menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinmuziek

Ga naar meest recente reactie

Stefan70

Stefan70

Beste tuinvrienden,

Als ik in de auto zit luister ik naar andere muziek dan wanneer ik op mijn terras of in de tuin zit . Wanneer ik door het raam van het terras naar de tuin zit te kijken om combinaties van planten en hekwerkjes en muurtjes enz...te verzinnen ,heb ik graag muziek opstaan.Hier een paar van mijn favorieten:

Rachel Portman: -Mistake of your life
-Little Edie on chair
-Where angels fear to tread
-Chocolat(Main titles)

Michael Nyman : -The heart asks pleasure first
-Here to here
-The sacrifice
Yann Tiersen ummer 78
-La valse d' Amelie
donderdag 15 juli 2010 - 21:10
Stefan70

Stefan70

Beste tuinvrienden(vervolg),

Annie Lennox : -Lovesong for a vampire
-Into the west

en nog vele anderen . Nu is mijn vraag :Welke muziek vinden jullie het meest toepasselijk bij jullie tuin ?

Groetjes
Stefan
donderdag 15 juli 2010 - 21:16
Rita1960

Rita1960

het "muziek"-geluid van vogels.

groetjes,
Rita

donderdag 15 juli 2010 - 21:39
Mandy

Mandy

Hier ook de kippen die kakelen, de kikkers die kwaken , de groene specht die luid lachend komt aanvliegen, de merel die op de schoorsteen zingt, de lijster die het van hem overneemt, de duiven die gillend op hun zaadjes aanvallen als ze het bord zien staan, de koekoek op de achtergrond, de gazonmaaier van de buren ( teken dat het gras lekker groeit en dat het mooi weer is), enne ja ga zo maar door..... aan mechanische muziek heb ik geen behoefte in de tuin......
donderdag 15 juli 2010 - 21:53
Knovos

Knovos

Ik hoor liefst alleen tuin en buurt geluiden. Zeker geen radio's e.d. van de buren. niks irritanters dan dat.
donderdag 15 juli 2010 - 22:10
Stefan70

Stefan70

Dat is hier nu juist het probleem ,ik woon vlak bij een erg drukke verkeersweg aan een industriezone maar heb langs de andere zijde een heel mooi uitzicht over
de velden,dus ik zie de vogels wel ,maar ik hoor ze niet ,erg hé? Daarom luister ik vaak muziek met mijn hoofdtelefoon.

Groetjes
Stefan
donderdag 15 juli 2010 - 22:11
lentemode

Lentemode

Ik heb zo ook een favorietje:

"J'ai des petits problèmes dans ma plantation, pourquoi ça pousse pas?"


Groetjes,
Mia
donderdag 15 juli 2010 - 22:31
Rita1960

Rita1960

´t ja da´s dan wel een heel andere invalshoek dan dat ik gewend ben...

zet dan maar eens een cd op met allerlei vogelgeluiden.. of een cd met new wave muziek.. en de rest is dan afhankelijk van je stemming.,... en die varieerd bij mijn van soul, de ouderwetse blues, rock and roll, tot aan Mathias Rheim, herman van Veen en alles wat daar tussen zit.. Streisand, moody blues, sting, queen kortom te veel om op te noemen.. afhankelijk van mijn stemming..
techno, house, jazz e.d. komt er niet in voor..

groetjes,
Rita
donderdag 15 juli 2010 - 22:33
berenice

Berenice

ik sluit mij voledig aan bij
LENTEMODE en RITA

hier ook bij ons :::: wonende aan een visvijver , met klein bosje (zaaaalig )
geluid van vogels : kikkers in mei juni )in de verte spelende kids ; mensen die op terras van cafetaria zitten aan de overkant van de grote vijver ( geen hinder )
af en toe een vliegtuig die mensen naar andere ooren brengd

meer moet danizijnhe

ps pintje en wijntje niet vergeten he
grts bernice

donderdag 15 juli 2010 - 22:55
Stefan70

Stefan70

Hartelijk dank voor de reacties .

Groetjes
Stefan
donderdag 15 juli 2010 - 23:11
Matabish

Matabish

Ja, hier ook enkel natuurgeluiden en de véle vogelstemmetjes!!
'k Hou ook wel van muziek zoals opera, country en sixties/seventies maar nóóit in de tuin.
Ik begrijp héél goed dat het voor sommigen leuker werken is met muziek maar het zou wel toffer zijn
als alle tuinierende muziekliefhebbers 'oortjes' zouden gebruiken want iedereen houdt niet van dezelfde muziek hé!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
vrijdag 16 juli 2010 - 00:39
Stefan70

Stefan70

Eigenlijk heb ik mijn vraag verkeerd geformuleerd,het gaat 'm niet over het al dan niet in de tuin luisteren naar muziek ,maar over hoe je je tuin in een muzikale context zou plaatsen .

Groetjes
Stefan
vrijdag 16 juli 2010 - 12:32
jumperke

Jumperke

Ik heb graag muziek in de serre als ik tussen de cactussen aan het werken ben. Dan zet ik mijn luidsprekers in de serre en sluit ik daar mijn Ipod op aan. Meestal zijn dat dan livesets van discotheek the OH! uit Gistel van een uur of 2uur of 3uur die ik van internet afhaal. Dus echt wel de hardere muziek (tekstyle, hardcore, hardstyle, french tek,....).
Soms luister ik ook wel eens naar Franse rap (La Fouine, L'Algerino) en soms de West-Vlaamse rap, maar dan niet Flip Kowlier of hof van Commerce of weet ik wat, maar Plukketuffer en Sairus.
Maar hoofdzakelijk zijn het de livesets.
Als ik alleen thuis ben speelt er soms ook wel muziek op terras als ik buiten bezig ben.

jerko
vrijdag 16 juli 2010 - 12:58
Stefan70

Stefan70

Wat ik me eigenlijk afvroeg was of er een verband is tussen mensen hun tuinsmaak en hun muziekgenre .Zoals hierboven Jerko die van cactussen en hardcore houdt en bij Marjoleine haar muziekstijl stel ik mij meer bloemen,ornamenten en potterie voor.Nu bij Jerko vermoed ik dat ook vooral zijn leeftijd en vriendenkring een rol spelen maar ik ben er ondertussen zelf achtergekomen dat de lijn meestal doorgetrokken word.Ik dank jullie allemaal voor de reacties en mijn excuses voor de nogal domme vraag.



Groetjes

Stefan
vrijdag 16 juli 2010 - 14:28
Rockey

Rockey

Momenteel is mijn tuin (buiten 1 border) highway to hell van ACDC

(eigenlijk nooit echt muziek aan het spelen, maar als er muziek speelt dan is het eerder het zwaardere gitaarwerk (Metallica, slipknot, slayer, Nighwish, Epica, Disturbed,...)

@Stefan70: ik kan je gedachtengang wel volgen. Volgens mij kan er ook ergens een link gevonden worden.
Ik hoor graag metal en grijp dan ook graag naar donkerkleurige bloemen (link metal <-> zwart) Aan andere kant heb ik ook graag frisse kleuren in de border.
vrijdag 16 juli 2010 - 15:10
Stefan70

Stefan70

Dat is nu wat ik bedoel,het verband tussen muziek (en andere keuzes) en de tuininrichting.
Dank u wel Rockey

Stefan
vrijdag 16 juli 2010 - 15:20
Stefan70

Stefan70

Dag Marjoleine,

Bedoel je met folk eerder "The Dubliners" en zo ,of eerder "Enya" en "Clannad"?

Groetjes
Stefan
vrijdag 16 juli 2010 - 15:41
Stefan70

Stefan70

Leuk Marjoleine,
Ik vind"fields of France" van de Fureys mooi ,wat vind jij ?

Groetjes
Stefan
vrijdag 16 juli 2010 - 16:21
Stefan70

Stefan70

Ik ken zowel van folk als celtic niet zoveel. Van Clannad vind ik theme from"Harry's game" wel mooi.

Groetjes
Stefan
vrijdag 16 juli 2010 - 16:30
minouke

Minouke

tuinstijl ... zou ik eerder romantisch, Engelse stijl, cottage omschrijven ook het huis
Mijn kleuren: alle pasteltinten, en iets donkerder zoals wijnrood, licht tot middenbruin

te vergelijken met muziekkeuze:
buiten ... de stilte en enkel de vogeltjes en zeker GEEN muziek (zou zelfs verboden moeten zijn)
bij het strijken .... meezingers en dansmuziek, country en vooral luid
In de zetel met een glaasje ... klassiek en dan vooral Vivaldi, Tsjaikovski, Mozart of ritme&Blues
In de auto idem strijken, ook Blues, James Brown , Elvis

een beetje van alle stijlen maar zeker nooit dat DOEM DOEM DOEM DOEM muziek dat je soms in voorbijrijdende auto's hoort, kan momenteel niet op de naam komen ....afschuwelijk

Maar mijn grote favorieten zijn wel James Brown en Elvis Presley, Percy sledge
vrijdag 16 juli 2010 - 16:39
Matabish

Matabish

Minouke, behalve dat ik meer hou van opera en spaanse songs dan van James Brown, hebben we verder dezelfde muzieksmaak!
Nogal uitgebreid, ook wel eens operettemuziek.
Maar zeker géén DOEM DOEM DOEM muziek!
Daarvan gaan àl m'n sprookjesfiguren lopen!!!!

E.Presley = 'I met her today', ken je dat? Zó mooi!!
vrijdag 16 juli 2010 - 18:41
minouke

Minouke

jawel Matabish .... de dag dat Elvis stierf voelde ik mij weduwe allee je begrijp me hé
Elvis was vooral bekent voor zijn rock maar ik hou meer van zijn 'trage' nrs

Opera en Operette .... sommige toch wel
Niet zo direct maar als ik sommige stukken hoor heb ik zo van ....mmm toch wel

Andrea bocelli en... kan niet meer op de naam komen.... een heel dikke Italiaanse meneer heel zware stem.... van zo een stem word ik stil si en geloof me al heel wat

Tuinfairy, ooo heet dat zo , ik had nog een andere naam ... maar kan er echt niet opkomen enfin DOEMDOEM lijkt iedereen te verstaan
vrijdag 16 juli 2010 - 18:57
Matabish

Matabish

Doem Doem = ook wel Retro of House of Punk, zo'n beetje alles met een zware beat!

Die dikke meneer met z'n mooie stem = Luciano Pavarotti.
Ik hou meer van een ietsje zwaardere tenor zoals Placido Domingo, maar het life optreden van José Carreras was ook hèmels voor mij!!
Ook wel franse liedjes...Michel Sardou, Charles Aznavour, Claude Barzotti, Nana Mouskouri, Michèle Torr, Dalida, Edith Piaf...
En niet te vergeten, mijne ROY ORBISON!
Dat romantische past wel bij een sprookjestuin?
vrijdag 16 juli 2010 - 19:10
minouke

Minouke

dat is het Luciano Pavarotti !
Zal wel zo zijn, romantiek herken je in kleding, interieur en tuinstijl.

Ben eens benieuwd naar de studie van Stefan
vrijdag 16 juli 2010 - 19:35
jamssen

Jamssen

Mijn tuin is van alles en nog wat, van rustige hosta's en varens tot uitbundige en 'wild' groeiende clematissen, druiven en bosranken.
Mijn muziek is dus ook van alles en nog wat van danse, house , pop, rock en klssiek.
Ik vind van ieder genre wel wat mooi en heb er wel wat van.
In de tuin is het net hoe mijn stemming is van wat er op gezet wordt, maar hij staat wel altijd vrij zacht.

groetjes mlouise
vrijdag 16 juli 2010 - 21:39
Stefan70

Stefan70

Beste tuinvrienden ,

Hartelijk dank voor al jullie reacties,je kan dus werkelijk aan een tuin zien welke
persoonlijkheid er woont .

Groetjes
Stefan
vrijdag 16 juli 2010 - 23:39
Stefan70

Stefan70

Natuurlijk zijn de reacties op dit topic niet voldoende om hierover een stelling te poneren .Het geeft echter wel een indicatie. Ik heb voldoende vertrouwen in de kritische blik van de deelnemers aan dit forum en hun maturiteit.Het ging het in dit topic niet zozeer om een eindconclusie maar ,niet de bestemming maar de weg is belangrijk .

Groetjes
Stefan
zondag 18 juli 2010 - 11:14
berenice

Berenice

hoi Minouke

hier nog een Elvis weduwe
enne nee hoor in de tuin geen muziek
alleen de vogels en mijn klein hondje die altijd meeloopt

en voor Matabis
mijn LAAFJES zouden ook terug onder de grond kruipen
en dat wil ik niet ;;; ik heb er bij toeval nog een 5 tal
op de kop kunnen tikken HEERLIJK
k' ga toch vandaag nog een cd ke draaien van ELVIS

prettige zondag en grts berenice
zondag 18 juli 2010 - 12:41
minouke

Minouke

wist je dat bv Vlamingen meer voor pasteltinten kiezen en Walen voor felle kleuren vooral de combinatie rood en geel.
Ik heb dat ergens gelezen in een tuinmagazine en als je door Wallonië rijdt merk je dat ook.

Geniet ervan Berenice...
zondag 18 juli 2010 - 12:46
minouke

Minouke

ik denk dat we met veel weduwen waren
ik vond hem ook beter in zijn tussenperiode niet het begin (legerperiode) en ook niet meer het einde maar zingen kon ie nog hé
ik krijg er nog kiekebiche van
zondag 18 juli 2010 - 14:02
minouke

Minouke

nu ik eraan denk... mijn tuin is de hoofdkleur roze en paars en zijn cadillac .... ROZE

Héla Stefan... zou best allemaal kunnen kloppen

zondag 18 juli 2010 - 15:36
Matabish

Matabish

Zó ver gaat het bij mij toch niet. Ik heb altijd heel veel van zijn muziek en prachtige stem gehouden.
Als mens heb ik hem pas later leren waarderen.
Van zijn liedjes krijg ik niet genoeg maar de rest interesseert me eigenlijk niet!
Ik denk niet dat hij op míjn tuin invloed gehad heeft...
zondag 18 juli 2010 - 15:48
berenice

Berenice

en niet te vergeten :::: t'was toch ne mooie man he
ik weet nog goed toen ik puber was had ik een mooie grote foto
gevonden die maakte ik met punaises vast op de muur
maar ooweeeeeeeeeee mijn moeder wilde dat niet
na enkele keren op en af had ik het gevonden
::::::::::::: met behang lijm heb ik hem er dan maar opgekleeft
de rest kun je wel denken he
grtrs berenice
zondag 18 juli 2010 - 16:50
jumperke

Jumperke

een beetje van alle stijlen maar zeker nooit dat DOEM DOEM DOEM DOEM muziek dat je soms in voorbijrijdende auto's hoort, kan momenteel niet op de naam komen ....afschuwelijk

Oei, welja, dat is nu de muziek die ik echt graag hoor! Vanaf volgend jaar ga ik zelfs naar zo'n discotheken of evenementen gaan. Dit is trouwens vaak tekstyle, hardstyle of hardcore nu bij de jonge gasten in hun auto's. Meestal dan met een geluidsinstallatie in de koffer van hun auto.
Mijn broer moet bijna zijn praktisch rijexamens doen en heeft net een auto gekocht en heeft al een geluidsinstallatie samen gestoken en in zijn koffer gestoken (hij volgt automechanica).
Helaas zal ik nooit zo'n installatie in mijn koffer kunnen installeren, aangezien ik wss toch geen gewone auto zal kopen, maar direct zo'n bestelwagen (Citroën berlingo ofzo)....
zondag 18 juli 2010 - 21:14
Matabish

Matabish

'k Weet er alles van hoor Jumperke!
Mijn jongste heeft zo'n installatie. Heeft er al een paar prijzen mee gewonnen!
Helemaal mijn stijl niet, al hou ik van veel verschillende stijlen!
zondag 18 juli 2010 - 21:19
Eniavaswen

Eniavaswen

Bij komt spontaan 'I feel pretty' van West Side Story op. Heel geschikt om vrolijk door de tuin te huppelen.
'Into the West' vind ik ook een geweldig nummer, is één van mijn favoriete en staat heel vaak op in de auto. Eigenlijk alledrie de LOTR cd's staan constant op.
Ik hou ook wel van new age om bij te relaxen op het terras.
Maar eigenlijk spelen we zelden muziek in de tuin, omdat ik graag tot rust kom in de tuin en omdat wij het misschien ook niet zouden apprecïeren als onze buren één of ander gejengel op zouden zetten.

Groetjes, Karen
maandag 19 juli 2010 - 12:46
Polplastron

Polplastron

Hier ook liefst niet te veel kabaal. Wat vogeltjesgekwetter, wat bijtjes- en hommeltjesgezoem... en eventueel heel zachtjes uit mijn CD-spelertje wat barokmuziek: o.a. de Watermusic van Handel of zo. Dat past echt bij mijn tuin.
dinsdag 20 juli 2010 - 09:22
Stefan70

Stefan70

Beste Karen,

Mijn fantasie sloeg op hol toen ik zonet voor de eerste "I feel pretty"hoorde.Ik
denk dat jij een heel positief iemand bent .Ik werd er spontaan vrolijk van ,waarvoor dank.

Groetjes
Stefan

Beste Pol,

Volgens mij ben jij ook lid van NP .Ik hou ook van klassiek, het schept onmiddellijk een heel charmante sfeer . Bach, Handel,Debussy.....en dan een tak appelbloesem die over de Taxushaag hangt ........

Groetjes
Stefan
dinsdag 20 juli 2010 - 23:38
hugo

Hugo

beste tuinvrienden en vriendinnen, neem een orginele partituur (klassiek of anders) bewerk dit zodat het kan gespeeld worden door andere instrumenten en je krijgt dit,, geen DOEM DOEM DOEM of HOEMPAPA toestanden

mijn favoriete muziek voor 'savonds op het terras met een glaasje wijn

http://www.accordeongirl.net/track01.wav

http://www.accordeongirl.net/track07.wav

http://www.accordeongirl.net/Track04.wav

http://www.accordeongirl.net/Track13.wav

en voor diegenen die nog moesten twijfelen welke instrumenten het zijn,, hier zijn ze 'live';; stukske Bach, Lord of the dance en Pirates

http://www.accordeongirl.net/amuz.wmv
wil je er nog meer van, laat maar weten,, heb de afgelopen 25 jaar zo'n 20 stukken bewerkt

groetjes
woensdag 21 juli 2010 - 11:38
Stefan70

Stefan70

Toch niet Marianne,eerder melancholiek,zo was ik als kind al .

Groetjes
Stefan
woensdag 21 juli 2010 - 12:33
Stefan70

Stefan70

Dat heb je mooi gedaan Hugo,misschien kan je je eens laten inspireren door iets uit de natuur zoals Beethoven door de geelgors voor zijn 5de symfonie .

Groetjes
Stefan
woensdag 21 juli 2010 - 12:38
berenice

Berenice

ja hoor Hugo
heel mooi mooi , t'ja wij hebben het geluk dat we al meerdere
door Hugo verwend zijn he
waarvoor dankuwel

grts berenice
woensdag 21 juli 2010 - 13:59
Eniavaswen

Eniavaswen

Deze morgen was ik naar 'De nieuwe wereld' van Dvorak aan het luisteren en spontaan kwamen er weer tuinsferen in mij op. Het eerste deel deed me denken aan een prachtige najaarsborder die tot uitbarsten komt. Het tweede deel was meer een romantische rozentuin waar je op een bankje tot rust kan komen. In het derde deel ontluikte de lente, speels, ontdeugend, maar soms ook stormachtig. Het vierde deel deed me nog het meeste denken aan een statig bos met machtige bomen.
Op zo momenten denk dit: Als ik nu een tuin zou willen tekenen, zet ik gewoon de juiste muziek op en dan volgt de inspiratie vanzelf.

Stefan, ja hoor, volgens sommigen ben ik een geboren optimist, maar wel één met hoge pieken en diepe dalen (die nooit lang duren)
donderdag 22 juli 2010 - 08:17
Stefan70

Stefan70

Dag Karen,

Wat een toeval ,ik was het vierde deel van" De nieuwe wereld" aan het beluisteren toen ik mijn vorige post op dit topic schreef. Ik denk dat jij op een positieve manier in dit leven staat ,niet oppervlakkig maar ook niet naief.Waarmee ik natuurlijk niet wil bedoelen dat geestelijke diepgang in verband gebracht kan worden met naiviteit .Maar van bvb spiritualiteit wordt dit wel eens verondersteld.

Groetjes


Stefan
donderdag 22 juli 2010 - 10:32
Stefan70

Stefan70

Beste Marianne,

Ik bedoelde spiritualiteit eigenlijk in een bredere zin. Volgens mij hebben de meeste mensen behoefte aan spiritualiteit.Nu is het zo dat het christendom hier in de lage landen de laatste decennia een terugval kende . In dat vacuum hebben zich andere religies en subgroepen gemanifesteerd.Hoe kleiner de religie of subgroep (bvb wicca's,druicisme)en hoe sterker hij afwijkt van de gevestigde waarde(christendom),hoe minder sympathie hij oproept.Volgens mij is het goed om jezelf hierin te ontplooien maar altijd een rationele reddingsboei bij de hand te houden.Hiermee bedoel ik dat je jezelf regelmatig moet afvragen of je jezelf (en anderen(relatie,kinderen...)geen schade toebrengt.Volgens mij vertoef jij in een milieu waarin het esotherische en occulte belangrijk is,of vergis ik mij? Ik weet dat in zulke milieus het financiele niet vaak veraf is ,en dat er vele kwakzalvers en oplichters zich verrijken ten koste van mensen die zeer kwetsbaar zijn .Een reden te meer om waakzaam te zijn !!!

Groetjes
Stefan
donderdag 22 juli 2010 - 14:28
Polplastron

Polplastron

Haha, alsof afwijken van het christendom afkeer opwekt! Hier in de Antwerpse Kempen is het anders erg moeilijk om nog openlijk te durven zeggen dat je als 34-jarige nog katholiek bent (wel niet zo dol van pausen e.d., maar toch).
Ik zing overigens ook in een Gregoriaans mannenkoor en durf ook wel eens wat Latijnse gezangen te uiten wanneer ik met mijn kruiwagen over het tuinpad loop.

Soms durf ik dan ook wel eens wat speels en ondeugend te worden en zing dan i.p.v. het mooie "Ite missa est" wel eens "Hier is'm met de mest". De planten groeien er in elk geval niet slechter om.
Op mijn riek prijkt in gegraveerde letters: "Ora et labora": bidden en werken.
Hoe je dat bidden invult moet je maar zelf weten, maar werken zonder diepgang/spiritualiteit/doel is een holle activiteit. Het een kan niet zonder het andere.

Groetjes,
Pol

P.S.: Ik was nog vergeten te vermelden: ik ben ook een Elvis-fan, maar niet in de tuin!

P.P.S. Beste Pol,
Volgens mij ben jij ook lid van NP .Ik hou ook van klassiek, het schept onmiddellijk een heel charmante sfeer . Bach, Handel,Debussy.....en dan een tak appelbloesem die over de Taxushaag hangt ........
Groetjes
Stefan Wat is NP?
zondag 25 juli 2010 - 15:43
Matabish

Matabish

Ik vind dat jij een héle mooie en goede riek hebt!!
Met zulk een tekst móet die je werk wel verlichten!
Trouwens, gelijk van welk geloof je bent...God vind je overal in de wonderen van de natuur.
Je moet zelfs niet verder kijken dan een zaadje...en het wonderbare leven dat er uit voortkomt!!!

Zomerse groetjes,
Matabish.
zondag 25 juli 2010 - 16:18
jumperke

Jumperke

Zo zie je maar dat iedereen een sterk uiteenlopende muzieksmaak heeft hé.
Van het ene uiterste in het andere zeg maar .

Volgend jaar ga ik toch lekker naar Tomorrowland .

jerko
zondag 25 juli 2010 - 21:31
jamssen

Jamssen

Veel plezier met tomorrowland, daar zou ik ook nog wel eens heen willen, maar op mijn leeftijd zal ik dat maar niet meer doen.

groetjes mlouise
zondag 25 juli 2010 - 21:41
jumperke

Jumperke

Hoe jong bent U mss MLouise?

jerko
zondag 25 juli 2010 - 22:15
Matabish

Matabish

Gelukkig maar dat er zoveel verschillende muzieksmaken zijn!
't Zou anders maar saai zijn hé!
Bovendien waardeert elkeen zo z'n eigen muziek nog meer!
zondag 25 juli 2010 - 22:29
jamssen

Jamssen

Jerko dat mag gerust weten hoor, ik ben 41 jaar, valt nog mee he?
Ik heb tot een paar jaar geleden in een discotheek gewerkt, dan leer je van alle muziek houden en mijn kinderen vinden dit prachtig.

groetjes mlouise
zondag 25 juli 2010 - 23:36
jumperke

Jumperke

Ja, valt tuurlijk mee, Louise!
Voor mij zou het niet zijn voor de techno- of de mainstage, maar voor de harstyle-stage.

jerko
zondag 25 juli 2010 - 23:43
jamssen

Jamssen

Jerko,

en natuurlijk voor de super gezellige sfeer die daar altijd is bij deze festivals.

groetjes mlouise
zondag 25 juli 2010 - 23:50
jumperke

Jumperke

Ah, welke discotheek dan als ik vragen mag?
Mijn oudste zus heeft ook een discotheek in Ingelmunster.

jerko
maandag 26 juli 2010 - 12:18
jamssen

Jamssen

Het is in Nederland, dus ik weet niet of je ze kent.
Ze liggen allebei in Helden en wel The Apollo en Palladio.
Bij Apollo heb ik 11 jaar gewerkt en bij Palladio wat vroeger Kubke genaamd was een jaar of 2.(maar dat bij kubke is wel al een jaar of20 geleden )


groetjes mlouise
maandag 26 juli 2010 - 12:45
Stefan70

Stefan70

Beste Pol,

Ik heb nergens geschreven dat afwijken van het christendom afkeer opwekt .Ik heb geschreven dat hoe sterker men afwijkt van een(vorige) gevestigde waarde (want nu in een vacuum), hoe minder sympathie dit oproept om de logische reden
dat er minder affiniteit is. Het doet mij oprecht veel plezier dat jij voldoening vind in het christelijke geloof en ik vind het een heel interresante materie om nog uren over te filosoferen .Spijtig genoeg zijn er mensen die niet zulke goede ervaringen hebben met het geloof en uit respect voor die mensen denk ik dat we het beter hierbij laten .Reden te meer omdat dit onderwerp nog weinig te maken heeft met het topic .Mocht ik door dit afwijken iemand gekwetst hebben dan spijt mij dat oprecht en bied ik bij deze mijn verontschuldigingen aan.Wat betreft jou muziekkeuze valt het mij toch wel op dat er veel tuinliefhebbers op dit forum een voorkeur hebben voor Elvis .Ik was ook in de veronderstelling dat jij door de standpunten die je inneemt wel eens lid kon zijn van dezelfde natuurvereniging als ik .

Groetjes

Stefan
maandag 26 juli 2010 - 13:11
Polplastron

Polplastron

Aha! NP = Natuurpunt! Nu ben ik er! Nee, ik ben zelf lid van WWF, maar de visie is wel wat hetzelfde! Ik krijg ook regelmatig de nieuwsbrief van VELT, maar ik ben zelf geen lid.

Ik had je trouwens niet verkeerd begrepen hoor wat betreft de spiritualiteit ...

Nu terug on topic: Kent iemand van jullie de pianomuziek van Eric Satie? Die moet je maar eens 's morgens opzetten als de dauw nog in de tuin hangt. Ongelooflijk sfeertje!

Groeten,

Pol
maandag 26 juli 2010 - 13:20
jumperke

Jumperke

Het is in Nederland, dus ik weet niet of je ze kent.
Ze liggen allebei in Helden en wel The Apollo en Palladio.
Bij Apollo heb ik 11 jaar gewerkt en bij Palladio wat vroeger Kubke genaamd was een jaar of 2.(maar dat bij kubke is wel al een jaar of20 geleden )


groetjes mlouise

Neen, deze discotheken ken ik niet Mlouise.
Ik dacht dat het eerder Highstreets was in Hoogstraten, aangezien je toch van Limburg bent .
Hier in de omtrek zijn er voor mijn genre niet echt veel discotheken. The OH in Gistel, maar dat is ook al een 40minuten rijden bijna. En dan heb je nog discotheek Lagoa in Menen, dat is op 10 minuten rijden.
Verder gaat discotheek The OH vaak 'on tour' en met nieuwjaar komen ze altijd naar de expohallen in Kortrijk, dat is op een 5-tal minuten rijden.
Al de rest van de discotheken met mijn muzieksmaak liggen direct dan al in St-Niklaas, Limburg en noem maar op .

jerko
maandag 26 juli 2010 - 16:10
Eniavaswen

Eniavaswen

Jerko,

Ik denk dat ik die discotheken dan wel zal kennen. 'k Ging een jaar of 10 geleden regelmatig naar discotheken in Sint-Niklaas en Lokeren. (BBC, Cherry Moon, Club @) Wel meer door m'n vriendenkring dan door eigen keuze.
In de tuin zou ik zo'n muziek nu niet direct opzetten, behalve misschien als ik aan een stevig tempo het grasveld zou willen omspitten.

grts, Karen
maandag 26 juli 2010 - 16:22
jumperke

Jumperke

Karen,

Discotheek Cherry moon ken ik idd wel ja.
Verder heb je ook nog discotheek Complex in St-Niklaas.

jerko
maandag 26 juli 2010 - 16:32
Stefan70

Stefan70

Een beetje wel ,maar gelukkig met een minder beladen onderwerp .

Groetjes
Stefan
dinsdag 27 juli 2010 - 11:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon