menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eerste vorst

Ga naar meest recente reactie

Adrienne

Adrienne

Tja beste tuinvrienden daar gaan we dan !!!
In de nacht van woensdag op donderdag voorspellen
ze in de kempen -6 aan de grond.
dus ... hop alles kan al terug binnen jeetje toch.

Veel succes aan alle die veel kuipplanten hebben
dinsdag 13 oktober 2009 - 11:44
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ja het is een heel gesjouw hier met alle potten en kuipen. Maar het moet inderdaad nu echt naar binnen!
dinsdag 13 oktober 2009 - 12:31
Adrienne

Adrienne

Tja Martjes, ik heb een klein voordeel.
Zoveel als jij heb ik er bijlange niet.
Succes !!!
dinsdag 13 oktober 2009 - 16:32
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Adrienne ik heb het net allemaal binnen staan!
dinsdag 13 oktober 2009 - 17:44
Lysianthus

Lysianthus

Proficiat Martje, je plantjes en al hun aanbidders zullen je dankbaar zijn
dinsdag 13 oktober 2009 - 18:39
Adrienne

Adrienne

Waaaah nee Henk jij hebt lef joh !!
De mijne zijn binnen
dinsdag 13 oktober 2009 - 18:43
schuurmans

Schuurmans

alleen de Brugmansia's staan nog bijna allemaal buiten. vannacht duimen dat de vorst niet te erg is. de meesten beginnen nog aan een nieuwe bloei.

grt
henk
dinsdag 13 oktober 2009 - 18:43
danny2

Danny2

Ben na het werk ook eens buiten gaan zien.
Ben dan maar met mijn chypomandra begonnen maar ze in net geen 3m maar wel te hoog om nog binnen te krijgen.
Heb dan de pepino's maar afgedekt, deur toegedaan en de rest zien we morgen wel.

groetjes danny
dinsdag 13 oktober 2009 - 20:16
lentemode

Lentemode

Zo vroeg dit jaar !!!

De koraalstruik heeft nog drie grote bloemaren waarvan de knoppen nu aan 't schuiven zijn ...

De moestuin staat nog vol met heerlijke kruiden en venkel en selder en sla en kervel en spinazie en ...

Jeetje, wat een dreiging ...

'k Wou dat ik een reuzeafdekzeil had, automatische bediend...
En voor in de zomer een automatische regeninstallatie...

Enzovoort, enzoverder,...

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 13 oktober 2009 - 23:37
Tine

Tine

Pech, ik kan op het ogenblik niets tillen . Heb alleen de kleine planten binnengehaald en de rest maar met liefde toegedekt. Op hoop van zegen dan maar.

Tine
woensdag 14 oktober 2009 - 00:31
Thanja

Thanja

Mijn paprika's en ananaskers stonden er vanochtend niet zo lekker bij... Ik had gedacht dat het mee zou vallen. Hier in de polder werd er 1gr voorspeld... Maar goed, eigen schuld dus!
Gelukkig geen dure tropische planten of kuipplanten, maar wel jammer als ze hieraan kapot gaan. Er komen nog best aardige temperaturen aan (voor de tijd van het jaar).

woensdag 14 oktober 2009 - 10:09
Mandy

Mandy

Hier in Belgisch Limburg was alles wit vanmorgen en was het minus 3,7.
Alles is binnen behalve mijn 5 ( kleine ) Brugmania's.. Gaan nu het tuinhuis binnen. Wanneer moeten ze het donker in??
woensdag 14 oktober 2009 - 11:01
Peppody

Peppody

hier ook alles wit en de auto gekrabt vanmorgen. Ik had de rode banaan gelukkig al binnengezet en een aantal geraniums. Vandaag alle andere garaniums afgeknipt en binnengezet en de palmzaailingen binnen in een kasje gezet (geen verwarming ) Verder nog alle agaves binnengezet en 3 datura's uitgegraven maar die vonden dat geloof ik niet zo grappig ze hangen er nu maar wat slapjes bij. De rest van de datura's laat ik gewoon maar afsterven en hopelijk komen er volgend jaar weer een aantal spontaan op uit het afgevallen zaad. Nu moet ik alleen nog de canna's uitgraven maar dat doe ik vrijdag. De bijbouw staat weer vol nu met planten en zaden
woensdag 14 oktober 2009 - 20:17
Polplastron

Polplastron

Gisteren heb ik ook hard gewerkt. Gelukkig kwam het vrouwtje helpen toen mijn rug het begaf. Alles staat binnen: cactussen, Strelitzia's, vetplanten en een heuse Aloë die in de volle grond enorm in omvang was toegenomen en nu loodzwaar was geworden!!!!

Vanmorgen zag het gras hier wit en waren de ramen van mijn auto helemaal aangevroren. Ik wil er niet aan denken wat een schade ik zou gehad hebben als we gisteren niet zo ons best hadden gedaan!
woensdag 14 oktober 2009 - 20:29
Mandy

Mandy

Ik ben blij dat ik een paar weken geleden zo'n trek/ duw-karretje gekocht heb voor wat eurootjes, zo'n metalen ding met 2 wieltjes waar je een paar verhuisdozen op kunt zetten. Zet of schuif al die zware potten stuk voor stuk erop en rijd ze zo over het pad het tuinhuis binnen, nix geen gesjouw meer, Was snel gebeurd. Heb dan ook niet zo'n goede hulp als pol

Wie niet sterk is moet slim zijn, haha
donderdag 15 oktober 2009 - 08:52
Mandy

Mandy

Maar het is wel weer een schitterend gezicht, al het gras wit en dan die opkomende zon erover....... Roodborstje, merels, tortels en houtduiven, meesjes, eekhoorntjes die over het gras rennen- water drinkend over de rand van de zinken teil, 3 merels achter een ekster aan ... en dan allemaal naar de grote voerbak..........
donderdag 15 oktober 2009 - 09:02
cetinel

Cetinel

zucht,ook hier net aan het sleuren met een deel van de potten: bij mij moeten die helemaal naar boven,daar is het licht en koel....
amai mijn armen en knieen,hulp hoef ik niet te verwachten: echtgenoot zegt steeds: wat hier niet kan aarden moet ge hier niet zetten, (plantenbarbaar)
donderdag 15 oktober 2009 - 12:59
schuurmans

Schuurmans

Cetinel,
zijn jullie al lang bij elkaar??

grt
henk
donderdag 15 oktober 2009 - 18:31
Adrienne

Adrienne

Ze zeggen altijd dat tegenpolen elkaar aantrekken hé sentinel
Succes met het opbergen van je potten
donderdag 15 oktober 2009 - 20:03
cetinel

Cetinel

@henk:we zijn al meer dan 22 jaar bij elkaar,en tis niet echt helemaal waar dat hij het niet doet hoor,maar dan wel steeds met commentaar"waar is dit allemaal voor nodig"en overdrijft ge niet "en dingen als"citrusbomen horen in warme landen niet hier"
heb geen goesting in elke keer hetzelfde gezaag,dus meestal doe(of probeer,want als ik echt last krijg moet hij het evengoed doen)ik het zelf..
zijn eerste antwoord is nl altijdff gij ook altijd me u planten,is het weer zover...en maar sleuren etc...
vrijdag 16 oktober 2009 - 06:57
printemps

Printemps

Mijn man is nog een beetje anders

Als ik afkom met een plant is zijn eerste reactie 'waar gade gij da allemaal zetten?'
Dan zeg ik om te lachen 'langs uwe kant van het bed'


En op het terras en in de tuin is de reactie 'het lijkt hier net een oerwoud'


Maar verder zegt die er niet veel van,enkel in de vele rekeningenperiode maakt die dan weer wat zorgen

Mijn citrussen staan nog wel buiten nu (dek ze wel af s'nachts tegen de koude en bij veel regen dek ik ook de bodem af met een doorgesneden deksel)die moeten in de gang komen en weet niet wat zijn reactie daarop gaat zijn

Mijn Brugmansia is wel een beetje geraakt (een paar bladeren zien er wat anders uit)
mvg
vrijdag 16 oktober 2009 - 12:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon