menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bange uurtjes

Ga naar meest recente reactie

Merel

Merel

Hi daar,ook hier heeft het" weer" lelijk huisgehouden, welliswaar geen overstromingen maar een tornado is vlak langs ons dorpje gegaan...overal flinke schade, veel vee gesneuveld, effe schrikken dus!! Het was gisteren echt het wilde westen hier

Groetjes Merel
zaterdag 26 augustus 2006 - 05:13
Tomateboer

Tomateboer

Oei Merel,
Dat is inderdaad HEEL beangstigend.
Amai zeg,wat moesten jullie dan doen?Is dat dan zo'n tornado die je in de tv ziet?
Hoh kzou niet weten waar gekropen
grt en veel sterkte
zaterdag 26 augustus 2006 - 08:49
corrielat

Corrielat

zeg merel, woon jij in nederland??? hier heeft het ook flink geregend, maar niet zo erg als bij jou, met een tornado, en dat vee, vreselijk zeg!!!!!

groejes corrielat
zaterdag 26 augustus 2006 - 09:33
nientje

Nientje

merel, dan heb je wel veel geluk gehad, hopelijk is het nu weer rustig?
nientje
zaterdag 26 augustus 2006 - 10:06
Nigella

Nigella

zit je ook in die regio rond Gent tot Meetjesland? Ik denk dat er daar veelmensen schade zullen hebben. Kurt ook waarschijnlijk

courage he mensen
zaterdag 26 augustus 2006 - 10:14
lisa

Lisa

merel toch blij dat je nog geluk gehad hebt -je zult wel een schrik gehad heben
lisa
zaterdag 26 augustus 2006 - 13:11
Merel

Merel

Hey daar allemaal, het hele gebeuren heeft amper een goed uur geduurd..was ook voorspeld dat het gevaarlijk zou kunnen worden maar dat hoor je hier zowat dagelijks en meestal loopt dat met een sisser af bahalve nu dus, een jaar of vier geleden is een naast dorpje haast helemaal weggevaagd, staat nog één huisje en nu zagen we het op tv live aan ons dorp voorbij gaan, griezelig als je op tv bekende huizen en straten ziet verwoesten op nog geen twintig kilometer van je eigen huis! Iedereen heeft hier een grote kelder waar je dan toch min of meer veilig kan schuilen dus echt levensgevaar was er niet echt behalve dan voor de dieren, vandaag gaat het leven hier weer gewoon verder de vrijwilligers worden opgetrommeld om op te ruimen en tussendoor is er hier en daar wel weer een barbeque voor het goede doel, geen gezeur...kijken wat je kan redden en terug verder! De lente en de herfst zijn nu éénmaal de tornado`s sesons, we leven hier echt héél dicht bij de natuur. Corrielat dit is Zuid Dakota

groetjes Merel
zaterdag 26 augustus 2006 - 18:17
Zara

Zara

dat is idd bibberen
zaterdag 26 augustus 2006 - 18:24
corrielat

Corrielat

merel, woon jij echt in zuid dakota?????? of is dat een grapje, dus die fotoos van jou zijn echt, ik ben dus echt verwonderd!!!! dus ik leer
ik wil nog veel van je horen, dan heb ik het idee om op vakantie te zijn, laat nog maar veel fotoos zien , geweldig mooi daar.

groetjes corrielat
zaterdag 26 augustus 2006 - 18:27
Adrienne

Adrienne

Oei Merel,

Je hebt wel veel geluk gehad !!!
Erg voor de mensen die hun vee hebben moeten afgeven.
Je zal het maar meemaken op een zucht kan je terug van nul beginnen.
Ik wens iedereen daar héél veel sterkte , als ik het zo lees is het er nog niet voorbij.

gtjs adrienne
zaterdag 26 augustus 2006 - 19:53
corrielat

Corrielat

hallo merel

ik heb op internet gekeken naar de buurt van zuid dacota, ik heb gzien dat daar een tornado bezig geweest , spannend, en eng,laat het maar gauw afgelopen zijn daar.

groetjes corrielat
zaterdag 26 augustus 2006 - 20:06
Tine

Tine

In Nederland iets gebeurd wat aan een horror film doet denken. In een dorp dicht bij ons, waren gisteren zo'n 100 mensen op een begraafplaats om aan iemand de laatste eer te bewijzen toen er zomaar een bliksemflits naar beneden kwam. Gevolg, twee mensen dood en vier mensen zwaar gewond. Het onweer werd niet verwacht en het regende ook niet. Je zou haast denken dat je in een griezelfilm zit.


Tine.
zaterdag 26 augustus 2006 - 20:22
Adrienne

Adrienne

Ja Tine,
Heb ik op het nieuws gehoord !!!
En ik dacht allen leden van een fanfare.
Pfff je zal het maar mee maken.

gtjs adrienne
zaterdag 26 augustus 2006 - 20:43
ines

Ines

eek
zaterdag 26 augustus 2006 - 21:20
nientje

Nientje

bah, jakkes zeg, dat is echt wel eng om mee te maken
nientje
zaterdag 26 augustus 2006 - 22:26
Geertje

Geertje

ja Merel wat een weer!!! (en wij maar klagen als we een stormpje of een fikse regenbui krijgen) dat is dan weer de keerzijde van de medaille, dan woon je ver van alle stress en dicht bij de natuur, soms is het toch ook wel spannend vooral als je echt "tornadoseizoenen" hebt, gelukkig maar dat de woningen erop voorzien zijn met kelders zodat je toch veilig bent
grtz
zaterdag 26 augustus 2006 - 22:45
Merel

Merel

Haha..... Corrielat is geen grapje ik woon hier héél de zomer, de weekjes gaan nu snel en de tijd om terug naart belgenlandje te verhuizen zal snel weer aankomen, is ook niks speciaals om hier te wonen hoor, ticketje kopen en een klein huisje huren of kopen en jullie zitten ook lekker in de dakota`s de huizen hier zijn allemaal van hout daarom dat de schade hier ook altijd zo groot is bij tornado`s

groetjes Merel
zondag 27 augustus 2006 - 03:54
corrielat

Corrielat

jaja merel

was ik maar niet zo knap, en had ik maar meer geld


groetjes corrilelat
zondag 27 augustus 2006 - 04:23
Tine

Tine

Corrielat, ik merk dat je met hetzelfde probleem zit als ik.

Tine.
zondag 27 augustus 2006 - 08:58
Leentje

Leentje

God Tine,

Je bent me wel voor...
Leen
zondag 27 augustus 2006 - 20:55
Adrienne

Adrienne

Corrielat,

Iemand dat knap is, heeft die geld nodig ???
Ik dacht dat die bij kregen

gtjs adrienne
zondag 27 augustus 2006 - 23:58
corrielat

Corrielat

of zou mijn spiegel niet goed weerceven, ik heb in mijn beurs gekeken, weer niet veel in, dus ga ik nu maar slapen en morgen om 6 uur op om naar mijn werk te gaan daar hof ik niet knap te zijn,

groetjes corrielat
maandag 28 augustus 2006 - 00:09
ulanka

Ulanka

Hallo Merel,

Heb net gelezen dat jij in de States woont. Heb zelf
een zoon die ginder gebleven is na zijn studies in
Florida. Hij woont nu al 2 jaar in Saint Louis MO.
Heeft 8 jaar in Florida gewoond en weet ook mee te
spreken over orkanen. Het is daar nu weeral van dat
met Ernesto op komst !!

Wat doe je ginder tijdens de zomer ?? Job of zo maar
vakantie ???

Ik heb zelf ook de wereld rondgezworven gedurende
20 jaar, voor de job van mijn man. ALgerije , Zaire,
Irak, Nigeria,India en nu weer Belgie ...!!
Ik zou direct terug vertrekken moest het nodig zijn.
Er zijn zoveel mooie plekjes op aarde !!
Ik kijk uit naar je verhalen uit de States !
Bye
ULANKA

maandag 28 augustus 2006 - 16:22
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

zeg mensjes wat zijn jullie toch een wereldreizigers, ik ben al freet als ik zondags in postel een frietje ga eten, ben ik ook in het buitenland

groetjes corrielat eet zo graag patat
maandag 28 augustus 2006 - 16:37
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Ik ook!
Hebben ze in Nederland goeie frietjes?
Daar woon je toch, niet? Alhoewel "freet" is vlaams.
Ann
maandag 28 augustus 2006 - 16:55
corrielat

Corrielat

jawel ik ben nederlandse, maar ga graag in postel dat is vlakbij van die heerlijke (fritten)eten, en niet te vergeten een smoske, jaja die belgen weten wel wat lekker is, was jij daar gisteren ook?, jammer dat ik je niet ken, anders hadden we kunnen klappen (dat is buurten) ik word al 2 talig, als je maar vaak in belgie gaat eten, mooi taaltje hebben ze daar!!!

gr. corrielat
maandag 28 augustus 2006 - 17:42
annd6

Annd6

Nee gisteren was ik in Mechelen!
Ja ons taaltje heeft wel iets vooral sommige dialecten.
Buurten dat ken ik, doe ik vaak
Ik woon niet echt ver van de nederlandse grens dus wie weet komt het er wel eens van.!
Kan ik je aan iets herkennen of spreek ik iedereen aan die frietjes aan het eten is
Ann
maandag 28 augustus 2006 - 18:08
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

als je iemand met een blij gezicht fritten ziet eten ben ik het, (ook al regent het dat giet, ik lust altijd postelse friet) je gaat er zelfs van dichten!

groetjes corrielat
maandag 28 augustus 2006 - 18:16
annd6

Annd6

Waar een Belgisch frietje al niet goed voor is!!
Ann
maandag 28 augustus 2006 - 18:20
Bowie

Bowie


Kan ik je aan iets herkennen of spreek ik iedereen aan die frietjes aan het eten is
Ann


Ann op deze manier gaat ge veel mensen moeten aanspreken
maandag 28 augustus 2006 - 22:06
annd6

Annd6

Ja zeker in België!!
Ann
maandag 28 augustus 2006 - 22:16
Bowie

Bowie

[afbeelding verwijderd niet-https]

maandag 28 augustus 2006 - 22:41
Merel

Merel

Hi Ulanka, wij zitten hier lekker van de propere lucht en de rust te genieten de hele zomer... van de winter weer wat werken om de volgende zomer weer wat spaarcentjes op te doen en de luierik uit te hangen, zo blijft alles wat in evenwicht. ben eigenlijk zelf maar een laatbloeier met globentrotten hoor, vroeger vond ik een reisje naar de wadden al héél ver!

groetjes Merel
dinsdag 29 augustus 2006 - 02:21
ulanka

Ulanka


Hello Merel,

Ik zou eigenlijk liever het omgekeerde doen, in de zomer Belgie en de winter
ergens waar het warm is, overwinteren dus, of eigenlijk liefst van al het ganse
jaar ergens in de warmte !!
Nu gaat dat niet, we zitten vast aan een job hier die je niet zo maar kan laten staan
voor een paar maanden, dus ... wachten op de pensioenleeftijd !!
Ik heb trouwens hier ook veel te veel beestjes die ik niet kan achterlaten, te veel
om op te noemen ! Had dat vroeger in het buitenland ook al, woestijnvossen, apen,
papegaaien, een paard, een vos . Heb in Nigeria een prachtige tropische tuin aan-
gelegd met alle soorten tropische vruchten, dat groeit daar als kool, en zoooo mooi !!
Zal ook later eens proberen fotoos te sturen maar ben niet zo technisch en durf niet
knoeien met de computer hier. Dus dat komt nog, eerst wat uitleg aan manlief vragen
PS : ben zelf nooit naar de wadden geweest , straf he !
groetjes
Ulanka

dinsdag 29 augustus 2006 - 08:48
annd6

Annd6

Amai Ulanka, jij bent precies ook al op meerdere plaatsen geweest!
Al die dieren en zoveel niet evidente. Heb je in Nigeria gewoond misschien? Ben je vandaar afkomstig?
Die foto's, daar moet je inderdaad dan je man maar eens vragen om te helpen want die wil ik wel zien.
Ann
dinsdag 29 augustus 2006 - 09:22
ulanka

Ulanka


Hi Ann,
Heb wel in Nigeria gewoond, ben geen Nigeriaanse, en heb wel op meerdere
plaatsen gewoond !! (zie berichtje aan Merel vorige pagina ).
Al die dieren waren niet evident, maar heb er enorm veel ervaring mee op-
gedaan en veel plezier mee gehad ! Heb die dieren dan ook niet zo maar achtergelaten maar steeds
een goeie thuis voor hen gevonden bij ons vertrek !
Zal zeker mijn best doen om er fotoos van door te sturen, zo vlug ik (het) kan !!
groetjes en tot later

Ulanka
dinsdag 29 augustus 2006 - 09:58
annd6

Annd6

Heb het gevonden!
Moet wel ongelooflijk boeiend zijn om zo de wereldbol rond te gaan!
Mijn zus heeft dat ook een tijd gedaan met haar man, ook via het werk van mijn schoonbroer. Ze hebben in Noorwegen, Turkije en Spanje gewoond. Toen zijn ze ermee gestopt voor de kinderen, ze wilden ze hier opvoeden. Ik was daar eigenlijk wel blij om want ik miste mijn neefjes heel erg.
Ik wacht vol ongeduld op je foto's. Gaf je die beesten ook allemaal een naam?
Ann
dinsdag 29 augustus 2006 - 10:31
ulanka

Ulanka


Ja Ann, heel boeiend om zo de wereld te leren kennen met al zijn
varieteiten aan mensen dieren en planten !
Wij zijn gebleven tot de kinderen volwassen waren en voor hen was
dat natuurlijk ook een hele leerschool, ook op gebied van talen. Zij
waren van keinsaf vlot drietalig, er werd thuis altijd in nederlands, frans
en engels gesproken.
Dat komt hen nu zeker goed van pas.
Onze dieren hadden meestal wel een naam maar niet allemaal.
Beloof werk te maken van de fotoos !!
Ulanka ;o)
dinsdag 29 augustus 2006 - 11:16
Merel

Merel

Hi , ben nu ook nieuwschierig ze heb zelf ook altiid met dieren gewerkt en mis dat nu, vorige week stond er hier int krantje een ouder paard dat gratis was voor een goede thuis en toen kriebelde het verschrikkelijk, maar het in de winter achter te moeten laten bij anderen das niks voor mij!

Groetjes Merel
dinsdag 29 augustus 2006 - 18:32
ulanka

Ulanka

Ja Merel, dat is het nadeel natuurlijk, heb hier net hetzelfde, kan het zelfs niet
over mijn hart krijgen de dieren aan de zorg van iemand anders over te laten.
Dus.. wij zitten hier al een tijdje (5 jaar) zonder op vakantie te gaan!
De laatste keer was trouwens een trip door de States, Florida, Georgia en de
Carolinas namelijk, prachtig ! De ene week lag ik op strand in Florida en de week
erop in de vrieskou van N.Carolina !!
In oktober plannen we toch eens een weekendje erop uit te trekken en ik zit nu al
te plannen hoe al die beesten moet achterlaten zonder dat ze honger lijden !!
Vooral met een paard is dat moeilijk he, maar het zal wel opgelost geraken !
Als jij hier nu in de winter voor mijn dieren kwam zorgen, en ik ginder voor dat oude
paard ???


grapje ..!
Ne mens moet soms moeilijke keuzes maken he ?
Groetjes en hou je goed ginder !
Ulanka
ps : welke dieren had jij ??
woensdag 30 augustus 2006 - 13:09
Merel

Tekst aangepast

Merel

Hey Ulanka.....bracht als kind al uit het nest gevallen vogeltjes, duiven die tegen een draad gevlogen waren waren en gedroptje jonge dieren naar huis waar mijn ouders niet altijd zo blij mee waren, heb zelf lange tijd honden, katten, geiten en schapen gehad, heel gewoon dus. Toen ik jong was heb ik met dolfijnen gewerkt en toen ik later zelf een probleemhond had kreeg ik intresse in clickertraining (das eigenlijk gewoon dolfijnentraing maar dan voor honden, katten en al wat beloningsgericht is hihi...jaja werkt ook voor man en kind) Heb jarenlang met uitgeregangeerde probleemhonden gewerkt met dit systheem in combinatie met bachbloesems en daar soms heel mooie resultaten mee gehad maar ook veel frustatie wanneer mensen dachten een flesje bloemetjes te krijgen en hun probleem voorbij zou zijn. Vind eigenlijk alle dieren even intressant om te bestuderen en in "hun" denken te verzinken. Wolven dat zijn mijn grote passiedieren waar ik veel van kan leren. Dat huisruilen daar zit wat in hé mischien moet ik toch maar achter die oude knol aangaan
woensdag 30 augustus 2006 - 22:07
ulanka

Ulanka


Ha Merel, toch nog iemand gevonden zoals ik , ik bracht ook altijd musjes groot die
uit de nest gevallen waren en van die dingen !! Voor de rest mocht ik van thuis uit geen
dieren hebben, hadden maar een stadstuin !! Dus , heb me altijd voorgenomen "later" als
ik groot zou zijn veeeeel dieren te hebben, en die droom is werkelijkheid geworden !!
Zelfs in combinatie met mijn leven in het buitenland !!

Dat clicksysteem van jou helpt niet veel meer bij een oudere (8j.) Jack Russel zeker ? Heel
dominant en jaloers beestje tegenover zijn teefje. Verder heel lief tegen ons, maar niet met
buitenstaanders of andere honden. Heb me er gewoon bij neergelegd nu !!
Heb deze zomer een uit de nest gevallen bosduif grootgebracht en een kraai en 2 jaar geleden ook al
een kraai en die zitten nu allemaal samen in een heel grote voliere !
Heb die eerste kraai al 3 keer losgelaten in de vrije natuur hier, maar ze wil niet weg en is zelf
terug in de voliere gevlogen. Zoooo tam is ze en lief !! Niet te geloven van een kraai he ! Nu heb ik
er 3 chinchillas bijzitten van mensen die ervan af wilden, ook heel lieve dieren en zo handig, maar
die slapen overdag meestal ! Daar ga ik speciaal rozebottels voor plukken als ik naar Knokke ga!
Zijn ze dol op en veel vit.C erin!!


Oef ....ben terug, mijn schrijven moeten stoppen, zag mijn kleine eendjes lopen
in de "hondewei" zonder moeder eend erbij, honden vlug in slaapstal gestoken, ze hadden er nog
niks van gemerkt dank zij de regen, en dan maar eendjes vangen, ze zijn zo vlug ! Het zijn Indische
loopeendjes. Heb dan het kleine gaatje in de draad ook gevonden, eind goed alles goed ! Ze zijn
gered !!
groetjes en tot nog eens Ulanka
donderdag 31 augustus 2006 - 11:55
Merel

Merel

Toch wel Ulanka... ook met een oudere hond kan je makkelijk gedrag doorbreken met clickertraining, alleen denk ik dat jouw Jack een rangordeprobleem heeft, als je wil stuur dan een mailke prive zodat we daar wat dieper op in kunnen gaan. Als je nieuwschierig bent naar clickertraining neem dan eens een kijkje opt net, is heel veel info over te vinden eventueel typ je eens Karen Pryor in . Kraaien zijn slimme sluwerikken en één van de weinige dieren die overal kunnen leven door hun grote aanpassingsvermogen. Vraagje over de jacks, heb je bewust gekozen voor dat ras of zijn ze gewoon binnegevallen?

groetjes Merel
donderdag 31 augustus 2006 - 17:08
ulanka

Ulanka


Hallo Merel,

Zal ik zeker doen, eens op het net zoeken bij "Karen Pryor" en als ik nog vragen of problemen heb
mail ik je prive, bedankt dus voor de goede raad !!
We hebben voor Jacks gekozen toen we terug uit buitenland kwamen en niet wetende of we weer
zouden vertrekken of hier blijven. We zijn vroeger naar Nigeria vertrokken in 92 was dat, en toen
hadden we een dobberman en deense dog, die we meenamen, de vliegtuigticketten voor die dieren
waren duurder dan die van ons. Dus ik dacht, volgende keer kleinere hondjes, als we nog vertrekken
komt dat niet zo duur uit.
Maar we zijn dus in Belgie gebleven, en met de reu hadden we steeds problemen in de auto, overge-
ven en zenuwachtig gedoe, dat we ze niet meer meegenomen hebben op onze uitstappen.
De deen en dobberman zijn beiden gestorven in Nigeria kort voor ons vertrek ginder en we hebben
hen in de tuin begraven en bloemen op geplant, dat was het idee van onze zwarte tuinman , lief he !!
Inderdaad , kraaien zijn slimmerikken, en we beleven er veel plezier aan hier.
groetjes
Ulanka
vrijdag 1 september 2006 - 08:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon