menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoezo zomer

Ga naar meest recente reactie

jamssen

Jamssen

Een van onze katten is de zomer kwijt en kruipt onder de dekentjes om te kijken of hij daar misschien is gebleven.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Niet gevonden, dan maar met zijn tweeen erbovenop, ook lekker warm.
[afbeelding verwijderd niet-https]
groetjes mlouise
woensdag 18 augustus 2010 - 23:56
LauraK

LauraK

Groot gelijk dat ze nu al op en onder dekentjes gaan liggen! Je zou er zelf zó bij
gaan liggen met dit weer...

Mooie katten heb je, mlouise, en wat zien ze er lief uit!

Groeten van Laura.
donderdag 19 augustus 2010 - 08:01
Pistachio

Pistachio

Leuke foto's mlouise!!! Wat zijn katten toch geweldige beesten (ook al breken ze bij mij thuis de boel af)
donderdag 19 augustus 2010 - 08:38
jamssen

Jamssen

Laura,

ik had inderdaad de neiging om er lekker bij te kruipen het is toch echt een beetje bbbrr op het moment.

Pistachio,

je moet ze ook opvoeden. hihihhi
Gelukkig vernielen ze hier niks, ze maken alleen alle deuren open als ze de kans krijgen en spoelen de wc door.(zonder wat te doen)
Ook moet ik niets eetbaars in de keuken laten liggen, dat vindt je dan ook niet meer terug.hihihi
Maar verder, ik zou ze niet meer willen missen, ze zijn zo lekker lief en eigenwijs.

groetjes mlouise
donderdag 19 augustus 2010 - 11:25
LauraK

LauraK

Hier plast één van de siamezen netjes op de wc, maar doortrekken, ho maar!
Misschien kunnen we de katten eens met elkaar laten praten, zodat ze zowel gebruik
maken van het toilet (en het wc-papier?) als daarna doorspoelen...

Groeten van Laura.
donderdag 19 augustus 2010 - 13:53
Pistachio

Pistachio

Mlouise,

Ik vrees dat er weinig aan op te voeden is. Ze doen gewoon alsof ze me niet verstaan als ik roep dat iets niet mag ... en je kan ze het natuurlijk niet kwalijk nemen. Het zijn binnenkatten (die af en toe onder toezicht in de tuin kunnen) dus ze moeten zich kunnen uitleven. Ik bekijk het maar zo: ik moet geen geld uitgeven aan een nieuw interieur want ze maken er toch een boeltje van. Lekker goedkoop dus

Onlangs stond in de krant dat een Amerikaans koppel niet begreep waarom ze zo'n hoge waterfactuur hadden, ze onderzochten het hele huis op waterlekken en vonden niks. Toen één van beide een dag ziekteverlof had, zagen ze wat er aan de hand was: de kat spoelde de hele dag door het toilet door ... grappig hé.
donderdag 19 augustus 2010 - 13:57
jamssen

Jamssen

Tuinfairy,

Ja ze spoelen de wc door, natuurlijk alleen midden in de nacht, dus die deuren gaan altijd dicht met de klink omhoog uiteraard anders maken ze de deuren nog open.
Dus dat feest is afgelopen voor ze.

Laura,

Dat is misschien eens een goed idee.Hihihi
Die van ons leren plassen op de wc en die van jou leren doortrekken.hahaha

Pistachio,

Onze katten zijn ook binnenkatten en mogen helemaal niet naar buiten.
Ze hebben wel heel veel krabpalen en hun '' eigen serre' waar ze zich in uit mogen leven.
Deze is helemaal katproof gemaakt met trapjes, hangmatjes , krabpalen en horramen en deuren met ijzergaas.
In de zomer zijn ze hier niet weg te slaan, maar in de winter liggen ze toch liever lekker op de bank.

groetjes mlouise
donderdag 19 augustus 2010 - 14:17
Pistachio

Pistachio

Hey mlouise,

Soms heb ik wroeging dat ik mijn katten de vrijheid niet geef maar als het de vrijheid is om omvergereden te worden of vergiftigd of iets dergelijks dan is het ook maar sneu. Op die manier heeft ook niemand last van mijn katten. Mijn katten liggen ook 's zomers het liefst in de warme veranda, ze hebben kartonnen dozen, krabpalen, rieten manden om zich op/in neer te vlijen. Ik geef ze ook regelmatig nieuwe speeltjes tegen verveling. Ik kan ze helaas enkel in de tuin laten als mijn man ook thuis is want alleen krijg ik ze niet terug binnen. Terwijl je met de ene bezig bent, zou de andere al gauw over de schutting kruipen dus dat is niet te doen. Mijn vorige drie katten waren beter getraind, die kwamen meteen binnenrennen als ik hen riep ... Met binnenkatten heb je wel af en toe problemen, ons Loetje heeft al drie keer de radioantenne stukgebeten... dan zet je de radio aan en krijg je gewoon ... geruis...
woensdag 25 augustus 2010 - 14:42
jamssen

Jamssen

Pistachio,

Hier zijn gelukkig helemaal geen problemen met het binnen blijven.
Ik zou wroeging hebben als ik ze buiten zou laten en ze overreden ofzo zouden worden, de katten zelf willen ook helemaal niet naar buiten, ze weten niet beter.

groetjes mlouise
donderdag 26 augustus 2010 - 11:08
Pistachio

Pistachio

Ja mlouise, het is maar wat ze gewend zijn. Ik heb altijd asielkatten gehad en die waren best tevreden met een binnenleven met af en toe een uitstapje in de tuin. Kiwi en Pistache komen ook uit een asiel en die hebben ook vrede met een leven in huis. Loetje heb ik van straat gehaald en bij hem merk ik toch wel heimwee naar de vrijheid, maar het is diezelfde vrijheid die hem een gebroken poot (gelukkig niets ergers) heeft opgeleverd dus dat risico wil ik absoluut niet meer lopen. Gelukkig kunnen ze zich af en toe helemaal uitleven in de tuin: rollen in het zand, mijn siergrassen stukbijten, de berken in klimmen, insecten najagen... dan is het feest hoor en in ons bijzijn kan het gelukkig op een veilige manier ... Geweldig hé die beesten, ook zalig als ze 's winters urenlang op schoot komen. Slapen in bed mag voorlopig nog niet, ze zijn met drie en da's nogal veel. Mijn vorige kat Frisky (mijn grote liefde) mocht wel op bed tot ze een paar keer geplast had op mijn hoofdkussen. Dat vond ik natuurlijk niet kunnen en toen heb ik ze de toegang tot de slaapkamer ontzegd. Ze ging prompt in hongerstaking: ze weigerde nog te eten of te drinken. Na drie dagen was ze helemaal uitgedroogd, in paniek naar de dierenkliniek, bloedonderzoek, sondevoeding ... het hele verhaal. Ze bleek helemaal niets te mankeren. Toen ze weer op bed mocht, begon ze doodleuk weer te eten en drinken. Nou vraag ik je ... over een sterk karakter gesproken! Rarara wie was de baas in huis?
donderdag 26 augustus 2010 - 16:56
jamssen

Jamssen

Pistachio,

Zo zie je maar weer, we hebben niks te vertellen in huis. hihi
De katten hebben het voor het zeggen.

Een kat heeft geen baasje, maar alleen personeel.

groetjes mlouise
vrijdag 27 augustus 2010 - 12:15
Pistachio

Pistachio

Inderdaad mlouise,

Wij mogen dankbaar zijn dat we in hun gezelschap mogen verkeren. En dat ben ik ook want het zijn wonderlijke wezens . Ik zou niet meer zonder kunnen. Toen mijn Frisky overleden was, wilde ik niet meteen een andere kat. Het verdriet was te groot. Maar de leegte was te zwaar, mijn huis was geen thuis meer. Ik vond het zo saai ... schoonmaken en alles bleef proper. Geen haarbal meer om mee te knuffelen... en dat terwijl de asiels volzitten. Drie weken heb ik het uitgehouden en toen zijn we Kiwi en Pistache gaan halen. Ik voelde me bijna schuldig tov Frisky maar met geen kat meer in huis te halen, kreeg ik haar ook niet terug... Nu hebben weer 3 sukkelaartjes een goede thuis en wij geen saai moment meer . Dit wordt bijna een kattenforum, hopelijk neemt niemand ons dit kwalijk
vrijdag 27 augustus 2010 - 13:57
Pistachio

Pistachio

Hey Tuinfairy,

Katten zijn milde meesters zolang je maar goed naar ze luistert! En jij doet je job naar behoren blijkbaar! Goed zo, wedden dat ze je ook nog komen halen als hun "baasje" al lang terug is , misschien willen ze wel helemaal niet meer terug ... heb je gelijk gezinsuitbreiding! Fijn weekend!
vrijdag 27 augustus 2010 - 15:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon