menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Op bezoek bij Kerstkind alias Joseke en Herman

Ga naar meest recente reactie

Lysianthus

Lysianthus

Beste forummers,

Verleden week zijn Marc en ik op bezoek geweest bij Kerstkind en haar echtgenoot.
Ik heb voor jullie een kleine samenvatting gemaakt zodat jullie een beetje kunnen meegenieten van die overweldigende natuur.


Boswachterij "DE KIEVIT" is 2,4 hectare groot. Het bos werd 40 jaar geleden door de ouders van Herman aangeplant. Na een zware storm op 18 januari 2007 was ongeveer 75% verwoest. Toen werd het idee geboren om hun hobby en passie te combineren en zo de jeugd in te wijden in de boeiende wereld van de natuur, door rondleidingen te organiseren, zowel voor de scholen als voor volwassenen.

De wandeling voert je door het domein van Herman, de jager en natuurgids, die boeiend en honderduit vertelt
over de natuur, de jacht en het beheer.

Naast een authentieke uilenkast, rode bosmieren (die niet bijten), een paddenpoel en zwaluwen, kom je er fretten, een echte galgenpaal uit de tijd van de Kelten en een valkennest tegen.
Daarenboven mag je ook een heuse ondergrondse voorraadkelder, een uitkijktoren (vanwaar je de vogels hoog in de bomen en de weidse omgeving kan bestuderen), everzwijntjes en een volledig bijenvolkje verwachten. En dat is nog niet alles, want ook hun mooie vijver, prachtige natuurlijke bloementuin (compleet met serre en groentetuin) en totempaal zijn een lust voor het oog. Daarnaast zal je er ook een ondergrondse schuilkelder met open haard en vuurtje (waar je, je in de de winter even kan opwarmen met een heerlijke tas koffie) en indianen die de wacht houden voor de bijenkasten terugvinden.
Kortom, teveel om op te noemen..........

Na al dit is er mogelijkheid te genieten van een verfrissing en een heerlijke picknick of barbecue in de blokhut/prieel, helemaal door henzelf gebouwd met recyclagemateriaal (net als al de rest van hun bezienswaardigheden).

Voor wie een heerlijke dag, tegen een schappelijke prijs,
volop in de natuur wil beleven, begeleid wil worden door een rasechte natuurgids en jager en tegelijkertijd verwend wil worden door de hartelijke gastvrouw, is dit een echte
aanrader.
Reserveren is mogelijk via de mail [email protected]

Wanneer je graag de foto's op volledig scherm bekijkt, kan je bovenaan in de taakbalk, langs de rechtse kant op EXTRA klikken en daarna op FULLSCREEN.

http://users.telenet.be/lysianthus/De%20Kievit.pps

zondag 16 augustus 2009 - 21:30
Matabish

Matabish

Hey Lysianthus,

dat lijkt me een reuze uitstap voor natuurliefhebbers!!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
zondag 16 augustus 2009 - 22:20
Adrienne

Adrienne

Ma jongens toch ge zult zo maar mogen wonen
Da's echt een droom voor vele onder ons peins ik wel.
Veeel werk maar ha,ha dat heb je d' er wel voor over hé.

Mercikes Lysi dat we mogen mee genieten !!!
En voor José en Herman je weet zeker je dag wel om te krijgen hé
maandag 17 augustus 2009 - 13:23
lentemode

Lentemode

Een schitterende reportage, Lysianthus !

Puur natuur !
Kerstkind is een Geluksvogel !
Ik herkende enkele mooie hoekjes die ze zelf al eerde toonde op het forum !

Groetjes,
Mia
maandag 17 augustus 2009 - 13:54
Lysianthus

Lysianthus

Leuk dat jij daardoor inspiratie krijgt Marianne, dus recht in de roos geschoten, te gek, dat was de bedoeling.
Hartelijke groetjes
Lysianthus
woensdag 19 augustus 2009 - 19:52
kerstkind

Kerstkind

Voor de tuinforummers dié gereageerd hebben:
Bedankt voor jullie lovende woorden

[afbeelding verwijderd niet-https]
Dat doet een mens goed.....

Het is dan ook de bedoeling dat we zoveel doelgroepen proberen te
bereiken, van jong tot oud.
Op deze manier, met dank aan de makers van deze pps, hopen wij,
mijn manneke en ikke zoveel mogelijk reklame te maken voor ons
projekt "de Kievit".

groetjes Herman en José
vrijdag 21 augustus 2009 - 18:41
annis

Annis

Lys wat heb je dit mooi in beeld gebracht. Ja, het is prachtig op het bosperceel van Josè en Herman. Dit is echt een aanrader om eens te bezoeken. Hier sta je echt heel dicht bij de natuur en ook de verhalen die Herman verteld is een genot om naar te luisteren.

groetjes @nnis
vrijdag 21 augustus 2009 - 21:29
Lysianthus

Lysianthus

dank je wel voor de reacties.
Dit mooi natuurgebied en nobel doel van de eigenaars, moest gewoon onder de aandacht gebracht worden.
@nnis, ben jij er al geweest?
vrijdag 21 augustus 2009 - 22:17
annis

Annis

Lys. wij (Ernestine, Rialle en ik)zijn nadat we in Appeltern waren geweest op uitnodiging van Josè naar hun mooie natuurgebied gaan kijken. Ik heb er erg van genoten.

groetjes @nnis
zaterdag 22 augustus 2009 - 09:00
Lysianthus

Lysianthus

@nnis, nu kan ik je reactie begrijpen.. ...............ik had er van gehoord, 'k heb alleen niet goed geluisterd dat jij er ook bij was, van Ernestine en Rialle wist ik het
Het doet me plezier dat je nu herinneringen kan ophalen, dank voor je reactie.
Hartelijke groetjes en een fijn weekend gewenst.
Lysianthus
zaterdag 22 augustus 2009 - 09:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon