menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Golden hark

Ga naar meest recente reactie

lentemode

Lentemode

Zien jullie hieronder dat filmpje over het gebruik van de Golden Hark ?

Inderdaad, superhandig !!!
Maar men vergeet er bij te vertellen dat de tanden makkelijk breken !

We zijn hier aan ons zoveelste exemplaar bezig... Hij staat in het tuinhuis, weer met gebroken tanden natuurlijk...
We springen er echt wel voorzichtig mee om...
vrijdag 13 november 2009 - 16:08
kurt

Kurt

Dag Mia,

Ben je zeker dat het een Golden Gark is want die tanden zijn echt wel heel stevig. Ik heb er hier eentje mogen testen en om een tand te breken zou ik toch heel wat moeten uitrichten.

Het materiaal heeft een uitstekende weersbestendigheid (UV) en is zelfdovend. In tegenstelling tot plastic (bij andere erop lijkende harken), dat ’s winters bevriest en in het voorjaar daardoor gemakkelijk breekt, is polycarbonaat vorstbestendig tot - 30 graden en hittebestendig tot + 130°C.

Deze is trouwens pas nieuw sinds begin augustus 2009 met verbeteringen aan het oude patent van begin 2004. Mogelijks waren die van ander materiaal, maar deze zijn volgens mijn ervaring heel moeilijk stuk te krijgen. Gisteren nog heb ik er levermos mee van een oprit zitten afscheppen om er vervolgens de steentjes uit te zeven en enkel de plakken mos in de kruiwagen te seponeren.

Ik heb hem ook gebruikt bij het herzaaien van het gazon. Toen was het ideaal om terug omhoog gefreesde stukjes gazon uit te zeven zodat ik geen volle kruiwagens had half gevuld met van die klodden en de andere helft met grond, maar enkel maar van die klodden wat heel wat ritten naar de composthoop uitspaarde. Voor de rest heb ik de golden gark ook naar volle tevredenheid getest bij het gewoon harken van bladeren op een overgebleven stukje gazon en in de bloemborders. Het handige daarbij is dat je na het samen harken de hark gewoon draait en als handige schepriek kan gebruiken.

Je hoort het al; tot op heden ben ik dus nog een tevreden gebruiker die dit voor mij nieuwe tuinhulpje enkel maar kan aanraden. Ik had dit product trouwens niet opgenomen in de webwinkel indien ik er niet tevreden van zou zijn.

Mvg,
Kurt
vrijdag 13 november 2009 - 20:20
lentemode

Lentemode

Ja, Kurt, Golden Gark van POLET, maar duidelijk al enige jaren oud, dus de eerste versie waarschijnlijk...
Ik herinner me nog dat we ooit eens een nieuwe kregen in de winkel omdat er nog garantie opzat !

En inderdaad, zo'n ding is onmisbaar in de tuin ! Ongelooflijk licht! ( zeker met die tanden eruit...)

Hopelijk blijf je m'n vriendje...
Je kan ik elk geval wat tuinwerk verzetten, zo te lezen...

Groetjes,
Mia !
zaterdag 14 november 2009 - 15:20
Esem

Esem

Ja, zo willen we allemaal wel een gouden hark (gark) thuiskrijgen.
Het lijkt alvast wel gemaakt van stevig mareriaal.

Maar zou het kunnen dat er geen prijs vermeld staat of heb ik er naast gekeken.

Gr Eddy,
zaterdag 14 november 2009 - 17:54
kurt

Kurt

Ja, Kurt, Golden Gark van POLET, maar duidelijk al enige jaren oud, dus de eerste versie waarschijnlijk...
Ik herinner me nog dat we ooit eens een nieuwe kregen in de winkel omdat er nog garantie opzat !

Beste Mia,

Ik heb die van Polet vorige week ook ontvangen zodat ik ze kon vergelijken en er de beste kon uitkiezen. Die van Polet was idd. van een ander materiaal gemaakt (weet niet welk) maar bij de Golden Gark las ik dat hun tanden net uit heel stevig materiaal waren vervaardigd waardoor deze bijna onbreekbaar zijn.

Voor alle zekerheid heb ik gisteren na de post op dit forum even even geïnformeerd bij de ontwerper / patenthouder van de Golden Gark (dus niet die van Polet) en uit zijn antwoord blijkt dat mijn vermoeden juist was:
Het kan zijn dat er zo af en toe nog commentaar komt op de stevigheid van de tanden van de eerste serie Garken (2004/2005). Daarna zijn er aanpassingen gedaan in het ontwerp en komt breuk zelden meer voor.

Die mannen hebben dus lessen getrokken van de breekbare tanden bij het eerste ontwerp van 2004. Vanaf dit jaar dus de verbeterde versie (maar dat is niet die van Polet)

Golden Gark kun je momenteel kopen zonder verzendkosten via
http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=550



Ik zou dit product ECHT NIET aanraden noch online in artikelvorm noch hier op het forum moest ik er zelf niet van overtuigd zijn dat dit een zeer goed product is. Indien ik er bij de persoonlijke tests niet van overtuigd zou geweest zijn, dan had ik zo laat op het najaar zeker geen harken meer ingekocht om in de webwinkel te steken. Het is dus echt een zeer goed product waarmee ik vandaag nog bladeren mee geharkt en geschept heb, grond geëgaliseerd, bladeren uit de eendenvijver geschept, hondenpoep opgeschept en uitgezeefd van de grindoprit. Mijn vrouw zei bij het uitscheppen van de vijver ook nog dat het toch een zeer goed product was en ik zou het zeker niet meer kunnen missen.
zaterdag 14 november 2009 - 22:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon