menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zonder gif toch gered

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

Op dit forum heb ik oooooooooit gelezen.......... van wie?????

Deez persoon deed een tip aan de hand om kamperfoelie met meeldauw en luizen niet te spuiten maar een paar pilletjes paracetamol bij de bloem te steken,
dit zou voor de plant genezend werken,
Omdat ik antie gifspuit ben heb ik het gedaan, baat het niet dan schaad het niet.
Natuurlijk zou ik het jullie nooit gezegd hebben dat ik het ging proberen om niet uitgelachen te worden, en zie.....

ik geloofde het natuurlijk niet
maar zie het resultaat,
ik moet er eerlijk bij zeggen dat deze nog nooit zo goed gebloeid heeft, en nu..........................................ziet en geloof.

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 20 mei 2009 - 00:15
Matabish

Matabish

Prachtige kamperfoelie Corrielat!
Wat een mooie overvloedige bloei!
'k Heb meteen je tip opgeslagen, want die kan altijd van pas komen!!

Fijne nacht,
Matabish.
woensdag 20 mei 2009 - 00:31
chatoela

Chatoela

Schitterend resultaat corrielat!!!Ruikt die even goed als die eruit ziet?Zou dit voor alle planten met meeldauw en bladluizen werken??? Dan steek ik mijn tuin vol paracetamol . Is makkelijker dan elke dag de bladluizen dood te nijpen en veel natuurvriendelijker.

groeten,
karin
woensdag 20 mei 2009 - 08:52
rialle

Rialle

Wat goed Corrie dat dit gelukt is! Je kamperfoelie is wondermooi.
Ja ik vraag me ook af of dit bij alle planten zal helpen. Ik had vorig jaar meeldauw in de komkommer en de rabarber, en als dit deze zomer weer het geval is ga ik deze tip zeker uitproberen.

Proficiat Corrie met dit geweldige resultaat!

Groetjes Rialle
woensdag 20 mei 2009 - 09:32
Thuja49

Thuja49

Blij voor jou met dit schitterende resultaat .
staat idd prachtig in bloei .

" zonder gif toch gered "
Wat is paracetamol?
De chemische stof van paracetamol is C8H9NO2 (N-acetyl-4-aminofenol).
( vroeg mij alleen af of dit echt geen gif is dan )

groetjes
thuja
woensdag 20 mei 2009 - 09:41
Lysianthus

Lysianthus

't is Dafalgan, een koortswerend en pijstillend product, als ik me niet vergis, de plantjes zullen géén hoofdpijn hebben
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/5678-is-paracetamol-wel-zo-veilig.html
woensdag 20 mei 2009 - 09:57
Thuja49

Thuja49

@Lysianthus

Ik vroeg het mij gewoon af omdat we meestal hierop gewezen worden :
"Geneesmiddelen dienen niet weggegooid te worden via het afvalwater of met huishoudelijk afval. Vraag uw apotheker wat u met medicijnen moet doen wanneer ze niet meer nodig zijn. Deze maatregelen zullen helpen bij de bescherming van het milieu."

Ik bedoelde daar verder niets mee , maar het is toch ook een chemisch middel
al zullen al die insecticiden die in de handel aangeboden worden niet beter zijn voor het milieu hè .
( ik ging gewoon verder op de titel van deze topic " zonder gif ...")


groetjes
thuja


woensdag 20 mei 2009 - 10:29
Thuja49

Thuja49

" Ik had vorig jaar meeldauw in de komkommer en de rabarber, en als dit deze zomer weer het geval is ga ik deze tip zeker uitproberen. "

"Zou dit voor alle planten met meeldauw en bladluizen werken??? Dan steek ik mijn tuin vol paracetamol . Is makkelijker dan elke dag de bladluizen dood te nijpen en veel natuurvriendelijker. "

Vanwaar de gedachte dat dit veel natuurvriendelijker zou zijn en dat het geen gif is ???
Ik denk dat dat pilleke tegen hoofdpijn veel minder onschuldig is dan het lijkt ,
zowel voor de mens als voor de natuur .


groetjes
thuja
woensdag 20 mei 2009 - 14:57
rialle

Rialle

Ja ik had er inderdaad niet verder bij nagedacht, maar paracetamol is natuurlijk ook gif........Voor zowel plant als dier als mens. Goed dat er hier mensen zijn die wel verder denken dan hun neus lang is en mij dan corrigeren!!

Groetjes Rialle
woensdag 20 mei 2009 - 17:01
Thuja49

Thuja49



het was niet slecht bedoeld hoor


groetjes
thuja
woensdag 20 mei 2009 - 17:44
corrielat

Corrielat

Ieder zijn gedacht natuurlijk,
Maar volgens mij is een paar paracetamolletjes in de grond (minder) slecht dan de gifspuit.
Als ik de vogels, de rupsjes en wormpjes uit mijn planten halen voor hun jonkies,
Geloof ik dat het minder bezwaarlijk is dan wanneer ik met de spuit rondzwaai.
En natuurlijk, degene die de gifspuit ter hand nemen zullen hun antwoord klaar hebben, wat natuurlijk hun recht is.

Probeer het maar eens uit,
een pilletje in je mond, of de inademing van welk bestrijdingsmiddel dan ook.

Ieder zijn eigen gedachte natuurlijk.
woensdag 20 mei 2009 - 21:08
Matabish

Matabish

hélemaal wat ik ook dacht corrielat!
Bovendien is de natuur allang zó ontwricht door 's mensen tussenkomst dat het onmogelijk is om nog echt 100% biologisch te werken!!
Wij kunnen alleen maar zoveel eerbied voor de natuur tonen dat we zo weinig mogelijk gif gebruiken en zoveel mogelijk natuurlijke middelen.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Groene groetjes,
Matabish.
woensdag 20 mei 2009 - 21:35
corrielat

Corrielat

Lieve schat,

Ik weet niets over chemische producten,
Maar als paracetamol GIFTIG IS,
Hoe oud zullen de gebruikers hiervan dan hooguit worden,

En ach, liever een struisvogel met zijn kop in het zand,
dan geen kop.

En ach, ik weet ook wel dat er meer werk steekt in vingerwerk,
dan spuiten, wat dan ook.
en ik neem nog gauw even een paracetamolleke, ik heb koppijn,
zou ik morgen nog wel wakker worden?
woensdag 20 mei 2009 - 23:57
Thuja49

Thuja49

Naar mijn bescheiden mening is paracetamol ook geen natuurlijk middel.
Die paar pilletjes zullen het hem niet maken , als iedereen zo denkt ben je vertrokken.... en op lange termijn zal je de gevolgen mss wel merken aan het milieu enz...

" Bedenk dat geen enkel medicijn ‘onschuldig’ is. Dat geldt ook voor de zogenaamde zelfzorgmedicijnen, waaronder paracetamol. Gebruik ze niet als snoepjes, onder het motto van: Ach, het is maar een paracetamolletje "

Elke vaccinatie en medicijn is het toedienen van een niet lichaamseigen stof, een gif dus, waarvan men hoopt dat het uitsluitend de ‘vijand’ vernietigd. Dit is de reden dat ALLE vaccinaties en ALLE medicijn voorspelbare en (vaak) onvoorspelbare bijwerkingen vertonen.

Een ieder moet zelf beslissen wat goed of niet goed is, .... maar wordt daarin ook een bewuste keuze gemaakt gebaseerd op voldoende kennis?



Verder ga ik hier niet op in , je kan hier eindeloos over doorgaan en mensen worden het hierover toch nooit eens . Zo zie je maar dat we met zn allen bewust of onbewust meedoen aan het ontwrichten van de natuur .

groetjes
thuja
woensdag 20 mei 2009 - 23:59
corrielat

Corrielat

Misschien heb je gelijk hoor,
Maar liever een pilletje dan koppijn,
en ach, ik blijf strijden tegen de gifspuit,

EIGENWIJS IS OOK WIJS,

Ik kan nog altijd toegeven dat ik fout gedacht heb,
Maar tot die tijd............blijf ik strijden, tot het tegendeel door echte experts bewezen is.
GOED?
donderdag 21 mei 2009 - 00:16
Polplastron

Polplastron

Ik heb vorig jaar "de pil" bij mijn rozen gestoken en nu maken ze geen bottels meer! Grapje hé!

Wat spuiten betreft, kennen velen hier mijn mening al: 't is meestal overbodig! Planten die doodgaan aan een aantasting of er vele jaren na elkaar enorm door ontsierd worden, staan gewoon op de verkeerde plaats of zijn gewoon zwakke kweekvormen! Kies planten die bij je tuingesteldheid passen en geef ze de tijd om zich goed te vestigen. Hier wordt al zo'n twee à drie jaar geen enkel middeltje (bio of chemisch) meer gebruikt ter bestrijding van ziektes. Resultaat: van de 18 rozenrassen is er ééntje die dit jaar verdwijnt omwille van z'n gevoeligheid voor sterroetdauw, alle andere planten en struiken doen het zeer goed. Bovendien heb heel wat gevleugelde vrienden (vogels, sluipwespen, ...) die mij gratis en voor niets komen verblijden met hun gefladder en gestoei en bovendien ook nog eens heel wat plaagdieren verorberen!

Het klinkt voor sommigen misschien nog wat onwennig, maar dit is niet zomaar een filosofietje, het werkt echt en het is volledig wetenschappelijk onderbouwd! Ze noemen dat dan "ecologisch evenwicht"! Een plant weggooien omdat hij nu eenmaal niet bij de tuinomstandigheden hoort zou Darwin vast beschouwen als "Survival of the fittest"!
maandag 25 mei 2009 - 21:09
Rita1960

Rita1960

@ Willy en Polplastron,

'k ben het helemaal met jullie eens
Alle gezonde planten zullen zich niet klein laten krijgen door een aanval van belagers.

maar ja.. er zullen altijd planten staan op een plek waar ze zich niet op hun plaats voelen en dan moet je ze ''natuurlijk" wel beschermen tegen "vijanden".

Ben van dit principe allang afgestapt in mijn "siertuin". 't kost klauwen vol geld om al die mooie planten die niet op een goede plek staan te beschermen.
Ben nu zover dat alles wat 'spontaan' mijn tuin inwaait laat staan en verplant op die plekken waar ik ze hebben wil. Houd wel in dat ik ook "onkruid" zoals koekkoeksbloem,digitalis en karmozijnbes en nog vele andere soorten in de tuin heb staan. Maar ze doen het goed zonder dat er dan ook maar een spuit aan te pas komt. Oh, ja. ook de smalle en brede weegbree hebben hier een plekje gevonden.
Bijkomend voordeel is ook dat ik veel meer rupspen en daarna veel meer vlinders zie.

groetjes,

Rita
maandag 25 mei 2009 - 22:16
corrielat

Corrielat

Ik ben blij dat ik niet alleen sta,

Ik word vaak uitgelachen als ik met vieze? vingers door mijn tuin loop.
Ik denk altijd, lach maar
Ik probeer de natuur zijn gang te laten gaan,
vandaag weer 3 leliehaantjes, en hun larven verwijdert,
mijn rozen en hibiscussen met een harde waterstraal te lijf gegaan,
ooooooo,
ik laat jullie graag tzt mijn bloemen zien,
en ik blijf zeggen.....

GEEN GIF IN MIJN TUIN

De natuur mag niet door ons nog meer vernietigd worden als alom gebeurt...
ikke doe het op mijn manier,
en ooit krijg ik misschien nog gelijk,
maandag 25 mei 2009 - 23:40
Matabish

Matabish

Je krijgt niet 'ooit' gelijk corrielat, je hèbt gelijk, naar mijn bescheiden mening!
En ik denk ook dat de meesten hier op het forum het zoveel mogelijk zoals jij doen!
Ik in ieder geval wel, op één enkele keertje na!
Ik ben wel verplicht als je de vele vogelsoorten en insecten in mijn tuin ziet!
Vandaag nog een hele zwerm honingbijtjes op bezoek gehad...dan spuit je geen gif hé!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
maandag 25 mei 2009 - 23:59
Lysianthus

Lysianthus

Dat kan ik goed geloven Ernestine, zet maar eens zilver of koper een nachtje te week in coca cola, de dag erna zijn ze zo goed als nieuw wt effect moet dat dan niet op de luizen geven
Fijne dag
Groetjes
Lysianthus

Begin deze maand is een onderzoek gepubliceerd van de Indiase ngo Centre for Science and Environment (CSE). Daaruit bleek dat in 57 stalen van elf frisdranken van de twee Amerikaanse groepen, een grote hoeveelheid pesticiden werd aangetroffen.


dinsdag 26 mei 2009 - 07:08
Polplastron

Polplastron

Die suiker, dat kan toch niet goed zijn voor de bladeren hoor!
dinsdag 26 mei 2009 - 17:37
Rita1960

Rita1960

Echte coca cola en dat in combinatie met Begin deze maand is een onderzoek gepubliceerd van de Indiase ngo Centre for Science and Environment (CSE). Daaruit bleek dat in 57 stalen van elf frisdranken van de twee Amerikaanse groepen, een grote hoeveelheid pesticiden werd aangetroffen.

geen wonder dat de luizen er aan kapot gaan

groetjes,

Rita
dinsdag 26 mei 2009 - 17:50
Polplastron

Polplastron

Gewoon niet spuiten of strooien (ook al zou het ecologisch, biologisch of ... zijn) en gewoon de natuur z'n werk laten doen! Trouwens geen bodeminsecten wil zeggen ook geen nuttige bodeminsecten! Geen mottenballen voor mij hoor!
donderdag 28 mei 2009 - 14:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon