menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Water water water...

Ga naar meest recente reactie

Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi,

Vorige week is er iets heel ergs gebeurd. Mijn dochtertje van anderhalf heeft zich verbrand aan hete koffie. Nochtans zijn we altijd wel voorzichtig, maar ze was stilletjes achter mijn man gaan staan toen hij zijn verse koffie naar tafel wilde brengen. Hoewel we haar direct in de douche gezet hebben, konden we niet voorkomen dat haar schouder tweedegraads verbrand was. En doordat ik haar pyama heb uitgedaan om te zien wat er aan de hand was, is de blaar open gegaan.

Je weet wel dat zo'n dingen gebeuren, maar toch denk je dat dat jou niet kan overkomen. Maar het zit wel in een heel klein hoekje en zo'n stom ongelukje kan grote gevolgen hebben.

Daarom wil ik graag op het hart drukken dat als je zoiets tegenkomt: de kleren niet uitdoen en direct onder lauw water. Het is heel belangrijk dat je het zo snel mogelijk afsluit van zuurstof en afkoelt. Zo kan je heel wat leed voorkomen.

Het is niet leuk om zoiets te posten op zo'n leuk en gezellig forum, maar het heeft me zo diep geraakt dat ik het aan iedereen wil laten weten zodat iemand anders het niet overkomt.

dinsdag 30 september 2008 - 12:55
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Ach Karen, door fouten te vermijden maak je nieuwe ! wil ik maar zeggen je kunt niet op alles voorbereid zijn.
Wie kinderen heeft weet dat je met 2 ogen vooraan een tekort hebt.

Maar moest ik het ook voor hebben dan hoop ik dat ik je goede raad zal onthouden, want op zo'n momenten ga er vanalles door je heen.


Toen ik 2jr was ben ik ook in heet water gevallen waar was in gekookt werd (in de tijd kookte ze de was nog op het vuur in grote zinken kuipen)
Er waren delen in de 3de graad op mijn rug verbrand, wel het enige dat ik nog onthouden heb is de lekkestok (lollie) die ik toen van mijn oma kreeg.

Hopelijk geneest ze snel zonder veel pijn

dinsdag 30 september 2008 - 13:33
Jose47

Jose47

Hoi Karen,
een vriendin van me heeft hetzelfde zopas meegemaakt in een taverne, een ober bediende haar en had nog een andere tas thee vast die omviel, ook over haar hals en rug. Zij is direct naar de keuken gelopen, en daar heeft men constant water (koud) over haar heen laten lopen, doch ze heeft wel direct haar t-shirt uitgedaan (wat naderhand ook fout bleek te zijn). Ze had ook 2de graads brandwonden en vond het verschrikkelijk pijn doen. We hebben nog tegen elkaar gezegd, och als dat een kindje zou overkomen, voor een volwassene is het al zo erg....

Zo zie je maar dat het dus wel voorkomt, je mag nog zo oplettend zijn het is gebeurd voor je er erg in hebt.
Hopelijk geneest alles toch voorspoedig en houdt je dochtertje er niet teveel littekens aan over.
Mijn vriendin gaat voortaan echt wel uit de buurt van de obers staan zei ze als ze nog eens uit eten gaat.
Groetjes
Josée
dinsdag 30 september 2008 - 13:36
vera2

Vera2

goede tip van die kleding niet uit te doen. ik wist dit niet en zal niet de enige zijn.
'k wens uw dochtertje veel beterschap toe.
dinsdag 30 september 2008 - 14:15
kerstkind

Kerstkind

Hoi Karen,

dit moet echt een nare ervaring zijn.
Je dochtertje zoveel pijn zien lijden.....afschuwelijk.
Maak jullie zelf geen verwijten, het is zoals je zegt: een ongeluk zit in
een klein hoekje.

Voor jullie kleine meid, heel veel beterschap gewenst!!
[afbeelding verwijderd niet-https][/img]

Veel sterkte voor jullie allemaal en dat de nare gevolgen mogen uitblijven.

groetjes José
dinsdag 30 september 2008 - 14:36
monique251

Monique251

Je kunt nog beter in 'vies'water springen dan helemaal geen water gebruiken bij een brandwond.
EERST WATER, DE REST KOMT LATER!!!!
Wat zal je geschrokken zijn zeg, ik wens jullie allemaal beterschap.
Groet, Monique
dinsdag 30 september 2008 - 14:47
yeline

Yeline

Veel beterschap voor je dochtertje. en hoop dat ze niet teveel pijn heeft.
Ik wist dit ook niet van de kledij aan te houden.
dinsdag 30 september 2008 - 16:46
LauraK

LauraK

Hallo Karen,

Meid, wat zullen jullie geschrokken zijn! En wat een ellende voor je dochtertje! Ik hoop van harte dat
het helemaal goed komt, en dat zij ook geen nare herinneringen zal overhouden aan dit voorval.

Dat de kleren aan moeten blijven, wist ik ook niet. Daar zou veel meer de nadruk op gelegd moeten
worden, vooral omdat het zoveel kan schelen in de littekenvorming (of juist niet!). Goed dat je het hier
met ons deelt, al is de aanleiding wel erg triest...

Ik wens je dochtertje het allerbeste toe, en veel beterschap!

Groeten van Laura.
dinsdag 30 september 2008 - 20:00
Eniavaswen

Eniavaswen

Bedankt voor de fijne reacties.

Met Dina gaat alles redelijk goed. Ze lijkt gelukkig niet veel pijn te hebben, maar ze heeft dan ook een hele hoge pijndrempel. Ze heeft het meeste last van al het 'gedoe'. Allemaal vreemde mensen die aan haar moeten zitten en vervelende onderzoeken.

Maar we geven haar heel veel knuffeltjes en dan komt dat ook wel goed.
woensdag 1 oktober 2008 - 08:45
Angelo

Angelo

Wat zal je dochtertje geschrokken zijn ervan, maar met veel knuffeltjes zal alles wel goed komen


Toen ik 12 jaar was, heb ik zo een grote tuinkaars in mijn gezicht gekregen en op mijn hand.

Ik wou lid worden van zo een vriendenclubje, maar ik mocht nooit, toen mocht ik er plots bij, en we hadden toen een kamp enzo, en daar hadden we dan die kaars voor verlichting, maar toen moest de kaars naar buiten omdat ze hevig begon te roken, dus ik moest ze dragen, en dan hebben ze mij voetje gelapt, en zo kreeg ik die kaars in mijn gezicht en op mijn hand.

De pijn die ik toen had, die pijn die vergeet je nooit, mijn kin, deel van mijn keel en mijn hand waren 3de graads verbrand, weken lang heb ik rond gelopen met een chocolat kleurige huid, dode huid die moest afvallen, toen ze afviel was het gewoon vlees.

Het heeft toch wel maanden geduurd eer ik mijn hand durfde tonen in school enzo, gelukkig heb ik nu alleen nog maar kleine littekens, en een plek juist onder mijn keel, waar geen baardgroei is.


veel succes nog met je dochtertje !!!

woensdag 1 oktober 2008 - 22:54
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

het is idd. heel erg voor een ouder om zoiets te beleven met zijn kind.
Maar dat komt wel goed hoor Karen, kinderen genezen veel beter dan volwassenen.
Bovendien zijn zij geestelijk veel sterker dan wij, omdat zij niet verder denken dan hun pijn..wij daarentegen denken meteen aan alle mogelijke gevolgen, en hoeveel erger het had kùnnen zijn, en we verwijten het onszelf ook meteen!
Maar je hoeft jezelf echt niets te verwijten hoor!! Dat zijn nu éénmaal van die ongelukken die kunnen gebeuren, al let je nóg zo goed op!!
Die kleine rakkertjes staan voortdurend, onverwachts dààr waar we ze niet verwachten!! Het zal echt wel weer helemaal goed komen met je schatje.
Mijn oudste was 2 jaar toen hij (met mij ernaast nog wel) plotseling aan een kokende ketel soep trok
die ik net van het vuur haalde! Natuurlijk...een hele klets over zijn billetjes, vréselijk!!
Ik ben instinctief meteen met hem naar de badkamer gerend en heb hem met zijn kleertjes aan direct in een koel bad gezet.
Als de pijn wat over was heb ik héél voorzichtig zijn pakje uitgetrokken om te kijken...ook 2de graads verbranding met zelfs een stukje 3de graads.
Maar het is allemaal goed gekomen en hij heeft er, nu dat hij volwassen is, zelfs geen lidteken meer van.

Groetjes,
Matabish.


donderdag 2 oktober 2008 - 00:33
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik ben vandaag voor de laatste keer op controle geweest in het ziekenhuis. Dina haar schoudertje is helemaal dicht en met goeie verzorging zal ze er weinig aan overhouden.
2 jaartjes uit de zon blijven en een lange tijd insmeren om soepel te houden, maar ik ben al lang content dat het allemaal zo goed afgelopen is.
vrijdag 24 oktober 2008 - 14:58
kerstkind

Kerstkind

Hoi Karen,

da's nog eens geweldig nieuws!!!
Zo,n goeie afloop van een naar verhaal....

Ben bijzonder blij voor jullie.

groetjes José
vrijdag 24 oktober 2008 - 15:27
minouke

Minouke

ik ook want zo jong en al afzien
vrijdag 24 oktober 2008 - 15:36
Matabish

Matabish

fijn dat het goed geneest en dat ze er weinig aan overhoudt!!
Gelukkig!!!

Matabish.
vrijdag 24 oktober 2008 - 15:49
LauraK

Tekst aangepast

LauraK

En zo zie je maar dat het gezegde "Eind goed, al goed" gelukkig ook voor jullie opgaat.
Fijn dat het toch nog zo goed is afgelopen. Dat wordt de komende twee jaar T-shirtjes aan
in de zomer... Maar het had erger kunnen zijn, en hopelijk is de schrik nu ook weggeëbt.

Groeten van Laura.
vrijdag 24 oktober 2008 - 16:14
Jose47

Jose47

Hoi Karen,
fijn te horen dat het allemaal goed komt. Hopelijk is je dochtertje het voorval snel vergeten.
Ja nu nog oppassen voor de zon, maar dat komt allemaal wel in orde.
groetjes
Josée
vrijdag 24 oktober 2008 - 18:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon