menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gieter

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

ik kom net thuis met een zwarte zinken gieter die ik in de kringloopwinkel heb gevonden voor 2 euri
ik wou er hangbloemetjes in planten,maar thuisgekomen vond ik het weer zielig om gaten in te slaan
tis er eentje gelijk de dees,maar dan in het zwart dus....
[afbeelding verwijderd niet-https]

tis da ik al 2 grote (plastic)gieters heb anders gebruikte ik hem zo....
als je hem nu beplant en oplet met water geven,zou dat dan niet lukken??,tis toch nogal diep,dus eer de wortelkes tot onderen gegroeid zijn,ik dacht aan een surfinia of million bells of iets dergelijks erin,voor bij de voor,heu zijdeur
dinsdag 15 juni 2010 - 16:03
printemps

Printemps

Hang hem zo leeg aan de gevel met de teut omlaag
Gevuld met aarde gaat die rap doorgeroest zijn hoor
Je kan uw plantjes in plastiek flessen planten(2 dan) en onderste helft vullen met agrexbolletjes en dan pas potgrond,dan heb je vocht reserve en geen natte gieter binnenin
Doeme ik had ook int gedacht om nog eens te gaan kijken
Weer te laat

mvg
dinsdag 15 juni 2010 - 16:09
kerstkind

Kerstkind

Proficiat Cetinel,
met deze leuke aankoop.
Da's geen geld toch?
groetjes José
dinsdag 15 juni 2010 - 16:16
cetinel

Cetinel

geen goed idee dus voor bloemekes
ik heb hem net es gevuld: negen liter,10 is zeker een afwijkende maat
ik had eigenlijk gehoopt op nog es een soort van melkemmer ,of zo nen oude vuilbak,maar die kom je niet zo vaak tegen...
een neef van mijne vent komt vorige week vertellen dat ze op een werf een aantal keulse potten hebben kapotgesmeten en afgevoerd
ik dacht nog aan u,maar omdat ge klaagt dat uwen hof al vol rommel ligt heb ik het maar niet gedaan zegt die maf!! das toch geen rommel!!
an: dat aan de gevel hangen gaat de eerst jaren niet goedkomen met mijne man denk ik,nieuw gebouwd,pas gevoegd en dan gaten in boren...oei oei dat zal die niet willen hoor!
ik zal hem maar egens te sier zetten.
dinsdag 15 juni 2010 - 16:18
printemps

Printemps

Heb een ideetje erbij gezet hierboven
dinsdag 15 juni 2010 - 16:20
cetinel

Cetinel

wat zijn agrex bolletjes? zo van die isomogevallekes waar van alles en nog wa mee gevuld word??
van binnen bekleden met plastic,is dat dat geen idee?
dinsdag 15 juni 2010 - 16:21
printemps

Printemps

Neen is geen isomo
Is gepofte klei,ze gebruiken het ook in de hydrocultuur
Ze verkopen dat in onze favoriete winkel A.....

mvg
dinsdag 15 juni 2010 - 16:24
cetinel

Cetinel

o die,die ken ik ja
dinsdag 15 juni 2010 - 16:27
printemps

Printemps

Bekleden met plastiek,meestal komt er toch nog water naast de plastiek

Probeer eens of er 2 grote flessen naast elkaar passen(of 3)?

mvg
dinsdag 15 juni 2010 - 16:29
cetinel

Cetinel

ga ik proberen! thanks!
dinsdag 15 juni 2010 - 17:03
Kater

Kater

Argexkorrels:
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 15 juni 2010 - 19:46
cetinel

Cetinel

yep! ondertussen had ik het (uiteindeijk )door....
er passen 2 flessen van 2 liter in,als ik juist de bovenkant afsnijd,komen ze gelijk met de bovenkant van de gieter,dus nu vul ik de "onthoofde" flessen van onder met gepofte kleikorrels,dan een laag potgrond en dan de plantjes??
morgen weer naar de A..ve dus
als ik half om half bollekes en potgrond doe is dat dan voldoende??of toch meer potgrond?(ben al zogoed als door mijn vandaag gekochte zak van 70 liter heen,en ik had nog meer dan 25 literstaan,die is ook op
die worden daar op de duur rijk van mijn ziekte jong,bij de A..ve,ik moet er ook regelmatig zijn voor kippenvoer dus tja
dinsdag 15 juni 2010 - 21:56
LauraK

LauraK

Als ze jou daar aan zien komen bij de A..ve, dan bestellen ze meteen taart, Cetinel!

Ik heb hier ook een paar gieters staan, maar i.p.v. ze te vullen met plantjes, heb ik ze
gewoon ter decoratie bij een paar groepjes planten in grote potten gezet. Van de gieters
is de bodem kapotgevroren, dus als gieter zijn ze niet meer bruikbaar, maar dat maakt
niet uit: daar heb ik nog zo'n lelijk plastic geval voor, dat verstopt staat achter de struiken.

Groeten van Laura.
woensdag 16 juni 2010 - 09:07
Matabish

Matabish

Cetinel, jij zorgt tenminste op tijd dat je geen nare bijverschijnselen krijgt van je ziekte!
Goed zo meisje!!
'k Vind het ook een mooie gieter en 'k zou hem ook niet beplanten!
Doe zoals Laura, da's ook heel mooi!

Groetjes,
Matabish.
donderdag 17 juni 2010 - 01:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon