menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloembollen gekocht

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

dromen voor volgend jaar, een aantal bloembollen en twee plantjs aangeschaft

Allium Hair, een heel speciale met sprietels, dus inderdaad zoals haar in goed veel gel
Allium sphaerocephalon, die hoge fijne trommelstokje, heb ik wat aangevuld; want je geeft dan eens vaste planten weg. En wat blijkt? Dat de vrienden in hun tuin die mooie alliums hebben
Allium caeruleum, een nieuwe stond er op de zak, hemelsblauw
Muscari Botyoides album, een wit (blauw) druifje
Bougainvillea Vera Deep purple, dat was een klein plantje voor een prikje, dat laat ik met veel plezier wat hoger komen met de jaren en dan heb ik er weer eentje bij in de kleur die opfleurt tussen al dat wit-rose n blauw hier
Festuca glauca Elijah Blue, een grijs grasje dat ik een sin een pot wil uitproberen.

En ik heb wat zitten zoeken op het internet naar bloembollenzaken en ik droom om onze collectie donkerbladige Dahlia's volgend jaar uit te breiden met Dahlia Bisschop of leeicester een licht rose naar 't schijnt, Dahlia Bisschop wit, Dahlia Roxy een purpere

we blijven dromen!!!!!!!!!

donderdag 31 augustus 2006 - 20:50
lisa

Lisa

dromen is mooi ,dan kun je je uit malen hoe het zal zijn volgend jaar en bij zo mooie bloemen is het geen wonder dat je gaat dromen en het grasje is ook heel mooi-drom maar mooi verder
groetjes
donderdag 31 augustus 2006 - 21:24
martine

Martine

da's fijn aan tuinieren, he, telkens weer nieuwe dingen uitproberen, en telkens weer nieuwe kleuren en vormen ontdekken...
Martine
donderdag 31 augustus 2006 - 21:27
koen

Koen

Kreeg vandaag ook de gids van Bakker op de bus,
Moet nu toch eens bloembollen van kievitsbloem (frittilaria) aanschaffen,
al paar keer op punt gestaan maar het was er nog niet van gekomen.


Groeten, Koen
donderdag 31 augustus 2006 - 21:51
Catgarden

Catgarden

Ik ben gisteren ook bloembollen gaan inkopen bij Floralux.
Die Allium caeruleum is misschien nieuw van dat bepaald merk waar je ze van kocht maar ze bestaan al een paar jaar. Ik heb die bollen 2 jaar geleden geplant en de volgende lente is er geeneen opgekomen, wat nogal een ontgoocheling was.

Ik heb staan twijfelen of ik die A. 'Hair' zou kopen maar heb het niet gedaan. Ik had al genoeg mee, misschien voor volgend jaar want ik moet ze tenslotte nog kunnen planten ook hé.

Dat is wat ik gekocht heb :
Narcis 'Pueblo', is zachtgeel, laag en vroegbloeiend
Narcis 'Spring Pride', is een witte narcis met zalmroze rand rond de trompet (kan ik eindelijk narcissen planten in een roos-paarse-blauwe border )
Tulp 'Queen of Night' om bij te planten (na 5 jaar zijn er al een deel verdwenen, ik haal mijn tulpen niet uit : te arbeidsintensief)
Crocus 'Miss Vain', kleine witte krokusjes
Muscari latifolium (breedbladig, bloem gaat van bleekblauw naar donkerblauw), Muscari 'Dark Eyes' (wit randje aan bloem), Muscari 'Valerie Finnis' (lichtblauwe bloemen) ; die 3 soorten Muscari zal ik mengelen en samen planten.
Tulp bakeri 'Lilac Wonder' (botanische roze tulpjes) om bij te planten
Crocus 'Blue Pearl' (lichtblauwe krokus) om bij te planten
Tulp viridiflora 'Omnyacc', donkerrode tulp ; ik heb viridiflora genomen omdat die goed weerkomen als ze in de grond blijven zitten of dat is toch het geval met 'Formosa', 'Spring Green' en ' Groenland'. Van 'Groenland' krijg ik zelfs jaar na jaar meer bloemen.
vrijdag 1 september 2006 - 12:46
Nigella

Nigella

Die oplopende kleur van die Muscari's is mooi he, hoop dat je er veel plezier aan hebt.

En als ik dat hier lees, hoop ik maar dat die Allium caeruleum gaan uitkomen, gooi niet graag geld weg.
vrijdag 1 september 2006 - 22:52
Catgarden

Catgarden

Ik weet echt niet waarom ze niet opkwamen, die A. caeruleum. Het is een stuk die droog blijft in zelfs de natste winter dus door te natte grond kan het niet zijn.

Laat me weten of ze bij jou opkomen in het voorjaar. Ik was aan het twijfelen of ik ze nog eens zou uitproberen of niet.
zaterdag 2 september 2006 - 01:29
Merel

Merel

Jullie dromen brengen een glimlach op mijn gezicht, ben zelf al twee dagen aant planten en dromen over hoe mijn tuin er volgend voorjaar zal uitzien , heb een heleboel gele lelies, akkeleien stokrozen en wilde viooltjes gezet

groetjes Merel
zaterdag 2 september 2006 - 02:10
koen

Koen

ze hebben blijkbaar veel bloembollen ginds, wist uk niet...
Zal eerst daar eens langsgaan dan,

Groeten, Koen
Ik ben gisteren ook bloembollen gaan inkopen bij Floralux.
Die Allium caeruleum is misschien nieuw van dat bepaald merk waar je ze van kocht maar ze bestaan al een paar jaar. Ik heb die bollen 2 jaar geleden geplant en de volgende lente is er geeneen opgekomen, wat nogal een ontgoocheling was.

Ik heb staan twijfelen of ik die A. 'Hair' zou kopen maar heb het niet gedaan. Ik had al genoeg mee, misschien voor volgend jaar want ik moet ze tenslotte nog kunnen planten ook hé.

Dat is wat ik gekocht heb :
Narcis 'Pueblo', is zachtgeel, laag en vroegbloeiend
Narcis 'Spring Pride', is een witte narcis met zalmroze rand rond de trompet (kan ik eindelijk narcissen planten in een roos-paarse-blauwe border )
Tulp 'Queen of Night' om bij te planten (na 5 jaar zijn er al een deel verdwenen, ik haal mijn tulpen niet uit : te arbeidsintensief)
Crocus 'Miss Vain', kleine witte krokusjes
Muscari latifolium (breedbladig, bloem gaat van bleekblauw naar donkerblauw), Muscari 'Dark Eyes' (wit randje aan bloem), Muscari 'Valerie Finnis' (lichtblauwe bloemen) ; die 3 soorten Muscari zal ik mengelen en samen planten.
Tulp bakeri 'Lilac Wonder' (botanische roze tulpjes) om bij te planten
Crocus 'Blue Pearl' (lichtblauwe krokus) om bij te planten
Tulp viridiflora 'Omnyacc', donkerrode tulp ; ik heb viridiflora genomen omdat die goed weerkomen als ze in de grond blijven zitten of dat is toch het geval met 'Formosa', 'Spring Green' en ' Groenland'. Van 'Groenland' krijg ik zelfs jaar na jaar meer bloemen.
zaterdag 2 september 2006 - 09:33
Wendy

Wendy

Ik was vandaag ook weer voluit aan het vertellen op het werk over mijn tuindromen voor anno 2007.
En het toffe is dat mijn 4 collegaatjes ondertussen ook door mij aangestoken zijn door het tuinvirus en zich voornemen ook op de tuintrein te springen. Ik heb hen alvast deze website leren kennen!
zaterdag 2 september 2006 - 21:45
koen

Koen

Vandaag daar ook wat bloembollen gehaald,

Fritilaria meleagris (kievitsbloem)
Muscari, (blauw druifje, blauw en gemengd )
en een krokusmengeling,

Groeten, Koen
zaterdag 9 september 2006 - 21:22
sugar

Sugar

Ik ben vandaag ook gaan inkopen. Ik hou mijn tuin een beetje strakker, dus slechts één soort : een botanische crocus (lichtblauw van kleur)

sugar
zaterdag 9 september 2006 - 23:24
Bowie

Bowie

Fritelaria's, lelies en incarvillea's - als de bloem van deze laatste in verhouding staat als de wortel????

De wortels zijn zeker 15cm lang - weet er iemand de Nederlandse naam?

Ook op het ELK in Blankenbergen gisteren een aantal cactussen en agaves gekocht.

Straks gaan we nog naar Hex.
zondag 10 september 2006 - 10:23
Tine

Tine

Ik stond afgelopen week ook bij het tuincentrum te kijken naar de prachtige aparte tulpen die er te koop zijn. Mijn man heeft me daar moeten wegtrekken. Ik heb er helemaal geen plaats meer voor en dat weet hij.Om mij toch blij te maken heeft hij stiekem de volgende dag een paar heel mooie tulpenbollen voor me gekocht als verrassing. Doe ze maar in een pot ,zei hij.Wat een schat he?

Tine.

zondag 10 september 2006 - 15:42
jp

Jp

Graag een vraag ivm met bloembollen die in de herfst bloeien.
In tegenstelling tot voorgaande jaren , nog geen spoor van herfsttijloos (colchicum) in de tuin te zien. Wie weet meer ?
zondag 10 september 2006 - 17:55
Nigella

Nigella

de nieuw gekochte bollen, bloeien reeds omdat ik die in huis voorgetrokken heb
die die in de tuin in pot stonden van vorig jaar geven hun eerste tekens van leven
zondag 10 september 2006 - 23:44
ines

Tekst aangepast

Ines

jp
Hier staan ze toch al:
[afbeelding verwijderd niet-https]

Oei niet gezien dat Nigella reeds antwoordde.
Deze staan reeds een aantal jaren op dezelfde plaats, goed beschermd en zuid gericht
grtjs,ines
zondag 10 september 2006 - 23:44
ulanka

Ulanka

Jullie dromen brengen een glimlach op mijn gezicht, ben zelf al twee dagen aant planten en dromen over hoe mijn tuin er volgend voorjaar zal uitzien , heb een heleboel gele lelies, akkeleien stokrozen en wilde viooltjes gezet

groetjes Merel


Hi Merel,

Leuk he dromen hoe je tuin er volgend jaar zal uitzien, doe ik ook maar hou meestal veel dromen
eraan over. Het is nog nooit geworden zoals ik het wel zou willen !
Wilde viooltjes heb ik vorig jaar geplant en daar heb ik wel veel geniet van gehad .
Wie vezorgt je tuin als je aan de wintertrek begint ?? Laat je alles zo maar achter ??

groetjes en nog veel Dakotagenot
Ulanka
maandag 11 september 2006 - 07:36
Zara

Zara

heb ook nieuwe bollen gekocht .. witte hangbegonia's.. kijk er al naar uit om ze te planten en te zien groeien
maandag 11 september 2006 - 09:31
Merel

Merel

Hi Ulanka, als alle dromen zouden uitkomen dan hadden we niks meer om van te dromen.... dus volgend jaar weer nieuwe dromen voor mij is ook goed
Ons huisje en tuin wordt door de buren int oog gehouden, zorg zelf wel dat hij zoveel mogelijk winterklaar staat en het gras zal half Oktober wel niet zo hard meer groeien hoop ik.

groetjes, Merel
maandag 11 september 2006 - 22:47
Angelo

Angelo

volgende week ook weer bloembollen planten, maar ik heb gezworen dat ik er dit jaar maximum 1000 zal planten, en geen bol meer, en voor de rest zien we wel weer he

en nee het is geen typefout, er worden inderdaad heel veel bloembollen geplant hier!
donderdag 14 september 2006 - 21:38
Adrienne

Adrienne

pfff, ge hebt er moed op !!!
1000 bollen
t'zal bij u zeker schoon zijn als ze bloeien.
vrijdag 15 september 2006 - 19:05
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Angelo ik kan mij gerust 1000 bloembollen voorstellen; moest je weten wat hier allemaal in de grond zit van bollen, je valt om

en....ik heb het niet kunnen laten en nog een paar specialekes bij gekocht, de meeste zet ik nu in pot
of ik laat ze allesinds in bollenmanden zodat ik ze kan in het oog houden

Crocus Blue, blue (in pot)
Allium Atropurpureum
Tulipa Pulchella Persian Pearl (in pot)
Allium Ivory Queen (voor in pot)
Muscari Ambrosiacum (in pot)

en nog 20 Narcissus Paperwhite kamercultuur
zondag 17 september 2006 - 14:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon