menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gal spuwen

Ga naar meest recente reactie

Peppody

Peppody

bah, ik moet ff gal spuwen! Mijn oude huis staat al 2 jaar te koop en de buren zijn al zo lang als ik het huis in bezit heb aan het treiteren. Nu vallen ze de makelaar telkens lastig: Dan is de dakgoot verstopt en moet ik die schoonmaken, dan moeten de coniferen gesnoeid worden en nu hebben ze al tot 2 x gebeld dat het onkruid te hoog staat! Voor 3 weken terug alles platgespoten daar en er staat notabene een muur tussen zijn tuin en de mijne waar dus niets doorkan... En dan echt freg hé: geen wonder dat dat huis al zo lang te koop staat, want ze doen er nooit iets aan... Scheitziek word ik ervan langzamerhand. En als je ze tegenkomt zeggen ze niets maar wel de hele tijd liggen te bellen en te mailen met de makelaar. Ze spannen samen met de andere buren die ik een maandje geleden op had kunnen laten pakken door de politie omdat ze illegaal stroom bij mij aftapten... Nog spijt heb ik ervan dat ik dat niet heb laten doen! BAH BAH BAH.

Kom ik net terug uit een dagje kasteeltuinen Arcen en ja hoor staat er weer een mailtje in de mailbox van de makelaar dat de buren weer hebben geklaagd. Leuke dag weer verpest!

Ze waren toen ik er nog woonde ook altijd bezig konden het gewoon niet hebben dat ik in m'n eentje een huis heb gekocht en nog geld over had om de gevel te doen en een nieuwe cv ketel te kopen... Dat ik het huis toen voor een prikkie heb gekocht, weet ik nu ook wel de reden van.... en dat ik het niet kwijt kom is ook alleen maar dankzij hun. BAH!
maandag 10 augustus 2009 - 19:58
dendrodan

Dendrodan

Je kan hun misschien zeggen als het huis dit jaar verkocht is en dat je je geld heb dat ze een percentje kunnen krijgen. Wie weet dan geraak je zo snel van je huis vanaf. Wel niks op papier zetten en als je je geld hebt dan doe je of je neus bloedt.
maandag 10 augustus 2009 - 21:42
Rita1960

Rita1960

't ja da's een goed idee.. houd ze een worteltje voor.. gelijk aan de ezels

maar Dendrodan, je hebt wel een punt! en voor emily, waar staat ergens in de wet beschreven dat je eerlijk moet zijn??
Of zoals een oud spreekwoord zegt:
'veel beloven weinig geven, doet in gek in vreugde leven" laat die buren dan de gekken zijn.. ( zijn ze toch al toch, of niet soms... )
Laat ze maar voor je werken in plaats van tegen je..

groetjes,

Rita
maandag 10 augustus 2009 - 22:32
Thanja

Thanja

Vervelend verhaal, zeg! Ik hoop dat er snel kopers komen voor je huis!
maandag 10 augustus 2009 - 22:58
dauwtrapper

Dauwtrapper

Ik heb ook eens zo'n buurvrouw gehad, die vond dat ik mijn tuintje beter moest onderhouden en eens wat minder vaak op de motor moest rijden. Ik ben toen even naar de garage gegaan en heb een hark en een schoffel gehaald, en haar zie voorgehouden, zonder iets te zeggen. Ze keek me aan, en vroeg wat de bedoeling was. Ik zei toen, als ze zich eraan stoorde, ze gewoon de hark of de schoffel moest pakken en eraan beginnen. Ze heeft nooit meer geklaagd.
En als je de goot schoonmaakt dan veeg je een groot gedeelte van de troep naar haar goot, en gaat met een klein beetje van jezelf in een emmer weer naar benee. Twee dagen later bel je dan even de buurvrouw/man op en vraagt of hij even de goot wil schoonmaken, want als die viezigheid komt in jouw goot, terwijl je die toch net hebt schoongemaakt. Gewoon de rollen omdraaien
Laat je niet kisten en blijf met beide beentjes op de grond staan.
Sterkte, ik leef met je mee.
groet
Dauwtrapper
dinsdag 11 augustus 2009 - 00:53
LauraK

LauraK

Bah bah, wat lopen er toch een hoop achterlijke buren rond overal... Je kan je niet
voorstellen dat mensen dag in, dag uit altijd maar bezig zijn met negatieve dingen,
en daar ook nog eens anderen mee lastig vallen. Zonde van hun energie, en ook
van de jouwe! Natuurlijk zullen die buren zich niet als zodanig voordoen als er
eventuele kopers opdoemen, dus ik hoop voor je dat je huis heel snel verkocht zal
gaan worden. Je zou bijna overwegen het aan heel erg asociale mensen te gaan
verhuren, als straf voor de buren...

Sterkte ermee in ieder geval!

Groeten van Laura.
dinsdag 11 augustus 2009 - 08:39
Peppody

Peppody

zo zijn ze al zo lang als ik er woon... het zijn van die typische mensen die nooit iets anders hebben gezien dan hun eigen slag. En als ik daar opeens als nuchtere hollander tussen kom wonen dan moeten ze je niet hé. Want ik ben nl niet zo op m'n mondje gevallen dus als men mij de wind van voren probeert te geven dan kunnen ze wel wat terug verwachten
En dat van die dakgoot schoonmaken had ik ze reeds gezegd maar ja, het doen... Hun hebben geen afvoer moet allemaal via de mijne afgevoerd worden dus overstroming is er al snel op hun platte dak van de aanbouw... Eigen schuld dikke bult dus heb ik gezegd moeten ze zelf maar een afvoer maken.
Verhuren kan ik het helaas niet anders had ik het aan een stel buitenlanders verhuurd die tijdelijk bij de basis werken, die maken ook altijd veel lawaai en rommel... Maar de hypotheker staat dat niet toe alleen onder strikte voorwaarden waardoor het me nog meer geld kost dan het gewoon leeg laten staan en het te laten verpauperen.
Maar ja: eens zal er een koper komen; een hoekhuis voor 116800 euries moet toch eens kwijt komen? Hopelijk komt die koper snel!

Tuinbabbel

woensdag 12 augustus 2009 - 11:18
Adrienne

Adrienne

Ja watte zeg, ik vraag me soms toch wel even af of die
mensen dan niets anders te doen hebben.
Ne normale mens heeft toch voor zulke onzin geen tijd hé.
Ik wens je héél veel succes en ga duimen dat je d' er snel weg kan.
Volgens mij is het héél ongezond om naast zulke trieste planten te wonen.
Aan simpel onkruid heb je nog meer plezier !!!
woensdag 12 augustus 2009 - 11:28
dauwtrapper

Dauwtrapper

Volgens mij moet je die buurman even een briefje schrijven dat er per datum van .... onderhoudswerkzaamheden gepland worden aan de afvoerpijp. Die bovenste pijpen moet ook zwart geschilderd worden. En om de benodigde verf uit te rekenen moet je de hoogte en de breedte opmeten van die pijp. Daarvoor moet de pijp worden gedemonteerd en zal er enkele dagen geen afvoer zijn aangezien in het ontbrekende gat een plug wordt gezet. Extra oponthoud kan zijn de komende feestdagen, late terugkeer van bouwvakverlof, etc.

Je kunt ook je goot schoonmaken, dan een spie onder jouw deel van de goot slaan(onzichtbaar van beneden), zodat het water naar zijn kant afloopt. Hij moet dan reparaties uitvoeren, omdat zijn goot is verzakt. Door losse beugels, verrot houtwerk, etc. Ideetje misschien?? Dat ie het klaplazerus krijgt!!
sterkte en dat ie in zijn vet gaar smoord.
groet
Dauwtrapper
donderdag 13 augustus 2009 - 22:52
Peppody

Peppody

Leuk bedacht allemaal Dauwtrappertje je hebt veel gevoel voor humor
vrijdag 14 augustus 2009 - 10:08
dauwtrapper

Dauwtrapper

ik ben anders altijd heeeel sereneus, vooral als ik het over gebak heb, Ernestine
En wat ook sereneus is.....dat als je om 02:22 uur nog berichten schrijft, je er om deze tijd niet uit kunt zijn om in je tuintje te werken, Allez, d'r uit, de wortelen schreeuwen om water, de anjers moeten worden uitgebroken, en het onkruid moet gewied. Ik zal het weer alleen moeten doen, dat soort slaapkoppen slapen een gat in de dag.
groet
Dauwtrapper
zaterdag 15 augustus 2009 - 05:42
Peppody

Peppody

Precies! Met de kippen op stok en eruit zodra het licht wordt!
zaterdag 15 augustus 2009 - 10:41
Peppody

Peppody

ik ben vandaag even wezen kijken en wat hebben ze gedaan??? De gifspuit over m'n hele achtertuin gehaald!!!! Muntplanten, hortensia's, rozen, vlinderstruik en andere bloemenplanten, hosta's alles kapot!!! Ze hebben gewoon gif over m'n planten heen gespoten die &()(*&%^%& mensen! Maar ja, geen bewijs hé dat hun dat hebben gedaan.

Dit is toch te belachelijk voor woorden of niet dan? Ik weet echt niet wat ik hier nog mee moet doen. Die nieuwe buren wonen dus naast m'n oude huis en die hebben het helemaal gevonden met de buren van het hoekhuis wiens tuin aan de mijne grenst. Het liefst zou ik alles gaan bestraten maar ja, geen tijd en al helemaal geen geld om er een compleet terras van te maken. Want dit ziet er helemaal niet uit als er mensen komen kijken naar het huis: een tuin met planten die allemaal dood zijn of bezig zijn dood te gaan. En als ik alles eruit haal dan is er alleen nog maar kale grond, ziet er ook niet uit. Ik ben het zo zat hé!

Ik heb nu echt zoiets van: en nu, wat is hun volgende project. Gaan ze nu m'n huis kapot maken? Want ja, bewijzen kun je niets hé er is toch nooit iemand die iets ziet, zeker niet voor die Hollander. BAH, ik wou dat ik dat huis NOOIT had gekocht en ik hoop dat die hele wijk in een mijnschacht zakt!
zaterdag 15 augustus 2009 - 22:55
dauwtrapper

Dauwtrapper

Peppody, vanacht in het donker even een rugspuitje om en vullen met roundup, en dan even de spuit over de schutting hangen en van voor naar achteren lopen. Krijg je klachten dan zeg je toch dat gewoon dat zijhub tuin hebben gesproeid en dat het is overgewaaid van hun tuin. Laten ze maar bewijzen dat het van jouw komt! Toch? Je woont toch niet bij Ernestine in de buurt?
Kwaad met kwaad vergelden. Het mag niet, maar ..........ik kan het me wel voorstellen hoe je je voelt. KomUitTwente
Ik zou toch eens vaker gaan kijken, op tijden die ze niet vermoeden, wie weet wie je in de tuin aantreft. Dan heb je misschien bewijs op heterdaad.
Sterkte.
Dauwtrapper

p.s. rekening houden met de windrichting.
zondag 16 augustus 2009 - 00:06
Peppody

Peppody

aangifte doen schiet ik niets mee op, ik heb immers geen bewijs zoals Dauwtje ook al zegt. Ik heb daar de schuttingpoort ook niet mee terug gekregen die ze hebben gejat, bewijs maar dat hun het hebben gedaan zeggen ze dan.

Maar ik ga zometeen weer naar het oude huis (midden in de nacht doe ik maar niet het is toch een half uur rijden en Pascal vind wraak nemen niet goed...) En ik neem de gifspuit mee, ik moet in de voortuin nl een randje naast het hek doen (ben opeens te lui voor de schoffel) en laten hun daar nu wat plantjes naast hebben staan, net 3 weken gelden erin gezet Het jammere alleen is dat het volgens mij zo gaat regenen aan de lucht te zien Verder ga ik de paden maar spuiten want die zijn ze vergeten, hopelijk hebben ze de heg niet gedaan die is nl zo'n 2 meter hoog met een boog erin gesnoeid als poort... Is wel wat bruin aan 't worden dus ik hou m'n hart vast. Hun tijd komt nog wel en de gifspuit heb ik meestal wel bij me als ik daar heen ga voor de paden te doen (kieren tussen de stoeptegels). Ik heb er slapeloze nachten van, leuk zo vlak voor 1 weekje op vakantie
zondag 16 augustus 2009 - 09:12
greener

Greener

Ik snap niet dat mensen zo rustig kunnen blijven...
En wat ik al helemaal niet begrijp is waarom dan de gifspuit op die arme zielige plantjes moet die er helemaal niets aan kunnen doen dat hun baasjes zulke kl**tzakken zijn.
Enige wat je kunt doen is hopen dat dat huisje snel verkocht gaat worden of .... (vul hier dingen in die volgens de wet strafbaar zijn)
Hoe dan ook, hardstikke veel succes!
vrijdag 21 augustus 2009 - 01:38
an

An

ik zou zeker op niet verwachten tijden in aan slag staan met een camera.
kost wat tijd maar dan heb je wel bewijs.
het is toch treurig dat er zulke mensen bestaan .
En ik vind die makelaar ook niks want die hoort aan jou kant te staan .
ipv luisteren naar die zeik verhalen van de buren.

en kwaad met kwaad vergelden ik weet niet of dat helpt wordt het nog erger
je moet ze op iets pakken zoals een foto maken of iets dergelijks
als je gaat kijken een getuige mee nemen ,zodat het niet alleen uit jou mond komt bij een evt aangifte.
foto is direct bewijs

heel veel succes en hopen dat het snel verkocht wordt.

gr an
vrijdag 21 augustus 2009 - 11:36
Peppody

Peppody

bedankt voor alle reacties 'geeft de burger weer moed'. Ik weet wel dat een hoop planten van hun de winter niet gaan overleven... Ik ga morgen weer eens kijken, we zijn net weer thuis en de kleine heeft de eerste dagen op de duitse kinderopvang gehad.

Ben benieuwd wat ik nu weer ga aantreffen: dode planten, afval, stukken tapijt? Het 'groeit' er allemaal, gelukkig heb ik een container bij ons andere huis staan.

De makelaar zit er tussenin en hoort de verhalen van de klager slechts aan en geeft het aan mij door. Wat moet hij dan? Hij heeft meerdere malen z'n bord opnieuw in de grond moeten zetten en op een gegeven moment heeft hij het 2 straten verder weer uit een plantsoen moeten vissen toen heeft hij maar een hangbord gemaakt aan de regenpijp, flink hoog. Ik ben blij dat hij het nog steeds in de verkoop wil houden, het is m'n 3e makelaar en de eerste waar ik over tevreden ben. De andere 2 waren gewoon zakkenvullers zonder service.
dinsdag 25 augustus 2009 - 22:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon