menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dierenleed van de bovenste plank

Ga naar meest recente reactie

Jeannette1

Jeannette1

Beste forumvrienden en dierenliefhebbers/sters,

Bekijk de film op onderstaande link.
www.oostvaardersplassen-sterfte.nl

Wij hebben via de t.v. gezien hoe de grote grazers in de Oostvaardersplassen creperen.

Mens onterend!

Hopelijk wil je deze petitie tekenen.
http://dierenleedoostvaardersplassen.petities.nl/

Of http://petities.nl/petitie/stop-dierenleed-in-natuurpark-oostvaardersplassen

Die wordt van de week aangeboden aan de Tweede Kamer.

Hartelijke dank en groetjes,

Ger en Jeannette
dinsdag 16 maart 2010 - 22:07
evadepeva

Evadepeva

Ik vind elk dierenleed erg, maar het ergst dierenleed vindt toch plaats in de vee-industrie en de slachterijen...
Veel "dierenliefhebbers" eten elke dag een vleesje.. Denk daar ook eens aan...
Ik zal jullie linkjes besparen, maar even op de site van wakker dier kijken is echt de moeite om de oogjes te openen!!
Ik zal me verdiepen in dit onderwerp en dan misschien tekenen, het is wel de natuur en ze leven wel in vrijheid... Ik vind het lastig hoor!!

PS.Let op de beroepen van de mensen die ondertekenen: Veehouder, JAGER!! Die gaan ze straks afknallen als er teveel zijn, dan weer een petitie??

http://www.staatsbosbeheer.nl/Nieuws%20en%20achtergronden/Nieuws/Durven%20we%20natuur%20in%20Nederland%20los%20te%20laten.aspx
dinsdag 16 maart 2010 - 23:06
LauraK

LauraK

Uiteraard heb ik ook meteen getekend! Goed initiatief, Jeannette, om dat ook hier
onder de aandacht te brengen. Op zich hoeven dieren in het wild niet bijgevoerd
te worden, en geldt het recht van de sterkste, maar deze dieren kunnen niet
wegtrekken naar een gebied waar wél voedsel te vinden is, en laat men ze gewoon
verhongeren 'omdat dit de natuur is'! Echt niet, hè?!

Groeten van Laura.
woensdag 17 maart 2010 - 10:59
Sarah

Sarah

Hier teken ik graag voor. Ik hoop dat degenen die hier verantwoordelijk voor zijn zich hier niet meer mee mogen bemoeien. Het is goed om de natuur zijn gang te laten gaan, maar er zijn uitzonderingen. Net zoals wij niet meer gewend zijn aan strenge winters (minder weestand) zijn deze dieren het ook niet meer. Het is zoiets als honden, maar dan in mindere mate. Die kunnen ook niet meer overleven in de natuur ook al zijn het eigenlijk wolven. Ik hoop dat het gaat helpen.

Gr. Sarah
woensdag 17 maart 2010 - 11:25
Sarah

Sarah

Huhhhh? Gaia wat?
woensdag 17 maart 2010 - 12:54
evadepeva

Evadepeva

Mensen willen de natuur hun gang niet laten gaan, nee dat is zielig.. Ze nemen liever zelf het heft in handen, voeren ze bij en dan kunnen ze straks lekker afgeschoten worden..
Hmmmm stukje wild. Dat is natuurlijk niet zielig.

Ik vind dat men zo met twee maten meet. Een hertenkalf dat lijdt is heel zielig, maar een stukje kalfsvlees is niet zielig. Ik vind dat alle dieren recht hebben op vrijheid en bij vrijheid hoort ook sterven, zonder opgejaagd te worden door mensen met geweren.
Iemand ook al de info van staatsbosbeheer zelf gelezen? Of alleen de filmpjes van de tegenstanders van dit beheer? Ik heb beide gelezen, en ondanks dat ik het vreselijke beelden vind sta ik er wel achter.
En btw, het is nu alweer lente... Beetje laat...
http://www.partijvoordedieren.nl/content/view/126//weblog/view/1935/Marianne_Thieme
woensdag 17 maart 2010 - 23:59
Polplastron

Polplastron

Als je welgevoede diertjes wil zien ga je naar de zoo. Dat is zielig: die beesten hebben een luilekkerleventje, maar kunnen 5 meter in elke richting lopen.

Dieren in het wild sterven in strenge winters van ziekte, kou en honger, maar tenminste in vrijheid!

Misschien een petitie starten om dierentuinen te bannen????

Ik sta volledig achter de info van Staatsbosbeheer. Laat de natuur zichzelf (zo veel mogelijk) regelen zonder dat wij mensen daar emotioneel op reageren en weerom gaan ingrijpen. We hebben al zoveel kapot gemaakt met onze emotionele reacties!

Groetjes,

Pol

P.S.: Ik respecteer de mening van wie wèl de petitie tekent hoor!
donderdag 18 maart 2010 - 14:51
Sarah

Sarah

Marianne, helemaal mee eens.
donderdag 18 maart 2010 - 16:57
evadepeva

Evadepeva

Er is een groot verschil tussen vogels en grote grazers: Vogels hebben veel vijanden. Die grazers niet. Door bij te voeren is volgend jaar de populatie nog groter, dus nog eerder honger. Dan moet er weer bijgevoerd worden, populatie wordt groter enz.. enz... Op een gegeven moment loopt het de spuigaten uit met al die dieren en moet er toch echt geschoten worden.
en dat is nou net wat veel van deze "dierenvrienden" willen.
Ik vind jacht (angst, opjagen, het lawaai, de pijn, etc) een veel grote lijden dan honger.
Wat gaan we de vosjes eigenlijk bijvoeren als er geen karkassen meer zijn?
vrijdag 19 maart 2010 - 00:05
evadepeva

Evadepeva

Het is geen droom hoor, eerder een nachtmerrie.....
Dat zijn afspraken die gemaakt zijn in de huidige situatie. Ik heb er trouwens ernstige twijfels bij of er dan in een ander land of bij Arnhem (hoge veluwe?) niet gejaagd wordt. Als het de hoge Veluwe is, dan kun je ze per kilo bestellen (dit jaar uitverkocht) zie de site.
Tot nu toe zijn de afspraken niet geschonden of veranderd (alleen schieten bij ernstig uitzichtloos lijden en niet bijvoederen)
De situatie verandert volkomen als er bijgevoederd gaat worden.

http://www.hogeveluwe.nl/page.asp?id=403
vrijdag 19 maart 2010 - 00:47
Sarah

Sarah

@Parodias en Ernestine,

Ben weer helemaal bij, ook dankzij Jeanette

zondag 21 maart 2010 - 21:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon