menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ons eerste boek TUINADVIES HET HELE JAAR DOOR

Ga naar meest recente reactie

kurt

Kurt

Beste tuinvriend(in)nen,

Het is eindelijk zover. Sinds begin januari waren we achter de schermen niet alleen bezig met het schrijven voor de website maar daarnaast ook nog eens voor ons eerste tuinboek: TUINADVIES HET HELE JAAR DOOR.

Zonet heb ik van uitgeverij Van Halewyck een telefoontje gekregen dat de eerste druk klaar ligt voor de distributie.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Wanneer en hoe moet je een buxusbol of een lavendelhaag scheren? Hoe voorkom je dat slakken al je planten opeten? Moet ik het ijs van mijn visvijver in de winter stukslaan? Wanneer en hoe moet je je tuin besproeien? In welke maand plant je best bloembollen?

Tuinadvies, het hele jaar door geeft een antwoord op al je vragen als tuinier, of je nu een groentje bent of een ervaren tuinliefhebber. Per maand komen dezelfde rubrieken terug: planten in bloei, dier in de kijker, de kinderklus, bloemstuk van de maand,... Maar je vindt hier ook een tuinkalender met originele ideeën en praktische hapklare tuintips over allerhande klussen.

Binnen enkele DAGEN te verkrijgen bij de betere boekenwinkels en uiteraard dan ook via de website van www.tuinadvies.be (nog even geduld...).

Ik heb het eindresultaat nog niet gezien, maar de mensen van de uitgeverij te Leuven vertelden me alvast dat het boek zeer mooi zou zijn. Het is een vrij dik boek met grotendeels nieuwe of grondig gewijzigde artikels. De bloemstukjes in het boek zijn door mijn vrouw gemaakt. De meeste foto's in het boek zijn ook door onszelf genomen gedurende het jaar.

Mvg,
Kurt
donderdag 12 oktober 2006 - 15:26
corrielat

Corrielat

[afbeelding verwijderd niet-https]

hiep hiep hiep hoera, met jullie boek, veel succes met de verkoop
donderdag 12 oktober 2006 - 16:44
marleen

Marleen

veel succes,
maar ook nen dikken proficiat
enne................
we zijn anders niet curieus zenne

marleen
donderdag 12 oktober 2006 - 17:55
Bowie

Bowie

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 12 oktober 2006 - 18:04
Adrienne

Adrienne

Hallo Kurt,

[afbeelding verwijderd niet-https]

Heb ik even geluk.
K'heb nog een cadeautje te goed
En we zijn nooit slim genoeg hé.
Allez ik toch niet
donderdag 12 oktober 2006 - 19:40
lacegarden

Lacegarden

we zullen eens reclame gaan maken, stuur alle gegevens door dan kan het op de website gezet worden en op het tomatenblad.
een dikke proficiat , ook aan Bianca.
donderdag 12 oktober 2006 - 19:47
andre

Andre

Zit vol ongeduld te wachten om het te bestellen. En ook van mij een dikke proficiat

andre
donderdag 12 oktober 2006 - 19:54
nientje

Nientje

proficiat kurt, ben al benieuwd
nientje
donderdag 12 oktober 2006 - 20:23
Tine

Tine

Gefeliciteerd met het borelingske. Ben heel erg benieuwd hoe het eruit ziet.

Tine.
donderdag 12 oktober 2006 - 20:57
martine

Martine

geweldig, dat jullie dit allemaal voor mekaar krijgen,
ik zie er ook naar uit!
Martine
donderdag 12 oktober 2006 - 22:37
Nigella

Nigella

ook van mij een dikke proficiat voor jullie allebei
donderdag 12 oktober 2006 - 23:19
kurt

Tekst aangepast

Kurt

Allemaal bedankt voor de fijne reacties. Zelf ben ik ook wel benieuwd, want ik heb het eindresultaat nog niet gezien.

De verantwoordelijke van de uitgeverij vertelde me langs de telefoon dat de mensen op de redactie het niet alvast allemaal een heel mooi boek vonden en dat ze het niet konden laten om het volledig te doorbladeren.

Normaal gezien krijg ik morgen alvast het eerste exemplaar per post opgezonden

Het is 277 blz dik en is rijkelijk geïllustreerd met zeer veel zelf genomen foto's. Ik kan jullie verzekeren dat foto's maken voor een tuinboek vrij moeilijk is, want je weet zelf op voorhand niet wat de eindredactie wil en dan moet je nog rekening houden met de achtergrond, lichtinval, de weersvoorspellingen, resolutie,... en bij een stap voor stap werk of bloemstuk moet je veeeeeeel foto's nemen zodat je zeker kan zijn dat er enkele goede tussen zitten. Zoniet moet je helemaal herbeginnen en dat is...

Eigenlijk kan ik hier wel eens het verhaal achter het boek neerschrijven.

Zoals de meesten onder jullie wellicht al weten werd tuinadvies.be half december 2005 voor de tweede opeenvolgende keer 'site van het jaar'. Hierdoor kregen we heel wat reportages in de media. Zo was er o.a. een artikel verschenen in 'Het Laatste Nieuws' en dat over het gehele Vlaamse landsgedeelte.

De verantwoordelijke van uitgeverij Van Halewyck heeft toen dat krantenartikel gelezen en als tuinleek toch zo geboeid door dat artikel dat ze de website heeft bekeken. Toen ze die zag vond ze dat zo leuk dat ze ons opbelden om te vragen of we het eventueel zouden zien zitten om iets dergelijks in boekvorm uit te willen brengen. Aangezien het om een zeer gerenommeerde uitgeverij ging konden we het mooie aanbod toch niet weigeren. Enkele mensen die deze maand bij Van Halewyck een boek uitgeven zijn bv. Rik Torfs, Bert Kruismans, Bo Coolsaet, Raf Coppens, Tinny Mast, Sien en Maria (van het poetsprogramma op VTM),... om er enkele te noemen.

Bianca en ik zijn dus heel benieuwd om het boek morgen zelf al eens te kunnen doorbladeren.

Mvg,
Kurt
donderdag 12 oktober 2006 - 23:35
Tomateboer

Tomateboer

Een grote proficiat aan jullie 2 hoor!!!
Daar heeft wel heel veel werk in gekropen neem ik aan.
En dan nog met de site en het werk,...echt chapeaux!!!
Ik ben alvast heel benieuwd!!!
groetjes
Angelo
vrijdag 13 oktober 2006 - 07:15
florentina

Florentina

Kurt en Bianca,

Gefeliciteerd met de uitgave van jullie boek.

Als wij dat boek dan allemaal hebben , het bewonderen en lezen .... dan moeten we hier geen
vragen meer stellen ...
Of toch , voor de gezelligheid ?

mvg, florentina
vrijdag 13 oktober 2006 - 09:26
annd6

Annd6

Een dikke proficiat Kurt en Bianca!
Ben benieuwd naar het resultaat!
Ann
vrijdag 13 oktober 2006 - 10:07
Leentje

Leentje

Kurt,

En...heb je het al kunnen bewonderen?

Altijd leuk...een leuk boek in huis...over een leuk onderwer...geschreven door leuke mensen....en misschien ook nog een leuke prijs!

LEUK
We vertellen het voort

Groetjes,
Leen
vrijdag 13 oktober 2006 - 18:43
kurt

Kurt

Dag Leentje,

Ik heb vandaag doodleuk zitten wachten op de taxipost, maar heb niemand gezien. Op teletekst heb ik wel gelezen dat de post in Leuven opgestropt zit

In elk geval heb ik vandaag in de tuin en achter de PC terug veel in orde kunnen brengen

Zodoende heb ik het boek tot op heden nog niet gezien en ook in de boekenwinkels zouden ze pas tegen begin volgende week verschijnen. Dus zal ik nog een weekendje moeten wachten.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Meer info kun je normaal gezien lezen op http://www.tuinadvies.be/phpads/adclick.php?bannerid=4&zoneid=3&source=&dest=http%3A%2F%2Fwww.tuinadvies.be%2Ftuinadvies_het_hele_jaar_door.htm

Als jullie het boek voor mij ergens te zien krijgen,... laat het me dan eens weten he

Mvg,
Kurt
vrijdag 13 oktober 2006 - 19:07
ines

Ines

Kurt, ook van mij een hartelijke proficiat met Uw boek!
grtjs,ines
zaterdag 14 oktober 2006 - 14:56
Catgarden

Catgarden


Proficiat dus met jullie boek !!!
zaterdag 14 oktober 2006 - 20:52
lisa

Lisa

beste kurt ,van harte proficiat met je eerste tuinboek , heb mij al gedacht dat jullie heel actief
zijn- vooral voor alles wat tuinieren betreeft
proficiaat

groetjes lisa
zaterdag 14 oktober 2006 - 21:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon