menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Om even bij stil te staan

Ga naar meest recente reactie

Matabish

Tekst aangepast

Matabish

Om even bij stil te staan…

First they came for the Pit Bulls and I did not speak out, because I did not have a Pit Bull.

Then they came for the German Shepherds and I did not speak out, because I did not have a German Shepherd.

Then they came for the Golden Retriever and I did not speak out, because I did not have a Golden Retriever.

Then they came for the Collie... and there was no one left to speak out for my Collies.


- - -
Eerst kwamen ze voor de Pit Bulls, en ik zweeg want ik had geen Pit Bull.
Dan kwamen ze voor de Duitse Schepers, en ik zweeg want ik had geen Duitse Scheper.
Dan kwamen ze voor de Golden Retriever, en ik zweeg want ik had geen Golden Retriever.
Toen kwamen ze voor de Collies... en er was niemand meer om mijn Collies te verdedigen!!
- - -

Groetjes,
Matabish.
dinsdag 25 november 2008 - 14:11
Rita1960

Rita1960

And after all... there was no dog at all
and then .... the cat...

groetjes,

van een droevig persoon als ik dit lees.

Rita
dinsdag 25 november 2008 - 18:24
Rikske_

Tekst aangepast

Rikske_

Triest inderdaad, maar van een Poedel kan ik een gevaarlijke hond maken.
Zoek het liever bij de baasjes ....
dinsdag 25 november 2008 - 19:28
Matabish

Matabish

Dààr gaat het net om hé Rikske.
Niemand neemt de verdediging op voor misbruikte schepsels, zolang het hen niet persoonlijk raakt!!
Of het nu honden zijn of kinderen, of gelijk welk ander van Gods schepselen!

Groetjes,
Matabish.

dinsdag 25 november 2008 - 19:52
Rita1960

Tekst aangepast

Rita1960

Matabish,

Gelukkig zijn er ook nog mensen ( en organisaties) die zich inzetten tegen het dierlijk leed. Alleen zolang als e.e.a. niet in regelgeving wordt vastgelegd blijf je excessen houden.
Heb vandaag op de duitse TV nog een reportage gezien van een veulenmarkt waarbij 90 % van de veulens hun -wrede- weg naar het slachthuis vindt omdat de paardenmelk verkopers gesubsidieerd worden om de merries te melken en daardoor te veel veulens produceren die vervolgens in een -mind you- Italiaans slachthuis hun einde vinden. Dit na een vervoerstrip die m.i. veel te lang is.
Als je het dan toch een beetje humaan wilt doen, zou ik zo zeggen ( en dit als paardenliefhebber en houder) slacht ze dan in het dichtsbijzijnde gelegen slachthuis en vervoer ze als karkassen richting Italie en laat ze niet niet lijden tijdens de helse reis naar Italie)
't is wel hard zoals ik het hier neerzet maar dit is gewoon de realiteit.

Rita
dinsdag 25 november 2008 - 20:27
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

Je mag de harde waarheid hier gerust neerzetten hoor Rita!
Het is alleen beschamend dat er zoveel wreedheid bestaat, zowel tegenover dieren als tegenover mensen.
Je kan het je zo wreed niet voorstellen of het bestaat!! Zelfs hier, in ons mooie Belgenland gebeuren
verschrikkelijke dierenmishandelingen, vaak uit puur plezier dieren te zien lijden!! Bah!

De gedachte die ik hierboven neerzette betekent eigenlijk:
"als je het nooit voor een ander opneemt omdat het je niet persoonlijk raakt, moet je ook niet verwachten
dat iemand het voor jóu opneemt wanneer jíj dat zou willen!"

Vriendelijke groetjes,
Matabish.
dinsdag 25 november 2008 - 20:47
Rikske_

Rikske_

Dààr gaat het net om hé Rikske.
Niemand neemt de verdediging op voor misbruikte schepsels, zolang het hen niet persoonlijk raakt!!
Of het nu honden zijn of kinderen, of gelijk welk ander van Gods schepselen!

Groetjes,
Matabish.



Redt de dieren van de 'beesten' hé
woensdag 26 november 2008 - 08:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon