menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gemene dieven

Ga naar meest recente reactie

butterflyke

Butterflyke

ik ging eergisteren mijn kipjes eten geven en ik zie dat er 8 kippen verdwenen zijn,het viel mij meteen op omdat de grootste en mooiste kippen uit mijn collectie verdwenen zijn.
nu kan je zeggen een vos,oke maar niet 8 kippen in 24u...en een vos is niet selectief opzoek naar de mooiste kippen...en de duurste
zelfs het deksel van mijn compostvat is gestolen,waarschijnlijk om op de doos te leggen om ze te vervoeren ofzo.

ik heb al hard genoeg moeten knokken in het leven om mn hoofd boven water te houden,ik heb al altijd de eindjes aan elkaar moeten knopen,en het enige wat mij dan echt heel dierbaar is halen ze ook nog weg ook...grrrr

diep teleurgesteld in wie zoiets doet...ik heb er van wakker gelegen.
en ik mis mijn kipjes,mijn koekoekspatrijshaan zit nu ook zonder zijn geliefde madam
vrijdag 11 december 2009 - 15:06
minouke

Minouke

kippen stelen !?!

kunnen die daders dan niet gewoon in een dierenasiel ze gaan halen? die zijn daar zelfs gratis af te halen.

vrijdag 11 december 2009 - 16:49
Thanja

Thanja

Jeetje wat vreselijk voor je!


kunnen die daders dan niet gewoon in een dierenasiel ze gaan halen? die zijn daar zelfs gratis af te halen.


Ja, maar daar moet je aantonen dat ze na de kerst ook nog bij je wonen (net als konijnen). Ik denk dat ik daarmee ook al wel verklapt heb wat er met de grootste, vetste kippen gaat gebeuren
vrijdag 11 december 2009 - 17:10
printemps

Printemps

Echt jammer

Inderdaad ze moeten van andermans spullen afblijven

mvg
vrijdag 11 december 2009 - 17:17
Jeannette1

Jeannette1

Lief Butterflycke,

Zoals je misschien al eens gelezen hebt, hadden ze bij ons erg veel fruit en groenten gepikt.
Ik had mij er toen héél erg druk om gemaakt en was zeer verdrietig.
Nu komt er bij ons een mijnheer soms wat groenten uit zijn volkstuin brengen en wij zijn er dan ook dankbaar voor.
Onze tuin hebben wij helemaal leeg gemaakt en er nu (op de Pruimenboom en de Walnootboom na,) enkel nog maar mooie planten en bloembollen in gedaan.

Maar om dieren te stelen en ze misschien iets aan te doen, dat kan echt niet door de beugel.
Ger en ik vinden dit wel heel erg rot voor je, hopelijk zijn er lieve mensen, die wat fijne lieve en goede kippen voor jou hebben.
Wij wensen je in ieder geval veel sterkte!

Groetjes, Ger en Jeannette
vrijdag 11 december 2009 - 17:28
butterflyke

Butterflyke

ik heb voor enkele kippen erg veel geld betaald,en vind het rot dat die dan mss ook nog eens op tafel komen met de feesten.het enige wat ik nog kan doen is hopen dat dat idd niet gebeurt...
als iemand nu enkele kippen wou dan had die dat ook gerust kunnen vragen,dan had ik er enkele mee gegeven die ik zelf geadopteerd had.maar dan ook enkel maar voor ze een thuis te geven,niet voor in de pot...

en mijn compostvat is nu waardeloos zonder deksel,daar betaal je dan 50 euro voor...

we hebben alvast de buren verwittigt dat ze de boel een beetje in de gaten moeten houden.

handen af van hetgeen wat niet van jou is,het brengt je toch geen gelukt...
ik vraag altijd,een nee heb ik,een ja kan ik krijgen.is het een nee dan ga ik verder opzoek...

nu mag ik in ieder geval wel vergeten dat er nog kippen worden bijgekocht.
wie weet wat daar mee gaat gebeuren
vrijdag 11 december 2009 - 17:49
butterflyke

Butterflyke

wel erg lief dat jullie zo meelevend zijn,ik kom er wel weer bovenop,maar het blijft erg lang zitten als iemand aan je spullen heeft gezeten,en gelijk jeanette zegt,zeker aan mn dieren
vrijdag 11 december 2009 - 17:50
printemps

Printemps

T'is misschien een schrale troost
Maar...

Een compostvat aankopen is goedkoper bij je Gemeente of het containerpark in uw buurt
Het mijne koste daar 17 euro denk ik


mvg
vrijdag 11 december 2009 - 17:54
butterflyke

Butterflyke

ja dat hadden wij nadien ook gezien,maar evengoed blijft het voor mij een vat van 50euro dat een vat had moeten blijven met deksel...nu krijg ik geen compostvat meer en moet ik wachten tot achter de plaats en tijd is om 1 te maken...dus geen compost voor mij komend jaar
vrijdag 11 december 2009 - 18:03
Rita1960

Rita1960

blijft onverlet dat men/ze met de poten van andermans spullen af moeten blijven!
Bah.. wat word ik hier ziek van als ik dit lees en dan ook nog eens dieren meenemen.. da's wel het ergste wat je kunt doen.. en ja een deksel van een compostvat valt hierbij in het niet!

Vlindertje, ik voel met je mee en ik hoop dat ze de onverlaten te pakken krijgen!
en dat je je kippen weerziet maar dat zal wel "wishfull thinking"zijn ben ik bang.

en nu even praktisch: doe over je compostvat een vuilniszak en bindt deze vast met draad of met postelastieken en dan gaat het composteren wel verder.

meelevende groetjes,

Rita
vrijdag 11 december 2009 - 19:17
kerstkind

Kerstkind

Hee Butterflyke,

Ze moeten inderdaad met hun handen van andermans spullen en
dieren afhouden....werkelijk ongehoord!!!
Ik leef met je mee en wens je heel veel sterkte.
groetjes José
vrijdag 11 december 2009 - 19:24
Mandy

Mandy

Wat misselijk om dat te doen. Veel mensen zijn toch grote egoisten, niet?
Wat zul je je rot voelen.........
vrijdag 11 december 2009 - 21:21
butterflyke

Butterflyke

ik voel me idd rot,erg dat ik er niets meer aan kan doen...ze terug zien zal ik idd niet,maar ik ga het wel proberen te voorkomen...
de omheining aanpassen,hoge schuttingen zetten,alles met hangslot.
en ik ga plaatjes in de kippenweide zetten,daar eens een paar tekstjes op...
en als die persoon mij kipjes op zn bord gaat leggen dan hoop ik dat ze niet smaken en dat ie er ferm ziek van word
vrijdag 11 december 2009 - 21:39
York

York

Misschien een bemoedigende noot in dit trieste verhaal.
Het kan zijn dat het niet de bedoeling is om de kippen in de pot te steken, want waarom zouden ze zich de moeite doen om de dure kippen uit te zoeken als het toch niet is om verder te kweken.
vrijdag 11 december 2009 - 22:00
Peppody

Peppody

bah bah dat dit moet gebeuren zeg! Ik heb ook kippen en ik zou ze voor geen goud willen missen, daar moet je toch niet aan denken? Een vos of marter zou vreselijk zijn maar gewoon bruutweg meenemen, bah. Dit zal idd geen vos zijn geweest Zet maar een tekst op het bordje dat de kippen ouder zijn dan 3 jaar en dus te oud en te taai om op te eten mss helpt dat. Toch wel aangifte gedaan bij de politie hé? Veel sterkte gewenst.
vrijdag 11 december 2009 - 22:35
Matabish

Matabish

Butterflyke, dit vind ik ook vréselijk!!!
Ik kan alleen maar hopen dat die dieven het 'vliegend koper' krijgen door hun daad!
Zóiets is werkelijk onvergeeflijk en zwaar te verwerken!!
Ik kan er ook niet bij met m'n verstand dat er mensen zijn die zoiets kùnnen doen... hun tengels moesten afvallen!!
Ik hoop dat je je verdriet vlug een beetje de baas kunt, want 't is toch zwaar om te verduren want je bent zo machteloos!
't Is zó gemeen en laaghartig, daar zijn geen woorden voor!

Meelevende groetjes van een ràzende
Matabish.
zaterdag 12 december 2009 - 01:26
corrielat

Corrielat

Wat een gemene rotstreek,
en dan te weten dat je op het asiel kippen kan krijgen tegen een kleine vergoeding,
Ik geloof niet dat ze weggehaald zijn om op te eten,
zowel.....dan hoop ik dat ze een buikloop krijgen die weken duurt.
Ik kan me hier ook heel boos over maken.

veel sterkte toegewenst,
zaterdag 12 december 2009 - 15:51
butterflyke

Butterflyke

bedankt allen voor de lieve en meelevende reacties.
wij gaan nu zorgen dat komende zomer de tuin volledig omheind worden en dat op elk poortje een zwaar slot komt.zodat oneerlijke mensen bij mij geen kans meer krijgen.
ik denk ook dat de kippen echt gestolen zijn om er mee te kweken,daar ze zo selectief zijn uitgekozen.
gelukkig dat ze onze haan niet te pakken hebben gekregen.maar met zulke sporen hadden ze een ferme trap kunnen verwachten...

boontje komt om zn loontje...zo is het vroeg of laat altijd
zondag 13 december 2009 - 11:23
Peppody

Peppody

vossen laten toch altijd dode kippen liggen? Dan had het er als massale slachtpartij uitgezien en maar enkele kippen meegenomen. Toch?
zondag 13 december 2009 - 16:21
York

York

Ik blijf erbij dat de kippen gestolen zijn om te kweken en denk dus dat ze wel goed zullen verzorgd worden als dit een troost voor jou kan zijn.
Ik herinner mij dat de oom van mijn man vroeger vechthanen had en daar werden de eieren gestolen....
Heb je geen voetsporen gezien die ergens naar een buur leiden?
zondag 13 december 2009 - 16:41
Matabish

Matabish

Bij vossen zie je idd. duidelijke sporen van de slachtpartij!!
En dat zou ík persoonlijk (een klein beetje) minder erg vinden dan deze diefstal!
Die voskes weten niet beter, het is hun natuur, maar mènsen???????Foei!
zondag 13 december 2009 - 18:06
Mandy

Mandy

Ik denk ook niet dat het vossen zijn geweest, ook geen marters of iets dergelijks. Dan had je toch veren of zo moeten vinden.
Volgens mij zijn ze inderdaad meegenomen om verder mee te kweken.

Mijn kippen zitten voor mensen bijna onmogelijk om mee te nemen: hoge hekken en dergelijke en zijn ook fox-proof. Dus hoog hek met stenen rand aan de buitenkant en aan de bovenkant een naar buiten uitstaande gazen rand.

zondag 13 december 2009 - 19:48
butterflyke

Butterflyke

een vos zou ook niet met het deksel van mn compost vat zijn gaan lopen...ik heb enkel wat pluimen tegen het poortje en net buiten de draad gezien,maar verder geen sporen van een slachtpartij gezien,en ook geen sporen zoals afdrukken of uitwerpselen van een vos.dat is nu duidelijk zichtbaar in de sneeuw...leuk die konijnen en vogelafdrukjes
zaterdag 19 december 2009 - 18:49
Mandy

Mandy

Zit jij in een laagje sneeuw Flyke???
zaterdag 19 december 2009 - 19:35
butterflyke

Butterflyke

ja donderdag klein laagje en nu inmiddels een dikke laag
zondag 20 december 2009 - 20:42
Mandy

Mandy

Ik sinds vandaag een dikke laag inmiddels, zo'n 20 cm
Was het gezellig vandaag? Wilde komen maar de sneeuw heeft me genekt.....
zondag 20 december 2009 - 21:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon