de stront en in de vuilzakken? Ja zeg! Dat is hier de plage van Oostende ni hé! Ge moet maar ni in uw tuin zitten zottin!
En dan heb je nog de torens op de stoep ... zeg er niks van want dan ben je dieronvriendelijk. Wat dieronvriendelijk? Ben ik tegen de hond bezig of tegen z'n sullig baasje?
Ach, een andere buur noemde mij ook een dierenhater omdat ik niet kon verdragen dat hun schoothondje dag en nacht buitenzat zonder enige bescherming. Het beest zat kletsnat te huilen en te bibberen van de kou! Z'n eetbakje zat vol regenwater, z'n stoffen mand was kletsnat ... Kwamen ze thuis werden de gordijnen dichtgetrokken en zat het hondje hoopvol naar de deur te kijken. Mijn dochter zat verdikke huilend in de gietende regen aan de tuindraad het hondje te strelen en te troosten!
Ikke aan hun deur: Ge hebt welgeteld 3 seconden om uwen hond binnen te pakken of ik snij den draad door en pak hem zelf! Resultaat: ikke dierenhater en hondje nooit meer gezien.
De meeste hondeneigenaars zijn egoïsten eersteklas! De meesten, gelukkig niet allemaal
zondag 26 september 2010 - 10:00
rialle

Rialle

Ik moet zeggen dat de meeste hondenbezitters hier wel de poep van hun hond opruimen. En het is hier idd ook verplicht om een zakje zichtbaar mee te nemen, maar het zijn zoals Batdah schreef, "bepaalde individuen" die het gewoon vertikken. Hoogst ergerlijk!!

Ik kan me voorstellen Gehenna dat je met zo'n extreem slechte ervaringen zo gaat denken over hondenbezitters. Maar MIJN ervaring is dat de minste hondebezitters egoïsten zijn en de meeste toch wel heel sociale mensen die volkomen in orde zijn! Het zijn weer die paar die het verpesten voor de rest!!!
Ik vind het wel een verschrikkelijk verhaal van dat schoothondje. Echt triest! Ik zie je dochter in gedachten zo zitten bij dat hondje. Ik heb nl ook zo'n dochter die zich dierenleed heel erg aantrekt en daar dus ook absoluut niet tegen zou kunnen!!

Groetjes Rialle
zondag 26 september 2010 - 10:55
Peppody

Peppody

Ik ben ook zo'n hondenbezitster die de hondenpoep niet opruimt. Mijn hond gaat echter in de landerijen waar het vol licht met koeienmest en andere zaken. Daar valt zo'n hondedrolletje (het is maar een klein beestje) echt niet op hoor.
Bovendien ben ik van mening dat ik word gediscrimineerd. Ik moet nl belasting betalen omdat ik een hond heb. Paardenbezitters mogen echter de knol op het fietspad laten poepen. Kattenbezitters mogen hun beest in andermans tuin laten poepen (en planten, vooral bollen, uit laten graven en tuinkussens kapot laten krabben). Zonder dat daar belasting voor wordt betaald.... En zolang ik word gediscrimineerd ga ik het dus ook niet opruimen. TENZIJ mijn hond een ongelukje in de stad zou hebben op de stoep. Een zakje heb ik ook altijd bij me. De keren dat het wordt gebruikt zijn echter op 1 hand te tellen. Ten eerste komt de hond nooit in de stad en ten tweede houd hij het netjes op totdat hij los kan in de weilanden.

Maar nee laten we vooral de hondenbezitters belasting laten betalen en die paar mensen die wél overlast veroorzaken laten we het verpesten voor de duizend andere hondenbezitters die wel netjes zijn natuurlijk dan kunnen we lekker boetes uitdelen omdat de hond ook wel eens los wil rennen i.p.v. altijd aan een lijntje te moeten lopen. En ach dat het hele fietspad vol ligt met paardendrollen, wat nog veel harder stinkt, wat maakt het uit...

Laten we dan nu maar weer kijken naar die leuke rij met honden, waar deze topic mee begonnen is, die daar zo netjes zitten te wachten en ervoor zorgen dat u met z'n allen iets minder gemeentelijke belastingen hoeft te betalen.
zondag 26 september 2010 - 11:47
Pistachio

Pistachio

Mijn katjes lopen slechts af en toe buiten maar dit enkel in onze eigen tuin en onder toezicht dus niemand heeft er last van. Gelukkig hier nog geen kattenbelasting want met drie stuks zou ik behoorlijk moeten betalen. De meeste mensen die in onze straat met de hond wandelen hebben een zakje bij om het vuil op te ruimen en zo hoort het vind ik. Ja, paardendrollen vind je hier bij ons in de buurt niet, zou toch ook kunnen opgeschept worden met een zakje eigenlijk. Ik kan me voorstellen dat mensen last hebben in de tuin van andermans katten. Ik ben ook daarom voorstander van het binnenhouden van je huisdier, dan is hij/zij veilig en heeft niemand er last van, katten die gewoon zijn om buiten te lopen kun je helaas maar heel moeilijk laten wennen aan een binnenleven. In mijn tuin lopen veel buurkatten maar ik heb daar niet echt last van. Als je tuiniert met handschoenen aan is het niet erg als je eens een dr... tegenkomt. Uitgraven van bollen hebben mijn buurkatten ook nog niet gedaan, alleen mijn siergrassen worden wel graag afgebeten helaas, maar dat doen die van mij ook dus ... gelukkig blijven ze van de miscanthus af die nu mooie pluimen heeft. Eh ... wat was het topic ook alweer???
lieve Gentse groetjes
Pistachio
zondag 26 september 2010 - 13:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon