menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Malus red sentinel en vorst

Ga naar meest recente reactie

hildavw

Hildavw

Er hangen nog tamelijk veel appeltjes aan onze boom.
Er wordt voor volgende nacht nog vorst voorspeld en misschien ook nog sneeuw.
Mag ik die appeltjes nog laten hangen of zou ik ze best al allemaal verwijderen?
Tot nu toe heb ik er nog geen geplukt, ik heb enkel die gebruikt die met de storm zijn afgewaaid.

Alvast bedankt

Hilda
maandag 24 november 2008 - 10:09
Jose47

Jose47

Hoi Hilda,

Ik heb zolang niet kunnen wachten om ze te plukken en heb er in oktober al een bloemstuk mee gemaakt. dus de mijne krijgen geen kans om te bevriezen.

Ik denk dat je ze mag laten hangen, ik heb er in de winter weleens bij een huis nog aan zien hangen.
Je zult hier zeker en vast nog het juiste antwoord op krijgen.

Groetjes
Josée
maandag 24 november 2008 - 17:00
printemps

Printemps

hallo

je mag in de winter de appeltjes laten hangen
de vogeltjes zullen U dankbaar zijn
maar in het voorjaar,voordat de botten openkomen best verwijderen
denk dat ze dan ziektes kunnen overzetten op de verse bloesem
en die mummies zijn ook niet zo mooi

mvg
an
woensdag 26 november 2008 - 18:20
hildavw

Hildavw

Bedankt voor jullie reacties.
Voorlopig hebben de vogeltjes de appeltjes nog niet ontdekt.
Tegen de feestdagen zal ik er dan nog wel enkele plukken en er dan ook nog laten hangen voor onze kleine gevleugelde vriendjes.

groetjes

Hilda
woensdag 26 november 2008 - 20:27
kurt

Kurt

Hilda,

Zeker de Malus 'Red Sentinel' blijft zeer lang hangen en daarenboven behouden deze sierappeltjes ook nog eens hun kleur.

Dit in tegenstelling tot de geelkleurige soorten sierappels. Die worden meestal na de eerste nachtvorst bruin, zacht en rotten dan ook snel daarna.

Het zijn kleine, harde appeltjes die nog niet te snel doorvriezen en dus lang goed blijven tot... er een merel in de buurt is die er eens van proeft en dan kan het snel gaan. Dan zie je die merel massa's appeltjes afpikken en verorberen.

De 'Red Sentinel' is dan ook een van de meest geliefde soorten sierappels voor de bloemschikliefhebbers en uiteraard zijn deze ook in trek bij de tuinvogels die deze ook weten te smaken.

vele groeten,
Kurt
woensdag 26 november 2008 - 23:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon