menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Alleen zijn

Ga naar meest recente reactie

Tortelduifjes

Tortelduifjes

ik kijk de laatste tijd niet veel meer op deze site............ hoewel het een hééél mooie en leuke site is. Ik heb er al veel bijgeleerd.
Maar ik ben sinds enige tijd alleen en heb het er moeilijk mee...........
Mijn naam "tortelduifjes" die ik in het begin koos omdat ik dolverliefd en gelukkig was is dan ook niet meer van toepassing.
Terzelfde tijd begon ik ook een verzameling van witte duifjes............ Koppelduifjes op een bank, op een huisje, op een tak, op een biervatje, met een houdertje erbij voor een kaars, bij een vaasje, bij een solsleutel ............... ondertussen heb ik er al een 40-tal........... nu vind ik het soms zo stom ooit zo'n verzameling te zijn begonnen............ ja tot wat verliefdheid en gelukkig zijn soms kan leiden............
Naast mijn werk verzorg ik nog wel mijn planten buiten, maar het is toch eenzaam en triestig dit niet meer met iemand te kunnen delen......................
vrijdag 19 september 2008 - 23:47
Matabish

Matabish

Christa liefje, JE BENT NIET ALLEEN!!
zelfs zonder je persoonlijk te kennen voelen wij hier allemaal met je mee. Zo'n liefdesverdriet hebben wij, één voor één, al wel eens meegemaakt. Soms zelfs meer dan eens!!

Maar dat zwart gat waar je momenteel in gevallen bent gaat voorbij hoor, ECHT WAAR!!!
Alleen moet zo'n groot verdriet de tijd hebben om te slijten...na een poosje leer je ermee leven
en dan...plotseling...besef je dat het ergste voorbij is en dat het leven toch mooi kan zijn.
Concentreer je op je bloemen en plantjes, die zijn altijd dankbaar voor de aandacht die je hen geeft
en ze zullen je er ook dik voor belonen.
Hier kan je altijd terecht!!

Liefs,
Matabish.
zaterdag 20 september 2008 - 00:05
summerspookje

Summerspookje

hey tortelduifjes, kop op he, wat is dat nu ,het is niet leuk als je dolverliefd bent , en het lijkt niet blijvend te klikken, zoals ze zeggen , op elk potje past een scheeltje, waarschijnlijk was het scheeltje niet passend genoeg, maar op een dag zul je het verschil merken als het langs beide kanten klikt, en een goede raad , sluit je niet op , de wereld vergaat heus niet, geniet van het leven , en klaag niet, trek je schouders op , en zeg zoals bredero (t'kan verkeren) en zo ontmoet je opnieuw de vlam van je leven hoor

leven moet je, en geen dooie pier worden , dat is niemand waard

groetjes

summer[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
zaterdag 20 september 2008 - 00:14
Jeannette1

Jeannette1

Lieve Christa, inderdaad heeft Matabish gelijk, wij allen steunen elkaar door dik en dun!

Op dit TuinadviesForum zijn er zoveel die dit meegemaakt hebben of op dit moment in dezelfde situatie zitten, misschien is het maar goed dat je niet alles weet.
Elk huisje heeft zijn kruisje zegt men wel eens, het is ook zo, maar....als je alle kruisjes op één hoop gooit, weet je niet hoe snel je je eigen kruisje eruit wilt halen!!!
Blijf daar maar aan denken, probeer het van je af te schrijven, of dat nu hier op dit TuinadviesForum is of op een kladblaadje, het lucht zeker op.
Koningin Wilhelmina zei ooit eens: "Eenzaam maar niet alleen", iets beters kan ik mij niet indenken.
Het zal wennen zijn, vooral als je zoals jij schrijft erg verliefd was.
Maar lieve Christa, je kunt niet blijven leven met iemand die dan niet meer van jou houdt of omgekeerd, want alles kan en mag niet van één kant komen!
Ik wens je erg veel sterkte en probeer een afleiding te vinden waar je je zinnen bij kunt verzetten, zoals Matabish al opperde, je tuin bijvoorbeeld!

Lieve groetjes, Jeannette
zaterdag 20 september 2008 - 00:18
leeuwtje

Leeuwtje

christa, ik wordt verdrietig als ik je stukje lees. Ik hoop dat voor jou snel de zon weer gaat schijnen.
Sterkte en een dikke knuffel.
zaterdag 20 september 2008 - 00:18
vera2

Vera2

hoi christa,

ik sluit me aan bij de anderen. er staat je zeker nog een prachtige tijd te wachten en misschien nog sneller dan je verwacht. kop op .
zaterdag 20 september 2008 - 08:08
lentemode

Lentemode

Helaba Christa,

Wanneer de weg ophoudt, verander ! Na verandering kan je weer verder...

Pak die (stomme) verzameling maar rap in !!!
Maar dump ze (nog) niet, want ooit ga je er zeker terug (gekke) dingen mee doen ..

Enne... dat alleen zijn, dat is het gevoel dat je vandaag hebt, maar vergeet zekers niet om je heen te kijken...
Kop op, meid, het leven zit vol schoonheid, zit niet stil, ga naar buiten, trek de natuur in ...
Want je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren.
Je richten op wat je niet wilt, versterkt slechts de overtuiging dat je niet kunt krijgen wat je wel wil !

Ja, het woord GELUKKIG zou zijn betekenis verliezen als het niet in evenwicht gehouden werd door verdriet...


En hier ben je niet alleen ...
Iedereen schreef je mooie ideeën !

Groetjes,
Mia



zaterdag 20 september 2008 - 09:32
Eliane

Eliane


Hallo Christa!

IEDEREEN moet vroeg of laat door een donkere tunnel maar op het einde van iedere tunnel is er weer licht!
Dus hoe sneller dat je zorgt dat je er door bent, zoveel te sneller zal alles beter worden.Blijf niet bij de pakken zitten, vooruit en begin opnieuw te genieten van kleine dingen en je zult zien dat alles LANGZAAM beter gaat worden.Denk niet aan gisteren...Wat voorbij is ,is voorbij!!Het goede en het slechte.We zijn nu vandaag !!!
Nog veel sterkte en vooral kop op en VOORUIT
groeten Eliane
zaterdag 20 september 2008 - 09:58
rialle

Rialle

Lieve Christa,

Het is een rotgevoel als je denk de liefde van je leven gevonden te hebben en het blijkt niet zo te zijn.
Kop op Christa, er komen andere tijden en ook beslist weer een nieuwe liefde. In je hoofd weet je dat eigenlijk ook wel, maar je gevoel spreekt andere taal hè. Maar er komt een dag dat je verstand en je gevoel weer parallel lopen Christa.
Probeer in de tussentijd toch te genieten van alles wat je graag doet. Ga lekker tennissen.....daar is het vandaag heerlijk weer voor! Ga in de tuin wat rommelen, maak er foto's van, en laat ze ons zien. Wij zijn sowieso nieuwsgierig naar de tuintjes van iedereen!
Je bent niet alleen Christa!!
Dikke knuffel........

Groetjes Rialle
zaterdag 20 september 2008 - 10:08
kerstkind

Kerstkind

Hallo Christa,

Het is inderdaad een triest verhaal.
En we geloven best dat je het er erg moeilijk mee hebt. Maar probeer het
een plekje te geven.
Ga niet bij de pakken neerzitten, ga erop uit, onderneem leuke dingen en
bedenk: je bent niet alleen ...

Je zult zien: het tij zal keren en op een goeie dag zul je weer gelukkig zijn.

[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
Achter de wolken schijnt de zon.....

groetjes José
zaterdag 20 september 2008 - 10:26
LauraK

LauraK

Lieve Christa,

Hoe moeilijk het momenteel ook voor je is, de zon zal ook voor jou weer gaan schijnen.
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de lieve en warme woorden van mijn voorgangers:
het verdriet is nu nog groot, en de wonden vers, maar gaandeweg zal je je leven weer
oppakken en de zonzijde ervan inzien. En precies zoals Jeannette zegt: elk huisje heeft
zijn kruisje, al is dat lang niet altijd aan de buitenkant te zien. Velen lijden in stilte...

Probeer je zinnen een beetje te verzetten door dingen te doen doe je leuk vindt, en
die je afleiding bieden, zoek familie of vrienden op, zodat je je niet meer zo alleen hoeft
te voelen. Het is anders dan een liefdesrelatie, maar het kan veel troost bieden.
En bedenk dat we aan je denken, en je alle sterkte toewensen. Op het forum delen we
liefde én leed!

Lieve en warme groeten van Laura.
zaterdag 20 september 2008 - 10:34
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Dank aan iedereen voor de meevoelende, troostende,opbeurende....... woorden.
Had zoveel reacties zeker niet verwacht, maar ik had inderdaad behoefte het ergens van mij af te schrijven..............
Momenteel is er nog steeds een grote kloof tussen mijn verstand en mijn gevoelens die ik nog steeds voor hem koester.............
Ook al begint mijn verstand te beseffen hij komt niet meer terug, mijn hart hoopt dit stilletjes nog steeds...........
Ik probeer wel mijn zinnen te verzetten, met vriendinnen/vrienden af te spreken en iets te doen....... maar het blijft eenzaam en moeilijk alleen thuis te komen(hoe laat ook), alleen te gaan slapen, alleen op te staan,alleen....................
zaterdag 20 september 2008 - 11:10
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Ik vergat nog te zeggen dat ik jammer genoeg geen foto's kan op dit forum plaatsen, want ik heb geen digitale camera.
zaterdag 20 september 2008 - 11:39
rialle

Rialle

Lieve Christa, misschien (als je het kan betalen) kun je jezelf een digitaal camera'tje cadeau doen?!
Is echt heel handig, en niet alleen voor in de tuin. Je hebt er al een voor nog geen €100.
Kikker je misschien een beetje van op..........

Groetjes Rialle
zaterdag 20 september 2008 - 11:58
Jose47

Jose47

Hoi Christa,

Het zal zeker geen gemakkelijke tijd zijn als je je maatje verloren hebt ..... het zal zijn tijd nodig hebben om dit te verwerken.

Mijn moeder zei me altijd als je een groot verdriet hebt, gaat er een deur dicht, maar er gaat ook weer een andere open ..... sterkte.

En als je het financieel aankan zou ik me ook zo'n cameraatje cadeau doen.

Groetjes
Josée
zaterdag 20 september 2008 - 19:37
corrielat

Corrielat

Hoi Christa,

Zoals hierboven al enkele schreven,
Ieder huisje heeft zijn kruisje,
Ook ik heb het meegemaakt, na 32 jaar huwelijk moest ik p[laats maken voor een veel jongere vrouw,
pats boem, van de ene dag op de andere ging hij weg,
En ik maar hopen dat hij terug kwam, maar nee hoor ik had valse hoop.
Natuurlijkl is het heel moeilijk, wanhoop ongeloof en noem maar op,
NA 32 JAAR???????????
Maar, ik ben er door gekomen, met hulp en steun van de buitenwereld.
Nu heb ik een nieuwe relatie, via relatieplanet.....en dat met mijn 60 lentes...lef he,
Ik moet je eerlijk bekennen dat het nu uitstekend met mij gaat,
maar het heeft tijd nodig.
Ga niet wanhopig op zoek, ook voor jou schijnt strakjes weer de zon, geloof me.
Hou je haaks en ga maar regelmatig op het tuinforum, hier zijn mensen genoeg die hetzelfde meegemaakt hebben,
alleen denk jij nu misschien dat jou kruis op dit moment het allerzwaarste is,
maar dat dachten we allemaal!!!!!!
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe de komende tijd,
maar ook jij komt eruit.
zaterdag 20 september 2008 - 19:53
meuwissenj

Meuwissenj

Christa

Het is moeilijk om alle buien van het leven te trotseren.
Geef niet op, maar blijf proberen.
Denk aan morgen, alweer een nieuwe dag.
Ik wens, dat ook voor jou, de zon weer snel schijnen mag.

Gr Marga
zaterdag 20 september 2008 - 23:21
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Lieve Christa, misschien (als je het kan betalen) kun je jezelf een digitaal camera'tje cadeau doen?!
Is echt heel handig, en niet alleen voor in de tuin. Je hebt er al een voor nog geen €100.
Kikker je misschien een beetje van op..........

Groetjes Rialle


Ja ik heb daar wel al aangedacht maar weet niet goed waar ik toch moet op letten als ik er één koop. Niet dat hij zoveel moet kunnen want nu heb ik ook maar een simpel "Cannon Prima 5" toestelletje.
Ik weet niet of iemand al de nieuwe blokkerfolder zag maar daarin staat er ééntje in verminderde prijs voor 79 €!!!!???? En het kan blijkbaar filmen ook, al heb ik dat niet nodig.
Kan iemand raad geven????
zondag 21 september 2008 - 18:38
dauwtrapper

Dauwtrapper

lief tortelduifje,
bij de keus van een nieuw fototoestel komen een aantal zaken om de hoek kijken. Niet zo moeilijk hoor.
Je moet even bedenken wat je met zo'n camera wil doen en wat voor fotoos je wilt maken. Professionele of gewoon de normale huis,tuin en keukenkiekjes.
Ik ga er van uit dat het vooralsnog even een normale camera wordt. Die kun je tegenwoordig bij de Blokker, het Kruidvat e.d. al voor een redelijke prijs kopen. Je geeft zelf al aan dat je er al een hebt voor 79,-- euro. Dat is niet veel geld. Zo te horen kan hij ook filmpjes maken, dat is leuk als je kinderen hebt of dieren. Je kunt ze dan bekijken op je pc en via je pc (met speciale kabels, meestal niet bijgesloten) ook op de TV. Meestal krijg je er een CD bij met e.o.a. programma die je helpt met het op de pc zetten, en ook het afdrukken op je printer. Dat is alleen maar handig en vaak ook nog een eenvoudig programma. Als je daar eenmaal aan bent gewend, kun je ook eens een ander programma nemen,maar dat kan altijd nog. Een digitale camera krijg je meestal met een aaantal megapixels van minimaal 3,2 of 5. Dat is al voldoende om mooie foto's op je pc te toveren en zijn voldoende scherp, als je niet al te grote vergrotingen laat maken. Voor doorgaans de normale fotoos ruim voldoende.
Canon heeft goedkope en goeie camera's, die mooie plaatjes geven qua kwaliteit. Er zijn echter ook andere merken die net zo goed zijn. Let er op dat er wel een kabel bij moet zitten van de camera naar de pc, een lader om de batterijen te laden. Neem, als het niet te veel in je portemonnee ingrijpt, een camera met een lithium-ion batterij. Die zijn weliswaar duurder, maar gaan ook langer mee, en kun je vaker opladen, dan de oplaadbare penlight-batterijtjes. Veel duurder zijn ze3 echter niet. Kijk goed op de verpakking wat er allemaal bij zit. Dan zou ik een camera kiezen met een SD-geheugen. Meestal zit er 1 bij van net te weinig capaciteit. Kies er 1 van minimaal 2 gigabyt of beter nog 4 Gb. Het verschil in prijs is niet zo heel veel duurder ca. 10 euro. Ik heb net even op de site van sony gekeken, dat kun jij ook doen, gewoon even surfen naar Sony.nl en dan de digitale camera aanklikken. Een Sony Cybershot-S730 kost daar 109,-- euro. 7,2 megapixels en 3x optische zoom. Een goed instapmodel. Ik wil geen reclame maken voor een specifiek merk, er zijn natuurlijk ook andere merken. Maar met Sony en Canon zit je wel goed. Als je even op het internet googled, zoekopdracht digitale camera, dan heb je voldoende links om een avond voor de pc te zitten. Daar zitten ook online shop tussen die de camera's tegen een goedkopere prijs aanbieden als waarvoor ze staan bij Sony. Met waarborg(garantie)! Je kunt hier ook de prijs vergelijken. Kijk b.v. maar eens bij WWW.KIESKEURIG.NL
Voor normale foto's tot A3 formaat heb je aan 5,0 megapixels voldoende. Optische zoom 3x is voldoende. Batterijen liever lithium-ion, maar AA batterije zijn ook goed(sommige modellen werken daar nu eenmaal mee, en dat zijn vaak de goedkopere modellen) Deze werken ook op AA-oplaadbare batterijen. Dan heb je vaak nog een LCD-schermpje op de achterkant, zodat je de gemaakte foto direct op je toestel kunt bekijken. Heel handig, want als hij is mislukt dan wis je het bestand(de foto) gewoon en maak je weer een nieuwe. Voor de rest is het net als met de "oude" camera's, alleen veel mooier, handiger en het kost al met al veel minder. Vroeger moest je eerst je filmpje laten ontwikkelen en dan de foto laten afdrukken. Nu maak je een foto, je loopt naar je pc (of fotoprinter) en je drukt direct de foto af of je bekijkt hem direct op je pc. Klaar om te versturen naar je vrienden of in ons geval naar het tuinforum(want wij willen natuurlijk wel bij blijven van jouw nieuwe inspanningen) Dit kan ik je wel zeggen...er gaat een kompleet nieuwe wereld voor je open. En eenzaam hoef je je niet meer te voelen, want met zo'n apparaat en een pc kun je de hele wereld over. Wil je meer weten, geef maar een persoonlijk berichtje en dan babbelen we er wel over, en zal ik je voor zover mogelijk alle medewerking verlenen die je maar wil.
groet
dauwtrapper
zondag 21 september 2008 - 23:29
dauwtrapper

Dauwtrapper

lief tortelduifje,
ik heb net even in de nieuwe folder van blokker gekeken en zie daar die camera staan. Ik zou als ik u was als de hazewind of wiedeweerga naar Blokker gaan en die Kodak-camera gaan halen samen met dat 2Gb. SD-geheugenkaartje. Dan ben je voor 88,-- euro klaar en kun je al hele mooie foto's mee maken. Voor dat geld kun je geen buil vallen. 2 megapixels 3x optische zoom en 5x digitale zoom. Kijk wel even of je er een lader bij krijgt voor de batterijen en wat voor batterijen er in gaan. Ik denk AA batterijen, neem dan gelijk oplaadbare batterijen mee en een lader voor die batterijen. Die lader zullen ze daar misschien niet hebben, maar kun je op een ander adres mogelijk nog goedkoper krijgen. Vaak liggen die in de bak bij de Gamma voor vijf euro. Daar hebben ze trouwens ook goedkopere oplaadbare batterijen als bij Blokker.
groet
Dauwtrapper
maandag 22 september 2008 - 00:00
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Bedankt Dauwtrapper voor jouw advies. En nu maar hopen dat ik deze week bij blokker geraak voor de sluitersuren.
maandag 22 september 2008 - 02:00
minouke

Minouke

Christa wie weet .... misschien is dit nodig om de weg vrij te maken naar De Grote Liefde die ergens nu op je zit te wachten.

Eens de pijn voorbij....
maandag 22 september 2008 - 09:49
Karintje

Karintje

Hallo Christa,

Ik hoop dat je ondertss aan je fototoestel geraakt bent??!! Ik wens je er veel plezier mee en wie weet gaat er wel een nieuwe wereld/deur voor je open
Het verzet in iedergeval de gedachten en hier op het forum ben je niet "alleen", laat je foto's maar komen

Grtz en sterkte,
Karin
dinsdag 23 september 2008 - 11:53
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Beste forumvrienden, bedankt voor alle woorden van medeleven,begrip,opbeurend........................ Al zijn de meeste antwoorden wel dingen die ik met mijn verstand weet, maar waar ik veraf van sta met mijn hart en gevoelens.............
Ondertussen en heb ik gelukkig wel tijd kunnen vrij maken in een middagpauze om het digitale fototoestel in blokker te kopen. Maar pech voor mij en al wie in belgië woont, voor het toestel betaalde ik 89.95€ ipv 79.95€ en 9.99€ voor de geheugenkaart ipv 8.99€
Nu nog uitzoeken hoe dit werkt en hoe ik foto's op dit forum kan plaatsen.......
dinsdag 23 september 2008 - 20:16
vera2

Vera2

in de topic "emoticones" van 12/09/2008 lees je hoe foto's te plaatsen.
moest het niet lukken dan leggen we dit nog wel eens uit.
succes.
woensdag 24 september 2008 - 08:03
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Christa,
hier legt Kurt het ook uit hoe je foto's kunt plaatsen http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=17&tid=9966

Op 'algemene vragen ivm het forum' vind je nog andere informatie, ook kunt ge daar testen
woensdag 24 september 2008 - 08:19
Tortelduifjes

Tortelduifjes

ik geef het op het lukt niet die foto te plaatsen
woensdag 24 september 2008 - 22:09
Matabish

Matabish

Hallo Christa,
ben je al eens gaan kijken op de topic 'emoticones' ?? Daar staat de duidelijkste uitleg!
Gewoon alles puntje na puntje uitvoeren...je zult zien dat het dan vanzelf gaat om te [afbeelding verwijderd niet-https]!
Denk er echter wèl aan dat die 'ImageShack' momenteel ook een beetje problemen heeft!
Zelf heb ik daar nog niets van ondervonden...alleen soms wat traag!
Blijven proberen! Wij zijn er toch ook nog om te helpen!!
Heb jij een Windows XP ?? Dat is de makkelijkste om foto's te plaatsen via 'ImageShack' (zie 'emoticones')

Groetjes,
Matabish.

woensdag 24 september 2008 - 22:30
Tortelduifjes

Tortelduifjes

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 24 september 2008 - 22:32
Tortelduifjes

Tortelduifjes

ik heb windows vista en vond de uitleg van Kurt nochtans simpel. zal nog eens naar die topic gaan kijken die jij aanraadt
woensdag 24 september 2008 - 22:35
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

dat was idd. héél duidelijk uitgelegd, maar 'ImageShack' heeft iets veranderd aan zijn systeem!
Daarom mag je nu die laatste link niet meer gebruiken, maar moet je de eerste van het rijtje pakken!
Dàt is het wat besproken wordt in dit topic 'emoticones' !
Daar staat dus de nieuwste gebruiksaanwijzing.
Vooral niet vergeten dat 'vinkje' wèg te vinken dat er net boven staat!

Matabish.
woensdag 24 september 2008 - 22:41
Tortelduifjes

Tortelduifjes

[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
woensdag 24 september 2008 - 22:45
corrielat

Corrielat

Raar, vreemd,

Ik gebruik al jaren de BOVENSTE link, nooit problemen gehad,
dus ik blijf die gebruiken,

al gaat het wel een beetje traag,
woensdag 24 september 2008 - 22:47
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Joepi gelukt
Dit is dus mijn keiki die ik in maart plantte en waar ik hoopvol naar kijk tot hij voor het eerst zal gaan bloeien.
Om meer foto's te tonen zal ik eerst nog meer foto's met mijn splinternieuw toestel moeten trekken en oefenen..............
wel jammer dat de foto plat ligt maar iemand zal mij wellicht nog raad kunnen geven om hem rechtop te plaatsen
woensdag 24 september 2008 - 22:49
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

[afbeelding verwijderd niet-https] Christa,

zie je wel dat de volhouder wint!!!
Wanneer je de foto's vanop je fototoestel naar je PC overzet zie je op een gegeven moment onderaan
twee icoontjes staan: ééntje met een pijltje linksom en ééntje met een pijltje rechtsom.
Klik daar maar eens op, die draaien je foto links- of rechtsom zodat je ze mooi recht kan zetten.
Als je nu de foto's van op je PC opent, zie je onderaan diezelfde pijltjes en kan je alsnog je foto rechtzetten!!

woensdag 24 september 2008 - 23:01
Tortelduifjes

Tortelduifjes

[afbeelding verwijderd niet-https][/img]

ja ik kan het toch maar niet opgeven dus nieuwe poging in de hoop hij dit keer rechtop staat.
woensdag 24 september 2008 - 23:03
corrielat

Corrielat

Goed van jou dat jij de pot rechtop gezet hebt hoor,

was zeker moeilijk met watergeven???????

woensdag 24 september 2008 - 23:08
Tortelduifjes

Tortelduifjes

ja ben content van mijn werk ging niet graag slapen voor het lukte.......... Typisch voor een boogschutter????
en ja dat dweilen na het water geven was er teveel aan..............
woensdag 24 september 2008 - 23:12
rialle

Rialle

Christa,

jammer genoeg heb ik geen mails gekregen van verdere reacties op deze topic en ben ik hem uit het oog verloren.
Maar ik zie dat je mijn idee in daad hebt omgezet en al druk aan het oefenen bent! Leuk hoor, ik ga snel naar je andere foto's kijken in de andere topics!!

Gaat het intussen een beetje met je?

Groetjes Rialle
dinsdag 30 september 2008 - 14:41
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Dag Rialle,

Ja het lukt al aardig om foto's op dit forum te plaatsen en ik vind het ook leuk. Nu nog zoeken hoe het moet om een collage te maken, weer een nieuwe uitdaging. Ik kreeg al van meerdere forumvrienden hieromtrent, maar had nog geen tijd om dit te doen.
Overdag gaat het wel met mij. Het is dan ook héél druk op het werk en daar heb ik dus geen tijd om te piekeren. Maar het alleen thuiskomen( hoe laat ook na het volleyballen,tennissen,kaarten...........), alleen gaan slapen, alleen opstaan, alleen zijn op een vrije dag is moeilijker.............. En dan moet ik wel op mijn tanden bijten om hem niet op te bellen of te mailen.............
Ja het zal nog wel wat tijd nodig hebben zeker...............
Er is momenteel nog een te grote kloof tussen mijn verstand en mijn gevoelens..............
Maar toch fijn dat mensen die mij niet kennen op dit forum toch moeite doen om te reageren op de topics die ik soms plaats............

Bedankt iedereen.........
dinsdag 30 september 2008 - 22:07
LordOfCantecroy

Tekst aangepast

LordOfCantecroy

CITAAT:
">#666666;'> ik kijk de laatste tijd niet veel meer op deze site............ hoewel het een hééél mooie en leuke site is. Ik heb er al veel bijgeleerd.
Maar ik ben sinds enige tijd alleen en heb het er moeilijk mee...........
Mijn naam "tortelduifjes" die ik in het begin koos omdat ik dolverliefd en gelukkig was is dan ook niet meer van toepassing.
Terzelfde tijd begon ik ook een verzameling van witte duifjes............ Koppelduifjes op een bank, op een huisje, op een tak, op een biervatje, met een houdertje erbij voor een kaars, bij een vaasje, bij een solsleutel ............... ondertussen heb ik er al een 40-tal........... nu vind ik het soms zo stom ooit zo'n verzameling te zijn begonnen............ ja tot wat verliefdheid en gelukkig zijn soms kan leiden............
Naast mijn werk verzorg ik nog wel mijn planten buiten, maar het is toch eenzaam en triestig dit niet meer met iemand te kunnen delen......................


Om je terug wat thuis te voelen op dit forum kan je je misschien opnieuw registreren met een andere naam (je gebruikersnaam wijzigen kan namelijk niet). Misschien kan het een eerste stap zijn tot loslaten en aanvaarding + het forum wordt dan terug neutraal voor jou, zonder de link met het verleden in je huidige gebruikersnaam. Je begint dan als het ware met een propere lei of zie het als een nieuw begin.

Verder kan ik enkel nog maar zeggen: laat het voor jezelf toe om te rouwen en je emoties te uiten, als verpleegster weet je ongetwijfeld dat dit belangrijk is...

Btw, ik weet niet of je de Engelse taal goed machtig bent, op mijn website heb ik een verzameling 'quotes' staan die voor mij veel betekenen, misschien staat er eentje tussen waar je iets kan aan hebben, de rechtstreekse link is http://www.thelordofcantecroy.be/FavoriteQuotes.html

Ik wens je veel sterkte!

Groetjes

Marc

PS: je kan altijd privé mailen mocht je daar behoefte aan hebben
donderdag 2 oktober 2008 - 22:08
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Dag Marc,
met tranen in de ogen, om niet te zeggen dat ik begon te wenen las ik jouw bericht. Ik ben steeds verrast dat mensen die mij niet kennen zo meevoelend zijn .............. zoveel steun willen geven .......... mij erboven op willen helpen..............
Misschien wil ik me altijd sterker voordoen dan ik ben (ben van sterrebeeld een boogschutter) maar ik wil momenteel zeker niets aan mijn naam op dit forum veranderen............. Ooit koos ik deze omdat ik gelukkig was...........
Ik ben jammer genoeg de engelse taal niet machtig............. al kan ik me wel optrekken aan teksten, liedjes.................. maar dan in het nederlands.
Velen raden mij al aan om naar een dokter te gaan vermits ik nachten wakker lig, tegen de morgen maar in slaap val en dan moe ben om op te staan ................ maar ook dat ligt niet in mijn aard........... een pilletje om te slapen ???????????????
Ja het is niet simpel, maar het is nu éénmaal een gegeven dat ik er momenteel alleen voor sta en daar moet leren mee leven..........................
donderdag 2 oktober 2008 - 22:39
LordOfCantecroy

Tekst aangepast

LordOfCantecroy

Dag Christa,

Ik merk dat alles nog heel gevoelig ligt en begrijp ook dat je je naam (nog) niet wil wijzigen, ik wou je enkel maar een tip geven die het misschien gemakkelijker voor jou zou maken, ik wou je zeker niet aan het wenen brengen, alhoewel daar zeker niets fout aan is...

Spijtig dat je Engels niet zo goed is, ik zal er dan enkele in het Nederlands vertalen:

"Train jezelf om de dingen los te laten waar je schrik voor hebt om ze te verliezen"
(George Lucas (1944 - ) US Movie Director & Screenwriter - 'Star Wars Episode III: Revenge of the Sith')

"Stormen doen eiken dieper wortelen"
(George Herbert (1593 - 1633) - English Clergyman & Metaphysical Poet)

"De beste spiegel is een oude vriend"
(George Herbert (1593 - 1633) - English Clergyman & Metaphysical Poet)

"Gevers moeten grenzen stellen omdat nemers dit raar of zelden doen"
(Irma Kurtz (1935 - ) - US Journalist and Author - Cosmopolitan Magazine (September 2003)

"Wanneer we geen vrede en stilte kunnen vinden in onszelf, heeft het geen zin om het ergens anders te zoeken"
(Francois de La Rochefoucauld (1613 - 1680) - French Author & Moralist

En vanuit mijn eigen woorden voeg ik hier nog graag aan toe dat geluk in jezelf zit, niet bij iemand anders, net zoals je niet van iemand kan houden als je niet van jezelf houdt...

Ik besef dat het allemaal maar zwarte lettertjes op een wit (of lichtgroen) scherm zijn, maar misschien dat je er toch iets kan aan hebben, het is in ieder geval enkel maar goed bedoeld...

Hou je sterk!
donderdag 2 oktober 2008 - 23:07
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Marc, met tranen in de ogen kan ik enkel maar zeggen "bedankt"................
ik was helaas te laat thuis om nog een foto te nemen van mijn campanula. Ben na het werk nog gaan tennissen met een vriendin. En vermits dat dit veel verlies aan vocht meebrengt, moesten we uiteraard achteraf nog iets gaan drinken .................
donderdag 2 oktober 2008 - 23:17
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Ik heb zonet je privé mailtje beantwoord, misschien dat we met dit onderwerp het tuinforum beter verlaten, want daar dient dit uiteraard niet voor

Ik ben in ieder geval blij dat je de boodschapper niet doodschiet en ik vind het ook goed te lezen dat je je sociale contacten behoudt, het is het beste wat je kan doen!

De foto van je campanula merk ik nog wel in je andere topic, daar is geen haast bij...

donderdag 2 oktober 2008 - 23:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon