menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat is dit mooi

Ga naar meest recente reactie

andre

Andre

Wie kent deze naam van deze prachtige bloem ? Gezien in de plantentuin van Meisse

andre[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 17 juni 2006 - 13:34
kurt

Tekst aangepast

Kurt

Dag Andre,

Volgens mij is dat de Medinella, een vrij dure kamerplant.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Zie google-afbeeldingen voor meer foto's

Vele groeten,
Kurt
zaterdag 17 juni 2006 - 13:38
andre

Andre

Dank u kurt voor hetantwoord, dacht het dat het zeer duurwas en ook een kamerplant die een grootte kan bereiken die niet goed in de huiskamer zal gaan .
andre
zaterdag 17 juni 2006 - 13:48
Adrienne

Adrienne


D'as wel een specialleke zeg.
Heel mooi, maar ge moet dan wel een paleis hebben om in te wonen.
Zowel qua ruimte, en inkomen.
Ik blijf maar beter wat uit eigen tuin binnen zetten.

gtjs adrienne
zaterdag 17 juni 2006 - 14:04
louise

Louise

Hallo

Het is inderdaad een medinilla. Ze staan ook in de koninklijke serres. Soms kun je kleine exemplaren met 1 bloem eraan, in tuincentra voor ong. 20 euro aankopen. Nu is het mij ook opgevallen dat de bladeren van die planten niet echt donkergroen zijn, maar eerder lichtgroen uitvallen. Misschien al een indicatie dat ze niet in goede conditie zijn.
Ik heb me ooit laten verleiden, maar het was geen succes. Na enkele maanden was de plant afgestorven. Waarschijnlijk is de luchtvochtigheid niet hoog genoeg in een verwarmd huis.
zaterdag 17 juni 2006 - 14:12
deHaan

DeHaan

De Medinilla magnifica is een plant die in huis redellijk te houden is.
Voor de portemonnee is het ook geen al te grote aanslag.
Een maand geleden er 1 gekocht op de markt voor 10€ en met 3 bloemknoppen die nu steeds groter worden.
Hij staat bij mij goed licht en een klein beetje zon.
zondag 18 juni 2006 - 16:32
Esem

Esem

Een prachtige plant
zondag 18 juni 2006 - 23:37
ines

Ines

Hallo deHaan ik wilde deze topic eens terug boven halen om te vragen hoe het is met Uw plant?
Ik heb een plant gekregen en zoals velen gaat ze dood, de bladeren verdrogen en vallen af.
De schimmel die ik dacht is het blijkbaar niet, de lage luchtvochtigheid is eerder de
oorzaak....ben benieuwd of Uw plant nog gezond is.
Grtjs, ines.
vrijdag 2 februari 2007 - 13:16
schuurmans

Schuurmans

Wat deHaan zegt is juist, de Medinilla magnifica kost in vele tuincentra in Nederland niet meer dan €10.00. Dus daar laat je deze plant niet voor staan. Bij een goede behandeling gaat die jaren mee. Heel belangrijk is ook dat de plant absoluut niet in de tocht mag staan. Eenmaal per week met de plantenspuit de gehele plant bevochtigen. Maar ook om de twee weken een beetje vloeibare mest is niet overbodig voor deze mooie aparte plant.
vrijdag 2 februari 2007 - 16:42
annis

Annis

Ik heb een klein stukje gelezen over de Medinilla dat dit eigenlijk geen plant voor de huiskamer is maar thuis hoort in een serre. Tijdens de bloei kan de plant in de kamer worden gezet. Hij vraagt veel licht maar geen direct zonlicht en een hoge luchtvochtigheid. De plant moet kalkarm water krijgen. Zelf vindt ik dit een hele mooie plant en heb menig maal overwogen om een te kopen maar heb dit nooit gedaan.

Annis
vrijdag 2 februari 2007 - 19:29
deHaan

DeHaan

Hallo deHaan ik wilde deze topic eens terug boven halen om te vragen hoe het is met Uw plant?
Ik heb een plant gekregen en zoals velen gaat ze dood, de bladeren verdrogen en vallen af.
De schimmel die ik dacht is het blijkbaar niet, de lage luchtvochtigheid is eerder de
oorzaak....ben benieuwd of Uw plant nog gezond is.
Grtjs, ines.




De plant is nu uitgebloeit, maar staat er verder nog goed bij.
vrijdag 2 februari 2007 - 20:25
ines

Ines

Gelukkig...ik vraag me af of het zo zal blijven..
Ik zal binnen x aantal maanden nog eens opduiken met mijn vraag.
Bedankt hé deHaan, grtjs, ines
zondag 4 februari 2007 - 18:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon