menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help ik wil in winterslaap

Ga naar meest recente reactie

Wendy

Wendy

Misschien zullen jullie me afschieten of misschien hebben jullie ook wel een beetje dat gevoel,
Maar dat zachte weer houdt ons toch lekker aan de draai!

De blaadjes vallen maar met mondjesmaat van de bomen,
mijn gaura en verschillende salvia's blijven maar bloeien en nog vele bloempjes wagen zich aan de zoveelste herbloei.

En ik weet het, in feite moet ik dankbaar zijn voor deze verlengde pracht,
maar mijn biologische klok wil bloembakken legen (maar die blijven maar bloeien)
en plantjes toedekken om volgend jaar weer met verwondering te zien boven piepen.
Mijn tuinziel begint naar rust te verlangen, naar tijd om te herbronnen.

Ergens begin ik te verlangen naar de winterse sfeer met zijn mezenballetjes,
met rijm getooide takken en andere koude sfeerbeelden.
Ik kijk al uit naar de gezellige kerstverlichting, en de familie-avonden rond de houtkachel.
Maar nu is het ballanceren tussen kleine tuinklusjes terwijl het nog een beetje klaar is buiten,
en het voorbereiden van mijn tuin en mezelf voor de winterslaap.

Ik zal me misschien nog bedenken, maar ik kijk toch stiekem uit naar die winterrust
met tijd voor de andere zijde van de tuin: me verdiepen in de boeken, plannen voor de komende lente,
Het verlangen naar de eerste sneeuwklokjes...

Maar we hebben geen recht tot klagen hé
Dus kijk ik maar in stilte uit naar de charmes van de winter
maandag 13 november 2006 - 13:12
Adrienne

Adrienne

Awel Wendy ge zijt niet de enige.
Ik moet zelfs nog de weien lang om de dieren water te geven.
Maar zolang de winter niet echt begint blijven we maar rond lopen hé.

maandag 13 november 2006 - 14:39
Merel

Merel

Heb ook dat gevoel dat het eindelijk wat kouder mag worden, vroeg de gordijnen dicht, kaarsjes en beginnen snuffelen in kerstboeken en receptjes helpen een beetje!

Merel
maandag 13 november 2006 - 14:44
nientje

Nientje

ik vind ook dat het winterseizoen mag beginnen, het is er de tijd voor en alles op zijn tijd zou ik zeggen
nientje
maandag 13 november 2006 - 22:38
Plantje

Plantje

Donderdag 17 graden!!!!!!!!!!!!!!!
Nie normaal zulle voor de tijd van het jaar. (normaal 7 a 8 graden.)
Vorig jaar had het toch al eens gesneeuwd, of heb ik het mis???
dinsdag 14 november 2006 - 00:18
jp

Jp

Al duurt het zachte weer nog zo lang, de winter achterhaalt ons wel !
Vorige week een tel. gehad met een vriend die in Noorwegen werkt, daar vriest het 's nachts al tot
-10° !
In de streek van Jaipur (India), komt het "koele" seizoen in zicht, groen gras, droog & zonnig, 25° overdag (!) "Breng een trui mee voor 's avonds " zeiden ze ons (en wij maar zweten !). 't Kan verkeren.
dinsdag 14 november 2006 - 21:46
Tomateboer

Tomateboer

Ja, hier ook hetzelfde liedje .
Ik verlang niet naar de winter hoor, maar het is of het blijft duren.
grt
dinsdag 14 november 2006 - 21:57
Victor44

Victor44

Voor mij mag het nog maanden duren zoals nu en dan alleen maar beter worden.Ik hoef die donkere dagen voor Kerstmis niet,d
woensdag 15 november 2006 - 19:11
Victor44

Victor44

(Zal maar verder gaan,heb waarschijnlijk ergens verkeerd gedrukt)
daar wordt men alleen maar depressief van.Ik heb veel liever dat het is zoals vandaag een dag met veel zon.De dagen zijn al zo kort en als het dan mistig is en kil vind ik de winter zo al lang genoeg duren.Dus waarom die vraag naar de winter,ok,zo'n sneeuwplaatje is mooi,maar denk ook eens aan al die vele daklozen,zonder van de dieren of vogeltjes te zwijgen.En dan nog een grote dure zaak e verwarming die op dit ogenblik zo veel kost.Dus voor je snakt naar de winter ,bezin eens effen!
woensdag 15 november 2006 - 19:21
Esem

Esem

Volledig eens met mijn voorganger Victor44
Laat het zo maar voortduren tot met Pasen en dan weer terug warmer.
Het drukt de stookkosten,de zon maakt ons opgewekt,en we kunnen nog blijven genieten van een enkele roos die nog staat te bloeien.
We hoeven ons geen zorgen te maken of we al dan niet wat vergeten af te dekken zijn,want het vries toch niet.
Ik hoor liever het gefluit van de vogels,dan de doodse stilte van de winter, en het gevaar om bij die gladde toestanden de baan op te moeten.
Gr Esem
En prettige feestdagen.
maandag 4 december 2006 - 11:40
semperfi

Semperfi

In DECEMBER was het in de serre vandaag 22°C, bangelijk hé ?
Nooit geweten dat het zo zacht was.
Ik moet die film van Al Gore toch eens zien !!
Bob
maandag 4 december 2006 - 18:41
Tomateboer

Tomateboer

Ja, ik heb hem gisteren gezien met school in de cinema
Inconvinient truth( of hoe dat ook geschreven is )
Mooi maar op het einde toch wat langdradig.
En best beangstigend.
grt
dinsdag 5 december 2006 - 07:41
Wendy

Wendy

Ik durf zelfs niet te gaan kijken! Ik vind het zo geen fijn idee dat onze toekomst in de handen ligt van enkele machtslustige geldwolven aan de top. Kan je dat nu geloven dat monsters als Bush zelfs gewoon het kiotoverdrag niet willen tekenen. Dat kieken negeert gewoon de toekomst van maar even de hele mensheid hé!!!! (mijn excuses aan de kiekens, ik moet zo een eikel niet met dit vrijgevig en nuttig diersoortje vergelijken)
Pfffft en wij maar sorteren en recycleren en ons best doen om ons gastjes nog een stukje natuur te laten...
dinsdag 5 december 2006 - 11:58
sylvain

Sylvain

Wendy ke kunt ge het geloven by ons hier vandaag 5-12-2006 17,5 graad hier in lummen ik heb het noch gezegt de vogeltjes weten niet meer waar ze aan zyn maar wy ook niet en de plantjes helemaal niet meer zo noch eventjes en de krokusen zyn aan het komen de grond voelt te warm aan tot in de winter mvg
dinsdag 5 december 2006 - 23:54
andre

Andre

Wanneer krijgen we wat vorst?Nu is alles gewoon aan het verzuipen

andre
donderdag 7 december 2006 - 12:54
semperfi

Semperfi

Hoy Wendy,
Ik wil nu niet politiek beginnen doen, maar ik heb meer respect voor mensen die weigeren een verdrag te tekenen dan voor diegenen die het ondertekenen en het vertikken van het toe te passen.
Sorry, mijn mening hé.
Robert
donderdag 7 december 2006 - 16:22
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Dat is Andrede voorjaar knollen die gaaan rotten van het water hier is de grond verzadigd er kan niet veel water niet meer by voor my mag het echt beginnen winteren en dan met vorst of we krygen de gevolgen in het voorjaar mvg
donderdag 7 december 2006 - 16:23
lisa

Lisa

van mij mag de winter nu wel komen och echt niet normal dit weer ,het stormt hard en het blijft maar
regenen ,zo vind ik het ook maar triest -ik heb vanmiddaag een jas aangedaan en ben toch maar gaan wandelen-vond het tot mijn spijt ook nog leuk ja ik probeer het beste eruit te halen
maar als je zo verder gaat zulen wij volgend jaar veel fotos heben voor de rubrik beestjes
want die zullen er zeker zijn in massas
lisa
donderdag 7 december 2006 - 16:52
Wendy

Wendy

Robert, je hebt gelijk! Ik vind alleen dat het jammer is dat er nog mensen zijn die de macht hebben om een verschil te maken in de toekomst, maar de kans laten liggen.
Maar soit, wie zijn wij
ondertussen heb ik mijn rozen hun eerste zwemlessen gegeven.
Als het zo blijft regenen hebben ze tegen nieuwjaar hun brevet 25m
vrijdag 8 december 2006 - 19:35
semperfi

Semperfi

Zwemlessen geven aan rozen ???
Die kunnen toch geen opblaasbare bandjes dragen ?
Grutjes,
Robert
zaterdag 9 december 2006 - 14:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon