menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lekker bbq

Ga naar meest recente reactie

elske

Elske






HET WORDT WEER ZOMER EN DE BARBECUES KOMEN TEVOORSCHIJN!
Hierbij is het erg belangrijk om te weten dat een man ook bepaalde kookkunsten kan vertonen. Zie hieronder de details van de ons allen zo bekende barbecue ceremonie:


MAN VROUW
1. Man haalt barbecue en kolen uit de schuur. 2. Vrouw maakt de grill van de barbecue schoon.
3. Vrouw gaat naar de winkel.
4. Vrouw gaat naar de slager.
5. Vrouw gaat naar de bakker.
6. Vrouw maakt de salades klaar en bereidt de groenten.
7. Vrouw bereidt de diverse vleessoorten.
8. Vrouw legt al het vlees op een schaal samen met alle andere barbecue benodigdheden, zoals kruiden etc.
9.Vrouw brengt de schaal en de schoongemaakte grill naar de man die bij de barbecue staat te wachten met een biertje in z’n hand.
10.Man legt het vlees één voor één op de barbecue.
11.Vrouw gaat de tafel dekken.
12.Vrouw checkt de groenten die ze aan het koken is.
13.Vrouw bereidt het dessert.
14.. Vrouw gaat naar buiten om de man te vertellen dat het vlees op de barbecue aanbrandt.
15. Man pakt het aangebrande vlees van de barbecue en geeft het op een schaal aan de vrouw.
16. Vrouw pakt de borden en deelt het serviesgoed uit.
17. Man schenkt de drankjes in. 18. Vrouw ruimt tafel af en gaat koffie zetten.
19. Vrouw serveert koffie en dessert.
20. Vrouw ruimt tafel weer af.
21. Vrouw gaat afwassen en de keuken opruimen.
22. Man laat de barbecue staan; er branden immers nog wat kooltjes.
23. Man vraagt aan vrouw of ze vandaag blij is dat ze niet hoefde te koken.
24.. Man ziet vrouw verbaasd kijken en concludeert dat het onmogelijk is om vrouwen gelukkig te maken.
zaterdag 3 juli 2010 - 09:40
LauraK

LauraK

Hahaha Elske, zo is het helemaal! En de man (die niet eens van zijn stoel afkomt)
maar trots zijn op de door hem bereide maaltijd!

Groeten van Laura.
zaterdag 3 juli 2010 - 10:59
elske

Elske

Haha is dat een uitnodiging ???

Weet waar je aan begint want ik denk dat er dan veel vrouwen zullen komen
die '' op hun plek blijven zitten''
zaterdag 3 juli 2010 - 12:15
elske
zaterdag 3 juli 2010 - 13:54
berenice

Berenice

t' ja een reisje naar BEERSEL willen wij wel doen hoor
zelf brengen wij wel een en ander mee zodat de
kosten verdeeld zijn :::: ennne mijn manneke doet heus
wel de opkuis en de afwas hoor ( met een drankje he )
laat maar weten ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
en hoe laat?????? was het weer
grts bernice
zaterdag 3 juli 2010 - 13:55
cetinel

Cetinel

onze versie: hubbie word naar de winkel en de beenhouwer gestuurd,mag de bbq bemannen,ik pluk sla en ander rauwkost uit de tuin,dochter maakt groentespiezen,kinderen spelen op de trampoline en zwemmen.....
buiten staat een grote teil met warm sop,daar word elke vuile afwas direct in gedeponeerd(tegen beestjes)afval direct in de zak.....
en der word gebakken en gegeten,afwisselend is iedereen wel eens kok.na afloop word er gespeeld(badminton en balspellen,der word nog wat nageknabbeld(er is altijd te veel)en veel thee gedronken,veel gekletst etc...vuile afwas word effe door het sop gehaald en na afloop gewoon in de afwasmachine,echtgenoot ruimt buiten alles op,dooft de bbq,karchert het terras en de oprit
en dan nog gezelig buiten nagenieten en praten....als het al donker is worden de kids in bad en bed gestopt en wij blijven nog wat napraten(als we bb-en zijn we meestal met een hele hoop!)
tegen bedtijd naar binnen,zelf onder de douche(want die geur hang in je!)en zalig slapen!
omdat heel veel naar buiten verhuist op voorhand is de keuken meestal redelijk proper.....
zaterdag 3 juli 2010 - 17:28
hugo

Hugo

ben ik blij met mijn vijf vrouwkes onder mijn dak,, het enige wat ik moet doen is de bbq aansteken en als het gebakken is opeten (moet natuurlijk wel zorgen dat ze alles uit de tuin kunnen halen, dus het voorafgaandelijke werk is voor mij)

groetjes

zaterdag 3 juli 2010 - 19:58
Rita1960

Rita1960

en ik ben blij met mijn man.. doet alles

m.u.v. salades/groentes e.d maken da's mijn gedeelte.

groetjes,

Rita

zondag 11 juli 2010 - 22:03
Eniavaswen

Eniavaswen

Bij ons was de bbq dit weekend meer iets van:
Man bakt vlees, kijkt omhoog, pakt de bbq en zet hem onder het afdak.
Vrouw kijkt nog eens omhoog en steekt haar hand uit.
Man, vrouw en kinderen nemen zo snel mogelijk alles bij elkaar en rennen naar binnen, net op tijd om heerlijk droog van een ijsje te genieten.

Maar over het algemeen is de 'koude' kant bij ons toch ook voor de vrouw en de 'warme' kant voor de man.
maandag 12 juli 2010 - 16:28
minouke

Minouke

moet eens letten: wij vrouwen koken, mannen doen aan kookkunst

Hetzelfde maar een andere benaming
maandag 12 juli 2010 - 17:16
Eniavaswen

Eniavaswen



En het woord 'koken' verraad enige degelijkheid, terwijl 'kunst' vaak een kwestie van smaak is.
dinsdag 13 juli 2010 - 08:03
Invadoria

Invadoria

Mijn vrouw haat het vuur van een BBQ.....das dus zowiezo voor mij en dus doet ze graag iets anders. De voorbereidingen worden dus door ons beiden gedaan!
dinsdag 13 juli 2010 - 15:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon