menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sluikreclame

Ga naar meest recente reactie

lentemode

Lentemode

Amaj, je moet al goed bij de zaak zijn om de teksten van je forummaatjes te lezen en bewust over de ingeslopen reclamestunts van gehaaaide hackers heen te kijken...
Of is dat alleen bij mij hier ?

Nieuwsgierig wat ze er bij mijn berichtje bijplakken ...
Pillekes voor wat meer geduld bij niet openbloeiende plantjes misschien...
dinsdag 8 juni 2010 - 10:00
LauraK

LauraK

Hallo Mia,

Nee hoor, dat is hier ook zo, en zal bij iedereen zo zijn. Er moet toch ergens geld vandaan
komen, hè?!

Het valt me op dat de reclames vaak gerelateerd zijn aan de berichtjes, net alsof bepaalde
woorden gelijkluidende advertenties te voorschijn roepen. Je hebt b.v. je kat in je avatar,
en er staat een reclame onder voor kattenbakken. Vraag je iets over insectenbestrijding
o.i.d., dan komen er reclames van bestrijdingsmiddelen. Op zich heel handig om zo te
adverteren! Maar jammer, heren reclamemakers: ik registreer dat het er staat, maar
ga niet tot aankoop over... Het psychologische aspect speelt ook een rol, want als je
onbewust een bepaalde merknaam regelmatig ziet, ben je in de winkel eerder geneigd
dat merk te kiezen. Ik stoor me er niet aan, en lees wat ik wil lezen!

Groeten van Laura.
dinsdag 8 juni 2010 - 11:00
Invadoria

Invadoria

Blijkbaar is uw reclame over ne boeketwinkel (nog begrijpelijk), buitenlampen (das ook nog te begrijpen) en dan over 17kg afvallen (zie de relevantie niet met het bericht)
Die reclamebedrijven zijn en blijven toch grote haaien hoor....
dinsdag 8 juni 2010 - 11:25
kurt

Kurt

Beste,

Het is zelf nog een stuk ingenieuzer dan het lijkt. De advertenties die jij ziet zijn daarom niet dezelfde als diegene die ik of iemand anders ziet. Het is naast woordrelevantiegerichtheid (tot op zekere hoogte) ook volgens regio. Iemand in Amsterdam zal daardoor mogelijks andere reclame zien als iemand van regio Rotterdam of Antwerpen.

Hoe vaker een woord voorkomt in een tekst bv over mollen vangen of mollenvangers des te groter dat er reclame verschijnt over het vangen van mollen.
Voor jullie als dagelijkse gebruikers is dergelijke reclame totaal irrelevant daar jullie daar normaal gezien toch gewoon overheen kijken alsof ze er niet staat. Maar naast jullie zijn er ook dagelijks duizenden bezoekers op het forum die wel gericht zoeken naar een bepaalde plant, tuinaanlegger, product of persoon om mollen te komen vangen en die zien die reclame dan wel staan en beschouwen deze zelfs als nuttig omdat die hen dan naar het juiste doel brengt. Anderzijds zorgen deze uiteraard voor inkomsten die nodig zijn om de site te laten draaien.

mvg,
Kurt
dinsdag 8 juni 2010 - 11:55
lentemode

Lentemode

Oieoieoeieoeioeieoeieoeioeieoeieo,
deze morgen zag die reclame er dus helemaal anders uit dan dat ie nu geschikt is, wat vreemd !

Nu zie ik terug die kleine advertentieblokjes onderaan het eerste topicbericht, net zoals het vroeger was en wat we reeds gewoon waren.

@ Kurt,
zal ik meteen nog wat reclame maken voor je knappe boek 'Tuinadvies, het hele jaar door' ?
Mag het ?
Heel mooi uitgegeven, vol praktische tips en schitterende foto's...
Had je al door dat de foto rechts bovenaan op de flap van het boek abusievelijk verkeerd afgedrukt werd ?
Dat merkte ik ook vandaag pas, net toen ik je antwoord las...
Hilarische spelingen...

Groetjes,
Mia
dinsdag 8 juni 2010 - 18:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon