menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie weet de naam van dit plantje

Ga naar meest recente reactie

Jeannette1

Jeannette1

Beste forumvrienden,

Wij hebben weer een plantje van de vogeltjes gekregen, maar wie kan ons vertellen welk plantje dit is?
Ger dacht wel iets van Wiet?mmmmmmmmmmmm

Groetjes, Ger en Jeannette

Tuinbabbel

zaterdag 24 juli 2010 - 21:06
monique217

Monique217

het kan ook een Cleome zijn, daarvan lijkt het blad op cannabis
je ziet het straks wel als ie gaat bloeien!
zaterdag 24 juli 2010 - 21:30
monique217

Monique217

oh dat wist ik niet, maar de bladeren lijken wel wat op elkaar toch?
zaterdag 24 juli 2010 - 21:46
Jeannette1

Jeannette1

Lieve mensen,

Ik houd jullie via foto's op de hoogte en hoop daarna een definities antwoord te kunnen krijgen van jullie!
Dus dit plantje gaat nog bloeien ook?
Tot zo ver bedankt voor jullie inbreng, nu weer snel terug naar de jarige job!

Groetjes, Jeannette
zaterdag 24 juli 2010 - 22:00
monique217

Monique217

als het cannabis is gaat het niet bloeien maar als het een Cleome is wel
althans een cannabis bloeit wel maar niet zo mooi
zaterdag 24 juli 2010 - 22:06
lentemode

Lentemode

Wat ben je nu van plan, Jeannette ?
Je gaat toch je 130 halen, niet ?

Alle delen van de hennepplant (Cannabis Sativa) bevatten psychoactieve cannabinoïden. In de bloeiwijze van de vrouwelijke plant bevinden zich veruit de hoogste concentraties. Het meest werkzame bestanddeel is delta-9-tetrahydrocannabinol (THC). Naast THC bevat de hennepplant minstens 400 andere chemische stoffen, waarvan er meer dan 60 een chemische structuur hebben die gelijkt op THC.
Cannabinoïden remmen meestal de aanmaak van neurotransmitters, wat kan leiden tot zowel het onderdrukken als het stimuleren van activiteit in zenuwcircuits.
( tot zover Tinternet, er staat nog véééééél meer op...)

Groetjes,
Mia
zaterdag 24 juli 2010 - 22:32
lentemode

Lentemode

Jah, Batdah, misschien is 't wel kattenkruid !
De kat high, samen met Jeannette...
zaterdag 24 juli 2010 - 22:52
Jeannette1

Jeannette1

Hai kattenluidjes,

Wij komen even met ons fotootje de boel versteren.
Nee Mia, ik ben al high genoeg van al mijn medicijnen!
Wat mijn leeftijd betreft, wil ik nu zeker 131 of 132 jaar worden in verband met een dame, die vorige week al 130 jaar werd.

Wij willen dit plantje even de kans geven om zich te ontplooien, dan nemen wij er geregeld foto's van en plaatsen deze dan op dit topic.
Op die manier blijven jullie op de hoogte!

Groetjes, Ger en Jeannette
MIAUW!!!!!!!!!!!

zondag 25 juli 2010 - 13:53
jumperke

Jumperke

Is zeker weten cannabis. Maar met die plant kom je niet ver LOL, dit zal de gewone 'hennep' zijn die ontkiemt uit kempzaad die in vogelzaad zit.
Als ik ga vissen laat ik kempzaad weken tot ze kiemen en met dat gekiemd kempzaad voer ik de ganse tijd mijn visstek bij. Heb vorig jaar eens bij thuiskomst nog een klein beetje overschot op de composthoop gehooid en na enkele weken stonden daar mooie cannabisplantjes. Geen twijfel mogelijk dat het dat is wat je laat zien Jeannette!

Maar dit is de 'onschuldige' versie van de Cannabis. De rotzooi die men verhandelt komt niet voort van kempzaad, maar van variëteiten van deze plant die men gecreeërd heeft!

jerko
zondag 25 juli 2010 - 23:23
Jeannette1

Jeannette1

Hai Jerko,

Dank je wel voor je uitleg, Ger dacht wel dat het van het vogelvoer kwam, want dat hebben ze daar uit de raamvoederbakjes voldoende gekregen in de winter.
Het is niet de bedoeling dit waar dan ook voor te gebruiken, dat laten wij wel uit ons hoofd!!!
Wel willen Ger en ik weten of het de moeite is om het te laten staan in verband met een eventuele bloei.
Als dit plantje gaat bloeien, wil ik wel weer foto's plaatsen, anders gaat het in de groencontainer.

Groetjes, Jeannette
zondag 25 juli 2010 - 23:40
jumperke

Jumperke

Jeannette, je kan ze zeker en vast laten staan!
Ze zullen een kleine 2m hoog worden en bovendien prachtige witte bloemtrossen produceren!Echt de moeite.

jerko
maandag 26 juli 2010 - 15:59
Jeannette1

Jeannette1

Hai Jerko, Marianne en anderen,

Dan laten wij hem lekker staan en plaats ik zo af en toe een mooie foto van de bloemen en de groei van dit plantje.
Bedankt voor jullie uitleg en raadgevingen!
Groetjes, Ger en Jeannette
maandag 26 juli 2010 - 16:55
Jeannette1

Jeannette1

Het kan natuurlijk even duren, maar zodra er zaadjes aanzitten zal ik waarschuwen.
Groetjes, Jeannette
maandag 26 juli 2010 - 17:22
jumperke

Jumperke

Jeannette, om van Cannabis zaden te oogsten heb je een mannelijke en een vrouwelijke plant nodig....

jerko
maandag 26 juli 2010 - 22:49
Jeannette1

Jeannette1

Hai Jerko, dus net als bij de mensen heb je daar ook een mannetje en een vrouwtje bij nodig.
Dan genieten wij maar alleen van de bloemen die er komen gaan hoop ik.

Weer bedankt Jerko, groetjes, Jeannette
maandag 26 juli 2010 - 22:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon