menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ravage

Ga naar meest recente reactie

lisa

Tekst aangepast

Lisa

nou -nou -nou ik had de schrik te pakken wist niet wat ik zag van morgen kijk als normaal iedere morgen naar buiten om te zien wat mijn plantjes doe,en tot mijn schrik heben de bieten
rooier mijn hele tuin overhoop gehaalt de hele hek liggt gewon plat het ziet er verschrikkelijk
uit ,een waar ik nog meer van baal is dat ze nog er niet van gezegt heben en gewon weg gereden zijn
jullie kunen denken dat ik echt boos ben op hun-heb meteen opgebelt en gelukig is iemand komen kijken en de verzekering komt mandag -het ziet er niet uit over minst 10 meter is beschadigt een paar plantjes van mij heben het ook moeten afzien -zo onbeleeft om gewon weg te rijden en niets te zeggen-ik heb er echt geen worden voor -ik laat het zeker niet bij zitten -dus een heel mooie morgen is het niet voor mij-hoe hun dit voor mekaar gekregen heben is mij een ...ik heb fotos van gemaakt,
groetjes lisa [afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 28 oktober 2006 - 12:26
andre

Andre

Lisa.
Ja mens men zou van minder schrikken. Wat voor mensen zijn dit, gewoon alles kapot maken en dan maar wegrijden. Laat u niet doen zoiets kan niet. Veel moed

Groetjes andre



zaterdag 28 oktober 2006 - 13:17
lisa

Lisa

andre ,ik ben er meteen gaan bellen en heb de loonbedrijf gesprokken hij laat een expert komen
na- ja ,ik zit er mooi tegen aan te kijken het ziet er vreselijk uit ik ga straaks de fotos ophalen ,ik kan echt huilen ik heb alles mooi voor de winter klaar gelegt en nu dit ,men kan zo overal in kijken ik heb achter helemaal beschrming nu voor de plantjes en de arme ajugas vind het erg,het ergste vind ik ook
dat men niets gezegt heeft en ik echt geschrokken ben,je hebt ja ook al het nogige mee gemaakt met jou tuin-nu weet ik echt wat het is

groetjes lisa
zaterdag 28 oktober 2006 - 14:16
Tine

Tine

Lisa, wat een naar bericht. Ik kan me voorstellen dat je razend bent. Ik weet best dat de verzekering het wel zal vergoeden maar de moeite die je hebt gehad om alles er uit te laten zien zoals het was, dat is niet meer te vervangen.
Laat ze maar flink horen hoe je over zoiets denkt.

Tine.
zaterdag 28 oktober 2006 - 15:05
corrielat

Corrielat

Lisa, wat erg voor je, vooral de liefde die je in je tuintje hebt gestoken kan de verzekring inderdaad niet vergoeden maar je wil gerechtigheid hebben, ik vind dit gewoon misdadig, misschien hebben ze het niet gemerkt, maar dat lijkt me sterk, ik zou ook flink ziek zijn hoor, want mijn tuin is mijn enige hobby,ik wens je heel veel sterkte, zou je misschien een paar fotoos kunnen plaatsen, gedeelde smart is halve smart veel liefs
zaterdag 28 oktober 2006 - 15:47
nientje

Nientje

hé lisa, dat is heel erg, jij die zo veel zorg draagt voor je tuin, schandalig!!
nientje
zaterdag 28 oktober 2006 - 16:21
Adrienne

Tekst aangepast

Adrienne

Hallo Lisa,

Da's wel het ergste dat ons hobby tuiniers kan over komen.
Verschrikkelijk jammer !!!!
Misschien kan je wel wat jonge plantjes terug gebruiken.
Ik wou juist de witte dubbele stokroos, de zwarte
en de gemengde roze van jou gaan uitplanten.
Ook de prikneusjes en de duizendschone.
Wel als je wil en morgen naar Arendonk komt breng ik er graag wat voor je mee.
Je moet ze maar gewoon uitplanten.
Ook heb ik nog hoge gele en lage rode daliakes uit liggen die ik kan missen.
T' is misschien niet veel, maar als je ze graag hebt laat het even weten hé.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Sterkte en laat je niet doen hé
zaterdag 28 oktober 2006 - 17:18
lisa

Tekst aangepast

Lisa

ik heb voor jullie een foto gezet zo dat jullie een beetje zien wat gebeurt is
gelukig heb ik nog veel bloemekes ,maar de ongemaak die men ervan heeft is niet te beschrijven
groetjes lisa
[afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 28 oktober 2006 - 17:50
Adrienne

Adrienne

Hallo zeg, die connifeerkes zijn die nog wel te redden !!!
Allez man goh da kan toch niet meer.
Pfff ik kan best geloven dat ge der ziek van wordt.
Ge zou van minder hé.
Da zijn verdorie uuuren werk.
Lisa zeg dat ook maar aan de verzekering hé.
De werkuren moeten ze normaal gezien ook uitbetalen, al doe je het zelf.
Ik heb ook zo eens iets geflikt, wel op kleiner schaal

En onze verzekering heeft ook de werkuren uitbetaald.
We zijn het wel zelf gaan doen, maar da maakt niet uit hé.
Wie zijn gat verbrandt moet maar op de blaren gaan zitten.
OP ZIJN MINST DE MENSEN EFKENS AANSPREKEN MOET TOCH VIND IK.
Tja wie niks doe kan niks verkeerd doen, maar ge moet wel uw fatsoen houden.
Al zijt ge de koning !!!
De landbouwmaterialen zijn voortaan véééél te groot.
Allez ik heb toch ook altijd schrik als ik de baan op moet
of naast de weide buren wonen en de beestewagen ofzo hangt er achter.
Maar da is jullie schuld niet hé.
Daarom, laat u niet doen zeg maar dat ik het gezecht heb na.
Zij zijn in fout gegaan en moeten er maar voor opdraaien niet jij.
Ge zijt zoal de pineut !!!
zaterdag 28 oktober 2006 - 19:15
lisa

Lisa

adrienne je hebt gelijk daar zitten veel uuren aan de coniferen eruit en zij moeten ook nog weg
en wel heel wat tijd in gaan zitten en vooral veel centen ook,en nog probleme ook want zet je een paar struiken neer zie je altijd het verschil -nee daar trap ik echt niet in ,ikwil het netjes heben
zoals het voorhen was -dat is zeker niet teveel gevraagt -dan zulen ze volgende keer wel opletten
ik ben nog blij dat ze mijn kas niet geraakt heben,het is wqel zo de landbouwmaterialen zijn echt te groot ,ik kan niet begrijpen dat ze dit niet gezien heben -ik geloof er niets van- ze heben uiteindelijk ook licht zo dat ze zien waar ze bezig zijn,na,ja ik kom morgen wel naar de arensdonk dit laat ik mij niet nehmen

groetjes lisa
zaterdag 28 oktober 2006 - 19:31
Adrienne

Adrienne

Weet je wat, dan babbelen we er morgen lekker over verder.
Bij een lekker tasje thee of bakje koffie hé met misschien een .....

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 28 oktober 2006 - 19:40
martine

Martine

Lisa,
da's inderdaad nogal een ravage, die ze volgens mij toch wel gezien moeten hebben.
en zoals tuinvrienden al zeiden: niet alleen je aanplantingen , maar ook je werk laten vergoeden, ...
' t allerbeste, Martine
zaterdag 28 oktober 2006 - 20:06
Victor44

Victor44

Lisa,laat ze maar niet doen,vraag maar een flinke tegemoetkoming! Zo'n ravage! Ze moeten niet zeggen dat ze dit niet gevoeld hebben! Natuurlijk ben je nu ook een heel stuk van je winterbeschutting kwijt voor je achterliggende plantjes,de wind heeft meer vrij spel enzovoort...
Te veel om op te noemen,in ieder geval sterkte!
Victor
zaterdag 28 oktober 2006 - 21:09
ines

Ines

Lisa wat erg voor U!
Veel sterkte ik weet dat dit niet van een leien dak loopt.

Wij hebben hetzelfde meegemaakt en nooit 1 frank(toen) van een verzekering gekregen, laat staan
vervang materiaal of een woord van spijt.
Pfft ik heb alles zelf opnieuw moeten aanplanten...
De verantwoordelijke zei gewoon: "wel dit is het; tegen dat jullie eens iets verkeerd doen" en
daarmee was de kous af.
Ben er nog steeds niet goed van.
Veel sterkte en ik hoop dat U een betere oplossing vind dan ik, groetjes,ines.
zaterdag 28 oktober 2006 - 21:10
corrielat

Corrielat

Beewaar de fotoos,als je weet wie de dader is, en de verzekering doet niets, zou je politie een proces kunnen laten maken?? of zou dat niet helpen??
zaterdag 28 oktober 2006 - 21:27
ines

Ines

Hmm ik geloof niet altijd in gerechtigheid...heb al té veel meegemaakt...
zaterdag 28 oktober 2006 - 21:31
corrielat

Corrielat

ik denk dat iedereen wel een paar keer iets tegenkomt in het leven waardoor je teleurgesteld bent in de mensen, maar gelukkig is er toch nog gerechtigheid, er zijn gelukkig nog eerlijke mensen, ik ben ze allebei tegengekomen, eerlijke en oneerlijke, maar toch geloof ik nog in gerechtigheid, en op de eerste plaats, heb geloof en vertrouwen in jezelf, ik lijk wel een psycholoog he, maar ik meen het wel,
zaterdag 28 oktober 2006 - 21:43
Tomateboer

Tomateboer

Lisa,
Ik weet echt niet wat ik lees en zie!
Amai, echt niet leuk
Inderdaad een ravage...
Maar ik geloof best dat je de moed vind om dit op te lossen
Vriendelijke groetjes
Angelo
zaterdag 28 oktober 2006 - 23:25
julia

Julia

lisa hoe is moegelijk om zo maar door te rijde dat kan tocht niet

ik hoop dat het zo snel mogelijk wordt vergoed

veel sterkte

groetjes julia


zaterdag 28 oktober 2006 - 23:42
lisa

Lisa

ja, dat is wel zo met verzekeringen het kan soms erg lang.....ik spreek uit ervaring nog van vorig jaar,maar ik zal ook dit weer op de een of andere manier proberen op te lossen,want zo kan het
nauurlijk niet blijven

groetjes lisa
zaterdag 28 oktober 2006 - 23:57
Bowie

Bowie

Wist je het van op voorhand dat ze gingen komen? Heb je ze ook niet gehoord als ze zo dicht langsheen jouw huis kwamen.

Dat is toch heel typerend voor onze maatschappij: ergens tegenaanrijden, ravage aanrichten, enz.. en dan doodleuk verderrijden. Nog niet eens een briefje in de brievenbus stoppen met hun gegevens.

Met die grote machines is het natuurlijk niet altijd gemakkelijk om te manoeuvreren, maar dan moeten ze maar de gevolgen dragen. Ze hebben natuurlijk niet express die ravage aangericht (hoop ik toch) maar ze hebben wel express dat vergeten te verwittigen aan jou.

Vergeet niet ook de nodige vaststellingen te laten doen door politie, dat men achteraf niet afkomt dat jij je bomen aan 't rooien was.

Hopelijk komt er oplossing uit de bus.
zondag 29 oktober 2006 - 08:47
lacegarden

Lacegarden

Lisa, niet te vlug je handtekening onder een document plaatsen. Vraag desnoods een bednktijd dat je alles rustig kan overzien. Misschien komen ze wel af met een bedrag, maar achteraf ga je toch denken dat het onvoldoende hoog is. Dus rustig blijven en alles tien keer herlezen.
hou de moed erin.
zondag 29 oktober 2006 - 14:51
an

An

niet normaal toch , dat ze zomaar wegrijden ze zien toch wat ze doen ze zijn toch niet blind .
ze voelen toch weerstand met rijden ,dat ze dan niet eens even gaan kijken wat er is nu zijn het jou planten waar je jaren mee bezig bent geweest om het mooi te krijgen , de volgende keer is het iets levends dan voelen ze ook niks en rijden maar door.
jeetje wat een verschrikkelijke rommel hebben ze er van gemaakt , niet te geloven dat ze zo stekeblind zijn.
maar laat die verzekering maar vergoeden, en de arbeids uren niet voor schromen hoor, maar pas wel op voor je je handtekening zet, wat lacegarden zegt .
en doe het niet voor een lutig bedragje wat hun hebben gedaan is niet normaal.
veel sterkte en succes.ik zal aan je denken. "laat ze maar een poepie ruiken".
gr. an
zondag 29 oktober 2006 - 16:54
Tine

Tine

De ravage die ik vanmiddag ontdekte was niet zo erg als die van Lisa. Ik ben er wel heel verdrietig over. Van een grote bak met vlijtige liesjes zijn alle planten losgetrokken en lagen half in de bak en half op de grond. Ik kon ook wel huilen. Jammer want de zaadvorming begon net op gang te komen. Misschien lukt het nog als ik ze in een bak water zet en anders dan maar stekken. Een week geleden was hetzelfde gebeurt bij buren en de week daarvoor waren er coniferen in brand gestoken. Elk weekend is het ergens in de buurt wel raak.Wat voor plezier heb je nou in het vernielen van andermans spullen. Je zou haast een burgerwacht opzetten.

Tine
zondag 29 oktober 2006 - 17:16
an

An

dat is toch niet normaal , ik zou zeggen tine kijk of je er wat aan kunt doen ,want het kan toch niet zo doorgaan.
je maakt zoveel uren in je tuin door om hem mooi te krijgen en anderen die vernielen het zomaar en denken er niet eens bij na, wat voor leed ze een ander aan doen.
veel succes tine .
gr, an
zondag 29 oktober 2006 - 17:25
nientje

Nientje

lisa, verschrikkellijk!!!
nientje
zondag 29 oktober 2006 - 18:36
lacegarden

Lacegarden

Lisa, je hebt toch fotos genoeg genomen en ben je bij de politie geweest?
zondag 29 oktober 2006 - 20:13
de_lange_van_Bilze

De_lange_van_Bilze

Amaai mijne frak,
Hoop voor jou dat je het vlug weer helemaal in orde krijgt via je verzekering.
Goede moed om het allemaal terug te herstellen.

De_lange_van_Bilze

zondag 29 oktober 2006 - 20:43
Adrienne

Adrienne

Tine,

Wat is dat daar bij jullie allemaal.
Pfff, ge zou voor minder verdrietig zijn.
Als da zo verder gaat moeten wij brave mensen onze tuinen gaan afsluiten
en gaan leven gelijk in een gevangenis.
Allez da kan toch niet meer zeker !!!
Ik hoop dat er toch nog plantjes te redden zijn.
Sterkte hé
zondag 29 oktober 2006 - 23:11
lisa

Lisa

tine,wat erg toch voor jou ik weet ook niet wat zo allemaal gebeurt
ik hoop toch dat je een deel van je vlijtig liesjes nog redden kunt
sterkte
groetjes lisa
zondag 29 oktober 2006 - 23:20
ines

Ines

Erg wat U allen meemaakt...veel sterkte en moed!
grtjs,ines.
zondag 29 oktober 2006 - 23:22
Tomateboer

Tomateboer

Ik vind dat echt niet kunnen hoor, wie doet nu zoiets?,...
grt en sterkte he Lisa!!!
zondag 29 oktober 2006 - 23:23
Bowie

Bowie

Amai, Tine gij hebt ook al last van vandalen. Dat is toch verschrikkelijk.
zondag 29 oktober 2006 - 23:40
Catgarden

Catgarden

Wie doet nu zoiets, gewoon een stuk haag en hekken omver rijden bij het rooien en doodleuk wegrijden zonder iets te zeggen

Beleefdheid en respect zijn soms ver te zoeken... Als die persoon die dat gedaan heeft eens 1 seconde erover nagedacht zou hebben hoe hij zich zou voelen moest het met zijn eigendom gebeuren, dan zou ie wel beseft hebben dat excuses van orde waren.
Maar dat is het nou net hé, denken aan een ander... wie doet dat nog
maandag 30 oktober 2006 - 13:16
marleen

Marleen

Lisa en Tine,

allebei veel moed hoor,
gewoon niet te geloven hé wat voor mensen er buitenlopen,

heb er echter ook nog een staaltje van tegengekomen van tweekend,
niets met de tuin te maken,
maar der lopen gewoon zotten buiten!

marleen
maandag 30 oktober 2006 - 14:51
Tine

Tine

Mijn man heeft me wel verrast. Hij wist dat ik als de vlijtige liesjes eruit moesten, dat ik dan sierkolen wilde plaatsen om in de winter toch kleur te hebben en waar kwam hij vanmiddag mee aan??? Juist, een hele bak sierkolen. Wat een lieverd is hij toch.

Tine.
maandag 30 oktober 2006 - 16:20
corrielat

Corrielat

nooit inwisselen, zeldzaam soort ik bedoel je man naturrlijk
maandag 30 oktober 2006 - 17:38
Tine

Tine

Wat dacht je, natuurlijk houd ik hem . Ik koester hem nu extra omdat hij binnen een paar weken een hartoperatie moet ondergaan en daar zien we toch wel tegenop.

Tine.
maandag 30 oktober 2006 - 18:22
lisa

Lisa

tine,wat een schatje toch ja zoiets moet men kosteren,een heel veel sterkte
voor jullie
groetjeslisa
maandag 30 oktober 2006 - 18:51
nientje

Nientje

hé tine wat erg zeg
nientje
maandag 30 oktober 2006 - 19:00
corrielat

Corrielat

Wat dacht je, natuurlijk houd ik hem . Ik koester hem nu extra omdat hij binnen een paar weken een hartoperatie moet ondergaan en daar zien we toch wel tegenop.

Tine.

dat is inderdaad best een spannende tijd, ik weet wat het is, mijn vriend heeft 3 jaar geleden 4 omleidingen gekregen, hij is daar gelukkig goed van hersteld, dat wens ik jullie ook toe, heel veel sterkte
maandag 30 oktober 2006 - 20:00
Adrienne

Adrienne

Tine,

[afbeelding verwijderd niet-https]

Sterkte hé

dinsdag 31 oktober 2006 - 12:42
lisa

Lisa

ja,ja - jullie haden gelijk met de verzekering -van de tegen partij is ze geweest en als hij van mij te horen gekregen heeft dat ik het wel goed herstelt wil heben en dat ik het niet neem dat straaks een verschil zit in de heg ---is hij gegaan en heeft nog met onze verzekering gesproken --dus zij wilden niet zo veel betaalen --nu komt van onze verzekering iemand langs om te schade te bekijken
ik heb gezegt dat ik niet om gevraagt heb om de heg te beschadigen --nu bekijken zij het maar
mijn man was zo boos -dat hij gezegt heeft ik zal bij de andere ook maar ergens inrijden zo boos heb ik hem in al de jaaren nog nooit gezien ---ik heb hem echt moeten berustigen dat het wel goed komt
nou---dat hoop ik dan wel

groetjes lisa
maandag 6 november 2006 - 16:41
Adrienne

Adrienne

Lisa,
Als ze te moeilijk doen eens dreigen dat je naar een andere verzekering over gaat.
D'as misschien niet mooi van mij, maar je kan je zuur verdiende centen overal kwijt.
Ja toch !!!

Laat gerust ne keer je tanden zien.
Een nee heb je, een ja kan je krijgen.
maandag 6 november 2006 - 19:28
lisa

Lisa

tja ,adrienne je hebt gelijk ik geed niet op...en ik laat mij ook niet gek maken

groetjes lisa
maandag 6 november 2006 - 19:53
corrielat

Corrielat

Lieve Lisa, laat je niet gek maken en doe geen gekke dingen ook je man niet, daar bereik je niets mee, laat de verzekering het allemaal netjes regelen, maar sta op je rechten, je hebt niet om deze rotzooi gevraagd, dus ze moeten het wel netjes regelen ook al duurt het lang, Lisa ik hou van je
sterkte ermee voor jou en je man
maandag 6 november 2006 - 23:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon