menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe maak ik dit stuk mooi

Ga naar meest recente reactie

eyehrev

Eyehrev

Beste mensen

Het rechthoekige stuk is ongeveer 8m². Een vriend heeft nog wat bankirai(-achtige) tegels liggen, die dat stuk misschien zouden kunnen bedekken. Het trapeziumvormig stuk dat overschiet, zou ik dan beplanten met een bodembedekker als kruipende tijm (bedankt Marjoleine, die zag ik vandaag in de Intertuin en lijkt me een zalig mooi plantje!)

Of:

Ik schaf een paar stapstenen aan, en plant de rest vol met een bodembedekker. Ik zag vandaag stapstenen, maar ik vond ze duur, en eigenlijk ook te groot. Daar zou ik via alternatieve wegen moet aangeraken

Anyway, bedoeling is eigenlijk dat het iets wordt, niet alleen om naar te kijken, maar waar ik ook een tafeltje, of een tuinzetel kan zetten.
En zoals ik elders al 's gezegd heb: ik moet het liefst budgetvriendelijk kunnen doen..

Veel groeten, en een mooi weekend!

Els

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 9 april 2010 - 20:07
prediker

Prediker

wil je er nu een terrs van maken of een tuin?
zaterdag 10 april 2010 - 00:12
hannibal

Hannibal

Hangmat in plaats van waslijn, duif tegen de muur, klein tafeltje voor drankje, en 'dolce far niente' bij mooi weer
zaterdag 10 april 2010 - 07:53
eyehrev

Eyehrev

tuintje, terras, maakt niet uit, als het er maar beter uitziet dan nu, en als ik er maar meer mee kan doen dan enkel maar naar kijken. Ik wil het stuk kunnen gebruiken. Ik heb ooit nog gedacht om gewoon gras te zaaien, maar voor die enkele m² ga ik geen grasmaaier aanschaffen. Vandaar dat ik aan tegels denk, of stenen (misschien dan maar toch terug dolomiet..), en bodembedekkers die tegen een stootje kunnen.

Hannibal, die waslijn blijft daar niet hangen Hangmat is inderdaad een mooi alternatief
zaterdag 10 april 2010 - 09:35
printemps

Printemps

In de plaats van stapstenen kan je van ouderwetste stoeptegels gebruiken
Je weet wel die uit beton en 30 op 30cm
Soms kan je die al eens gratis ergens bekomen
In een bouwmarkt zijn ze nieuw ook niet zo duur

Je kan er ook van dat kunstgras overleggen
Bijna echt maar wat het kost weet ik niet,sommige tapijtwinkels hebben een heel assortiment(als je wil weten welke zal ik eens gaan kijken,ik weet de naam niet meer)

mvg
zaterdag 10 april 2010 - 12:55
eyehrev

Eyehrev

Bedankt voor het advies ladies! En meer dan duidelijk Marjoleine
Jammer dat mijn vakantie bijna voorbij is, ik heb een kop vol inspiratie nu, maar maandag fijn aan de slag gaan zit er niet in. Toch niet in mijn tuintje..

Wat dat kunstgras betreft, dat heb ik gisteren gezien in Intratuin. Niets boven echt gras natuurlijk, maar dat was toch een héél goeie imitatie! Wat het kost, daar heb ik nu eens geen idee meer van, behalve dat het toch te duur zou worden..

Groetjes

Els
zaterdag 10 april 2010 - 19:17
prediker

Prediker

dat zou ik doen ,vakken met tegels als paadjes en in de vakken kruiden planten
zulke lekkere thee heb je dan van de zomer!!!
monarda
appelmunt
citroenverbena
peperemunt
in een glazen theepot ziet er zo geweldug uit en is heerlijk
succes !!!

Tuinbabbel

zaterdag 10 april 2010 - 21:22
dendrodan

Dendrodan

anders die kruipende jeneverbes( juniperus) planten. Moet je ook niet over maaien en je kan er gerust over stappen.
zaterdag 10 april 2010 - 22:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon