Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb vandaag de zaden van de geraniums die ik had verzameld , uitgezaaid. Het duurt even voordat ze opkomen, daarom doe ik het meestal in februari en dan zijn ze eind mei, begin juni in knop. Dit zijn geraniums van zaden die ik jaren geleden bij de Aldi heb gehaald. Die heeft ze volgende week weer te koop , net als andere zaden, in kleine zaaibakjes. Ik heb afgelopen jaar heel veel kunnen oogsten, dus als er liefhebbers zijn, stuur me maar een mailtje,dan zend ik je wel wat.Het zijn doodgewone rode "boerengeraniums". Bij de Aldi betaal je voor 10 zaden 89 cent en daar is dan een zaaibakje bij(wat je elk jaar opnieuw kunt gebruiken).
Zoiets is natuurlijk enorm positief en hoopvol nieuws !
Wat gaat er nu qua eerlijkheid nog boven een vlammende 'doodgewone rode boerengeranium' ?
Ik wens je heel veel succes en plezier in het aankomende zaaiseizoen !
Hee Tine,
dit is het resultaat van de geraniumzaadjes "oude boerengeranium". [afbeelding verwijderd niet-https]
In totaal heb ik er 22 staan, dus een goeie opkomst lijkt mij.
Ik heb ze nu nog binnen staan, moet ik ze nog wat bijmesten.
Ze groeien naar mijn mening wat traagjes.
ha Jose, klopt binnen groeien ze vrij traag maar zodra ze buiten staan groeien ze als kooltjes. Ik heb ze gisteren buiten gezet om te acclimatiseren. Als het 's avonds te koud wordt, gaan ze de garage in totdat ik ze in de grote potten zet . Je zult zien dat ze echt mooi worden. Veel succes nog.
Jose, ik heb ze wel 2 weken eerder uitgezaaid dan jij en ze zijn dus iets groter. Maar let maar op, zodra je ze buiten hebt, groeien ze echt heel hard. Ik doe in de bakken er wel mestkkorrels bij.