menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hartverscheurende beelden van een heldhaftige kater

Ga naar meest recente reactie

Bonami's garden

Bonami's garden

Opgelet, voor eigenaars van een kat kunnen deze beelden zwaar zijn om te bekijken!



Vandaag op het internet verschenen video van een kater die een pas overreden kattin twee uur lang tevergeefs heeft proberen te reanimeren. Als eigenaar van een kat doet dit zeer om te bekijken.
zondag 9 mei 2010 - 13:41
jamssen

Jamssen

Ik stond er bij en ik keek er na.
potverdorie kon niemand even dat beestje opvangen en de dode kattin opruimen.
En maar filmen, bah!

mlouise
zondag 9 mei 2010 - 17:07
annis

Annis

Dit vind ik een erg aangrijpend filmpje. Ik zou ook zeggen vang de kater op en ruim de kattin weg. Maar de kater heeft zo wel afscheid kunnen nemen van zijn kattin. Dieren hebben dit net zo nodig als bij ons mensen.

@nnis
zondag 9 mei 2010 - 17:20
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Of de info correct is weet ik niet, maar volgens enkele regels in de krant van gisteren (waar je ook dat filmpje kan zien) kwam de poes later weer tot bewustzijn... Er staat geschreven:

"In het Turkse Antalya is een overreden poes gereanimeerd door een kater.

Onderstaand filmpje doet je helemaal stil worden. De kater lijkt helemaal verloren. Toch dient het diertje zijn vriendinnetje nog hartmassage toe. Gelukkig.., want de poes komt later weer bij bewustzijn.

De treurende kater liet niemand in de buurt van zijn overreden soortgenoot komen."


http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand/aid926485/kater-reanimeert-overreden-vriendje-video.aspx

En de krant blijkt het filmpje en de info (franstalig) van Dailymotion te hebben overgenomen:

http://www.dailymotion.com/video/xd5r5t_un-chat-tente-de-reanimer-son-amie_animals

In de titels staat ook telkens 'reanimeert' te lezen (ook bij de versie op YouTube bovenaan deze pagina), wat er dus ook op wijst dat de poes het overleefd zou hebben...

Het originele filmpje op Dailymotion werd trouwens geplaatst op 02 mei (dus niet vandaag), het heeft andere muziek en het duurt ook langer, je kan er o.a. op het einde nog zien dat de poes wordt meegenomen (maar het bewijs dat ze het ook daadwerkelijk overleefd heeft zie je niet)...
zondag 9 mei 2010 - 18:03
LauraK

LauraK

Datzelfde filmpje heb ik ook gezien, en daar stond inderdaad ook als tekst bij dat
de kater niemand in de buurt liet komen, en dat de dierenarts achteraf niets meer
kon doen voor de poes...

Toch bijt de kater af en toe in de nek van de poes, wat eigenlijk dekkingsgedrag
is... Maar hoe dan ook, het is hartverscheurend om te zien!

Mijn jongste dochter was onlangs in Istanbul, en het viel haar daar op dat de katten
die er rondliepen, vrij aanhankelijk waren en over het algemeen goed gevoerd
werden door de lokale bevolking. Je hoort vaak andere verhalen...

Groeten van Laura.
zondag 9 mei 2010 - 20:38
Bonami's garden

Bonami's garden

Op hln.be stond dat het diertje overleden was, ik vond het verschrikkelijk erg dat het diertje uiteindelijk overleden is.
zondag 9 mei 2010 - 21:07
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Inderdaad, op hln.be staat dat de poes het niet overleefd heeft, zoals je hier kan lezen:

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1103056/2010/05/07/Kater-reanimeert-overreden-poes.dhtml

De kranten spreken elkaar dus tegen, maar dat is niet abnormaal

We zullen dus allicht nooit weten hoe het echt afgelopen is...

Wel interessant om alle commentaren op hln.be (onder het filmpje) eens te lezen... Is het een projectie van menselijk gedrag (reanimatie) op natuurlijk dierlijk gedrag en dus gewoon een geile kater?

Btw, het aandeel van de muziek is ook niet te onderschatten om iets 'hartverscheurend' te maken...
zondag 9 mei 2010 - 22:20
an

An

Of het nou paren is of reanimeren ,ik snap niet dat de filmer van dit filmpje niet te hulp is geschoten en waar blijft die dieren arts.?

zoals gewoonlijk mensen staan als toeschouwer te kijken maar helpen niet.
en dat is niet alleen met dit maar ook als er een kind of wat dan ook te water valt
de meesten staan maar toe te kijken er is maar een handvol van de toeschouwers die daad werkelijk helpt.
maandag 10 mei 2010 - 13:26
Eve

Eve

An, ge zit er knal op - ik trok een paar jaar geleden in januari een kind uit het ijskoude kanaal en mijn schoonmoeder stond er ook maar dom op te kijken in plaats van te helpen!

Maar ik dwaal af en ik ga me opwinden... 'k Zal maar naar mijn tomaatjes gaan kijken, dat is beter voor mijn bloeddruk

Heb wat lekker weer opgestuurd
maandag 10 mei 2010 - 13:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon