menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ons nieuwe balkon

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Wij wonen hier al bijna 16 jaar en een balkon was een van mijn grootste wensen. Alle buren hadden een balkon behalve wij! Nu is mijn wens eindelijk in vervulling gegaan..........




[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Onze Stip vindt het ook heerlijk

[afbeelding verwijderd niet-https]


Het is toch zooo genieten met dit weer! Ik heb een gevoel dat ik ineens in een vakantiewoning zit...ik mis alleen het strand en de zee nog............

Groetjes Rialle
zondag 18 juli 2010 - 20:23
minouke

Minouke

BALKON dat is een heus terras
Dat zal genieten zijn
zondag 18 juli 2010 - 20:38
jamssen

Jamssen

Dat is geen balkon meer dat is een hele 'huiskamer' erbij, mooi hoor, daar mag je trots op zijn en natuurlijk heeel blij.
Mooie kat ook.

groetjes mlouise
zondag 18 juli 2010 - 22:17
Matabish

Matabish

Dat is prachtig Minouke, heel mooi gemaakt!
Daar ga je véél genot van hebben in de zomer!

Zonnige groetjes,
Matabish.
zondag 18 juli 2010 - 23:52
rialle

Rialle

Ja het is echt een zaligheid om erop te zitten. Ik leef met dit weer helemaal buiten sinds ik het balkon heb.
Al die jaren ben ik steeds door de kelder moeten gaan om naar buiten te kunnen, en nu kan ik gewoon de deur uitstappen op het balkon.
Die deur hebben ze in 1953 al gemaakt toen de huizen gebouwd werden, met de bedoeling om er een balkon aan te maken. Er heeft altijd een ijzeren hekje (een zgn Frans balkon!) aangezeten om niet naar buiten te vallen. Nu, 57 jaar later is er dan eindelijk een echtbalkon gekomen en ik ben superblij en geniet nu natuurlijk volop met dit prachtige weer.
Nog een week werken en dan heb ik een week vakantie. Hopelijk is het dan ook nog mooi weer!

Groetjes Rialle
maandag 19 juli 2010 - 09:03
rialle

Rialle

Het balkon moet natuurlijk nog wat aangekleed worden. Ik heb er, omdat ik géén leeg balkon wilde, alvast wat planten gezet, maar dit zal zo niet blijven. Ik zal nog vaak iets veranderen, net zo vaak tot ik het goed vind staan. Het is wel een grote ruimte dus ben ik geneigd om er veel neer te zetten. Hier moet ik toch een beetje voor waken anders kunnen we straks niet meer lopen!!

En ik denk idd dat van die Ostenrijkse bloembakken prachtig zou staan met mooie hangers erin. Allemaal dezelfde naast elkaar, ik zie het al voor me!
Maar de bovenkant van de reling is 8 cm breed en volgens mij is het nog niet makkelijk om daar steunen voor de bloembakken voor te vinden.

Ik wil zicht houden op de tuin als ik op het balkon zit dus helemaal vol met bakken hang ik het niet, maar enkele wil ik wel hangen, mooi met hanggeraniums erin.

Groetjes Rialle
maandag 19 juli 2010 - 20:33
rialle

Rialle

Zoals je op de eerste foto kunt zien hangt er één bak aan met paarse Petunia's en zo'n lichtgroen hangertje dat er zo fris uit ziet maar waar ik de naam iedere keer van vergeet. Die hangbak heb ik jaren gelden bij de HEMA gekocht en die zijn niet meer te krijgen jammer genoeg. Hij is van zink.
Ik zal als ik tijd heb (moet zo werken en morgen ook) eens een foto van dichtbij maken.
Het zou idd leuk zijn om op die hoogte wat meer bakken te hangen, en van die wandsteunen vind ik eigenlijk een prima idee, alleen......ik vind die plastic bakken wat daarin moeten zo lelijk! Zijn hier misschien ook alternatieven voor te vinden? Ik heb me nog niet zo georiënteerd op bloembakken. Als ik het goed heb zijn die echte Oostenrijkers helemaal van hout en beslist peperduur!

Groetjes Rialle
dinsdag 20 juli 2010 - 09:43
LauraK

LauraK

Wauw Rialle, je hebt er een hele tuinkamer bij -dit kan je toch nauwelijks nog een
balkon noemen! Wat een heerlijke en mooie ruimte, en wat zal je daar veel plezier
van hebben. Lijkt me ook geweldig om daar 's avonds laat nog te zitten met dit weer!

Wel regelmatig foto's plaatsen hè, van alle nieuwe ontwikkelingen op het terras.
Met balkonbakken eraan lijkt het me helemaal een groene oase te worden. Op die
manier heb je er gewoon een extra tuin bij, op hoog niveau!

Groeten van Laura.
dinsdag 20 juli 2010 - 10:34
an

An

dat ziet er super uit ,je mag er trots op zijn ,en oosterijkse sfeer is zeker niet verkeerd.
je zocht leuk tuin matriaal kijk eens op markt plaats of zo misschien zit er iets tussen wat een beetje redelijk van prijs is,

succes gr an
dinsdag 20 juli 2010 - 22:04
condor86

Condor86

Heel mooi, geniet ervan en niet te vol zetten he

Evelyn
woensdag 21 juli 2010 - 20:47
Stefan70

Stefan70

Mocht het mijn terras zijn ,dan plaatste ik er een paar bakken met " Miscanthus sinensis " op en wat van die prachtige Echinacea 's van jou, naargelang de stevigheid natuurlijk.Ik zou zeker niets aan ophangen aan de ballustrade waar het het zicht op die mooie boom verhindert.Maar zo heeft ieder zijn eigen smaak natuurlijk (gelukkig maar).

Groetjes
Stefan
woensdag 21 juli 2010 - 23:09
rialle

Rialle

Ja Stefan, die boom heeft zo z'n voor en z'n tegen. Het is nl een wilde kersenboom. In het voorjaar prachtig met witte bloesem, maar zo gauw de bloesem valt en de kersen zich ontwikkelen, beginnen ze ook al te vallen. Maar dat valt nog wel mee, maar als de kersen rijpen komen ook de vogels die ze eten. Alle vogels mogen komen maar waar ik echt last van heb zijn die vieze duiven! Ze jagen alle andere vogels weg en schijten (ik kan het niet anders noemen bij duiven!) alles vol! Laatst zat ik op het balkon hoor ik ineens rikketikketikketik op de tafel naast mij. Zit er toch een duif boven mij op de dakrand te sch.... en met allemaal kersenpitten erin, misschien wel 20! Stel je voor ik had wat naar rechts gezeten!!!
Nu op het moment vallen er allemaal rijpe kersen op het balkon en maken vieze vlekken. Ook trappen we erin en dat doet dan pijn aan de voeten.
Maar desondanks is de boom een natuurlijke parasol voor op ons balkon op het zuiden, waar ook nog eens veel in te beleven valt zolang de duiven wegblijven.

[afbeelding verwijderd niet-https]


Onder het balkon ziet het intussen zo uit

[afbeelding verwijderd niet-https]


De muren zijn opnieuw gestuct en ik heb voor oranje muren gekozen. Op de foto ziet het een stuk fletser uit. Het is echt fel oranje.

[afbeelding verwijderd niet-https]


Ik had nog bakstenen liggen waar ik nu een bloembakje van wil gaan metselen. Lijkt me wel leuk om dat dan ook oranje te maken.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Aangezien het best donker is onder het balkon, weet ik eigenlijk niet goed wat ik dan in die bloembak kan gaan zetten. Alle suggesties zijn welkom! Alle plantjes die er tot nu toe staan en hangen, voornamelijk Surfinia's en op tafel wat anjertjes, doen het niet echt geweldig, of beter gezegd slecht!!

De witte muren worden binnenkort ook weer mooi wit gemaakt. Ze zijn erg vuil geworden van de olie uit de bankirai planken van het balkon. Ik krijg het er met de hogedrukspuit niet af, dus dan maar opnieuw verven.
Nog een foto van de ander kant

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes Rialle
donderdag 22 juli 2010 - 13:58
rialle

Rialle

Oh ja, en nog een foto van de bak.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes Rialle
donderdag 22 juli 2010 - 14:11
Stefan70

Stefan70

Beste Rialle,

Heel mooi daar ,voor het duivenprobleem heb ik ook niet onmiddelijk een pasklare oplossing,misschien kan een namaakroofvogel in de tuin helpen? Misschien weet birdwatcher wel raad.

Groetjes
Stefan
donderdag 22 juli 2010 - 14:49
Matabish

Matabish

Gosh, da's leuk om dat allemaal opnieuw op te maken!
Dat zijn twee prachtige plaatsen, boven èn beneden!

In die gemetste bak zouden Hosta's het mooi doen denk ik?
Die kunnen tegen schaduw en steken frisgroen af tegen die zonnige oranje muur!

Een namaakroofvogel zou ook de kleine vogeltjes weg houden, àls dat al werkt!
donderdag 22 juli 2010 - 15:01
printemps

Printemps

Zeer mooi terras,echt heel mooi gedaan
Onder het terras zou ik soort van buitenkeuken maken,wat kasten op wielen en een extra frigo en een BBQ natuurlijk
Een bloembak in die donkere hoek zou ik niet doen

mvg
donderdag 22 juli 2010 - 15:54
rialle

Rialle

Het balkon is niet waterdicht omdat er spleten zitten tussen de planken, dus een buitenkeuken gaat niet.

Ik geloof Hosta's zijn een goed idee. Ik vind ze heel mooi en er zijn veel verschillende soorten. Die kunnen idd tegen schaduw. Bedankt voor de tip!

Groetjes Rialle
zaterdag 24 juli 2010 - 14:05
Stefan70

Stefan70

Of bekervarens ?Die zijn ook heel mooi en makkelijk .

Groetjes
Stefan
zaterdag 24 juli 2010 - 14:35
rialle

Rialle

Dat klopt, varens zijn ook mooi, maar daar komen er steeds meer van in mijn tuin, dus die heb ik genoeg.
Ik denk toch dat ik voor een hosta ga, maar eerst moet de bak nog gemetseld, gevoegd en geverfd worden.

Bedankt voor de ideeën.

Groetjes Rialle
maandag 26 juli 2010 - 12:44
jamssen

Jamssen

Er zijn heel veel hosta's in alle kleueren en maten, er zullen er zeker zijn die jij mooi vindt.
Google er maar een op en je weet niet wat je ziet.

groetjes mlouise
maandag 26 juli 2010 - 12:48
berenice

Berenice

Rialle

dikke proficiar met je 2 mooi terrassen
je kan er ook van alles op kwijt bv :::: ga maar eens
naar kringloop winkels :: daar is wel altijd iets te vinden
ik hou ook veel van oude spiegels die weerkaatsen je tuin
en je bloemen

grts berenice
maandag 26 juli 2010 - 16:38
Pistachio

Pistachio

Prachtig gedaan! Ik ben gezond jaloers!!! Het lijkt me heerlijk, zowel op als onder het terras. Mijn complimenten. Het is toch zalig om alles zo te kunnen aankleden en gezellig te maken. Als je eens een housesitter nodig zou hebben voor een paar dagen ... ik zou het kunnen uithouden daar
vrijdag 30 juli 2010 - 13:46
rialle

Rialle

Bedankt voor de complimenten dames!

Het is idd heerlijk om alles mooi te maken en aan te kleden. Komende week worden de gevels van het huis gewit en daarna ga ik ook wat dingen ophangen.
Ik was vandaag naar het tuincentrum (altijd gevaarlijk voor de beurs!) en heb daar een vlinder gekocht van ijzer en ijzerdraad dat gesoldeerd is. Op de foto van onder het balkon hangt zo'n zelfde in het klein.
Ook heb ik 2 zinken balkonbakken gekocht. Ik had er graag 4 gehad maar ze hadden er nog maar 2. Nu heb ik er nog 2 bijbesteld die er volgende week zijn. Ik zal morgen een foto maken hoe ze eruit zien.

En Pistachio, misschien kunnen we eens aan woningruil doen. Jij hebt ook een poes, dus bij jou voel ik me ook wel thuis dan.

Groetjes Rialle
vrijdag 30 juli 2010 - 21:42
Pistachio

Pistachio

Hey Rialle,

Met woningruil heb ik geen ervaring, misschien iets om eens over na te denken. Ik heb maar liefst drie poezen: Kiwi, Pistache en Loetje. Mijn lieve moeder komt logeren telkens we op reis zijn want ik kan mijn schatjes onmogelijk zonder gezelschap achterlaten. Als het in de toekomst te moeilijk voor haar wordt, hebben we zeker een huisoppas nodig dus ... wie weet. Ik kijk uit naar je volgende foto's!!

fijn weekend!
zaterdag 31 juli 2010 - 16:45
rialle

Rialle

Idd iets om over na te denken. Hier in Valkenburg krijg je de tijd wel om! Je kunt hier heel veel wandelen maar ook in het dorp (officieel stad) is zeker in het seizoen vanalles te doen. Vanmiddag is er een of andere feest met artiesten dat ook op de radio komt. De wind was zo sterk deze kant op dat ik zojuist Frans Bauer live heb horen zingen ha ha! Gratis en voor niks!

Even wat foto's van mijn nieuwe balkonbakken

[afbeelding verwijderd niet-https]



De Jasmijnstruik is gesnoeid en nu is er een beter beeld op het balkon/terras.

[afbeelding verwijderd niet-https]



Van de week (ik hoop morgen) zijn de andere 2 balkonbakken er en heb ik op ieder stuk dezelfde hangen. Die andere met de paarse Petunia zal dan moeten verhuizen.

Groetjes Rialle
zondag 1 augustus 2010 - 17:03
Matabish

Matabish

Leuk zoals die daar onderaan hangen, zou ik niet aan gedacht hebben!
Wordt idd. hoe langer hoe mooier!
zondag 1 augustus 2010 - 19:46
LauraK

LauraK

Ook ik dacht dat je ze bovenaan ging hangen, maar dit is veel mooier! Het zijn ook
prachtige bakken, die goed bij je terrassen passen. Het ziet er echt heel mooi uit, dat
grote en lichte terras boven, en dat knusse terras beneden. Zo gebruik je de ruimte
optimaal!

Groeten van Laura.
zondag 1 augustus 2010 - 20:01
Pistachio

Pistachio

Leuke foto's Rialle ... alleen euh ... Frans Bauer die hoeft er voor mij niet echt bij, geef mij dan maar vogelgezang (met alle respect voor Frans Bauerfans natuurlijk ...ieder zijn ding!)
groetjes
maandag 2 augustus 2010 - 13:11
Pistachio

Pistachio

Hahaha tuinfairy, goed gevonden. Ik vergat nog te zeggen Rialle dat ik die oranje wand schitterend vind! Zo'n warme kleur geeft sfeer. Ik heb een lelijke nieuwbouwmuur van de buren waar ik tegenaankijk in de hoek van mijn tuin. Ik dacht hem ook te verven in een warme kleur maar het is een schaduwhoek waar mijn vuilbakken staan en waar ik dus niet echt iets gezelligs van kan maken. De muur is ongeveer 4m hoog en 3m lang (hij steekt uit voorbij mijn huis) en zorgt voor schaduw op mijn stenen terras waar ik dus verder niet veel mee kan ... voor de vuilbakken komen waarschijnlijk in de herfst haagbeukplanten die hopelijk veel zullen camoufleren en ook hoog worden zodat die lelijke muur wat verdoezeld wordt. Ik had er ook wat leuks willen op bevestigen zoals bijvoorbeeld een aardewerken zon ofzo maar de relatie met mijn buren is niet schitterend dus ik vraag dat liever niet. Hoe hoog kan haagbeuk eigenlijk worden?
maandag 2 augustus 2010 - 17:07
rialle

Rialle

Ja Laura, ik wilde ze ook niet hoog hangen omdat ze dan het zicht op de tuin wegnemen als we op het balkon zitten. Op deze manier heb ik daar gen last van.

Frans bauer is ook helemaal niet mijn ding dames en idd, het verstoorde helemaal de zondagse rust. Maar ik probeer altijd iets positiefs ergens uit te halen dus ik kan nu zeggen dat ik Frans Bauer live heb horen zingen en niet eens heb hoeven betalen! En Tuinfairy.....nee ik heb niet meegezongen. Terwijl zingen toch een andere grote hobby van mij is. Maar als hij jóú tekst had gezongen dan had ik beslist meegeblèhrt hoor!!

Pistachio, ik heb extra een warme zonnige kleur genomen omdat die hoek (net als jou hoek) een echte schaduwhoek is. Onder het balkon komt natuurlijk zo goed als geen zon, dus dacht ik met de kleur wat warmte te creëren. Ook heb ik gedacht aan blauw, om meer een Griekse sfeer te maken. Maar juist omdat het zo'n donkere schaduwhoek is heb ik hem oranje gemaakt. Op de foto ziet hij erg flets uit. In het echt is het fel oranje.

Heerlijk Ernestine om zo het balkon op te kunnen stappen zonder eerst door de kelder te moeten lopen om buiten te zijn. Ik heb eigenlijk een beetje spijt dat ik aan het balkon geen trap naar beneden heb gemaakt. Maar ja, dat kan altijd nog hè.

Groetjes Rialle
maandag 2 augustus 2010 - 20:30
Matabish

Matabish

[afbeelding verwijderd niet-https] Je kan er nog altijd een [afbeelding verwijderd niet-https] aan maken, da's nog leuk ook! [afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 2 augustus 2010 - 20:43
Stefan70

Stefan70

beste pistachio,

Een haagbeuk kan 25 tot 30 meter worden.Hij bevindt zich in het bos onder de een verdieping lager dan de beuk ,eik en es.Daardoor verdraagt hij goed schaduw. Hij is ook goed bestand tegen zware kleigrond .

Groetjes
Stefan
maandag 2 augustus 2010 - 21:04
rialle

Rialle

Ja Matabish, dat idee was hier ook al opgekomen! En die glijbaan laten we dan eindigen in het zwembad(je)!! En bovenaan op het balkon zetten we dan zo'n buiten zodat we ook lekker glijden ha ha!

Groetjes Rialle
maandag 2 augustus 2010 - 21:16
Stefan70

Stefan70

Beste Rialle,

Blijft dat zwembad in de winter ook buiten staan ?
Misschien zou onder jou terras in die hoek een Japanse vingerplant(Fatsia japonica) wel leuk staan ,die kan goed tegen schaduw en geeft een exotische sfeer.

Groetjes
Stefan
maandag 2 augustus 2010 - 21:40
rialle

Rialle

Nee Stefan, dat zwembad kun je uit elkaar halen en ligt in de winter in de kelder.
Andere jaren stond het in de zomer op het terras beneden maar dat past nu niet meer met die draagpalen van het balkon. Het is niet zo fijn voor het gras, maar ja, er was geen andere mogelijkheid.

Een Fatsia zou idd ook erg mooi staan in die bak (die nog altijd niet is gemaakt) maar hoe groot worden die dan, en kunnen die helemaal zonder zon?

Groetjes Rialle
dinsdag 3 augustus 2010 - 09:51
Pistachio

Pistachio

Stefan, bedankt voor de info! Als die zo hoog wordt, kan ik de lelijke muur en mijn vuilbakken zeker camoufleren, misschien dat ik de muur alsnog verf in een warme kleur zoals bij Rialle, het heeft toch echt wel iets ... hoeveel m per jaar groeit zo'n haagbeuk ongeveer? Ik vermoed dat ik beter planten aanschaf die al een meter of hoger zijn ...

Rialle, als je een trap plaatst, denk je ook een beetje aan de buren? Mijn buren hebben op hun plat dak ook een terras gemaakt waardoor ik geen privé meer heb in mijn tuin. Vreselijk! Ze hebben ook een trap laten plaatsen van het terras naar de tuin, vlak naast mijn houten afsluiting: een lelijk aluminium geval ... hout was veel discreter en natuurlijker geweest... zucht.
dinsdag 3 augustus 2010 - 10:08
Pistachio

Pistachio

Rialle,

ik zie nu pas op de foto's dat er nog een stuk muur boven je terras uitsteekt, dus de buren hebben in jouw geval geen last van een eventuele trap ... doen! Je kan misschien druiven langs de reling van de trap laten groeien ... mooi decoratief.
dinsdag 3 augustus 2010 - 10:13
anderleven

Anderleven

Jemig wat een balkon zeg...heel mooi.
Kan je nu van het balkon in het zwembad springen
Heel erg mooi Rialle, zal wel veel werk zijn geweest.

groetjes
dinsdag 3 augustus 2010 - 11:35
Stefan70

Stefan70

Rialle ,

Of de fatsia helemaal zonder zon kan weet ik eigenlijk niet ,maar hij stond bij mij toch wel vrij donker .

Groetjes
Stefan
dinsdag 3 augustus 2010 - 15:56
rialle

Rialle

Dat klopt Pistachio, van een trap zullen de buren geen last hebben, hij zal precies langs hun uitbouw lopen. En áls er een trap komt zal het geen metalen zijn maar een van hetzelfde materiaal als het balkon. Is toch veeeeeel mooier!
Maar ik moet eerst even het financiële plaatje bekijken want het balkon was al boven de begroting uitgevallen! Voor een druif ertegenaan komt in die hoek te weinig zon denk ik. Alleen in de avond een beetje.

Ik las dat een Fatsia wel 2 mtr hoog kan worden, en dat is me toch een beetje groot dan. Maar misschien kan ik hem door te snoeien (als dat mag) kort houden.

Groetjes Rialle
woensdag 4 augustus 2010 - 10:05
Pistachio

Pistachio

Foto's blijven plaatsen hé Rialle zodat we de evolutie kunnen volgen ... misschien kan je op elke trede van je toekomstige trap een plantje zetten ... is ook leuk! Succes.
woensdag 4 augustus 2010 - 19:55
hildavw

Hildavw

Dat ziet er allemaal prachtig uit!

Geniet er maar van.

En wat de duiven betreft, misschien kan volgende link je helpen

http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=708

groetjes van Hilda
woensdag 4 augustus 2010 - 20:23
Stefan70

Stefan70

Hahaha,wat ze tegenwoordig toch allemaal niet uitvinden,geef mij dan toch maar liever wat duiven in mijn tuin .

Groetjes
Stefan
woensdag 4 augustus 2010 - 21:04
kerstkind

Kerstkind

Hee Rialle,
da's een balkon om jaloers op te worden......
Zienderogen wordt ie mooier en mooier, iedere keer weer nét iets gezelliger.
Hard gewerkt, maar het loont de moeite
groetjes José
woensdag 4 augustus 2010 - 22:26
Matabish

Matabish

Ik wacht wel af hoe Rialle het zèlf gaat schikken allemaal...tot nu toe doet ze het héél mooi!
donderdag 5 augustus 2010 - 00:32
rialle

Rialle

Bedankt allemaal voor de complimenten.

Hilda ik ben bang dat als ik er zo'n afschrikballon hang dat er dan geen enkele vogel meer op bezoek komt, en dat zou ik dan weer erg jammer vinden. Maar ik moet zeggen, sinds de kersen weg zijn zijn de duiven ook veel minder aanwezig gelukkig!

Nu ik weet dat je een Fatsia rustig kort mag knippen denk ik dat mijn keuze toch daarop gaat vallen. Het geeft meer een mediterane sfeer en dat zie ik graag!

Ik heb nu 1,5 week vrij gehad maar moet zometeen (11.00u) weer beginnen met werken. Dus vanaf nu zal het niet zo snel meer gaan.
Pfff en het zonnetje schijnt vandaag zo lekker, terwijl het gisteren ieder keer regende, en ik eigenlijk een buitenmuur had willen witten. Nu zal de muur moeten wachten tot zondag.

Groetjes Rialle
donderdag 5 augustus 2010 - 09:26
hildavw

Hildavw

Pfff en het zonnetje schijnt vandaag zo lekker,

En hier doet het niet anders dan regenen...

En wat die ballon betreft, die zou je natuurlijk enkel tijdens de besse en kersenperiode kunnen hangen.
Voor de rest van het jaar hebben de andere vogeltjes dan vrij spel.

Hilda
donderdag 5 augustus 2010 - 11:57
Pistachio

Pistachio

Hey Tuinfairy,

Misschien heb je wel een punt. Je moet dan wel goed wakker zijn als je trap op/afloopt en je moet de plantjes er weer afhalen als het sterk begint te waaien, maar ik vind het wel mooi staan.
vrijdag 6 augustus 2010 - 13:14
hildavw

Hildavw

Tuinfairy,

Als jij die regenbuien naar Matabish hebt willen sturen, dan zijn die waarschijnlijk boven het Antwerpse blijven hangen
Dat ligt op de "weg" van Groningen naar Antwerpen.
Vandaag is het gelukkig zonniger en warmer, maar voor het week-end voorspellen ze weeral niet veel soeps.
Maar oei, we dwalen af.

Met plantjes op de trap zou ik toch ook voorzichtig zijn, of het moest zijn dat je aan de reling, ev. de buitenkant, kan vastmaken.

groetjes van Hilda
vrijdag 6 augustus 2010 - 13:42
rialle

Rialle

Bedankt allemaal voor het meedenken naar leuke ideeén voor mijn trap, maar áls er een trap komt is het toch iets voor volgend jaar.

Het weer is donderdag niet lang mooi geweest, maar vrijdag en gisteren was het prima, bij jullie ook?
Vandaag had ik mijn muur willen witten maar....het goede weer is alweer voorbij!

Groetjes Rialle
zondag 8 augustus 2010 - 09:50
rialle

Rialle

Van de week heb ik de muur gewit. dat is eigenlijk de muur van de uitbouw van de buren, maar die trekken er niet aan om hem te verven. Het zijn echte rotburen, maar ik ga er geen ruzie voor maken en heb hem uiteindelijk maar zelf gewit.

[afbeelding verwijderd niet-https]


[afbeelding verwijderd niet-https]


Groetjes Rialle
zaterdag 14 augustus 2010 - 21:31
jamssen

Jamssen

Het wordt steeds mooier,
Ik wordt er jaloers op op dat bolkonnetjes van jullie.

groetjes mlouise
zaterdag 14 augustus 2010 - 21:37
Matabish

Matabish

Tjonge Rialle, wat een potje verf, een beetje zweet en een paar bloempotjes kunnen doen hé! Ongelooflijk!
Ikzelf had de vlinder wat hoger gehangen?

Wow-groetjes,
Matabish.
zaterdag 14 augustus 2010 - 21:44
rialle

Rialle

Ja Matabish, die vlinder staat nu nog op het tafeltje maar moet natuurlijk nog opgehangen worden. Ik had idd zo ongeveer de plek in mijn hoofd waar jij hem ook geplakt hebt.

De plankjes zijn gemaakt door degene die het balkon heeft gemaakt Tuinfairy. Er waren wat stukken plank over dus kwam hij met dit idee wat ik meteen een prima idee vond.

Groetjes Rialle
zaterdag 14 augustus 2010 - 22:57
Matabish

Matabish

[afbeelding verwijderd niet-https]
'k Zag nèt te laat dat die vlinder idd. op de tafel steunde... sorry!!!
Maar dat neemt niet weg dat het een heerlijk hoekje geworden is!

Warme groetjes,
Matabish.
zaterdag 14 augustus 2010 - 23:15
kerstkind

Kerstkind

Hee Rialle,
al lekker veel werk verzet......
Het resultaat mag er wezen
Erg sfeervol en gezellig.
groetjes José
zaterdag 14 augustus 2010 - 23:51
rialle

Rialle

Je hoeft toch niet sorry te zeggen Matabish! Het maakt me alleen maar blij dat jij (en de anderen) zo mee-leven en mee-denken!
De buren hebben nog geen woord erover gezegd, laat staan dat ze gevraagd hebben hoeveel ik aan de verf kwijt was en me dat willen terugbetalen. Stomme lui!!
Normaal heb je meer aan een goede buur dan aan een verre vriend, maar in dit geval heb ik veel meer aan jullie (als lieve verre vrienden) dan aan mijn buren!!
Gelukkig heb ik aan de andere kant wél leuke buren.

Hebben jullie trouwens ook Stip de poes gezien(verstopt) op de eerste foto? Ze is zo nieuwsgierig en vergezeld mij in alles wat ik doe! Gezellig hè? Maar het was wel uitkijken want anders had ze nog véél meer stipjes gehad!

Groetjes Rialle
zondag 15 augustus 2010 - 10:53
jamssen

Jamssen

Ja, gevonden hoor.

Onderde roze handdoek zit wat zwarts verstopt als ik het goed zie.
Grappig zoekplaatje zoekplaatje zo.

groetjes mlouise
zondag 15 augustus 2010 - 12:16
Pistachio

Pistachio

Hey Rialle,

Prachtig gedaan hoor! Jouw foto's bekijken is telkens genieten! Wat grappig dat Stip zich zo verstopt had. 't Zijn toch sloebers hé die katten.

Enne ... ik weet alles van rotburen. Hun muziek staat de hele tijd loeihard waardoor ik bijna nooit meer kan genieten van de stilte in mijn tuin . Verder beweren ze last te hebben van allergie door mijn berken (die hier trouwens al veel langer staan dan zij hier wonen). Ik hoop dat het nooit tot een gerechtelijke actie komt want dan is het niet meer leefbaar. Iemand ervaring met uitspraken hieromtrent? Ik heb dagelijks last van inkijk in mijn tuin en lawaai itt zij die enkel in het pollenseizoen last hebben van een snotneus Het gaat er bij mij niet in dat mensen anti-boom zijn terwijl iedereen toch weet dat er bomen tekort zijn op onze planeet. Leven en laten leven is een mooi principe maar het is nog zelden terug te vinden. Gelukkig heb ik ook aan de andere kant fijne mensen wonen.

Nog veel plezier met je prachtige hoekje!
zondag 15 augustus 2010 - 14:46
LauraK

LauraK

Het was al een mooi hoekje, maar nu is het helemaal schitterend! Heerlijk licht, en
meteen een heel andere uitstraling. De planken/schappen in de hoek zijn een geweldig
idee: het sluit heel mooi aan bij het balkon en de reling, en je hebt er mooie ruimte
voor planten, katten (hahaha) en leuke sfeerverhogende objecten.

En het witten zal een heel karwei geweest zijn, want dergelijke muren 'slorpen' heel
veel verf op. Maar je mag supertrots zijn op het eindresultaat!

Groeten van Laura.
maandag 16 augustus 2010 - 08:20
rialle

Rialle

Dank je Laura, en ik ben er idd trots op. Binnenverfwerk doe ik altijd zelf, maar een buitenmuur had ik nog nooit gedaan. Het vervelendste eraan waren al die gleufjes in die bakstenen die je echt met een kwast of de rand vd roller moet vullen. Pffff ik heb gewoon dagenlang spierpijn in mijn rechter schouder en bovenarm gehad!! Het was ook niet alleen dat stukje dat je op de foto ziet, maar ik heb het hele stuk van hun uitbouw gedaan zoals je op eerdere foto's kunt zien.

Maar het resultaat is er naar, behalve onder het balkon. Daar zijn nl door de olie (of wat dat beschermmiddel voor bankiraihout ook is) uit de planken als het regende hele bruine strepen ontstaan op de muur (zie eerdere fotos). Daar de planken al een stuk lichter van kleur zijn geworden, dacht ik dat dat spul er nu wel uit zou zijn. Dus dat stuk heb ik ook mooi gewit en het zag prachtig uit! Maar.....na de eerste regenbui kwamen de strepen weer terug. De olie is er dus nog lang niet uit verdorie! Ik laat het nu maar voor wat het is en zal in het voorjaar dan nog eens witten. Dan is hopelijk dat spul er allemaal uit.

Groetjes Rialle
maandag 16 augustus 2010 - 09:52
berenice

Berenice

hoi Rialle

dikke proficiat met het behaalde resultaat

tipje ??? mischien een groot vel plastiek vast maken op
de muur ( tussen hout en muur) zodat het water niet op de muur loopt

grts berenice
maandag 16 augustus 2010 - 10:32
rialle

Rialle

Ja Berenice, dat zou idd een idee zijn geweest als hij nog wit was, maar nu zitten er intussen alweer heel veel strepen op. Ik ga in de lente nog een keer met de roller erover en voor de zekerheid zal ik dit idee van jou beslist ten uitvoer brengen. Bedankt voor de tip!

Groetjes Rialle
vrijdag 20 augustus 2010 - 13:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon