menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk toestel

Ga naar meest recente reactie

Esem

Esem

chatoela,
Het is moeilijk om zeggen om
1)niet te duur toestel en
2) ook nog een goed toestel aan te wijzen.
Alles heeft natuurlijk zijn begrenzingen,eentje van 70 € laat ons nemen, kan nooit verwezelijken wat een camera van 1500 € kan.
Maar neem een gulden middeweg, en ja kan dan gaan voor een compactcamera met vaste lens voor ongeveer 300 tot 400 € daar maak je al wel degelijke foto's mee ,en ook mooie Macro's ,maar nog eens alles heeft natuurlijk zijn grenzen.

Ik werk met een spiegelreflex camera,een body en wisselbare lenzen, en we gaan hier op het forum niet over prijzen praten maar zit in de buurt van de 1500 €en meer + alle nodige atributen zoals,ringflits ,statief e.d.

Natuurlijk is het aan jou om de keuze te maken wat je wil uitgeven aan je hobby.

Gr Eddy.
Ik lees het wel als je nog met vragen zit.
dinsdag 12 mei 2009 - 14:05
chatoela

Chatoela

Hallo Eddy,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, fotograferen is niet echt een hobby van me, maar ik hou wel van mooie foto's.
Wil wel een nieuw fototoestel kopen om mijn hobby, bloemen, planten en dieren mooi op foto te kunnen zetten.
Dus liefst een toestel dat alles zelf doet waar ik enkel op de knop moet drukken, bestaat dat wel?

Ik geniet wel steeds van de schitterende foto's die je maakt, je kan er wat van!!!



groeten,
karin
dinsdag 12 mei 2009 - 15:20
Esem

Esem

Zoals ik al schreef alles heeft zijn begrenzingen ,een toestel waar je alleen maar hoeft te drukken zal nooit de foto maken die ik laat zien.
Alles heeft zijn voor en nadeel het voordeel is de mooiere foto het nadeel, de prijs.

Gr Eddy,
dinsdag 12 mei 2009 - 15:43
chatoela

Chatoela

Hallo,

@parodias, panasonic TZ7 => ben gaan rondkijken en zie niets anders dan goede reviews over dit toestel, prijs valt ook nog mee, is een kanshebber.
bedankt voor de tip, heb jij zelf zo'n toestel? Dat een goede foto maken iets is dat men moet leren is waar, wil het echter simpel houden voor mezelf, geen gedoe met verschillende lenzen enz, Ik verwacht ook niet dat ik zo'n schitterende foto's als Eddy ga kunnen maken, ik ga gewoon genieten van zijn foto's hier op het forum.


@ernestine, mooie scherpe foto en ook kleurecht lijkt me, dat is vooral het probleem met het toestel dat ik nu heb, in het echt zien de kleuren er anders uit dan op foto.
Leuk moederdagcadeau trouwens (spijtig genoeg heb ik enkel "kattenkinderen" )

groeten,
karin

ps: ik laat jullie wel weten welk toestel het geworden is.
woensdag 13 mei 2009 - 09:28
chatoela

Chatoela

het is de TZ7 geworden....ben er heel blij mee

bedankt voor de goede tips.

groeten,
karin
woensdag 3 juni 2009 - 09:02
chatoela

Chatoela

dank je parodias

Mischien kun je me helpen met het volgende : als ik volledig op iets inzoom krijg ik altijd een wazig resultaat....lukt me niet om dan een scherpe foto te nemen, wat doe ik verkeerd???

zo ziet het er dan uit, wou een scherpe foto van de spin nemen :

[afbeelding verwijderd niet-https]


groeten,
karin
donderdag 4 juni 2009 - 20:50
schuurmans

Schuurmans

de scherpte van de foto ligt op een verkeerde plaats, vaak komt dat omdat je zonder stafief werkt, vooral bij makro opname's. het is dus een zaak om heel goed scherp te stellen op het object dat bedoeld wordt.

grt
henk
donderdag 4 juni 2009 - 22:44
Esem

Esem

Dat is nu het verschil tussen een dure en een compact camera.
Deze foto die ik hier laat zien is gemaakt met een duurder toestel, en kijk hier naar de opname van de spin.
Het lichaam van de spin is hier hooguit 1 cm groot

Gr Eddy

Tuinbabbel

donderdag 4 juni 2009 - 23:07
chatoela

Chatoela

@parodias, zeker en vast heb ik hier wat aan!!Ik weet wat me te doen staat dit weekend. Zal alvast beginnen met de handleiding nogmaals te lezen en de zaken die ik niet direct begrijp op te zoeken.
Moet toegeven dat het nogal gemakzuchtig van me was om er van uit te gaan dat de camera alles wel voor mij zou doen.

En dan, oefenen en nog eens oefenen.....ben al blij dat het niet aan het fototoestel maar aan het "mannetje" of in dit geval "vrouwtje" ligt

Bedankt voor je volledige, duidelijke uitleg....

@esem, wil je ook bedanken voor je uitleg, vind trouwens dat je mooie foto's maakt!

groeten,
karin
vrijdag 5 juni 2009 - 08:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon