menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gevaarlijk tuinieren.

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

dat tuinieren niet zonder gevaar is heb ik zelf al aan den lijve ondervonden
eerst bij het planten van mijn boomkes alwaar ik bijna op spoed belandde omdat ik allergisch bleek aan latex(en laat ik nou net van die handschoenen aangedaan hebben)
tussendoor dus ontzettend vaak geprikt door distels,netels bramen etc...the usual dus verder heb ik me ook al vaak gekwetst aan stokken tussen klimplanten als ik iets van naderbij wou bekijken en ertegen knotste met voorhoofd of bijna-oog!
gisteren voor het eerst van mijn leven(allee van mijn herinneringen dan) een bloedneus gekregen.....
ook door het tuinieren,ik was met de tuinklauw in de weer om wat hardnekkig onkruid te verwijderen en de grond losser te maken.draai en een fikse snok! baf! vollen bak tegen mijn neus het werd efkes zwart voor mijn ogen,bloed uit de neus en hoofdpijn langs de rechterkant van mijn hoofd tjee zeg!een bloedneus,zelfs als kind noiit een bloedneus gehad
bloeden stopte wel vrij snel,maar als ik eventjes geen erg in heb en ik kom aan mijn neus auw!!
na het stelpen van de bloedneus toch maar snel het werk gaan afmaken,anders had ik helemaal voor niks geleden
donderdag 17 september 2009 - 11:07
Jose47

Jose47

Maar Cetinel toch, wel een beetje voorzichtig zijn hé ... 't Is allemaal toch nog goed afgelopen, op de pijn na dan.
Josée
donderdag 17 september 2009 - 12:46
printemps

Printemps

Ai Ai Ai

Je maakt toch ook alles mee

Allee, van harte beterschap hé

mvg
donderdag 17 september 2009 - 12:48
Eniavaswen

Eniavaswen

Da's bijna genoeg pech voor een voorlichtingsfilmke over voorzichtig tuinieren

alleszins veel beterschap met al je builen en schrammen.

Groetjes, karen
donderdag 17 september 2009 - 14:58
LauraK

LauraK

Je moet de uitdrukking 'met bloed, zweet en tranen' niet al te letterlijk nemen, als
het om tuinieren gaat, hoor! Het moet wel leuk en verantwoord blijven...

Groeten van Laura.
donderdag 17 september 2009 - 15:31
Matabish

Matabish

Ja zeg Cetinel...jij maakt er slavenarbeid van!
Wees toch maar een beetje voorzichtiger bij het tuinieren, dan krijg je nog altijd genoeg builen en schrammen!
Je hoeft je echt niet ook nog buiten westen te slaan hoor!
'k Zou toch maar een paar dagen een maskertje opzetten om de tuin in te gaan...anders liggen je planten telkens weer dubbel als ze je zien!

[afbeelding verwijderd niet-https] en een beetje meelevende groetjes,
Matabish.
donderdag 17 september 2009 - 18:03
JovanDreumel

JovanDreumel

Bij tuinieren steeds maar weer denken hoe het veiliger kan. ER kan genoeg mis gaan.
Ik wens je een voorspoedige genezing. Veel geneest gelukkig ook weer vanzelf.
donderdag 17 september 2009 - 21:59
cetinel
vrijdag 18 september 2009 - 11:14
printemps

Printemps

Sjans dat het enkel uw neus is dat pijnlijk is

Voor hetzelfde geld was je een deel van uw tanden kwijt

mvg

vrijdag 18 september 2009 - 12:28
cetinel

Cetinel

hm daar zegt ge zoiets,mijn tanden zijn het enige gezonde aan mijn lijf
wil daar nog liefst niks van verliezen,heb enkel 2 vullingen,verder kraak ik alle noten met de tanden,heb blijkbaar gezonde tanden,want men zegt dat dat slecht is....
hubbie heeft al een paar valse,daar pest ik hem dan mee,als hij weer es zegt: doe da nie,das slecht voor je tanden
toch maar beter opletten in de hof.
vrijdag 18 september 2009 - 13:46
hannibal

Hannibal

ja het is bewezen: de meeste ongevallen gebeuren in de huiselijke omgeving.
wees voorzichtig
zaterdag 19 september 2009 - 08:27
schuurmans

Schuurmans

Cetinel,
is het eigenlijk wel verstandig om al die ongelukskes bij elkaar op het forum te zetten??
het zou nieuwelingen op het forum kunnen afschrikken om ooit met tuinieren te beginnen.

ik hoop dat al je beschadigingen snel mogen genezen.

grt
henk
zaterdag 19 september 2009 - 21:47
Thanja

Thanja

Oef dat zijn er wel veel tegelijkertijd! Beterschap!
Aan de andere kant voel ik me niet meer zo sullig, want dit soort dingen gebeuren mij ook wel eens...

zondag 20 september 2009 - 18:32
minouke

Minouke

Thania, ken je dat cliché van die hark komt hier nog altijd voor !
maandag 21 september 2009 - 15:16
JovanDreumel

JovanDreumel

Welke hark?
maandag 21 september 2009 - 17:27
JovanDreumel

JovanDreumel

Wie gaat dat nu uitleggen????
maandag 21 september 2009 - 19:27
minouke

Minouke

YES! dat is wat ik bedoelde Marianne serieuze klop is dat
maandag 21 september 2009 - 20:54
Rita1960

Rita1960

't jsa Ernestine,

je kent toch wel het spreekwoord van de ezel hé

lieve groetjes ook aan Cetinel die ik vooral beterschap toe wens en voor alle anderen, blijf gezond

Rita

woensdag 23 september 2009 - 18:23
summerspookje

Summerspookje

cetinel

mens wat komt ge toch allemaal tegen,het lijkt wel comedy cappers,en zou ge dat wel zeggen dat uw tanden gezond zijn , straks hebt ge daar nog iets mee, want als ge dat hoort , is er niet veel meer zonder blutsen en builen, en gewoonlijk als ge zegt ,DAT IS NOG GOED ?hebt ge wat voor, en au b , die hark die daar vernoemd word , daar kan je wel om lachen ,maar als ge dat voor hebt zou het wel kunnen dat de tanden ook problemen hebben , want die steel is lang genoeg, als ik voorbij rij , hoop ik dat alles heel is he,tot nu toe , valt het in de vlucht nog mee, maar van dichte kan dat wel anders zijn zoals ge dat beschrijft, laat de straat niet uit staan he,want dan horen we het tot vooraan in de straat , het nieuws gaat daar snel

hou je veilig hoor

groetjes

annie[afbeelding verwijderd niet-https] laat niet teveel in je prikken
zondag 27 september 2009 - 20:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon