menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vogels

Ga naar meest recente reactie

AslanDes

AslanDes

Zoveel vogels.....sinds ik zakjes vogel wintervoer koop (allemaal verschillende zaadjes) en in me vogelhuisje doe is het echt niet normaal!! Op dit moment 6 duiven....ontelbare musjes,roodborstjes, koolmeesjes,lijsters,merels. Zo leuk om naar te kijken...met brood heb ik lang niet zoveel vogels. Me hele tuin zit nu wel onder de vogelstront..maar ach,beesjes hebben honger....

groetjes
Yvette
zaterdag 25 oktober 2008 - 16:57
Matabish

Matabish

'vogelstront' is ook bio-mest hé Yvette!!
en de compensatie is het toch méér dan waard!
[afbeelding verwijderd niet-https]
Prettig weekend,
Matabish.
zaterdag 25 oktober 2008 - 18:09
AslanDes

AslanDes

Ja....tis natuurlijk ook mest,alleen hebben mijn houten tuinset en schutting daar niet zoveel aan! Hahahaaaa
Maar inderdaad ,wat je zegt...het is de compensatie ZEKER waard.

Yvette
zaterdag 25 oktober 2008 - 21:45
Esem

Esem

wist je dat brood zeer slecht e ongezond is voor de vogels.
Al is het niet veel maar er zit zout in en laat nu juist zout heel slecht zijn voor vogels.
Je doet er beter aan zoals je nu doet ze zaden te geven en ook volhouden met voederen tot na de winter anders komen de diertjes in de problemen.
Ze zijn nu eenmaal vlug gewend aan het bijvoederen.
zaterdag 25 oktober 2008 - 23:47
AslanDes

AslanDes

Dank je wel voor de tip,Eddy. Ik zal ze geen brood meer geven..en blijf ze voederen tot na de winter!

zaterdag 25 oktober 2008 - 23:59
hildavw

Hildavw

Deze namiddag deed ik een goed gesloten doos open met vogelvoer, om voor de eerste keer voer in de tuin te leggen en wat bleek, er zaten een soort kevertjes in.
Ik heb dan maar dat blik buiten gezet en de beestjes zijn schijnbaar weg.
Dit jaar zal ik dus maar blijven voeren tot alles op is!

Hebben jullie dat ook al gehad?

groetjes

Hilda

Of is dit zoals met bloem? die mag je ook niet goed afgesloten opbergen of er komen beestjes in.
Dit waren wel andere, precies kleine kevertjes.
woensdag 29 oktober 2008 - 22:10
Matabish

Matabish

och, de vogels waarderen wel eens een ander soort voer hé Hilda!Wel zielig voor die kevertjes. [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 30 oktober 2008 - 01:17
corrielat

Corrielat

Ach Hilda,

Je moet maar zo denken, ook de kevertjes zijn een heerlijk maaltje voor weer andere diertjes,
donderdag 30 oktober 2008 - 09:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon