menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Winnaar grote tuinen

Ga naar meest recente reactie

Joanna1956

Joanna1956


Tja, smaken verschillen, dat staat buiten kijf. Maar mijn stem had hij niet gekregen.
Wat een ontzettend saaie tuin zeg, echt zo'n DESIGNtuin.
Nee, doe mij maar een tuin-tuin met bloemen en planten.
zondag 6 september 2009 - 16:24
Adrienne

Adrienne

Oei, ik heb geen idee nog niet gezien !!!
Tja smaken verschillen hé
dinsdag 8 september 2009 - 20:58
Esem

Esem

Laat ons AUB niemand op de tenen trappen,het is zoals je zelf schrijf, smaken verschillen ,en wie zijn wij om te zeggen dat de tuin geen punten verdiend,al weet ik echt niet over welke tuin het zou gaan,maar wat jij niet mooi vindt ,vind de eigenaar van de tuin waarschijnlijk wel,anders zou deze de tuin wel anders ingericht hebben of laten inrichten.

Ps Misschien even laten weten over welke uin het hier gaat!!!!!

Gr Eddy,
dinsdag 8 september 2009 - 21:04
jdcoster

Jdcoster

Het gaat waarschijnlijk over die tuin:

http://www.tuinadvies.be/mooiste_grote_tuin_vlaanderen.htm

Duidelijk een tuin voor genieters. Genieters van rust, van het landschap en van het zwembad o.a.
Het gaat hier ook over een momentopname in het jaar. Qua herstkleuren of wintersilouetten zal hij zo te zien ook wel interessant zijn.
Het doorkijkje op de eerste foto vind ik wel mooi en technisch lijkt het wel perfect uitgevoerd. Volgens de tekst situeren de bloeiende planten zich ook vooral rond het huis. Zo hoort het toch?
Voor klanten die geen gedreven plantenliefhebbers en -verzamelaars zijn is dat al heel wat. Het is ook een grote tuin. Het onderhoud moet ook uitvoerbaar en betaalbaar zijn en blijven.
Het is ook mijn smaak niet maar ik denk dat de eigenaren er wel blij mee zullen zijn.
dinsdag 8 september 2009 - 22:22
Joanna1956

Joanna1956

Het leek mij, dat je hier ook iets mocht zeggen, wat niet altijd van woeha en o, wat mooi was. Ik heb er ook duidelijk bijgezet, dat het ieder zijn smaak is.
Maar dat het dus niet mijn winnaar is. Wie zich dan op zijn tenen getrapt voelt daar kan ik ook niks aan doen. Het is heel gewoon mijn mening.
dinsdag 8 september 2009 - 23:14
Thanja

Thanja

http://www.tuinadvies.be/mooiste_grote_tuin_vlaanderen.htm

Ieder zijn ding en volgens mij mag iedereen hier zijn mening geven, hoor!

Zelf vind ik het doorkijkje ook heel erg mooi, en dit is best een tuin, die ik zou willen hebben: ruimte, rust, waterpartijen. En och, als het zwembad toch in het budget en de tuin past, zou ik het ook best willen hebben.

Ik zou dan alleen nog wel een lekkere grote moestuin aanleggen. Daar is nog best plek voor!



woensdag 9 september 2009 - 09:52
dauwtrapper

Dauwtrapper

De tuin is voor mij te strak en te "koud", heeft voor mij geen "sfeer", maar gelukkig "smaken verschillen", en wie ben ik, toch?
groet
Dauwtrapper
woensdag 9 september 2009 - 11:23
an

An

nee ik vind het ook niet mooi mij te strak maar die tuin op zich ,met dat zwembad die lounsbank en de grote wil ik wel en dan in de stijl die ernstine beschrijft,ik maak er dan een grote landelijke boerentuin van met gezellige zithoekjes van
met behoud van zwembad ,
ik maak er ook zo'n overdekte teras bij met een tafel en bbq .en een moestuintje.
en heel veel bloemen en planten en gezellige paadjes erdoor.

gr an
woensdag 9 september 2009 - 20:49
Joanna1956

Joanna1956

Beste mensen, zoals we aan de reacties wel kunnen zien, heeft iedereen inderdaad zijn eigen smaak en daar ben ik blij om.
Ik had het alleen heel leuk gevonden als b]nu eens een tuin gewonnen had, die lekker "tuinig" is, dus met bloemen en planten, groen en kleuren. Ook dat kan met een grote tuin.
Maar verdere discussie lijkt mij overbodig. Heb je zo'n tuin en het bijbehorende portemonneetje en vind je dit mooi, dan gun ik je dat van harte.
woensdag 9 september 2009 - 22:43
Matabish

Matabish

Ook voor mij véél te veel grasveld en tegels!
Wèl mooi om even te zien, niet om te hebben!!

Groetjes,
Matabish.
donderdag 10 september 2009 - 01:23
an

An

Ja Ernstine ik hou wel van een boerentuin envan die boerenklinkers als pad of als zitplek geeft een mooi landelijk(boerse)sfeer erin.

JA we hebben de zelfde smaak maar dat heb ik met meerdereook kwa kleur zitten jij en ik op de zelfde golflengte blauw en dat heb ik met nog een paar van het forum.

gr an
donderdag 10 september 2009 - 09:42
dauwtrapper

Dauwtrapper

we zijn het weer roerend eens met elkaar Reden voor gebak? of toch maar koffiekoeken
groet
dauwtrapper
vrijdag 11 september 2009 - 14:45
an

An

Hoi Dauwtrapper omdat we het allemaal eens zijn trakteer ik koffie met gebak[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
hoop dat het zal smaken
gr an
vrijdag 11 september 2009 - 15:42
Matabish

Matabish

Is volgens mij ook helemaal geen dier- of vogelvriendelijke tuin!
Niks natuurlijks aan!
vrijdag 11 september 2009 - 17:10
Adrienne

Adrienne

Allez we zijn vertrokken, dan mijn mening ook maar.
Ik vindt hem wel mooi !!!
Maaaar niet voor biebie, t' is jammer om er iets aan te veranderen.
En tja, da's het liefste dat ik doe.
Vandaag de bank hier en morgen ginder
Vorig jaar omzoomden de daliakes de groententuin en dit jaar staan ze in de snijbloemenhoek
Maar ja, die groene vingers hé als ze niet in de aarde kunnen woelen zijn ze niet happy.
vrijdag 11 september 2009 - 19:04
dauwtrapper

Dauwtrapper

Tuinfairy, vandaag zullen we even snoepren aan die vlaai van An, lekkere vruchtenvlaai hhhmmmmm. Morgenvroeg fietsen we het er wel weer af
groet
dauwtrapper
vrijdag 11 september 2009 - 21:43
Mandy

Mandy

Ik vind de winnende tuin ook niet interessant. Ik vind hem te kaal , te strak. Maar ik denk wel dat het niet zoveel tijd aan onderhoud kost. Maar ik houd zelf ook meer van een gezellige tuin met veel struiken en bloemen en heel veel vogels. Maar zo'n tuin is wel heel erg veel werk...... al dat snoeien enzovoort.....

Het is wel typisch dat de winnende kleine tuin net zo iets is: ook zo kaal en zo "modern" . Ongezellig......

Het wordt er wel ingepompt, volgens mij, dat een ( groot ) gedeelte van een tuin tegenwoordig van HARDE materialen behoort te zijn, maar niet voor mij
vrijdag 11 september 2009 - 22:27
jdcoster

Jdcoster

Wie heeft er al gekeken naar de tuin die zilver gekregen heeft?

http://www.tuinadvies.be/grote_tuin_aanleggen.htm

Andere tuinaannemer,zelfde stijl.

Weinig tuinaannemers of tuinarchitecten zullen zich wagen aan cottagetuinen, prairietuinen of tuinen met die ingewikkelde borders waarvan we verwachten dat ze bloeien van maart tot november, met een mix van bolgewassen, bodembedekkers, vaste planten struiken en bomen.
Die tuinen creëren wij zelf en we onderhouden ze zelf want niemand kan dat naar onze zin doen. Met zegt van ons dat we groene vingers hebben en vaak zijn het ook zwarte vingers.
Voor de mensen zonder groene vingers die daarbij ook nog de zwarte vingers mijden zijn er de tuinen zoals die gouden en zilveren tuin.
Elk zijn categorie.
Ook deze tuin is weer mijn stijl niet, maar ik kan wel bewondering opbrengen voor het architecturale van de beplanting, bijvoorbeeld.

vrijdag 11 september 2009 - 22:48
Matabish

Matabish

http://www.tuinadvies.be/grote_tuin_aanleggen.htm

Die tuinen tonen geen liefde voor de natuur.
Maar ja, ik hou ook niet van gekunstelde tuinen zoals de 'Tuileries' in Parijs!
Niks 'natuur'-lijks aan zulke (tuinen).
vrijdag 11 september 2009 - 22:56
an

An

Hoi Marianne je hebt helemaal gelijk het lijkt op een grote begraafplaats alleen de gedenkstenen ontbreken nog )zal dan wel een dure begraafplaats worden.
gr an
zaterdag 12 september 2009 - 16:13
Joanna1956

Joanna1956

Ja, die vergelijking is eigenlijk niet eens zo gek.
Mijn moeder ligt overigens onder een boom (haar as dan). Dat was ook iets wat ze heel graag wilde. En die boom groeit als de beste. Hij staat in een speciaal bos,
vlakbij Arnhem. Zo mooi, zo rustig. Nog mooier dus, dan zo'n "stenen" begraafplaats.
Maar om op die grote tuin terug te komen, ook zonder groene vinger en veel tijd kan er meer natuut ingebracht worden met b.v. struiken en kleine bomen, vaste planten zoals b.v. Rhododendron en Skimmia's en Hosta's. Mooie bloembollen erdoor en een stukje gras, niet recht maar zwierig en dan staptegels..
Mag ik die tuin, ga ik gelijk aan de slag.
zaterdag 12 september 2009 - 16:32
Polplastron

Polplastron

Die tweede tuin heeft tenminste nog een beetje iets speels; ik zie onz' kids daar al riddertje spelen tussen die "kasteelmuren"!

Eigenlijk heb ik meestal weinig respect voor die tuinaanleggers- en tuinarchitectentuinen. Ik zie daar altijd zo'n weerkerende motieven volgens de grillen van de mode. Geef mij maar een tuin waarin een of andere tuingek ondanks alle regelgevingen zelf zijn ding doet met gissen en missen.

Jullie/Wij zijn goed bezig!
zaterdag 12 september 2009 - 16:51
an

An

Hoi Johanna ,wat voor speciaal bos is dat dan hier mag dat namelijk niet.
En over die tuinen zelfs al zou je er bloembollen of wat dan ook aan brengen is het nog een begraaf plaats.
die tuin is veel te strak aan gelegd en met die strakke struiken maakt het helemaal tot een begraafplaats.

gr an
zaterdag 12 september 2009 - 16:53
Joanna1956

Joanna1956

Hoi An,

Dat bos ligt vlak bij Arnhem en er is een verstrooiveld en ook een bos.
Je kunt dan een boom kopen voor (toen) €250,00 en die blijft het eigendom van de koper en evt. familie, dat mag de koper zelf beslissen. Er komt ook een nummerplaatje, zoadat je altijd kunt zien welke boom het is. Er mogen geen tastbare (b.v. stenen of plastieken) beeldjes o.i.d neergezet worden, alleen bloemen en plantjes zonder pot. Het moet verteerbaar zijn. Verder mag de eigenaar iedereen laten bijzetten die dat wil.
Ik kom er ook te liggen, mijn kinderen willen dat ook.
Ik weet zo gauw niet meer hoe het daar heet. Er is ook nog wel een ander bos bij Almere, maar dat is alleen voor mensen die overleden zijn door kanker.
zaterdag 12 september 2009 - 17:40
an

An

IK vind het ook niks hoor Marianne als ik naar die andere kijk met die heggen doet dat me gelijk al denken aan de begraafplaats van mijn ouders die ziet er ook zo uit alleen dan wat meer bomen,hier hoeven ze alleen nog maar de graven een plaats te geven dan een gedenksteen beeldje er bij en klaar is kees allen nog maar een kwestie van plaatsen en klaar is je begraaf plaats alleen dit is een van de luxe varianten er van met een vijvertje erbij.

gr an
zaterdag 12 september 2009 - 17:41
Polplastron

Polplastron

Hier in België mag men tegenwoordig de urne met de assen meenemen. Waarschijnlijk is het wettelijk niet toegelaten om die assen in de tuin uit te strooien, maar ik heb toch al bepaald waar m'n vrouwtje dat (al dan niet illegaal) mag doen hoor: tussen de roosjes. Ecologisch verantwoord en met een enorme symbolische waarde: de tuinman tussen z'n rozen.

Maar euh, ... om het met Harry Jekkers te zeggen:"Doodgaan is wel het laatste wat ik doe ...!
zaterdag 12 september 2009 - 19:35
jdcoster

Jdcoster

Zou deze tuin dan goud krijgen i.p.v. brons?

http://www.tuinadvies.nl/aanleggen_tuin_door_tuinaanlegger.htm
zondag 13 september 2009 - 08:35
JovanDreumel

JovanDreumel

Die laatste tuin vind ik van het plaatje gezien de mooiste. Bij de andere tuinen heb je geen schoffel, maar een grote grasmaaier nodig. Het mocht wat kosten blijkbaar. Het zijn zeker mooie strakke tuinen. Maar de een wil wat meer van dit en de ander van dat. De architect heeft wel geluisterd naar de wensen van de mensen. En dit zijn maar plaatjes. Hoe vaak zijn die tuinen gekeurd? Wat zijn bij de tuinen de criteria? Bij de eerste tuin is zeker gelet op herfstkleuren en hoogteverschillen.
zondag 13 september 2009 - 10:14
Matabish

Matabish

Tuinarchitecten die het werk van tuinarchitecten beoordelen...
dan krijg je natuurlijk een héél ander resultaat dan met natuurliefhebbers onder elkaar!

En ja hoor J.D.Coster, als ik dan tóch moet kiezen vind ik dit, persoonlijk, al véél mooier!
http://www.tuinadvies.nl/aanleggen_tuin_door_tuinaanlegger.htm

Maar geef mij maar een stukske natuurlijke natuur dat lééft!

Groeten,
Matabish.
zondag 13 september 2009 - 13:55
Esem

Esem

Waarom krijgt nu tuin één goud en de derde tuin brons?
Je zou er van versteld staan hoeveel mensen er houden van een strakke tuin, zonder al te veel bloemen.

Vooral jongere mensen die geen of veel minder tijd hebben voor het tuingebeuren en toch een tuin willen,deze kiezen voor een minder arbeidsintensieve tuin omdat ze toch willen genieten van de natuur aan huis.

En diervriendelijk zijn deze tuinen uiteraard wel,voor vogels en andere zoogdieren,insecten natuurlijk minder omdat er geen of zeer weinig bloemen in voorkomen.

In zulke tuinen zal je voelen dat er rust vanuit gaat ,en dat dit veel minder is in soms te druk aangekleden tuinen, het spreekwoord zegt dan ook trop is te veel en te veel is te veel ,het maakt de tuin alleen maar onrustiger.

En dat we nu al gaan vergelijken met een rustplaats vind ik er helemaal wel over,
maar ja, je kan en mag uiteraard schrijven wat je wil, maar het komt wel beledigend over voor de tuineigenaar.

Ikzelf heb ook een bloementuin maar toch kan ik de strakke tuinen ook wel apricieëren,je houd ervan of niet,het is eens wat anders dan bloemen in de tuin.


Gr Eddy,

zondag 13 september 2009 - 14:53
JovanDreumel

JovanDreumel

Het is een ieder geval mooier, dan de strakke tuinen met alleen maar stenen.
zondag 13 september 2009 - 14:58
Esem

Esem

Smaken verschillen Jo daarom is het niet mooier of minder mooi.

Gr Eddy,
zondag 13 september 2009 - 15:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon