menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De Computer en de Tuin

Ga naar meest recente reactie

LesSimons

LesSimons

Beste Tuin liefhebbers

Na jaren werken in de ICT komt er nu meer tijd voor een hobby. Vorig jaar hebben wij een huis gekocht in Frankrijk in het gehuchtje Les Simons. Daar was ook een zwaar verwaarloosde tuin bij. Gelukkig niet al te groot (14 bij 15 m) We wonen al jaren op een appartement en hadden dus geen tuin. Hoe geweldig is het nu om weer een tuin te hebben. We zijn dus ook druk bezig om onze droomtuin te realiseren. Ons idee is een soort van cottage tuin. Ook willen we alle stappen die we doen vastleggen op foto's. Wat is het nu super dat we de digitale camera hebben. Je gaat de tuin in en maakt foto's. Op je computer kun je direkt het resultaat bekijken en opslaan. Op het internet zijn veel gratis programma's te gebruiken, waar je al je foto's kunt plaatsen etc. Zo ben ik terecht gekomen bij www.wordpress.com voor een eigen blog-site. Een blog-site wordt meestal gebruikt om steeds kleine verhaaltjes in onder te brengen. Heb nu een poging gedaan om mijn blog wat statischer te maken. Het programma werk perfect met zeer veel mogelijkheden. Er zijn nu al meer dan 4 miljoen gebruikers. Je maakt eigenlijk een web-site zonder dat je kennis moet hebben over het programmeren. Mijn eerste doel is om precies te weten welke planten er nu bij mij in de tuin staan. Zo ben ik ook bij het Tuinadvies Forum terecht gekomen. Door de vele leden waren mijn vragen super snel beantwoord. Ik weet nu bijna alle namen van mijn planten. Begin mei ben ik begonnen met de opzet van mijn blog-site en volg de groei van mijn planten op de voet met de foto's van mijn digitale camera. Kijk maar eens op http://lessimons.wordpress.com
Aangezien we nog beginners zijn, zullen we nog regelmatig gebruik gaan maken van dit forum

tot ziens
zondag 6 juni 2010 - 13:41
kerstkind

Kerstkind

Nou nou les Simons,
ik heb ff een kijkje genomen op je blog-site en ik moet zeggen
"chapeau" dat je in zo'n korte tijd dit gerealiseerd hebt.
Ziet er goed uit, niet alleen de site, maar ook je huis en tuin.

Is het niet moeilijk om zo'n eigen site te beginnen???
Ik zelf heb meerdere keren gedacht, zo'n eigen site wil ik ook wel, maar ben
er toch huiverig voor.
Heb meerdere hobby's en ben bang dat ik er te weinig tijd voor zal hebben.
Maar allah, jij hebt het duidelijk in je vingers.....
Doe zo voort,
succes, José
zondag 6 juni 2010 - 17:41
LesSimons

LesSimons

Hallo José

Het is echt niet moeilijk om zo'n site te maken. Je hoeft zelfs niet eens een programma op je computer te installeren. Alles staat op het internet. Je heb alleen een browser nodig. Nadat je een naam voor je site hebt bedacht, kun je direkt aan de slag. Je kiest een thema (ik heb gekozen voor het thema Thirteen) Dan schrijf je je eerste bericht. Het bericht kun je aanvullen met foto's of links naar andere sites. Nogmaals alles is gratis en er is zelfs een Nederlandse uitvoering met help opties etc.
Probeer het eens

groetjes
Les Simons
zondag 6 juni 2010 - 18:30
Matabish

Matabish

[afbeelding verwijderd niet-https]

Mooi presentatie, 'k herkende zelfs de foto's die je op het forum gezet had!
Doe zo voort!!

Groetjes,
Matabish.
maandag 7 juni 2010 - 00:36
sunjet

Sunjet

le france ce bien bonne
zeer mooi tuinje
dat zou echt iets voor mij zijn in frankrijk
minder stress meer genieten
de lekkere wijn kaas
de prachtige landschappen

groeten sunjet
zaterdag 12 juni 2010 - 12:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon