menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Even slikken.

Ga naar meest recente reactie

Tine

Tekst aangepast

Tine

Twee weken geleden ben ik naar het Zorgloket gegaan om een gehandicaptenparkeerkaart aan te vragen. Ik dacht dat het wel snel gedaan zou zijn maar dat was mis gedacht. Ik ben wel anderhalf uur ondervraagd en uiteindelijk zou ik thuis bezoek krijgen van het CIZ. Dat is een adviesorgaan van de gemeente. Vorige week donderdag zijn ze hier geweest en de uitslag luidde, in verband met mijn handicap: aanpassing huis, waaronder aanpassing badkamer, traplift, aanpassing benedentoilet en een parkeerkaart. Het was wel slikken maar zij gaan ervan uit dat ik die voorzieningen binnen afzienbare tijd nodig heb, wat waarschijnlijk ook wel waar is gezien mijn handicap en ernstige COPD. Ze boden me ook een scootmobiel aan maar dat heb ik voorlopig geweigerd. Ik kan nog zelf auto rijden mits de afstand niet meer dan 100 km. is, dus heb ik ,voor mijn gevoel,nog geen scootmobiel nodig. Mijn man is blij dat die voorzieningen er komen want hij was vaak bang dat ik de trap af zou vallen. Natuurlijk is het mooi dat die voorzieningen bestaan maar de acceptatie dat het nodig is,is heel moeilijk.

Tine
maandag 1 december 2008 - 22:04
Jeannette1

Jeannette1

Lieve Tine,

Tig jaar geleden, nadat ik enkele keren uit de traplift was gevallen en ook geen rolstoel wilde, hebben de artsen mij maar één keus gegeven!

OF NAAR HEN LUISTEREN of géén aandacht en zorg meer van hen krijgen.

Wel Tine, ik kon het niet geloven en wilde het niet geloven, ik had toch nog speciale krukken waar ik enkele stappen mee kon doen.
Ook hier was ik vele keren mee gevallen tot de huisarts ze onder mijn (grof gezegd) KONT wegsloeg.
Toen werd ik ook door hem verplicht om te doen waarvan hij wist wat nodig was, dat was in mijn geval niet weinig!!!

Ons huis verkopen en in een huurhuisje wat WEL goed aangepast was te gaan wonen.
(4 kamers minder)
Niet dat wij het minderwaardig vonden, een huurhuisje, maar wij hadden jaaaaaaaaaren gespaard om zoiets te kunnen kopen.
Ook moesten wij naar een zorgwinkel om een rolstoel en een goede stoel voor de huiskamer waar ik in kon zitten te passen.

Lieve Tine, je kunt mij geloven of niet maar ik heb zeker 1/2 uur gehuild als een klein kind in die winkel.
Waar ook andere mensen (klanten) waren, maar daar had ik geen oog voor.

Nu na tig jaren, zal ik je eens iets vertellen.
Had ik maar eerder naar alle artsen geluisterd, en was ik maar niet zo eigenwijs geweest, dan had ik nu niet zoveel ellende met alles en zou ik mij véél beter voelen!!!

A.U.B.Tine, doe wat de artsen tegen je zeggen nu het nog kan!!!
Later ben je ze er dankbaar voor want je kunt dan nog dingen doen die ik niet meer kan.

Hopelijk neem je alles aan wat men je vertelt, je hoeft je nergens voor te schamen want jij hebt je lichaam en gebreken (zoals de artsen zeggen) niet zelf uitgezocht!

Lieve Tine, ik kan het je niet genoeg vragen, accepteeer het A.U.B. nu is het moeilijk, dat weet ik maar later heb je er absoluut geen last of spijt meer van en ben je alleen nog maar blij met alles wat je voor JOUW gezondheid hebt gekregen!!!

Ger en ik weten wat het is en wensen je erg veel sterkte en hopen dat je alles zo spoedig mogelijk krijgt!

Lieve groeten, Ger en Jeannette
maandag 1 december 2008 - 22:34
Matabish

Matabish

Lieve Tine, wees maar niet verveeld omdat je aangepaste hulp nodig hebt, dat is helemaal níet vernederend!!
Het is zwaar om te accepteren, maar ik weet zeker dat jij ook altijd normaal gevonden hebt om iemand hulp aan te bieden èn dan blij was dat het aangenomen werd omdat het zo'n fijn gevoel is iemand te kunnen helpen!
Nu is het jouw beurt om aan te nemen en je zult zien...nadat je die bittere pil eenmaal doorgeslikt hebt zal jij je zóveel vrijer voelen omdat je door die aanpassingen weer veel meer zelf kunt doen en je daardoor weer veel onafhankelijker zult voelen. Fijn toch?
Bovendien is het toch heerlijk dat zulke hulp bestaat, wat zou er anders van jou geworden?
Laat je maar fijn helpen Tine, je kan er alleen maar gelukkiger van worden!!
[afbeelding verwijderd niet-https]
Hartelijke groetjes,
Matabish.
maandag 1 december 2008 - 22:56
LauraK

LauraK

Lieve Tine,

Het zal inderdaad behoorlijk slikken zijn als je dit allemaal aangeboden krijgt, terwijl je 'alleen maar'
voor een parkeerkaart ging. Je wordt met je neus op feiten gedrukt waar je zelf nog helemaal niet
aan wil... Dingen die je (nog) niet nodig denkt te hebben, maar waar anderen dus anders over denken.
Probeer het van de positieve kant te bekijken: hoe vaak hoor je niet dat mensen moeten vechten
tegen de bierkaai om iets geregeld te krijgen op dit vlak -en dat het vaak niet eens lukt, terwijl het zo
hard nodig is!-, of dat er geen geld (meer) voor blijkt te zijn. Je krijgt het niet toegewezen om jou te
laten voelen dat je hulpbehoevend zou zijn of gaat worden, maar om ervoor te zorgen dat je zo lang
mogelijk zelfstandig kan functioneren. Het is de bedoeling dat het je leven vergemakkelijkt, en dat je
je kan concentreren op de mogelijkheden die je wél hebt!
't Is meer een kwestie van accepteren van feiten dan het accepteren van hulp, en dat maakt het juist
zo moeilijk... Maar je bent een positief denkende vrouw, zo heb ik je leren kennen, en dit 'hobbeltje'
kan je echt wel nemen!

Groeten van Laura.
dinsdag 2 december 2008 - 08:46
Jose47

Jose47

Hoi Tine,
Dit zal zeker een zware tegenvaller geweest zijn en het zal zijn tijd nodig hebben om ook dit weer te kunnen accepteren.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Josée
dinsdag 2 december 2008 - 17:11
summerspookje

Summerspookje

hey tine, kop op hoor, het zal inderdaad even slikken geweest zijn , maar het IS nu zo, ge kunt er met de beste wil niks aan veranderen, maar ge kunt er wel het beste van maken , en neem aub aan wat ze u willen geven , net zoals jeannette zegd, ge hebt het misschien nu nog niet nodig, ge kunt nog met de auto rijden, doe dat dan ook,laat die stoel thuis, en al wat ge nog niet of nooit nodig zult hebben , maar vergeet niet dat ze u geloven , en dat ge de middelen nu ter beschikking krijgt , en als ge het toch echt nodig hebt, dan kun je het onmiddellijk gebruiken, al was het maar om wandelingen te maken , er zijn er die het ook doen in geval van gebroken benen of zo, blijf aub possitief he, dat is zéér belangrijk,
hou de moed er in




[afbeelding verwijderd niet-https]

een boeketje bloemen aangeboden aan een dapere lady

groetjes
annie
dinsdag 2 december 2008 - 18:39
lentemode

Tekst aangepast

Lentemode

Blij je nog eens te horen,Tine,
ook al is het met minder goed nieuws waarbij je wel duidelijk eens moest slikken !

Wel, ik moest hier ook even slikken, met al die fijne wensen en kop-op-woorden van je forumvriendjes...
Zo zie je maar, dat je lang niet alleen bent in je moeilijke situatie.
Er waren voor mij mensen aan het woord die je ongelooflijk goed een hart onder de riem gestoken hebben omdat ze al het één en 't ander aan den lijve ondervonden hebben, neem dat maar van me aan ...
Van mij krijg je een bewonderende en aanporrende klop op je schouders: fijn dat je toch al aan moeilijkere dagen DURFT te denken, een verwittigd mens is er twee waard, hé !
Maar ik ben er zeker van dat je een doorzetter bent en nu niet bij de pakken gaat neerzitten.
Ik denk dat je voor jezelf best kan uitmaken wat het meeste baat bijbrengt en weet te appreciëren wat geneeskunde en hulpmiddelen voor een mens in nood kunnen betekenen.
Deze 'crisis' van even slikken is wel een uitgelezen gelegenheid om jezelf in je situatie te verbeteren.
'k Wens je veel positieve energie, die van invloed is op je lichaam en op je omgeving !

Groetjes,
Mia


[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 2 december 2008 - 20:15
Tine

Tine

Lieve mensen, wat voel ik me getroost door jullie lieve en opbeurende woorden. Jeanette, er is me al een paar jaar geleden gezegd dat ik hulp moest aanvragen , maar eigenwijs als ik was, deed ik of mijn neus bloedde. Ik heb bijna een half jaar in een revalidatiecentrum therapie gehad om mijn eigen lichaam beter te leren kennen en vooral, behandelen. Ik heb er veel van opgestoken en dank zij mijn revalidatiearts heb ik de moed gehad om naar het zorgloket te gaan en zie daar het resultaat. Ik ben blij dat ik in ieder geval nog veel in mijn eigen tempo kan doen met hulp van mijn krukken. Tuinen bezoeken lukt me gelukkig wel omdat ik om de paar meter kan stoppen om op adem te komen. Positief is dat ik volgende week een ruggeprik kan halen bij de pijnpoli zodat ik met de feestdagen zonder noemenswaardige pijn kan genieten van mijn nageslacht die dan mijn verjaardag en onze 45 jarig huwelijksdag komen vieren. Dat heb ik in ieder geval. Hoe het volgend jaar gaat, zien we nog wel. In ieder geval , iedereen bedankt voor de lieve opbeurende woorden.

Liefs.

Tine
dinsdag 2 december 2008 - 23:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon